Hoe weet jij dat?quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het was een fout, geen bewuste handeling.
Hij zal Fukushima bedoelen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:18 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Die term heb ik ooit gehoord, maar wat heeft dat te maken met de VVD?
the ascendancy of Western liberal democracy—which occurred after the Cold War (1945–1991) and the dissolution of the Soviet Union (1991)—humanity has reached "not just ... the passing of a particular period of post-war history, but the end of history as such: That is, the end-point of mankind's ideological evolution and the universalization of Western liberal democracy as the final form of human government." (van wiki)quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:22 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Einde van de geschiedenis ging toch over het einde van alle grote conflicten na het vallen van de muur dacht ik?
(En is toch grotendeels ontkracht ook daarna door 9/11, etc?)
Oh ik ben een stuk pragmatischer, ik sluit me gewoon gelijk bij de Duitsers aan, en na de oorlog zeg ik dat mijn broer me opgegeven hadquote:Op woensdag 17 februari 2021 20:27 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Mee eens, het is dan ook een ontkrachte theorie van een gekke torenacademicus/filosoof-ding, niet iets wat een politicus ofzo ooit gezegd heb OID.
En daarom geef ik ook een voorbeeld dat het onzin was
Hoewel het niet in mijn natuur zit hoor, als NL ooit in oorlog raakt verschuil ik me achter een rots in Groningen ofzo tot het over is
De golf is weer op zn eindje, die waarheid wil er bij bepaalde volksvertegenwoordigers niet in.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:07 schreef Vasilevski het volgende:
Zat net dit artikel te lezen over Madrid: https://english.elpais.co(...)us-restrictions.html
Gewoon middenin de 3e golf horeca open houden, avondklok om 22u met de bedoeling om te versoepelen naar 23u, en ga zo maar door, terwijl veel andere Spaanse regio's in ieder geval gedeeltelijk op slot zitten.
Dit ondanks 716 mensen op de ic op een bevolking van 6,5 miljoen, en een percentage positief getest van 20%. De vergelijking met Zweden wordt getrokken, hoewel niet helemaal vergelijkbaar. Moet ook gezegd worden dat overal in Spanje een mondkapjesplicht is en wel iets van een avondklok, maar dan een uurtje later dan hier.
Ondanks alle waarschuwingen in het artikel lijkt dit alles niet tot een doemscenario te leiden. Geeft wel te denken.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:28 schreef Gunner het volgende:
[..]
Hij zal Fukushima bedoelen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Francis_Fukuyama is iemand anders.
Te makkelijk dit, en teveel de laatste tijd.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het was een fout, geen bewuste handeling.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:
https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
Je kunt zelfs op een partij stemmen die het hele virus ontkent.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Beetje een dooddoener want er valt weinig te kiezen. Al helemaal als vooraf duidelijk wordt gemaakt dat bepaalde partijen absoluut niet willen samenwerken. Maar okay, dat is weer een andere discussie.
Een hoop vuilnis dus.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Je kunt zelfs op een partij stemmen die het hele virus ontkent.
Er is een partij die denkt dat het uitbreiden van de zorg het op gaat lossen.
Een partij die de avondklok een half uurtje later wil.
Van alles is er te kiezen.
De keuze is reuze.
Helaas weinig partijen die het hebben hoe we ons land weer goed opbouwen. Weinig toekomst-visie.
Geen inspirerende ideeën.
Jammer hè.
Het is eigenlijk zo treurig en onwerkelijk dat ik er maar om moet lachen, ik kan er niets anders van maken en me een voorstelling maken hoe dit gegaan is, waarschijnlijk is letterlijk iemand met Excel en een formule aan de gang gegaan.....quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:
Vooral dat kutmens van SBS6 die ging vragen waarom het nog niet op de overheidswebsite stond, watt een domme doos, die zouden ze direct naar Hongarije moeten sturen met een t-shirt: Democraat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:21 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)-van-het-coronavirus
BTW, even over die kinderpersconferentie van gisteren in het algemeen:
Vonden jullie de vragen van die kinderen ook niet beter dan wat de meeste journalisten normaal produceren? Oprecht lol.
De antwoorden ook trouwens: daar durven ze wél gewoon een schatting te geven van wanneer alles weer helemaal normaal is en de voetbalstadions weer gewoon normaal vol kunnen enzo. Waarom bij de gewone persco's dan niet?
Ik zie in het onderliggende artikel niet staan dat het ministerie de eigen fout erkent. In plaats daarvan:quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het is eigenlijk zo treurig en onwerkelijk dat ik er maar om moet lachen, ik kan er niets anders van maken en me een voorstelling maken hoe dit gegaan is, waarschijnlijk is letterlijk iemand met Excel en een formule aan de gang gegaan.....
Die verschrikkelijk eenzijdig zijn en altijd het rivm 'bevestigen'?quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
Misschien goed om daar zelf dan ook mee te beginnen als je nieuws leest over bijvoorbeeld nieuwe varianten of prognoses op basis van modellen.
Nou dan kunnen ze dat vast wel delen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zie in het onderliggende artikel niet staan dat het ministerie de eigen fout erkent. In plaats daarvan:
De woordvoerder van het ministerie van De Jonge ontkent ten stelligste dat het directoraat de cijfers opzettelijk heeft opgeblazen, om het kabinet extra van de ernst van de situatie te doordringen. ‘De gemaakte berekening was een voorbeeld, met alle disclaimers die daarbij horen’, aldus de woordvoerder. Bovendien werden de overdreven grafieken niet apart gepresenteerd, maar waren ze slechts ‘beschikbaar voor de aanwezigen’. (bron)
Ik was twee weken op La Palma, overal mondkapjes op op straat, 'mascerilla's' zelfs op het strand, maar verder is het leven er normaal. Mensen zitten op terrassen (heel veel Duitse toeristen), mensen winkelen, mensen gaan uit eten, er is een soort 6 personen aan een tafel regel, maar daar wordt niet heel hard aan vastgehouden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:07 schreef Vasilevski het volgende:
Zat net dit artikel te lezen over Madrid: https://english.elpais.co(...)us-restrictions.html
Gewoon middenin de 3e golf horeca open houden, avondklok om 22u met de bedoeling om te versoepelen naar 23u, en ga zo maar door, terwijl veel andere Spaanse regio's in ieder geval gedeeltelijk op slot zitten.
Dit ondanks 716 mensen op de ic op een bevolking van 6,5 miljoen, en een percentage positief getest van 20%. De vergelijking met Zweden wordt getrokken, hoewel niet helemaal vergelijkbaar. Moet ook gezegd worden dat overal in Spanje een mondkapjesplicht is en wel iets van een avondklok, maar dan een uurtje later dan hier.
Ondanks alle waarschuwingen in het artikel lijkt dit alles niet tot een doemscenario te leiden. Geeft wel te denken.
Klinkt beter dan hier, maar ik neem aan dat je dus nog steeds geen volle stadions, concertzalen, 100% capaciteit theaters, festivals, clubs, andere grote evenementen etc hebt? Want over niet een "hele tijd" zou ik al dingen ook graag terugzienquote:Op woensdag 17 februari 2021 20:44 schreef popje het volgende:
[..]
Ik was twee weken op La Palma, overal mondkapjes op op straat, 'mascerilla's' zelfs op het strand, maar verder is het leven er normaal. Mensen zitten op terrassen (heel veel Duitse toeristen), mensen winkelen, mensen gaan uit eten, er is een soort 6 personen aan een tafel regel, maar daar wordt niet heel hard aan vastgehouden.
Toen ik er was, was er een avondklok tot 00:00, ik netjes om 2350 thuis, bleek die avond de avondklok ingetrokken... Met deze regels zou ik heel goed een hele tijd kunnen leven. Moet ik er wel bij zeggen dat de temperatuur 23 graden was.
Lange zakenreis.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:44 schreef popje het volgende:
[..]
Ik was twee weken op La Palma, overal mondkapjes op op straat, 'mascerilla's' zelfs op het strand, maar verder is het leven er normaal. Mensen zitten op terrassen (heel veel Duitse toeristen), mensen winkelen, mensen gaan uit eten, er is een soort 6 personen aan een tafel regel, maar daar wordt niet heel hard aan vastgehouden.
Toen ik er was, was er een avondklok tot 00:00, ik netjes om 2350 thuis, bleek die avond de avondklok ingetrokken... Met deze regels zou ik heel goed een hele tijd kunnen leven. Moet ik er wel bij zeggen dat de temperatuur 23 graden was.
Je verwacht het niet!quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
La Palma is een klein eilandje met 84.000 inwoners, dus of ze een voetbalstadion hebben... geen idee. Discotheken waren niet open, maar kroegen gewoon wel, je moest wel overal zitten. Maar ik voelde de aanwezigheid van Corona daar niet zo. Ik keek ook niet elke dag tv zoals hier en heb zelfs in het hostel waar ik zat een feestje gehad (voelde me bijna een crimineel), waarbij ik gedanst en gezongen heb met een karaokemachine.quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:51 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Klinkt beter dan hier, maar ik neem aan dat je dus nog steeds geen volle stadions, concertzalen, 100% capaciteit theaters, festivals, clubs, andere grote evenementen etc hebt? Want over niet een "hele tijd" zou ik al dingen ook graag terugzien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |