Salut!quote:Op maandag 22 maart 2021 12:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik spreek Frans vanmiddag.
Ik zal hem de groeten doen.
"Minister Hugo de Jonge adviseert de leden van het kabinet om zich te laten testen op corona."quote:Op maandag 22 maart 2021 09:40 schreef StephanL het volgende:
Mona Keijzer heeft corona![]()
https://www.telegraaf.nl/c/1449777272/
Vive la France.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:37 schreef nostra het volgende:
Verder, Fransen. Chocolatiers mogen open, want we eten chocolade met Pasen en sommige winkels mogen uitverkoop houden ondanks dat er geen wettelijke uitverkoopperiode (ja, die is daar) is. Pour le morale des Français! Over micromanagen gesproken.
Ik denk omdat ze louter eten verkopen.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:49 schreef Luke83 het volgende:
Tja, hier in de stad is een HEMA -outlet waar je alleen maar chocolade-eitjes, paashazen en dat soort meuk kunt kopen. Hoeft niet op afspraak, want levensmiddelen. Ja, het is binnen de regels, maar ik snap niet waarom een winkel die uitsluitend chocolade verkoopt meer vrijheden krijgt.
dat is niet zo moeilijk, te ingewikkeld om het onderscheid te maken tussen noodzakelijk voedsel en minder noodzakelijk voedselquote:Op maandag 22 maart 2021 12:49 schreef Luke83 het volgende:
Tja, hier in de stad is een HEMA -outlet waar je alleen maar chocolade-eitjes, paashazen en dat soort meuk kunt kopen. Hoeft niet op afspraak, want levensmiddelen. Ja, het is binnen de regels, maar ik snap niet waarom een winkel die uitsluitend chocolade verkoopt meer vrijheden krijgt.
Ik had een testsamenleving een soort van begrijpelijk gevonden in een situatie waarin er nog langere tijd geen uitzicht was op een vaccin. Dat is echter (gelukkig) niet het geval, dus het gedoe en gefocus daarop voelt imo vooral heel erg aan als het verkrampt willen afvinken van een soort bucketlist aan maatregelen.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo’n bewijs zou ik enkel een beetje achter kunnen staan als het puur gebruikt wordt voor evenementen of vlieg reizen.
quote:Op maandag 22 maart 2021 12:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik denk omdat ze louter eten verkopen.
Dat begrijp ik allemaal wel, dat kan ik zelf ook bedenken. Ik vind dit weer een voorbeeld van een onzinnige regel. Maar als je toch een lockdown wilt, doe het dan goed. Ook de speelgoedafdeling bij de Kruidvat dicht, of de hele Kruidvat/Etos oid. Kan net zo goed of in de supermarkt, of bij de apotheek gehaald worden. Te veel uitzonderingen en maar zeiken dat de besmettingen zo hoog blijven.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:51 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is niet zo moeilijk, te ingewikkeld om het onderscheid te maken tussen noodzakelijk voedsel en minder noodzakelijk voedsel
Afgelopen vrijdag was zij bij de ministerraad.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:47 schreef Benny het volgende:
[..]
"Minister Hugo de Jonge adviseert de leden van het kabinet om zich te laten testen op corona."
quote:Kabinet krijgt advies zich te laten testen na coronabesmetting Mona Keijzer
Minister De Jonge zegt dat het kabinet het advies heeft gekregen zich te laten testen, nu bekend is geworden dat staatssecretaris Mona Keijzer besmet is met het coronavirus. Het kabinet hoeft niet in quarantaine.
Keijzer was vrijdag aanwezig in de ministerraad. Ze was gisteren niet bij het overleg van een deel van het kabinet met het OMT.
Het advies is om te testen vijf dagen na het risicovolle contact. Dat betekent dat de ministers zich woensdag moeten laten testen.
Ze hoeven niet in quarantaine, omdat ze niet langdurig dicht bij Keijzer zijn geweest. Niet uitgesloten is dat ze een melding krijgen van de app Cornamelder. Dan is het advies alsnog thuisblijven, zegt De Jonge, "want dan ben je wat dichter bij elkaar geweest."
Ze is dus topexpert voor wat betreft Engeland zelf platspuiten. Over nadat dat gebeurd is is ze gewoon een van velen.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:28 schreef 297534 het volgende:
[..]
Je kan er inhoudelijk uiteraard van vinden wat je wilt. Maar zij is is Public Health England’s head of immunisation. Je kan haar dus random expertje noemen, maar dat is ze dus niet. En de Engelse regering heeft tot nu toe vrij goed naar die topadviseurs geluisterd.
Zoals je kan lezen, zegt ook een minister dat een buitenlandse vakantie boeken prematuur is.
De doelpalen blijven telkens verschoven worden. Zolang nog niet uit is gesloten dat je met vaccinatie wel/niet besmettelijk bent is een sneltest in de tussentijd zeer welkom. Maar dat is het al een jaar en nog steeds kijken we niet verder dan de neus lang is.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ik had een testsamenleving een soort van begrijpelijk gevonden in een situatie waarin er nog langere tijd geen uitzicht was op een vaccin. Dat is echter (gelukkig) niet het geval, dus het gedoe en gefocus daarop voelt imo vooral heel erg aan als het verkrampt willen afvinken van een soort bucketlist aan maatregelen.
We zijn aan het vaccineren, maak daar alle haast mee, naarmate dat vordert kun je meer en meer versoepelen. Einde crisis, klaar.
"Not earlier than" is wel wat anders dan dat hè.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:01 schreef eragon2890 het volgende:
En de overheid daar heeft toch echt een maand geleden al aangekondigd zwart op wit dat 21/6 de nachtclubs etc open mogen
Daar ben ik idd zeer dankbaar voor 😄quote:Op maandag 22 maart 2021 11:22 schreef Confetti het volgende:
[..]
We mogen dankbaar zijn dat de maatregelen economische waanzin zijn want het is duidelijk dat de macht van de Staat bijna geen grenzen kent. Als ze willen kunnen ze alles aan de bevolking opleggen, maar economisch is dat niet rendabel en het gaat altijd over geld.
Is Hugo negatief getest? Hij was wel bij het catshuis overleg, maar had woensdag een melding van de coronamelderappquote:Op maandag 22 maart 2021 12:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]x1000
https://nos.nl/liveblog/2(...)id-nationalisme.html
Inderdaad bizar dat kabinetsleden dezelfde regels volgen als jij en ik.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:57 schreef Anton91 het volgende:
[..]x1000
https://nos.nl/liveblog/2(...)id-nationalisme.html
Volendammedquote:Op maandag 22 maart 2021 12:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag was zij bij de ministerraad.
Wat ik lees op Britse forums is dat de meeste mensen het wel geloven voor 2021 en al aan het plannen zijn voor tripjes in hun eigen land.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:36 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Dan is het interessant om te zien wat er met zomervakanties gebeurt. In het VK willen ze bepaalde risico's misschien niet nemen, maar verschillende zuid-Europese landen zitten te springen om Britse toeristen (ja moeilijk voor te stellen, toch is het zo). In Turkije wordt er zelfs gesproken over die mensen simpelweg binnenlaten zonder coronapaspoort of wat dan ook, gezien de hoge vaccinatiegraad. Dan is je Britse paspoort informatie genoeg.
Ik vind trouwens het uitreisverbod van het VK al een grote bron van ellende. Je kunt als land van bestemming allerlei dingen bedenken om Britse toeristen binnen te halen, maar als het VK minimaal tot half mei blijft vasthouden aan het gevangen houden van z'n eigen burgers, ja dan blijft die onzekerheid. Enig lichtpuntje hier is dat dat in Nederland nog niet aan de orde is gekomen en dat je in principe vandaag een test kunt doen en morgen weg kunt als het hier te kut is. Het enige waar je dan mee te maken hebt is maatregelen bij terugkeer.
quote:Op maandag 22 maart 2021 13:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is Hugo negatief getest? Hij was wel bij het catshuis overleg, maar had woensdag een melding van de coronamelderapp
https://nos.nl/artikel/23(...)ch-laten-testen.htmlquote:Woensdag moest minister De Jonge in thuisquarantaine omdat hij in contact was geweest met iemand met corona. Zaterdag bleek dat hij niet was besmet geraakt.
Negatief ja.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Is Hugo negatief getest? Hij was wel bij het catshuis overleg, maar had woensdag een melding van de coronamelderapp
Ja, maar die melding die hij kreeg was blijkbaar van contact op maandag of zo.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:07 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Uhm, er staat niet alleen no earlier then, er staat ook dan als het goed blijft gaan. En dat is afhankelijk puur (wat ook common sense is) van hoe het in Engeland gaat, niet de vaccinatiegraad van Mandalay 😂quote:Op maandag 22 maart 2021 13:04 schreef nostra het volgende:
[..]
"Not earlier than" is wel wat anders dan dat hè.
Volgens mij is risicovol contact (reden om te testen) altijd een reden om in quarantaine te gaan en geven ze niet allerlei uitzonderingen. Wat als de mensen die daar zijn geweest, kamerleden en anderen die app niet hebben?quote:Op maandag 22 maart 2021 13:08 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Inderdaad bizar dat kabinetsleden dezelfde regels volgen als jij en ik.
Zeker als je zoals jij zo emotioneel begaan bent met dit onderwerp, zou ik me niet zo heel druk proberen te maken over wat er al dan niet gebeurt in een land waar je niet eens woont...quote:Op maandag 22 maart 2021 13:11 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Uhm, er staat niet alleen no earlier then, er staat ook dan als het goed blijft gaan. En dat is afhankelijk puur (wat ook common sense is) van hoe het in Engeland gaat, niet de vaccinatiegraad van Mandalay 😂
En ze steunen ook net als hier al festivals en clubs enzo die datums voor daarna plannen, de staatsomroep/bbc schrijft artikelen erover waar ze uitgaan van die datum etc.
Dat is gewoon de planning.
En iig niet, overduidelijk, om nog 2 jaar te wachten na 21/6 tot.alle andere landen ook gevaccineerd zijn inclusief iets als Rwanda ofzo wat deze miep kraak nu roept. Dat zou ook achterlijk zijn, als je hele bevolking gevaccineerd is en het risico en zorgdruk zijn lokaal weg is er binnenlands geen enkele reden meer voor vrijheidsbeperkingen meer en is er ook echt 0 draagvlak meer voor, en dus gaat dat niet gebeuren.
Als alles hier voorbij is willen ik en de ondernemers en een ruime meerderheid van de bevolking ons leven en vrijheid terug, en de overheid heeft dat dus ook al zwart op wit toegezegd, en dus gebeurt dat, punt.
En haar zoute tranen zien op Twitter als de clubs open gaan straks wordt heerlijk. 😂
Als die 1,5 m heilig is, snap ik niet wat het probleem is met meer dan 1 persoon thuis afspreken. We weten allemaal dat die 1,5 m niet gaat helpen als je langere tijd in dezelfde ruimte zit. Het is nog maar een kwestie van tijd dat het virus de weg naar het Catshuis gaat vinden. Zeker nu het virus weet waar de ministerraad plaatsvindt. Probeer het virus dan maar eens van je af te schudden. Die lift nu vrolijk mee met onze beleidsbepalers. Het virus zit straks evengoed aan de overhandelingstafel. Niet gek opkijken als ons land straks wordt bestuurt door... jawel.... datzelfde virus.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij is risicovol contact (reden om te testen) altijd een reden om in quarantaine te gaan en geven ze niet allerlei uitzonderingen. Wat als de mensen die daar zijn geweest, kamerleden en anderen die app niet hebben?
Nee.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er zijn weinig voorstanders van segegratie. Het is heel naar om dat telkens zo in de discussie te framen.
Als je kunt rekenen, kun je ook berekenen dat er wel iets is dat erop wijst dat grote aantallen besmettingen ook leidt tot grotere aantallen ziekenhuisopnames. Ook uit de groep die nu nauwelijk in het ziekenhuis komt.
Zoals 100% van 50 IC bedden bezet door 60- geen probleem is, is 1% van 100.000 ineens wél mogelijk een probleem.
Ik maak me er ook niet druk om, ik moet gewoon heer hard lachen dat sommige mensen denken dat het zo werkt en dat dit ook maar 1% realistisch is 🤣quote:Op maandag 22 maart 2021 13:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Zeker als je zoals jij zo emotioneel begaan bent met dit onderwerp, zou ik me niet zo heel druk proberen te maken over wat er al dan niet gebeurt in een land waar je niet eens woont...
Edamned volgens mij.quote:
Ja en om diezelfde reden moeten kinderen ook allemaal in isolatie (de hele klas) en preventief getest worden.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:14 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als die 1,5 m heilig is, snap ik niet wat het probleem is met meer dan 1 persoon thuis afspreken. We weten allemaal dat die 1,5 m niet gaat helpen als je langere tijd in dezelfde ruimte zit.
En thuis hadden gewerkt.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en om diezelfde reden moeten kinderen ook allemaal in isolatie (de hele klas) en preventief getest worden.
Moet zeggen dat ik de humor er wel van in kan zien als uiteindelijk blijkt dat toch meerdere mensen besmet blijken te zijn die op hun beurt weer anderen besmetten en dat blijkt dat het allemaal voorkomen had kunnen worden als ze in quarantaine waren gegaan.
Jammer dat ze er hier niet voor open staan nee. Ik snap echt wel dat ze voorzichtig willen zijn, maar dan moet je bepaalde maatregelen nog wel kunnen uitleggen. Buiten zou er echt meer mogelijk moeten kunnen zijn imo. Maakt het voor je bevolking ook makkelijk om de laatste maanden uit te zitten. Kan zelfs besmettingen voorkomen omdat mensen daar in de buitenlucht afspreken ipv dat ze elkaar thuis bezoeken. Of zonder sociale controle ergens in een park op elkaar gaan zitten.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:15 schreef Nia het volgende:
Gezellige terrasjes in New York Upper West Side met een aantal besmettingen rond de 8000. Buiten eten en drinken kan kennelijk prima. 'Waar een wil is, is een weg'. Maar die wil ontbreekt hier in Nederland momenteel:
Bron?quote:Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hugo heeft de wijsheid in pacht allen.
Hugo spreekt de taal van het virus.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
Hugo heeft de wijsheid in pacht allen.
Die covidapp is ook nog maar de vraag, want kan me voorstellen dat bij veel overleggen de mobieltjes even buiten de kamer blijven om afluisteren te voorkomen enzo...quote:Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ja en om diezelfde reden moeten kinderen ook allemaal in isolatie (de hele klas) en preventief getest worden.
Moet zeggen dat ik de humor er wel van in kan zien als uiteindelijk blijkt dat toch meerdere mensen besmet blijken te zijn die op hun beurt weer anderen besmetten en dat blijkt dat het allemaal voorkomen had kunnen worden als ze in quarantaine waren gegaan.
Water.quote:
Kun jij niet een topic beginnen wat puur en alleen over jouzelf gaat?quote:Op maandag 22 maart 2021 13:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik maak me er ook niet druk om, ik moet gewoon heer hard lachen dat sommige mensen denken dat het zo werkt en dat dit ook maar 1% realistisch is 🤣
Zag dit trouwens alleen maar omdat m'n phone article random recommend, verder ben ik niet met Engeland bezig meer, de regering daar heeft de juiste keuze al gemaakt.
Reden dat ik het nog wel beetje volg is dat zoals ik eerder zei ik van plan ben, daar naar London vliegen 72 euro retour is maar, om eerste weekend van juli direct helemaal los te gaan lekker op een driedaagse animeconventie in London als 21/6 idd allee vrijgegeven wordt daar.
Los van wat we hier evt doen. Dus het is voor mij ook interessant. Als ze daar eerder alles open gooien dan hier ga ik lekker daad als vanouds van events genieten deze zomer paar keer. Beetje jammer voor de economie hier in dat scenario, maar dat is niet mijn probleem 😁
Doe eens niet zo gek.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:21 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jammer dat ze er hier niet voor open staan nee. Ik snap echt wel dat ze voorzichtig willen zijn, maar dan moet je bepaalde maatregelen nog wel kunnen uitleggen. Buiten zou er echt meer mogelijk moeten kunnen zijn imo. Maakt het voor je bevolking ook makkelijk om de laatste maanden uit te zitten. Kan zelfs besmettingen voorkomen omdat mensen daar in de buitenlucht afspreken ipv dat ze elkaar thuis bezoeken. Of zonder sociale controle ergens in een park op elkaar gaan zitten.
Maar zie dat maar eens duidelijk te maken aan een premier die nog steeds geloofd dat de recente stijging te maken heeft gehad met de schaatspiek. Heeft helemaal niks te maken met het feit dat de capaciteit verhoogd is; er gewoon veel meer getest wordt en dat de scholen e.d. weer open zijn (met ook als gevolg dat er meer mensen op kantoor gaan werken).
Ja, hopelijk lukt het op die datum. Je zegt vaak: 'zwart op wit', alsof het een contract is waar ze niet meer vanaf kunnen. Johnson zelf heeft meteen al gezegd dat er geen garanties zijn dat het gaat lukken op die datum. We zullen dus moeten afwachten.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:01 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ze is dus topexpert voor wat betreft Engeland zelf platspuiten. Over nadat dat gebeurd is is ze gewoon een van velen.
En de overheid daar heeft toch echt een maand geleden al aangekondigd zwart op wit dat 21/6 de nachtclubs etc open mogen en volle stadions en festivals en theaters etc als het in Engeland goed blijft gaan. Dat is gewoon al besloten, zwart op wit, en al die bedrijven plannen nu dus ook al hun heropening, festivals worden ook al gepland en miljoenen mensen daar snakken ernaar net als hier.
De enige controverse in het parlement ging erover dat veel conservatieven nog sneller de beperkingen eraf wilden.
Ze gaan die plannen echt niet nu ineens na een maand nog aanpassen als de bevolking en economie er zich er op verheugen nu en het parlement (wat in tegenstelling tot experts wel daadwerkelijk de regels maakt) het hooguit niet snel genoeg vind gaan.
Als het in Engeland straks prima gaat gaan om 21/6 gewoon zoals zwart op wit aangekondigd de beperkingen eraf, en dan kan zij net als iedereen lekker zout tweeten daarover terwijl de clubgangers genieten van weer een feestje. De vaccinatiesituatie in Timboektoe gaat daar heel weinig invloed op hebben, als iedereen gevaccineerd is en de ziekenhuizen zijn (bijna) leeg gaan mensen gewoon hun vrijheid terugeisen, want daar deden we het voor.
En de overheid daar heeft dat dus ook al zwart op wit toegekend.
Ik ga daar hier ook gewoon van uit, maar hier heb ik dan ook niet een expert zoiets achterlijks horen zeggen.
Onze Huug wel iigquote:Op maandag 22 maart 2021 13:27 schreef groenen het volgende:
Zou geinig zijn als de persco niet doorgaat, omdat Rutte een CoronaMelder bericht heeft gekregen. Al denk ik dat een groot deel van de ministerraad de app niet heeft geïnstalleerd.
Ik vond het sowieso al bijzonder dat Rutte zich tot voor kort nog nooit had laten testen.quote:Op maandag 22 maart 2021 13:27 schreef groenen het volgende:
Zou geinig zijn als de persco niet doorgaat, omdat Rutte een CoronaMelder bericht heeft gekregen. Al denk ik dat een groot deel van de ministerraad de app niet heeft geïnstalleerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |