Gadverdamme de perverseling. Kickt die man daarop ofzoquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Ah Gommers is op het matje geroepen.
Zegt nu dat als de avondklok eraf gaat 5-600 extra IC patiënten komen.
Juist.
Het is gewoon irritant om zulke overduidelijke onzin te zien in kranten. En het ondermijnt het vertrouwen in experts nogal als iemand niét de video ziet. Voor je het weet deelt iemand een screenshot en is het een complot omdat een expert weer zogenaamd zegt dat we nooit meer normaal kunnen leven. Super irritant dit soort media.quote:Op woensdag 17 februari 2021 21:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dude.. relax nou eens keer een beetje
Laten we dat even doortrekken. Even uit mijn hoofd, dus heel ruw.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Als dit lukt zou ik het echt een heel sterk staaltje van haar vinden. En dan hoop ik maar dat ze met Splinter een zeteltje krijgt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
Femke Merel van Kooten gaat morgen proberen de tijdelijke wet beperking vertoeven in de openlucht covid-19 controversieel te laten verklaren. Argumentatie: een demissionair kabinet mag zich niet met controversiële zaken bezighouden. Volgens haar is geen meerderheid nodig (die is er ook niet waarschijnlijk) omdat een ongeschreven regel is dat een significante minderheid genoeg is.
Volgens modellering van het RIVM zegt Gommers.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Laten we dat even doortrekken. Even uit mijn hoofd, dus heel ruw.
Er zijn gemiddeld zo’n 200 ziekenhuisopnames bij 4000 besmettingen, met zo’n 15/20 IC opnames.
Om op 600 IC opnames te komen zijn er dus 30 van zulke dagen nodig, houdt dus in dat er 120.000 besmettingen bij hangen.
Oftewel, de avondklok voorkomt 120.000 besmettingen volgens wat Gommers nu zegt?
De avondklokquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zijn gemiddeld zo’n 200 ziekenhuisopnames bij 4000 besmettingen, met zo’n 15/20 IC opnames.
Om op 600 IC opnames te komen zijn er dus 30 van zulke dagen nodig, houdt dus in dat er 120.000 besmettingen bij hangen.
Oftewel, de avondklok voorkomt 120.000 besmettingen volgens wat Gommers nu zegt?
Ik vind het vooral schokkend dat ze alles uit de kast trekken om de avondklok maar in stand te houden.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Ben ik nu de enige die denkt; die avondklok voelde minder heftig dan waar ze nu mee op de proppen komen?
Diezelfde modellering waarin we op 170.000 besmettingen per dag zou zitten terwijl het er 10.000 moesten zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:22 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Volgens modellering van het RIVM zegt Gommers.
Als ik nuchter nadenk dan weet ik wel dat het niet zo is, maar er hangt toch een vleugje rancune aan.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:14 schreef chratnox het volgende:
Ben ik nu de enige die denkt; die avondklok voelde minder heftig dan waar ze nu mee op de proppen komen?
Allemaal van dit soort duidelijk betwistbare zaken die OMT leden de media inslingeren is wel een beetje de reden dat ik er steeds meer de pest in begin te krijgen. En dan gewoon heel sneu dat er eigenlijk weinig media mee aan de haal gaan om ze er mee te confronteren. Kranten krabbelen alles maar gewoon over. Aan de tafel knikken ze dan allemaal met een ernstig gezicht ja.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou de avondklok in zijn eentje de R met 0,2/0,3 ofzo moeten drukken. Klinkt heel onlogisch.
Zit ie weer in een talkshow, of waar komt dit vandaan?quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Nee, want die was niet van het RIVM.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
Diezelfde modellering waarin we op 170.000 besmettingen per dag zou zitten terwijl het er 10.000 moesten zijn?
We're doomed, doomed I tell you!quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:17 schreef DonDruiper het volgende:
Juist.
Jinek.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zit ie weer in een talkshow, of waar komt dit vandaan?
Jinekquote:Op woensdag 17 februari 2021 22:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zit ie weer in een talkshow, of waar komt dit vandaan?
Die was van het ministerie las ik inderdaad. Dat vond ik eigenlijk nog veel treuriger. Dat ze daar gewoon maar wat zitten te doen met modellen en tot de minister toe blijkbaar niemand zich afvraagt of ze naar een resultaat zitten te kijken dat ergens op slaat.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nee, want die was niet van het RIVM.
Ik snap het ook niet. Als de avondklok afschaffen zorgt voor 500/600/700 IC opnames dan zou je verwachten dat het aanhouden van de avondklok alles significant laat dalen, want blijkbaar heeft de maatregel volgens het model veel effect.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:26 schreef OProg het volgende:
[..]
Allemaal van dit soort duidelijk betwistbare zaken die OMT leden de media inslingeren is wel een beetje de reden dat ik er steeds meer de pest in begin te krijgen. En dan gewoon heel sneu dat er eigenlijk weinig media mee aan de haal gaan om ze er mee te confronteren. Kranten krabbelen alles maar gewoon over. Aan de tafel knikken ze dan allemaal met een ernstig gezicht ja.
Mooi rekensommetje. Ben benieuwd of er morgen één Kamerlid te vinden is dat ook zo'n sommetje kan maken.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan zou de avondklok in zijn eentje de R met 0,2/0,3 ofzo moeten drukken. Klinkt heel onlogisch.
Het is het AD ook niet opgevallen indertijd. Het is dat de Volkskrant er diep in is gedoken. (De krant heeft best veel goede stukken vind ik, vooral recentelijk.)quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:29 schreef OProg het volgende:
[..]
Die was van het ministerie las ik inderdaad. Dat vond ik eigenlijk nog veel treuriger. Dat ze daar gewoon maar wat zitten te doen met modellen en tot de minister toe blijkbaar niemand zich afvraagt of ze naar een resultaat zitten te kijken dat ergens op slaat.
Als je model niet klopt kan je altijd de realiteit de schuld geven dat het model niet goed nageleefd wordt.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:20 schreef RipCity het volgende:
Kortom: de modelleurs hebben alle power
Schandalig. Ze zitten zelfs kleine kinderen bang te maken op tv.quote:Op woensdag 17 februari 2021 22:29 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Deze gaat rond op Facebook, wat een goede actie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |