Ja ik heb er ook geen verklaring voor, hoogstens giswerk.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:09 schreef galantis het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat er nu ook meer mogelijk is, voor bepaalde groepen, of in bepaalde gelegenheden, of weet ik veel waar, maar daar lijkt geen moeite in te worden gestoken.
Maar er moet tzt wel een heel plan worden opgetuigd om voor die specifieke periode voordeeltjes voor gevaccineerden te bewerkstelligen.
Het wordt meer Europees besproken, toch? Dus niet per se iets van De Jonge.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het hele gedoe met testbewijzen weer een soort prestige-project is van Hugo.
Ik ben optimistischquote:
Nederlandse traject staat in zekere zin helemaal los van Europese en WHO trajectquote:Op maandag 22 maart 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt meer Europees besproken, toch? Dus niet per se iets van De Jonge.
Je kan er inhoudelijk uiteraard van vinden wat je wilt. Maar zij is is Public Health England’s head of immunisation. Je kan haar dus random expertje noemen, maar dat is ze dus niet. En de Engelse regering heeft tot nu toe vrij goed naar die topadviseurs geluisterd.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:13 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.google.nl/amp(...)84.html%3famp?espv=1
You know, het blijft grappig om te zien hoe wereldvreemd en imbeciel sommige experts in Engeland zijn.
Nee, chick, het meerendeel van de bevolking is helemaal niet gewend aan beperkingen en kan er prima mee leven, en hele sectoren kunnen er niet (clubs bv) of alleen verliesgevend (bijna alles) door draaien. Je bent niet goed bij je hoofd, waarschijnlijk heeft corona je hersenen aangetast, dat kan schijnbaar.
Ik weet dat ze expliciet zegt niet voor eeuwig en dat we weer normaal kunnen leven zonder beperkingen als alle andere landen ook gevaccineerd zijn, maar dat is natuurlijk debiel, als de crisis hier over is wil ik hier mijn vrijheid en mijn leven terug, en dan ga ik echt niet wachten op een of ander gat in Afrika. Dat kan nog wel tot half 2023 duren en ik ga echt niet zonder noodzaak twee jaar beperkingen accepteren.
De oplossing is dan om te doen waar men hier al mee bezig is, gewoon quarantine of inreisverboden uit "risicolanden" die bv nog niet gevaccineerd zijn. Twee jaar niet op safari mogen kan ik wel mee leven. (Omdat letterlijk honderden miljoenen mensen dreigen te verhongeren in arme gaten in azie enzo gaan die ongevaccineerde vieze landen waarschijnlijk proberen zsm weer westerse toeristen aan te trekken, dus daar moet je wat aan doen. Gewoon ff 2 jaar alleen op vakantie naar gevaccineerde landen tot iedereen geweest is 😄).
Hier paniek ik overigens niet door hoor, moet alleen heel hard lachen dat zo'n vrouw denkt dat er een fuck met haar onzin gedaan wordt, dit is UK, overheid heeft al toegezegd dat 21/6 de nachtclubs, festivals, stadion, theaters etc open mogen op 100% en de wettelijke beperkingen voorbij zijn.
Dat gaat Johnson, en de bevolking die ook zin heeft in dat vooruitzicht, echt niet niet doen omdat een of ander random expertje erop wijst dat Zimbabwe nog niet gevaccineerd is 😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣
Maar toch wel blij dat onze experts hier wel normaal zijn. Hier stelt niemand voor dat we moeten wachten tot rest van de wereld ook geweest is. Het idee. Imbeciel 😂
En gezien hun voorbeeldfunctie dat de UK en Johnson gewoon gezegd hebben dat de Vrijheid 21/6 terugkomt. Ik ga echt genieten door tweets van dit soort mensjes op tr zoeken als beelden van heropende nachtclubs met blije mensen dan op de bbc komen hahaha 😂 gaat echt genot zijn 🍿🍿🍿 om hun dan lekker viesmad salty te zijn gaan zien 🤣
Volgens mij moet je dat vaccinatiepaspoort - voor internationaal verkeer - daar wel los van zien.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het wordt meer Europees besproken, toch? Dus niet per se iets van De Jonge.
Maar het gaat onder andere over naar het buitenland, in ieder geval binnen Europa, kunnen reizen, toch? Nogal lastig als Europa dadelijk zoiets instelt en NL nog moet beginnen met iets dergelijks.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:27 schreef Molo het volgende:
[..]
Nederlandse traject staat in zekere zin helemaal los van Europese en WHO traject
Kloptquote:Op maandag 22 maart 2021 11:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Volgens mij moet je dat vaccinatiepaspoort - voor internationaal verkeer - daar wel los van zien.
Het zijn verschillende trajecten die relaties hebben met elkaar maar niet volledig in dezelfde lijn ontworpen en uitgerold worden.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het gaat onder andere over naar het buitenland, in ieder geval binnen Europa, kunnen reizen, toch? Nogal lastig als Europa dadelijk zoiets instelt en NL nog moet beginnen met iets dergelijks.
Nog even buiten beschouwing gelaten of het een goed idee is, maar als het voor Europese reizen noodzakeiljk wordt in ieder geval deze zomer, moet je toch wat.
Is dat project waar Hugo nu mee bezig is trouwens iets wat los staan van de Europese versie?quote:Op maandag 22 maart 2021 11:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat het hele gedoe met testbewijzen weer een soort prestige-project is van Hugo.
ik kan me bijna niet voorstellen dat Europa een beveiligd ICT systeem, afspraken en werkprocessen uitrolt voor 27 landen binnen nu en 3 maanden.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar het gaat onder andere over naar het buitenland, in ieder geval binnen Europa, kunnen reizen, toch? Nogal lastig als Europa dadelijk zoiets instelt en NL nog moet beginnen met iets dergelijks.
Nog even buiten beschouwing gelaten of het een goed idee is, maar als het voor Europese reizen noodzakeiljk wordt in ieder geval deze zomer, moet je toch wat.
Ze willen het paspoort sowieso ook in niet-digitale vorm gaan aanbieden. Zijn immers ook zat mensen zonder smartphone of mensen die amper weten hoe hun smartphone werkt.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:40 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
ik kan me bijna niet voorstellen dat Europa een beveiligd ICT systeem, afspraken en werkprocessen uitrolt voor 27 landen binnen nu en 3 maanden.
En daarnaast, als de besmettingen dalen in de zomer moet het ook nog gebruikt worden.
Of verwachten we dat iedereen bij elke grensovergang/tolpoortje/restaurant een QR code kan/danwel moet laten scannen
En dat is dan nog los van of en hoe je je vakantie in het buitenland kunt doorbrengen.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben in principe tegen aparte behandeling van groepen mensen, maar ik zie op dit moment ook weinig levensvatbare alternatieven. Je wilt een soort aantoonbaar-verminderd-besmettingsrisico-bewijs hebben zodat je anders potentiële super-spread events weer kunt laten doorgaan. Het is alleen wel weer wachten op de eerste experts die ook het samenkomen van gevaccineerden en/of negatief getesten ten zeerste afraden.
Als we helemaal geen scheiding willen binnen Nederland moeten we iedereen toch als besmettelijk blijven behandelen totdat corona grotendeels naar de achtergrond is verdwenen. Dat zou in nog enkele jaren kunnen duren.
-quote:Op maandag 22 maart 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben in principe tegen aparte behandeling van groepen mensen, maar ik zie op dit moment ook weinig levensvatbare alternatieven. Je wilt een soort aantoonbaar-verminderd-besmettingsrisico-bewijs hebben zodat je anders potentiële super-spread events weer kunt laten doorgaan. Het is alleen wel weer wachten op de eerste experts die ook het samenkomen van gevaccineerden en/of negatief getesten ten zeerste afraden.
Als we helemaal geen scheiding willen binnen Nederland moeten we iedereen toch als besmettelijk blijven behandelen totdat corona grotendeels naar de achtergrond is verdwenen. Dat zou in nog enkele jaren kunnen duren.
Enkele jaren is natuurlijk echt onhoudbaar, dus geen reële optie.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
Als straks het gros is gevaccineerd dan wordt zo'n bewijs op den duur vragen naar de bekende weg.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:43 schreef GemMagic het volgende:
We kunnen idd beter de ongevaccineerden zoiets opspelden:quote:Op maandag 22 maart 2021 11:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als straks het gros is gevaccineerd dan wordt zo'n bewijs op den duur vragen naar de bekende weg.
Of het wordt net zo een papieren regel als 4 uur van de voren reserveren bij een winkel.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze willen het paspoort sowieso ook in niet-digitale vorm gaan aanbieden. Zijn immers ook zat mensen zonder smartphone of mensen die amper weten hoe hun smartphone werkt.
Dus overal en nergens vragen om zo'n papiertje wordt echt ondoenlijk (en onnodig).
Hier las ik nog een leuk artikel over in de lokale krant. Die 4 uur is in praktijk ook een ramp, want zo zitten winkels soms met lege tijdsloten waar nog makkelijk iemand in had gepast die b.v. 1 of 2 uur vooraf had gebeld.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:53 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Of het wordt net zo een papieren regel als 4 uur van de voren reserveren bij een winkel.
Nog steeds dicht of weer dicht? ben beniewd hoe lang ze die strategie gaan volhouden.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:53 schreef Ronald het volgende:
Eigenlijk was het doel, wandelen in het Vondelpark, maar dat was dus afgesloten.
Nouja, als er gewoon een app vanuit de overheid komt om die QR code’s te scannen dan kan in principe elke uitbater relatief eenvoudig controleren.quote:Op maandag 22 maart 2021 11:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ze willen het paspoort sowieso ook in niet-digitale vorm gaan aanbieden. Zijn immers ook zat mensen zonder smartphone of mensen die amper weten hoe hun smartphone werkt.
Dus overal en nergens vragen om zo'n papiertje wordt echt ondoenlijk (en onnodig).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |