SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Where law ends, tyrrany begins.
Zoals we altijd gedaan hebben. Virussen gewoon laten rondgaan en de risicogroepen beschermen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende: "Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said. Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus. “I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said." https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
Terecht dat ze die 0-covidwappies aanpakken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende:
"Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said.
Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus.
“I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said."
https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told
Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
Nicequote:Op woensdag 17 februari 2021 20:56 schreef popje het volgende:
[..]
La Palma is een klein eilandje met 84.000 inwoners, dus of ze een voetbalstadion hebben... geen idee. Discotheken waren niet open, maar kroegen gewoon wel, je moest wel overal zitten. Maar ik voelde de aanwezigheid van Corona daar niet zo. Ik keek ook niet elke dag tv zoals hier en heb zelfs in het hostel waar ik zat een feestje gehad (voelde me bijna een crimineel), waarbij ik gedanst en gezongen heb met een karaokemachine.
Dat voelde echt onbetaalbaar. Maar er waren dan ook 2 gevallen op het hele eiland en daardoor voelde je je ook alsof je je zo kon gedragen.
Wonderlijkquote:
Zelfs nu gaat men al vrij massaal de deur uit na positief getest te zijn op corona.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ben bang dat de beste mevrouw hier te optimistisch is, helaashttps://www.thesun.co.uk/(...)in/?rec_article=true
Ik geloof best dat het niet bewust is geweest. Wel ben ik benieuwd wat er zou zijn gebeurd als dit afgelopen maandag kwam en niet net na die behandeling van de avondklok.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:
https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
En waar stond die poll? In de Facebook-groep van Ome Willem?quote:
Website van npo1. Lekker vooringenomen ook weer.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef Elpis het volgende:
[..]
En waar stond die poll? In de Facebook-groep van Ome Willem?
Allemaal leuk en aardig maar op basis hiervan wordt wel beleid gemaakt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:
https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
Da's leuk en aardig, maar die peiling kun je niet representatief noemen.quote:
Nou ja, aanleren om thuis te werken indien mogelijk als je wat-dan-ook hebt ipv je hele kantoor te besmetten lijkt me dikke priem.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:11 schreef galantis het volgende:
[..]
Zelfs nu gaat men al vrij massaal de deur uit na positief getest te zijn op corona.
En dan denken dat men gaat thuisblijven vanwege een lullige verkoudheid? We hebben echt wel wat beters te doen
quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Website van npo1. Lekker vooringenomen ook weer.
Waar heeft de burger zelf mogen stemmen dan?quote:Wanneer de staatsomroep niet de peiling in elkaar knutselt maar de burger zelf mag stemmen: “82% is voor afschaffen”.
Sterker nog. De vraagstelling was anders. Heb je last van de avondklok? Gijsje nam de ruimte om dat en public om te toveren naar 'dus ze zijn tegen'.quote:
82 % van de 'Zeg nee tegen msm' volgers heeft er tegen gestemd denk ikquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Da's leuk en aardig, maar die peiling kun je niet representatief noemen.
Het belang van die 170k als voorspelling wordt gebagatelliseerd door de overheid, maar het heeft er alle schijn van dat dit doemscenario heeft bijgedragen aan de paniekstemming en de maatregelen die erdoor zijn ingegeven.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar op basis hiervan wordt wel beleid gemaakt.
Even ter verduidelijking; ik was hier voor werk en heb er een week vakantie aan vastgeplakt. Ik heb geen clubs bezocht oid... maar ben wel uit eten geweest en heb op terrassen gezeten, voordat ik word weggezet als een aso die maatregels ontwijkt. Maar het viel me vooral op dat er daar geen cultuur van angst heerste.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:07 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nicewel jammer van de clubs en overal moeten zitten, dat is kut. Klinkt beter dan hier though!
Het komt van Radio 1 volgens mij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:17 schreef pullup het volgende:
[..]
82 % van de 'Zeg nee tegen msm' volgers heeft er tegen gestemd denk ik
Ah ja gevonden thnxquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het komt van Radio 1 volgens mij.
Dit komt meer overeen met wat ik om me heen hoor dan de andere zogenaamde representatieve peilingen. Snap echt niet waar die '80 procent steunt de avondklok'-mensen zijn. Blijkbaar leef ik vooral tussen de andere 20 procent?quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat lijkt me alleen al heerlijk. Zo klaar met mensen die je zien als een potentieël virus. We moeten weer LEVEN met z'n allen!quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef popje het volgende:
[..]
Even ter verduidelijking; ik was hier voor werk en heb er een week vakantie aan vastgeplakt. Ik heb geen clubs bezocht oid... maar ben wel uit eten geweest en heb op terrassen gezeten, voordat ik word weggezet als een aso die maatregels ontwijkt. Maar het viel me vooral op dat er daar geen cultuur van angst heerste.
Uit het archief 25.03.2020quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het niet bewust is geweest. Wel ben ik benieuwd wat er zou zijn gebeurd als dit afgelopen maandag kwam en niet net na die behandeling van de avondklok.
Lijkt me toch wel dat iemand denkt: 170.000 per dag, dat is wel heel veel. Klopt dat wel?
Er is ook gevraagd of mensen voor of tegen een verlenging waren (bron).quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:16 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Sterker nog. De vraagstelling was anders. Heb je last van de avondklok? Gijsje nam de ruimte om dat en public om te toveren naar 'dus ze zijn tegen'.
Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.
Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Ik betwijfel of je ze beiden representatief kunt noemen eigenlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is in ieder geval makkelijk te manipuleren.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef mir1986 het volgende:
Hoezo niet representatief? Dus alles wat niet in het straatje past van de overheid is niet representatief? Dan kan je nooit meer een discussie voeren.
Op deze manier heeft demissionair kabinet meer macht om de avondklok zonder inmenging van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer te verlengen, bedoel je?quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.
BNW alertquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:26 schreef Elpis het volgende:
[..]
Het is in ieder geval makkelijk te manipuleren.
Cookies weggooien en je kan nog een keer stemmen en nog een keer en nog een keer...
Yes inderdaad.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:26 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Op deze manier heeft demissionair kabinet meer macht om de avondklok zonder inmenging van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer te verlengen, bedoel je?
wraking was terecht, ze heeft de staat+advocaat veel meer spreektijd gegeven dan viruswaarheid.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.
Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Omdat iedereen online kan stemmen. Je geeft alleen leeftijd en geslacht op en er vindt geen weging plaats. Het onderzoek van Een Vandaag is onder meer mensen gehouden (36.612) en het onderzoek is na weging representatief bevonden voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2017.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef mir1986 het volgende:
Hoezo niet representatief? Dus alles wat niet in het straatje past van de overheid is niet representatief? Dan kan je nooit meer een discussie voeren.
Klopt daar zijn we toch de avondklok mee in gerommeld. Die avondklok heeft ook weer allerlei nadelen. Zo las ik laats dat bezinepompen tussen 20.45 en 4.30 alleen maar spullen mag verkopen voor je auto. Dus een vrachtwagenchauffeur die om 3.30 een bakje koffie wilt drinken mag niet verkocht worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het belang van die 170k als voorspelling wordt gebagatelliseerd door de overheid, maar het heeft er alle schijn van dat dit doemscenario heeft bijgedragen aan de paniekstemming en de maatregelen die erdoor zijn ingegeven.
Klinkt wel gevaarlijk, dan kunnen FvD en PVV echt wel profiteren van stemmenverlies van VVD en CDA als het doorgaat.quote:
Loopt al aardig vol met cookiemonsters.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef 4-elements het volgende:
Laten we voor de gein dezelfde poll hier houden.
[poll=1721]
Ok,. de rechter was dus veel meer aan de kant van de Staat en landsadvocaat?quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wraking was terecht, ze heeft de staat+advocaat veel meer spreektijd gegeven dan viruswaarheid.
Ik mis een neutraal. Dat zou mijn stem hebben.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef 4-elements het volgende:
Laten we voor de gein dezelfde poll hier houden.
[poll=1721]
Als de verkiezingen al doorgaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:29 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Klinkt wel gevaarlijk, dan kunnen FvD en PVV echt wel profiteren van stemmenverlies van VVD en CDA als het doorgaat.
erg eng, als je de mogelijkheden bekijkt van die wet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.
Precies, maar het kabinet gaat stiekem verzinnen op de verkiezingen alsnog uit te stellen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Als de verkiezingen al doorgaan.
Wat kan ik altijd genieten van jouw bijdragen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Ze was duidelijk op de hand van van Dissel en ik werd er niet goed van dat hem steeds * professor * van Dissel noemde. Wat is er mis met gewoon meneer ?quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:28 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wraking was terecht, ze heeft de staat+advocaat veel meer spreektijd gegeven dan viruswaarheid.
Nou ja, ik probeer steeds mijn bijdrage aan te leveren om discussie levendig te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat kan ik altijd genieten van jouw bijdragen.
Geen spelt tussen te krijgen.
Misschien was een andere rechter beter geweest?quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:32 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ze was duidelijk op de hand van van Dissel en ik werd er niet goed van dat hem steeds * professor * van Dissel noemde. Wat is er mis met gewoon meneer ?
Ik wist niet eens dat die man professor is. Ik hecht er ook geen bijzondere waarde aan. Daarvoor slaat hij de plank te vaak mis.
Die zat er bij de originele poll ook niet bij, vandaar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik mis een neutraal. Dat zou mijn stem hebben.
Ik heb echt helemaal niks met die hippie en die dubieuze advocaat. Maar ik snapte vervolgens dat wrakingsverzoek wel toen ik naar die hele vertoning zat te kijken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
heb je het live gezien? ik iig wel en meer mensen fok, vonden die rechter verstrooid en vreemd, ze leek ook geïntimideerd te zijn door camera's en het gewicht wat aan dit spoedappel hing.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Ok,. de rechter was dus veel meer aan de kant van de Staat en landsadvocaat?
oneens met jullie, die rechter was niet onpartijdig.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat wraken hadden ze van te voren al met zijn drietjes bekokstoofd hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb echt helemaal niks met die hippie en die dubieuze advocaat. Maar ik snapte vervolgens dat wrakingsverzoek wel toen ik naar die hele vertoning zat te kijken.
De groep die voor heeft gestemt, zit natuurlijk een hele grote groep neutraal bij.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die zat er bij de originele poll ook niet bij, vandaar.
Wat is jouw overweging om neutraal te stemmen trouwens?
Bedoel je mensen van de Viruswaanzin? Ja, ze vertellen heleboel onzinnige verhalen en gebruiken vaak eigen onderzoeken war het uit blijkt. Die Engel is paar keer door de politie gearresteerd wegens schenden van bepaalde coronamaatregelen. Ze zijn uit gelijk te halen en ons overrulen met zijn eigen waarheden en bevindingen. Gevaarlijke actiegroep is het.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik heb echt helemaal niks met die hippie en die dubieuze advocaat. Maar ik snapte vervolgens dat wrakingsverzoek wel toen ik naar die hele vertoning zat te kijken.
Lijkt me ook, al was ik het wel eens met Spong dat de voorzitter in het begin best wat meer ruimte had mogen geven en een minder autoritaire, ambtelijke toon aan had mogen slaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat wraken hadden ze van te voren al met zijn drietjes bekokstoofd hoor.
Alles optrekken zolang het goed uitkwam voor ze lijkt het wel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet in de situatie of het wel of niet vooraf bedacht is? Ik vond dat de hele situatie het plan tot wraken dan prima mogelijk maakte. En dat is best spijtig eigenlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:37 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Vond het wel mooi dat ze voor de uitspraak even meldde dat ze een ontheffing voor de avondklok hadquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
oneens met jullie, die rechter was niet onpartijdig.
Ze hebben volgens mij te vroeg dat wrakingsverzoek gedaan..quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Soms liegen ze in Den Haag...quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:35 schreef mir1986 het volgende:
Waarom trouwens een spoedwet als het maar tot 2 maart zou duren?
Precies heel amateuristisch.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vond het wel mooi dat ze voor de uitspraak even meldde dat ze een ontheffing voor de avondklok had
Totaal irrullevant omdat er op dat moment helemaal geen avondklok was maar toonde mooi aan dat ze al wist wat er besloten ging worden
Ze moeten ophouden met spastisch over buiten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:33 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Tweede kamer leden weten zelf dat corona buiten niet besmettelijk is. Maar toch willen ze ons zoveel mogelijk binnen houden.
Ik snap enerzijds dat het is om te ontmoedigen dat er toch mensen s avonds bij elkaar gaan hangen, maar ik vraag me af of dat nou voor zoveel besmettingen zou zorgen (kerst heeft ook niet voor een grote piek gezorgd) dat het het gedoe waard is.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Die zat er bij de originele poll ook niet bij, vandaar.
Wat is jouw overweging om neutraal te stemmen trouwens?
Uit de reactie van Hiddema maakte ik op dat ze het wraken best nog een keer hadden kunnen doen en dat die wraking kansrijk was geweest.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij te vroeg dat wrakingsverzoek gedaan..
Dat deden ze al voor het begon. Blijkbaar wouden ze zowiezo gaan wraken.
Leek mij verstandiger om het later doen, toen de rechter van Dissel weer alle ruimte gaf en viruswaarheid steeds afkapt en ook nog eens zegt we gaan niet op de inhoud in, en vragen aan van Dissel moeten vooral heel kort blijven. want geen inhoud.
Op dat moment liep er duidelijk iets scheef. Ook aan het eind toen het ineens wel heel erg duidelijk hoe de rechter erin stond. Ze deden in principe al of de avondklok er gewoon was.. Terwijl die op dat moment eigenlijk niet meer geldde.
OK, maar de rechter is de baas als er een zitting plaatsvindt, en bepaalt wie meer of minder inspraaktijd krijgt. is altijd de regel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ze hebben volgens mij te vroeg dat wrakingsverzoek gedaan..
Dat deden ze al voor het begon. Blijkbaar wouden ze zowiezo gaan wraken.
Leek mij verstandiger om het later doen, toen de rechter van Dissel weer alle ruimte gaf en viruswaarheid steeds afkapt en ook nog eens zegt we gaan niet op de inhoud in, en vragen aan van Dissel moeten vooral heel kort blijven. want geen inhoud.
Op dat moment liep er duidelijk iets scheef. Ook aan het eind toen het ineens wel heel erg duidelijk hoe de rechter erin stond. Ze deden in principe al of de avondklok er gewoon was.. Terwijl die op dat moment eigenlijk niet meer geldde.
Dat ‘spelt’ was niet per ongeluk he?quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:31 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Omdat die langer gaat duren anders maken ze niet zo grote haast om een spoedwet te maken. Zeker als mocht de uitspraak negatief zijn vrijdag (of later). Die ene week lijkt me ook weinig uitmaken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:35 schreef mir1986 het volgende:
Waarom trouwens een spoedwet als het maar tot 2 maart zou duren?
Kom jij aan met je nuance! Daar is geen ruimte voor in een poll.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:44 schreef Elpis het volgende:
[..]
Ik snap enerzijds dat het is om te ontmoedigen dat er toch mensen s avonds bij elkaar gaan hangen, maar ik vraag me af of dat nou voor zoveel besmettingen zou zorgen (kerst heeft ook niet voor een grote piek gezorgd) dat het het gedoe waard is.
Het boeit in zoverre dat ze toch wel gewraakt zouden hebben, wat rechter ook zo doen, ze wachten alleen even het moment af.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat boeit toch niet in de situatie of het wel of niet vooraf bedacht is? Ik vond dat de hele situatie het plan tot wraken dan prima mogelijk maakte. En dat is best spijtig eigenlijk.
Daar ben ik het overigens wel mee eens. Vond het sowieso een rare rechter, vooral dat ze zich zo bewust onnozel opstelde in bepaalde opzichten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Lijkt me ook, al was ik het wel eens met Spong dat de voorzitter in het begin best wat meer ruimte had mogen geven en een minder autoritaire, ambtelijke toon aan had mogen slaan.
Exact, Willem Engel is een hippie en die Pols is een engerd (dit zijn beiden vooroordelen van mijn kant), maar ze hadden wel gelijk toen ze meerdere keren zei ... virus waanzin... oh nee... waarheid... ja nee ik moet het wel goed opzoeken... ik weet het eigenlijk niet....quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:34 schreef OProg het volgende:
[..]
Ik lust ze allemaal rauw, die mutaties.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ons-maken~a05db198/
Weer even een bangmaakartikel jongens.
En omdat iedereen bang gemaakt moet worden even niet achter een bedelmuur.
Jorritsma gaat dit sowieso misbruikenquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop zo dat de oppositie morgen eens ballen gaat tonen en gaat vechten voor onze democratie.
Dat toonde dus wel aan dat ze niet on partijdig was, want ze had het al beslotenquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:40 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Vond het wel mooi dat ze voor de uitspraak even meldde dat ze een ontheffing voor de avondklok had
Totaal irrullevant omdat er op dat moment helemaal geen avondklok was maar toonde mooi aan dat ze al wist wat er besloten ging worden
Gauw gaan slapen danquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:48 schreef mir1986 het volgende:
Ik vind die nieuwe spoedwet heel eng, heel eng.
Abstracte namen nu eens, apart wel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef DonDruiper het volgende:
https://www.ad.nl/binnenl(...)-ons-maken~a05db198/
Weer even een bangmaakartikel jongens.
En omdat iedereen bang gemaakt moet worden even niet achter een bedelmuur.
Is de payback voor de strafbeschikking, die hij heeft gehad vanwege die bruiloft.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef Abyss33 het volgende:
Ik vind die nieuwe wet wel vrij schokkend eigenlijk..
Grapperhaus heeft de bevoegdheid om op straat te zijn in te beperken.
Dat is wel een heel grote maatregel en bevoegdheid.
Hopen dat Geert alles uit de kast haalt, wordt een lange show morgen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop zo dat de oppositie morgen eens ballen gaat tonen en gaat vechten voor onze democratie.
Mocht je er onderbouwing bij willen hebben, in de Volkskrant stond een markant portret van Pols. Wat mij is bijgebleven:quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:46 schreef popje het volgende:
[..]
Exact, Willem Engel is een hippie en die Pols is een engerd (dit zijn beiden vooroordelen van mijn kant), maar ze hadden wel gelijk toen ze meerdere keren zei ... virus waanzin... oh nee... waarheid... ja nee ik moet het wel goed opzoeken... ik weet het eigenlijk niet....
Waarom dan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:48 schreef mir1986 het volgende:
Ik vind die nieuwe spoedwet heel eng, heel eng.
Hier met al het doom denken wordt het niet beterquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zodat ze nachtmerries kan krijgen?
Mandela zat ook in de bak.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:51 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mocht je er onderbouwing bij willen hebben, in de Volkskrant stond een markant portret van Pols. Wat mij is bijgebleven:
- hij is z'n carrière in de bak begonnen;
- hij werkte ooit voor de vader van Willem Engel (huisjesmelker Cees Engel);
- hij is geen advocaat omdat hij naar eigen zeggen geweigerd heeft zich in te schrijven bij de orde.
Dude.. relax nou eens keer een beetjequote:Op woensdag 17 februari 2021 21:54 schreef eragon2890 het volgende:
Zie ik dat ze nu ineens optimistischer zijn in het parlement dan de regering zelf in UK, wil ik eens weten hoe en wat, zie ik dit:
https://www.politics.co.u(...)ebruary/?cmpredirect
"4:36pm – Dame Angela McLean on why a return to normal after covid is unlikely."
Kijk de video die er bij staat... dat is dus die vrouw die de hoop uitspreekt dat we niet meer ziek naar werk gaan. Dat is het enige waar ze het over heeft.
Media: "ExP3rT z3GT w@@:r0m we noo1t m33r n0rma@l g@an L3vEN!!!"
Ik begin me af te vragen of ik eerder zo in paniek raakte omdat die experts in het UK zo pessimistisch zijn, of omdat de media daar gewoon onzin uitkraamt.
Ik bedoel hier wordt ook wel eens iemand verkeerd gequote of geframed in een krant, maar tandjes zeg, dit is wel héél slecht...
Heeft-ie ook voor Cees Engel gewerkt?quote:
Nee voor Cees de Witquote:Op woensdag 17 februari 2021 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heeft-ie ook voor Cees Engel gewerkt?
Als Mandela uit Ghana zou komen kon je nog een overeenkomst vinden met Fort Oranje.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Heeft-ie ook voor Cees Engel gewerkt?
Omdat de minister vanaf dan de bevoegdheid krijgt om eigenhandig een avond / ochtend / dagklok in te stellen zonder toestemming van de 2de kamer?quote:
doomdenken is alleen weggelegd voor Jaap en Ab.. en Ernst.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:53 schreef D_A het volgende:
[..]
Hier met al het doom denken wordt het niet beter
Hier is het anders ook geregeld raakquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
doomdenken is alleen weggelegd voor Jaap en Ab.. en Ernst.
oh en die mensen die de presentatie op hets Catshuis gaven
Ja, want rivm doem modellen.. dat neemt men ook hier zonder probleem over.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:08 schreef D_A het volgende:
[..]
Hier is het anders ook geregeld raak
Nee. Theoretisch kan het ook een dagklok zijn. Is gewoon een verbod op in de buitenlucht zijn op bepaalde momenten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:08 schreef Abyss33 het volgende:
deze spoedwet komt er voor de avondklok maatregel die er nu is.
Staat er in deze nieuwe spoedwet ook maar iets dat duid op avondklok, avond.. of avond tijden benoemt?
Wij boffen maar.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:10 schreef Nober het volgende:
God is er weer voor ons vanaf 9:00 uur.
[ twitter ]
Raar om te bedenken dat we precies een jaar geleden nog echt films en series keken als entertainment. Nu kijken we uit naar dit soort debatten!quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:10 schreef Nober het volgende:
God is er weer voor ons vanaf 9:00 uur.
[ twitter ]
Fort Oranje stonden mijn schoonouders vroeger.....wat een tokkiezooi was dat toen al.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ook een markante vent, die Cees Engel:
Ze lijken alleen maar te escaleren ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Ben ik nu de enige die denkt; die avondklok voelde minder heftig dan waar ze nu mee op de proppen komen?
Ik kijk intussen ook niet meer uit naar deze debatten, ben er echt helemaal klaar mee.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:13 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Raar om te bedenken dat we precies een jaar geleden nog echt films en series keken als entertainment. Nu kijken we uit naar dit soort debatten!
Nope. Deze wet als ik het zo lees grenst aan het absurde.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Ben ik nu de enige die denkt; die avondklok voelde minder heftig dan waar ze nu mee op de proppen komen?
Ik heb het even niet gevolgd want het laat echt mijn bloed koken. Je zou denken, waar maak je je in godsnaam druk om? Maar meen het wel.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Gelooft ie zelf niet eensquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Ah Gommers is op het matje geroepen.
Zegt nu dat als de avondklok eraf gaat 5-600 extra IC patiënten komen.
Juist.
Dat zou ik denk ik ook wel terecht vinden voor een spoedwet waar gaan verder akkoord van de kamer meer nodig is..quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Femke Merel van Kooten gaat morgen proberen de tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 controversieel te laten verklaren. Argumentatie: een demissionair kabinet mag zich niet met controversiële zaken bezighouden. Volgens haar is geen meerderheid nodig (die is er ook niet waarschijnlijk) omdat een ongeschreven regel is dat een significante minderheid genoeg is.
Tuig van het ergste soort. Mensen uitbuiten, en zoveel overlast veroorzaken dat ze hem met miljoenen gemeenschapsgeld uit moeten kopen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ook een markante vent, die Cees Engel:
Gadverdamme de perverseling. Kickt die man daarop ofzoquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Het is gewoon irritant om zulke overduidelijke onzin te zien in kranten. En het ondermijnt het vertrouwen in experts nogal als iemand niét de video ziet. Voor je het weet deelt iemand een screenshot en is het een complot omdat een expert weer zogenaamd zegt dat we nooit meer normaal kunnen leven. Super irritant dit soort media.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dude.. relax nou eens keer een beetje
Laten we dat even doortrekken. Even uit mijn hoofd, dus heel ruw.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Als dit lukt zou ik het echt een heel sterk staaltje van haar vinden. En dan hoop ik maar dat ze met Splinter een zeteltje krijgt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Femke Merel van Kooten gaat morgen proberen de tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 controversieel te laten verklaren. Argumentatie: een demissionair kabinet mag zich niet met controversiële zaken bezighouden. Volgens haar is geen meerderheid nodig (die is er ook niet waarschijnlijk) omdat een ongeschreven regel is dat een significante minderheid genoeg is.
Volgens modellering van het RIVM zegt Gommers.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we dat even doortrekken. Even uit mijn hoofd, dus heel ruw.
Er zijn gemiddeld zo’n 200 ziekenhuisopnames bij 4000 besmettingen, met zo’n 15/20 IC opnames.
Om op 600 IC opnames te komen zijn er dus 30 van zulke dagen nodig, houdt dus in dat er 120.000 besmettingen bij hangen.
Oftewel, de avondklok voorkomt 120.000 besmettingen volgens wat Gommers nu zegt?
De avondklokquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn gemiddeld zo’n 200 ziekenhuisopnames bij 4000 besmettingen, met zo’n 15/20 IC opnames.
Om op 600 IC opnames te komen zijn er dus 30 van zulke dagen nodig, houdt dus in dat er 120.000 besmettingen bij hangen.
Oftewel, de avondklok voorkomt 120.000 besmettingen volgens wat Gommers nu zegt?
Ik vind het vooral schokkend dat ze alles uit de kast trekken om de avondklok maar in stand te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Diezelfde modellering waarin we op 170.000 besmettingen per dag zou zitten terwijl het er 10.000 moesten zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens modellering van het RIVM zegt Gommers.
Als ik nuchter nadenk dan weet ik wel dat het niet zo is, maar er hangt toch een vleugje rancune aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Allemaal van dit soort duidelijk betwistbare zaken die OMT leden de media inslingeren is wel een beetje de reden dat ik er steeds meer de pest in begin te krijgen. En dan gewoon heel sneu dat er eigenlijk weinig media mee aan de haal gaan om ze er mee te confronteren. Kranten krabbelen alles maar gewoon over. Aan de tafel knikken ze dan allemaal met een ernstig gezicht ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou de avondklok in zijn eentje de R met 0,2/0,3 ofzo moeten drukken. Klinkt heel onlogisch.
Zit ie weer in een talkshow, of waar komt dit vandaan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Nee, want die was niet van het RIVM.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Diezelfde modellering waarin we op 170.000 besmettingen per dag zou zitten terwijl het er 10.000 moesten zijn?
We're doomed, doomed I tell you!quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Jinek.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zit ie weer in een talkshow, of waar komt dit vandaan?
Jinekquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zit ie weer in een talkshow, of waar komt dit vandaan?
Die was van het ministerie las ik inderdaad. Dat vond ik eigenlijk nog veel treuriger. Dat ze daar gewoon maar wat zitten te doen met modellen en tot de minister toe blijkbaar niemand zich afvraagt of ze naar een resultaat zitten te kijken dat ergens op slaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, want die was niet van het RIVM.
Ik snap het ook niet. Als de avondklok afschaffen zorgt voor 500/600/700 IC opnames dan zou je verwachten dat het aanhouden van de avondklok alles significant laat dalen, want blijkbaar heeft de maatregel volgens het model veel effect.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Allemaal van dit soort duidelijk betwistbare zaken die OMT leden de media inslingeren is wel een beetje de reden dat ik er steeds meer de pest in begin te krijgen. En dan gewoon heel sneu dat er eigenlijk weinig media mee aan de haal gaan om ze er mee te confronteren. Kranten krabbelen alles maar gewoon over. Aan de tafel knikken ze dan allemaal met een ernstig gezicht ja.
Mooi rekensommetje. Ben benieuwd of er morgen één Kamerlid te vinden is dat ook zo'n sommetje kan maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou de avondklok in zijn eentje de R met 0,2/0,3 ofzo moeten drukken. Klinkt heel onlogisch.
Het is het AD ook niet opgevallen indertijd. Het is dat de Volkskrant er diep in is gedoken. (De krant heeft best veel goede stukken vind ik, vooral recentelijk.)quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Die was van het ministerie las ik inderdaad. Dat vond ik eigenlijk nog veel treuriger. Dat ze daar gewoon maar wat zitten te doen met modellen en tot de minister toe blijkbaar niemand zich afvraagt of ze naar een resultaat zitten te kijken dat ergens op slaat.
Als je model niet klopt kan je altijd de realiteit de schuld geven dat het model niet goed nageleefd wordt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:20 schreef RipCity het volgende:
Kortom: de modelleurs hebben alle power
Schandalig. Ze zitten zelfs kleine kinderen bang te maken op tv.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deze gaat rond op Facebook, wat een goede actie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |