Is er een verbod op goed coronanieuws? Elke keer als er iets positiefs te melden is, wordt het weer zo uitgelegd dat eigenlijk alles nog steeds kut is en kut blijft.quote:https://www.rtvoost.nl/ni(...)land-Vertekend-beeld
Hoewel het coronarisiconiveau in de regio IJsselland is gedaald van 'zeer ernstig' naar 'zorgelijk', is van een feeststemming bij GGD IJsselland geen sprake. Volgens directeur Rianne van den Berg geven de cijfers een vertekend beeld.
Vanmiddag werd bekend dat de dalende besmettingscijfers in combinatie met het lage aantal ziekenhuisopnames, ertoe hebben geleid dat het coronarisico in de regio IJsselland gedaald is van 'zeer ernstig' naar 'zorgelijk'. IJsselland is de enige veiligheidsregio in Nederland waar het risiconiveau niet langer 'ernstig' of 'zeer ernstig' is.
Lees ook: IJsselland voorop in daling coronacijfers, risiconiveau voor het eerst sinds maanden gedaald
Volgens directeur Van den Berg heeft dat deels te maken met aanpassingen in gedrag en de maatregelen die werken. Toch is ze niet hoopvol gestemd. "Deze weken laten maar weinig mensen zich testen. Minder dan landelijk. Daardoor vinden we gewoon minder besmettingen."
Tijdelijke status
"Ziekenhuisopnames komen altijd een paar weken achter de besmettingscijfers aan", zegt Van den Berg. "Deze daling is tijdelijk en geeft dus een vertekend beeld. Zeker met de virusvarianten die ook in Nederland voorkomen en zich verspreiden."
"Het RIVM verwacht de komende weken weer een stijging te zien van het aantal besmettingen. De status ‘zorgelijk’ is daardoor hoogstwaarschijnlijk maar tijdelijk. Hoe graag we dat ook anders zouden willen."
Cijfers
In de regio IJsselland werden de afgelopen zeven dagen 490 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd, oftewel 92 per 100.000 inwoners. Slechts 9 coronapatiënten werden er opgenomen in het ziekenhuis, wat in IJsselland neerkomt op ongeveer 15 per 1.000.000 inwoners. Deze twee cijfers maken samen dat het risiconiveau in IJsselland nu op niveau 2 zit.
Gewoon dit ad infinitum blijven herhalen:quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Het RIVM verwacht de komende weken weer een stijging te zien van het aantal besmettingen.
quote:Het RIVM verwacht de komende weken weer een stijging te zien van het aantal besmettingen.
Dit ook, goed nieuws, maar hierna gaan we allemaal DOODquote:Op woensdag 17 februari 2021 18:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Is er een verbod op goed coronanieuws? Elke keer als er iets positiefs te melden is, wordt het weer zo uitgelegd dat eigenlijk alles nog steeds kut is en kut blijft.
Is dit hetzelfde RIVM dat riep dat corona niet besmettelijk is en nooit naar Nederland zou komen?quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Gewoon dit ad infinitum blijven herhalen:
[..]
Jongens, ik word hier gewoon weer depressief van. Van de manier waarop nieuws vaak op een manier geframed wordt waarop het zo geinterpreteerd kan worden dat het toch weer *** met peren gaat worden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde RIVM dat riep dat corona niet besmettelijk is en nooit naar Nederland zou komen?
Waarschijnlijk omdat men denkt dat we massaal gaan feestvieren en de regels overboord gooien bij enige vorm van positief nieuws/een goed vooruitzicht, anders kan ik het ook niet verklaren. De boel moet en zal ernstig gehouden worden, want anders, over twee weken. Ik word er kotsmisselijk van inmiddels.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Is er een verbod op goed coronanieuws? Elke keer als er iets positiefs te melden is, wordt het weer zo uitgelegd dat eigenlijk alles nog steeds kut is en kut blijft.
Ik weet niet hoe je je normaal voelt, maar ik zou me dus echt niet voor elk kuchje laten testen. Dan kan ik elke dag wel zo'n beetje langs de teststraat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:56 schreef popje het volgende:
[..]
Jongens, ik word hier gewoon weer depressief van. Van de manier waarop nieuws vaak op een manier geframed wordt waarop het zo geinterpreteerd kan worden dat het toch weer *** met peren gaat worden.
En na 38 uur zit ik nog steeds op mijn uitslag te wachten. Want ik blijf me toch aan de regels houden en hoestte gisterenochtend 3x, zat 2 uur later in de teststraat en zit me sindsdien binnen te vervelen...
Ik kreeg net een mail dat de uitslag er is, lukt het inloggen nietquote:Op woensdag 17 februari 2021 18:56 schreef popje het volgende:
[..]
Jongens, ik word hier gewoon weer depressief van. Van de manier waarop nieuws vaak op een manier geframed wordt waarop het zo geinterpreteerd kan worden dat het toch weer *** met peren gaat worden.
En na 38 uur zit ik nog steeds op mijn uitslag te wachten. Want ik blijf me toch aan de regels houden en hoestte gisterenochtend 3x, zat 2 uur later in de teststraat en zit me sindsdien binnen te vervelen...
Dat is ook de bedoeling.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je je normaal voelt, maar ik zou me dus echt niet voor elk kuchje laten testen. Dan kan ik elke dag wel zo'n beetje langs de teststraat.
Ik ben inmiddels 7x getestquote:Op woensdag 17 februari 2021 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je je normaal voelt, maar ik zou me dus echt niet voor elk kuchje laten testen. Dan kan ik elke dag wel zo'n beetje langs de teststraat.
Het is wel goed met ze. Ik heb genoeg zinniger dingen te doen.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:59 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling.
Hoest je meer dan drie keer moet je even laten testen.
Mwah ik moet even toelichting geven, ik ben twee weken in La Palma geweest (canarisch eiland met 2 coronagevallen op het moment van vertrek), ben inmiddels 7 feb teruggekomen, toen PCR voor vertrek uit NL en PCR voor vertrek vanuit daar, PCR na 5 dagen hier, allen negatief, maar op dag 9 na terugkomen hoesten... je weet het niet, dus toch maar weer naar de teststraat. Alleen normaliter heb ik de uitslag na een dag wel, nu niet.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is wel goed met ze. Ik heb genoeg zinniger dingen te doen.
Dit ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ben nu toch maar ff op het etiket van t potje gaan kijken, kurkuma is koenjit. Vandaar dat corona ons hele gezin overslaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:57 schreef quirina het volgende:
Ja het is kut met peren ja.
Beetje meer kurkuma erop en dan gaan we net zo goed als India.
Moet?quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:59 schreef quirina het volgende:
[..]
Dat is ook de bedoeling.
Hoest je meer dan drie keer moet je even laten testen.
De Rus die op het dark web je inloggegevens heeft gekocht voor ¤2,50 heeft het wachtwoord veranderd, even met de GGD bellen maarquote:Op woensdag 17 februari 2021 18:58 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Ik kreeg net een mail dat de uitslag er is, lukt het inloggen niet
Als hij ff laat weten of we een besmettelijke ziekte hebben of niet vind ik het bestquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
De Rus die op het dark web je inloggegevens heeft gekocht voor ¤2,50 heeft het wachtwoord veranderd, even met de GGD bellen maar
Geloof me, als ik echt het idee heb dat er iets niet in de haak is met me, dan plan ik direct een testafspraak in.quote:
China heeft inmiddels geen besmettelijke ziekte meer, dus afhaalfchinezen maak ik me het minste zorgen om...quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:07 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Als hij ff laat weten of we een besmettelijke ziekte hebben of niet vind ik het best
Als de soep tot meer dan 60 graden verhit is dan zou ik me geen zorgen maken hoor.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:08 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
China heeft inmiddels geen besmettelijke ziekte meer, dus afhaalfchinezen maak ik me het minste zorgen om...
Tenzij er iets in je vleermuissoep zit natuurlijk ;_;
Dit. Ik geloof niet in een complot. Maar het lijkt wel over sprake is van een zekere angst voor de bevolking.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:57 schreef josja het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat men denkt dat we massaal gaan feestvieren en de regels overboord gooien bij enige vorm van positief nieuws/een goed vooruitzicht, anders kan ik het ook niet verklaren. De boel moet en zal ernstig gehouden worden, want anders, over twee weken. Ik word er kotsmisselijk van inmiddels.
Ik volg die laatste niet zo, wat is het verschil dan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Verbaasd met echt hoe een Van Dissel omgaat met de situatie als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met Anders Tegnell.
Goed nieuws is geen nieuws.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
[..]
Gezien het beperkte intellect van een deel van de bevolking is dat natuurlijk niet heel erg vreemdquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit. Ik geloof niet in een complot. Maar het lijkt wel over sprake is van een zekere angst voor de bevolking.
Vond het in het voorjaar 2020 juist wel vergelijkbaar. De wetenschapper die nadrukkelijk op de voorgrond wordt gezet om het publiek gerust te stellen en duidelijk te maken dat de overheid zich door deskundigheid laat leiden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Verbaasd met echt hoe een Van Dissel omgaat met de situatie als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met Anders Tegnell.
Wel fijne tijd gehad daar? Geef je groot gelijk, heerlijk.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:02 schreef popje het volgende:
[..]
Mwah ik moet even toelichting geven, ik ben twee weken in La Palma geweest (canarisch eiland met 2 coronagevallen op het moment van vertrek), ben inmiddels 7 feb teruggekomen, toen PCR voor vertrek uit NL en PCR voor vertrek vanuit daar, PCR na 5 dagen hier, allen negatief, maar op dag 9 na terugkomen hoesten... je weet het niet, dus toch maar weer naar de teststraat. Alleen normaliter heb ik de uitslag na een dag wel, nu niet.
Misschien verkouden van de vliegtuigairco.quote:Op woensdag 17 februari 2021 18:56 schreef popje het volgende:
[..]
Complot niet, wel strategie. Net als dat er vorige week (of was het deze week, geen besef van tijd meer tegenwoordigquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:18 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dit. Ik geloof niet in een complot. Maar het lijkt wel over sprake is van een zekere angst voor de bevolking.
Nou ja een “strategie” waarbij de media allerhande stukken zouden produceren in opdracht van de regering zie ik toch wel als complot.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:34 schreef josja het volgende:
[..]
Complot niet, wel strategie. Net als dat er vorige week (of was het deze week, geen besef van tijd meer tegenwoordig) na de dalende cijfers ineens overal long covid artikelen verschenen. Ik kan alleen de keuze voor die strategie niet echt verklaren.
Kan gordon ook zien of je ‘m beledigd hebt?quote:Op woensdag 17 februari 2021 17:15 schreef Vallon het volgende:
[..]
En als ze die statuscontrole meenemen, kunnen ze gelijk je VOG toetsen, of je een recente SOA test hebt gedaan, de juiste krantenabbo's leest, niet subversief op Feestboek bent en je belasting, laat staan parkeerboetes wel op tijd hebt betaald. Er kan zo veel digitaal dat er dan eenmaal mogelijk gemaakt, als plugin prima bij kan.
Alles om de juiste mensen te wensen. Het heeft alleen niets meer te maken met vliegen en alles met controle willen uitoefenen waarbij gebruikers dan zg "kiezen".
True true, ik haal mijn aluhoedje toch maar tevoorschijnquote:Op woensdag 17 februari 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja een “strategie” waarbij de media allerhande stukken zouden produceren in opdracht van de regering zie ik toch wel als complot.
quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:40 schreef josja het volgende:
[..]
True true, ik haal mijn aluhoedje toch maar tevoorschijn
dat is het he. heb mezelf twee keer laten testen. de motivatie om het nog een derde keer te doen is er niet echt. vind het wel gestippeld.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Niet van mij in ieder geval.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:41 schreef capricia het volgende:
Na de verkiezingen heeft de nieuwe regering een fris mandaat van de bevolking. Die kan er dan weer flink tegenaan.
We gaan wel zien wat NL kiest voor beleid.
Misschien dat het uitmaakt zodra het landelijk rustiger is. Dat zo'n regio nog net even wat meer mag. Of zo. Anders voegt het niet heel veel toe nee.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:36 schreef Cynicio het volgende:
Verbaast me dat ze nog moeite om die risiconiveau's regionaal te bepalen. Dat maakt toch geen flikker uit?
Ik vraag me af of de regio het probleem is, ik heb geen keiharde cijfers, maar het zou mij niet verbazen als er een enorme correlatie is tussen allochtonen en de besmettingshaarden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:51 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Misschien dat het uitmaakt zodra het landelijk rustiger is. Dat zo'n regio nog net even wat meer mag. Of zo. Anders voegt het niet heel veel toe nee.
Het had net na de zomer best wat uit kunnen maken denk ik. Als ze wat eerder regionaal hadden ingegrepen.
Niet als alle partijen hetzelfde beleid voorstaan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:41 schreef capricia het volgende:
Na de verkiezingen heeft de nieuwe regering een fris mandaat van de bevolking. Die kan er dan weer flink tegenaan.
Veel meer eigen verantwoordelijkheid en acceptatie, veel menselijker, het individu, etc. bij Tegnell.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:19 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik volg die laatste niet zo, wat is het verschil dan?
Beetje een dooddoener want er valt weinig te kiezen. Al helemaal als vooraf duidelijk wordt gemaakt dat bepaalde partijen absoluut niet willen samenwerken. Maar okay, dat is weer een andere discussie.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:41 schreef capricia het volgende:
Ik neem aan dat de tweede kamer massaal in opstand komt, het zijn toch volksvertegenwoordigers? Toch???quote:Op woensdag 17 februari 2021 20:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Ah de overheid mag ons nu zelfs overdag opsluiten wanneer stopt dit nu?
Tis niet te hopen dat zo een sukkel die niet tegen zijn verlies kan blijft zitten met al zijn leugens. Geen herinnering heeft aan zijn fouten.quote:Op woensdag 17 februari 2021 19:55 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
(Rutte wordt toch weer minister president) tegen juli, augustus,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |