abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:03:42 #1
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_198063922


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
pi_198063954
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende: "Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said. Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus. “I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said." https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
Zoals we altijd gedaan hebben. Virussen gewoon laten rondgaan en de risicogroepen beschermen.

Wat is daar opeens mis mee?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198063966
[
twitter


82% tegen de avondklok.
pi_198063971
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:52 schreef eragon2890 het volgende:
"Bell said the UK was nothing like New Zealand. "They've got quite a lot of sheep in New Zealand. And they are a million miles from anywhere," he said.

Border controls would not keep out the new variants. The UK's genetic sequencing ability would enable variants to be identified and vaccines altered to protect people from them, he said. But like Woolhouse, he thought we would have to live with the virus.

“I think there’s a kind of existential issue here about whether we are going to philosophically say we’re going to eliminate the virus completely, and then go back to normal, or whether we’re going to accept that there’s going to be transmission and viral activity in the population, probably over long periods of time, and what we have to do is reduce harm from that virus in a way that we stop people from getting seriously sick and stop people from dying,” he said."

https://www.theguardian.c(...)es-and-data-mps-told

Zero-covid aanhangers zijn gek, aldus experts die getuigen voor UK parliament vandaag XD
Terecht dat ze die 0-covidwappies aanpakken.
pi_198063980
Het spijt me.
I'll give you something to do
pi_198064016
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:56 schreef popje het volgende:

[..]

La Palma is een klein eilandje met 84.000 inwoners, dus of ze een voetbalstadion hebben... geen idee. Discotheken waren niet open, maar kroegen gewoon wel, je moest wel overal zitten. Maar ik voelde de aanwezigheid van Corona daar niet zo. Ik keek ook niet elke dag tv zoals hier en heb zelfs in het hostel waar ik zat een feestje gehad (voelde me bijna een crimineel), waarbij ik gedanst en gezongen heb met een karaokemachine.

Dat voelde echt onbetaalbaar. Maar er waren dan ook 2 gevallen op het hele eiland en daardoor voelde je je ook alsof je je zo kon gedragen.
Nice :D wel jammer van de clubs en overal moeten zitten, dat is kut. Klinkt beter dan hier though!
#WeesGeenWhales
pi_198064017
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef mir1986 het volgende:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
Wonderlijk
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_198064020
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:06 schreef galantis het volgende:
Het spijt me.
Wat? XD
#WeesGeenWhales
pi_198064026
Ik ben bang dat de beste mevrouw hier te optimistisch is, helaas :( https://www.thesun.co.uk/(...)in/?rec_article=true
#WeesGeenWhales
pi_198064097
Op zich wel een optimistisch verhaal hier in The Atlantic

https://www.theatlantic.c(...)ast/618041/[spoiler][/spoiler]
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_198064114
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ik ben bang dat de beste mevrouw hier te optimistisch is, helaas :( https://www.thesun.co.uk/(...)in/?rec_article=true
Zelfs nu gaat men al vrij massaal de deur uit na positief getest te zijn op corona.
En dan denken dat men gaat thuisblijven vanwege een lullige verkoudheid? We hebben echt wel wat beters te doen :{w
I'll give you something to do
  Moderator woensdag 17 februari 2021 @ 21:12:00 #12
27107 crew  chratnox
Digitaal viroloog
pi_198064119
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:

https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
Ik geloof best dat het niet bewust is geweest. Wel ben ik benieuwd wat er zou zijn gebeurd als dit afgelopen maandag kwam en niet net na die behandeling van de avondklok.

Lijkt me toch wel dat iemand denkt: 170.000 per dag, dat is wel heel veel. Klopt dat wel?
Lid van de vaste commissie van het FOK!OMT
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:12:04 #13
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198064121
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef mir1986 het volgende:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
En waar stond die poll? In de Facebook-groep van Ome Willem?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_198064137
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef Elpis het volgende:

[..]

En waar stond die poll? In de Facebook-groep van Ome Willem?
Website van npo1. Lekker vooringenomen ook weer.
pi_198064139
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:10 schreef miss_sly het volgende:
Nog even over die 170.000 besmettingen per dag, dat is inmiddels gefactcheckt en daar is iets niet helemaal goed gegaan:

https://www.welingelichte(...)-het-ministerie.html
Allemaal leuk en aardig maar op basis hiervan wordt wel beleid gemaakt.
pi_198064175
Als je die spoedwet maakt, dan moet Rutte niet zeggen, ik wil die avondklok ook niet en er zsm vanaf. Nu die wet gemaakt is, zie ik de bui al hangen: verlenging van de avondklok.
pi_198064226
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef mir1986 het volgende:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
Da's leuk en aardig, maar die peiling kun je niet representatief noemen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198064231
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:11 schreef galantis het volgende:

[..]

Zelfs nu gaat men al vrij massaal de deur uit na positief getest te zijn op corona.
En dan denken dat men gaat thuisblijven vanwege een lullige verkoudheid? We hebben echt wel wat beters te doen :{w
Nou ja, aanleren om thuis te werken indien mogelijk als je wat-dan-ook hebt ipv je hele kantoor te besmetten lijkt me dikke priem.

Of nog beter, gewoon in bed mogen uitzieken zoals in beschaafde landen als Japan bv. waar je meestal niet geacht wordt te werken als je eigenlijk met koorts in bed moet uitzieken. Op kantoor OF thuis.
#WeesGeenWhales
pi_198064237
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Website van npo1. Lekker vooringenomen ook weer.
quote:
Wanneer de staatsomroep niet de peiling in elkaar knutselt maar de burger zelf mag stemmen: “82% is voor afschaffen”.
Waar heeft de burger zelf mogen stemmen dan?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_198064249
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:05 schreef mir1986 het volgende:
[[ twitter ]

82% tegen de avondklok.
Sterker nog. De vraagstelling was anders. Heb je last van de avondklok? Gijsje nam de ruimte om dat en public om te toveren naar 'dus ze zijn tegen'.
pi_198064270
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's leuk en aardig, maar die peiling kun je niet representatief noemen.
82 % van de 'Zeg nee tegen msm' volgers heeft er tegen gestemd denk ik
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_198064284
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Allemaal leuk en aardig maar op basis hiervan wordt wel beleid gemaakt.
Het belang van die 170k als voorspelling wordt gebagatelliseerd door de overheid, maar het heeft er alle schijn van dat dit doemscenario heeft bijgedragen aan de paniekstemming en de maatregelen die erdoor zijn ingegeven.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:18:07 #23
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198064287
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:07 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Nice :D wel jammer van de clubs en overal moeten zitten, dat is kut. Klinkt beter dan hier though!
Even ter verduidelijking; ik was hier voor werk en heb er een week vakantie aan vastgeplakt. Ik heb geen clubs bezocht oid... maar ben wel uit eten geweest en heb op terrassen gezeten, voordat ik word weggezet als een aso die maatregels ontwijkt. Maar het viel me vooral op dat er daar geen cultuur van angst heerste.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198064308
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:17 schreef pullup het volgende:

[..]

82 % van de 'Zeg nee tegen msm' volgers heeft er tegen gestemd denk ik
Het komt van Radio 1 volgens mij.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198064334
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het komt van Radio 1 volgens mij.
Ah ja gevonden thnx
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:19:55 #26
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198064336
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's leuk en aardig, maar die peiling kun je niet representatief noemen.
Dit komt meer overeen met wat ik om me heen hoor dan de andere zogenaamde representatieve peilingen. Snap echt niet waar die '80 procent steunt de avondklok'-mensen zijn. Blijkbaar leef ik vooral tussen de andere 20 procent?
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198064363
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef popje het volgende:

[..]

Even ter verduidelijking; ik was hier voor werk en heb er een week vakantie aan vastgeplakt. Ik heb geen clubs bezocht oid... maar ben wel uit eten geweest en heb op terrassen gezeten, voordat ik word weggezet als een aso die maatregels ontwijkt. Maar het viel me vooral op dat er daar geen cultuur van angst heerste.
Dat lijkt me alleen al heerlijk. Zo klaar met mensen die je zien als een potentieël virus. We moeten weer LEVEN met z'n allen!
#WeesGeenWhales
pi_198064366
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:12 schreef chratnox het volgende:

[..]

Ik geloof best dat het niet bewust is geweest. Wel ben ik benieuwd wat er zou zijn gebeurd als dit afgelopen maandag kwam en niet net na die behandeling van de avondklok.

Lijkt me toch wel dat iemand denkt: 170.000 per dag, dat is wel heel veel. Klopt dat wel?
Uit het archief 25.03.2020


De blauwe lijn laat de verwachte aantallen IC-patiënten zien bij de huidige maatregelen. Hoe beter mensen zich eraan houden, hoe minder het er zullen worden (blauwe vlakken) RIVM

Zie die rooie gaan dan. Modellen-man Jaap _O-

https://nos.nl/artikel/23(...)vm-en-ic-artsen.html

- Mooi die oude beelden, gewoon een markt, druk op straat, niemand met mondkapjes en de golf werd alsnog geminimaliseerd.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:21:15 #29
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064370
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.

Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198064383
Hoezo niet representatief? Dus alles wat niet in het straatje past van de overheid is niet representatief? Dan kan je nooit meer een discussie voeren.
pi_198064451
quote:
80s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:16 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Sterker nog. De vraagstelling was anders. Heb je last van de avondklok? Gijsje nam de ruimte om dat en public om te toveren naar 'dus ze zijn tegen'.
Er is ook gevraagd of mensen voor of tegen een verlenging waren (bron).

Dit onderzoek is in ieder geval wat opzet betreft degelijker dan de poll van Radio 1.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198064457
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.

Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:25:13 #33
14505 OProg
A Life in Music
pi_198064474
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Da's leuk en aardig, maar die peiling kun je niet representatief noemen.
Ik betwijfel of je ze beiden representatief kunt noemen eigenlijk. :P ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:25:56 #34
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198064492
Trouwens grappig als je naar de leeftijden kijkt bij de NPO 1 poll. Bij 0-20 jaar antwoordt 100% oneens (met de stelling 'de avondklok moet blijven'). Bij 60+ is dat nog maar 58%. Daartussen is het circa 90% oneens.

Totaal nu 86% oneens met de stelling.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:26:04 #35
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198064496
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef mir1986 het volgende:
Hoezo niet representatief? Dus alles wat niet in het straatje past van de overheid is niet representatief? Dan kan je nooit meer een discussie voeren.
Het is in ieder geval makkelijk te manipuleren.
Cookies weggooien en je kan nog een keer stemmen en nog een keer en nog een keer...
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:26:21 #36
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064507
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.
Op deze manier heeft demissionair kabinet meer macht om de avondklok zonder inmenging van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer te verlengen, bedoel je?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198064520
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:26 schreef Elpis het volgende:

[..]

Het is in ieder geval makkelijk te manipuleren.
Cookies weggooien en je kan nog een keer stemmen en nog een keer en nog een keer...
BNW alert
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:27:29 #38
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_198064538
Laten we voor de gein dezelfde poll hier houden. :)

POLL
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_198064544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:26 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Op deze manier heeft demissionair kabinet meer macht om de avondklok zonder inmenging van de Tweede Kamer en de Eerste Kamer te verlengen, bedoel je?
Yes inderdaad.
pi_198064560
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.

Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
wraking was terecht, ze heeft de staat+advocaat veel meer spreektijd gegeven dan viruswaarheid.
pi_198064567
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef mir1986 het volgende:
Hoezo niet representatief? Dus alles wat niet in het straatje past van de overheid is niet representatief? Dan kan je nooit meer een discussie voeren.
Omdat iedereen online kan stemmen. Je geeft alleen leeftijd en geslacht op en er vindt geen weging plaats. Het onderzoek van Een Vandaag is onder meer mensen gehouden (36.612) en het onderzoek is na weging representatief bevonden voor zes variabelen, namelijk leeftijd, geslacht, opleiding, burgerlijke staat, spreiding over het land en politieke voorkeur gemeten naar de Tweede Kamerverkiezingen van 2017.

Ik ben zelf tegen de avondklok, dus je verwijt gaat niet op.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_198064591
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het belang van die 170k als voorspelling wordt gebagatelliseerd door de overheid, maar het heeft er alle schijn van dat dit doemscenario heeft bijgedragen aan de paniekstemming en de maatregelen die erdoor zijn ingegeven.
Klopt daar zijn we toch de avondklok mee in gerommeld. Die avondklok heeft ook weer allerlei nadelen. Zo las ik laats dat bezinepompen tussen 20.45 en 4.30 alleen maar spullen mag verkopen voor je auto. Dus een vrachtwagenchauffeur die om 3.30 een bakje koffie wilt drinken mag niet verkocht worden.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:29:02 #43
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064594
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Yes inderdaad.
Klinkt wel gevaarlijk, dan kunnen FvD en PVV echt wel profiteren van stemmenverlies van VVD en CDA als het doorgaat.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198064600
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef 4-elements het volgende:
Laten we voor de gein dezelfde poll hier houden. :)

[poll=1721]
Loopt al aardig vol met cookiemonsters.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:30:17 #45
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064626
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

wraking was terecht, ze heeft de staat+advocaat veel meer spreektijd gegeven dan viruswaarheid.
Ok,. de rechter was dus veel meer aan de kant van de Staat en landsadvocaat?
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:30:38 #46
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198064638
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:27 schreef 4-elements het volgende:
Laten we voor de gein dezelfde poll hier houden. :)

[poll=1721]
Ik mis een neutraal. Dat zou mijn stem hebben.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_198064648
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:29 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klinkt wel gevaarlijk, dan kunnen FvD en PVV echt wel profiteren van stemmenverlies van VVD en CDA als het doorgaat.
Als de verkiezingen al doorgaan.
pi_198064649
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:24 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Een spoedwet waar de eerste en tweede kamer niet meer hoeft in te stemmen met een verlenging. Waar je mensen kan zeggen dat ze niet meer buiten mogen komen.
erg eng, als je de mogelijkheden bekijkt van die wet.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:31:45 #49
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198064673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:30 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Als de verkiezingen al doorgaan.
Precies, maar het kabinet gaat stiekem verzinnen op de verkiezingen alsnog uit te stellen.
Humor, serieus en vrolijk!
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:31:47 #50
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198064674
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:21 schreef Ven1972 het volgende:
Weet je, een avondklok is een heel gevoelige onderwerp waar over we steeds praten.... het blijkt zo dat sommige mensen niet of wel mee eens zijn met de maatregel. Wel heeft het kabinet fout gemaakt om de avondklok via wwbbg-wet te gebruiken, wat er niet voor bedoeld is. Nu heeft minister Grapperhaus een nieuw spoedwet gelanceerd die morgen in de spoeddebat over moeten gesproken in de Tweede Kamer.

Er wordt over een partijdige vrouwelijke rechter gesproken die Jaap van DIssel ook kende vanwege gezondheidscommissie, maar dat is niet echt van belang, denk ik. Dat is de reden waarom Virusweanzin de rechter wraakte, ze waren weer bang dat ze weer zouden verliezen van de Staat om de avondklok. Dat is nu weer gebeurd.
Wat kan ik altijd genieten van jouw bijdragen.

Geen spelt tussen te krijgen.
Zuiger van het FOK!-OMT
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')