abonnement Unibet Coolblue
pi_198011435
Het begon zo, heel erg superspannend:



Toen ging het opeens iets slechter voor Trump:



Toen zei Trump dit:



En het was goed.

Daarop heeft Trump mevrouw Powell ingeschakeld om The Kraken los te laten, en toen was het ineens zo:



Maar The Kraken bleek toch niet zoveel invloed te hebben.



En uiteindelijk is het toch gewoon weer dit geworden:



Overigens is de uiteindelijke stand geworden:
306 Biden - 232 Trump
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198011438
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 00:04 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Wat zeg je nu man?

In Philadelphia werden Republikeinse pollwatchers gewoon compleet weggehouden. Toen die stemmen geteld werden waren er uitsluitend hordes democraten daar. In die nacht daarna zijn grote pakketten ballots geleverd. Die daar massaal naar Biden gingen. Het aantal stemmen op Biden schoot met honderdduizenden omhoog in 1 keer terwijl Trump er niks bijkreeg.
Kijk niet van de NOS maar uit Philadelphia zelf :P

We fact-checked Trump’s claims of election fraud in Philadelphia and Pennsylvania

Kortom allemaal leugens dus van Trump & Co die best te vinden zijn in de media daar :{w

En als je een IQ van 140 hebt kan ik me niet voorstellen dat je dat bewijs niet ergens kunt vinden :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 15 februari 2021 @ 01:43:56 #3
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198011555
Wow ik lees even de laatste berichten van topic.. echt wow.

Dit is zoiets als beweren dat FC Emmen bovenaan staat in de ere divisie.
Vind wel jammer dat veel republikeinen nog steeds niet de ballen hebben om er tegenin te gaan.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 15 februari 2021 @ 02:00:14 #4
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198011571
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 01:43 schreef theguyver het volgende:
Wow ik lees even de laatste berichten van topic.. echt wow.

Dit is zoiets als beweren dat FC Emmen bovenaan staat in de ere divisie.
Vind wel jammer dat veel republikeinen nog steeds niet de ballen hebben om er tegenin te gaan.
Dat ja :D sodeju
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198011572
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 01:43 schreef theguyver het volgende:
Wow ik lees even de laatste berichten van topic.. echt wow.

Dit is zoiets als beweren dat FC Emmen bovenaan staat in de ere divisie.
Vind wel jammer dat veel republikeinen nog steeds niet de ballen hebben om er tegenin te gaan.
Als er geen fraude gepleegd was stond FC Emmen ook gewoon bovenaan hoor. Bewijs zat, alleen dat is verwijderd.

8)7
  maandag 15 februari 2021 @ 02:06:11 #6
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198011578
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 00:08 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Mijn IQ is buitengewoon hoog. Rond de 140.
Nou.. nee.

Je lijkt zo nog meer op Orange man meer niet.
quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:40 schreef Ixnay het volgende:

[..]

De geschiedenisboeken zullen volstaan met fraude in 2020.
Als ex geschiedenis leraar, gaat hij Orange man de boeken in voor een aantal records.

1. De meeste inpeachments.
2. De meeste leugens.
3. De slechtste president.

Ik weet niet of je daar trots op moet zijn.

quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 22:42 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Die muur is bijna af.

Ps hij betaalt zichzelf terug door de verminderde criminaliteit. Drugs en wapenhandel. Illegale arbeidsmigranten.
De muur is bij lange na niet af, er is momenteel alleen maar muur gefixt wat er al stond en nog geen 50km bij gebouwd.

Plus de muur is een gatenkaas, men had een voorbeeld moeten nemen aan de gene die stond in Duitsland die was een heel stuk beter.

quote:
1s.gif Op zondag 14 februari 2021 23:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Er is bewijs. Veel bewijs.

En dat is niet voor de rechter gekomen.
Uhu zoals de dominion voting machine die in beslag is genomen door militairen in Frankfurt waarbij een aantal militairen de dood vonden.. dat soort bewijs?

Je weet dat dominion nu een rechtzaak tegen Guiliani en Powell hebben ingediend!
Ik acht die kans heel groot dat ze die winnen.
Ik zal je hiervan op de hoogte houden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198011583
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 02:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou.. nee.

Je lijkt zo nog meer op Orange man meer niet.
[..]

Als ex geschiedenis leraar, gaat hij Orange man de boeken in voor een aantal records.

1. De meeste inpeachments.
2. De meeste leugens.
3. De slechtste president.

Ik weet niet of je daar trots op moet zijn.
[..]

De muur is bij lange na niet af, er is momenteel alleen maar muur gefixt wat er al stond en nog geen 50km bij gebouwd.

Plus de muur is een gatenkaas, men had een voorbeeld moeten nemen aan de gene die stond in Duitsland die was een heel stuk beter.
[..]

Uhu zoals de dominion voting machine die in beslag is genomen door militairen in Frankfurt waarbij een aantal militairen de dood vonden.. dat soort bewijs?

Je weet dat dominion nu een rechtzaak tegen Guiliani en Powell hebben ingediend!
Ik acht die kans heel groot dat ze die winnen.
Ik zal je hiervan op de hoogte houden.
Vergeet niet de USB sticks die de Democraten hebben gebracht, vol met illegale stemmen.

Je weet wel, voor die apparaten zonder USB ingang. :D
pi_198011591
Oh ja, en hij doet nu stoer door zichzelf de "most acquitted president in history" te noemen. _O-

Heeft hij uberhaupt wel door dat dat niets is om trots op te zijn? :')

pi_198011595
Nog een 'bewijs' van fraude gevonden uit Philly *O*

The Trump Campaign Has Creepily Trolled Philly for “Evidence” of Voter Fraud

Ik ben bang dat @Ixnay niet zo goed weet wat wel of niet als bewijs wordt aanvaard in een rechtbank. Filmpjes en foto's laten zien en daar een geheel eigen interpretatie en conclusie aan verbinden valt daar iig niet onder :N
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  maandag 15 februari 2021 @ 02:49:38 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198011612
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 02:09 schreef illusions het volgende:

[..]

Vergeet niet de USB sticks die de Democraten hebben gebracht, vol met illegale stemmen.

Je weet wel, voor die apparaten zonder USB ingang. :D
Ik denk dat de advocaten van dominion dat zeker nog wel even aanhalen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 15 februari 2021 @ 07:57:23 #11
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_198012208
Holy crap. Nou was ik al redelijk overtuigd dat Ixnay alleen maar loopt te trollen, maar dit slaat echt alles 8)7
Dat een mens zoveel totale crap er uit weet te gooien, best knap, als het niet om te janken was. :')

Ik hoop ook echt dat ik gelijk heb, wat dat trollen betreft.
Moet er toch niet aan denken dat zulke mensen echt bestaan en vrij rond lopen i.p.v. met een dwangbuis in een gewatteerde kamer ...
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_198012448
In de vk een mooi opinie verhaal over de nog steeds blijvende invloed van liegende rechtse media.

Opinie: De puinhopen van Hitler kon niemand ontkennen. Dat is bij Trump wel anders

https://www.volkskrant.nl(...)wel-anders~b9e1eaeb/
  maandag 15 februari 2021 @ 11:31:06 #13
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198014793
quote:
1s.gif Op maandag 15 februari 2021 08:34 schreef Basp1 het volgende:
In de vk een mooi opinie verhaal over de nog steeds blijvende invloed van liegende rechtse media.

Opinie: De puinhopen van Hitler kon niemand ontkennen. Dat is bij Trump wel anders

https://www.volkskrant.nl(...)wel-anders~b9e1eaeb/
Ik moet abbo nemen als ik het wil lezen.

Kan je het stukje misschien ff knippen en plakken?

Thx
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198029330
twitter


Toch wel mooi dat die man nog zoveel steun geniet.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 10:06:38 #15
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_198029722
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:36 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Toch wel mooi dat die man nog zoveel steun geniet.
Mooi? Ik zou eerder het woord "krankzinnig" gebruiken, but that's me :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_198029802
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:06 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Mooi? Ik zou eerder het woord "krankzinnig" gebruiken, but that's me :P
Ja, best een aardige verzameling TDS-lijers.
pi_198029866
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 09:36 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Toch wel mooi dat die man nog zoveel steun geniet.
Vind dat vooral verontrustend. 'Die man' is verantwoordelijk voor de bestorming van het Capitool. Trump is een gevaar voor de democratie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198030493
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind dat vooral verontrustend. 'Die man' is verantwoordelijk voor de bestorming van het Capitool. Trump is een gevaar voor de democratie.
Dat is slechts jouw mening, de Democraten hadden er alle moeite mee om het te onderbouwen.
Persoonlijk hoop ik niet dat hij zelf weer de kar gaat trekken in 2024, maar wie weet waar hij mee op de proppen komt in de tussentijd.
Parler is weer in de lucht dus wie weet krijgen we nu wat meer info van Trumps plannen.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 10:55:55 #19
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198030563
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is slechts jouw mening, de Democraten hadden er alle moeite mee om het te onderbouwen.
Persoonlijk hoop ik niet dat hij zelf weer de kar gaat trekken in 2024, maar wie weet waar hij mee op de proppen komt in de tussentijd.
Parler is weer in de lucht dus wie weet krijgen we nu wat meer info van Trumps plannen.
Nee hoor totaal niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198030723
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:55 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee hoor totaal niet.
Selectief editen waar het peacefull gedeelte eruit was geknipt en geen nieuw beeldmateriaal waar onomstotelijk word bewezen dat Trump de massa heeft gedirigeerd om het capitool te bestormen.
Face it, de Democraten hebben gegokt en verloren.
We kunnen het er hier eindeloos over hebben maar feit is Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
Interessanter is wat de mogelijkheden zijn voor Trump en zijn plannen voor de toekomst.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:06:04 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198030830
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Selectief editen waar het peacefull gedeelte eruit was geknipt en geen nieuw beeldmateriaal waar onomstotelijk word bewezen dat Trump de massa heeft gedirigeerd om het capitool te bestormen.
Face it, de Democraten hebben gegokt en verloren.
We kunnen het er hier eindeloos over hebben maar feit is Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
Interessanter is wat de mogelijkheden zijn voor Trump en zijn plannen voor de toekomst.
Nee hij is nou niet bepaald vrij gesproken, het feit is dat niet de meerderheid van de republieken tegen hem hebben gestemd om verder te vervolgen.

A majority of senators voted to convict Trump — 57 to 43, including seven Republicans. But two-thirds, or 67 votes, was needed to convict.

Of te wel de meerderheid achter hem schuldig maar er is 2/3 nodig voor vervolging!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198030867
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nee hij is nou niet bepaald vrij gesproken, het feit is dat niet de meerderheid van de republieken tegen hem hebben gestemd om verder te vervolgen.

A majority of senators voted to convict Trump — 57 to 43, including seven Republicans. But two-thirds, or 67 votes, was needed to convict.

Of te wel de meerderheid achter hem schuldig maar er is 2/3 nodig voor vervolging!
Dit is net zo’n non argument als het feit dat Clinton de meeste stemmen heeft gehaald in 2016.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:09:59 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198030938
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Chivaz het volgende:
het feit dat Clinton de meeste stemmen heeft gehaald in 2016.
Oei! 't Is maar goed dat Trump geen Twitter meer heeft, anders had je nu de wind van voren gekregen.
pi_198030962
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is slechts jouw mening, de Democraten hadden er alle moeite mee om het te onderbouwen.
En de mening van McConnell, de machtigste Republikein in de VS.

quote:
Senate minority leader Mitch McConnell said on Saturday that Donald Trump was “practically and morally responsible” for the insurrection at the US Capitol on 6 January – minutes after voting to acquit the former president in his impeachment trial for that very same act.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198030968
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Selectief editen waar het peacefull gedeelte eruit was geknipt en geen nieuw beeldmateriaal waar onomstotelijk word bewezen dat Trump de massa heeft gedirigeerd om het capitool te bestormen.
Face it, de Democraten hebben gegokt en verloren.
We kunnen het er hier eindeloos over hebben maar feit is Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
Interessanter is wat de mogelijkheden zijn voor Trump en zijn plannen voor de toekomst.
Toch wel gek om selectief even uit de geschiedenis te knippen dat de Republikeinen bij monde van McConnell aangaven dat Trump overduidelijk wel schuldig was.

De Democraten hadden dus zoals gesteld inderdaad geen enkel probleem om de schuld aan te tonen, zelfs in dit politieke proces waarbij het maar de vraag was of de Republikeinen zich wilden laten overtuigen.

Wat niet lukte was om de meerderheid van hun Republikeinse collega's te overtuigen dat het wel grondwettelijk was, wat in mijn ogen eerder fungeerde als makkelijke cop-out voor McConnell&Co waar ze dit vermoedelijk niet echt zullen denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-02-2021 11:16:26 ]
pi_198031048
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:01 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Selectief editen waar het peacefull gedeelte eruit was geknipt en geen nieuw beeldmateriaal waar onomstotelijk word bewezen dat Trump de massa heeft gedirigeerd om het capitool te bestormen.
Face it, de Democraten hebben gegokt en verloren.
We kunnen het er hier eindeloos over hebben maar feit is Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
Interessanter is wat de mogelijkheden zijn voor Trump en zijn plannen voor de toekomst.
Blijkbaar was het overtuigend genoeg om een significant deel van de republikeinen te overtuigen.
Dat een nog groter deel laf de partijlijn volgt zorgde helaas voor de verkeerde uitkomst.
pi_198031188
Hoe wat en waarom doet er allemaal niet toe. Trump is vrijgesproken en de Democraten hebben hun zaak niet goed kunnen onderbouwen, dat zijn de feiten.
We kunnen lang discussiren over wat er had moeten gebeuren etc maar dat verandert niets aan de realiteit dat Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
pi_198031226
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit is net zo’n non argument als het feit dat Clinton de meeste stemmen heeft gehaald in 2016.
maar het argument dat trump toch de 2020 verkiezingen gewonnen heeft, ondanks 60 verloren rechtzaken is heel valide natuurlijk. ~O>
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:20:49 #29
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198031239
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dit is net zo’n non argument als het feit dat Clinton de meeste stemmen heeft gehaald in 2016.
Nee, hoor heeft te maken met de regels die daar gelden.
In 2016 verloor Clinton omdat ze minder kiesmannen had, je kan dus simpel aangeven dat een meerderheid dus op haar had gestemd, maar de WET schrijft voor dat men van de kiesmannen uit moet gaan.

Dit is hetzelfde, een meerderheid was voor vervolging maar de WET schrijft voor dat er een grote meerderheid moest zijn van 2/3 van de stemmen.

Dat is geen NON ARGUMENT dit zijn gewoon FEITEN.
zelfde dat orange meer stemmen had dan in 2016 maar minder kiesmannen en ook had Biden meer stemmen mee.

Maar het scheelt Orange man is nu pleite en zal zich moeten gaan storten op andere zaken vooral veel Financile zaken... Want zal me weinig verbazen als een aantal van zijn bedrijven weer eens failliet zal gaan komend jaar.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:21:48 #30
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198031260
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef Chivaz het volgende:
Hoe wat en waarom doet er allemaal niet toe. Trump is vrijgesproken en de Democraten hebben hun zaak niet goed kunnen onderbouwen, dat zijn de feiten.
We kunnen lang discussiren over wat er had moeten gebeuren etc maar dat verandert niets aan de realiteit dat Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
oke voor iemand die beweert een hoog IQ te hebben, is rekenen niet jou beste kant of wel!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198031276
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef Chivaz het volgende:
Hoe wat en waarom doet er allemaal niet toe. Trump is vrijgesproken en de Democraten hebben hun zaak niet goed kunnen onderbouwen, dat zijn de feiten.
We kunnen lang discussiren over wat er had moeten gebeuren etc maar dat verandert niets aan de realiteit dat Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
Aha, in jouw sprookjeswereld is het de schuld van de democraten als de republikeinen ervoor kiezen hun vingers in de oren te stoppen en heel hard lalala te roepen omdat ze hun oordeel allang klaar hebben.
pi_198031300
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aha, in jouw sprookjeswereld is het de schuld van de democraten als de republikeinen ervoor kiezen hun vingers in de oren te stoppen en heel hard lalala te roepen omdat ze hun oordeel allang klaar hebben.
Dat deden ze zelfs niet eens. Ze gaven aan dat hij schuldig was. De vrijspraak was er voor het gros slechts vanwege wat zij aangaven te zien als de grondwettelijkheid, niet vanwege de schuldvraag.
pi_198031390
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef Chivaz het volgende:
Hoe wat en waarom doet er allemaal niet toe. Trump is vrijgesproken en de Democraten hebben hun zaak niet goed kunnen onderbouwen, dat zijn de feiten.
We kunnen lang discussiren over wat er had moeten gebeuren etc maar dat verandert niets aan de realiteit dat Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
De woorden van McConnell zijn duidelijk: volgens hem is Trump verantwoordelijk voor de bestorming van het Capitool. En dat oordeel is nota bene afkomstig van een Republikein.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198031485
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

maar het argument dat trump toch de 2020 verkiezingen gewonnen heeft, ondanks 60 verloren rechtzaken is heel valide natuurlijk. ~O>
Een argument die ik nooit heb gemaakt.
pi_198031689
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:21 schreef theguyver het volgende:

[..]

oke voor iemand die beweert een hoog IQ te hebben, is rekenen niet jou beste kant of wel!
Ook dat heb ik nooit beweerd.
pi_198031701
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een argument die ik nooit heb gemaakt.
Maar loop je ons nou gewoon te trollen?

Je moest zelf nota bene erkennen dat het niet chique was wat Trump deed in de periode na de verkiezingen (en dan druk ik mij nog zwak uit). Toch hoop jij dat hij in 2024 opnieuw een gooi doet naar het presidentschap. Ik begrijp dat oprecht niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198031724
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:22 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Aha, in jouw sprookjeswereld is het de schuld van de democraten als de republikeinen ervoor kiezen hun vingers in de oren te stoppen en heel hard lalala te roepen omdat ze hun oordeel allang klaar hebben.
Je zal toch met goed bewijs moeten komen wil je Trump veroordelen. Het selectief editten van filmpjes en het vervalsen van bewijsmateriaal pleit nu niet echt voor de Democraten.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:44:59 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198031784
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De woorden van McConnell zijn duidelijk: volgens hem is Trump verantwoordelijk voor de bestorming van het Capitool. En dat oordeel is nota bene afkomstig van een Republikein.
oh hij was niet de enige die dat zei, er waren er wel meer die dat zeiden.
Orange man heeft gewoon geluk dat de wet voorschrijft dat er 2/3 meerderheid moest zijn en dat een meerderheid alleen niet genoeg was.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198031806
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je zal toch met goed bewijs moeten komen wil je Trump veroordelen. Het selectief editten van filmpjes en het vervalsen van bewijsmateriaal pleit nu niet echt voor de Democraten.
Je hebt de woorden van McConnell gelezen? Die houdt Trump wel degelijk verantwoordelijk voor de bestorming van het Capitool.

Verder weet je zelf toch ook wel dat de impeachment niet draaide om het presenteren van bewijs. Het is een politiek proces, waar partijpolitiek uiteindelijk de boventoon voert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 16 februari 2021 @ 11:46:41 #40
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198031813
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je zal toch met goed bewijs moeten komen wil je Trump veroordelen. Het selectief editten van filmpjes en het vervalsen van bewijsmateriaal pleit nu niet echt voor de Democraten.
hahahhaha wat
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:42 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Je zal toch met goed bewijs moeten komen wil je Trump veroordelen. Het selectief editten van filmpjes en het vervalsen van bewijsmateriaal pleit nu niet echt voor de Democraten.
Volgende keer dan maar de 180 uur versie? van alle beelden die er zijn.

Hahahahahah wat?
Welk bewijs is er vervalst dan?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198031843
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar loop je ons nou gewoon te trollen?

Je moest zelf nota bene erkennen dat het niet chique was wat Trump deed in de periode na de verkiezingen (en dan druk ik mij nog zwak uit). Toch hoop jij dat hij in 2024 opnieuw een gooi doet naar het presidentschap. Ik begrijp dat oprecht niet.
Waar haal je deze onzin toch vandaan? Ik heb de aanval op het capitool sterk veroordeeld en ik heb meerdere malen aangegeven dat Trump een hoop schade berokkent door te claimen dat de verkiezingen niet eerlijk zijn gegaan. En nergens heb ik aangegeven Trump graag in 2024 te zien. Ik hoopte eerst op Pence maar die is bij nader inzicht inderdaad niet charismatisch genoeg om de kar te trekken. Ik kijk nu vooral naar DeSantis, het zou mij niets verbazen als hij een gooi gaat doen naar het presidentsschap.
pi_198031879
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:46 schreef theguyver het volgende:

[..]

hahahhaha wat
[..]

Volgende keer dan maar de 180 uur versie? van alle beelden die er zijn.

Hahahahahah wat?
Welk bewijs is er vervalst dan?
Die tweets, Micheal van der Veen kan het wellicht ook uitleggen.

pi_198032074
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:48 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waar haal je deze onzin toch vandaan? Ik heb de aanval op het capitool sterk veroordeeld en ik heb meerdere malen aangegeven dat Trump een hoop schade berokkent door te claimen dat de verkiezingen niet eerlijk zijn gegaan. En nergens heb ik aangegeven Trump graag in 2024 te zien. Ik hoopte eerst op Pence maar die is bij nader inzicht inderdaad niet charismatisch genoeg om de kar te trekken. Ik kijk nu vooral naar DeSantis, het zou mij niets verbazen als hij een gooi gaat doen naar het presidentsschap.
Blijkbaar had ik over het woord 'niet' heen gelezen:

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 10:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat is slechts jouw mening, de Democraten hadden er alle moeite mee om het te onderbouwen.
Persoonlijk hoop ik niet dat hij zelf weer de kar gaat trekken in 2024, maar wie weet waar hij mee op de proppen komt in de tussentijd.
Parler is weer in de lucht dus wie weet krijgen we nu wat meer info van Trumps plannen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198032125
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Blijkbaar had ik over het woord 'niet' heen gelezen:
[..]

Geen probleem, kan gebeuren.
pi_198032204
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:00 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Geen probleem, kan gebeuren.
Maar goed, stellen dat het 'slechts mijn mening is' dat Trump verantwoordelijk is voor de bestorming van het Capitool, is dan weer onzin.

Je hebt meegekregen wat McConnell zei?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198032246
Dat filmpje is al eerder voorbijgekomen in POL, voor wat het waard is. Wat deze meneer inbrengt is wel een erg te kwadetrouwe lezing van de presentatie van dingen. Een vinkje meer of minder maakt niet wezenlijk uit, en peaceful hebben ze inderdaad niet laten horen, dat mogen zijn advocaten zelf natuurlijk doen of benadrukken. Het is bovendien geen rechtszaak waar de standaards gelden als bij een rechtbank en daarbij maakt het echt geen donder uit voor wat Trump wilde bereiken.

Als zijn speech erover ging dat hij wilde dat ze kwamen demonstreren om hun ongenoegen te uiten over de uitslag en dat hij graag wilde dat het vreedzaam verliep was dat anders geweest. Dat is echter niet wat hij deed.

Hij heeft, met of zonder twittervinkjes, maandenlang zijn volgelingen met leugens gek gemaakt alsof er een coup werd gepleegd door Democraten. Daarna nodigde hij de mensen die in dat sprookje geloofden uit bij het Witte Huis onder het motto "stop the steal", om vervolgens in de speech, na opgezweept te zijn door bv. Giuliani met zijn "trial by combat", de zogenaamde coup te stoppen die gaande was bij het Capitool. Dit nota bene met allemaal geladen taalgebruik wat voor iedereen wel duidelijk was wat er bedoeld werd. Dat was in ieder geval bij de meute duidelijk die aangaven en nu nog aangeven door Trump gestuurd te zijn.

Een keertje peaceful ertussen gooien is niet genoeg en niet serieus te nemen als je alles optelt. Dat is doen alsof een maffioos een winkel binnenstapt, zegt: "Nice place you have here, it would be a shame if something happened to it," waarbij jij dan aangeeft dat die man toch wel vriendelijk de winkelier complimenteerde met zijn etablissement.
pi_198032500
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, stellen dat het 'slechts mijn mening is' dat Trump verantwoordelijk is voor de bestorming van het Capitool, is dan weer onzin.

Je hebt meegekregen wat McConnell zei?
Ik heb dat zeker meegekregen, maar dat verandert niets aan het geen wat ik eerder heb gezegd. Overigens vind ik de uitspraak van de senaat terecht alleen om andere redenen, er was geen oproep tot geweld en/of opruiing te constateren. Niet voor niets presenteerde de Democraten filmpjes zonder de cruciale woorden van Trump dat het protest vreedzaam moest verlopen.
pi_198032655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:06 schreef SnertMetChoco het volgende:
Dat filmpje is al eerder voorbijgekomen in POL, voor wat het waard is. Wat deze meneer inbrengt is wel een erg te kwadetrouwe lezing van de presentatie van dingen. Een vinkje meer of minder maakt niet wezenlijk uit, en peaceful hebben ze inderdaad niet laten horen, dat mogen zijn advocaten zelf natuurlijk doen of benadrukken. Het is bovendien geen rechtszaak waar de standaards gelden als bij een rechtbank en daarbij maakt het echt geen donder uit voor wat Trump wilde bereiken.

Als zijn speech erover ging dat hij wilde dat ze kwamen demonstreren om hun ongenoegen te uiten over de uitslag en dat hij graag wilde dat het vreedzaam verliep was dat anders geweest. Dat is echter niet wat hij deed.

Hij heeft, met of zonder twittervinkjes, maandenlang zijn volgelingen met leugens gek gemaakt alsof er een coup werd gepleegd door Democraten. Daarna nodigde hij de mensen die in dat sprookje geloofden uit bij het Witte Huis onder het motto "stop the steal", om vervolgens in de speech, na opgezweept te zijn door bv. Giuliani met zijn "trial by combat", de zogenaamde coup te stoppen die gaande was bij het Capitool. Dit nota bene met allemaal geladen taalgebruik wat voor iedereen wel duidelijk was wat er bedoeld werd. Dat was in ieder geval bij de meute duidelijk die aangaven en nu nog aangeven door Trump gestuurd te zijn.

Een keertje peaceful ertussen gooien is niet genoeg en niet serieus te nemen als je alles optelt. Dat is doen alsof een maffioos een winkel binnenstapt, zegt: "Nice place you have here, it would be a shame if something happened to it," waarbij jij dan aangeeft dat die man toch wel vriendelijk de winkelier complimenteerde met zijn etablissement.
Sanders heeft jaren geroepen dat Republikeinen de gezondheidszorg dusdanig ontmantelen dat het doden gaat kosten.
Uiteindelijk hebben zijn woorden er voor gezorgd dat Steve Scalise neer is geschoten door een idioot die schreeuwde dat hij schoot voor gezondheidszorg. Hij was een fervente Bernie bro die mogelijk geradicaliseerd was door de woorden van Sanders. Vind jij nu dat Sanders zijn positie in de senaat moet verliezen?
pi_198032774
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Sanders heeft jaren geroepen dat Republikeinen de gezondheidszorg dusdanig ontmantelen dat het doden gaat kosten.
Uiteindelijk hebben zijn woorden er voor gezorgd dat Steve Scalise neer is geschoten door een idioot die schreeuwde dat hij schoot voor gezondheidszorg. Hij was een fervente Bernie bro die mogelijk geradicaliseerd was door de woorden van Sanders. Vind jij nu dat Sanders zijn positie in de senaat moet verliezen?
Het is wetenschappelijk aantoonbaar dat minder zorgverzekerden leidt tot meer doden, dus dat statement berust op waarheid. Raar voorbeeld dus.

Stel dat dit echter een leugen was (wat in deze hypothetische situatie niet eens echt heel relevant is), en Sanders maandenlang zijn volgers opzweept dat Republikeinen hun burgers vermoorden en dan een grote demonstratie organiseert om daar voor eens en voor altijd "vreedzaam"™ een stokje voor te steken, hij ze maant richting de verblijven van waar op dat moment de Republikeinen zijn en er dan de pleurig uitbreekt... of ik dan vind dat hij daar consequenties van zou moeten ondervinden, zoals bijvoorbeeld zijn Senaatspositie?! Ja natuurlijk, jij niet dan?!
pi_198032872
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb dat zeker meegekregen, maar dat verandert niets aan het geen wat ik eerder heb gezegd. Overigens vind ik de uitspraak van de senaat terecht alleen om andere redenen, er was geen oproep tot geweld en/of opruiing te constateren. Niet voor niets presenteerde de Democraten filmpjes zonder de cruciale woorden van Trump dat het protest vreedzaam moest verlopen.
Dat verandert daar zeker wat. Je wekt namelijk de indruk dat het alleen de Democraten zijn die Trump verantwoordelijk houden voor de bestorming van het Capitool. Maar dat is aantoonbaar onzin.

Niet alleen stemden meerdere Republikeinen in zowel het Huis als de Senaat voor impeachment, maar de meest hooggeplaatste Republikein in de VS zegt letterlijk dat Trump verantwoordelijk is voor de bestorming van het Capitool.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198032890
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:28 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Het is wetenschappelijk aantoonbaar dat minder zorgverzekerden leidt tot meer doden, dus dat statement berust op waarheid. Raar voorbeeld dus.

Stel dat dit echter een leugen was, en Sanders maandenlang zijn volgers opzweept dat Republikeinen hun burgers vermoorden en dan een grote demonstratie organiseert om daar voor eens en voor altijd "vreedzaam"™ een stokje voor te steken, hij ze maant richting de verblijven van waar op dat moment de Republikeinen zijn en er dan de pleurig uitbreekt... of ik dan vind dat hij daar consequenties van zou moeten ondervinden, zoals bijvoorbeeld zijn Senaatspositie?! Ja natuurlijk, jij niet dan?!
Dus aanzetten tot geweld of opruiing hangt dus af van het feit of de waarheid word gesproken? Dat is nogal een statement en daarmee legitimeer je politiek geweld. Stel dat Trump nu toch gelijk bleek te hebben is hij dan ineens onschuldig in jou ogen?
pi_198032937
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:33 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dus aanzetten tot geweld of opruiing hangt dus af van het feit of de waarheid word gesproken? Dat is nogal een statement en daarmee legitimeer je politiek geweld. Stel dat Trump nu toch gelijk bleek te hebben is hij dan ineens onschuldig in jou ogen?
Niet per definitie, maar het speelt een rol. Ik had omdat ik al dacht dat je hierop zou aanslaan in plaats van op het relevante deel, mijn tekst bijgewerkt.

Het plegen van een daadwerkelijke staatsgreep lijkt me voldoende aanleiding voor de burgerbevolking om moreel verdedigbaar in opstand te komen - en dat zal alsnog vaak leiden tot vervolging van de verliezende groep. Er zijn dus wel situaties denkbaar waar je een volksopstand moreel kunt verantwoorden, maar dat is hier niet relevant of aan de orde. Het feit dat het een maandenlange leugencampagne was is dus wel relevant in Trumps geval.

Niet per se relevant in mijn aanpassing van jouw voorbeeld dus, zoals ik in mijn aanpassing aangaf. Dus, jij vindt dan niet dat Sanders consequenties zou moeten ondervinden zoals zijn Senaatspositie?!

[ Bericht 14% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-02-2021 12:42:09 ]
  dinsdag 16 februari 2021 @ 12:40:47 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198033032
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Sanders heeft jaren geroepen dat Republikeinen de gezondheidszorg dusdanig ontmantelen dat het doden gaat kosten.
Uiteindelijk hebben zijn woorden er voor gezorgd dat Steve Scalise neer is geschoten door een idioot die schreeuwde dat hij schoot voor gezondheidszorg. Hij was een fervente Bernie bro die mogelijk geradicaliseerd was door de woorden van Sanders. Vind jij nu dat Sanders zijn positie in de senaat moet verliezen?
En gelijk had hij!

Dit was een Lone gunman die het niet na kon vertellen, en dit staat compleet los van wat zich op 6 Jan had afgespeeld.
Bernie had de persoon niet verzocht om naar de baseball match te gaan of wel?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198033157
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:35 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Niet per definitie, maar het speelt een rol. Ik had omdat ik al dacht dat je hierop zou aanslaan in plaats van op het relevante deel, mijn tekst bijgewerkt.
Ik vind dit echt een ongelofelijke statement. Als je zo redeneert dan open je de deur naar willekeur. Daarom had team Trump ook dat filmpje laten draaien waarop menig Democraat “fight” of “to fight” gebruikte in politieke speeches en zo toonden ze de totale hypocrisie aan bij de Democraten.
pi_198033170
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

En gelijk had hij!

Dit was een Lone gunman die het niet na kon vertellen, en dit staat compleet los van wat zich op 6 Jan had afgespeeld.
Bernie had de persoon niet verzocht om naar de baseball match te gaan of wel?
Net zoals Trump ook niet had opgeroepen om het capitool te bestormen.
pi_198033298
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:46 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dit echt een ongelofelijke statement. Als je zo redeneert dan open je de deur naar willekeur. Daarom had team Trump ook dat filmpje laten draaien waarop menig Democraat “fight” of “to fight” gebruikte in politieke speeches en zo toonden ze de totale hypocrisie aan bij de Democraten.
Wat vind je een ongelofelijk statement? En waarom reageer je op de helft van wat ik zeg?

Stel dat dit echter een leugen was (wat in deze hypothetische situatie niet eens echt heel relevant is), en Sanders maandenlang zijn volgers opzweept dat Republikeinen hun burgers 'vermoorden' en dan een grote demonstratie organiseert om daar voor eens en voor altijd "vreedzaam"™ een stokje voor te steken, hij ze maant richting de verblijven van waar op dat moment de Republikeinen zijn en er dan de pleurig uitbreekt... of ik dan vind dat hij daar consequenties van zou moeten ondervinden, zoals bijvoorbeeld zijn Senaatspositie?! Ja natuurlijk, jij niet dan?!

Verder snap je natuurlijk best dat context belangrijk is als je een woord als fight gebruikt. Dat berhaupt iemand in dat filmpje trapte is wat verbazingwekkend. Mij hemel zeg. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-02-2021 13:06:22 ]
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:04:29 #57
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198033566
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Net zoals Trump ook niet had opgeroepen om het capitool te bestormen.
Hij beschuldigde alles en iedereen van fraude.
En men dacht daar dat hij gelijk had, en ze gingen er heen om zijn gelijk te halen, HIJ had hen opgeroepen om daar heen te gaan toch?

Het grootste probleem er van is dat hij een PRESIDENT was op dat moment.
En het speelde al af op het moment dat hij nog met zijn speech bezig was, en hij deed NIKS om het tegen te gaan geen FUCK!!!
Pas nadat Biden en zijn Vice president actie ondernamen, deed hij wat..

Weet je wat Bernie deed na dat bekend was dat de dader een doorgeslagen fanboy was?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198033966
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

Weet je wat Bernie deed na dat bekend was dat de dader een doorgeslagen fanboy was?
Hij zei: "Well, Kevin, I guess these people are more upset about health care than you are"?
  dinsdag 16 februari 2021 @ 13:38:10 #59
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198034346
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:20 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Hij zei: "Well, Kevin, I guess these people are more upset about health care than you are"?
Waar ik me nog erger in verbaas is dat hij nog steeds PRO vuur wapen bezit is!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198034619
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waar ik me nog erger in verbaas is dat hij nog steeds PRO vuur wapen bezit is!
Opzich is dat wapenverhaal redelijk te begrijpen in gebieden waar je echt jezelf moet kunnen verdedigen - ik heb het dan bijv. over plekken waar je zo afgelegen woont dat je niet op de politie hoeft te bouwen voor bescherming. In stedelijk gebied is het gewoon krankzinnig.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 15:17:11 #61
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198036457
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:50 schreef illusions het volgende:

[..]

Opzich is dat wapenverhaal redelijk te begrijpen in gebieden waar je echt jezelf moet kunnen verdedigen - ik heb het dan bijv. over plekken waar je zo afgelegen woont dat je niet op de politie hoeft te bouwen voor bescherming. In stedelijk gebied is het gewoon krankzinnig.
Kijk een jacht geweer met een jachtvergunning OK.

maar dan houd het verder ook op!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198038709
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 11:19 schreef Chivaz het volgende:
Hoe wat en waarom doet er allemaal niet toe. Trump is vrijgesproken en de Democraten hebben hun zaak niet goed kunnen onderbouwen, dat zijn de feiten.
We kunnen lang discussiren over wat er had moeten gebeuren etc maar dat verandert niets aan de realiteit dat Trump is vrijgesproken en dat is het enige wat telt.
Onzin! Dat is echt niet het enige dat telt. Het zal de geschiedenis ingaan als de president die (bipartisan) schuldig werd bevonden maar vrijgesproken werd door zijn eigen partij op een 'technicality'. Niets om trots op te zijn, vooral ook omdat hij de enige president ooit is die voor de tweede keer impeached werd.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198038868
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 12:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat vind je een ongelofelijk statement? En waarom reageer je op de helft van wat ik zeg?
Dat je bereid bent politiek geweld goed te keuren zolang er een mogelijkheid is dat het ongenoegen op waarheid is berust. Op deze manier kun je zelfs terreur goed praten.
quote:
Stel dat dit echter een leugen was (wat in deze hypothetische situatie niet eens echt heel relevant is), en Sanders maandenlang zijn volgers opzweept dat Republikeinen hun burgers 'vermoorden' en dan een grote demonstratie organiseert om daar voor eens en voor altijd "vreedzaam"™ een stokje voor te steken, hij ze maant richting de verblijven van waar op dat moment de Republikeinen zijn en er dan de pleurig uitbreekt... of ik dan vind dat hij daar consequenties van zou moeten ondervinden, zoals bijvoorbeeld zijn Senaatspositie?!
Nee, ik vind dat als een demonstratie uit de hand loopt de organisator van de demonstratie niet verantwoordelijk is tenzij diegene ook echt heeft opgeroepen tot geweld.
Trump deed juist het tegenovergestelde door op te roepen om vreedzaam te protesteren. Tijdens de BLM rellen vind ik ook niet dat de kopstukken van BLM maar in de cel gegooid moeten worden ondanks de stevige taal die werd gebezigd.
pi_198038903
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 13:38 schreef theguyver het volgende:

[..]

Waar ik me nog erger in verbaas is dat hij nog steeds PRO vuur wapen bezit is!
Waarom niet, wapenbezit is een grondwet. Dat een malloot zijn recht misbruikt betekent niet dat een ieder dan maar zijn rechten moet verliezen.
pi_198038922
quote:
85s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 16:54 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Onzin! Dat is echt niet het enige dat telt. Het zal de geschiedenis ingaan als de president die (bipartisan) schuldig werd bevonden maar vrijgesproken werd door zijn eigen partij op een 'technicality'. Niets om trots op te zijn, vooral ook omdat hij de enige president ooit is die voor de tweede keer impeached werd.
En wat heeft dat juridisch voor gevolgen?
pi_198038962
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]

En wat heeft dat juridisch voor gevolgen?
Voor de zoveelste keer impeachment is helemaal geen juridisch proces.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 16 februari 2021 @ 17:14:45 #67
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198039090
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:04 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Waarom niet, wapenbezit is een grondwet. Dat een malloot zijn recht misbruikt betekent niet dat een ieder dan maar zijn rechten moet verliezen.
IK vind de wet debiel!
berhaupt wat je moet met een vuurwapen, wet of geen wet ik vind het debiel.
En Zoals ik al zeg de debiele WET zorgde er dus voor dat deze persoon dus beschoten werd, oh en hij niet alleen.. er werden er meer die dag beschoten door deze malloot!!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198039179
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:08 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer impeachment is helemaal geen juridisch proces.
Dat doet er niet toe, het hele proces had als Trump schuldig is bevonden gevolgen gehad.
Die gevolgen zijn er nu niet en dat is nu net mijn punt. Democraten hebben gegokt en wederom verloren.
pi_198039270
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:14 schreef theguyver het volgende:

[..]

IK vind de wet debiel!
berhaupt wat je moet met een vuurwapen, wet of geen wet ik vind het debiel.
En Zoals ik al zeg de debiele WET zorgde er dus voor dat deze persoon dus beschoten werd, oh en hij niet alleen.. er werden er meer die dag beschoten door deze malloot!!
Het was de bedoeling dat de VS geen leger zou hebben maar verdedigd zou worden door milities. Uiteindelijk is dat leger er wel gekomen maar staat wapenbezit nog steeds verankerd in de Bill of rights.
pi_198039277
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat je bereid bent politiek geweld goed te keuren zolang er een mogelijkheid is dat het ongenoegen op waarheid is berust. Op deze manier kun je zelfs terreur goed praten.
Nu draai je de zaken om. Ik stel dat als er een daadwerkelijke coup had plaatsgevonden, dat ik dan best het recht van de burgerij om die coupplegers met geweld te verwijderen moreel verdedigbaar vind, zeg maar waar hun 2e amendement het bestaansrecht aan te danken heeft.

Trump loog hierover de boel bij elkaar en het volk wat erop af kwam geloofde in belangrijke mate daadwerkelijk in zijn leugens. Van belang in deze specifieke zaak is dus dat het een leugen was. Immers, als er een daadwerkelijke coup was geweest en het dus geen leugens waren van Trump en co dan lag de zaak hier mogelijk anders.

In het aangepaste hypothetische voorbeeld over Sanders wat ik schetste, was zoals ik zelf ook al aangaf het feit of het wel of geen leugen was niet echt wezenlijk relevant.

Echter, valt ook daar wel weer meer over te zeggen, want als je de Republikeinen wegzet met taal als "moordenaars" terwijl het om een beleidsissue gaat waar er bij Republikeins beleid meer mensen onnodig sterven, kun je ook dat als leugen zien naast opruiende taal. (Zeg maar hoe Democraten met regelmaat babymoordenaars genoemd worden door religieuze activisten.)

quote:
Nee, ik vind dat als een demonstratie uit de hand loopt de organisator van de demonstratie niet verantwoordelijk is tenzij diegene ook echt heeft opgeroepen tot geweld.
Trump deed juist het tegenovergestelde door op te roepen om vreedzaam te protesteren. Tijdens de BLM rellen vind ik ook niet dat de kopstukken van BLM maar in de cel gegooid moeten worden ondanks de stevige taal die werd gebezigd.
Wat was het doel van de leugens om bij zijn kiezers in het hoofd te krijgen dat de Democraten een coup pleegden dan? En waarom zouden ze naar Washington moeten komen om wat vreedzaam te bedemonstreren? Waarom uberhaupt naar het Capitool gaan? Dat was niet om te betreuren dat Biden won / Trump verloor.

En nog een afsluitende vraag: zou iemand die in een volle theaterzaal hard "BRANDD" roept (zonder dat er brand is), hiervoor bestraft moeten worden (of op de Dam op 4 mei ;) )?

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 16-02-2021 17:45:26 ]
pi_198039701
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:14 schreef theguyver het volgende:

[..]

IK vind de wet debiel!
berhaupt wat je moet met een vuurwapen, wet of geen wet ik vind het debiel.
En Zoals ik al zeg de debiele WET zorgde er dus voor dat deze persoon dus beschoten werd, oh en hij niet alleen.. er werden er meer die dag beschoten door deze malloot!!
Het ruimt in ieder geval flink op door het wpaenbezit vallen in de VS veel meer doden als in normale westerse geciviliseerde landen. :D
pi_198039894
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe, het hele proces had als Trump schuldig is bevonden gevolgen gehad.
Die gevolgen zijn er nu niet en dat is nu net mijn punt. Democraten hebben gegokt en wederom verloren.
Wat een oerdomme stelling. Dus omdat de zelfbenoemde partij van Law and Order uit een stel ruggengraatloze vaatdoeken bestaat die maar wat graag de andere kant opkijken voor de misdrijven van hun leider, hadden de Democraten het ook maar erbij moeten laten zitten?
pi_198040886
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:51 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het ruimt in ieder geval flink op door het wpaenbezit vallen in de VS veel meer doden als in normale westerse geciviliseerde landen. :D
Of dat door wapenbezit komt valt te betwijfelen :D.
  dinsdag 16 februari 2021 @ 18:57:42 #74
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198041006
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 18:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Of dat door wapenbezit komt valt te betwijfelen :D.
Klopt, dat zo'n beetje elke malloot daar met een wapen rond loopt is niet het probleem. Het probleem is dat het er vaak te warm is. Of te koud. Die temperaturen doen rare dingen met mensen.
pi_198041175
quote:
9s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 18:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Klopt, dat zo'n beetje elke malloot daar met een wapen rond loopt is niet het probleem. Het probleem is dat het er vaak te warm is. Of te koud. Die temperaturen doen rare dingen met mensen.
Ik zou het eerder zoeken bij de malloten dan bij de wapens. Er zijn immers genoeg andere landen met veel wapens, waar er weinig tot geen incidenten zijn. Of landen waar niet per se veel wapens zijn, maar wel veel dodelijk geweld.

Al begrijp ik dat deze benadering niet binnen het gewenste narratief past.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2021 19:07:12 ]
  dinsdag 16 februari 2021 @ 19:15:21 #76
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198041341
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 19:06 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik zou het eerder zoeken bij de malloten dan bij de wapens. Er zijn immers genoeg andere landen met veel wapens, waar er weinig tot geen incidenten zijn. Of landen waar niet per se veel wapens zijn, maar wel veel dodelijk geweld.
In die eerste categorie is dan sprake van veel meer controle, in veel staten in de VS is dat niet echt afdoende geregeld. Combineer dat met discutabele sociaal-economische omstandigheden en het hoogste vuurwapenbezit ter wereld en je hebt een recept voor ellende.
pi_198044247
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe, het hele proces had als Trump schuldig is bevonden gevolgen gehad.
Die gevolgen zijn er nu niet en dat is nu net mijn punt. Democraten hebben gegokt en wederom verloren.
Het enige gevolg dat het zou hebben gehad is dat ze vervolgens hadden kunnen stemmen of hij zich nog kandidaat mocht stellen in 2024. Dat doet helemaal niets af aan de schuldvraag die met de toespraak van McConnell duidelijk was:

quote:
There is no question that President Trump is practically and morally responsible for provoking the events of that day.
"The people who stormed this building believed they were acting on the wishes and instructions of their President.
"And their having that belief was a foreseeable consequence of the growing crescendo of false statements, conspiracy theories, and reckless hyperbole which the defeated President kept shouting into the largest megaphone on planet Earth.
De reden waarom McConnell deze uitweg koos om alsnog Trump vrij te spreken op grond van een discutabel argument (een ex-president kan niet veroordeeld worden) is dus niet de schuldvraag en voor iedereen duidelijk: hij heeft zijn aanhang nodig wil hij enige kans maken de meerderheid in de Senaat terug te winnen in 2022/2024 die Trump in Georgia zo hopeloos verknoeide deze keer.

Jouw bewering dat de Democraten te weinig bewijs zouden hebben gehad slaat dus echt helemaal nergens op :{w

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 16-02-2021 21:22:41 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198045053
Tsja, de uitlatingen van McConnell halen het verhaal van Chivaz hard onderuit. Daarom gaat hij er ook niet op in en houdt hij vast aan het (onjuiste) narratief dat alleen de Democraten Trump verantwoordelijk houden voor de bestorming van het Capitool.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198045455
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, de uitlatingen van McConnell halen het verhaal van Chivaz hard onderuit. Daarom gaat hij er ook niet op in en houdt hij vast aan het (onjuiste) narratief dat alleen de Democraten Trump verantwoordelijk houden voor de bestorming van het Capitool.
Ik denk ook dat Chivaz de presentatie van de bewijzen van de House Managers helemaal niet gezien heeft anders zou hij zich niet vastklampen aan dat ene woordje 'peacefully' in n enkele speech van Trump. Het is een maandenlange cultivering geweest van het animo van zijn aanhang om actie te ondernemen. Dat Trump niet letterlijk daartoe heeft opgeroepen is geen voorwaarde om dat te kunnen bewijzen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198050014
twitter

Interessant.
pi_198050177
quote:
11s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:22 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]
Interessant.
Dat jij van leugens houdt wisten we al wat is daar interessant aan?

Zie de factcheck in pol. :W
pi_198050180
quote:
84s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik denk ook dat Chivaz de presentatie van de bewijzen van de House Managers helemaal niet gezien heeft anders zou hij zich niet vastklampen aan dat ene woordje 'peacefully' in n enkele speech van Trump. Het is een maandenlange cultivering geweest van het animo van zijn aanhang om actie te ondernemen. Dat Trump niet letterlijk daartoe heeft opgeroepen is geen voorwaarde om dat te kunnen bewijzen.
Ik heb de presentatie gezien, er is echt niets nieuws aan het licht gekomen. Inspelen op emotie heeft weinig tot geen effect bij mij. Hoewel ik de bestorming van het capitool een kwalijke gebeurtenis vind, deel ik de mening niet van McConnel dat Trump verantwoordelijk is, hij vroeg notabene om een vreedzaam protest.
pi_198050206
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat jij van leugens houdt wisten we al wat is daar interessant aan?

Zie de factcheck in pol. :W
Laat me raden, Danil Dale heeft zeker weer een mooi excuus voor deze zeer duidelijke leugen?
pi_198050389
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Laat me raden, Danil Dale heeft zeker weer een mooi excuus voor deze zeer duidelijke leugen?
Laat me raden jij wilt liever bewezen leugens van republikeinen geloven boven bewezen feiten omdat een objectief verifieerbare waarheid je wereldbeeld op zijn kop zou zetten. :D
pi_198050437
quote:
11s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:22 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]
Interessant.
How? HOW?!

Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198050462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb de presentatie gezien, er is echt niets nieuws aan het licht gekomen. Inspelen op emotie heeft weinig tot geen effect bij mij. Hoewel ik de bestorming van het capitool een kwalijke gebeurtenis vind, deel ik de mening niet van McConnel dat Trump verantwoordelijk is, hij vroeg notabene om een vreedzaam protest.
Dat staat je vrij.

Je wekt echter de suggestie dat Trump enkel door de 'extreem partijdige' verantwoordelijk wordt gehouden voor de bestorming van het Capitool. Dat is aantoonbaar onjuist, getuige de woorden van McConnell en de uiteindelijke stemming in de Senaat.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:12:09 #87
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198050482
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Laat me raden, Danil Dale heeft zeker weer een mooi excuus voor deze zeer duidelijke leugen?
Heeft orange man een excuus voor al zijn vertelde leugens?
Het zijn er namelijk nogal wat!

En dan heb ik het alleen over die aantallen die hij vertelde toen hij in dat witte huis zat!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198050544
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:02 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Laat me raden jij wilt liever bewezen leugens van republikeinen geloven boven bewezen feiten omdat een objectief verifieerbare waarheid je wereldbeeld op zijn kop zou zetten. :D
Ik geloof in gelijke behandeling voor een ieder. Zonder naar zijn Twitter te kijken weet ik al dat er een excuus van Dale is voor deze overduidelijke leugen. Zo rollen ze tegenwoordig in het fact check wereldje.
pi_198050682
twitter

Ik snap de reden van deze tweet, en ik vraag mij eigen af waarom de dagelijkse doden niet meer gemeld worden. Kan het misschien zijn dat het politiek gezien niet meer uitkomt om de dagelijkse slachtoffers van Corona te melden?
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:30:49 #90
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198050706
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik snap de reden van deze tweet, en ik vraag mij eigen af waarom de dagelijkse doden niet meer gemeld worden. Kan het misschien zijn dat het politiek gezien niet meer uitkomt om de dagelijkse slachtoffers van Corona te melden?
Ik ben meer verbaasd dat hij Mario kart speelt :D *O*
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198050728
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ik ben meer verbaasd dat hij Mario kart speelt :D *O*
Daar was ik ook verbaasd over, vooral als je bedenkt dat er duizenden Amerikanen per dag sterven terwijl meneer aan het karten is. 😀
pi_198050757
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Daar was ik ook verbaasd over, vooral als je bedenkt dat er duizenden Amerikanen per dag sterven terwijl meneer aan het karten is. 😀
Kom op man. Prima om kritiek te uiten op Biden, maar dit gaat nergens over.

Trump stond meerdere keren per week op de golfbaan en besteedde de laatste maanden van z'n presidentschap nauwelijks aandacht aan de coronacrisis. Daar hoorden we jou ook niet over.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 februari 2021 @ 09:36:58 #93
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198050778
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
en besteedde de laatste maanden van z'n presidentschap nauwelijks aandacht aan de coronacrisis.
En laten we wel wezen: dat had hij veel eerder moeten doen.
Huilen dan.
pi_198050784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom op man. Prima om kritiek te uiten op Biden, maar dit gaat nergens over.

Trump stond meerdere keren per week op de golfbaan en besteedde de laatste maanden van z'n presidentschap nauwelijks aandacht aan de coronacrisis. Daar hoorden we jou ook niet over.
Klopt, maar vind jij het niet opmerkelijk dat de dagelijkse of wekelijkse tweets van bepaalde lui in de media compleet verdwenen zijn.
Het lijkt net alsof het ze niet om COVID te doen was maar meer om goedkoop te scoren over het leed van de burgers.
pi_198050891
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, maar vind jij het niet opmerkelijk dat de dagelijkse of wekelijkse tweets van bepaalde lui in de media compleet verdwenen zijn.
Het lijkt net alsof het ze niet om COVID te doen was maar meer om goedkoop te scoren over het leed van de burgers.
Geen idee, ik ben geen obsessieve Twitter-volger.

De NYT, om maar een voorbeeld te noemen, heeft nog steeds de coronavirus-tracker op haar home staan. Daarop is te zien hoeveel nieuwe besmettingen en sterfgevallen er dagelijks worden gemeld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:14:58 #96
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198051299
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Daar was ik ook verbaasd over, vooral als je bedenkt dat er duizenden Amerikanen per dag sterven terwijl meneer aan het karten is. 😀
Hoe weeg je een middagje Mario karten met je klein dochter op tegen, golfen op je eigen golfbaan en de kosten daarvan verhalen bij de belasting betaler?

Oh en orange man deed geen fuck aan het bestrijden van COVID vandaar dat Biden nu met de gebakken peren zit, en die teller van slachtoffers kan je gewoon vinden als je google gebruikt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198051324
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, maar vind jij het niet opmerkelijk dat de dagelijkse of wekelijkse tweets van bepaalde lui in de media compleet verdwenen zijn.
Het lijkt net alsof het ze niet om COVID te doen was maar meer om goedkoop te scoren over het leed van de burgers.
Over welke dagelijkse of wekelijkse tweets heb je het nu en kun je dit staven met cijfers. Het lijkt alsof je wat beweert zonder feitelijke onderbouwing. Zoals gebruikelijk is in conservatieve kringen maar makkelijk te doorzien. :')
  woensdag 17 februari 2021 @ 10:17:15 #98
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198051340
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:32 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Daar was ik ook verbaasd over, vooral als je bedenkt dat er duizenden Amerikanen per dag sterven terwijl meneer aan het karten is. 😀
Het is een grof schandaal! Gelukkig nam Trump zijn verantwoordelijkheid wl serieus.
Huilen dan.
pi_198051362
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik snap de reden van deze tweet, en ik vraag mij eigen af waarom de dagelijkse doden niet meer gemeld worden. Kan het misschien zijn dat het politiek gezien niet meer uitkomt om de dagelijkse slachtoffers van Corona te melden?
Ik vraag me af waarom je hierover liegt.
pi_198051385
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:37 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Klopt, maar vind jij het niet opmerkelijk dat de dagelijkse of wekelijkse tweets van bepaalde lui in de media compleet verdwenen zijn.
Het lijkt net alsof het ze niet om COVID te doen was maar meer om goedkoop te scoren over het leed van de burgers.
Ik volg geen tweets van bepaalde lui. De serieuze media publiceren nog steeds de dagelijkse cijfers. Misschien kun je het eens met feiten proberen?
pi_198052823
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Laat me raden, Danil Dale heeft zeker weer een mooi excuus voor deze zeer duidelijke leugen?
Haha, ik zag het inderdaad ook al _O-. Daniel Dale, de activist/campaigner voor de Democraten. Oh nee, wacht, objectieve en neutrale "fact-checker" voor het even objectieve, neutrale, totaal niet partijdige en vooringenomen CNN.

Hilarisch hoe ze dat altijd aanpakken, iemand van Republikeinen vertelt een leugen: "this is lying" "falsehood upon falsehood". Terwijl als iemand van de Democraten ergens over liegt: "context matters here" "only partially true" "selective in his/her words".

Deze semantische spelletjes trapt natuurlijk niemand meer in, behalve een select groepje sterk linksgeorinteerde en progressieve mensen, die via dit soort partijdige media constant hun confirmation bias bevestigd zien worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 11:36:55 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 11:43:57 #102
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198052962
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Haha, ik zag het inderdaad ook al _O-. Daniel Dale, de activist/campaigner voor de Democraten. Oh nee, wacht, objectieve en neutrale "fact-checker" voor het even objectieve, neutrale, totaal niet partijdige en vooringenomen CNN.

Hilarisch hoe ze dat altijd aanpakken, iemand van Republikeinen vertelt een leugen: "this is lying" "falsehood upon falsehood". Terwijl als iemand van de Democraten ergens over liegt: "context matters here" "only partially true" "selective in his/her words".

Deze semantische spelletjes trapt natuurlijk niemand meer in, behalve een select groepje sterk linksgeorinteerde en progressieve mensen, die via dit soort partijdige media constant hun confirmation bias bevestigd zien worden.


;) als je niet snapt waarom ik m hier post.. laat maar weten!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198053151
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Haha, ik zag het inderdaad ook al _O-. Daniel Dale, de activist/campaigner voor de Democraten. Oh nee, wacht, objectieve en neutrale "fact-checker" voor het even objectieve, neutrale, totaal niet partijdige en vooringenomen CNN.

Hilarisch hoe ze dat altijd aanpakken, iemand van Republikeinen vertelt een leugen: "this is lying" "falsehood upon falsehood". Terwijl als iemand van de Democraten ergens over liegt: "context matters here" "only partially true" "selective in his/her words".

Deze semantische spelletjes trapt natuurlijk niemand meer in, behalve een select groepje sterk linksgeorinteerde en progressieve mensen, die via dit soort partijdige media constant hun confirmation bias bevestigd zien worden.
Meest bizarre vind ik nog dat het vooral figuren zoals jij en Chivaz zijn die zich vol overgave storten op een fanatiek Twitteraar als Daniel Dale. Ik volg die hele kerel niet, zie hem alleen zo nu en dan voorbijkomen op dit forum.

Je weet dat je ook zelf kunt fact-checken? Daarvoor hoef je niet de Twitterfeed van gasten zoals Dale te volgen. Zeker in het geval van Trump was factchecken dat een koud kunstje, omdat veel van zijn claims met een simpele Google-zoektocht waren te ontkrachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198054634
twitter

Ik mis Kayleigh wel hoor, altijd scherp en een fantastisch gevoel voor humor.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:24:02 #105
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198054816
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Haha, ik zag het inderdaad ook al _O-. Daniel Dale, de activist/campaigner voor de Democraten. Oh nee, wacht, objectieve en neutrale "fact-checker" voor het even objectieve, neutrale, totaal niet partijdige en vooringenomen CNN.

Hilarisch hoe ze dat altijd aanpakken, iemand van Republikeinen vertelt een leugen: "this is lying" "falsehood upon falsehood". Terwijl als iemand van de Democraten ergens over liegt: "context matters here" "only partially true" "selective in his/her words".

Deze semantische spelletjes trapt natuurlijk niemand meer in, behalve een select groepje sterk linksgeorinteerde en progressieve mensen, die via dit soort partijdige media constant hun confirmation bias bevestigd zien worden.
Bingokaart in huize Isdatzo raakt snel vol.
Huilen dan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 13:25:51 #106
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198054845
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Meest bizarre vind ik nog dat het vooral figuren zoals jij en Chivaz zijn die zich vol overgave storten op een fanatiek Twitteraar als Daniel Dale. Ik volg die hele kerel niet, zie hem alleen zo nu en dan voorbijkomen op dit forum.

Gewoon zinloze meta-discussie waardoor je het niet meer over de inhoud hoeft te hebben. Lekker afgeven op linksgeorinteerd dit dat.
Huilen dan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 14:06:02 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198055779
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:24 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Bingokaart in huize Isdatzo raakt snel vol.
Oeh heb jij er ook 1?
Ik had er al een voor complot filmpjes op YT.
En ik heb er nog een voor false flags!

ff zoeken!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 17 februari 2021 @ 14:07:17 #108
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198055813
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:13 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik mis Kayleigh wel hoor, altijd scherp en een fantastisch gevoel voor humor.
heeft ze twitter ban sinds net :?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198056183
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Gewoon zinloze meta-discussie waardoor je het niet meer over de inhoud hoeft te hebben. Lekker afgeven op linksgeorinteerd dit dat.
Afgeven. Constateren.

Ik zou gewoon maar accepteren dat niet iedereen een bepaald beeld omtrent bepaalde journalisten en media outlets deelt. Dan kun je daar constant tegenin blijven gaan, iets wat een klein groepje users hier geregeld doet, maar big shock: het werkt nog niet echt. Niemand heeft nog zijn mening bijgesteld omdat dit groepje dat zo graag wil.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:13 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik mis Kayleigh wel hoor, altijd scherp en een fantastisch gevoel voor humor.
Ik vond haar ook prima. Natuurlijk compleet gedemoniseerd door bepaalde serpenten uit de mainstream media, die haar wel konden schieten vanwege haar politieke achtergrond. Maar dat is helaas hoe het werkt in Amerika. McEnany was duidelijk een betere perschef dan Jen "circle back" Psaki.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 14:27:25 ]
pi_198056209
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:25 schreef Dejannn het volgende:

Ik vond haar ook prima. Natuurlijk compleet gedemoniseerd door bepaalde serpenten uit de mainstream media, die haar wel konden schieten vanwege haar politieke achtergrond. Maar dat is helaas hoe het werkt in Amerika. McEnany was duidelijk een betere perschef dan Jen "circle back" Psaki.
Het probleem was vooral dat McEnany aan de lopende leugens verkondigde. Haar politieke achtergrond deed niet ter zake.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198056551
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem was vooral dat McEnany aan de lopende leugens verkondigde. Haar politieke achtergrond deed niet ter zake.
Nee hoor, dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen als er een dubbele standaard is in de media, en je gaat af op die berichtgeving, dan kan je wellicht tot het idee zijn gekomen dat McEnany constant aan het liegen was. Immers was dat het narratief dat de media driftig aan het pushen was.

En waarom pushte de media dat? Vanwege haar politieke achtergrond. Want in de Amerikaanse mainstream media (uiteraard op Fox News na) wordt conservatisme en rechtse politiek gezien als een racistisch, seksistisch, discriminerend, patriarchaal homofoob-en transfoob gedachtegoed, dat eigenlijk ronduit duivels is en kapot moet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 14:50:51 ]
pi_198056729
Dubbele standaard van de media je bedoelt het verschil tussen hoor en wederhoor bij normale media en feitenvrij wat schreeuwen bij fox en verder naar rechts. :D
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:03:12 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198056753
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:01 schreef Basp1 het volgende:
Dubbele standaard van de media je bedoelt het verschil tussen hoor en wederhoor bij normale media en feitenvrij wat schreeuwen bij fox en verder naar rechts. :D
Zelfde als dat er fraude word verkondigd alleen bij de staten die orange man verloor :7
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 17 februari 2021 @ 15:20:56 #114
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198057048
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:25 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Afgeven. Constateren.

Ik zou gewoon maar accepteren dat niet iedereen een bepaald beeld omtrent bepaalde journalisten en media outlets deelt. Dan kun je daar constant tegenin blijven gaan, iets wat een klein groepje users hier geregeld doet, maar big shock: het werkt nog niet echt. Niemand heeft nog zijn mening bijgesteld omdat dit groepje dat zo graag wil.

Het maakt mij bijzonder weinig uit of jij jouw mening wel of niet bijstelt, ik constateer alleen dat dat continue afgeven op het linksgeorinteerde journaille een nogal vermoeiende act begint te worden. Dat soort reacties voegen toch niks toe?

En ja, dat zou je ook van deze reactie kunnen zeggen.
Huilen dan.
pi_198057351
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:25 schreef Dejannn het volgende:


Ik vond haar ook prima. Natuurlijk compleet gedemoniseerd door bepaalde serpenten uit de mainstream media, die haar wel konden schieten vanwege haar politieke achtergrond. Maar dat is helaas hoe het werkt in Amerika. McEnany was duidelijk een betere perschef dan Jen "circle back" Psaki.
Eens, hopelijk keert zij terug als perschef als Bidens tijd erop zit.
pi_198057381
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee hoor, dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen als er een dubbele standaard is in de media, en je gaat af op die berichtgeving, dan kan je wellicht tot het idee zijn gekomen dat McEnany constant aan het liegen was. Immers was dat het narratief dat de media driftig aan het pushen was.
Je snapt dat je beweringen ook zelf kunt checken? Daar heb je de media niet voor nodig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198057404
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:07 schreef theguyver het volgende:

[..]

heeft ze twitter ban sinds net :?
Nee ze is er nog gelukkig.
pi_198057668
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:13 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik mis Kayleigh wel hoor, altijd scherp en een fantastisch gevoel voor humor.
Iemand die ook wel eens op een waarheid te betrappen valt, heeft ook wel zijn voordelen.
  woensdag 17 februari 2021 @ 16:06:23 #119
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198057786
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 15:43 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nee ze is er nog gelukkig.
Nja ik weet niet of ze 8 jaar wil wachten op een baan.
Risico van het vak..
Beter wat anders doen om de tijd te overbruggen :Y

[ Bericht 2% gewijzigd door theguyver op 17-02-2021 16:14:03 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198058982
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:06 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nja ik weet niet of ze 8 jaar wil wachten op een baan.
Risico van het vak..
Beter wat anders doen om de tijd te overbruggen :Y
Die kan zo ergens anders aan de slag, een vrouw met haar kwaliteiten hoeft echt niet werkeloos thuis te zitten.
  woensdag 17 februari 2021 @ 17:23:34 #121
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198059118
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 14:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee hoor, dat viel eigenlijk heel erg mee. Alleen als er een dubbele standaard is in de media, en je gaat af op die berichtgeving, dan kan je wellicht tot het idee zijn gekomen dat McEnany constant aan het liegen was. Immers was dat het narratief dat de media driftig aan het pushen was.

En waarom pushte de media dat? Vanwege haar politieke achtergrond. Want in de Amerikaanse mainstream media (uiteraard op Fox News na) wordt conservatisme en rechtse politiek gezien als een racistisch, seksistisch, discriminerend, patriarchaal homofoob-en transfoob gedachtegoed, dat eigenlijk ronduit duivels is en kapot moet.
Dat ze zich regelmatig van leugentjes bedient valt vrij eenvoudig te checken. Dat als onwaar bestempelen omdat het door media wordt gepubliceerd die jou niet aanstaan is natuurlijk tamelijk onzinnig en veel te kort door de bocht.
pi_198059390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:16 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Die kan zo ergens anders aan de slag, een vrouw met haar kwaliteiten hoeft echt niet werkeloos thuis te zitten.
In de VS vind je met haar 'kwaliteiten' inderdaad makkelijk een baan bij een of andere bevooroordeelde bullshitzender, zoals FOX, OAN of Newsmax.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198059571
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In de VS vind je met haar 'kwaliteiten' inderdaad makkelijk een baan bij een of andere bevooroordeelde bullshitzender, zoals FOX, OAN of Newsmax.
Kom Koos, ook jij moet toch wel toegeven dat ze een vrouw is met uitzonderlijke kwaliteiten. Hoe zij een vijandige pers met gemak te woord kon staan vond ik toch best bijzonder.
Laten we eerlijk wezen Psaki had dit waarschijnlijk niet getrokken.
pi_198060143
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Kom Koos, ook jij moet toch wel toegeven dat ze een vrouw is met uitzonderlijke kwaliteiten. Hoe zij een vijandige pers met gemak te woord kon staan vond ik toch best bijzonder.
Laten we eerlijk wezen Psaki had dit waarschijnlijk niet getrokken.
Een vijandige pers?

Een kritische pers dat is heel wat anders, dat in het conservatieve narratief het vijandig genoemd moet worden is wel vreemd. :D
pi_198060784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Kom Koos, ook jij moet toch wel toegeven dat ze een vrouw is met uitzonderlijke kwaliteiten. Hoe zij een vijandige pers met gemak te woord kon staan vond ik toch best bijzonder.
Laten we eerlijk wezen Psaki had dit waarschijnlijk niet getrokken.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk niet dat Koos het hier mee eens gaat zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 19:14:44 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 19:19:03 #126
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198060897
Over welke kwaliteiten hebben we het dan :? . Dat ze niet op haar mondje gevallen was, ok, maar verder?
Huilen dan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:18:10 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198062570
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:19 schreef Isdatzo het volgende:
Over welke kwaliteiten hebben we het dan :? . Dat ze niet op haar mondje gevallen was, ok, maar verder?
Ken de dame in kwestie verder niet..
Misschien heb ze grote tieten?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198062840
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:52 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Kom Koos, ook jij moet toch wel toegeven dat ze een vrouw is met uitzonderlijke kwaliteiten. Hoe zij een vijandige pers met gemak te woord kon staan vond ik toch best bijzonder.
Laten we eerlijk wezen Psaki had dit waarschijnlijk niet getrokken.
Ze kan uitzonderlijk goed liegen, dat moet je haar nageven.
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:32:22 #129
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198063036
quote:
7s.gif Op woensdag 17 februari 2021 19:13 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik denk niet dat Koos het hier mee eens gaat zijn.
Gevalletje identiteitspolitiek dit. Daarbij pusht ze een narratief wat jij als rechtsgeorienteerde wel aantrekkelijk vindt. Heel teleurstellend dit.
pi_198063376
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:32 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Gevalletje identiteitspolitiek dit. Daarbij pusht ze een narratief wat jij als rechtsgeorienteerde wel aantrekkelijk vindt. Heel teleurstellend dit.
Identiteitspolitiek, interessant. Maar dat ga je niet hard kunnen maken vrees ik (en dat tweede ook niet overigens).
  woensdag 17 februari 2021 @ 20:58:50 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198063795
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:18 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ken de dame in kwestie verder niet..
Misschien heb ze grote tieten?
Ik vond haar niet bijster aantrekkelijk. Echt zo'n poppetje.
Huilen dan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 21:18:28 #132
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198064295
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 20:28 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ze kan uitzonderlijk goed liegen, dat moet je haar nageven.
Nee helemaal niet, heb haar heel vaak op zeer duidelijke leugens betrapt, het lijkt dat ze het goed kon, omdat ze ermee weg kwam.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198064608
Ik ben ook heel benieuwd naar haar 'kwaliteiten'.

twitter


Dit is gewoon een beetje sneu :|W
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198065199
Nog zo'n sneu figuur:

twitter


quote:
Following reports that Gov. Ron DeSantis reached out to a politically-connected developer and offered to set up an exclusive vaccination site for residents of Lakewood Ranch and other well-off neighborhoods in Manatee County, the governor threatened to pull vaccines from the area and move them to other parts of the state if residents continue to complain.

The vaccines are reserved solely for residents of two zip codes, according to the Tampa Bay Times, which cover most of the Manatee County portion of Lakewood Ranch and other wealthier neighborhoods that haven’t been hit as hard as other parts of the county.

DeSantis was asked about the criticism from the community that followed the Tuesday report during a press conference on Wednesday.

“I mean, if Manatee County doesn’t like us doing this, then we are totally fine with putting this in counties that want it,” DeSantis said. “And we’re totally happy to do that so anyone that’s saying that, let us know if you want us to send it to Sarasota next time, or Charlotte, or Pasco, wherever, let us know we’re happy to do it. But I think most people if we have an opportunity to bring vaccines and do it efficiently I think that they’re gonna want it.”

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198065370
Oh en een factcheck van Daniel Dale. Man man wat een linksgeorienteerde bias weer! }:|

twitter


Gelukkig trapt geen mens daar meer in! :+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198069934
twitter
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 21:29 schreef Kijkertje het volgende:
Ik ben ook heel benieuwd naar haar 'kwaliteiten'.

[ twitter ]

Dit is gewoon een beetje sneu :|W
pi_198070331
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 15:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

Kijk een jacht geweer met een jachtvergunning OK.

maar dan houd het verder ook op!
Nou, daar ben ik het niet per se mee eens. Ik begrijp best wel dat als je in Bumfuck Alabama woont met de dichtstbijzijnde smeris op een uur rijden afstand, dat je een flink kaliber pistool binnen handbereik wilt hebben.

Maar om in het centrum van een metropool met een geladen Magnum 500 op je riem rond te lopen slaat dan weer helemaal nergens op. Tenzij je in Detroit woont.
pi_198070617
quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 22:01 schreef Kijkertje het volgende:
Oh en een factcheck van Daniel Dale. Man man wat een linksgeorienteerde bias weer! }:|

[ twitter ]

Gelukkig trapt geen mens daar meer in! :+
He dat narratief zou toch niet mogelijk zijn volgens wat zichzelf benoemde objectieve neutraal beschouwende users. _O-
pi_198070888
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 17:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Dat doet er niet toe, het hele proces had als Trump schuldig is bevonden gevolgen gehad.
Die gevolgen zijn er nu niet en dat is nu net mijn punt. Democraten hebben gegokt en wederom verloren.
"wederom" :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 februari 2021 21:29 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, de uitlatingen van McConnell halen het verhaal van Chivaz hard onderuit. Daarom gaat hij er ook niet op in en houdt hij vast aan het (onjuiste) narratief dat alleen de Democraten Trump verantwoordelijk houden voor de bestorming van het Capitool.
Er is een mooi Pools gezegde - als 1 iemand zegt dat je dronken bent, betekent dat niet per se dat je dronken bent.. Als 10 mensen zeggen dat je dronken bent, ben je gewoon fucking dronken. :P

quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 08:45 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik heb de presentatie gezien, er is echt niets nieuws aan het licht gekomen. Inspelen op emotie heeft weinig tot geen effect bij mij. Hoewel ik de bestorming van het capitool een kwalijke gebeurtenis vind, deel ik de mening niet van McConnel dat Trump verantwoordelijk is, hij vroeg notabene om een vreedzaam protest.
En maar blijven vasthouden aan dat ene woordje "peacefully". :D Clutching at straws noemen ze dat. Maandenlang lullen als een kip zonder kop, en daarna zeggen "grappieeee", dan is het allemaal weer goed h? _O-
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 09:28 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik snap de reden van deze tweet, en ik vraag mij eigen af waarom de dagelijkse doden niet meer gemeld worden. Kan het misschien zijn dat het politiek gezien niet meer uitkomt om de dagelijkse slachtoffers van Corona te melden?
Ja, echt SCHANDALIG dat hij een open haard wilt en een spelletje speelt. Dan heeft hij dus overduidelijk geen tijd meer om zijn werk te doen want hij is veel te druk met nadenken over dat hij een open haard wilt.

Trump speelde tenminste nooit golf ofzo, was hij er nog maar. :')

quote:
10s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:35 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Haha, ik zag het inderdaad ook al _O-. Daniel Dale, de activist/campaigner voor de Democraten. Oh nee, wacht, objectieve en neutrale "fact-checker" voor het even objectieve, neutrale, totaal niet partijdige en vooringenomen CNN.

Hilarisch hoe ze dat altijd aanpakken, iemand van Republikeinen vertelt een leugen: "this is lying" "falsehood upon falsehood". Terwijl als iemand van de Democraten ergens over liegt: "context matters here" "only partially true" "selective in his/her words".

Deze semantische spelletjes trapt natuurlijk niemand meer in, behalve een select groepje sterk linksgeorinteerde en progressieve mensen, die via dit soort partijdige media constant hun confirmation bias bevestigd zien worden.
Over semantiek beginnen tegen iemand die Trump z'n schuld wegwuift omdat hij n keer het woordje "peaceful" heeft gezegd. Jep, nuttig. :D
pi_198070898
Ik zie trouwens dat het "llinksgeorinteerd"-bingo weer is begonnen, spannend. :+
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:00:29 #141
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198071406
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 09:47 schreef illusions het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het niet per se mee eens. Ik begrijp best wel dat als je in Bumfuck Alabama woont met de dichtstbijzijnde smeris op een uur rijden afstand, dat je een flink kaliber pistool binnen handbereik wilt hebben.

Maar om in het centrum van een metropool met een geladen Magnum 500 op je riem rond te lopen slaat dan weer helemaal nergens op. Tenzij je in Detroit woont.
Dan zou een jachtvergunning en een jachtgeweer toch al genoeg voor zijn.

niet een 9 mm een ak47 of een railgun Bazooka of Sherman tank..
ja dat is allemaal legaal om te bezitten, de kogels kan je vaak bij wallmart al aanschaffen.

zie er het nut niet van in dat mensen bewapend over straat moeten.
en als ze dan de wet van 1689 laat ze dan de wapens uit die tijd gebruiken en niet een arsenaal aan wapens waar het Nederlandse leger jaloers op is..
pew pew
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198071563
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:00 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dan zou een jachtvergunning en een jachtgeweer toch al genoeg voor zijn.

niet een 9 mm een ak47 of een railgun Bazooka of Sherman tank..
ja dat is allemaal legaal om te bezitten, de kogels kan je vaak bij wallmart al aanschaffen.

zie er het nut niet van in dat mensen bewapend over straat moeten.
en als ze dan de wet van 1689 laat ze dan de wapens uit die tijd gebruiken en niet een arsenaal aan wapens waar het Nederlandse leger jaloers op is..
pew pew
Maar ik heb het helemaal niet over met een wapen over straat lopen, juist niet dus - bescherming voor jezelf als je ver van de normale wereld zit, en dat heb je al gauw in de VS. Verder lijkt me een jachtlicentie nou niet echt de ideale oplossing om dat voor zelfbescherming gebruiken, jjachtgeweren zijn om mee te jagen lijkt mij. :P
pi_198071624
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 10:23 schreef illusions het volgende:

[..]

"wederom" :')
[..]

Er is een mooi Pools gezegde - als 1 iemand zegt dat je dronken bent, betekent dat niet per se dat je dronken bent.. Als 10 mensen zeggen dat je dronken bent, ben je gewoon fucking dronken. :P
[..]
Of die tien man hebben drugs gebruikt, weet jij veel.
quote:
En maar blijven vasthouden aan dat ene woordje "peacefully". :D Clutching at straws noemen ze dat. Maandenlang lullen als een kip zonder kop, en daarna zeggen "grappieeee", dan is het allemaal weer goed h? _O-
[..]
Het is grasping at straws en het blijft helaas een essentieel punt.
quote:
Ja, echt SCHANDALIG dat hij een open haard wilt en een spelletje speelt. Dan heeft hij dus overduidelijk geen tijd meer om zijn werk te doen want hij is veel te druk met nadenken over dat hij een open haard wilt.

Trump speelde tenminste nooit golf ofzo, was hij er nog maar. :')
[..]
Dus het golfen van Trump was toch niet zo’n probleem?

[ Bericht 1% gewijzigd door Chivaz op 18-02-2021 13:10:12 ]
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:25:52 #144
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198071725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Of die tien man hebben drugs gebruikt, weet jij veel.quote]
En maar blijven vasthouden aan dat ene woordje "peacefully". :D Clutching at straws noemen ze dat. Maandenlang lullen als een kip zonder kop, en daarna zeggen "grappieeee", dan is het allemaal weer goed h? _O-
[..]
Het is grasping at straws en het blijft helaas een essentieel punt.
[..]

Dus het golfen van Trump was toch niet zo’n probleem?
[/quote]

Het is geen probleem dat hij golf speelt, ik doe dat ook wel eens.
Het probleem is Dat de kosten die er bij komen kijken in zijn zak belanden, en de laatste maanden zat hij er meer dan hij wat deed.

Bedoel als hij ZO graag president wil zijn, moet je er een ook wezen en dus ook dat gene doen waarvoor je verkozen bent.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 18 februari 2021 @ 11:43:40 #145
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198071953
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:11 schreef illusions het volgende:

[..]

Maar ik heb het helemaal niet over met een wapen over straat lopen, juist niet dus - bescherming voor jezelf als je ver van de normale wereld zit, en dat heb je al gauw in de VS. Verder lijkt me een jachtlicentie nou niet echt de ideale oplossing om dat voor zelfbescherming gebruiken, jjachtgeweren zijn om mee te jagen lijkt mij. :P
nja Ik vind het allemaal te veel van goeie, ik zie het nut er niet van in.
Plus zou de hele instelling van de VS goed doen als ze die wet er uit gooien!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198073318
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Of die tien man hebben drugs gebruikt, weet jij veel.
[..]

Het is grasping at straws en het blijft helaas een essentieel punt.
[..]

Dus het golfen van Trump was toch niet zo’n probleem?
Eigenlijk zeg je dus helemaal niks. :')

En het is gewoon "clutching at straws" hoor, wijsneus. Het kan allebei, maar kennelijk zijn je argumenten op als je over dit soort shit gaat beginnen. Je baseert je hele idiote gedachtengang op 1 woordje wat 1 keer is gezegd. 8)7

Neem anders dat stukje van McConnell nog eens door, misschien begin je het dan te snappen.
pi_198073385
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:14 schreef illusions het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je dus helemaal niks. :')

En het is gewoon "clutching at straws" hoor, wijsneus. Het kan allebei, maar kennelijk zijn je argumenten op als je over dit soort shit gaat beginnen. Je baseert je hele idiote gedachtengang op 1 woordje wat 1 keer is gezegd. 8)7

Neem anders dat stukje van McConnell nog eens door, misschien begin je het dan te snappen.
Ik deel de mening van McConnel niet, wat begrijp je daar niet aan?
En ja het oproepen tot vreedzaam protest is inderdaad essentieel. Niet voor niets hebben de Democraten dat gedeelte weggelaten in hun gemanipuleerde filmpjes.
  donderdag 18 februari 2021 @ 13:23:15 #148
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198073448
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik deel de mening van McConnel niet, wat begrijp je daar niet aan?
En ja het oproepen tot vreedzaam protest is inderdaad essentieel. Niet voor niets hebben de Democraten dat gedeelte weggelaten in hun gemanipuleerde filmpjes.
Waarom als dat essentieel als dat als een soort afterthought in een opzwepende speech zat? En dat alles na maanden aan leugens en zijn base daarmee opzwepen, en weigeren iets te doen toen alles mis ging.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198073664
Ja, wat was het doel van eerst de mensen maandenlang gek te maken met leugens dat de Democraten een coup pleegden en ze daarna uit te nodigen met de slogan deze verkiezingsdiefstal te stoppen?
pi_198073717
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik deel de mening van McConnel niet, wat begrijp je daar niet aan?
En ja het oproepen tot vreedzaam protest is inderdaad essentieel. Niet voor niets hebben de Democraten dat gedeelte weggelaten in hun gemanipuleerde filmpjes.
Als jij echt denkt dat hij door dat ene woordje n keer te zeggen, oproepte tot vreedzaam protest, dan is er iets goed mis met je interpretatievermogen.
  donderdag 18 februari 2021 @ 15:50:58 #151
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198075997
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik deel de mening van McConnel niet, wat begrijp je daar niet aan?
En ja het oproepen tot vreedzaam protest is inderdaad essentieel. Niet voor niets hebben de Democraten dat gedeelte weggelaten in hun gemanipuleerde filmpjes.
Je bedoeld die ene keer dat Orange man het zei?

Wees blij dat ze niet de speech van Guiliani en zijn zoon nog even in filmpje hebben toegevoegd..


Maar vertel is, waarvoor heb je een galg nodig tijdens een vreedzaam protest, waarom liepen vreedzame protestanten in volledige riot Gear?

Waarom denkt deze dame dat er een revolutie is.. net als de rest van de Orange man supporters, waarom gingen ze niet naar huis, waarom keurden ze de acties van anderen goed?

Dat is toch niet iets van een vreedzaam protest of wel????

Kijk eens een paar topics terug naar 6 Jan en er voor, mensen konden al vtv voorspellen dat dit ging gebeuren..

En datgene wat men zei gebeurde, ook was er hier nog een fanatieke Orange man supporter bijna volledig in trance aan het posten tijden de bestorming..
Over indoctrinatie gesproken.

[ Bericht 25% gewijzigd door theguyver op 18-02-2021 15:56:11 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198076176
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 13:18 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik deel de mening van McConnel niet, wat begrijp je daar niet aan?
En ja het oproepen tot vreedzaam protest is inderdaad essentieel. Niet voor niets hebben de Democraten dat gedeelte weggelaten in hun gemanipuleerde filmpjes.
Wat een onzin! Nee dat is helemaal niet essentieel en dat ze het beeld zelf niet hebben laten zien wil niet zeggen dat ze dat wilden verzwijgen of zo, de House Managers hebben het wel degelijk behandeld.

Ook bij het vragenrondje kwam dit weer terug:


Raskin: "If you rob a bank and on the way out the door you yell: "Protect private property!" that's NOT a defense"

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 18-02-2021 16:21:55 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:01:01 #153
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198077115
quote:
81s.gif Op donderdag 18 februari 2021 16:01 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Wat een onzin! Nee dat is helemaal niet essentieel en dat ze het beeld zelf niet hebben laten zien wil niet zeggen dat ze dat wilden verzwijgen of zo, de House Managers hebben het wel degelijk behandeld.

Ook bij het vragenrondje kwam dit weer terug:


Raskin: "If you rob a bank and on the way out the door you yell: "Protect private property!" that's NOT a defense"
Mooi Is dat he, ik stel voor dat we met zijn allen in de tuin van Chivaz vreedzaam gaan protesteren..
Ja ik heb het gezegd Vreedzaam...
Dus mocht zijn huis in brand vliegen zijn auto gestolen en zijn inboedel geplunderd zijn w in ieder geval goed ingedekt..

Waar woon je Chivaz ?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 18 februari 2021 @ 17:53:53 #154
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198078070
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Mooi Is dat he, ik stel voor dat we met zijn allen in de tuin van Chivaz vreedzaam gaan protesteren..
Ja ik heb het gezegd Vreedzaam...
Dus mocht zijn huis in brand vliegen zijn auto gestolen en zijn inboedel geplunderd zijn w in ieder geval goed ingedekt..

Waar woon je Chivaz ?
We gaan er voor vechten om ons punt duidelijk te maken, en zorgen dat Chivaz de juiste beslissing maakt! Or else! Maar wel vreedzaam.

Zoiets?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198078472
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Mooi Is dat he, ik stel voor dat we met zijn allen in de tuin van Chivaz vreedzaam gaan protesteren..
Ja ik heb het gezegd Vreedzaam...
Dus mocht zijn huis in brand vliegen zijn auto gestolen en zijn inboedel geplunderd zijn w in ieder geval goed ingedekt..

Waar woon je Chivaz ?
Zolang je niet in mijn tuin komt dan ga je je gang maar. Doe het wel met anderhalve meter afstand en voor negen uur klaar zijn he.
pi_198078935
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Zolang je niet in mijn tuin komt dan ga je je gang maar. Doe het wel met anderhalve meter afstand en voor negen uur klaar zijn he.
Wat nou ook nog eisen stellen en regeltjes vastleggen zo zit de logica van de neoconservatieve wereld niet in elkaar regels gelden alleen voor een ander. :P
pi_198080434
twitter


Een nieuw dieptepunt.
pi_198080499
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:35 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Een nieuw dieptepunt.
_O- :')

Zo triest dat het lachwekkend is.
pi_198081223
Hebben onze Trumpfluisteraars inmiddels al bedacht waarom Trump maandenlang zijn base voorloog over de coup die de Democraten zouden plegen om daarna de mensen die dat geloofden uit te nodigen in Washington en naar het Capitool te dirigeren?
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:40:13 #160
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198084002
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 17:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

We gaan er voor vechten om ons punt duidelijk te maken, en zorgen dat Chivaz de juiste beslissing maakt! Or else! Maar wel vreedzaam.

Zoiets?
Why the hell not!
Iemand die beetje goed is in timmeren om even een galg of een guillotine te maken..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198084248
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:40 schreef theguyver het volgende:

[..]

Why the hell not!
Iemand die beetje goed is in timmeren om even een galg of een guillotine te maken..
Ludiek heet dat tegenwoordig toch?
  donderdag 18 februari 2021 @ 22:06:27 #162
293036 DeMolay
Asmodeus & Me
pi_198084802
Bij gebrek aan uitval zijn jullie nog steeds veren in elkaars reet aan het steken...hilarisch :o
TTT [img]http://symboldictionary.net/library/graphics/symbols/tripletau.jpg[/img]
Δημοσθένης
http://www.youtube.com/watch?v=18FgnFVm5k0&fmt=37&hd=1&autoplay=1
pi_198085473
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 19:35 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]

Een nieuw dieptepunt.
Ja, DIT vind je een dieptepunt?
Wat leven we dan in heerlijke tijden als je dit soort zaken nodig hebt om over te schuimbekken.
pi_198089199
Verkeersnieuws: "er is een spookrijder op de A1 gesignaleerd."
Chivaz op de A1: "Eentje? Ik zie er wel honderd."
-
pi_198094211
https://jonathanturley.or(...)tter_impression=true


quote:
With the acquittal of former President Donald Trump in the Senate, many are calling for criminal charges for everything from incitement to racketeering to bank fraud. Legal experts on CNN and MSNBC seemed to appear like crisis counselors after the acquittal to assure viewers that all was well because Trump can be clearly prosecuted and convicted.

The question is how serious a prosecution threat is Trump facing. The answer is that the basis for such charges has been wildly overstated and that, without additional evidence, Trump is not looking at a trip to the hoosegow any time soon. According to The Associated Press, the Justice Department is not pursuing Trump on the much discussed campaign finance allegations tied to payments to porn star Stormy Daniels.

So let’s look at the two major threats of prosecution and what it would take for a credible prosecution.

Criminal incitement

For weeks, the airwaves have been packed with legal experts assuring hosts that Trump clearly committed not just impeachable but criminal incitement. For example, Harvard professor Laurence Tribe (who previously declared a long list of impeachable or criminal violations) announced the core elements of the crime satisfied: “This guy was inciting not just imminent lawless action, but the violent decapitation of a coordinate branch of the government.”

Such proclamations do better with MSNBC than the DDC (United States District Court for the District of Columbia). The public statements of Trump alone would not make for a credible case for criminal incitement under the controlling case law.

Nevertheless, District of Columbia Attorney General Karl Racine garnered widespread acclaim by announcing soon after the Jan. 6 riot that he was investigating Trump for a possible incitement charge. Then nothing happened. That was strange given the insistence by legal experts that the crime was public and obvious on Jan. 6. Yet, more than a month have gone by without word of an interview for Trump, let alone a charge, on criminal incitement. Why?

The reason is that while the crime is not clear, the case law is. In Brandenburg v. Ohio, the Supreme Court ruled in 1969 that even calling for violence is protected under the First Amendment unless there is a threat of “imminent lawless action and is likely to incite or produce such action.”

Trump never called for violence and instead told his followers to go to the Capitol peacefully to “cheer” on those challenging the electoral votes. Such protests at capitals are common and, while reckless, Trump’s speech could as easily be interpreted as a call for protest rather than violence.

Notably, the Ku Klux Klan leader Clarence Brandenburg also referred to a planned march on Congress after declaring that “revengeance” could be taken for the betrayal of the president and Congress. The Supreme Court still overturned the conviction.

The court has consistently rejected the type of arguments by Tribe and other legal experts as a threat to free speech in our society. In Hess v. Indiana, the court rejected the prosecution of a protester declaring an intention to take over the streets, holding that “at worst, (the words) amounted to nothing more than advocacy of illegal action at some indefinite future time.” In another case, NAACP v. Claiborne Hardware Co., the court overturned a judgment against the National Association for the Advancement of Colored People after one official declared, “If we catch any of you going in any of them racist stores, we’re gonna break your damn neck.” That was ruled as the hyperbolic language of advocacy.

Trump could also point to the timeline:

►He ended his speech at 1:10 p.m.

►The first rioter entered the U.S. Capitol at 2:12.

►According to CNN, Trump had a heated call around 2:20 with House Minority Leader Kevin McCarthy, who told him of the breach.

►Around 2:26, Trump mistakenly called Utah Sen. Mike Lee instead of Alabama Sen. Tommy Tuberville. After Lee gave Tuberville his phone, he reportedly said that Trump did not appear to realize the extent of the rioting in the building.

►At 2:38, Trump called for his followers to be peaceful and to support police.

That would not make for a strong case for criminal incitement.

What would be needed? Prosecutors would need testimony showing that Trump knew of the high risk of violence and wanted it to occur. They would also seek evidence that Trump actively delayed deployment of reinforcements or sought to block efforts at preparation. What is clear is that the speech (and prior public statements) would not be enough to sustain a conviction.
pi_198095174
quote:
Such proclamations do better with MSNBC than the DDC (United States District Court for the District of Columbia).
Die zit :7.

Redelijk prima stuk ook verder. Het was natuurlijk vanaf moment n al duidelijk dat het lastig zou gaan worden alle aantijgingen hard te maken op juridisch vlak.

Sowieso blijft het mij verbazen dat alles en iedereen maar met die man bezig blijft, hij is inmiddels van het politieke podium verdwenen, verkiezingen verloren, en ng moet het over hem gaan.
pi_198096226
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die zit :7.

Redelijk prima stuk ook verder. Het was natuurlijk vanaf moment n al duidelijk dat het lastig zou gaan worden alle aantijgingen hard te maken op juridisch vlak.

Sowieso blijft het mij verbazen dat alles en iedereen maar met die man bezig blijft, hij is inmiddels van het politieke podium verdwenen, verkiezingen verloren, en ng moet het over hem gaan.
Je reactie zou grappig zijn als het niet zo triest was.

Berichten die afkomstig van wat jij 'linksgeorinteerde media' noemt schiet je op voorhand af door op triomfantelijke wijze de bron in twijfel te trekken.

Maar als hier een opiniestuk wordt geplaatst van de niet bepaald objectieve Jonathan Turley laat je die kritische houding direct varen. Je scepsis werkt blijkbaar maar een kant op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198096626
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je reactie zou grappig zijn als het niet zo triest was.

Berichten die afkomstig van wat jij 'linksgeorinteerde media' noemt schiet je op voorhand af door op triomfantelijke wijze de bron in twijfel te trekken.

Maar als hier een opiniestuk wordt geplaatst van de niet bepaald objectieve Jonathan Turley laat je die kritische houding direct varen. Je scepsis werkt blijkbaar maar een kant op.
Ik heb eigenlijk geen idee wie die hele kerel is, ik oordeel voornamelijk op de inhoud. En je realiseert je hopelijk ook dat the USA Today (zij het in mindere mate) onderdeel is van de linksgeorinteerde media? Je doet nu net alsof dit een sterk rechtse en conservatieve column is.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:11:55 #169
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198096935
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die zit :7.

Redelijk prima stuk ook verder. Het was natuurlijk vanaf moment n al duidelijk dat het lastig zou gaan worden alle aantijgingen hard te maken op juridisch vlak.

Sowieso blijft het mij verbazen dat alles en iedereen maar met die man bezig blijft, hij is inmiddels van het politieke podium verdwenen, verkiezingen verloren, en ng moet het over hem gaan.
Nee
En heeft hij dat zelf al toegeven? want in zijn laatste interview van afgelopen week nog niet!
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:51:39 #170
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198104065

Ted Cruz
Aka asshole gaat op vakantie.

Ah kut veel werk aan de winkel..
Beter dat ik naar Mexico ga!

Mexico off all places🤣
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198107160
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die zit :7.

Redelijk prima stuk ook verder. Het was natuurlijk vanaf moment n al duidelijk dat het lastig zou gaan worden alle aantijgingen hard te maken op juridisch vlak.

Sowieso blijft het mij verbazen dat alles en iedereen maar met die man bezig blijft, hij is inmiddels van het politieke podium verdwenen, verkiezingen verloren, en ng moet het over hem gaan.
'
Waarom denk je dat hij van het politieke podium is verdwenen? :?

Hij is alleen geen president meer, dat is heel iets anders.

Verder, als je jezelf verbaast over het feit dat de oranje man hier nog steeds een onderwerp is, zou ik je aan kunnen raden om te kijken in welk topic je zit. :D
"
Wanneer begint het "linksgeorinteerd"-bingo trouwens weer?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 09:22:01 #172
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198107740
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 06:52 schreef illusions het volgende:

[..]

'
Waarom denk je dat hij van het politieke podium is verdwenen? :?

Hij is alleen geen president meer, dat is heel iets anders.

Verder, als je jezelf verbaast over het feit dat de oranje man hier nog steeds een onderwerp is, zou ik je aan kunnen raden om te kijken in welk topic je zit. :D
"
Wanneer begint het "linksgeorinteerd"-bingo trouwens weer?
Zodra Biden een verspreking maakt of iets in die geest.
WANT DAT KAN ECHT NIET!!!! einzz1
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198119377
twitter
pi_198120663
Misschien kun je ook een inhoudelijke bijdrage leveren over waarom je het een goede zaak vindt dat Georgia nu in alle stilte wetten aan het invoeren is om het stemmen moeilijker te maken in gebieden waar zij zelf weinig stemmen verwachten binnen te halen?
pi_198121711
Tja je moet Biden ergens op kunnen aanvallen :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198123707
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Jzus wat een slechte humor.
pi_198124370
twitter
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 00:57 schreef illusions het volgende:

[..]

Jzus wat een slechte humor.
pi_198124532
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 03:24 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
[..]

Verbaast me weinig, het is ook een beetje een Trump-trekje h? Mensen belachelijk maken.

Enige inhoud is weer ver te zoeken bij @Chivaz .
pi_198125419
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:30 schreef Kansenjongere het volgende:
Misschien kun je ook een inhoudelijke bijdrage leveren over waarom je het een goede zaak vindt dat Georgia nu in alle stilte wetten aan het invoeren is om het stemmen moeilijker te maken in gebieden waar zij zelf weinig stemmen verwachten binnen te halen?
Ik weet dat het moeilijker is dan wat random tweets plakken, maar misschien kun je toch een poging wagen, Chivaz?
pi_198129177
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 09:32 schreef Kansenjongere het volgende:

[..]

Ik weet dat het moeilijker is dan wat random tweets plakken, maar misschien kun je toch een poging wagen, Chivaz?
Ik zou je er natuurlijk van alles over kunnen vertellen, nadeel is wel dat ik je daarna moet doden.
  zondag 21 februari 2021 @ 13:44:35 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198129219
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 22:30 schreef Kansenjongere het volgende:
Misschien kun je ook een inhoudelijke bijdrage leveren
Denk dat het tijd wordt om je verwachtingen een beetje bij te stellen.
Huilen dan.
  zondag 21 februari 2021 @ 13:50:45 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198129315
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die zit :7.

Redelijk prima stuk ook verder. Het was natuurlijk vanaf moment n al duidelijk dat het lastig zou gaan worden alle aantijgingen hard te maken op juridisch vlak.

Sowieso blijft het mij verbazen dat alles en iedereen maar met die man bezig blijft, hij is inmiddels van het politieke podium verdwenen, verkiezingen verloren, en ng moet het over hem gaan.
Je overdrijft. En het is niet gek dat de beste man af en toe onderwerp van gesprek is, gezien het feit dat er nog een aantal zaken niet afgerond zijn en hij toch een behoorlijke (negatieve) invloed heeft (gehad) op de politieke realiteit aan de overkant van de sloot.

De erfenis van die man is nog steeds actueel, maar o-wee als je het erover hebt hoor :') .
Huilen dan.
pi_198130693
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Die zit :7.

Redelijk prima stuk ook verder. Het was natuurlijk vanaf moment n al duidelijk dat het lastig zou gaan worden alle aantijgingen hard te maken op juridisch vlak.

Sowieso blijft het mij verbazen dat alles en iedereen maar met die man bezig blijft, hij is inmiddels van het politieke podium verdwenen, verkiezingen verloren, en ng moet het over hem gaan.
Wat zit precies? De veschillende meningen bij MSNBC over de kansen van veroordeling waren verdeeld bij een criminele vervolging en over het algemeen acht men de kansen op toepassing van het 14th amendment weliswaar groter maar ook deze biedt geen zekerheid op het voorkomen dat Trump zich weer kandidaat kan stellen voor het presidentschap (wat tevens de reden is dat men het nog steeds over hem heeft). Ik heb echt niemand horen zeggen dat een veroordeling bij voorbaat vaststaat :{w

Ik vermoed dat Turley weinig MSNBC kijkt, hier en daar (in rechtse media?) wat opvangt en dat als waarheid aanneemt? Hij geeft ook helemaal geen bronnen daarvoor. Typisch ook dat Turley de veroordeling van Trump in de slotspeech van McConnell bij de Trial dan weer helemaal niet noemt in zijn stuk. Dat getuigt niet echt van 'objectiviteit' vind je wel?

Iemand schuldig achten aan opruiing en een criminele vervolging terecht vinden is wat anders dan beweren dat een veroordeling vaststaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2021 15:41:32 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198131745
Overigens zie ik dat Turley op zijn eigen website nog een voorwoord heeft geschreven waarin hij een punt aanstipt wat hij (vreemd genoeg) niet in zijn artikel noemt maar ook uitgebreid bij MSNBC aan de orde kwam nl dat een civiele zaak tegen Trump meer kans maakt omdat de bewijslast lager ligt.

quote:
Below is my column in USA Today on the calls for criminal charges against former president Donald Trump and what is still missing from viable prosecutions. In the meantime, civil lawsuits have been filed including one by Rep. Bennie Thompson alleging that Trump and others incited the riot on January 6th. Those civil lawsuits have the advantage a lower standard of proof than criminal prosecutions. If some cases can be sustained past motions to dismiss, they would also allow for discovery though those fights could draw out the litigation. However, Democrats may also be laying the foundation for Trump to claim vindication in defeating such cases in courts. Despite the assurance of the same legal experts of a strong case for prosecution, made-for-television cases do poorly in actual courts of law. What makes for good politics does not always make for good cases. However, bad cases can make for some really bad politics.

Bron
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198132160
quote:
6s.gif Op zondag 21 februari 2021 16:25 schreef Kijkertje het volgende:
Overigens zie ik dat Turley op zijn eigen website nog een voorwoord heeft geschreven waarin hij een punt aanstipt wat hij (vreemd genoeg) niet in zijn artikel noemt maar ook uitgebreid bij MSNBC aan de orde kwam nl dat een civiele zaak tegen Trump meer kans maakt omdat de bewijslast lager ligt.
[..]

Hoe het amerikaans juridisch zit, weet ik niet, maar het lijkt me sterk dat als het ze al niet gelukt was om hem na 1 of 2 jaar te 'impeachen' het achteraf ook nooit gaat lukken. Als hij niet vrijwillig mee gaat werken aan een psychiatrisch onderzoek, kan je niks en die vrijheid heeft ie nu gewoon, als ex-president, die nog steeds als president gezien wordt in de juridische VS.

En die opruiing zie ik anders, dat zijn dus die 'deplorables' waar hillary het over had en het zijn er veel heel veel.
Je ziet ze niet in netflix en hollywood films en series, maar het zijn er veel, de helft ofzo, 100 van de 200 miljoen ofzo.
Niet dat ik zit te wachten op rednecks.
  zondag 21 februari 2021 @ 19:32:39 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198135429
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:51 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Wat vond je van de actie van, Ted Cruz afgelopen week?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198136498
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

Wat vond je van de actie van, Ted Cruz afgelopen week?
Persoonlijk vind ik het heel verstandig, in een ijskoud huis zitten met kinderen is geen pretje.
Politiek gezien is het een enorme blunder dat hem nog lang zal achtervolgen.
pi_198138187
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 16:53 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Hoe het amerikaans juridisch zit, weet ik niet, maar het lijkt me sterk dat als het ze al niet gelukt was om hem na 1 of 2 jaar te 'impeachen' het achteraf ook nooit gaat lukken. Als hij niet vrijwillig mee gaat werken aan een psychiatrisch onderzoek, kan je niks en die vrijheid heeft ie nu gewoon, als ex-president, die nog steeds als president gezien wordt in de juridische VS.

En die opruiing zie ik anders, dat zijn dus die 'deplorables' waar hillary het over had en het zijn er veel heel veel.
Je ziet ze niet in netflix en hollywood films en series, maar het zijn er veel, de helft ofzo, 100 van de 200 miljoen ofzo.
Niet dat ik zit te wachten op rednecks.
Waarom zou een psychiatrisch onderzoek nodig zijn? Intentie is ook op andere manieren aan te tonen.

En hoewel er ongetwijfeld ook voor een groot deel aan 'deplorables' bij die demonstratie aanwezig waren is Trump's achterban natuurlijk niet homogeen. Verschillende alt-rechtse groeperingen hebben net zoveel baat bij een herverkiezing van Trump en als je die een reden geeft om tot actie over te gaan ('The election is STOLEN! Come to DC, it's gonna be WILD!) zijn ze daar volop toe bereid is gebleken. Dat de rest dan in de opwinding van het moment zich laat meeslepen is iets dat je van te voren kan zien aankomen. Ook Trump kan dat. Hij had dat kunnen voorkomen (heeft hij niet gedaan) en hij had bovendien gelijk kunnen ingrijpen toen het gebeurde (heeft hij ook niet gedaan).

twitter


Deze mensen worden dus wl vervolgd en Trump zelf zou er dan mee kunnen wegkomen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Kijkertje op 21-02-2021 22:54:38 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  dinsdag 23 februari 2021 @ 19:37:16 #189
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198168176
Donald Trump moet belastingaangiftes afgeven aan Cyrus Vance

Oeh kijk dit gaat nog heel leuk worden voor Orange man.
Ik weet niet of iemand hier een van de documentaires over hem op Netflix heeft gezien.
Zo ja dan weet je dat dit heel leuk kan worden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198177122
Nee, ik spendeer geen tijd aan documentaires over die man. Ik snap ook niet wat mensen zo interessant en boeiend aan hem vinden.
pi_198177727
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:12 schreef Dejannn het volgende:
Nee, ik spendeer geen tijd aan documentaires over die man. Ik snap ook niet wat mensen zo interessant en boeiend aan hem vinden.
:')

Rare kwast ben je toch.

Je zit wel in een Biden/Trump topic h, dat je het even weet.
pi_198177738
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:12 schreef Dejannn het volgende:
Nee, ik spendeer geen tijd aan documentaires over die man. Ik snap ook niet wat mensen zo interessant en boeiend aan hem vinden.
Ja, dat snap ik ook niet zo. Na 4 jaar dagelijks doodgegooid te zijn met nieuws over hem ben ik blij dat dat eindelijk een beetje over is... echt totaal geen behoefte om me nu vrijwillig onder te dompelen in een documentaire over hem op het moment.
pi_198177765
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook niet zo. Na 4 jaar dagelijks doodgegooid te zijn met nieuws over hem ben ik blij dat dat eindelijk een beetje over is... echt totaal geen behoefte om me nu vrijwillig onder te dompelen in een documentaire over hem op het moment.
Staat er toch ook helemaal niet? Voor degenen die het gezien hebben, die snappen in ieder geval al waarom die tax records nogal wat stof kan doen opwaaien. Niet meer, niet minder.
pi_198177870
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:01 schreef illusions het volgende:

[..]

Staat er toch ook helemaal niet? Voor degenen die het gezien hebben, die snappen in ieder geval al waarom die tax records nogal wat stof kan doen opwaaien. Niet meer, niet minder.
Ik haakte alleen aan over documentaires kijken hierover, zoals bv. ook in POL benoemd werd vandaag/gister iirc. Ik ben het met je eens dat dit slechts een zijdelings dingetje was in de post waar Dejannn op reageerde en zeker niet de hoofdzaak, wat inderdaad de mogelijke juridische problemen van Trump zijn.
pi_198177901
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:10 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik haakte alleen aan over documentaires kijken hierover, zoals bv. ook in POL benoemd werd vandaag/gister iirc. Ik ben het met je eens dat dit slechts een zijdelings dingetje was in de post waar Dejannn op reageerde en zeker niet de hoofdzaak, wat inderdaad de mogelijke juridische problemen van Trump zijn.
Het is overigens een best goede docu die een kijkje geeft in de psyche van Trump, en waarom alles zo tits-up gegaan is. Ik heb hem al een tijd geleden gezien, zit nu ook niet meer te wachten op meer omtrent die oranje pisvlek, maar dat uitgerekend @Dejannn zegt niet in Trump genteresseerd te zijn komt op z'n zachtst gezegd een beetje hypocriet over. :P
pi_198177955
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:12 schreef illusions het volgende:

[..]

Het is overigens een best goede docu die een kijkje geeft in de psyche van Trump, en waarom alles zo tits-up gegaan is. Ik heb hem al een tijd geleden gezien, zit nu ook niet meer te wachten op meer omtrent die oranje pisvlek, maar dat uitgerekend @:Dejannn zegt niet in Trump genteresseerd te zijn komt op z'n zachtst gezegd een beetje hypocriet over. :P
Ik denk meer dat het mensen die theorien loslaten op de psyche van Trump. En waarom dat laatste? Ik heb verder weinig interesse in die man. Ik vind het een narcist die compleet ongeschikt is voor de politiek. Dat heb ik overigens ook vanaf dag n gezegd.
pi_198178049
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:16 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik denk meer dat het mensen die theorien loslaten op de psyche van Trump.
Uiteraard, hij geeft zelf geen analyse over zijn psyche. 8)7 Desalniettemin "spot on."

quote:
En waarom dat laatste? Ik heb verder weinig interesse in die man. Ik vind het een narcist die compleet ongeschikt is voor de politiek. Dat heb ik overigens ook vanaf dag n gezegd.
Vervolgens laat jij nu ook een theorie los over zijn psyche. :P En waarom? Je komt wel over als een echte Trump fanboy, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
pi_198178168
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:24 schreef illusions het volgende:

[..]

Uiteraard, hij geeft zelf geen analyse over zijn psyche. 8)7 Desalniettemin "spot on."
[..]

Vervolgens laat jij nu ook een theorie los over zijn psyche. :P En waarom? Je komt wel over als een echte Trump fanboy, maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Nee, ik ben geen fan van Trump. Dit heb ik overigens ook meermaals aangegeven. Alleen er is hier een groepje users die graag dergelijke verwijten maakt richtingen anderen die het niet precies met hun eens zijn. Dit voortkomend uit een binair wereldbeeld waarin politiek wordt bekeken alsof het een zero-sum game is.
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:41:09 #199
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198178935
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:12 schreef Dejannn het volgende:
Nee, ik spendeer geen tijd aan documentaires over die man. Ik snap ook niet wat mensen zo interessant en boeiend aan hem vinden.
Het is een goeie documentaire waarin leuk word weer gegeven hoe je rijk kan worden in de VS.
Vooral het eerste gedeelte hoe hij aan zijn fortuin is gekomen is zeer interessant.
Vandaar ook dit nieuwsitem wat dan heel erg interessant gaat worden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:43:15 #200
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198178965
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 09:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik ook niet zo. Na 4 jaar dagelijks doodgegooid te zijn met nieuws over hem ben ik blij dat dat eindelijk een beetje over is... echt totaal geen behoefte om me nu vrijwillig onder te dompelen in een documentaire over hem op het moment.
Het hoeft ook niet he, maar het is wel interessant hoe ontiegelijk veel mazzel hij in het verleden en heden heeft gehad, en hoe hij overal mee weg komt..
het is gewoon Bizar!
In een ander land zou je opgesloten worden en de sleutel zou worden weg gekwakt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 24 februari 2021 @ 11:45:54 #201
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198179006
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 10:33 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, ik ben geen fan van Trump. Dit heb ik overigens ook meermaals aangegeven. Alleen er is hier een groepje users die graag dergelijke verwijten maakt richtingen anderen die het niet precies met hun eens zijn. Dit voortkomend uit een binair wereldbeeld waarin politiek wordt bekeken alsof het een zero-sum game is.
Nja voor jou is het zeker een aanrader als een van de grote verdedigers van de standpunten van orange man in dit topic.
Het zou je verbazen als je eens wat meer te weten komt over deze ex-president.
Je bent niks verplicht, maar om je standpunten hard te kunnen maken is het zeer raadzaam om het eens te bekijken.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198179026
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:45 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nja voor jou is het zeker een aanrader als een van de grote verdedigers van de standpunten van orange man in dit topic.
Het zou je verbazen als je eens wat meer te weten komt over deze ex-president.
Je bent niks verplicht, maar om je standpunten hard te kunnen maken is het zeer raadzaam om het eens te bekijken.
En welke standpunten heb je het nu precies over?
  woensdag 24 februari 2021 @ 14:56:21 #203
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198181468
quote:
7s.gif Op woensdag 24 februari 2021 11:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

En welke standpunten heb je het nu precies over?
de door jou geposte standpunten vanaf deel 1 tot nu :)

Maar je bent natuurlijk niks verplicht ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198188323
Jensen liet deze video zien!

^O^ ^O^
pi_198190427
Jensen :')
pi_198190692
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:46 schreef Bocaj het volgende:
Jensen liet deze video zien!
Die man heeft wel issues.

No church in the wild is wel een lekker nummer.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 25 februari 2021 @ 00:11:07 #207
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_198191092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:46 schreef Bocaj het volgende:
Jensen liet deze video zien!

^O^ ^O^
This is the good BNW stuff! :D
Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  donderdag 25 februari 2021 @ 02:02:52 #208
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_198191710
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 00:11 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:

[..]

This is the good BNW stuff! :D
spot on..

Guilty feed has got no rhythm
Huig
pi_198202217
quote:
0s.gif Op woensdag 24 februari 2021 21:46 schreef Bocaj het volgende:
Jensen liet deze video zien!

^O^ ^O^
Hahahahah, weer lekker roeptoeteren zonder bewijs. 8)7

Trump heeft verloren en er is geen fraude geweest, accepteer het nou maar. :')
pi_198203120
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 18:58 schreef illusions het volgende:
Trump heeft verloren en er is geen fraude geweest, accepteer het nou maar. :')
:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
pi_198214200
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
:Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y :Y
pi_198214320
Komend weekend gaan we weer het gejank van de slechte verliezer genaamd trump horen over zijn wanen van gestolen verkiezingen. :D

Kunnen de trumpfanboys weer los gaan. :+
pi_198215959
https://www.usccb.org/iss(...)Act-Backgrounder.pdf


d. Parents could be at risk of losing custody of their children for declining “gender affirming” medical procedures that have irreparable consequences. The Equality Act’s health care nondiscrimination provision takes for granted that puberty-blocking, hormonal treatment, and surgical procedures are both necessary and standard, even though this has not been proven and in many cases is still an off-label use of medication. Under the Equality Act, refusing this type of treatment could be used by states to take children away from their parents, as has already occurred in certain places such as Cincinnati in 2018.15 In addition, the Equality Act’s provision mandating nondiscrimination in programs and services receiving federal funding may affect parental rights decisions by states’ judges and child protection agencies if they receive federal funds.


Volgens de Democraten is het goed beleid om geesteszieke kinderen weg te halen bij hun ouders als ze niet meegaan in hun waanideen.
Zal Biden dit tekenen of krijgt deze gekte ruim baan onder Biden?
pi_198217436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:35 schreef Chivaz het volgende:
https://www.usccb.org/iss(...)Act-Backgrounder.pdf

d. Parents could be at risk of losing custody of their children for declining “gender affirming” medical procedures that have irreparable consequences. The Equality Act’s health care nondiscrimination provision takes for granted that puberty-blocking, hormonal treatment, and surgical procedures are both necessary and standard, even though this has not been proven and in many cases is still an off-label use of medication. Under the Equality Act, refusing this type of treatment could be used by states to take children away from their parents, as has already occurred in certain places such as Cincinnati in 2018.15 In addition, the Equality Act’s provision mandating nondiscrimination in programs and services receiving federal funding may affect parental rights decisions by states’ judges and child protection agencies if they receive federal funds.

Volgens de Democraten is het goed beleid om geesteszieke kinderen weg te halen bij hun ouders als ze niet meegaan in hun waanideen.
Zal Biden dit tekenen of krijgt deze gekte ruim baan onder Biden?
Beetje hysterische reactie. Dat kan in Nederland ook, mits er ook wat meer aan de hand is, en dat zal daar niet anders zijn.
Incelfrikandel
pi_198217739
Lijkt me trouwens een prima wet als ik het zo lees, wordt ook gesteund door verscheidene Republikeinen.
Incelfrikandel
pi_198218239
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Beetje hysterische reactie. Dat kan in Nederland ook, mits er ook wat meer aan de hand is, en dat zal daar niet anders zijn.
Nooit geweten dat ouders uit hun ouderschap gezet kunnen worden als ze niet mee willen werken aan de transitie van hun kind. Ik ben dan wel erg benieuwd naar de leeftijdsgrens.
Persoonlijk vind ik dat je eerst volwassen moet zijn wil men aan dit soort ingrepen beginnen.
Vooral als je jong bent kun je weleens de verkeerde keuze maken met alle gevolgen van dien.
pi_198218515
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
Blijft mooi dat de grote sterke Trump, met de grootste en meest fanatieke aanhang die een Amerikaanse president ooit heeft gehad, zich zo heeft laten piepelen door een stel seniele Democraten _O_

En niemand kan er nu nog iets aan doen *O*
pi_198218886
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:51 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Nooit geweten dat ouders uit hun ouderschap gezet kunnen worden als ze niet mee willen werken aan de transitie van hun kind. Ik ben dan wel erg benieuwd naar de leeftijdsgrens.
Zoals ik al zei moet er natuurlijk al wat meer aan de hand zijn dan alleen dwarsliggen.

quote:
Persoonlijk vind ik dat je eerst volwassen moet zijn wil men aan dit soort ingrepen beginnen.
Vooral als je jong bent kun je weleens de verkeerde keuze maken met alle gevolgen van dien.
Zover ik weet wordt de definitieve ingreep pas gedaan bij volwassenheid, ook in de VS. Lijkt me een prima middenweg.
Incelfrikandel
  vrijdag 26 februari 2021 @ 21:57:03 #219
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198225035
quote:
12s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 14:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Beetje hysterische reactie. Dat kan in Nederland ook, mits er ook wat meer aan de hand is, en dat zal daar niet anders zijn.
Ik sloeg plank mis, niet goed gelezen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198233276
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:35 schreef Chivaz het volgende:
https://www.usccb.org/iss(...)Act-Backgrounder.pdf

d. Parents could be at risk of losing custody of their children for declining “gender affirming” medical procedures that have irreparable consequences. The Equality Act’s health care nondiscrimination provision takes for granted that puberty-blocking, hormonal treatment, and surgical procedures are both necessary and standard, even though this has not been proven and in many cases is still an off-label use of medication. Under the Equality Act, refusing this type of treatment could be used by states to take children away from their parents, as has already occurred in certain places such as Cincinnati in 2018.15 In addition, the Equality Act’s provision mandating nondiscrimination in programs and services receiving federal funding may affect parental rights decisions by states’ judges and child protection agencies if they receive federal funds.

Volgens de Democraten is het goed beleid om geesteszieke kinderen weg te halen bij hun ouders als ze niet meegaan in hun waanideen.
Zal Biden dit tekenen of krijgt deze gekte ruim baan onder Biden?
Als Biden iets gruwelijk verneukt, zegt dat helemaal niets over Trump, dat besef je toch wel h?
pi_198233362
Dagelijkse reminder dat Trump de verkiezingen fair and square heeft verloren van een matige Democratische kandidaat ondanks zijn manipulatieve pogingen om dit anders te doen lijken en veel niet hele slimme aanhangers hem nog geloven ook. Fijne dag verder!
pi_198234994
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 14:31 schreef illusions het volgende:

[..]

Als Biden iets gruwelijk verneukt, zegt dat helemaal niets over Trump, dat besef je toch wel h?
Vanwaar deze totaal irrelevante post?
pi_198235768
twitter

Een opmerkelijke tweet uit het verleden.
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:46:37 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198236000
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 19:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

:N :N :N :N :N :N :N :N :N :N
Zit hij nog in het witte huis?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:48:20 #225
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198236021
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Een opmerkelijke tweet uit het verleden.
Eh, ik kan de komende 50topics vol gooien met bizarre twitter berichten van Orange man..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 27 februari 2021 @ 17:57:45 #226
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198236166
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 12:35 schreef Chivaz het volgende:
https://www.usccb.org/iss(...)Act-Backgrounder.pdf

d. Parents could be at risk of losing custody of their children for declining “gender affirming” medical procedures that have irreparable consequences. The Equality Act’s health care nondiscrimination provision takes for granted that puberty-blocking, hormonal treatment, and surgical procedures are both necessary and standard, even though this has not been proven and in many cases is still an off-label use of medication. Under the Equality Act, refusing this type of treatment could be used by states to take children away from their parents, as has already occurred in certain places such as Cincinnati in 2018.15 In addition, the Equality Act’s provision mandating nondiscrimination in programs and services receiving federal funding may affect parental rights decisions by states’ judges and child protection agencies if they receive federal funds.

Volgens de Democraten is het goed beleid om geesteszieke kinderen weg te halen bij hun ouders als ze niet meegaan in hun waanideen.
Zal Biden dit tekenen of krijgt deze gekte ruim baan onder Biden?
Wat heeft dit eigenlijk met de verkiezingen te maken?
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_198243219
Er komt blijkbaar nog steeds een coup!

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198245660
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 februari 2021 16:26 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Vanwaar deze totaal irrelevante post?
Dat jij de relevantie niet ziet, wil niet zeggen dat het irrelevant is. ;)

Het is defacto wetenschappelijk bewezen dat Trump een idioot is, maar dat betekent niet direct dat iedereen hier wegloopt met Joe Biden of hem berhaupt maar een goed staatshoofd vindt. Het lijkt echter net of jij, wanneer je modder gooit op Biden, daarmee de oranje man in een beter daglicht wilt zetten. :')

Zodoende is mijn wedervraag aan jou, vanwaar jouw totaal irrelevante post? Zoals @ATuin-hek al oppert, heeft de manier hoe Biden omgaat met homo's vrij weinig te maken met de presidentile verkiezingen of de (verzonnen) fraude daarvan.

Dus, nogmaals:

Vanwaar deze totaal irrelevante post?
pi_198257188
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 10:03 schreef illusions het volgende:
Vanwaar deze totaal irrelevante post?
Ik heb de indruk dat een hoop aanhangers van Trump nogal onzeker worden van seksuele minderheden en daarom nogal obsessief met hen bezig zijn.
Incelfrikandel
  zondag 28 februari 2021 @ 22:42:27 #230
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198259919
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik heb de indruk dat een hoop aanhangers van Trump nogal onzeker worden van seksuele minderheden en daarom nogal obsessief met hen bezig zijn.
Orange man veel rednecks als supporter hier kom je daar nou bij..

BTW, Biden heeft al wel een luchtaanval uitgevoerd..
Was er aan de ene kant al wel verbaasd over maar aan de andere kant, begrijp ik die aanval wel.

Maare even voor de Orange man supporters zullen de de naam van topic veranderen in politiek VS IPV presidentsverkiezingen..

Want dat is nu wel voorbij, de grote aanhang is gevlucht en hebben naamsveranderingen uitgevoerd.
En aangezien er nu echt wel een ouwe grijze opa aan roer is in de VS.

Lijkt me dat dit hoofdstuk wel beetje klaar is.
Of iemand moet met wat leuke nieuwtjes komen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:11:41 #231
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_198289792
Vandaag, 2 maart, zou het toch gebeuren?
De 'echte' (originele) dag van inauguratie?

Tot mijn grote verbazing is Biden nog steeds niet gearesteerd. ( :D )
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 19:16:48 #232
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_198289878
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 02:02 schreef Orwell het volgende:
Guilty feed has got no rhythm
"Feed has" ???
Schuldig voeden heeft geen ritme???

Je bedoelt "Guilty feeT haVE got no rythm" (schuldige voeten hebben geen ritme)
Het gaat over "dancing" he. (wat weer een ander woord voor sex is, in deze :P )

Jaja, kon 't niet laten ff taal-nazi te spelen >:)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 2 maart 2021 @ 20:44:55 #233
323401 Kijkertje
met filter
pi_198291883
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:11 schreef R0N1N het volgende:
Vandaag, 2 maart, zou het toch gebeuren?
De 'echte' (originele) dag van inauguratie?

Tot mijn grote verbazing is Biden nog steeds niet gearesteerd. ( :D )
Het was 4 maart >:)

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 maart 2021 @ 12:49:00 #234
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_198300808
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 20:44 schreef Kijkertje het volgende:
Het was 4 maart >:)

[ twitter ]
Aah, ok, vond het al zo raar dat er niemand gearesteerd werd. Dus morgen is de grote dag. Leg ik m'n MAGA petje vast klaar. Make America Googoo Again. w/
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 3 maart 2021 @ 13:09:31 #235
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198301075
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:49 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Aah, ok, vond het al zo raar dat er niemand gearesteerd werd. Dus morgen is de grote dag. Leg ik m'n MAGA petje vast klaar. Make America Googoo Again. w/
* theguyver Rent alvast naar de winkel voor kratje bier en popcorn!

[ Bericht 0% gewijzigd door theguyver op 03-03-2021 15:15:56 ]
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198304019
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 12:49 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Aah, ok, vond het al zo raar dat er niemand gearesteerd werd. Dus morgen is de grote dag. Leg ik m'n MAGA petje vast klaar. Make America Googoo Again. w/
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 13:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

* theguyver Rent alvast naar de winkel voor kratje bier en popcorn!
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 maart 2021 @ 17:14:54 #237
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198304440
quote:
6s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[..]

[ twitter ]
hmmm alleen een twitter bericht
Ik kan weinig vinden over een aankondiging of iets in die geest.
Plus, WDC is nu pot dicht gespijkerd over hekken geplaatst en heel veel agenten in de buurt van het capitol en ik denk dat dit de komende tijd nog wel beetje aan houd.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198304494
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 17:14 schreef theguyver het volgende:

[..]

hmmm alleen een twitter bericht
Ik kan weinig vinden over een aankondiging of iets in die geest.
Plus, WDC is nu pot dicht gespijkerd over hekken geplaatst en heel veel agenten in de buurt van het capitol en ik denk dat dit de komende tijd nog wel beetje aan houd.
Het is een bericht van de Capitol Police (link staat in tweet). Geen idee waar zij die inlichtingen vandaan hebben maar ik neem aan dat het klopt.

Niet dat ik verwacht dat er veel zal gaan gebeuren hoor ;) Zeker niet na deze aankondiging :D

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 03-03-2021 17:29:50 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198304833
quote:
6s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:49 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

[..]

[ twitter ]
Waarom kondigen ze dat aan? Je gaat toch ook niet mensen die een bank willen beroven vooraf tippen?
pi_198304868
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 17:40 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Waarom kondigen ze dat aan? Je gaat toch ook niet mensen die een bank willen beroven vooraf tippen?
Ik vermoed ter afschrikking? Om duidelijk te maken dat ze dit keer 'paraat' zijn?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:34:02 #241
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_198310719
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 maart 2021 19:16 schreef R0N1N het volgende:

[..]

"Feed has" ???
Schuldig voeden heeft geen ritme???

Je bedoelt "Guilty feeT haVE got no rythm" (schuldige voeten hebben geen ritme)
Het gaat over "dancing" he. (wat weer een ander woord voor sex is, in deze :P )

Jaja, kon 't niet laten ff taal-nazi te spelen >:)
tering ja... verontschuldig je vooral niet..
mijn dyslexie (dyslectie?) is inderdaad ernstig en lijkt met de jaren toe te nemen... ;(
\

desalniettemin:
het is wl zo...
die portie boter op het hoofd brengt meestal toch een soort niet-ssoepelheid in de heupen teweeg.
check maar.. :)
Huig
  woensdag 3 maart 2021 @ 22:41:12 #242
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198310878
quote:
14s.gif Op woensdag 3 maart 2021 17:42 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vermoed ter afschrikking? Om duidelijk te maken dat ze dit keer 'paraat' zijn?
En usefull idiots proberen mee te krijgen. Vorige keer hebben ze het ook aangekondigd, maar werden er niet echt veel maatregelen genomen, integendeel...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:48:18 #243
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198314396
Is vandaag de dag dat de glorieuze roerganger terugkeert op zijn troon?
pi_198317096
twitter

Erg benieuwd of ze die loonsverhoging er nog doorheen gaan krijgen. Als het AOC ligt zou het minimumloon volgens mij eerder richting de $30 gaan, dan richting de $15.
pi_198317392
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:15 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]
Erg benieuwd of ze die loonsverhoging er nog doorheen gaan krijgen. Als het AOC ligt zou het minimumloon volgens mij eerder richting de $30 gaan, dan richting de $15.
Het is ook een idioot plan, dit soort zaken zou je juist niet op federaal niveau moeten regelen maar op het niveau van de staten.
pi_198317520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is ook een idioot plan, dit soort zaken zou je juist niet op federaal niveau moeten regelen maar op het niveau van de staten.
Je wilt denk ik beide, waarmee je federaal een redelijke bodem vaststelt. Kijkend naar wat je als leefbaar minimum nodig hebt in staten als Alabama kom je zo net onder de $15 uit, wat me om die reden dan ook een redelijk federaal minimum lijkt.
pi_198317712
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het is ook een idioot plan, dit soort zaken zou je juist niet op federaal niveau moeten regelen maar op het niveau van de staten.
Exact. De gemiddelde kosten voor levensonderhoud in hartje New York of ergens in rural Kansas verschillen nogal. Daarnaast is het omhoog gooien van het minimumloon altijd gevaarlijk voor de baanzekerheid. Hoe meer werkgevers moeten betalen, hoe minder personeel men in dienst kan nemen. Maar deze simpele redenering blijkt keer op een keer een stap te ver voor de naeve geesten die oprecht geloven in een semi-socialistisch Utopia, waar geld aan de bomen groeit.
pi_198318223
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:59 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Exact. De gemiddelde kosten voor levensonderhoud in hartje New York of ergens in rural Kansas verschillen nogal.
Klopt. Maar daarom wordt dus ook niet $30 geopperd ofzo, maar $15. In Kansas zit een living wage zo rond de $13 a $14 op het moment wat tegen de tijd dat dit soort wetgeving in gaat zo'n $15 zal zijn. (https://livingwage.mit.edu/states/20/locations )

[ Bericht 0% gewijzigd door SnertMetChoco op 04-03-2021 13:39:43 ]
pi_198319469
En dat terwijl de rode staten toch het meest zouden profiteren van dat minimumloon

twitter


“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:27:20 #250
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_198319851
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:59 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Exact. De gemiddelde kosten voor levensonderhoud in hartje New York of ergens in rural Kansas verschillen nogal. Daarnaast is het omhoog gooien van het minimumloon altijd gevaarlijk voor de baanzekerheid. Hoe meer werkgevers moeten betalen, hoe minder personeel men in dienst kan nemen. Maar deze simpele redenering blijkt keer op een keer een stap te ver voor de naeve geesten die oprecht geloven in een semi-socialistisch Utopia, waar geld aan de bomen groeit.
De conclusie hier kan dan ook zijn dat de werkgevers onrealistisch lage lonen bieden.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:39:02 #251
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198320021
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:59 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Exact. De gemiddelde kosten voor levensonderhoud in hartje New York of ergens in rural Kansas verschillen nogal. Daarnaast is het omhoog gooien van het minimumloon altijd gevaarlijk voor de baanzekerheid. Hoe meer werkgevers moeten betalen, hoe minder personeel men in dienst kan nemen. Maar deze simpele redenering blijkt keer op een keer een stap te ver voor de naeve geesten die oprecht geloven in een semi-socialistisch Utopia, waar geld aan de bomen groeit.
Hier hebben we toch ook een minimumloon? Zorgt dat voor problemen? Er zijn heel veel mensen met meer dan 1 baan in de USA, dat lijkt mij geen gezonde situatie, zeker niet met de slechte voorwaarden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 4 maart 2021 @ 15:41:57 #252
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198320063
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:15 schreef Dejannn het volgende:
[ twitter ]
Erg benieuwd of ze die loonsverhoging er nog doorheen gaan krijgen. Als het AOC ligt zou het minimumloon volgens mij eerder richting de $30 gaan, dan richting de $15.
Zou je kunnen laten zien waaruit blijkt dat ze 30 dollar wil of is dat een aanname?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198320396
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:27 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

De conclusie hier kan dan ook zijn dat de werkgevers onrealistisch lage lonen bieden.
Als een bedrijf in de problemen komt door een simpele verhoging van het minimumloon stel ik mijn vragen over de financile gezondheid van de onderneming. Dan was je bedrijf in de eerste plaats misschien niet levensvatbaar.
Incelfrikandel
  donderdag 4 maart 2021 @ 16:34:16 #254
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_198320796
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:59 schreef Dejannn het volgende:
Exact. De gemiddelde kosten voor levensonderhoud in hartje New York of ergens in rural Kansas verschillen nogal. Daarnaast is het omhoog gooien van het minimumloon altijd gevaarlijk voor de baanzekerheid. Hoe meer werkgevers moeten betalen, hoe minder personeel men in dienst kan nemen. Maar deze simpele redenering blijkt keer op een keer een stap te ver voor de naeve geesten die oprecht geloven in een semi-socialistisch Utopia, waar geld aan de bomen groeit.
Wat moet je met een baan als het niet loont?
Tegenover jouw uitspraak kan ik zeggen: Hoe minder werkgevers betalen, hoe minder mensen kunnen kopen (van die werkgever), des te minder die verdient, des te minder personeel die in dienst kan nemen.

...maar die simpele redenering blijkt keer op keer te ver voor de egoistische geesten die geloven in een kapitalistisch utopia waar de werkslaven aan de boom hangen, voor het eisen van loon naar werk.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_198322012
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:39 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Hier hebben we toch ook een minimumloon? Zorgt dat voor problemen? Er zijn heel veel mensen met meer dan 1 baan in de USA, dat lijkt mij geen gezonde situatie, zeker niet met de slechte voorwaarden.
Je moet Nederland niet vergelijken met de VS. Compleet andere situatie. Overigens, als het minimumloon hier ineens sterk verhoogd zou worden, zou dat inderdaad ook voor problemen zorgen bij werkgevers. Helemaal in de huidige situatie met Covid.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 15:41 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

Zou je kunnen laten zien waaruit blijkt dat ze 30 dollar wil of is dat een aanname?
Er staat 'volgens mij' in mijn post. Dus ja, dat is een aanname die ik doe afgaande op haar tweet.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 16:34 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Wat moet je met een baan als het niet loont?
Tegenover jouw uitspraak kan ik zeggen: Hoe minder werkgevers betalen, hoe minder mensen kunnen kopen (van die werkgever), des te minder die verdient, des te minder personeel die in dienst kan nemen.

...maar die simpele redenering blijkt keer op keer te ver voor de egoistische geesten die geloven in een kapitalistisch utopia waar de werkslaven aan de boom hangen, voor het eisen van loon naar werk.
Definieer eens wanneer een baan loont? Ik denk dat dit vrij subjectief is. Er zullen geheid genoeg mensen zijn die vinden dat werken voor het minimumloon ook niet loont.

Ten tweede, nee, dit heeft weinig te maken met egosme. Dit heeft te maken met een rationele visie over het leven en de maatschappij die gebaseerd is op optimisme, zelfreflectie en zelfverantwoordelijkheid waarbij niet verwacht wordt dat de overheid al je problemen gaat oplossen. Daar is de overheid ook niet voor namelijk.
pi_198322249
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 17:54 schreef Dejannn het volgende:
Er zullen geheid genoeg mensen zijn die vinden dat werken voor het minimumloon ook niet loont.
Is dat niet een beetje het punt van het verhogen van het minimumloon? :') :') :')
pi_198322439
quote:
7s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:59 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Exact. De gemiddelde kosten voor levensonderhoud in hartje New York of ergens in rural Kansas verschillen nogal. Daarnaast is het omhoog gooien van het minimumloon altijd gevaarlijk voor de baanzekerheid. Hoe meer werkgevers moeten betalen, hoe minder personeel men in dienst kan nemen. Maar deze simpele redenering blijkt keer op een keer een stap te ver voor de naeve geesten die oprecht geloven in een semi-socialistisch Utopia, waar geld aan de bomen groeit.
De ingesleten dogmas komen meteen langs om een minimumloon af te schrijven. Je kunt ook redeneren dat als je je werknemers meer betaald ze ook meer gaan kopen en daarmee je omzet van je bedrijf naar ongekende hoogtes gaan stuwen. Dat is ook de reden dat Ford ooit zijn lonen zo hoog maakte dat ieder werknemer ook een auto kon gaan aanschaffen. ^O^

We moeten natuurlijk geloven in het neppe kapitilische vrijmarkt geroeptoeter, waarbij de naeve rechtsen consistent de externaliteiten niet mee willen rekenen. Waardoor de markt totaal niet vrij is maar op deze manier een race naar de bodem waar alleen de superrijken van profiteren.
pi_198324901
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 18:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De ingesleten dogmas komen meteen langs om een minimumloon af te schrijven. Je kunt ook redeneren dat als je je werknemers meer betaald ze ook meer gaan kopen en daarmee je omzet van je bedrijf naar ongekende hoogtes gaan stuwen. Dat is ook de reden dat Ford ooit zijn lonen zo hoog maakte dat ieder werknemer ook een auto kon gaan aanschaffen. ^O^

We moeten natuurlijk geloven in het neppe kapitilische vrijmarkt geroeptoeter, waarbij de naeve rechtsen consistent de externaliteiten niet mee willen rekenen. Waardoor de markt totaal niet vrij is maar op deze manier een race naar de bodem waar alleen de superrijken van profiteren.
De ironie van je betoog is dat Ford het juist deed zonder dwang vanuit de overheid. Men krijgt betaald naar wat men waard is, ga je lonen structureel verhogen dan zullen er uiteindelijk banen verdwijnen. De enigen die profiteren van een hoger minimum loon zijn de grote bedrijven die het zich kunnen veroorloven en de werknemers die na de verhoging nog een baan hebben.
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:58:53 #259
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_198327811
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 19:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]

De ironie van je betoog is dat Ford het juist deed zonder dwang vanuit de overheid. Men krijgt betaald naar wat men waard is, ga je lonen structureel verhogen dan zullen er uiteindelijk banen verdwijnen. De enigen die profiteren van een hoger minimum loon zijn de grote bedrijven die het zich kunnen veroorloven en de werknemers die na de verhoging nog een baan hebben.
En wat vind je dan van de bedrijven die profiteren van een te laag minimumloon?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_198330499
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]

En wat vind je dan van de bedrijven die profiteren van een te laag minimumloon?
Ik vind dat die werknemers dan maar een vakbond moeten oprichten om zo collectief meer salaris af te dwingen. Zo niet dat staat het de werknemers vrij om een andere baan te zoeken.
Het verhogen van het minimumloon zal de grote bedrijven niet raken, het zijn juist de kleine bedrijven sneller geneigd zijn banen te schrappen omdat ze een verhoging simpelweg niet kunnen opbrengen.
pi_198331404
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 00:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat die werknemers dan maar een vakbond moeten oprichten om zo collectief meer salaris af te dwingen. Zo niet dat staat het de werknemers vrij om een andere baan te zoeken.
Het verhogen van het minimumloon zal de grote bedrijven niet raken, het zijn juist de kleine bedrijven sneller geneigd zijn banen te schrappen omdat ze een verhoging simpelweg niet kunnen opbrengen.
Biden is het met je eens dat vakbonden meer macht moeten krijgen in de VS. En niet tegengewerkt mogen worden door werkgevers zoals Amazon en Mac Donalds. :D

https://www.nytimes.com/2(...)amazon-bessemer.html
pi_198331619
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 00:22 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik vind dat die werknemers dan maar een vakbond moeten oprichten om zo collectief meer salaris af te dwingen. Zo niet dat staat het de werknemers vrij om een andere baan te zoeken.
Het verhogen van het minimumloon zal de grote bedrijven niet raken, het zijn juist de kleine bedrijven sneller geneigd zijn banen te schrappen omdat ze een verhoging simpelweg niet kunnen opbrengen.
Hoe hoog vind je dat het minimumloon zou moeten zijn in algemene zin?
pi_198332009
Vakbonden zijn de grootste grap ever. Vakbonden :'), hou op hoor. Semi-Marxistisch gedoe. In de VS trouwens n van de grote redenen waarom het publieke schoolsysteem zo problematisch is en geregeld kwalitatief niet van goed niveau.
pi_198332735
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:39 schreef Dejannn het volgende:
Vakbonden zijn de grootste grap ever. Vakbonden :'), hou op hoor. Semi-Marxistisch gedoe. In de VS trouwens n van de grote redenen waarom het publieke schoolsysteem zo problematisch is en geregeld kwalitatief niet van goed niveau.
Ligt maar net aan vanuit welk oogpunt je het bekijkt. Onze vakbond heeft meerdere (oud-)collega's geholpen toen het bedrijf hen op straat wilde zetten. Daardoor kregen ze juridische ondersteuning en stonden ze sterker, waardoor ze er een goede deal uit wisten te slepen.

Voor de werkgever was dat inderdaad minder tof.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198332780
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 06:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Biden is het met je eens dat vakbonden meer macht moeten krijgen in de VS. En niet tegengewerkt mogen worden door werkgevers zoals Amazon en Mac Donalds. :D

https://www.nytimes.com/2(...)amazon-bessemer.html
In tegenstelling tot vele Libertarirs en Republikeinen heb ik totaal geen moeite met vakbonden. Zolang je maar niet verplicht bent om lid te zijn van een vakbond.
pi_198332885
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 07:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Hoe hoog vind je dat het minimumloon zou moeten zijn in algemene zin?
Ik denk dat alle staten dat zelf moeten bepalen. Ik kan het ieder geval niet inschatten vanuit mijn luie stoel hoe hoog het minimumloon moet zijn.
pi_198333125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 09:55 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk dat alle staten dat zelf moeten bepalen. Ik kan het ieder geval niet inschatten vanuit mijn luie stoel hoe hoog het minimumloon moet zijn.
Ik doel niet op een precies cijfer, maar meer het algemene principe. Zou het minimumloon bijvoorbeeld niet moeten bestaan, of op een niveau waarmee je met 60 uur per week kunt leven zonder kinderen vanuit een bepaald bestaansminimum of bv. 40 uur per week of 40 met 2 kinderen als 1 verdiener, etc?

En waarom dan wel op staatsniveau, maar niet op federaal of op stads- of county-niveau? Het is niet alsof het ene het andere uitsluit, je kunt er alleen niet onder op lokaler niveau.
pi_198333525
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:39 schreef Dejannn het volgende:
Vakbonden zijn de grootste grap ever. Vakbonden :'), hou op hoor. Semi-Marxistisch gedoe. In de VS trouwens n van de grote redenen waarom het publieke schoolsysteem zo problematisch is en geregeld kwalitatief niet van goed niveau.
Je geschiedskundige kennis over het ontstaan van onze huidige arbeidsverhoudingen en de daarmee bereikte arbeidsrechten laat nogal te wensen over. :D

Maar noem ze marxcistisch en ga dan maar in het communistische china 80 uur per week in een sweetshop werken om net rond te komen. ^O^
pi_198333621
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:41 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je geschiedskundige kennis over het ontstaan van onze huidige arbeidsverhoudingen en de daarmee bereikte arbeidsrechten laat nogal te wensen over. :D

Maar noem ze marxcistisch en ga dan maar in het communistische china 80 uur per week in een sweetshop werken om net rond te komen. ^O^
Het is ook makkelijk lullen als je nog studeert. Ik zag ook nooit het nut in van vakbonden, totdat mijn werkgever plots meerdere grote saneringsoperaties op touw zette.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198333961
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 10:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ik doel niet op een precies cijfer, maar meer het algemene principe. Zou het minimumloon bijvoorbeeld niet moeten bestaan, of op een niveau waarmee je met 60 uur per week kunt leven zonder kinderen vanuit een bepaald bestaansminimum of bv. 40 uur per week of 40 met 2 kinderen als 1 verdiener, etc?

En waarom dan wel op staatsniveau, maar niet op federaal of op stads- of county-niveau? Het is niet alsof het ene het andere uitsluit, je kunt er alleen niet onder op lokaler niveau.
Ik denk sowieso niet dat het wenselijk is dat mensen gaan leven van het minimumloon. Ik zie dat soort baantjes die zo weinig betalen weggelegd voor parttimers of jongeren. Ik snap best dat er gezinnen zijn die er van leven maar ik vind niet dat het minimumloon dan maar zo hoog moet worden dat je er met een 40 urige werkweek van kan leven. Persoonlijk denk ik niet eens dat er een wettelijk minimumloon nodig is, genoeg banen die meer dan het minimum betalen zonder dwang van de overheid.
pi_198334474
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Ik denk sowieso niet dat het wenselijk is dat mensen gaan leven van het minimumloon. Ik zie dat soort baantjes die zo weinig betalen weggelegd voor parttimers of jongeren. Ik snap best dat er gezinnen zijn die er van leven maar ik vind niet dat het minimumloon dan maar zo hoog moet worden dat je er met een 40 urige werkweek van kan leven. Persoonlijk denk ik niet eens dat er een wettelijk minimumloon nodig is, genoeg banen die meer dan het minimum betalen zonder dwang van de overheid.
Ok, maar hiervoor zei je dat je vond dat het op staatsniveau geregeld zou moeten worden. Echter, als ik je nu goed begrijp is je mening dus dat als het aan jou zou liggen het dus ook niet op staatsniveau geregeld zou worden, aangezien er genoeg banen zijn die meer betalen dan een bestaansminimum en het dus in feite overbodig is?
pi_198335060
quote:
10s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:15 schreef Dejannn het volgende:
Erg benieuwd of ze die loonsverhoging er nog doorheen gaan krijgen. Als het AOC ligt zou het minimumloon volgens mij eerder richting de $30 gaan, dan richting de $15.
Ze loopt wel erg aan te schurken tegen de $24 die door de CEPR een keer naar voren is gebracht, maar vervolgens door de voorstanders is ontdaan van de nodige nuances.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:14:27 #273
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198340287
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:48 schreef mcmlxiv het volgende:
Is vandaag de dag dat de glorieuze roerganger terugkeert op zijn troon?
;( Neuh
had nog gehoopt op een nieuwe ver van mijn bed show...
Maar helaas
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 5 maart 2021 @ 17:34:46 #274
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198340569
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 08:39 schreef Dejannn het volgende:
Vakbonden zijn de grootste grap ever. Vakbonden :'), hou op hoor. Semi-Marxistisch gedoe. In de VS trouwens n van de grote redenen waarom het publieke schoolsysteem zo problematisch is en geregeld kwalitatief niet van goed niveau.
Misschien, heel misschien moet je je eens verdiepen in de geschiedenis van zowel de VS als Europa. En dan specifiek eens kijken wat vakbonden betekent hebben voor de verhoudingen werkgever - werknemer. Waarschijnlijk is zelfs jouw luie leventje grotendeels bevochten door generaties voor jou. Letterlijk bevochten, werkgevers, zeker in de VS, maar ook hier in NL vonden geweld best een aardige onderhandelingstactiek.

Maar ja, je kunt ook gewoon onzin blijven uitkramen, dat is ook best vermakelijk.
pi_198340812
Voor de geintreseerden heeft wikipedia een uitgebreide pagina over gebruikt geweld tegen de vakbonden in de VS en de doden die erbij gevallen zijn.


https://en.wikipedia.org/(...)_tragic.?wprov=sfla1

Maar dat zal wel weer linkse propaganda zijn voor dejjann. 8)7
pi_198341966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 11:38 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Ok, maar hiervoor zei je dat je vond dat het op staatsniveau geregeld zou moeten worden. Echter, als ik je nu goed begrijp is je mening dus dat als het aan jou zou liggen het dus ook niet op staatsniveau geregeld zou worden, aangezien er genoeg banen zijn die meer betalen dan een bestaansminimum en het dus in feite overbodig is?
Een wettelijk minimumloon is inderdaad overbodig of misschien zelfs in sommige gevallen contraproductief. Denk eens aan bijvoorbeeld mensen die zwakzinnig zijn die bijvoorbeeld voor een paar dollar aan de slag hadden kunnen gaan bij een benzinepomp of een supermarkt.
Maar als er dan toch een minimumloon moet zijn dan lijkt het mij het beste dat het vooral op het niveau van de staten geregeld word.
pi_198342422
Nou, waar n negatieve post omtrent vakbonden al niet toe kan leiden. Een bepaalde groep users meldt zich weer direct. Typisch altijd om te zien. En dan ook meteen verwoede pogingen doen om een ander te overtuigen van hun vermeende gelijk. Het besef dat er simpelweg een verschil van visie is, lijkt compleet afwezig.
quote:
12s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 12:09 schreef nostra het volgende:

[..]

Ze loopt wel erg aan te schurken tegen de $24 die door de CEPR een keer naar voren is gebracht, maar vervolgens door de voorstanders is ontdaan van de nodige nuances.
Ze haalt natuurlijk het voorbeeld van Denemarken ook niet voor niets aan. Die vrouw zit compleet vast in een waanidee over het zogenaamd perfecte leven in de Scandinavische landen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-03-2021 19:31:05 ]
  vrijdag 5 maart 2021 @ 20:50:41 #278
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198344436
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:30 schreef Dejannn het volgende:
Nou, waar n negatieve post omtrent vakbonden al niet toe kan leiden. Een bepaalde groep users meldt zich weer direct. Typisch altijd om te zien. En dan ook meteen verwoede pogingen doen om een ander te overtuigen van hun vermeende gelijk. Het besef dat er simpelweg een verschil van visie is, lijkt compleet afwezig.
[..]

Ze haalt natuurlijk het voorbeeld van Denemarken ook niet voor niets aan. Die vrouw zit compleet vast in een waanidee over het zogenaamd perfecte leven in de Scandinavische landen.
gebrek aan historisch perspectief is geen visie, het is het ontbreken van visie.
pi_198369766
shit..... is de staatsgreep van Trump alweer afgeblazen ?
misschien op 4 juli dan ?
  maandag 8 maart 2021 @ 14:23:47 #280
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198392250
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:30 schreef Dejannn het volgende:
Nou, waar n negatieve post omtrent vakbonden al niet toe kan leiden. Een bepaalde groep users meldt zich weer direct. Typisch altijd om te zien. En dan ook meteen verwoede pogingen doen om een ander te overtuigen van hun vermeende gelijk. Het besef dat er simpelweg een verschil van visie is, lijkt compleet afwezig.
[..]

Ze haalt natuurlijk het voorbeeld van Denemarken ook niet voor niets aan. Die vrouw zit compleet vast in een waanidee over het zogenaamd perfecte leven in de Scandinavische landen.
is niet echt een waan idee,
Bij veel statistieken komen de Scandinavische landen heel erg goed uit de bus!
veelal beter dan Nederland.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198398610
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:30 schreef Dejannn het volgende:
Nou, waar n negatieve post omtrent vakbonden al niet toe kan leiden. Een bepaalde groep users meldt zich weer direct. Typisch altijd om te zien. En dan ook meteen verwoede pogingen doen om een ander te overtuigen van hun vermeende gelijk. Het besef dat er simpelweg een verschil van visie is, lijkt compleet afwezig.
[..]

Ze haalt natuurlijk het voorbeeld van Denemarken ook niet voor niets aan. Die vrouw zit compleet vast in een waanidee over het zogenaamd perfecte leven in de Scandinavische landen.
Goh, een bepaalde groep users.

Dat zijn gewoon de mensen die hier in BNW posten, vlugge Japie.
  dinsdag 9 maart 2021 @ 16:03:17 #282
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_198411813
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 04:16 schreef Bluesdude het volgende:
shit..... is de staatsgreep van Trump alweer afgeblazen ?
misschien op 4 juli dan ?
Had je iets anders verwacht?
De advocaten van Trump hebben ook de stekker er uit getrokken.
Want niet alleen is het een hopeloze zaak, Orange man vertikte hen te betalen!
Althans zijn live op TV smeltende handlanger had in ieder geval niks gehad.
En tuthola Powel werkte op eigen houtje, ondertussen is er ontzettend veel geld binnen gekomen in die maanden voor het legal team.. 3x raden waar dat beland is!
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_198414837
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 19:30 schreef Dejannn het volgende:
Nou, waar n negatieve post omtrent vakbonden al niet toe kan leiden. Een bepaalde groep users meldt zich weer direct. Typisch altijd om te zien. En dan ook meteen verwoede pogingen doen om een ander te overtuigen van hun vermeende gelijk. Het besef dat er simpelweg een verschil van visie is, lijkt compleet afwezig.
Je beseft dat het uitwisselen van visies het hele idee is achter een publiek forum?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198419455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 19:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je beseft dat het uitwisselen van visies het hele idee is achter een publiek forum?
Dit heeft het weinig meer het uitwisselen van visies te maken. Meer met het semi-inhakken, dan wel bespotten, op of van andersdenkenden omdat een bepaalde groep users het simpelweg niet kan accepteren dat hun visie niet door iedereen wordt gedeeld.

Ik heb er zelf vrede mee als anderen het niet met mij eens zijn, let's agree to disagree zeg ik dan ook wel. Maar helaas denkt niet iedereen daar zo over ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2021 23:19:46 ]
pi_198419710
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit heeft het weinig meer het uitwisselen van visies te maken. Meer met het semi-inhakken, dan wel bespotten, op of van andersdenkenden omdat een bepaalde groep users het simpelweg niet kan accepteren dat hun visie niet door iedereen wordt gedeeld.

Echt zo'n dooddoener van mensen die niet kunnen accepteren dat hun extreme gedachtengoed weerstand oproept.
pi_198419939
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:32 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Echt zo'n dooddoener van mensen die niet kunnen accepteren dat hun extreme gedachtengoed weerstand oproept.
Interessant. Welk vermeend extreem gedachtegoed heb je het dan nu over?
pi_198423099
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 maart 2021 23:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit heeft het weinig meer het uitwisselen van visies te maken. Meer met het semi-inhakken, dan wel bespotten, op of van andersdenkenden omdat een bepaalde groep users het simpelweg niet kan accepteren dat hun visie niet door iedereen wordt gedeeld.

Ik heb er zelf vrede mee als anderen het niet met mij eens zijn, let's agree to disagree zeg ik dan ook wel. Maar helaas denkt niet iedereen daar zo over ;).
Nee, jij hakt in op vakbonden en wordt vervolgens van repliek gediend. Ik reageerde bijvoorbeeld gewoon inhoudelijk op jouw mini-rant.

Maar het is opvallend dat je alleen vrede hebt met 'let's agree to disagree' als het jou uitkomt. In andere topics loop je immers wel door te zaniken.

quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 08:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee, dat klopt niet. D66 is absoluut geen rechtse partij. D66 is zoals aangegeven centrum-links to centrum. Dit wordt overigens ook bevestigd door ongeveer alle politieke spectra die zijn gemaakt voor de aankomende verkiezingen ;).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198425287
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 09:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, jij hakt in op vakbonden en wordt vervolgens van repliek gediend. Ik reageerde bijvoorbeeld gewoon inhoudelijk op jouw mini-rant.

Maar het is opvallend dat je alleen vrede hebt met 'let's agree to disagree' als het jou uitkomt. In andere topics loop je immers wel door te zaniken.
[..]

Nee, niet echt. Immers heeft dit voorbeeld, waarvan ik trouwens al verwacht had dat je er eventueel op zou reageren ;), weinig te maken met een visie. Er kan een verschil in visie zijn over zaken zoals bijvoorbeeld belasting, migratie, abortus, ongelijkheid of vakbonden. Daar bestaat geen absolute waarheid in, maar slechts conflicterende visies over wat beleidsmatig de beste benaderingswijze is.

Dat D66 een centrum-links tot centrum partij is met een progressief gedachtegoed staat redelijk vast, dat is geen visie. Anders zouden we ook belang moeten gaan hechten aan die figuren van FvD, die stellen dat de VVD eigenlijk links is. Dat er verschillen van mening moeten kunnen bestaan wil dus niet zeggen dat feitelijkheden betwist moeten worden. Daar was recent nog een leuke discussie over betreffende BIJ1, waar een user wilde stellen dat dit gn radicaal linkse partij is terwijl zij nochtans alle kenmerken hiervan hebben en zelfs zichzelf als dusdanig omschrijven :D. Dat is geen visie betwisten, dat is een feit willen verdraaien omdat het niet past binnen het gewenste narratief.

En dit laatste is iets dat je veel ziet van progressievelingen. Men zweert bij feiten, tot die feiten ineens niet meer van pas komen en dan mogen ook feiten worden betwist. Het beste voorbeeld hiervan is natuurlijk de discussie omtrent geslacht, waar de progressieve geest de trukendoos volledig opgegooid om geslacht op het ene moment te presenteren als iets objectiefs, en op het volgende moment als iets subjectiefs dat slechts een sociaal construct is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-03-2021 12:15:11 ]
pi_198425407
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:14 schreef Dejannn het volgende:

Dat D66 een centrum-links tot centrum partij is met een progressief gedachtegoed staat redelijk vast, dat is geen visie.
Je geeft het zelf al aan: staat 'redelijk' vast. Volgens jou is D66 'absoluut' geen rechtse partij. Zo zwart/wit is het echter niet. Het is onderwerp dat wel degelijk ruimte biedt voor interpretatie en visie. Het enige wat je met zekerheid kunt stellen is dat D66 een centrumpartij is.

Het gedachtegoed van veel partijen is ook niet vastomlijnd. Ik zou de PVV ook niet per se rechts willen noemen, omdat zij op veel terreinen naar links neigt. Bovendien is er binnen deze partij sprake van verschuivende standpunten, wat ook weer invloed heeft op haar positie op het politieke spectrum.

Wat ik overigens wonderlijk vind is dat je over dit soort nietszeggende bullshit moeiteloos een lap tekst uit kunt braken, terwijl je blijkbaar niet in staat bent om met argumenten te onderbouwen waarom je vakbonden waardeloos vindt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198426293
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 12:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je geeft het zelf al aan: staat 'redelijk' vast. Volgens jou is D66 'absoluut' geen rechtse partij. Zo zwart/wit is het echter niet. Het is onderwerp dat wel degelijk ruimte biedt voor interpretatie en visie. Het enige wat je met zekerheid kunt stellen is dat D66 een centrumpartij is.

Het gedachtegoed van veel partijen is ook niet vastomlijnd. Ik zou de PVV ook niet per se rechts willen noemen, omdat zij op veel terreinen naar links neigt. Bovendien is er binnen deze partij sprake van verschuivende standpunten, wat ook weer invloed heeft op haar positie op het politieke spectrum.

Wat ik overigens wonderlijk vind is dat je over dit soort nietszeggende bullshit moeiteloos een lap tekst uit kunt braken, terwijl je blijkbaar niet in staat bent om met argumenten te onderbouwen waarom je vakbonden waardeloos vindt.
Ik denk dat niet dat je het politieke gedachtegoed van politieke partijen dusdanig subjectief kun benaderen. Nogmaals, dan kom je dus ook uit bij de gevalletjes de dat de VVD links zou zijn, wat overduidelijk niet klopt. En D66 staat, kijkende naar de huidige positie van de partij, ook niet aan de rechterkant van politieke spectrum. De reden dat dit punt namelijk vaak wordt gemaakt is dat D66 een "neoliberale partij" zou zijn. Maar als je hun verkiezingsprogramma leest, steekt men in op een nieuwe vorm van kapitalisme, so-called "progressief kapitalisme", waarbij veel regulering en social justice gerelateerde concepten zoals 'fairness' en 'equity' om de hoek komen kijken. Dit staat haaks op de neoliberale agenda.

Dat je mijn post verder interpreteert als 'nietszeggende bullshit' kan ik verder weinig aan veranderen. Ik vind zelf dat ik eigenlijk de spijker prima op de kop weet te slaan in die post :).

Betreffende vakbonden dan nog even: ik kan dat prima beargumenteren, maar dat heb ik in die post niet gedaan, dat is een ander verhaal. Dat zou namelijk weer het startschot zijn tot een complete welles-nietes discussie. Ik denk ook niet dat het nodig is bij elke post een uitgebreide argumentatie te geven. Dat doet geen enkele user.
pi_198428049
Ook maar even hier posten: in Georgia is bij het onderzoek naar Trump's inmenging in de verkiezing een advocaat aangetrokken die gespecialiseerd is in 'racketeering':

twitter


quote:
The district attorney investigating whether former U.S. President Donald Trump illegally interfered with Georgia’s 2020 election has hired an outside lawyer who is a national authority on racketeering, a source familiar with the matter told Reuters.

[..]

Floyd’s appointment signals that racketeering could feature prominently in the investigation. It’s an area of law where Willis has extensive experience - including a high-profile Atlanta case where she won racketeering convictions of 11 public educators for a scheme to cheat on standardized tests.

[..]

Racketeering, a felony in Georgia, can carry stiff penalties including up to 20 years in prison and a hefty fine. "There are not a lot of people who avoid serving prison time on a racketeering offense," said Cox.

“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198429536
quote:
7s.gif Op woensdag 10 maart 2021 13:27 schreef Dejannn het volgende:

Betreffende vakbonden dan nog even: ik kan dat prima beargumenteren, maar dat heb ik in die post niet gedaan, dat is een ander verhaal. Dat zou namelijk weer het startschot zijn tot een complete welles-nietes discussie. Ik denk ook niet dat het nodig is bij elke post een uitgebreide argumentatie te geven. Dat doet geen enkele user.
Loop dan ook niet te janken dat je wordt geconfronteerd met stevige reacties. Jij kiest er immers zelf voor om vakbonden fel af te branden, zonder argumenten te gebruiken.

Om je vervolgens te verschuilen achter slachtoffergedrag en 'lets agree to disagree', is natuurlijk een enorm zwaktebod. En bovendien niet valide op een publiek forum, dat volledig draait om discussie en het uitwisselen van ideen en standpunten die met elkaar in tegenspraak zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198439357
quote:
0s.gif Op woensdag 10 maart 2021 16:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Loop dan ook niet te janken dat je wordt geconfronteerd met stevige reacties. Jij kiest er immers zelf voor om vakbonden fel af te branden, zonder argumenten te gebruiken.

Om je vervolgens te verschuilen achter slachtoffergedrag en 'lets agree to disagree', is natuurlijk een enorm zwaktebod. En bovendien niet valide op een publiek forum, dat volledig draait om discussie en het uitwisselen van ideen en standpunten die met elkaar in tegenspraak zijn.
'Let's agree to disagree' is vooral een manier om van de discussie af te zijn idd/ je ongelijk niet willen toegeven :Y

Al net zo'n dooddoener in een discussie als 'er zijn nou eenmaal mensen die er anders over denken'. Ja duh :')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198440757
quote:
14s.gif Op donderdag 11 maart 2021 03:27 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

'Let's agree to disagree' is vooral een manier om van de discussie af te zijn idd/ je ongelijk niet willen toegeven :Y

Al net zo'n dooddoener in een discussie als 'er zijn nou eenmaal mensen die er anders over denken'. Ja duh :')
Niet mee eens, heeft het uberhaupt zin om een discussie te voeren over bepaalde punten als men zo overtuigd is van hun eigen gelijk?
Dejann heeft niets met vakbonden en daar zal hij wel zijn redenen voor hebben. Dat neemt niet weg dat hij dondersgoed weet waar vakbonden voor bedoelt zijn. Hij hecht daar simpelweg niet de zelfde waarde aan als anderen in dit topic.
pi_198441320
quote:
0s.gif Op donderdag 11 maart 2021 09:02 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Niet mee eens, heeft het uberhaupt zin om een discussie te voeren over bepaalde punten als men zo overtuigd is van hun eigen gelijk?
Dejann heeft niets met vakbonden en daar zal hij wel zijn redenen voor hebben. Dat neemt niet weg dat hij dondersgoed weet waar vakbonden voor bedoelt zijn. Hij hecht daar simpelweg niet de zelfde waarde aan als anderen in dit topic.
Prima dat je tegen vakbonden bent - wat kan mij dat nou verrotten? - maar als jij je ongepolijste mening uit op een openbaar forum, dan kun je tegenreactie verwachten. Zeker als je dat standpunt niet onderbouwt.

Dan moet je dus niet gaan lopen slachtofferjanken omdat er (fel) wordt gereageerd op jouw ongepolijste, niet-onderbouwde mening. Want anders had je die gewoon lekker voor je moeten houden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 13 maart 2021 @ 02:13:55 #296
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_198472610
God Bless Joe Biden
de populairste president van de USA ooit,
Come on, you gotta love this great man.
This proud man..
Let's build back better.

Kijkertje and others..
Keep up the good work.
Huig
pi_198473098
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 02:13 schreef Orwell het volgende:
God Bless Joe Biden
de populairste president van de USA ooit,
Come on, you gotta love this great man.
This proud man..
Let's build back better.

Kijkertje and others..
Keep up the good work.
twitter


Wat een verschil! O+

twitter

twitter

twitter


Hij is goed bezig! :Y

Infrastructureplan staat ook de agenda las ik maar aan de grens zijn er nog grote problemen met de opvang van kinderen. Er moet nog heel veel werk verzet worden :Y)

[ Bericht 11% gewijzigd door Kijkertje op 13-03-2021 05:07:21 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198473324
Ik ben wel benieuwd wat Biden gaat doen met de crisis aan de grens en al die kinderen die hij nu in kooien opsluit.
pi_198473447
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 06:26 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Biden gaat doen met de crisis aan de grens en al die kinderen die hij nu in kooien opsluit.
Dat je daar nu zo mee begaan bent zeg! Dat was een jaartje geleden totaal niet zo.

Biden heeft er dus zelfs voor gezorgd dat jij je bekommert om kinderen!!! Wat een president zeg!
pi_198477489
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 maart 2021 06:26 schreef Chivaz het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat Biden gaat doen met de crisis aan de grens en al die kinderen die hij nu in kooien opsluit.
Mocht je echt benieuwd zijn naar de problemen bij het uitbreiden van de opvangcapaciteit:

Biden officials fall behind in race to add more shelter space for migrant teens and children

U.S. Immigration and Customs Enforcement sent an urgent email to senior staff asking for volunteers to deploy to border stations and tent sites where holding cells are crammed beyond capacity.

Met oa:

quote:
Biden officials say they are working to address the root causes of irregular migration and rebuild the U.S. asylum system. But they have not proposed new enforcement measures and say they do not have an ability to rapidly expand their shelter network, as most sites require approval from state regulators.

The administration is looking at Fort Lee, a military base in central Virginia, and Moffett Field, a NASA site in California, but HHS must provide Congress with 15 days notification before opening a new temporary facility, officials said Friday. That has not yet occurred.

“We are also required to notify Congress before we make a formal site assessment to see if a location is suitable for children,” a senior administration official said. “Any coming online for any facility is going to take weeks from that initial assessment.”
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_198478444
Vol
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')