- per poststemmenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:00 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Nou ja, denk alleen al eens aan:
- de one size fits all maatregelen, nooit is er eens aan gedacht om wat meer maatwerk te doen
- alles voor kinderen kon zonder blikken of blozen dicht gaan
- kwetsbaren uurtje in de supermarkt was altijd optioneel, alleen al de suggestie dat je zei dat je beter geen boodschappen kon doen op zaterdag als kwetsbare was discriminatie
- pensioenregels die op magische wijze werden aangepast om korten te voorkomen
- vaccinatiepaspoort deze zomer (effectief eigenlijk alleen voor 60+)
Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg.quote:
Niemand had het over ongeremd.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:58 schreef noodgang het volgende:
[..]
Nee, het doel blijft precies hetzelfde. Met het ongeremd los laten gaan van het virus onder de minder kwetsbare groepen zal de zorg waarschijnlijk óók overbelast worden, al is het alleen maar vanwege de absurd hoge aantallen die je dan ineens krijgt. Tevens is de kans op mutaties veel groter wanneer er veel meer overdrachten plaatsvinden en met een beetje pech heb je dan geen zak meer aan het hele vaccineren.
Dus het doel is precies hetzelfde. De risicoanalyse is misschien iets anders
Ben er ook wel achter gekomen dat ik dus niet geschikt ben voor een reis naar Mars, 2 jaar met een vaste groep opgesloten zitten trek ik dus echt niet.quote:
Ikea weer open?quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg.
Ja daar klaagde het OMT vorige week al over.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zijn de treinen weer vol ja? Ik neem nooit OV haha. Maar stond dus wel afgelopen weekend op een zaterdag ff in de file. Dat zegt dan ook wel weer genoeg.
Het aantal reisbewegingen is gewoon gigantisch. Maar in Den Haag doen ze net alsof die paar uurtjes na 21u het verschil gaan maken. De cijfers lopen ook gewoon weer op dus vertel mij maar waar die winst dan zit.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarnaast is al meermaals in het nieuws gebracht dat bestaande vaccins redelijk makkelijk ge-tweaked kunnen worden om eventuele mutaties te lijf te gaan. Dus zelfs als dat zou gebeuren is de oplossing redelijk snel voorhanden.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Niemand had het over ongeremd.
En als 15 maanden corona rond laten gaan er al niet voor zorgt dat vaccins niet meer werken dan is de waarschijnlijkheid dat dat in deze periode nog gaat gebeuren belachelijk klein.
Focussen op mutaties is me pas een sterk staaltje doelpalen verschuiven. Stel je voor, die ene extra besmetting!
Tevens bepaalde maatregelen (avondklok met name, maar ook de alcoholverkoop en wat andere tijdsgerelateerde dingetjes) die vooral de werkende mens treffen. Ja, als je toch al de hele dag de tijd hebt voor je boodschappen en bezoeken kan ik me voorstellen dat je er niet zo'n last van ondervindt.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef spoilert het volgende:
[..]
- per poststemmen
- extra stemdagen, waarvan gesuggereerd werdt dat die voor de oudere waren.
Het wordt ook niet heel erg gestimuleerd door de overheid om thuis te werken...quote:
Ik bedoelde de interstellar, maar dan heb ik de verkeerde gelinkt.quote:
Tot zover het fabeltje dat er na corona substantieel meer thuisgewerkt wordt.quote:
Ik hoop dat je gelijk hebt en dat het meevalt. Mutaties meenemen in een risicoanalyse is wat mij betreft geen 'doelpalen verschuiven'. Hoe uitgekotst de term ook is, nét iets teveel risico nemen zorgt voor exponentiële groei. Dan gaat het echt heel snel. En daar hoort ook het risico op mutaties bij.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:03 schreef galantis het volgende:
[..]
Niemand had het over ongeremd.
En als 15 maanden corona rond laten gaan er al niet voor zorgt dat vaccins niet meer werken dan is de waarschijnlijkheid dat dat in deze periode nog gaat gebeuren belachelijk klein.
Focussen op mutaties is me pas een sterk staaltje doelpalen verschuiven. Stel je voor, die ene extra besmetting!
En alle mutaties tot nu toe lijken geen problemen op te leveren.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:05 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Daarnaast is al meermaals in het nieuws gebracht dat bestaande vaccins redelijk makkelijk ge-tweaked kunnen worden om eventuele mutaties te lijf te gaan. Dus zelfs als dat zou gebeuren is de oplossing redelijk snel voorhanden.
Werkt al een jaar thuisquote:Op maandag 22 maart 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot zover het fabeltje dat er na corona substantieel meer thuisgewerkt wordt.
Ik zou dan ook liever zien dat daar op gehandhaafd wordt ipv een avondklok.quote:
dat gaat echt wel een blijvertje zijn hoor, zeker bij de grotere bedrijvenquote:Op maandag 22 maart 2021 10:06 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Tot zover het fabeltje dat er na corona substantieel meer thuisgewerkt wordt.
Vorig jaar 9 familieleden van een schoonzus van me (omdat ze al die maatregelen nergens voor nodig vondenquote:Op maandag 22 maart 2021 09:54 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik ken nog steeds niemand die corona heeft gehad.
Ik heb het hier al een paar keer eerder neergezet en blijf het herhalen.quote:
We gaan het zien, maar zelfs tijdens corona met zware maatregelen gaan steeds meer mensen gewoon weer naar werk.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat gaat echt wel een blijvertje zijn hoor, zeker bij de grotere bedrijven
ik denk toch dat het niet meer fulltime kantoor wordt, uiteraard wel een paar dagen van de week om feeling te houden.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:11 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
We gaan het zien, maar zelfs tijdens corona met zware maatregelen gaan steeds meer mensen gewoon weer naar werk.
Zal vast voor een aantal bedrijven een blijvertje zijn, maar een grote meerderheid zit na corona gewoon weer elke dag in de auto op weg naar de cubicle.
Ik werk sinds een maand weer volledig op kantoor. Voornamelijk omdat ik het thuis echt niet meer trok. Van de +-30 man die daar normaal zouden zitten zijn dat er nu zo’n 10. Ook vrijwel allemaal sinds kort pas.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb het hier al een paar keer eerder neergezet en blijf het herhalen.
Als je geen functie hebt waar je echt op kantoor moet zitten maar dan gewoon roept 'ik mag niet thuiswerken van mijn baas' terwijl je je wel druk maakt om besmettingen moet je echt eens in de spiegel gaan kijken.
En je misschien eens af moet vragen zo na dertien maanden wat nu de toegevoegde waarde van je functie is als blijkbaar op kantoor het rond de koffieautomaat rondlopen een belangrijk deel van de waarde is.
Ik heb behoorlijk wat conflicten inmiddels meegemaakt via Teams en dat is toch echt aanzienlijk makkelijker op te lossen en ook te voorkomen trouwens door af en toe rond die koffieautomaat of in de wandelgang of aan de bar te staan met die personen/organisaties.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:10 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb het hier al een paar keer eerder neergezet en blijf het herhalen.
Als je geen functie hebt waar je echt op kantoor moet zitten maar dan gewoon roept 'ik mag niet thuiswerken van mijn baas' terwijl je je wel druk maakt om besmettingen moet je echt eens in de spiegel gaan kijken.
En je misschien eens af moet vragen zo na dertien maanden wat nu de toegevoegde waarde van je functie is als blijkbaar op kantoor het rond de koffieautomaat rondlopen een belangrijk deel van de waarde is.
Schoonzus en zwager hebben het gehad. Gelukkig helemaal hersteld.quote:Op maandag 22 maart 2021 09:54 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Ik ken nog steeds niemand die corona heeft gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |