abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:03:42 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198063922

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198063954
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende: "Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said. Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus. “I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said." https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
Zoals we altijd gedaan hebben. Virussen gewoon laten rondgaan en de risicogroepen beschermen.

Wat is daar opeens mis mee?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198063966
[
twitter

82% tegen de avondklok.
pi_198063971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende:
"Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said.

Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus.

“I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said."

https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told

Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
Terecht dat ze die 0-covidwappies aanpakken.
pi_198063980
Het spijt me.
I'll give you something to do
pi_198064016
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:56 schreef popje het volgende:

[..]

La Palma is een klein eilandje met 84.000 inwoners, dus of ze een voetbalstadion hebben... geen idee. Discotheken waren niet open, maar kroegen gewoon wel, je moest wel overal zitten. Maar ik voelde de aanwezigheid van Corona daar niet zo. Ik keek ook niet elke dag tv zoals hier en heb zelfs in het hostel waar ik zat een feestje gehad (voelde me bijna een crimineel), waarbij ik gedanst en gezongen heb met een karaokemachine.

Dat voelde echt onbetaalbaar. Maar er waren dan ook 2 gevallen op het hele eiland en daardoor voelde je je ook alsof je je zo kon gedragen.
Nice :D wel jammer van de clubs en overal moeten zitten, dat is kut. Klinkt beter dan hier though!
#WeesGeenWhales
pi_198064017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef mir1986 het volgende:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
Wonderlijk
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_198064020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:06 schreef galantis het volgende:
Het spijt me.
Wat? XD
#WeesGeenWhales
pi_198064026
Ik ben bang dat de beste mevrouw hier te optimistisch is, helaas :( https://www.thesun.co.uk/(...)in/?rec_article=true
#WeesGeenWhales
pi_198064097
Op zich wel een optimistisch verhaal hier in The Atlantic

https://www.theatlantic.c(...)ast/618041/[spoiler][/spoiler]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_198064114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ben bang dat de beste mevrouw hier te optimistisch is, helaas :( https://www.thesun.co.uk/(...)in/?rec_article=true
Zelfs nu gaat men al vrij massaal de deur uit na positief getest te zijn op corona.
En dan denken dat men gaat thuisblijven vanwege een lullige verkoudheid? We hebben echt wel wat beters te doen :{w
pi_198064119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:

https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
Ik geloof best dat het niet bewust is geweest. Wel ben ik benieuwd wat er zou zijn gebeurd als dit afgelopen maandag kwam en niet net na die behandeling van de avondklok.

Lijkt me toch wel dat iemand denkt: 170.000 per dag, dat is wel heel veel. Klopt dat wel?
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:12:04 #13
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198064121
quote:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
En waar stond die poll? In de Facebook-groep van Ome Willem?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_198064137
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef Elpis het volgende:

[..]

En waar stond die poll? In de Facebook-groep van Ome Willem?
Website van npo1. Lekker vooringenomen ook weer.
pi_198064139
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:

https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
Allemaal leuk en aardig maar op basis hiervan wordt wel beleid gemaakt.
pi_198064175
Als je die spoedwet maakt, dan moet Rutte niet zeggen, ik wil die avondklok ook niet en er zsm vanaf. Nu die wet gemaakt is, zie ik de bui al hangen: verlenging van de avondklok.
pi_198064226
quote:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
Da's leuk en aardig, maar die peiling kun je niet representatief noemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198064231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Zelfs nu gaat men al vrij massaal de deur uit na positief getest te zijn op corona.
En dan denken dat men gaat thuisblijven vanwege een lullige verkoudheid? We hebben echt wel wat beters te doen :{w
Nou ja, aanleren om thuis te werken indien mogelijk als je wat-dan-ook hebt ipv je hele kantoor te besmetten lijkt me dikke priem.

Of nog beter, gewoon in bed mogen uitzieken zoals in beschaafde landen als Japan bv. waar je meestal niet geacht wordt te werken als je eigenlijk met koorts in bed moet uitzieken. Op kantoor OF thuis.
#WeesGeenWhales
pi_198064237
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Website van npo1. Lekker vooringenomen ook weer.
quote:
Wanneer de staatsomroep niet de peiling in elkaar knutselt maar de burger zelf mag stemmen: “82% is voor afschaffen”.
Waar heeft de burger zelf mogen stemmen dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198064249
quote:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
Sterker nog. De vraagstelling was anders. Heb je last van de avondklok? Gijsje nam de ruimte om dat en public om te toveren naar 'dus ze zijn tegen'.
pi_198064270
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

82 % van de 'Zeg nee tegen msm' volgers heeft er tegen gestemd denk ik
pi_198064284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar op basis hiervan wordt wel beleid gemaakt.
Het belang van die 170k als voorspelling wordt gebagatelliseerd door de overheid, maar het heeft er alle schijn van dat dit doemscenario heeft bijgedragen aan de paniekstemming en de maatregelen die erdoor zijn ingegeven.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:18:07 #23
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198064287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nice :D wel jammer van de clubs en overal moeten zitten, dat is kut. Klinkt beter dan hier though!
Even ter verduidelijking; ik was hier voor werk en heb er een week vakantie aan vastgeplakt. Ik heb geen clubs bezocht oid... maar ben wel uit eten geweest en heb op terrassen gezeten, voordat ik word weggezet als een aso die maatregels ontwijkt. Maar het viel me vooral op dat er daar geen cultuur van angst heerste.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198064308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:17 schreef pullup het volgende:

[..]

82 % van de 'Zeg nee tegen msm' volgers heeft er tegen gestemd denk ik
Het komt van Radio 1 volgens mij.
pi_198064334
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het komt van Radio 1 volgens mij.
Ah ja gevonden thnx
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:19:55 #26
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198064336
quote:

[..]

Dit komt meer overeen met wat ik om me heen hoor dan de andere zogenaamde representatieve peilingen. Snap echt niet waar die '80 procent steunt de avondklok'-mensen zijn. Blijkbaar leef ik vooral tussen de andere 20 procent?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198064363
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef popje het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking; ik was hier voor werk en heb er een week vakantie aan vastgeplakt. Ik heb geen clubs bezocht oid... maar ben wel uit eten geweest en heb op terrassen gezeten, voordat ik word weggezet als een aso die maatregels ontwijkt. Maar het viel me vooral op dat er daar geen cultuur van angst heerste.
Dat lijkt me alleen al heerlijk. Zo klaar met mensen die je zien als een potentieël virus. We moeten weer LEVEN met z'n allen!
#WeesGeenWhales
pi_198064366
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het niet bewust is geweest. Wel ben ik benieuwd wat er zou zijn gebeurd als dit afgelopen maandag kwam en niet net na die behandeling van de avondklok.

Lijkt me toch wel dat iemand denkt: 170.000 per dag, dat is wel heel veel. Klopt dat wel?
Uit het archief 25.03.2020

De blauwe lijn laat de verwachte aantallen IC-patiënten zien bij de huidige maatregelen. Hoe beter mensen zich eraan houden, hoe minder het er zullen worden (blauwe vlakken) RIVM

Zie die rooie gaan dan. Modellen-man Jaap _O-

https://nos.nl/artikel/23(...)vm-en-ic-artsen.html

- Mooi die oude beelden, gewoon een markt, druk op straat, niemand met mondkapjes en de golf werd alsnog geminimaliseerd.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:21:15 #29
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064370
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.

Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198064383
Hoezo niet representatief? Dus alles wat niet in het straatje past van de overheid is niet representatief? Dan kan je nooit meer een discussie voeren.
pi_198064451
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Sterker nog. De vraagstelling was anders. Heb je last van de avondklok? Gijsje nam de ruimte om dat en public om te toveren naar 'dus ze zijn tegen'.
Er is ook gevraagd of mensen voor of tegen een verlenging waren (bron).

Dit onderzoek is in ieder geval wat opzet betreft degelijker dan de poll van Radio 1.
pi_198064457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.

Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:25:13 #33
14505 OProg
A Life in Music
pi_198064474
quote:

[..]

Ik betwijfel of je ze beiden representatief kunt noemen eigenlijk. :P ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:25:56 #34
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198064492
Trouwens grappig als je naar de leeftijden kijkt bij de NPO 1 poll. Bij 0-20 jaar antwoordt 100% oneens (met de stelling 'de avondklok moet blijven'). Bij 60+ is dat nog maar 58%. Daartussen is het circa 90% oneens.

Totaal nu 86% oneens met de stelling.
Murray Walker
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:26:04 #35
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198064496
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef mir1986 het volgende:
Hoezo niet representatief? Dus alles wat niet in het straatje past van de overheid is niet representatief? Dan kan je nooit meer een discussie voeren.
Het is in ieder geval makkelijk te manipuleren.
Cookies weggooien en je kan nog een keer stemmen en nog een keer en nog een keer...
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:26:21 #36
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064507
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.
Op deze manier heeft demissionair kabinet meer macht om de avondklok zonder inmenging van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer te verlengen, bedoel je?
pi_198064520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:26 schreef Elpis het volgende:

[..]

Het is in ieder geval makkelijk te manipuleren.
Cookies weggooien en je kan nog een keer stemmen en nog een keer en nog een keer...
BNW alert
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:27:29 #38
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198064538
Laten we voor de gein dezelfde poll hier houden. :)

POLL
Murray Walker
pi_198064544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Op deze manier heeft demissionair kabinet meer macht om de avondklok zonder inmenging van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer te verlengen, bedoel je?
Yes inderdaad.
pi_198064560
quote:

wraking was terecht, ze heeft de staat+advocaat veel meer spreektijd gegeven dan viruswaarheid.
pi_198064567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef mir1986 het volgende:
Omdat iedereen online kan stemmen. Je geeft alleen leeftijd en geslacht op en er vindt geen weging plaats. Het onderzoek van Een Vandaag is onder meer mensen gehouden (36.612) en het onderzoek is na weging representatief bevonden voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2017.

Ik ben zelf tegen de avondklok, dus je verwijt gaat niet op.
pi_198064591
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het belang van die 170k als voorspelling wordt gebagatelliseerd door de overheid, maar het heeft er alle schijn van dat dit doemscenario heeft bijgedragen aan de paniekstemming en de maatregelen die erdoor zijn ingegeven.
Klopt daar zijn we toch de avondklok mee in gerommeld. Die avondklok heeft ook weer allerlei nadelen. Zo las ik laats dat bezinepompen tussen 20.45 en 4.30 alleen maar spullen mag verkopen voor je auto. Dus een vrachtwagenchauffeur die om 3.30 een bakje koffie wilt drinken mag niet verkocht worden.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:29:02 #43
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Yes inderdaad.
Klinkt wel gevaarlijk, dan kunnen FvD en PVV echt wel profiteren van stemmenverlies van VVD en CDA als het doorgaat.
pi_198064600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef 4-elements het volgende:

[poll=1721]
Loopt al aardig vol met cookiemonsters.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:30:17 #45
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wraking was terecht, ze heeft de staat+advocaat veel meer spreektijd gegeven dan viruswaarheid.
Ok,. de rechter was dus veel meer aan de kant van de Staat en landsadvocaat?
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:30:38 #46
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198064638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef 4-elements het volgende:

[poll=1721]
Ik mis een neutraal. Dat zou mijn stem hebben.
pi_198064648
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klinkt wel gevaarlijk, dan kunnen FvD en PVV echt wel profiteren van stemmenverlies van VVD en CDA als het doorgaat.
Als de verkiezingen al doorgaan.
pi_198064649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]

erg eng, als je de mogelijkheden bekijkt van die wet.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:31:45 #49
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Als de verkiezingen al doorgaan.
Precies, maar het kabinet gaat stiekem verzinnen op de verkiezingen alsnog uit te stellen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:31:47 #50
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198064674
quote:

Wat kan ik altijd genieten van jouw bijdragen.

Geen spelt tussen te krijgen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:32:40 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198064702
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ze was duidelijk op de hand van van Dissel en ik werd er niet goed van dat hem steeds * professor * van Dissel noemde. Wat is er mis met gewoon meneer ?
Ik wist niet eens dat die man professor is. Ik hecht er ook geen bijzondere waarde aan. Daarvoor slaat hij de plank te vaak mis.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:32:55 #52
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064712
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:31 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nou ja, ik probeer steeds mijn bijdrage aan te leveren om discussie levendig te houden.
pi_198064739
twitter

Tweede kamer leden weten zelf dat corona buiten niet besmettelijk is. Maar toch willen ze ons zoveel mogelijk binnen houden.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:33:59 #54
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064746
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ze was duidelijk op de hand van van Dissel en ik werd er niet goed van dat hem steeds * professor * van Dissel noemde. Wat is er mis met gewoon meneer ?
Ik wist niet eens dat die man professor is. Ik hecht er ook geen bijzondere waarde aan. Daarvoor slaat hij de plank te vaak mis.
Misschien was een andere rechter beter geweest?
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:34:08 #55
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198064749
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ik mis een neutraal. Dat zou mijn stem hebben.
Die zat er bij de originele poll ook niet bij, vandaar.

Wat is jouw overweging om neutraal te stemmen trouwens?
Murray Walker
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:34:19 #56
14505 OProg
A Life in Music
pi_198064754
quote:
Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Ik heb echt helemaal niks met die hippie en die dubieuze advocaat. Maar ik snapte vervolgens dat wrakingsverzoek wel toen ik naar die hele vertoning zat te kijken.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
pi_198064779
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Ok,. de rechter was dus veel meer aan de kant van de Staat en landsadvocaat?
heb je het live gezien? ik iig wel en meer mensen fok, vonden die rechter verstrooid en vreemd, ze leek ook geïntimideerd te zijn door camera's en het gewicht wat aan dit spoedappel hing.
pi_198064784
Waarom trouwens een spoedwet als het maar tot 2 maart zou duren?
pi_198064808
quote:

[..]

oneens met jullie, die rechter was niet onpartijdig.
pi_198064822
quote:
82s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef OProg het volgende:

[..]

Ik heb echt helemaal niks met die hippie en die dubieuze advocaat. Maar ik snapte vervolgens dat wrakingsverzoek wel toen ik naar die hele vertoning zat te kijken.
Dat wraken hadden ze van te voren al met zijn drietjes bekokstoofd hoor.
pi_198064829
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef 4-elements het volgende:

[..]

De groep die voor heeft gestemt, zit natuurlijk een hele grote groep neutraal bij.

Als je ze voor stemt zegt het eigenijk dat je een avondklok wil.
Maar zegt het meer dat je zegt, dat je meegaat met wat het kabinet besluit.

in de trant van, als zij bepalen dat een avondklok nodig, vind ik dat prima.

Het kan dus ook zo zijn dat als bijvoorbeeld morgen tegen die wet wordt gestemt door de eerste en twee kamer, dat een deel van die ja stemmers , ook daar achter staan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:38:02 #62
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064842
quote:

[..]

Bedoel je mensen van de Viruswaanzin? Ja, ze vertellen heleboel onzinnige verhalen en gebruiken vaak eigen onderzoeken war het uit blijkt. Die Engel is paar keer door de politie gearresteerd wegens schenden van bepaalde coronamaatregelen. Ze zijn uit gelijk te halen en ons overrulen met zijn eigen waarheden en bevindingen. Gevaarlijke actiegroep is het.
pi_198064877
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:37 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Lijkt me ook, al was ik het wel eens met Spong dat de voorzitter in het begin best wat meer ruimte had mogen geven en een minder autoritaire, ambtelijke toon aan had mogen slaan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:39:25 #64
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064879
quote:

[..]

Alles optrekken zolang het goed uitkwam voor ze lijkt het wel.
pi_198064887
https://www.ad.nl/binnenl(...)ngewakkerd~ae774a36/.
Hopelijk wordt iets gedaan met dit plan. Laten we de samenleving weer openen. Een jaar heeft dit nu geduurd, het zou maar even volhouden zijn.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:40:06 #66
14505 OProg
A Life in Music
pi_198064892
quote:

[..]

Dat boeit toch niet in de situatie of het wel of niet vooraf bedacht is? Ik vond dat de hele situatie het plan tot wraken dan prima mogelijk maakte. En dat is best spijtig eigenlijk.
pi_198064896
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:36 schreef THEFXR het volgende:

[..]

oneens met jullie, die rechter was niet onpartijdig.
Vond het wel mooi dat ze voor de uitspraak even meldde dat ze een ontheffing voor de avondklok had

Totaal irrullevant omdat er op dat moment helemaal geen avondklok was maar toonde mooi aan dat ze al wist wat er besloten ging worden
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198064898
quote:

[..]

Ze hebben volgens mij te vroeg dat wrakingsverzoek gedaan..
Dat deden ze al voor het begon. Blijkbaar wouden ze zowiezo gaan wraken.

Leek mij verstandiger om het later doen, toen de rechter van Dissel weer alle ruimte gaf en viruswaarheid steeds afkapt en ook nog eens zegt we gaan niet op de inhoud in, en vragen aan van Dissel moeten vooral heel kort blijven. want geen inhoud.

Op dat moment liep er duidelijk iets scheef. Ook aan het eind toen het ineens wel heel erg duidelijk hoe de rechter erin stond. Ze deden in principe al of de avondklok er gewoon was.. Terwijl die op dat moment eigenlijk niet meer geldde.
pi_198064930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:35 schreef mir1986 het volgende:
Soms liegen ze in Den Haag...
pi_198064960
In de nieuwe wet wordt beschreven dat de minister bevoegd is "het vertoeven in de open lucht te beperken". Met deze wet kunnen ze deze beperking dus op elk moment van de dag inzetten, niet alleen 's avonds.

twitter
Alpha kenny one
pi_198064975
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Vond het wel mooi dat ze voor de uitspraak even meldde dat ze een ontheffing voor de avondklok had

Totaal irrullevant omdat er op dat moment helemaal geen avondklok was maar toonde mooi aan dat ze al wist wat er besloten ging worden
Precies heel amateuristisch.
En vervolgens even toelichting geven, ja we weten het nog niet. het kan door gaan of het kan niet doorgaan.

Dat soort dingen moet ze helemaal niet roepen. Je had het niet gevoel dat het een rechter die echt puur op inhoud bezig was.
pi_198064990
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Tweede kamer leden weten zelf dat corona buiten niet besmettelijk is. Maar toch willen ze ons zoveel mogelijk binnen houden.
Ze moeten ophouden met spastisch over buiten.
Heeft een journalist hetgeen Wilders zegt niet onlangs aan Rutte voorgelegd toevallig? Ik zou de smoes wel willen horen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:44:09 #73
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198064995
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Ik snap enerzijds dat het is om te ontmoedigen dat er toch mensen s avonds bij elkaar gaan hangen, maar ik vraag me af of dat nou voor zoveel besmettingen zou zorgen (kerst heeft ook niet voor een grote piek gezorgd) dat het het gedoe waard is.
pi_198065000
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Leek mij verstandiger om het later doen, toen de rechter van Dissel weer alle ruimte gaf en viruswaarheid steeds afkapt en ook nog eens zegt we gaan niet op de inhoud in, en vragen aan van Dissel moeten vooral heel kort blijven. want geen inhoud.

Op dat moment liep er duidelijk iets scheef. Ook aan het eind toen het ineens wel heel erg duidelijk hoe de rechter erin stond. Ze deden in principe al of de avondklok er gewoon was.. Terwijl die op dat moment eigenlijk niet meer geldde.
Uit de reactie van Hiddema maakte ik op dat ze het wraken best nog een keer hadden kunnen doen en dat die wraking kansrijk was geweest.

Mijn indruk is dat ze het wel best vonden omdat het ze nu veel oplevert slachtoffer van het systeem te zijn. Die avondklok wordt er toch wel doorgedrukt.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:44:21 #75
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198065002
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

OK, maar de rechter is de baas als er een zitting plaatsvindt, en bepaalt wie meer of minder inspraaktijd krijgt. is altijd de regel.
pi_198065004
quote:

[..]

Dat ‘spelt’ was niet per ongeluk he? :P
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:45:13 #77
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198065022
Het wordt heel pittige debat morgen....
pi_198065023
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:35 schreef mir1986 het volgende:
Omdat die langer gaat duren anders maken ze niet zo grote haast om een spoedwet te maken. Zeker als mocht de uitspraak negatief zijn vrijdag (of later). Die ene week lijkt me ook weinig uitmaken.
pi_198065031
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:44 schreef Elpis het volgende:

[..]

Ik snap enerzijds dat het is om te ontmoedigen dat er toch mensen s avonds bij elkaar gaan hangen, maar ik vraag me af of dat nou voor zoveel besmettingen zou zorgen (kerst heeft ook niet voor een grote piek gezorgd) dat het het gedoe waard is.
Kom jij aan met je nuance! Daar is geen ruimte voor in een poll.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:46:21 #80
445514 DonDruiper
pi_198065047
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ons-maken~a05db198/

Weer even een bangmaakartikel jongens.

En omdat iedereen bang gemaakt moet worden even niet achter een bedelmuur.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198065048
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef OProg het volgende:

[..]

Dat boeit toch niet in de situatie of het wel of niet vooraf bedacht is? Ik vond dat de hele situatie het plan tot wraken dan prima mogelijk maakte. En dat is best spijtig eigenlijk.
Het boeit in zoverre dat ze toch wel gewraakt zouden hebben, wat rechter ook zo doen, ze wachten alleen even het moment af.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Lijkt me ook, al was ik het wel eens met Spong dat de voorzitter in het begin best wat meer ruimte had mogen geven en een minder autoritaire, ambtelijke toon aan had mogen slaan.
Daar ben ik het overigens wel mee eens. Vond het sowieso een rare rechter, vooral dat ze zich zo bewust onnozel opstelde in bepaalde opzichten.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:46:25 #82
3778 popje
pi_198065050
quote:

[..]

Exact, Willem Engel is een hippie en die Pols is een engerd (dit zijn beiden vooroordelen van mijn kant), maar ze hadden wel gelijk toen ze meerdere keren zei ... virus waanzin... oh nee... waarheid... ja nee ik moet het wel goed opzoeken... ik weet het eigenlijk niet....
pi_198065059
Ik vind die nieuwe wet wel vrij schokkend eigenlijk..

Grapperhaus heeft de bevoegdheid om op straat te zijn in te beperken.

Dat is wel een heel grote maatregel en bevoegdheid.
pi_198065062
twitter

Ik hoop zo dat de oppositie morgen eens ballen gaat tonen en gaat vechten voor onze democratie.
pi_198065071
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef DonDruiper het volgende:

Ik lust ze allemaal rauw, die mutaties.
pi_198065091
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ik hoop zo dat de oppositie morgen eens ballen gaat tonen en gaat vechten voor onze democratie.
Jorritsma gaat dit sowieso misbruiken
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:48:20 #87
3778 popje
pi_198065093
Dat
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat toonde dus wel aan dat ze niet on partijdig was, want ze had het al besloten
pi_198065096
Ik vind die nieuwe spoedwet heel eng, heel eng.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2021 @ 21:49:09 #89
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198065107
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:48 schreef mir1986 het volgende:
Gauw gaan slapen dan :Y
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_198065114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef DonDruiper het volgende:

Abstracte namen nu eens, apart wel.
pi_198065117
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:49 schreef D_A het volgende:

[..]

. En dan?
pi_198065121
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef Abyss33 het volgende:
Ik vind die nieuwe wet wel vrij schokkend eigenlijk..

Grapperhaus heeft de bevoegdheid om op straat te zijn in te beperken.

Dat is wel een heel grote maatregel en bevoegdheid.
Is de payback voor de strafbeschikking, die hij heeft gehad vanwege die bruiloft.
pi_198065148
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Hopen dat Geert alles uit de kast haalt, wordt een lange show morgen.
pi_198065149
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef popje het volgende:

[..]

Exact, Willem Engel is een hippie en die Pols is een engerd (dit zijn beiden vooroordelen van mijn kant), maar ze hadden wel gelijk toen ze meerdere keren zei ... virus waanzin... oh nee... waarheid... ja nee ik moet het wel goed opzoeken... ik weet het eigenlijk niet....
Mocht je er onderbouwing bij willen hebben, in de Volkskrant stond een markant portret van Pols. Wat mij is bijgebleven:
- hij is z'n carrière in de bak begonnen;
- hij werkte ooit voor de vader van Willem Engel (huisjesmelker Cees Engel);
- hij is geen advocaat omdat hij naar eigen zeggen geweigerd heeft zich in te schrijven bij de orde.
pi_198065155
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:49 schreef D_A het volgende:

[..]

Zodat ze nachtmerries kan krijgen? :D
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:53:19 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198065185
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:48 schreef mir1986 het volgende:
Waarom dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2021 @ 21:53:31 #97
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198065191
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zodat ze nachtmerries kan krijgen? :D
Hier met al het doom denken wordt het niet beter :+
pi_198065200
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Mocht je er onderbouwing bij willen hebben, in de Volkskrant stond een markant portret van Pols. Wat mij is bijgebleven:
- hij is z'n carrière in de bak begonnen;
- hij werkte ooit voor de vader van Willem Engel (huisjesmelker Cees Engel);
- hij is geen advocaat omdat hij naar eigen zeggen geweigerd heeft zich in te schrijven bij de orde.
Mandela zat ook in de bak. ;)
pi_198065203
Zie ik dat ze nu ineens optimistischer zijn in het parlement dan de regering zelf in UK, wil ik eens weten hoe en wat, zie ik dit:

https://www.politics.co.u(...)ebruary/?cmpredirect

"4:36pm – Dame Angela McLean on why a return to normal after covid is unlikely."

Kijk de video die er bij staat... dat is dus die vrouw die de hoop uitspreekt dat we niet meer ziek naar werk gaan. Dat is het enige waar ze het over heeft.

Media: "ExP3rT z3GT w@@r0m we noo1t m33r n0rma@l g@an L3vEN!!!"

Ik begin me af te vragen of ik eerder zo in paniek raakte omdat die experts in het UK zo pessimistisch zijn, of omdat de media daar gewoon onzin uitkraamt.

Ik bedoel hier wordt ook wel eens iemand verkeerd gequote of geframed in een krant, maar tandjes zeg, dit is wel héél slecht...
#WeesGeenWhales
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:55:47 #100
445514 DonDruiper
pi_198065238
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:54 schreef eragon2890 het volgende:
Zie ik dat ze nu ineens optimistischer zijn in het parlement dan de regering zelf in UK, wil ik eens weten hoe en wat, zie ik dit:

https://www.politics.co.u(...)ebruary/?cmpredirect

"4:36pm – Dame Angela McLean on why a return to normal after covid is unlikely."

Kijk de video die er bij staat... dat is dus die vrouw die de hoop uitspreekt dat we niet meer ziek naar werk gaan. Dat is het enige waar ze het over heeft.

Media: "ExP3rT z3GT w@@:r0m we noo1t m33r n0rma@l g@an L3vEN!!!"

Ik begin me af te vragen of ik eerder zo in paniek raakte omdat die experts in het UK zo pessimistisch zijn, of omdat de media daar gewoon onzin uitkraamt.

Ik bedoel hier wordt ook wel eens iemand verkeerd gequote of geframed in een krant, maar tandjes zeg, dit is wel héél slecht...
Dude.. relax nou eens keer een beetje :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198065243
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:54 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Mandela zat ook in de bak. ;)
Heeft-ie ook voor Cees Engel gewerkt? :Y)
pi_198065259
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee voor Cees de Wit
pi_198065394
Ook een markante vent, die Cees Engel:

pi_198065413
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Als Mandela uit Ghana zou komen kon je nog een overeenkomst vinden met Fort Oranje.
pi_198065427
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Waarom dan?
Omdat de minister vanaf dan de bevoegdheid krijgt om eigenhandig een avond / ochtend / dagklok in te stellen zonder toestemming van de 2de kamer?

Alpha kenny one
pi_198065465
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:53 schreef D_A het volgende:

[..]

Hier met al het doom denken wordt het niet beter :+
doomdenken is alleen weggelegd voor Jaap en Ab.. en Ernst.
oh en die mensen die de presentatie op hets Catshuis gaven
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 17 februari 2021 @ 22:08:08 #107
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_198065539
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:05 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

doomdenken is alleen weggelegd voor Jaap en Ab.. en Ernst.
oh en die mensen die de presentatie op hets Catshuis gaven
Hier is het anders ook geregeld raak :7
pi_198065549
deze spoedwet komt er voor de avondklok maatregel die er nu is.

Staat er in deze nieuwe spoedwet ook maar iets dat duid op avondklok, avond.. of avond tijden benoemt?
pi_198065583
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:08 schreef D_A het volgende:

[..]

Hier is het anders ook geregeld raak :7
Ja, want rivm doem modellen.. dat neemt men ook hier zonder probleem over.

Maar goed kun je niemand kwalijk natuurlijk.. Maar wel die mensen die steeds roepen zoals een Jaap
pi_198065598
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:08 schreef Abyss33 het volgende:
deze spoedwet komt er voor de avondklok maatregel die er nu is.

Staat er in deze nieuwe spoedwet ook maar iets dat duid op avondklok, avond.. of avond tijden benoemt?
Nee. Theoretisch kan het ook een dagklok zijn. Is gewoon een verbod op in de buitenlucht zijn op bepaalde momenten.
pi_198065613
God is er weer voor ons vanaf 9:00 uur.

twitter
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:13:15 #112
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198065671
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:10 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Wij boffen maar.
pi_198065686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:10 schreef Nober het volgende:

[ twitter ]
Raar om te bedenken dat we precies een jaar geleden nog echt films en series keken als entertainment. Nu kijken we uit naar dit soort debatten! :P
pi_198065702
Ben ik nu de enige die denkt; die avondklok voelde minder heftig dan waar ze nu mee op de proppen komen?
pi_198065711
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

Fort Oranje stonden mijn schoonouders vroeger.....wat een tokkiezooi was dat toen al.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_198065716
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Ben ik nu de enige die denkt; die avondklok voelde minder heftig dan waar ze nu mee op de proppen komen?
Ze lijken alleen maar te escaleren ja.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:15:17 #117
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198065724
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:13 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Raar om te bedenken dat we precies een jaar geleden nog echt films en series keken als entertainment. Nu kijken we uit naar dit soort debatten! :P
Ik kijk intussen ook niet meer uit naar deze debatten, ben er echt helemaal klaar mee.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:15:34 #118
14505 OProg
A Life in Music
pi_198065736
quote:
Nope. Deze wet als ik het zo lees grenst aan het absurde.
pi_198065758
Femke Merel van Kooten gaat morgen proberen de tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 controversieel te laten verklaren. Argumentatie: een demissionair kabinet mag zich niet met controversiële zaken bezighouden. Volgens haar is geen meerderheid nodig (die is er ook niet waarschijnlijk) omdat een ongeschreven regel is dat een significante minderheid genoeg is.
pi_198065773
Als jullie echt een deja vu willen hebben met de huidige situatie moeten jullie eens de serie Travelers kijken op Netflix

Seizoen 2 aflevering 5 en 6

Serie komt uit 2017 ....maar het is wel heel erg apart.
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:17:10 #121
445514 DonDruiper
pi_198065777
Ah Gommers is op het matje geroepen.

Zegt nu dat als de avondklok eraf gaat 5-600 extra IC patiënten komen.

Juist.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198065779
quote:
Ik heb het even niet gevolgd want het laat echt mijn bloed koken. Je zou denken, waar maak je je in godsnaam druk om? Maar meen het wel.
Zonder wrijving geen glans
pi_198065809
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:

Juist.
Gelooft ie zelf niet eens
pi_198065816
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Femke Merel van Kooten gaat morgen proberen de tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 controversieel te laten verklaren. Argumentatie: een demissionair kabinet mag zich niet met controversiële zaken bezighouden. Volgens haar is geen meerderheid nodig (die is er ook niet waarschijnlijk) omdat een ongeschreven regel is dat een significante minderheid genoeg is.
Dat zou ik denk ik ook wel terecht vinden voor een spoedwet waar gaan verder akkoord van de kamer meer nodig is..

Om één of andere reden voelt het (voor mij in elk geval) alsof we gestraft worden omdat we het gewaagd hebben te roepen dat de maatregel die er nu is juridisch niet in orde is
pi_198065817
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:02 schreef Claudia_x het volgende:

Tuig van het ergste soort. Mensen uitbuiten, en zoveel overlast veroorzaken dat ze hem met miljoenen gemeenschapsgeld uit moeten kopen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 22:19:54 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:20:02 #126
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198065834
quote:

Juist.
Gadverdamme de perverseling. Kickt die man daarop ofzo
pi_198065836
Kortom: de modelleurs hebben alle power
pi_198065845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:55 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dude.. relax nou eens keer een beetje :')
Het is gewoon irritant om zulke overduidelijke onzin te zien in kranten. En het ondermijnt het vertrouwen in experts nogal als iemand niét de video ziet. Voor je het weet deelt iemand een screenshot en is het een complot omdat een expert weer zogenaamd zegt dat we nooit meer normaal kunnen leven. Super irritant dit soort media.

Niet alleen met corona trouwens. Ik vind zelf sterrenkunde ook interessant bijvoorbeeld - er kan niets gebeuren of krantenkoppen staan vol "MOGELIJK ALIENS GEVONDEN" omdat iemand een vreemd radiosignaal oppikt ofzo.
Het is een plaag :/

Met de kanttekening dat deze zelfde expert ook wel erg pessimistisch is over dit jaar : https://www.dailymail.co.(...)-following-data.html "Professor Dame Angela McLean, who also appeared before the committee, warned some restrictions - possibly including wearing face masks and social distancing - must stay in place all year to avoid a third wave."

Liever niet nog het hele jaar afstand houden zeg!

Maar goed, als ze voor eeuwig had gezegd zou zeker de daily trash dat wel duidelijk hebben gezegd, in chocolade letters, dus kennelijk bedoelde ze daarmee alleen dit jaar nog. Vooral ook omdat in die video ze er met geen woord over repte. En thuisblijven bij ziek lijkt me prima :)

Goed trouwens van haar om te erkennen dat we eens moeten besluiten wat een acceptabel niveau schmorona elk jaar is - en een stevige griepgolf nemen als niveau voor "acceptabel" lijkt me zeer redelijk.
#WeesGeenWhales
pi_198065847
Nu alweer 700 :D
pi_198065854
quote:

Juist.
Laten we dat even doortrekken. Even uit mijn hoofd, dus heel ruw.

Er zijn gemiddeld zo’n 200 ziekenhuisopnames bij 4000 besmettingen, met zo’n 15/20 IC opnames.

Om op 600 IC opnames te komen zijn er dus 30 van zulke dagen nodig, houdt dus in dat er 120.000 besmettingen bij hangen.

Oftewel, de avondklok voorkomt 120.000 besmettingen volgens wat Gommers nu zegt?

Dan zou de avondklok in zijn eentje de R met 0,2/0,3 ofzo moeten drukken. Klinkt heel onlogisch.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 22:22:54 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:22:03 #131
14505 OProg
A Life in Music
pi_198065858
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Als dit lukt zou ik het echt een heel sterk staaltje van haar vinden. En dan hoop ik maar dat ze met Splinter een zeteltje krijgt.

Eigenlijk hoop ik dat ook voor het kijkvermaak bij debatten. Zeker inhoudelijk natuurlijk. :@ O-)
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:22:56 #132
445514 DonDruiper
pi_198065875
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Er zijn gemiddeld zo’n 200 ziekenhuisopnames bij 4000 besmettingen, met zo’n 15/20 IC opnames.

Om op 600 IC opnames te komen zijn er dus 30 van zulke dagen nodig, houdt dus in dat er 120.000 besmettingen bij hangen.

Oftewel, de avondklok voorkomt 120.000 besmettingen volgens wat Gommers nu zegt?
Volgens modellering van het RIVM zegt Gommers.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198065881
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

De avondklok
Het is echt fantastisch!
Go hard or go home
pi_198065887
quote:
Ik vind het vooral schokkend dat ze alles uit de kast trekken om de avondklok maar in stand te houden.
Waren ze maar zo voortvarend geweest met het vaccineren. Dan hadden we daar al veel verder geweest als ze daar dat tempo hadden aangehouden.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198065920
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:22 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Volgens modellering van het RIVM zegt Gommers.
Diezelfde modellering waarin we op 170.000 besmettingen per dag zou zitten terwijl het er 10.000 moesten zijn?

Top, 600 / 17 = ~36

Avondklok voorkomt 36 IC opnames in het gecorrigeerde staaltje dan :P
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:26:13 #136
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198065943
quote:
Als ik nuchter nadenk dan weet ik wel dat het niet zo is, maar er hangt toch een vleugje rancune aan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:26:15 #137
14505 OProg
A Life in Music
pi_198065949
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Dan zou de avondklok in zijn eentje de R met 0,2/0,3 ofzo moeten drukken. Klinkt heel onlogisch.
Allemaal van dit soort duidelijk betwistbare zaken die OMT leden de media inslingeren is wel een beetje de reden dat ik er steeds meer de pest in begin te krijgen. En dan gewoon heel sneu dat er eigenlijk weinig media mee aan de haal gaan om ze er mee te confronteren. Kranten krabbelen alles maar gewoon over. Aan de tafel knikken ze dan allemaal met een ernstig gezicht ja.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:27:45 #138
346939 Janneke141
pi_198065989
quote:

Juist.
Zit ie weer in een talkshow, of waar komt dit vandaan?
pi_198066010
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:

[..]

Diezelfde modellering waarin we op 170.000 besmettingen per dag zou zitten terwijl het er 10.000 moesten zijn?
Nee, want die was niet van het RIVM.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:28:25 #140
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198066019
quote:

Juist.
We're doomed, doomed I tell you!
pi_198066022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jinek.
pi_198066030
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Jinek
Go hard or go home
pi_198066060
twitter

Deze gaat rond op Facebook, wat een goede actie.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:29:59 #144
14505 OProg
A Life in Music
pi_198066061
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nee, want die was niet van het RIVM.
Die was van het ministerie las ik inderdaad. Dat vond ik eigenlijk nog veel treuriger. Dat ze daar gewoon maar wat zitten te doen met modellen en tot de minister toe blijkbaar niemand zich afvraagt of ze naar een resultaat zitten te kijken dat ergens op slaat. :')
pi_198066062
quote:
85s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:26 schreef OProg het volgende:

[..]

Allemaal van dit soort duidelijk betwistbare zaken die OMT leden de media inslingeren is wel een beetje de reden dat ik er steeds meer de pest in begin te krijgen. En dan gewoon heel sneu dat er eigenlijk weinig media mee aan de haal gaan om ze er mee te confronteren. Kranten krabbelen alles maar gewoon over. Aan de tafel knikken ze dan allemaal met een ernstig gezicht ja.
Ik snap het ook niet. Als de avondklok afschaffen zorgt voor 500/600/700 IC opnames dan zou je verwachten dat het aanhouden van de avondklok alles significant laat dalen, want blijkbaar heeft de maatregel volgens het model veel effect.

Dan hoef je maar 1 vraag aan tafel te stellen: Hoe komt het dat de cijfers met de avondklok dan niet veel harder zijn gaan dalen?
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:30:18 #146
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198066071
Gommers, Kuipers en al die lieden inclusief talkshows zitten helemaal vast in hun eigen echokamer.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:30:26 #147
346939 Janneke141
pi_198066074
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:

[..]

Mooi rekensommetje. Ben benieuwd of er morgen één Kamerlid te vinden is dat ook zo'n sommetje kan maken.
pi_198066105
quote:
85s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:29 schreef OProg het volgende:

[..]

Die was van het ministerie las ik inderdaad. Dat vond ik eigenlijk nog veel treuriger. Dat ze daar gewoon maar wat zitten te doen met modellen en tot de minister toe blijkbaar niemand zich afvraagt of ze naar een resultaat zitten te kijken dat ergens op slaat. :')
Het is het AD ook niet opgevallen indertijd. Het is dat de Volkskrant er diep in is gedoken. (De krant heeft best veel goede stukken vind ik, vooral recentelijk.)

Ik vind het vooral sneu voor het RIVM omdat de geloofwaardigheid van hun modellen nu ter discussie staat.
pi_198066116
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:20 schreef RipCity het volgende:
Kortom: de modelleurs hebben alle power
Als je model niet klopt kan je altijd de realiteit de schuld geven dat het model niet goed nageleefd wordt.
  woensdag 17 februari 2021 @ 22:32:40 #150
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198066136
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Deze gaat rond op Facebook, wat een goede actie.
Schandalig. Ze zitten zelfs kleine kinderen bang te maken op tv.
Pure angst indoctrinatie.

Wat een intense hekel heb ik aan deze twee gekregen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')