abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:51:50 #203
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198060420
Daar is de 2 weken dreiging weer, gewoon maar negeren :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:52:19 #204
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198060428
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:48 schreef YoyoKlaagzak het volgende:

[..]

Is er een verbod op goed coronanieuws? Elke keer als er iets positiefs te melden is, wordt het weer zo uitgelegd dat eigenlijk alles nog steeds kut is en kut blijft. :')
Dit ook, goed nieuws, maar hierna gaan we allemaal DOOD
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:53:59 #205
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198060445
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:50 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Gewoon dit ad infinitum blijven herhalen:
[..]

Is dit hetzelfde RIVM dat riep dat corona niet besmettelijk is en nooit naar Nederland zou komen?
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:56:10 #206
3778 popje
pi_198060480
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Is dit hetzelfde RIVM dat riep dat corona niet besmettelijk is en nooit naar Nederland zou komen?
Jongens, ik word hier gewoon weer depressief van. Van de manier waarop nieuws vaak op een manier geframed wordt waarop het zo geinterpreteerd kan worden dat het toch weer *** met peren gaat worden.

En na 38 uur zit ik nog steeds op mijn uitslag te wachten. Want ik blijf me toch aan de regels houden en hoestte gisterenochtend 3x, zat 2 uur later in de teststraat en zit me sindsdien binnen te vervelen...
pi_198060507
Ja het is kut met peren ja.
Beetje meer kurkuma erop en dan gaan we net zo goed als India.
pi_198060508
quote:

[..]

Is er een verbod op goed coronanieuws? Elke keer als er iets positiefs te melden is, wordt het weer zo uitgelegd dat eigenlijk alles nog steeds kut is en kut blijft. :')
Waarschijnlijk omdat men denkt dat we massaal gaan feestvieren en de regels overboord gooien bij enige vorm van positief nieuws/een goed vooruitzicht, anders kan ik het ook niet verklaren. De boel moet en zal ernstig gehouden worden, want anders, over twee weken. Ik word er kotsmisselijk van inmiddels.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:58:06 #209
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198060511
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:56 schreef popje het volgende:

[..]

Jongens, ik word hier gewoon weer depressief van. Van de manier waarop nieuws vaak op een manier geframed wordt waarop het zo geinterpreteerd kan worden dat het toch weer *** met peren gaat worden.

En na 38 uur zit ik nog steeds op mijn uitslag te wachten. Want ik blijf me toch aan de regels houden en hoestte gisterenochtend 3x, zat 2 uur later in de teststraat en zit me sindsdien binnen te vervelen...
Ik weet niet hoe je je normaal voelt, maar ik zou me dus echt niet voor elk kuchje laten testen. Dan kan ik elke dag wel zo'n beetje langs de teststraat.
pi_198060521
quote:

[..]

Ik kreeg net een mail dat de uitslag er is, lukt het inloggen niet
pi_198060526
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je je normaal voelt, maar ik zou me dus echt niet voor elk kuchje laten testen. Dan kan ik elke dag wel zo'n beetje langs de teststraat.
Dat is ook de bedoeling.
Hoest je meer dan drie keer moet je even laten testen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:00:01 #212
3778 popje
pi_198060533
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels 7x getest
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:00:13 #213
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198060540
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:59 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling.
Het is wel goed met ze. Ik heb genoeg zinniger dingen te doen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:02:04 #214
3778 popje
pi_198060580
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Mwah ik moet even toelichting geven, ik ben twee weken in La Palma geweest (canarisch eiland met 2 coronagevallen op het moment van vertrek), ben inmiddels 7 feb teruggekomen, toen PCR voor vertrek uit NL en PCR voor vertrek vanuit daar, PCR na 5 dagen hier, allen negatief, maar op dag 9 na terugkomen hoesten... je weet het niet, dus toch maar weer naar de teststraat. Alleen normaliter heb ik de uitslag na een dag wel, nu niet.
pi_198060603
quote:

[..]

Dit ja.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:03:45 #216
78780 deedeetee
pi_198060608
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:57 schreef quirina het volgende:
Ja het is kut met peren ja.
Beetje meer kurkuma erop en dan gaan we net zo goed als India.
Ben nu toch maar ff op het etiket van t potje gaan kijken, kurkuma is koenjit. Vandaar dat corona ons hele gezin overslaat. :Y
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:04:28 #217
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198060621
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:59 schreef quirina het volgende:

[..]

Dat is ook de bedoeling.
Moet?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198060622
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:58 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Ik kreeg net een mail dat de uitslag er is, lukt het inloggen niet
De Rus die op het dark web je inloggegevens heeft gekocht voor ¤2,50 heeft het wachtwoord veranderd, even met de GGD bellen maar ;)
#WeesGeenWhales
pi_198060628
Lekker vaak curry eten. Komt alles een keer goed.
pi_198060665
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:04 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

De Rus die op het dark web je inloggegevens heeft gekocht voor ¤2,50 heeft het wachtwoord veranderd, even met de GGD bellen maar ;)
Als hij ff laat weten of we een besmettelijke ziekte hebben of niet vind ik het best
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:07:52 #221
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198060679
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:03 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dit ja.
Geloof me, als ik echt het idee heb dat er iets niet in de haak is met me, dan plan ik direct een testafspraak in.

Geen enkele reden voor gehad afgelopen jaar.
pi_198060683
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:07 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

Als hij ff laat weten of we een besmettelijke ziekte hebben of niet vind ik het best
China heeft inmiddels geen besmettelijke ziekte meer, dus afhaalfchinezen maak ik me het minste zorgen om...

Tenzij er iets in je vleermuissoep zit natuurlijk ;_;
#WeesGeenWhales
pi_198060797
Verbaasd met echt hoe een Van Dissel omgaat met de situatie als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met Anders Tegnell.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:15:14 #224
78780 deedeetee
pi_198060820
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:08 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

China heeft inmiddels geen besmettelijke ziekte meer, dus afhaalfchinezen maak ik me het minste zorgen om...

Tenzij er iets in je vleermuissoep zit natuurlijk ;_;
Als de soep tot meer dan 60 graden verhit is dan zou ik me geen zorgen maken hoor.
pi_198060886
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:57 schreef josja het volgende:

[..]

Waarschijnlijk omdat men denkt dat we massaal gaan feestvieren en de regels overboord gooien bij enige vorm van positief nieuws/een goed vooruitzicht, anders kan ik het ook niet verklaren. De boel moet en zal ernstig gehouden worden, want anders, over twee weken. Ik word er kotsmisselijk van inmiddels.
Dit. Ik geloof niet in een complot. Maar het lijkt wel over sprake is van een zekere angst voor de bevolking.
zie email 27 oktober
pi_198060904
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Verbaasd met echt hoe een Van Dissel omgaat met de situatie als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met Anders Tegnell.
Ik volg die laatste niet zo, wat is het verschil dan?
#WeesGeenWhales
pi_198060938
quote:

[..]

Goed nieuws is geen nieuws.
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:27:58 #228
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_198061073
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dit. Ik geloof niet in een complot. Maar het lijkt wel over sprake is van een zekere angst voor de bevolking.
Gezien het beperkte intellect van een deel van de bevolking is dat natuurlijk niet heel erg vreemd
.
pi_198061190
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:14 schreef Discombobulate het volgende:
Vond het in het voorjaar 2020 juist wel vergelijkbaar. De wetenschapper die nadrukkelijk op de voorgrond wordt gezet om het publiek gerust te stellen en duidelijk te maken dat de overheid zich door deskundigheid laat leiden.

Vond het mede daardoor eigenlijk helemaal niet geruststellend, al die verzachtende woorden terwijl de crisis zich voltrok. Pas achteraf ga je het missen, als je ziet wat we nu hebben: een totaal vertrek van enige intelligentie in het beleid, gewoon puur 'de politiek aan het roer'.

Het verschil is misschien dat ze in Zweden echt de wetenschap volgen terwijl het in Nederland gewoon wetenschap op bestelling is. Dus als de regering wil dat het gebagatelliseerd wordt, dan doet Jaap dat. Als er angst moet worden aangepraat, dan is Jaap ook beschikbaar.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:02 schreef popje het volgende:

[..]

Mwah ik moet even toelichting geven, ik ben twee weken in La Palma geweest (canarisch eiland met 2 coronagevallen op het moment van vertrek), ben inmiddels 7 feb teruggekomen, toen PCR voor vertrek uit NL en PCR voor vertrek vanuit daar, PCR na 5 dagen hier, allen negatief, maar op dag 9 na terugkomen hoesten... je weet het niet, dus toch maar weer naar de teststraat. Alleen normaliter heb ik de uitslag na een dag wel, nu niet.
Wel fijne tijd gehad daar? Geef je groot gelijk, heerlijk.

Op het eiland zullen misschien geen besmettingen zijn maar je zit natuurlijk ook in een vliegtuig. Wellicht met het ov naar het vliegveld? En 2x met de boot van Tenerife naar La Palma? Dus op zich wel goed om toch even die test te laten doen.
pi_198061244
quote:

[..]

Misschien verkouden van de vliegtuigairco. ^O^
Of toch misschien corona light.
pi_198061246
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:18 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Complot niet, wel strategie. Net als dat er vorige week (of was het deze week, geen besef van tijd meer tegenwoordig :'( ) na de dalende cijfers ineens overal long covid artikelen verschenen. Ik kan alleen de keuze voor die strategie niet echt verklaren.
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_198061277
Verbaast me dat ze nog moeite om die risiconiveau's regionaal te bepalen. Dat maakt toch geen flikker uit?
pi_198061326
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:34 schreef josja het volgende:

[..]

Complot niet, wel strategie. Net als dat er vorige week (of was het deze week, geen besef van tijd meer tegenwoordig :'( ) na de dalende cijfers ineens overal long covid artikelen verschenen. Ik kan alleen de keuze voor die strategie niet echt verklaren.
Nou ja een “strategie” waarbij de media allerhande stukken zouden produceren in opdracht van de regering zie ik toch wel als complot.
zie email 27 oktober
pi_198061358
quote:
15s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:15 schreef Vallon het volgende:

[..]

En als ze die statuscontrole meenemen, kunnen ze gelijk je VOG toetsen, of je een recente SOA test hebt gedaan, de juiste krantenabbo's leest, niet subversief op Feestboek bent en je belasting, laat staan parkeerboetes wel op tijd hebt betaald. Er kan zo veel digitaal dat er dan eenmaal mogelijk gemaakt, als plugin prima bij kan.
Alles om de juiste mensen te wensen. Het heeft alleen niets meer te maken met vliegen en alles met controle willen uitoefenen waarbij gebruikers dan zg "kiezen".
Kan gordon ook zien of je ‘m beledigd hebt?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198061370
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:38 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Nou ja een “strategie” waarbij de media allerhande stukken zouden produceren in opdracht van de regering zie ik toch wel als complot.
True true, ik haal mijn aluhoedje toch maar tevoorschijn :7
pi_198061401
Na de verkiezingen heeft de nieuwe regering een fris mandaat van de bevolking. Die kan er dan weer flink tegenaan.

We gaan wel zien wat NL kiest voor beleid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:43:05 #237
3778 popje
pi_198061441
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:40 schreef josja het volgende:

[..]

True true, ik haal mijn aluhoedje toch maar tevoorschijn :7
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:46:33 #238
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198061505
quote:

[..]

dat is het he. heb mezelf twee keer laten testen. de motivatie om het nog een derde keer te doen is er niet echt. vind het wel gestippeld.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_198061616
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:41 schreef capricia het volgende:
Na de verkiezingen heeft de nieuwe regering een fris mandaat van de bevolking. Die kan er dan weer flink tegenaan.

Niet van mij in ieder geval.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198061624
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:36 schreef Cynicio het volgende:
Verbaast me dat ze nog moeite om die risiconiveau's regionaal te bepalen. Dat maakt toch geen flikker uit?
Misschien dat het uitmaakt zodra het landelijk rustiger is. Dat zo'n regio nog net even wat meer mag. Of zo. Anders voegt het niet heel veel toe nee.

Het had net na de zomer best wat uit kunnen maken denk ik. Als ze wat eerder regionaal hadden ingegrepen.
pi_198061681
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Misschien dat het uitmaakt zodra het landelijk rustiger is. Dat zo'n regio nog net even wat meer mag. Of zo. Anders voegt het niet heel veel toe nee.

Het had net na de zomer best wat uit kunnen maken denk ik. Als ze wat eerder regionaal hadden ingegrepen.
Ik vraag me af of de regio het probleem is, ik heb geen keiharde cijfers, maar het zou mij niet verbazen als er een enorme correlatie is tussen allochtonen en de besmettingshaarden.
pi_198061770
quote:

Niet als alle partijen hetzelfde beleid voorstaan.

Maar goed, Rutte en De Jonge voorspelde gisteren bij de persconferentie het volgende :

"Wanneer gaan jullie ervan uit dat we weer helemaal terug kunnen naar normaal van vroeger?

PRESENTATRICE

De tijd vóór corona.

RUTTE

We snakken er allemaal naar.

DE JONGE

Ja, kijk, weet je... Ik kan het heel moeilijk precies in de tijd vastpinnen, want het hangt ervan af hoeveel vaccins we krijgen, het hangt ervan af hoe goed die vaccins werken. Maar als je het me nu zou vragen, en beloof me dat je me er nooit aan zal houden maar als je het nu gewoon vraagt ‘maar wat denk je nou eigenlijk echt?’, ja dan denk ik dat we zo tegen de zomer zoveel mensen hebben gevaccineerd dat we behoorlijk afkunnen van al die maatregelen die ons nu zo dwars zitten, dus dat we eigenlijk een redelijk normale zomervakantie zouden kunnen hebben. Dat is wat ik denk. En of het ook waar wordt, dat kan ik niet beloven. Dat zullen we echt af moeten wachten. Heb je er zin in? Snak je ernaar? Ja? Dat kan ik me zo voorstellen. Allemaal natuurlijk."

dus als het goed is is het beleid (Rutte wordt toch weer minister president) tegen juli, augustus, zowieso Vrijheid dan.

En dan gaat het ook in het voordeel van het kamp Vrijheid werken dat de VVD met 10 kilometer afstand de grootste wordt, zodra beperkingen niet meer nodig zijn om de zorg niet lam te leggen en de economie dus weer volledig opgestart kán worden, zullen ze het bijna kwijlend doen. Dat is dan weer gunstig :D
#WeesGeenWhales
pi_198061879
Er zijn ook landen die het anders doen ondanks bedreigingen van allerhande varianten.
Ditmaal: Zwitserland.

twitter
pi_198061889
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:19 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Ik volg die laatste niet zo, wat is het verschil dan?
Veel meer eigen verantwoordelijkheid en acceptatie, veel menselijker, het individu, etc. bij Tegnell.
pi_198062021
twitter

Ah de overheid mag ons nu zelfs overdag opsluiten wanneer stopt dit nu?
pi_198062039
quote:

Beetje een dooddoener want er valt weinig te kiezen. Al helemaal als vooraf duidelijk wordt gemaakt dat bepaalde partijen absoluut niet willen samenwerken. Maar okay, dat is weer een andere discussie.
pi_198062109
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:01 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Ah de overheid mag ons nu zelfs overdag opsluiten wanneer stopt dit nu?
Ik neem aan dat de tweede kamer massaal in opstand komt, het zijn toch volksvertegenwoordigers? Toch???
pi_198062126
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:55 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

(Rutte wordt toch weer minister president) tegen juli, augustus,

Tis niet te hopen dat zo een sukkel die niet tegen zijn verlies kan blijft zitten met al zijn leugens. Geen herinnering heeft aan zijn fouten.
Pak een kind niet zijn snoepjes af anders ga ik janken!!!!!
pi_198062133
Overigens vraag ik me af of we wel maatregelen zouden moeten pikken van iemand die een strafblad heeft.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:05:14 #250
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198062146
Ik laat me ook niet meer testen.

Stel je voor dat ik positief ben.. Dan is er weer een besmetting bij en duurt het nog langer voordat we weer wat mogen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198062199
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:04 schreef raptorix het volgende:
Overigens vraag ik me af of we wel maatregelen zouden moeten pikken van iemand die een strafblad heeft.
Die z'n strafblad heeft laten vervallen door de regels aan te passen toch? Misschien nog wel erger.
pi_198062229
Mensen, stem absoluut geen VVD. Wat zou het een genot zijn als ze ineens zwaar kelderen zeg. VVD is echt de partij van het einde van de geschiedenis zoals in Fukuyama.
pi_198062242
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:04 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik neem aan dat de tweede kamer massaal in opstand komt, het zijn toch volksvertegenwoordigers? Toch???
Als ze daar echt geloven dat 80% van de bevolking het beleid steunt gaat er volgens mij sowieso iets mis.
pi_198062251
Zat net dit artikel te lezen over Madrid: https://english.elpais.co(...)us-restrictions.html

Gewoon middenin de 3e golf horeca open houden, avondklok om 22u met de bedoeling om te versoepelen naar 23u, en ga zo maar door, terwijl veel andere Spaanse regio's in ieder geval gedeeltelijk op slot zitten.

Dit ondanks 716 mensen op de ic op een bevolking van 6,5 miljoen, en een percentage positief getest van 20%. De vergelijking met Zweden wordt getrokken, hoewel niet helemaal vergelijkbaar. Moet ook gezegd worden dat overal in Spanje een mondkapjesplicht is en wel iets van een avondklok, maar dan een uurtje later dan hier.

Ondanks alle waarschuwingen in het artikel lijkt dit alles niet tot een doemscenario te leiden. Geeft wel te denken.
pi_198062261
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:07 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen, stem absoluut geen VVD. Wat zou het een genot zijn als ze ineens zwaar kelderen zeg. VVD is echt de partij van het einde van de geschiedenis zoals in Fukuyama.
Stem op die Turken of Bij1, de beste manier om de huidige politiek te breken :)
pi_198062330
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:

https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198062370
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:07 schreef Vasilevski het volgende:
Zat net dit artikel te lezen over Madrid: https://english.elpais.co(...)us-restrictions.html

Gewoon middenin de 3e golf horeca open houden, avondklok om 22u met de bedoeling om te versoepelen naar 23u, en ga zo maar door, terwijl veel andere Spaanse regio's in ieder geval gedeeltelijk op slot zitten.

Dit ondanks 716 mensen op de ic op een bevolking van 6,5 miljoen, en een percentage positief getest van 20%. De vergelijking met Zweden wordt getrokken, hoewel niet helemaal vergelijkbaar. Moet ook gezegd worden dat overal in Spanje een mondkapjesplicht is en wel iets van een avondklok, maar dan een uurtje later dan hier.

Ondanks alle waarschuwingen in het artikel lijkt dit alles niet tot een doemscenario te leiden. Geeft wel te denken.
Ik denk dat je geen raketgeleerde hoeft te zijn om te begrijpen dat simpele maatregelen als het toestaan van buitensport, terrassen in de buitenlucht met goede afstandsregels, of winkels met zeer beperkt publiek niet zullen leiden tot grote uitbraken, en zelfs als we een toename zien kan er altijd weer bijgestuurd worden, nu zitten we al tegen de 3 maanden in ons holletje weg te pieteren, en niemand weet of het uberhaupt helpt. Al afgezien dat we over 2.5 maand klaar zijn met vaccineren van de groep, die voor 90% verantwoordelijk is voor de bezetting van de ziekenhuizen.
pi_198062409
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:

Dat heb ik destijds hier al op het forum gepost, kennelijk is basis wiskunde: Moelluk!
pi_198062412
quote:

Fantastisch toch? De politiek verantwoordelijke van Madrid heeft al vaker gezegd dat lockdown wat haar betreft er niet meer komt en zo te zien voegen ze woord bij daad. Mooi om te zien dat het ook zo kan.

(Haar naam is trouwens Isabel Díaz Ayuso, een mooie verschijning. )
  Redactie Frontpage woensdag 17 februari 2021 @ 20:14:01 #260
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198062441
quote:
Het wordt echt tijd voor een nieuwe partij, een partij die nog niet bestaat. Ik ben rechts (tegen massa-immigratie), maar wel weer redelijk sociaal. Stikstof is allemaal gelul, maar ik vind de natuur als Drent weer wel belangrijk
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198062478
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:13 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Fantastisch toch? De politiek verantwoordelijke van Madrid heeft al vaker gezegd dat lockdown wat haar betreft er niet meer komt en zo te zien voegen ze woord bij daad. Mooi om te zien dat het ook zo kan.

(Haar naam is trouwens Isabel Díaz Ayuso, een mooie verschijning. )
Daar wil ik ook best wel 10 dagen mee in quarantaine.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:15:32 #262
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198062488
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:14 schreef Djeez het volgende:

[..]

Het wordt echt tijd voor een nieuwe partij, een partij die nog niet bestaat. Ik ben rechts (tegen massa-immigratie), maar wel weer redelijk sociaal. Stikstof is allemaal gelul, maar ik vind de natuur als Drent weer wel belangrijk
Die partij was er de vorige keer wel, Nieuwe Wegen van Monasch. Maar kreeg weinig media-aandacht omdat FvD en Baudet de show stalen. Erg jammer. Geen zetel gescoord en weer van het toneel verdwenen.
pi_198062538
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:14 schreef Djeez het volgende:

[..]

Ik heb nul affiniteit met welke partij dan ook in Nederland. Denk dat ik maar SP stem bij de verkiezingen. Maar vind ook dat er een compleet nieuwe partij moet komen.
pi_198062543
quote:

Dat is wel een hele domme rekenfout.

Wordt dit bewust gedaan? het is namelijk een presentatie aan het kabinet, en het wordt het nieuws in geslingerd.

Zelfs een kind van 8 kan weten begin Januari niet 100% het virus de Britse variant is.

Trouwens zelfs dan vind ik 170.000 natuurlijk ontzettend overdreven. dat kan helemaal niet
pi_198062577
quote:
Die term heb ik ooit gehoord, maar wat heeft dat te maken met de VVD?
#WeesGeenWhales
pi_198062615
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:17 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Wordt dit bewust gedaan? het is namelijk een presentatie aan het kabinet, en het wordt het nieuws in geslingerd.

Zelfs een kind van 8 kan weten begin Januari niet 100% het virus de Britse variant is.

Trouwens zelfs dan vind ik 170.000 natuurlijk ontzettend overdreven. dat kan helemaal niet
Daarom roep ik al tijden dat men eens zuivere data moet presenteren, en niet weggestopt in allerlei holletjes of in de Dia's van Jaap.
Ook wat hij gister weer presenteerde is op basis van: inschattingen. Ja wat voor inschattingen? Ik wil gewoon weten: we hebben 8200 mensen getest, 741 positief, daarvan een steekproef genomen van 84, waarvan 12 de Britse variant, kennelijk is het het heel moeilijk om dit soort data te produceren.
pi_198062640
quote:

@DireStraits7 Had je dit al gelezen?
Ik herinner me dat je postte op het forum dat we niet te kritisch mogen zijn op statistische voorspellingen die niet uitkomen toen ik specifiek de 170.000 besmettingen per dag aanhaalde.
Hoe kijk je hier nu tegenaan?
pi_198062643
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:18 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Dat we nog 60 jaar bezig zijn hun puinzooi te verwijderen.
pi_198062656
https://www.rijksoverheid(...)-van-het-coronavirus

BTW, even over die kinderpersconferentie van gisteren in het algemeen:

Vonden jullie de vragen van die kinderen ook niet beter dan wat de meeste journalisten normaal produceren? Oprecht lol.

De antwoorden ook trouwens: daar durven ze wél gewoon een schatting te geven van wanneer alles weer helemaal normaal is en de voetbalstadions weer gewoon normaal vol kunnen enzo. Waarom bij de gewone persco's dan niet?
#WeesGeenWhales
pi_198062675
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:21 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat we nog 60 jaar bezig zijn hun puinzooi te verwijderen.
Einde van de geschiedenis ging toch over het einde van alle grote conflicten na het vallen van de muur dacht ik?

(En is toch grotendeels ontkracht ook daarna door 9/11, etc?)
#WeesGeenWhales
pi_198062720
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:17 schreef Abyss33 het volgende:

[..]

Het was een fout, geen bewuste handeling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198062745
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Einde van de geschiedenis ging toch over het einde van alle grote conflicten na het vallen van de muur dacht ik?

Einde van de grote conflicten? Het is wel heel arrogant om te veronderstellen dat we na 20.000 jaar oorlog dat probleem in 20 jaar gefixed hebben, de mens zal altijd in oorlog zijn, dat zit gewoon in onze natuur.
pi_198062751
quote:

[..]

Ik vind de VVD gewoon het eindproduct van een politieke partij in dat tijdperk.
pi_198062776
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zeg ik voortaan ook als de belastingdienst achteraf zeurt over mijn aangifte.
pi_198062801
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Einde van de grote conflicten? Het is wel heel arrogant om te veronderstellen dat we na 20.000 jaar oorlog dat probleem in 20 jaar gefixed hebben, de mens zal altijd in oorlog zijn, dat zit gewoon in onze natuur.
Mee eens, het is dan ook een ontkrachte theorie van een gekke torenacademicus/filosoof-ding, niet iets wat een politicus ofzo ooit gezegd heb OID.

En daarom geef ik ook een voorbeeld dat het onzin was ;)

Hoewel het niet in mijn natuur zit hoor, als NL ooit in oorlog raakt verschuil ik me achter een rots in Groningen ofzo tot het over is :P
#WeesGeenWhales
pi_198062803
quote:

[..]

Hoe weet jij dat?

Dit is een hele rare fout. niet een of ander cijfertje ver achter de komer die verkeerd is gextrapoleerd en er ergens is ingeschoten..

Ik vind dit heel raar.. voor een presentatie aan het kabinet over cijfers..
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:28:44 #277
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198062843
quote:

[..]

Hij zal Fukushima bedoelen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Francis_Fukuyama is iemand anders.
pi_198062851
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:22 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

the ascendancy of Western liberal democracy—which occurred after the Cold War (1945–1991) and the dissolution of the Soviet Union (1991)—humanity has reached "not just ... the passing of a particular period of post-war history, but the end of history as such: That is, the end-point of mankind's ideological evolution and the universalization of Western liberal democracy as the final form of human government." (van wiki)

Niet per se ontkracht, zo letterlijk moet het niet opgevat worden. Het betreft meer een staatsvorm. En ik vind de VVD de partij bij uitstek voor zo'n staatsvorm.
pi_198062932
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:27 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Mee eens, het is dan ook een ontkrachte theorie van een gekke torenacademicus/filosoof-ding, niet iets wat een politicus ofzo ooit gezegd heb OID.

En daarom geef ik ook een voorbeeld dat het onzin was ;)

Hoewel het niet in mijn natuur zit hoor, als NL ooit in oorlog raakt verschuil ik me achter een rots in Groningen ofzo tot het over is :P
Oh ik ben een stuk pragmatischer, ik sluit me gewoon gelijk bij de Duitsers aan, en na de oorlog zeg ik dat mijn broer me opgegeven had ;)
pi_198062950
quote:

De golf is weer op zn eindje, die waarheid wil er bij bepaalde volksvertegenwoordigers niet in.

De invloed dat ons handelen op het verloop van het virus heeft wordt ook voortdurend overschat, om het zacht uit te drukken.
pi_198062960
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:28 schreef Gunner het volgende:

[..]

Hij zal Fukushima bedoelen.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Francis_Fukuyama is iemand anders.
_O- _O- _O- _O- _O-
pi_198062978
quote:

[..]

Te makkelijk dit, en teveel de laatste tijd.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198063000
quote:

:o :o
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198063038
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:02 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Beetje een dooddoener want er valt weinig te kiezen. Al helemaal als vooraf duidelijk wordt gemaakt dat bepaalde partijen absoluut niet willen samenwerken. Maar okay, dat is weer een andere discussie.
Je kunt zelfs op een partij stemmen die het hele virus ontkent.
Er is een partij die denkt dat het uitbreiden van de zorg het op gaat lossen.
Een partij die de avondklok een half uurtje later wil.
Van alles is er te kiezen.
De keuze is reuze.

Helaas weinig partijen die het hebben hoe we ons land weer goed opbouwen. Weinig toekomst-visie.
Geen inspirerende ideeën.
Jammer hè.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198063061
Rutte sluit partijen uit ...
Rutte sluit dus ontzettend veel Nederlanders uit ...
Dat zo'n iemand nog veilig op zijn fiets naar het werk kan ...
Stem sociaal stem FVD of PVV ...
pi_198063109
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:32 schreef capricia het volgende:

[..]

Je kunt zelfs op een partij stemmen die het hele virus ontkent.
Er is een partij die denkt dat het uitbreiden van de zorg het op gaat lossen.
Een partij die de avondklok een half uurtje later wil.
Van alles is er te kiezen.
De keuze is reuze.

Helaas weinig partijen die het hebben hoe we ons land weer goed opbouwen. Weinig toekomst-visie.
Geen inspirerende ideeën.
Jammer hè.
Een hoop vuilnis dus.

Dat noem ik dus geen keuze ;)

Je kan kiezen tussen kut, kut, of fascisten. Yippie :/
#WeesGeenWhales
pi_198063133
quote:

Het is eigenlijk zo treurig en onwerkelijk dat ik er maar om moet lachen, ik kan er niets anders van maken en me een voorstelling maken hoe dit gegaan is, waarschijnlijk is letterlijk iemand met Excel en een formule aan de gang gegaan.....
pi_198063171
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:21 schreef eragon2890 het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)-van-het-coronavirus

BTW, even over die kinderpersconferentie van gisteren in het algemeen:

Vonden jullie de vragen van die kinderen ook niet beter dan wat de meeste journalisten normaal produceren? Oprecht lol.

De antwoorden ook trouwens: daar durven ze wél gewoon een schatting te geven van wanneer alles weer helemaal normaal is en de voetbalstadions weer gewoon normaal vol kunnen enzo. Waarom bij de gewone persco's dan niet?
Vooral dat kutmens van SBS6 die ging vragen waarom het nog niet op de overheidswebsite stond, watt een domme doos, die zouden ze direct naar Hongarije moeten sturen met een t-shirt: Democraat.
pi_198063184
"‘Op het strand weinig virusgevaar’
Volle stranden vormen nauwelijks besmettingsgevaar. Dat heeft de Britse epidemioloog Mark Woolhouse beweerd tijdens een verhoor bij een Lagerhuiscommissie.

Afgelopen zomer was er in Groot-Brittannië veel verontwaardiging over mensen die tijdens de hittegolf naar het strand gingen en komende zomer zal het niet anders zijn. Volgens Woolhouse is de angst onterecht. ‘Er waren geen virusuitbraken met betrekking tot volle stranden. Voor zover ik weet is er nergens ter wereld een dergelijke uitbraak geweest.’

EPA - Een overvol strand in juni 2020 in Brighton.
Woolhouse toonde zich optimistisch over de Britse coronacijfers die snel de goede kant opgaan. Volgens hem kan Boris Johnson sneller dan gepland beginnen met het openen van de economie. Het aantal nieuwe besmettingen afgelopen etmaal was ruim 12 duizend, vijf keer zo laag dan tijdens de piek van de tweede coronagolf, een maand geleden.

De uitlatingen van Woolhouse duiden op een meningsverschil binnen SAGE, de groep geleerden die de regering adviseert op coronagebied. Enkele leden, zoals Woolhouse, zijn voor een snelle afbouw van de lockdown, terwijl anderen de lockdown willen laten voortduren totdat covid nagenoeg verdwenen is. Voor Johnson is deze verdeeldheid der geesten lastig omdat hij per se ‘de wetenschap wil volgen’. Maar Johnson volgt naast wetenschappers ook de publieke opinie en die zou volgens een peiling van YouGov nog steeds de lockdown toejuichen. De vraag is voor hoe lang. Regeringsadviseur Sir John Bell, immunoloog aan Oxford, heeft de regering gewaarschuwd dat mensen draconische maatregelen niet zullen steunen zodra ze tegen het virus zijn ingeënt."

Op zijn zachst gezegd opmerkelijk dit. Die Woolhouse beweerde eind vorig jaar nog dat zelfs met vaccins we nooit meer normaal zouden leven en voor altijd afstand houden en mondkapjes omdat ze niet goed genoeg zouden werken op zichzelf etc etc.

En nu roept die dat alles eerder open kan dan zelfs Johnson wil en dat hutje-mutje op elkaar gezellig op het strand met 50.000 mensen geen enkel probleem is.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ben er blij mee, maar da fuk?

Ik weet echt héél zeker dat het dezelfde persoon is, en ik heb het hem zien zeggen ik geloof dat het in de gaurdian was. Hoe is die ineens zo optimistisch? :D
#WeesGeenWhales
pi_198063213
Morgen: Expert: Geen verhoogde besmettingen bij Duikers en Solo avonturiers.
pi_198063237
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:34 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het is eigenlijk zo treurig en onwerkelijk dat ik er maar om moet lachen, ik kan er niets anders van maken en me een voorstelling maken hoe dit gegaan is, waarschijnlijk is letterlijk iemand met Excel en een formule aan de gang gegaan.....
Ik zie in het onderliggende artikel niet staan dat het ministerie de eigen fout erkent. In plaats daarvan:

De woordvoerder van het ministerie van De Jonge ontkent ten stelligste dat het directoraat de cijfers opzettelijk heeft opgeblazen, om het kabinet extra van de ernst van de situatie te doordringen. ‘De gemaakte berekening was een voorbeeld, met alle disclaimers die daarbij horen’, aldus de woordvoerder. Bovendien werden de overdreven grafieken niet apart gepresenteerd, maar waren ze slechts ‘beschikbaar voor de aanwezigen’. (bron)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198063320
quote:
14s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:10 schreef Tijn het volgende:

[..]

Misschien goed om daar zelf dan ook mee te beginnen als je nieuws leest over bijvoorbeeld nieuwe varianten of prognoses op basis van modellen.
Die verschrikkelijk eenzijdig zijn en altijd het rivm 'bevestigen'?
Nee. Ik kijk er wel open naar en ik zie geen neutrale blik.

En concentratie op varianten komt toevallig altijd net vlak voor het moment als de vorige blijkt mee te vallen. Hoe dan? Hoe. Dan?

Prognoses worden continu zo gespind dat het het gelijk van het rivm onderschrijft. Terug naar die neutrale blik.

Gemaakt zooitje lijkt het. Maar dat is mijn conclusie op basis van wat ik zie.
Komt nog wel een keer uit en dan denk je aan deze discussie terug.

[ Bericht 23% gewijzigd door Red_85 op 17-02-2021 20:45:47 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198063337
quote:
15s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:38 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik zie in het onderliggende artikel niet staan dat het ministerie de eigen fout erkent. In plaats daarvan:

De woordvoerder van het ministerie van De Jonge ontkent ten stelligste dat het directoraat de cijfers opzettelijk heeft opgeblazen, om het kabinet extra van de ernst van de situatie te doordringen. ‘De gemaakte berekening was een voorbeeld, met alle disclaimers die daarbij horen’, aldus de woordvoerder. Bovendien werden de overdreven grafieken niet apart gepresenteerd, maar waren ze slechts ‘beschikbaar voor de aanwezigen’. (bron)
Nou dan kunnen ze dat vast wel delen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:44:15 #294
3778 popje
pi_198063422
quote:

Ik was twee weken op La Palma, overal mondkapjes op op straat, 'mascerilla's' zelfs op het strand, maar verder is het leven er normaal. Mensen zitten op terrassen (heel veel Duitse toeristen), mensen winkelen, mensen gaan uit eten, er is een soort 6 personen aan een tafel regel, maar daar wordt niet heel hard aan vastgehouden.

Toen ik er was, was er een avondklok tot 00:00, ik netjes om 2350 thuis, bleek die avond de avondklok ingetrokken... Met deze regels zou ik heel goed een hele tijd kunnen leven. Moet ik er wel bij zeggen dat de temperatuur 23 graden was.
pi_198063614
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:44 schreef popje het volgende:

[..]

Ik was twee weken op La Palma, overal mondkapjes op op straat, 'mascerilla's' zelfs op het strand, maar verder is het leven er normaal. Mensen zitten op terrassen (heel veel Duitse toeristen), mensen winkelen, mensen gaan uit eten, er is een soort 6 personen aan een tafel regel, maar daar wordt niet heel hard aan vastgehouden.

Toen ik er was, was er een avondklok tot 00:00, ik netjes om 2350 thuis, bleek die avond de avondklok ingetrokken... Met deze regels zou ik heel goed een hele tijd kunnen leven. Moet ik er wel bij zeggen dat de temperatuur 23 graden was.
Klinkt beter dan hier, maar ik neem aan dat je dus nog steeds geen volle stadions, concertzalen, 100% capaciteit theaters, festivals, clubs, andere grote evenementen etc hebt? Want over niet een "hele tijd" zou ik al dingen ook graag terugzien ;)
#WeesGeenWhales
pi_198063629
"Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said.

Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus.

“I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said."

https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told

Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
#WeesGeenWhales
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:53:32 #297
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198063651
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:44 schreef popje het volgende:

[..]

Lange zakenreis.
pi_198063668
quote:

Je verwacht het niet!
Goochelen met cijfers om je punt te drukken.

Frauduleus en omdat het als basis heeft gelegen aan de spertijd, ronduit misdadig.

Voer voor tijdens een parlementaire enquete.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:56:45 #299
3778 popje
pi_198063736
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:51 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Klinkt beter dan hier, maar ik neem aan dat je dus nog steeds geen volle stadions, concertzalen, 100% capaciteit theaters, festivals, clubs, andere grote evenementen etc hebt? Want over niet een "hele tijd" zou ik al dingen ook graag terugzien ;)
La Palma is een klein eilandje met 84.000 inwoners, dus of ze een voetbalstadion hebben... geen idee. Discotheken waren niet open, maar kroegen gewoon wel, je moest wel overal zitten. Maar ik voelde de aanwezigheid van Corona daar niet zo. Ik keek ook niet elke dag tv zoals hier en heb zelfs in het hostel waar ik zat een feestje gehad (voelde me bijna een crimineel), waarbij ik gedanst en gezongen heb met een karaokemachine.

Dat voelde echt onbetaalbaar. Maar er waren dan ook 2 gevallen op het hele eiland en daardoor voelde je je ook alsof je je zo kon gedragen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:57:18 #300
3778 popje
pi_198063750
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:53 schreef Gunner het volgende:

[..]

Lange zakenreis.
Ik was daar een week aan het werk en heb er een week vakantie aan vastgeplakt.
pi_198063768
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende:
"Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said.

Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus.

“I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said."

https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told

Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
Met de komst van vaccins had die doctrine sowieso al bij het grof vuil gemoeten.
Het lijkt mij de meest zenuwslopende en de minst toekomstbestendige manier om met zo'n virus om te gaan.

Zero-covid aanhangers lijken erg in het verleden te blijven hangen, alsof er niet massaal al immuniteit tegen corona wordt opgebouwd, hetzij natuurlijk, hetzij door vaccinatie.
I'll give you something to do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')