abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198059984
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen jurist. Misschien kan @:trein2000 hier wat over zeggen.

In beginsel komt het er bij alle maatregelen in de coronawet op neer dat de minister van achter zijn bureau maatregelen kan op- en afschalen zo lang hij dat nodig acht, waarbij de TK dan een week de tijd heeft om terug te fluiten als ze dat nodig vindt. Die 'ministeriële regelingen' maken de coronawet tot een soort decretenwet waar ik persoonlijk vrij veel moeite mee heb, maar het houdt ook in dat het, theoretisch, mogelijk is dat maatregelen eerder eindigen dan de einddatum van de wet zelf. Dus hoe zich dit nu verhoudt met die drie-maanden-kreet uit de MvT weet ik eigenlijk ook niet,
De echte blanco cheque is er door de kamer uitgesloopt. Dus van een decreten wet zou ik niet perse willen spreken. Maar wat is er met drie maanden?
zie email 27 oktober
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:20:57 #182
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198060008
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De echte blanco cheque is er door de kamer uitgesloopt. Dus van een decreten wet zou ik niet perse willen spreken. Maar wat is er met drie maanden?
Nou, dit komt dus uit de memorie van toelichting:

quote:
Om die reden zal in elk geval ook worden afgeweken van de minimumin-
voeringstermijn van drie maanden.
De coronawet geldt telkens voor drie maanden, maar de vraag is wat ze nu bedoelen met deze toevoeging.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:21:50 #183
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_198060015
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gidslanden NZ en AUS gaan over een maandje gewoon weer de shit in zolang ze nog niet flink vaccineren. Maar laten we vooral geloven dat het door hun uitmuntende aanpak komt dat het daar nu zo goed gaat.
Het seizoen speelt allicht mee, maar "weer in de shit" gaat misschien ook wat ver. In tegenstelling tot hier is de zorg aldaar nooit overspoeld geweest. Ik ken iemand die in Queensland woont en die heeft echt veel minder van de pandemie gemerkt dan wij hier in Nederland.
pi_198060053
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:20 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, dit komt dus uit de memorie van toelichting:
[..]

De coronawet geldt telkens voor drie maanden, maar de vraag is wat ze nu bedoelen met deze toevoeging.
Technisch dingetje: https://wetten.overheid.n(...)8-01-01&g=2018-01-01 normaal zit tussen aannemen en invoeren minstens drie maanden.
zie email 27 oktober
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:28:06 #185
346939 Janneke141
pi_198060098
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Technisch dingetje: https://wetten.overheid.n(...)8-01-01&g=2018-01-01 normaal zit tussen aannemen en invoeren minstens drie maanden.
Op die fiets. Dank.

Maar morgen kunnen we dus naar een nieuw toneelstukje kijken van Kamerleden die zich 'zeer grote zorgen maken' waarna iedereen behalve Van der Staaij en een zooitje populisten klakkeloos akkoord geeft voor een avondklok die potentieel tot juni duurt. Of verwacht jij iets anders?

Nog een vraag trouwens. Stel dat dit allemaal wordt aangenomen en de avondklok is er alsnog juridisch kloppend via de coronawet. Kan de Kamer dan beëindiging afdwingen?
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:31:07 #186
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198060126
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:01 schreef Zwansen het volgende:
We kruipen richting een miljoen gevaccineerden. _O_
Met met 95.000 besmette op enig moment personen die na 2-3 weken wel hersteld zijn kunnen we aannemen dat er
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Geen idee, ik ben geen jurist. Misschien kan @:trein2000 hier wat over zeggen.

In beginsel komt het er bij alle maatregelen in de coronawet op neer dat de minister van achter zijn bureau maatregelen kan op- en afschalen zo lang hij dat nodig acht, waarbij de TK dan een week de tijd heeft om terug te fluiten als ze dat nodig vindt. Die 'ministeriële regelingen' maken de coronawet tot een soort decretenwet waar ik persoonlijk vrij veel moeite mee heb, maar het houdt ook in dat het, theoretisch, mogelijk is dat maatregelen eerder eindigen dan de einddatum van de wet zelf. Dus hoe zich dit nu verhoudt met die drie-maanden-kreet uit de MvT weet ik eigenlijk ook niet,
De punten en komma's kloppen allemaal en laat dat maar over een Ferd die slippendrager is van Mark.
De wet wordt in de bestaande "Corona-Wet" gehangen die per 3 maanden wordt verlengd. Hiertoe meldt de regering uiterlijk een week voorafgaand aan de Kamers dat zij verlengd. Dat moment kan dan worden aangegrepen door de Kamers om al (stilzwijgend) of niet akkoord te gaan door een (meerderheids)motie in te dienen.
Of de avondklok daadwerkelijk wordt geactiveerd staat verder nergens, net zo min als net als dat ergens staat voor mondkapjes en groepsvorming. De wet is gewoon een stuk gereedschap waarbij de Tweede Kamer alleen kan beschikken of de gereedschapskist er is waaruit het Kabinet vervolgens naar keuze uit kan graaien.

Het is wel een staaltje salami techniek door imo eerder welbewust bij aannemen van de Corona wet, de avondklok niet op te nemen omdat de kans groot was dat die dan niet zou kunnen rekenen op instemming.
Nu vele maanden verder is men gewend aan "corona" restricties en zal de Tweede Kamer deze wijziging als toevoeging, als een mat geslagen kind dit wel gaan inslikken.
De Tweede Kamer kan ook niet veel anders omdat zij eerder voor de avondklok in deze vorm heeft gekozen op grond van een verkeerde motivatie (toepassing noodwetten).

Maar goed we hebben weer een dagje vermakelijk lol om te kijken hoe Tweede Kamer leden in verkiezingstijd gratis zendtijd krijgen om te pogen hun kiezers te verleiden.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198060149
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Op die fiets. Dank.

Maar morgen kunnen we dus naar een nieuw toneelstukje kijken van Kamerleden die zich 'zeer grote zorgen maken' waarna iedereen behalve Van der Staaij en een zooitje populisten klakkeloos akkoord geeft voor een avondklok die potentieel tot juni duurt. Of verwacht jij iets anders?

Nog een vraag trouwens. Stel dat dit allemaal wordt aangenomen en de avondklok is er alsnog juridisch kloppend via de coronawet. Kan de Kamer dan beëindiging afdwingen?
Volgens mij, maar dit roep ik uit mn hoofd, alleen bij invoering en verlenging. Maar er zijn natuurlijk wel andere middelen. Dan stuur je de minister weg. Daar zou ik me niet al te druk om maken.
zie email 27 oktober
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:32:54 #188
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198060151
Over het vaccinatietempo, ja het zou niet lukken aan het feit of we sneller kunnen vaccineren, maar Jaap 2 dekt zich alvast in dat ze het niet ligt aan hun tempo, maar aan de leveringen van de vaccins.

Dus die 1 mln per week kunnen we voorlopig vergeten, want als het dan wel zo blijkt te zijn, dan moet er eerst weer opgeschaald worden...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:35:01 #189
346939 Janneke141
pi_198060183
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Volgens mij, maar dit roep ik uit mn hoofd, alleen bij invoering en verlenging. Maar er zijn natuurlijk wel andere middelen. Dan stuur je de minister weg. Daar zou ik me niet al te druk om maken.
Ik maak me wel druk, de afgelopen periode geeft daar alle reden toe. Niet alleen omtrent corona, maar zie ook de toeslagaffaire. Ik vertrouw er niet meer op dat het netjes gaat.
pi_198060199
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:35 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik maak me wel druk, de afgelopen periode geeft daar alle reden toe. Niet alleen omtrent corona, maar zie ook de toeslagaffaire. Ik vertrouw er niet meer op dat het netjes gaat.
Maar concreet, waar ben je dan bang voor? Dat de avondklok een week of 3 langer duurt dan noodzakelijk?
zie email 27 oktober
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:37:21 #191
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198060210
Zitten we al aan de 170k besmettingen per dag, of moeten we nog 2 weken wachten?
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:37:25 #192
346939 Janneke141
pi_198060211
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Maar concreet, waar ben je dan bang voor? Dat de avondklok een week of 3 langer duurt dan noodzakelijk?
Om het meest concrete voorbeeld te noemen: ja, inderdaad. Om het iets breder te trekken: de regering gedraagt zich teveel als een alleenheerser voor wie de volksvertegenwoordiging en de rechterlijke macht vooral hinderend zijn in dagelijks werk. En dat is altijd een probleem, ook als de avondklok weer is afgeschaft.
pi_198060239
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Om het meest concrete voorbeeld te noemen: ja, inderdaad. Om het iets breder te trekken: de regering gedraagt zich teveel als een alleenheerser voor wie de volksvertegenwoordiging en de rechterlijke macht vooral hinderend zijn in dagelijks werk. En dat is altijd een probleem, ook als de avondklok weer is afgeschaft.
Er zijn toch zat waarborgen? De vertrouwensregel is niet afgeschaft en je hebt gister gezien dat er ook nog een rechter is die wel eens ergens wat van vindt. Ik zou daar niet bang voor zijn.

Het probleem wat je signaleert deel ik overigens wel, maar ik denk dat dat vooral cultuur is wat je slecht met wetgeving kunt oplossen.
zie email 27 oktober
pi_198060242
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:37 schreef tja77 het volgende:
Zitten we al aan de 170k besmettingen per dag, of moeten we nog 2 weken wachten?
Reconstructie hierover van de Volkskrant:

https://www.volkskrant.nl(...)-niet-kwam~b6bda4fc/
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_198060248
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou ik op z'n zachtst gezegd bijzonder kwalijk vinden. Maar past wel in de hele beeldvorming dat een samenleving mét maatregelen het uitgangspunt is.
I'll give you something to do
pi_198060268
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:40 schreef galantis het volgende:

[..]

Dat zou ik op z'n zachtst gezegd bijzonder kwalijk vinden. Maar past wel in de hele beeldvorming dat een samenleving mét maatregelen het uitgangspunt is.
Ik zou dat ook kwalijk vinden hoor. Maar het is wel het ergste wat kan gebeuren zeg maar. Je kunt niet alles gaan dichttimmeren. Als je niet meer op goed vertrouwen kunt afgaan in de relatie parlement-regering heb je een flinke constitutionele crisis.
zie email 27 oktober
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:43:35 #197
346939 Janneke141
pi_198060287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:42 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik zou dat ook kwalijk vinden hoor. Maar het is wel het ergste wat kan gebeuren zeg maar. Je kunt niet alles gaan dichttimmeren. Als je niet meer op goed vertrouwen kunt afgaan in de relatie parlement-regering heb je een flinke constitutionele crisis.
Die hebben we dan ook, aangezien de regering er bij herhaling blijk van heeft gegeven de informatievoorziening naar de volksvertegenwoordiging toe actief tegen te werken.
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:43:36 #198
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198060289
quote:
6s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:03 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ook als je aan het Liègen bent aan de grens?
Tuurlijk, daar zijn ze niet zo pietlüttich
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:43:54 #199
346939 Janneke141
pi_198060296
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:43 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Tuurlijk, daar zijn ze niet zo pietlüttich
Nice.
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:44:49 #200
3778 popje
pi_198060311
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik maak me inderdaad GROTE ZORGEN over de manier waarop we als land met een parlementaire democratie zijn beland.

- Wie bepaalt wat goed voor ons is?
- Wat kan er allemaal op basis van volksgezondheid worden besloten en tot in den treure worden verlengd?
- Op welke feiten of vermoedens is dit gebaseerd, en in hoeverre spelen de komende verkiezingen hier een rol in?
- In hoeverre worden we nu op dagelijkse basis 'bang gemaakt' met iets dat wellicht gaat gebeuren, maar waarschijnlijk niet doet?
pi_198060367
quote:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)land-Vertekend-beeld
Hoewel het coronarisiconiveau in de regio IJsselland is gedaald van 'zeer ernstig' naar 'zorgelijk', is van een feeststemming bij GGD IJsselland geen sprake. Volgens directeur Rianne van den Berg geven de cijfers een vertekend beeld.
Vanmiddag werd bekend dat de dalende besmettingscijfers in combinatie met het lage aantal ziekenhuisopnames, ertoe hebben geleid dat het coronarisico in de regio IJsselland gedaald is van 'zeer ernstig' naar 'zorgelijk'. IJsselland is de enige veiligheidsregio in Nederland waar het risiconiveau niet langer 'ernstig' of 'zeer ernstig' is.

Lees ook: IJsselland voorop in daling coronacijfers, risiconiveau voor het eerst sinds maanden gedaald
Volgens directeur Van den Berg heeft dat deels te maken met aanpassingen in gedrag en de maatregelen die werken. Toch is ze niet hoopvol gestemd. "Deze weken laten maar weinig mensen zich testen. Minder dan landelijk. Daardoor vinden we gewoon minder besmettingen."

Tijdelijke status
"Ziekenhuisopnames komen altijd een paar weken achter de besmettingscijfers aan", zegt Van den Berg. "Deze daling is tijdelijk en geeft dus een vertekend beeld. Zeker met de virusvarianten die ook in Nederland voorkomen en zich verspreiden."

"Het RIVM verwacht de komende weken weer een stijging te zien van het aantal besmettingen. De status ‘zorgelijk’ is daardoor hoogstwaarschijnlijk maar tijdelijk. Hoe graag we dat ook anders zouden willen."

Cijfers
In de regio IJsselland werden de afgelopen zeven dagen 490 nieuwe coronabesmettingen geregistreerd, oftewel 92 per 100.000 inwoners. Slechts 9 coronapatiënten werden er opgenomen in het ziekenhuis, wat in IJsselland neerkomt op ongeveer 15 per 1.000.000 inwoners. Deze twee cijfers maken samen dat het risiconiveau in IJsselland nu op niveau 2 zit.
Is er een verbod op goed coronanieuws? Elke keer als er iets positiefs te melden is, wordt het weer zo uitgelegd dat eigenlijk alles nog steeds kut is en kut blijft. :')
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:50:20 #202
346939 Janneke141
pi_198060400
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:
Het RIVM verwacht de komende weken weer een stijging te zien van het aantal besmettingen.
Gewoon dit ad infinitum blijven herhalen:

quote:
Het RIVM verwacht de komende weken weer een stijging te zien van het aantal besmettingen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:51:50 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198060420
Daar is de 2 weken dreiging weer, gewoon maar negeren :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:52:19 #204
3778 popje
pi_198060428
quote:

[..]

Is er een verbod op goed coronanieuws? Elke keer als er iets positiefs te melden is, wordt het weer zo uitgelegd dat eigenlijk alles nog steeds kut is en kut blijft. :')
Dit ook, goed nieuws, maar hierna gaan we allemaal DOOD
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:53:59 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198060445
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon dit ad infinitum blijven herhalen:
[..]

Is dit hetzelfde RIVM dat riep dat corona niet besmettelijk is en nooit naar Nederland zou komen?
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:56:10 #206
3778 popje
pi_198060480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dit hetzelfde RIVM dat riep dat corona niet besmettelijk is en nooit naar Nederland zou komen?
Jongens, ik word hier gewoon weer depressief van. Van de manier waarop nieuws vaak op een manier geframed wordt waarop het zo geinterpreteerd kan worden dat het toch weer *** met peren gaat worden.

En na 38 uur zit ik nog steeds op mijn uitslag te wachten. Want ik blijf me toch aan de regels houden en hoestte gisterenochtend 3x, zat 2 uur later in de teststraat en zit me sindsdien binnen te vervelen...
pi_198060507
Ja het is kut met peren ja.
Beetje meer kurkuma erop en dan gaan we net zo goed als India.
pi_198060508
quote:

[..]

Waarschijnlijk omdat men denkt dat we massaal gaan feestvieren en de regels overboord gooien bij enige vorm van positief nieuws/een goed vooruitzicht, anders kan ik het ook niet verklaren. De boel moet en zal ernstig gehouden worden, want anders, over twee weken. Ik word er kotsmisselijk van inmiddels.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:58:06 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198060511
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:56 schreef popje het volgende:

[..]

Jongens, ik word hier gewoon weer depressief van. Van de manier waarop nieuws vaak op een manier geframed wordt waarop het zo geinterpreteerd kan worden dat het toch weer *** met peren gaat worden.

En na 38 uur zit ik nog steeds op mijn uitslag te wachten. Want ik blijf me toch aan de regels houden en hoestte gisterenochtend 3x, zat 2 uur later in de teststraat en zit me sindsdien binnen te vervelen...
Ik weet niet hoe je je normaal voelt, maar ik zou me dus echt niet voor elk kuchje laten testen. Dan kan ik elke dag wel zo'n beetje langs de teststraat.
pi_198060521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:56 schreef popje het volgende:

[..]

Ik kreeg net een mail dat de uitslag er is, lukt het inloggen niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')