SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Arme Belle.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:42 schreef capricia het volgende:
Boekenwinkels worden niet toegevoegd aan de lijst met essentiële winkels.
Dat lijkt mij niet.quote:
Nou nee, dat niet. Het is verlengd vanwege dat Britse loeder.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
Wanneer kunnen we het effect van die Britse variant verwachten? Dat moeten we uit de zkh cijfers halen lijkt me, en daar is nog niet echt stijging. Toch zitten we nu al bijna 2 maanden in lockdown, vanwege dat Britse loeder.
Over twee weken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
Wanneer kunnen we het effect van die Britse variant verwachten? Dat moeten we uit de zkh cijfers halen lijkt me, en daar is nog niet echt stijging. Toch zitten we nu al bijna 2 maanden in lockdown, vanwege dat Britse loeder.
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
De Jonge is echt totaal incapabel gebleken, op alle fronten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.
Ik mag toch hopen dat als het op 23 februari nog steeds rustig is, we de maatregelen wel eens kunnen versoepelen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.
Zou jij het beter doen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Jonge is echt totaal incapabel gebleken, op alle fronten.
De lockdown is juist bedoeld om te voorkomen dat we dat effect gaan zien.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
Ik geloof dat @capricia eerder vandaag zei dat de Zuid-Afrikaanse variant in Tirol gevonden was, dus Duitsland zal wel willen verzwaren. Dan zal Nederland (gok ik) snel volgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat als het op 23 februari nog steeds rustig is, we de maatregelen wel eens kunnen versoepelen...
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat als het op 23 februari nog steeds rustig is, we de maatregelen wel eens kunnen versoepelen...
Euh, volgens Japie komt er een derde golf aan, wat we ook doen. Lockdown of niet. Nou ik ben wel benieuwd waar die blijft dan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
De lockdown is juist bedoeld om te voorkomen dat we dat effect gaan zien.
Er werd vanmiddag gezegd dat de R nog steeds boven de 1 was, dus dat werkt dan niet heel goed.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
De lockdown is juist bedoeld om te voorkomen dat we dat effect gaan zien.
Ik blijf het ergens schandalig vinden dat ze zo'n beperkende maatregel invoeren (en nu verlengen) zonder ook maar te weten wat het nou eigenlijk doet. Ze weten niet eens wanneer ze er dus een effect van gaan zien. Als er al een zichtbaar effect is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee toch? Grapje? Alsjeblieft?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.
Nee helaas. En over drie weken is er wel weer een ander argument om het niet te doen.quote:
Kloppen die moddelen dan wel of is het een hoop nattevingerwerk?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nou het zou code zwart worden half maart, dus dan zou de stijging nu toch echt wel moeten komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Alsof die sneeuw nog weken blijft liggen. Ik snap best dat de cijfers begin deze week wat afwijkend gaan zijn, maar vanaf eind van de week zouden ze dat gewoon weer snel recht moeten en kunnen trekken zodat we vanaf volgende week weer wat meer zicht op de situatie hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.
Tijdens de eerste golf werden alle maatregelen onderbouwd genomen, of tenminste, dat idee gaven ze. De omslag is een beetje gekomen rond de mondkapjesplicht, waar ze zelf ook zo hard tegen waren eerst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik blijf het ergens schandalig vinden dat ze zo'n beperkende maatregel invoeren (en nu verlengen) zonder ook maar te weten wat het nou eigenlijk doet. Ze weten niet eens wanneer ze er dus een effect van gaan zien. Als er al een zichtbaar effect is.
Maatregelen steun ik, mits zinvol. Mits onderbouwd. Die avondklok is dat niet.
Echt he, het sneeuwt drie DAGEN, geen drie WEKEN. Soms word ik zo moe van onze adviseurs en beleidsmakers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Morgen komt Merkel met een openingsplan. Zal ongeveer hetzelfde worden als NL, is de verwachting.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof dat @:capricia eerder vandaag zei dat de Zuid-Afrikaanse variant in Tirol gevonden was, dus Duitsland zal wel willen verzwaren. Dan zal Nederland (gok ik) snel volgen.
Nee, Rutte is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee helaas. En over drie weken is er wel weer een ander argument om het niet te doen.
OMT runs this country.
Alsof we over 3 weken nog last zouden hebben van sneeuw die nu gevallen is... In principe gaat het deze week niet meer sneeuwen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet zo logisch nadenken hè, dat is ook zeker niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:53 schreef Luke83 het volgende:
Maar sneeuw of niet, het gaat toch om de ziekenhuisbezetting? En mensen die zwaar de corona hebben koken toch wel in het zkh terecht z sneeuw of niet. Daar heb je toch geen besmettingscijfers voor nodig? Of mis ik iets?
Besmettingscijfers geven natuurlijk wel een voorzichtige eerste indicatie van wat er komen gaat over 2/3 weken. Dat zicht verliezen we nu een paar dagen. En volgens het OMT dus een paar weken zelfs. Overdreven bende vanwege een beetje sneeuwquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:53 schreef Luke83 het volgende:
Maar sneeuw of niet, het gaat toch om de ziekenhuisbezetting? En mensen die zwaar de corona hebben koken toch wel in het zkh terecht z sneeuw of niet. Daar heb je toch geen besmettingscijfers voor nodig? Of mis ik iets?
Wauw...... echt....wauw. De sneeuw is vandaag hier al rap aan het smelten, geloof mij eind van de week ligt er nauwelijks nog wat hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)uwlockdown~a1b74302/
Die modellen hebben we al meerdere keren aan getwijfeld. Dat model kwam uit voort dat de Britse variant gigantisch hard aan het groeien was, en dat hij vorige week op ~66% van het totaal aantal besmettingen zat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kloppen die moddelen dan wel of is het een hoop nattevingerwerk?
Als het al bij al een storm in een kop thee blijkt ligt het natuurlijk weer aan de avondklok.
Verrek, van die user heb ik inderdaad al een eeuwigheid geen posts meer gezien!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Had jij eerst iets met John in je username? Die had dezelfde zinsopbouw.
De minister van volksgezondheid is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rutte is verantwoordelijk.
OMT adviseert alleen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou probleem opgelost toch, zou je zeggen?quote:Je hebt de kans dat mensen die besmet zijn zich nu niet laten testen. Maar er zijn ook meer mensen thuis, omdat ze niet naar het werk kunnen’’, stelt Voss. En veel besmettingen worden juist opgelopen op het werk.
Ja, je hoeft het mij niet uit te leggen. Maar ik kan me niet herinneren dat er eerder één dag na de verlenging van de maatregelen al zo opzichtig werd voorgesorteerd op een volgende verlenging.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof die sneeuw nog weken blijft liggen. Ik snap best dat de cijfers begin deze week wat afwijkend gaan zijn, maar vanaf eind van de week zouden ze dat gewoon weer snel recht moeten en kunnen trekken zodat we vanaf volgende week weer wat meer zicht op de situatie hebben.
Ja jezus, zo kunnen we wel aan de gang blijven. Smoesje na smoesje wordt gezocht om maar niet hoeven te versoepelen, helemaal klaar mee.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allemaal gepland door onze Hugo. Heeft het weer even beinvloed zodat er eindelijk meer mensen zijn die thuis werkenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:56 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Nou probleem opgelost toch, zou je zeggen?
En de regering neemt alles klakkeloos over.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rutte is verantwoordelijk.
OMT adviseert alleen.
Moet ik eens proberen. Ja, het heeft 3 dagen gesneeuwd, dus ik kan 3 weken mijn werk niet doen. Groetjes!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw...... echt....wauw. De sneeuw is vandaag hier al rap aan het smelten, geloof mij eind van de week ligt er nauwelijks nog wat hoor.
Maar nee, WEKEN kunnen we nu niks meer.
Zeker! Minder besmetting op werk, meer thuis, dus hetzelfde status quo!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:56 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Nou probleem opgelost toch, zou je zeggen?
Thuis moet je het ergens van meenemen hè. Als je niemand ziet kun je ook niet besmet raken of iemand anders besmetten. Die besmettingen ontstaan niet ineens thuis, dus komen ergens vandaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:57 schreef popje het volgende:
[..]
Zeker! Minder besmetting op werk, meer thuis, dus hetzelfde status quo!
Dat krijg je ervan als je je karretje in de supermarkt niet ontsmet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Thuis moet je het ergens van meenemen hè. Als je niemand ziet kun je ook niet besmet raken of iemand anders besmetten. Die besmettingen ontstaan niet ineens thuis, dus komen ergens vandaan.
Dus eigenlijk (zoals @Haags ook zegt) - Als we kantoren sluiten en mensen die thuis kunnen werken dwingen thuis te werken hebben we allerlei andere maatregelen niet nodig? Want veel besmettingen vinden op kantoor plaats volgens Vossquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan merken we dus al het effect toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er werd vanmiddag gezegd dat de R nog steeds boven de 1 was, dus dat werkt dan niet heel goed.
Waaraan merken we het effect nu al dan?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dan merken we dus al het effect toch?
Die blijft waarschijnlijk nog zeker één OMT ("OMT's Measurement of Time", staat gelijk aan twee weken) liggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof die sneeuw nog weken blijft liggen.
[..]
Uiteraard. Maar kennelijk ligt dit land 2 weken plat door 2 dagen sneeuw, dus heb je geen duidelijke besmettingscijfers. En om dan te zeggen: "De cijfers kloppen niet, we kunnen geen beslissingen maken" vind ik.wel makkelijk. Dan moet je kijken wat wel voorhanden is, en dat zijn opnamecijfers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Besmettingscijfers geven natuurlijk wel een voorzichtige eerste indicatie van wat er komen gaat over 2/3 weken. Dat zicht verliezen we nu een paar dagen. En volgens het OMT dus een paar weken zelfs. Overdreven bende vanwege een beetje sneeuw
Niet alles.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:57 schreef Gunner het volgende:
[..]
En de regering neemt alles klakkeloos over.
Ja klopt, in enkele gevallen is de regering strenger geweest dan het OMT. Heb je toevallig ook een lijstje van adviezen van het OMT dat niet is overgenomen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet alles.
Eerste keer scholen dicht was tegen het OMT advies.
Volgens mij is hij maandag weg. Dan wordt het weer 6 graden, zondag 5.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:01 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die blijft waarschijnlijk nog zeker één OMT (staat gelijk aan twee weken) liggen.
Rutte verschuilt zich continu achter van alles en nog wat. Als hem dan op de man af wordt gevraagd of hij beslissingen wil toelichten, geeft hij gewoon geen antwoord. En dat is dan onze 'leider'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:01 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar kennelijk ligt dit land 2 weken plat door 2 weken sneeuw, dus heb je geen duidelijke besmettingscijfers. En om dan te zeggen: "De cijfers kloppen niet, we kunnen geen beslissingen maken" vind ik.wel makkelijk. Dan moet je kijken wat wel voorhanden is, en dat zijn opnamecijfers.
Als daar een stijgende/zorgwekkende trend inzit, dan heb ik alle begrip voor verlenging van maatregelen.
Maar om alles dicht te houden 'just to be sure' , nee sorry.
Haha, ja ik weet nog in maart vorig jaar deden we dat. Netjes alles sprayen en met een papiertje er langs. Zelfs bij het tanken met handschoenen en doekjes. Gelukkig is dat nu grotendeels voorbij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan als je je karretje in de supermarkt niet ontsmet.
OMT raadde ook aan om te kijken wat er mogelijk was voor restaurants een paar maanden terug. Heeft het kabinet niks mee gedaan. Blijkbaar stond er in het laatste rapport dat ze ook winkels weer wilden openen met speciale openingstijden. Is niks mee gedaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:01 schreef Wantie het volgende:
[..]
Niet alles.
Eerste keer scholen dicht was tegen het OMT advies.
De supermarkt waar ik wekelijks mijn boodschappen doe doet dat nog steeds voor de klant. Top hoor!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Haha, ja ik weet nog in maart vorig jaar deden we dat. Netjes alles sprayen en met een papiertje er langs. Zelfs bij het tanken met handschoenen en doekjes. Gelukkig is dat nu grotendeels voorbij.
Zeker, ik lik ook weer als vanouds even het handvat van de benzineslang zoals vanouds. Genieton!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Haha, ja ik weet nog in maart vorig jaar deden we dat. Netjes alles sprayen en met een papiertje er langs. Zelfs bij het tanken met handschoenen en doekjes. Gelukkig is dat nu grotendeels voorbij.
Ja, dat heb ik wel gemist in de eerste golf. Makkelijkste manier om wat ethanol binnen te krijgen tenslotte.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:04 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zeker, ik lik ook weer als vanouds even het handvat van de benzineslang zoals vanouds. Genieton!
Dan ligt 'ie in totaal dus een halve OMT.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Volgens mij is hij maandag weg. Dan wordt het weer 6 graden, zondag 5.
dat zal toch geen weken duren?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Incompleet beeld bla bla bla chocoladevla
Ik snap nog steeds niet waarom veel mensen hem (en ook Hugo) nog steeds verdedigen. Zullen het echt proberen, en het zal geen makkelijke taak zijn, maar het zijn niet de leiders die je zou moeten willen in een crisis imo. Zoveel wat er fout is gegaan. Of wat fout is gecommuniceerd. En dan telkens weer die ''ga er zelf maar eens staan'' en ''zo slecht doen ze het niet hoor'' van mensen die duidelijk niet alles mee krijgen van wat er fout is gegaan. Die kijken enkel de persconferenties. Het is pas heel recent dat ik in mijn omgeving iets meer commentaar heb gehoord vanwege de avondklok en die domme sneeuw regels.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Rutte verschuilt zich continu achter van alles en nog wat. Als hem dan op de man af wordt gevraagd of hij beslissingen wil toelichten, geeft hij gewoon geen antwoord. En dat is dan onze 'leider'.
Is idd wel stukken beter dan bedorven benzine ja.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:06 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik lik er niet aan, maar steek er wel mijn neus in, heerlijk die geur van verse benzine!
Bij ons staat er iemand bij de ingang, gewoon te wachten en die doet verder niks. Is ook helemaal prima!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:04 schreef Haags het volgende:
[..]
De supermarkt waar ik wekelijks mijn boodschappen doe doet dat nog steeds voor de klant. Top hoor!
Precies. En sinds kort weer benzine na jaren diesel rijden. Heerlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:07 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Is idd wel stukken beter dan bedorven benzine ja.
Ik heb dat ook in maart niet gedaan, gewoon na het boodschappen doen thuis je handen wassen lijkt mij ook prima.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:03 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ik ook niet. Vond dat toen al raar, alsof je dat zo op zou lopen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb dat ook in maart niet gedaan, gewoon na het boodschappen doen thuis je handen wassen lijkt mij ook prima.
Oeh, boefje.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik heb dat ook in maart niet gedaan, gewoon na het boodschappen doen thuis je handen wassen lijkt mij ook prima.
Dat is waarschijnlijk een zigeuner die geld van je wil.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:07 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Bij ons staat er iemand bij de ingang, gewoon te wachten en die doet verder niks. Is ook helemaal prima!
Wacht, maken we 'een OMT' nu een meeteenheid? Is één OMT dan (-)10 graden? Of hoe moet ik dat zien?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dan ligt 'ie in totaal dus een halve OMT.
Er waren mensen die hun boodschappen in bad deden nadat ze naar de winkel waren geweest. Ik vond dat bijzonder.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:07 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We kijken toch naar IC opnames? Die worden niet door het weer bepaald toch. Of gaan er mensen niet naar de IC omdat het slecht weer is?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, als het sneeuwt kiezen ze ervoor thuis dood te gaan ipv 112 te bellen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef zoost het volgende:
[..]
We kijken toch naar IC opnames? Die worden niet door het weer bepaald toch. Of gaan er mensen niet naar de IC omdat het slecht weer is?
Lekker je brood in bad doen ja. Heerlijk zompig brood, wie wilt dat nu niet??quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Er waren mensen die hun boodschappen in bad deden nadat ze naar de winkel waren geweest. Ik vond dat bijzonder.
Ik vraag me af aan hoeveel "klappen in het gezicht van de zorg" één niet ontsmet winkelkarretje gelijk staat.quote:
Ik ben wel serieus benieuwd hoeveel mensen smetvrees opgelopen hebben deze periode.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Er waren mensen die hun boodschappen in bad deden nadat ze naar de winkel waren geweest. Ik vond dat bijzonder.
Nee, echt?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Bibliotheken die ingeleverde boeken 72 uur 'in quarantaine' deden. Echt hou op hoorquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja, daar kijken we naar. Tenzij het even niet goed uitkomt, dan kijken we naar iets anders. Of naar iets dat mogelijk potentieel in de toekomst zou kunnen gebeuren.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef zoost het volgende:
[..]
We kijken toch naar IC opnames? Die worden niet door het weer bepaald toch. Of gaan er mensen niet naar de IC omdat het slecht weer is?
Dat kan niet anders dan minimaal 2 OMT zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me af aan hoeveel "klappen in het gezicht van de zorg" één niet ontsmet winkelkarretje gelijk staat.
Één OMT is twee weken. (al dan niet wachtend doorgebracht)quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht, maken we 'een OMT' nu een meeteenheid? Is één OMT dan (-)10 graden? Of hoe moet ik dat zien?
Kunnen we dan morgen zeggen dat het zeker 2 OMT koud is?
Kan best als je brood van liefde en passie 'emmer' noemt, toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:10 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Lekker je brood in bad doen ja. Heerlijk zompig brood, wie wilt dat nu niet??
Zie gif in de SCquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me af aan hoeveel "klappen in het gezicht van de zorg" één niet ontsmet winkelkarretje gelijk staat.
Niet als je zojuist badschuim of badeenden gekocht hebt, dan zou het juist weer raar zijn om dat níet te doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Ik was ook even een boefje.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:13 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Haaaaaa ninja edit. Ik zag hem wel!
Dat beeld heb ik totaal niet trouwens. Als dat zo was zou er niet altijd een roep zijn om andere mensen in dat OMT die juist beeld hebben voor dat soort dingen. Deze mensen zijn vooral virologen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Bij het OMT krijg ik zelfs nog het gevoel alsof ze stil staan bij de maatschappij en de psychische gevolgen.
Ik zie het in de rapporten wel regelmatig voorbij komen. Dat er bij stil moet worden gestaan. Natuurlijk is virusbestrijding hun eerste prioriteit, maar ze geven de opties wel aan het kabinet. Voor pure virus bestrijding zijn strenge maatregelen inderdaad het beste volgens het OMTquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat beeld heb ik totaal niet trouwens. Als dat zo was zou er niet altijd een roep zijn om andere mensen in dat OMT die juist beeld hebben voor dat soort dingen. Deze mensen zijn vooral virologen.
Zie deze lijst maar eens;
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
er zit geen enkele psycholoog in ..
Dat is ook wat van Dissel in dat interview in december zei toch? Wij baseren ons alleen op virusbestrijding, al het andere is 'collateral damage' of hoe hij het ook noemde.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat beeld heb ik totaal niet trouwens. Als dat zo was zou er niet altijd een roep zijn om andere mensen in dat OMT die juist beeld hebben voor dat soort dingen. Deze mensen zijn vooral virologen.
Zie deze lijst maar eens;
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
er zit geen enkele psycholoog in .. gros is viroloog, epidemioloog etc.
Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, als het sneeuwt kiezen ze ervoor thuis dood te gaan ipv 112 te bellen.
Eerlijk, ik snap er ook niets meer van.
Ja de bekende tunnelvisie dus. Met oogkleppen op.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook wat van Dissel in dat interview in december zei toch? Wij baseren ons alleen op virusbestrijding, al het andere is 'collateral damage' of hoe hij het ook noemde.
LOL mijn dochter veegde thuis haar boodschappen met een doekje af, ik lag in een deuk toen ze mij dat mailde.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
En ik snap er niks van dat jij niet snapt dat ik er niets van snap.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.
Je kunt hier tegenin brengen dat het effect van maatregelen altijd moeilijk te beoordelen is. Ze hangen immers in de regel samen met de specifieke omstandigheden (bijv. of er vakantie is) en bovendien hebben dezelfde maatregelen in de loop van de tijd waarschijnlijk minder effect als het gaat om het aanpassen van gedrag.
Ligt er aan wat je koopt. Badschuim is een voorbeeld waarbij het helemaal niet raar is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
En wij elke dag in de bieb maar honderden boeken bij elkaar rapen voor al die leden die zo graag willen lezen. Dikke rijen mensen voor het afhalen en inleveren. Ik snap er zo onderhand niets meer van.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:42 schreef capricia het volgende:
Boekenwinkels worden niet toegevoegd aan de lijst met essentiële winkels.
Click en collect is wel mogelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:28 schreef Nia het volgende:
[..]
En wij elke dag in de bieb maar honderden boeken bij elkaar rapen voor al die leden die zo graag willen lezen. Dikke rijen mensen voor het afhalen en inleveren. Ik snap er zo onderhand niets meer van.
Niemand meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:28 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik snap er zo onderhand niets meer van.
Ja nu pas.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Click en collect is wel mogelijk.
En als die ziekenhuiscijfers omlaag gaan, dan kan het ook komen doordat we bijvoorbeeld meer binnen zitten vanwege de sneeuw in plaats van de maatregelen. Dat is wat Voss zegt. Een deel van zijn opmerkingen gaat over zicht hebben op de verspreiding van het virus en een deel over effectiviteit van maatregelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
En ik snap er niks van dat jij niet snapt dat ik er niets van snap.
Ja, Voss legt het duidelijk uit. Maar het komt niet overeen met hoe het eerder ging. Het enige meetbare cijfer is altijd ziekenhuisopnames geweest, die vertroebelen niet, omdat die doorgaan.
Is dat niet wat lastig nu alles dichtgevroren is?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef groenen het volgende:
Nu ze geen besmettingscijfers hebben kunnen ze zich wel gaan baseren op de rioolwatermeting. Genot.
Niet bij mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Is het lettertype en de lettergrootte net veranderd op FOK! ?
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat niet was lastig nu alles dichtgevroren is?
Nee. Als het veranderd is dan zit dan aan jouw kantquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Misschien heb je per ongeluk in- of uitgezoomd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Nattevingerwerk, dus.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef groenen het volgende:
Nu ze geen besmettingscijfers hebben kunnen ze zich wel gaan baseren op de rioolwatermeting. Genot.
Maar wat Voss zei was: We weten niet wat de cijfers gaan doen, het beeld is vertroebeld dus de komende weken kunnen we niet versoepelen, want sneeuw.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En als die ziekenhuiscijfers omlaag gaan, dan kan het ook komen doordat we bijvoorbeeld meer binnen zitten vanwege de sneeuw in plaats van de maatregelen. Dat is wat Voss zegt. Een deel van zijn opmerkingen gaat over zicht hebben op de verspreiding van het virus en een deel over effectiviteit van maatregelen.
Hier niet. Heb je een virus?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Kan Corona nu ook al overspringen naar een computer?quote:
Dat is het digitale covid virus, he? De l33t variantquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan Corona nu ook al overspringen naar een laptop?
Mensen kiezen kennelijk voor de zekerheid dat ze geen ongeluk onderweg naar de teststraat krijgen, dan dat ze de zekerheid krijgen over het wel of niet hebben van COVID-19.quote:Het interessante aan de cijfers van vandaag:
- Er zijn gisteren 770 mutaties gemeld, dat is z'n 500-700 lager dan gemiddeld dan vorige week.
- Ondanks de teststraten maar 1 dag volledig gesloten zijn geweest, blijft het interessant hoe het aantal testen nu nog achterblijft, maar dat kan gladheid gerelateerd zijn
Als het maar niet door Noord-Korea gemaakt is dan, dan heb je WannaCry-achtige toestanden. Zou GGD daar ook op kunnen testen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het digitale covid virus, he? De l33t variant
Ergens gelukkig maar. Maar dan is het wel zo dat wanneer het niet stijgt ik hoop dat de maatregelen er na de voorjaarsvakantie deels af gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die modellen hebben we al meerdere keren aan getwijfeld. Dat model kwam uit voort dat de Britse variant gigantisch hard aan het groeien was, en dat hij vorige week op ~66% van het totaal aantal besmettingen zat.
Als we aannemen dat dat waar is zou dat inhouden dat 66% van de 4000 van vorige week die variant was, oftewel zo rond de 2600. Met een R van 1,1 is de verdubbeltijd zo rond de 8 dagen, dus zou hij deze week op 5200 moeten komen, week erna op meer dan 10.000.
Eerder vandaag werd dat al door de Jonge 'genuanceerd', dat het de komende maand gaat stijgen. Ik ben heel benieuwd, en hou mn hart vast.
Als de sneeuw snel weg is dan gooien ze het wel weer op de onzekerheidsfactor van de zojuist geopende scholen. Wees maar niet bang, ze vinden wel weer een excuus.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat Voss zei was: We weten niet wat de cijfers gaan doen, het beeld is vertroebeld dus de komende weken kunnen we niet versoepelen, want sneeuw.
De sneeuw die zou vallen is alweer gevallen, dat is dus een paar dagen. Dat geeft geen vertroebeling van weken.
Ja, dat is een manier om de testbereidheid te interpreteren. De ander is dat men blijkbaar meer angst heeft voor sneeuw en gladheid dan voor het mogelijk wel of niet hebben van het virus. De witte jassen kennende weegt het eerste voor een veelvoud, zodat ze andermaal een advies kunnen uitbrengen om ons wéér een paar weken op te sluiten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
helemaal vergeten, 6 mnd geleden wat dat nog een dingquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef groenen het volgende:
De echte draagvlakmeting komt vanzelf bij de aanvang van de lente, als iedereen dan nog steeds angstig thuis blijft weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als de sneeuw snel weg is dan gooien ze het wel weer op de onzekerheidsfactor van de zojuist geopende scholen. Wees maar niet bang, ze vinden wel weer een excuus.
En daar gaat het al fout in de land. Welke achterban vertegenwoordigd Voss? Precies, niemand.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Is dat zo? Geen idee hoe het daar gaat sinds ze geen gidsland meer zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou snap ik waarom er in Zweden zo weinig besmettingen zijn.
Nee, en dan nog, dan gebruik je toch gewoon cijfers die wel betrouwbaar zijn en niet afhankelijk van het weer, de feestdagen, de testbereidheid nav datalekken etc.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat Voss zei was: We weten niet wat de cijfers gaan doen, het beeld is vertroebeld dus de komende weken kunnen we niet versoepelen, want sneeuw.
De sneeuw die zou vallen is alweer gevallen, dat is dus een paar dagen. Dat geeft geen vertroebeling van weken.
maar helaas vind de politiek het allemaal prima wat die OMT leden roepen en voorbakkenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
En daar gaat het al fout in de land. Welke achterban vertegenwoordigd Voss? Precies, niemand.
De politiek moet gewoon bespreken wat ze willen en daar de rapportjes van het OMT in meenemen. Echter leven wij nu volgens de wens van een clubje zonder achterban en met een nauwe blik, en Voss gaat zich er al naar gedragen.
Zoals @Koffieplanter net terecht zegt is dat het een goede graadmeter kan zijn voor testbereidheid. Alle andere metrics lopen gewoon door. Tijdens de eerste golf werd de R berekend aan de hand van ziekenhuisopnames en ook besmettingen, dus dat lijkt me nog steeds te kunnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, en dan nog, dan gebruik je toch gewoon cijfers die wel betrouwbaar zijn en niet afhankelijk van het weer, de feestdagen, de testbereidheid nav datalekken etc.
Je zou bijvoorbeeld naar de ziekenhuisopnames kunnen kijken. Of de IC-cijfers. Of de rioolwatermetingen.
Maarja, die dalen allemaal, en blijkbaar is dat geen gewenste uitkomst.
Dus gebruiken ze het argument dat de toch al onbetrouwbare positieve-test-cijfers nu nog onbetrouwbaarder zijn! Allemaal nog even 3 weken in je huis opgesloten zonder degelijke onderbouwing of noodzaak.
Dit kan toch niet
ik kan die Wennemars nu al niet meer zienquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:50 schreef Nia het volgende:
Laten we hopen op een nog lange periode van vorst. Dat verdrijft de aandacht voor het coronagebeuren naar de achtergrond. We praten immers liever over schaatspret. Zelfs de media hunkert er naar.
Urben's stottergenot.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kan die Wennemars nu al niet meer zien
Dit, plus er worden maatregelen genomen en erna wordt pas gekeken of er een probleem is (Britse variant), en wanneer dat onzin blijkt (wat al bekend was in december) hebben we dat kunnen afwenden door de maatregelen en worden ze verlengd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
Het lijkt er nu op dat er maatregelen genomen worden en erna pas gekeken wordt of ze enig effect hadden. Indien dat effect niet zichtbaar was kan het niet aan de maatregel liggen, maar alleen aan de naleving van die maatregel, dus wordt hij verlengd.
Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:55 schreef Za het volgende:
[..]
Dit, plus er worden maatregelen genomen en erna wordt pas gekeken of er een probleem is (Britse variant), en wanneer dat onzin blijkt (wat al bekend was in december) hebben we dat kunnen afwenden door de maatregelen en worden ze verlengd.
Tegelijkertijd blijft Rutte, ondanks de cijfers en publicaties van de UK Govt daterend van begin december, verkondigen dat we dit Britse gevaar met zun allen moeten afwenden, en schermen met modellen van Jacco, alsof het feiten betreft.
Voss zit niet in het OMT om een achterban te vertegenwoordigen. Die zit daar als expert op zijn vakgebied. En de regering doet exact dat, het krijgt adviezen van het OMT en andere experts en neemt beslissingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
En daar gaat het al fout in de land. Welke achterban vertegenwoordigd Voss? Precies, niemand.
De politiek moet gewoon bespreken wat ze willen en daar de rapportjes van het OMT in meenemen. Echter leven wij nu volgens de wens van een clubje zonder achterban en met een nauwe blik, en Voss gaat zich er al naar gedragen.
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voss zit niet in het OMT om een achterban te vertegenwoordigen. Die zit daar als expert op zijn vakgebied. En de regering doet exact dat, het krijgt adviezen van het OMT en andere experts en neemt beslissingen.
De regering zit er om een achterban te vertegenwoordigen.
Nee, zo is het. En wat zij op persoonlijke titel op TV zeggen heeft geen enkele relevantie wie de beslissingen neemt en wat die beslissingen zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Eh, hoezo?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hun eigen plan trekken terwijl het code zwart kan worden over 5 maanden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
https://cdn.khn.nl/media/(...)na-routekaart_v3.pdf
'Geen beperkingen'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.htmlquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.
Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:
[..]
'Geen beperkingen'![]()
Voor de rest ook niet onaardig toch. In de hogere niveau's zijn ze alsnog streng voor zichzelf. Alleen dat zaalverhuur voor niveau 4 wellicht niet realistisch is, maar goed het is ze vergeven.
GGD bepaalt of je mag gaan testenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
Ja mooi is dat.
- Teststraat gesloten : cijfers onbetrouwbaar
- Glad : cijfers onbetrouwbaar
- GGD lek : cijfers onbetrouwbaar
- Regen : cijfers onbetrouwbaar
- De wind staat verkeerd: cijfers onbetrouwbaar
- IT storing : cijfers onbetrouwbaar
Als je na een jaar nog niet in je hoofd haalt om te gaan testen, als je klachten hebt, om zeker te weten dat je geen gevaar voor je omgeving bent, ben je sowieso niet zo handig bezig, ik zou het in elk geval wel willen weten, ook al moet ik een dagje wachten.
Als de cijfers over een 1.5 week nog onbetrouwbaar zijn, kunnen we de denk ik wel de conclusie wel trekken dat de modellen onbetrouwbaar waren.
Het siert de staatsNOS dat ze de frase "om corona-angst op te wekken" durven te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef Luke83 het volgende:
Weet je, stel dat die Britse variant minder besmettelijk is dan eerder werd gevreesd/gedacht. Niemand denk ik die er boos om is dat er zware maatregelen zijn ingevoerd half december en zijn verlengd. Maar als dat effect uitblijft, en ook in Britse data het effect lijkt mee te vallen, misschien is het dan beter om wat mee te bewegen, ipv stug aan zware maatregelen vast te houden. Concreet: niet nu alweer gaan lopen roepen dat de cijfers komende weken niet betrouwbaar zijn, vanwege de sneeuw. Bekijk het rustig, en laat dit soort uitspraken achterwege. Wekt alleen maar irritatie op.
Als je online een afspraak maakt is er niemand die controleert of je klachten hebt/klachten erg genoeg zijn.quote:
Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.
Je kunt hier tegenin brengen dat het effect van maatregelen altijd moeilijk te beoordelen is. Ze hangen immers in de regel samen met de specifieke omstandigheden (bijv. of er vakantie is) en bovendien hebben dezelfde maatregelen in de loop van de tijd waarschijnlijk minder effect als het gaat om het aanpassen van gedrag.
Ja ik zie dat dus anders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.
Zeker terecht. Zelfs zonder enige kennis van welke voorwaarden dan ook voor een groene fase kan ik er al spontaan blij van worden. Kijk overheid, maak kennis met de menselijke psyche, zó werkt perspectief.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.
De cynische Janneke vermoedt dat deze routekaart door de minister in ontvangst genomen wordt met de toevoeging 'we gaan hier heel serieus naar kijken', en daarna horen we er nooit meer iets van. Hopelijk heb ik ongelijk.
Dat zeg ik zelf ook: in hoeverre kun je in een natuurlijke setting ooit van 'betrouwbaar' spreken? Wat is betrouwbaar? Waar het veeleer om gaat, is dat de context moet worden meegewogen. Da's wat Voss nu kenbaar maakt. Het wekt hier wellicht irritatie, maar laten we wel wezen: daar is niet heel veel voor nodig. Het topic is één grote rant geworden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...
Ja, ik vind dat wel jammer. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd zijn, maar het wordt er ook niet leuker op als iedereen gaat zitten chagrijnen de hele dag.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het wekt hier wellicht irritatie, maar laten we wel wezen: daar is niet heel veel voor nodig. Het topic is één grote rant geworden.
ik vind dat ook storend, die OMT leden zouden helemaal niet in de praatprogramma's moeten zitten maar het probleem is dat ze dan de De Hondjes van deze wereld laten komenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
We zijn het er niet mee eens, we maken een eigen routekaartquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
Ik vind het ook een gemis. Ga dan naar KLB of zo. Maar goed, dit soort metadiscussies doen de reeks ook geen goed, dus ik zal erover ophouden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat wel jammer. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd zijn, maar het wordt er ook niet leuker op als iedereen gaat zitten chagrijnen de hele dag.
Deze kent tenminste een code groen. Iets wat je van die van de overheid niet kan zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hun eigen plan trekken terwijl het code zwart kan worden over 5 maanden.
niet genoeg klachten is niet testen, dus moet je al overdrijven om een test te krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Als je online een afspraak maakt is er niemand die controleert of je klachten hebt/klachten erg genoeg zijn.
Zou hier nu iemand een rooster voor zitten te maken? Wie er op welke dag de media mag opzoeken om een nieuw paniekverhaal op te halen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Godver, de sneeuwstorm is nog maar net gaan liggen. https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Jeetje die mutaties komen via andere landen binnen. wat zouden ze daar nou nog tegen kunnen doen? Moeilijk hoor. Ik zou niet in de regering willen zittenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Godver, de sneeuwstorm is nog maar net gaan liggen. https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Echt waar? Daar trappen we toch niet meer in. Zeker over de Britse variant des doods?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.
Pagina opent niet. Denk ik door een blocker. Aan de url te zien gaat het rivm lekker door met paniek zaaien.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Dan heb je Anna (een collega van mij) van rond de 60 nog niet gehoord. Die twijfelt niet aan het beleid van Rutte & Co, want zij weten immers wat het beste voor ons is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Echt waar? Daar trappen we toch niet meer in. Zeker over de Britse variant des doods?
[..]
Pagina opent niet. Denk ik door een blocker. Aan de url te zien gaat het rivm lekker door met paniek zaaien.
Bekijk coronatest.nl maar eens. Een simpel snotneusje is al voldoende. En zelfs al zou je geen klachten hebben, een test is zo geregeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet genoeg klachten is niet testen, dus moet je al overdrijven om een test te krijgen.
Zag het ook net, ik zet mijn aluhoedje wel vast op hoor, maar de timing is wel heel keurig. We hebben een paar dagen meer aandacht voor sneeuw en kou en een Elfstedentocht, dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Nadat gebleken is dat de Britse variant niet zo gevaarlijk is als men al die tijd gepredikt heeft, moeten we vanaf maart weer thuisblijven omdat er een vierde golf dreigt met een Zuid Afrikaanse variant...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Echt waar? Daar trappen we toch niet meer in. Zeker over de Britse variant des doods?
[..]
Pagina opent niet. Denk ik door een blocker. Aan de url te zien gaat het rivm lekker door met paniek zaaien.
Daar begint het op te lijken inderdaad. Weer iemand anders die hel en verdoemenis aankondigt... kom op zeg..... denken ze dat we dat niet doorhebben ofzo?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou hier nu iemand een rooster voor zitten te maken? Wie er op welke dag de media mag opzoeken om een nieuw paniekverhaal op te halen?
Nou..."never overestimate the intelligence of the crowd" zeg ik altijd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar begint het op te lijken inderdaad. Weer iemand anders die hel en verdoemenis aankondigt... kom op zeg..... denken ze dat we dat niet doorhebben ofzo?
Maar er komt storm hoor, heus!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK intussen al naar iets boven de 12K gedaald aan nieuwe besmettingen.
Was gister nog 15K.
In Groot-Brittannië heeft het ook gesneeuwd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK intussen al naar iets boven de 12K gedaald aan nieuwe besmettingen.
Was gister nog 15K.
Lijkt me ook gewoon prettig. Weet je wat dan ook slim is? Er naar handelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:44 schreef Tijn het volgende:
Je kan ook blij zijn dat het mee lijkt te vallen met die Britse variant. Ik noem maar een dwarsstraat.
Komt vanzelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weet je wat dan ook slim is? Er naar handelen.
Alsof we een Elfstedentocht krijgenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:35 schreef josja het volgende:
[..]
Zag het ook net, ik zet mijn aluhoedje wel vast op hoor, maar de timing is wel heel keurig. We hebben een paar dagen meer aandacht voor sneeuw en kou en een Elfstedentocht, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Lijkt mij ook, maar ik denk dat draagvlak verliezen geen goed plan is.quote:
Mja, met de verkiezingen in aantocht hoop ik eerlijk gezegd dat ze zich zo impopulair mogelijk makenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar ik denk dat draagvlak verliezen geen goed plan is.
De VVD? Zekerquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, met de verkiezingen in aantocht hoop ik eerlijk gezegd dat ze zich zo impopulair mogelijk maken
Ach, alleen al de gedachte aan die vrolijke hossende Unoxmutsen verbroedert. Die goeie ouwe tijd. Komt ie ooit weer?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alsof we een Elfstedentocht krijgen
doen alsof ze bang zijn, zie jij ze met mondkapjes in de kamer staan/zitten?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
6 januari zaten ze daar nog op 62K.
Maar in Den Haag poepen ze de broek vol.
Dus ze weet niet hoe groot de storm is, maar wel dat het een storm is en dat hij komt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
'De "storm" van de Britse coronavirusvariant is in aantocht, zegt Susan van den Hof van het RIVM dinsdag tegen NU.nl. Ondanks de nog dalende besmettingscijfers is het belangrijk "dat we niet in slaap gesust worden". De epidemioloog zegt niet te weten "hoe groot de storm is, maar we weten dat die eraan komt".'
Het gaat stormen! Buig je! We gaan allemaal dood! Het lijkt inderdaad wel of ze elke dag weer een alarmbericht de wereld in moeten sturen. We kunnen het ons uiteraard niet permitteren om ons een dag geen 'grote zorgen' te maken...
De toorn des Heren zal over u nederdalen!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
'De "storm" van de Britse coronavirusvariant is in aantocht, zegt Susan van den Hof van het RIVM dinsdag tegen NU.nl. Ondanks de nog dalende besmettingscijfers is het belangrijk "dat we niet in slaap gesust worden". De epidemioloog zegt niet te weten "hoe groot de storm is, maar we weten dat die eraan komt".'
Het gaat stormen! Buig je! We gaan allemaal dood! Het lijkt inderdaad wel of ze elke dag weer een alarmbericht de wereld in moeten sturen. We kunnen het ons uiteraard niet permitteren om ons een dag geen 'grote zorgen' te maken...
Oh oh! Vergeet de mondkapjesvisie van ze niet!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus ze weet niet hoe groot de storm is, maar wel dat het een storm is en dat hij komt.
Maar goed, dit zijn dezelfde mensen die een jaar geleden nog riepen dat het niet besmettelijk was, dat het nooit naar Nederland zou komen en dat je carnaval in kleine groepjes viert. Dus laten we niet verbaasd zijn.
En zullen we elkander ontmoeten op den Dodenakker!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:59 schreef Nia het volgende:
[..]
De toorn des Heren zal over u nederdalen!
Zo'n baantje als kamerlid is zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:03 schreef popje het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Tweede Kamer met reces gaat, wat per aanstaande vrijdag is... wat we dan gaan doen met de volgende persconferenties en verlenging van maatregelen? Dan moet de Tweede Kamer weer akkoord geven... en dan zijn ze 6 weken met reces.
Ze hoeven geen akkoord te geven. Ze hebben de mogelijkheid om binnen een week dingen terug te draaien, of om de avondklok te beëindigen. De kans dat ze het doen is vrij klein, maar in principe kunnen ze terugkomen van reces.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:03 schreef popje het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Tweede Kamer met reces gaat, wat per aanstaande vrijdag is... wat we dan gaan doen met de volgende persconferenties en verlenging van maatregelen? Dan moet de Tweede Kamer weer akkoord geven... en dan zijn ze 6 weken met reces.
Of het nu waar is of niet, hoop t niet. Waarom brengen ze het allemaal alsof we in een B film zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
Guttegut. Ik zal het kort samenvatten: “We weten het niet”.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:10 schreef popje het volgende:
Nos.nl:
''We zien landelijk een heel kleine daling - of we nou van zaterdag tot zaterdag kijken of van dinsdag tot dinsdag. Wij verwachten dat de komende tijd het aantal positieve tests weer zal toenemen door de Britse variant", zegt Van den Hof in het NPO Radio 1-programma Nieuws & Co.
Maar zeker is dat nog niet, denkt ze. Het r-getal van zowel 'de normale variant' als de Britse variant is namelijk ook de laatste twee weken gedaald. Als het r-getal onder de 1 kan komen, is dat goed nieuws.'
Hier is ze een stuk minder paniekerig...
Volgens dat artikel is dus voor het ingaan van extra maatregelen op 23 januari de R al gedaald van de Britse variant naar 1,13... dan gaat het zeker nu niet ineens nog heel hard stijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Langzaam maar zeker krijgt de Britse variant in Nederland de overhand. Het RIVM verwacht dat dat zal leiden tot een toename van het aantal besmettingen in de komende maanden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)se-variant~a5c262ce/
De komende maanden ook...... het zou toch nu zo ver zijn?
Ik ben ZO blij dat precies vandaag NOS rapporteert over die duitse onthulling! Graag veel aandacht daarvoor de komende dagen, mensen zullen natuurlijk denken dat dat hier ook zo zal zijn gegaan, het geeft een goede zweem van onbetrouwbaarheid die précies erg genoeg is dat het draagvlak en vertrouwen en daarmee naleving van maatregelen er gigantisch van beschadigt raakt én éxact vaag genoeg dat ze het niet goed kunnen ontkennen/weerleggen. Echt IDEAAL!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar begint het op te lijken inderdaad. Weer iemand anders die hel en verdoemenis aankondigt... kom op zeg..... denken ze dat we dat niet doorhebben ofzo?
Ik sta best wel te kijken van het bericht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:17 schreef Nia het volgende:
[..]
Het siert de staatsNOS dat ze de frase "om corona-angst op te wekken" durven te gebruiken.
ja, precies.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik sta best wel te kijken van het bericht.
Uiteindelijk is het gewoon overheids manipulatie onder de noemer van onafhankelijk onderzoek terwijl de uitkomst al vast staat om in het verkooppraatje/beleid van de overheid te passen.
Ipv daadwerkelijk beleid te maken op onderzoek werkt het hier precies andersom.
Hoe ver in de toekomst bedoelt men met "de komende maanden". Het is allemaal zo vaag. Gaan ze meteen maar de hele lente voor de burger door de plee spoelen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Langzaam maar zeker krijgt de Britse variant in Nederland de overhand. Het RIVM verwacht dat dat zal leiden tot een toename van het aantal besmettingen in de komende maanden.
Dat bedoel ik ja, februari en maart? Tot en met april? Mei?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:20 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe ver in de toekomst bedoelt men met "de komende maanden". Het is allemaal zo vaag. Gaan ze meteen maar de hele lente voor de burger door de plee spoelen?
Storm in een glas water?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:13 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens dat artikel is dus voor het ingaan van extra maatregelen op 23 januari de R al gedaald van de Britse variant naar 1,13... dan gaat het zeker nu niet ineens nog heel hard stijgen.
Allemaal storm in een glas water.
Je kan toch 'gewoon' je geld terugvragen? daar heb je recht op. dacht dat KLM wel schappelijk was.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Nia het volgende:
Zijn hier meer users die met een KLM voucher zitten? Medio april moet ik de eerste voucher verzilveren, maar mijn hoop op een 'vrije aftocht' naar een Europees land zie ik onderhand in rook opgaan door al die oprukkende varianten. Steeds in mijn achterhoofd klinkt het lied "Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe, vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naartoe"
Gewoon cashen dan toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Nia het volgende:
Zijn hier meer users die met een KLM voucher zitten? Medio april moet ik de eerste voucher verzilveren, maar mijn hoop op een 'vrije aftocht' naar een Europees land zie ik onderhand in rook opgaan door al die oprukkende varianten. Steeds in mijn achterhoofd klinkt het lied "Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe, vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naartoe"
Zal snel cashen voordat die toko bankroet is. :/quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Nia het volgende:
Dat is het hele rivm vanaf vorig jaar tot nu samengevat in 1 zin.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Guttegut. Ik zal het kort samenvatten: “We weten het niet”.
Ook als je wel het bestemmingsland binnen kunt komen, maar dan alleen met een geldige negatieve COVID-19 test korter dan 48 uur? Mijn EMD voucher is non refundable (was in 2020 onderdeel van een pakket stedentrip)quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan toch 'gewoon' je geld terugvragen? daar heb je recht op. dacht dat KLM wel schappelijk was.
Precies dit.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:27 schreef Gunner het volgende:
[..]
Je kan toch 'gewoon' je geld terugvragen? daar heb je recht op. dacht dat KLM wel schappelijk was.
Nee natuurlijk niet, zij weten ook wel dat het alleen maar schijnveiligheid is. En Hugo al helemaal:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:55 schreef THEFXR het volgende:
[..]
doen alsof ze bang zijn, zie jij ze met mondkapjes in de kamer staan/zitten?
Her verspreid zich heel langzaam, toch is het is super besmettelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Lijkt wel het knmi met hun code ROOD PANIEK! geroep waarna er 3 druppels vallen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:31 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Her verspreid zich heel langzaam, toch is het is super besmettelijk.
Over 5 maanden is het zo ver.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Nee alle alarmberichtgeving elke dag hierover dat ondanks alle maatregelen we alsnog code zwart gaan krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Storm in een glas water?
Dus een situatie waarin alles dicht is je 's avonds niet meer de straat op mag, bijna de strengst denkbare lockdown, is nog niet voldoende om de Britse variant onder de 1 te krijgen en dan is het een storm in een glas water als daarop gewezen wordt?
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In de telegraaf wordt het weerlegd
https://www.telegraaf.nl/(...)door-dalende-cijfers
quote:Viroloog: komende twee weken cruciaal.
Bertquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:34 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
In de telegraaf wordt het weerlegd
https://www.telegraaf.nl/(...)door-dalende-cijfers
Die Britse variant is wel echt de grootste bullshit in deze hele crisis.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Lijkt wel het knmi met hun code ROOD PANIEK! geroep waarna er 3 druppels vallen.
We moeten vanaf nu alles op alles zetten om iedere wedstrijd te winnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is dit het virologische equivalent van een zespuntenwedstrijd?
Ah D66 en voltallig links weer zo te zien: https://www.nu.nl/politie(...)ver-afschaffing.htmlquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:30 schreef Janneke141 het volgende:
Meerderheid van de TK steunt de verlenging van de avondklok. Inclusief D66.
Er wordt nog niet het begin van een perspectief gegeven op de afschaffing van de avondklok (laat staan andere maatregelen), de vragen die gesteld worden, worden niet beantwoord. Maar we stemmen gewoon met driekwart meerderheid voor.quote:"Wanneer is er een zodanige gunstige ontwikkeling dat er een einde aan wordt gemaakt?", wilde D66-Kamerlid Maarten Groothuizen weten. Maar demissionair premier Mark Rutte kon daar geen duidelijk antwoord op geven.
Over 2 weken hoor je waarschijnlijk weer het zelfde verhaaltje omdat ze dan wel weer een ander smoesje hebben. Te weinig mensen die getest zijn door de sneeuw enzovoort. Wanneer durven ze nu is toe te geven dat ze het dom weg gewoon niet weten of misschien naast zaten.quote:
En het AD kopt gewoon even 'Weer minder besmettingen: maatregelen zetten stevige rem op groei Britse variant'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
Aanvallend darten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
We moeten vanaf nu alles op alles zetten om iedere wedstrijd te winnen.
Als ik het verslag van de NOS losjes interpreteer dan wilde de Tweede Kamer 'toezeggingen en duidelijkheid' over de afschaffing van de avondklok, en zijn ze uiteindelijk zonder morren akkoord gegaan met de gebruikelijke vage kreten van Rutte.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ah D66 en voltallig links weer zo te zien: https://www.nu.nl/politie(...)ver-afschaffing.html
Nog wat spannends gebeurd in het debat verder? Vond dit wel een mooie:
[..]
Er wordt nog niet het begin van een perspectief gegeven op de afschaffing van de avondklok (laat staan andere maatregelen), de vragen die gesteld worden, worden niet beantwoord. Maar we stemmen gewoon met driekwart meerderheid voor.
Vorig jaar deden ze ook nauwelijks iets, het weer werd beter en corona verdween op de achtergrond.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Scrummie het volgende:
Wel grappig, afgelopen jaar nagenoeg altijd het gevoel gehad dat regering te weinig deed. Wat ook zo was.
En nu? Nu het gevoel dat ze veel te veel doen zonder goede argumenten.
Heb je wat linkjes?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:34 schreef popje het volgende:
[..]
Nee alle alarmberichtgeving elke dag hierover dat ondanks alle maatregelen we alsnog code zwart gaan krijgen.
En volgende week: meer besmettingen, mensen konden de winterse verleidingen niet weerstaanquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En het AD kopt gewoon even 'Weer minder besmettingen: maatregelen zetten stevige rem op groei Britse variant'![]()
Het wordt steeds kanslozer met die kranten.
Ik vind dat helemaal niet grappig. Het is schandalig.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Scrummie het volgende:
Wel grappig, afgelopen jaar nagenoeg altijd het gevoel gehad dat regering te weinig deed. Wat ook zo was.
'Avondklok naar 19:00u serieuze optie'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
En volgende week: meer besmettingen, mensen konden de winterse verleidingen niet weerstaan
Ja ik weet niet waarom ik eigenlijk nog op kranten als Nu.nl, Telegraaf of AD / BD lees met hun sensatieartikelen en slechte onderzoeken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
En volgende week: meer besmettingen, mensen konden de winterse verleidingen niet weerstaan
Alcoholverkoop ookquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:45 schreef Caland het volgende:
[..]
'Avondklok naar 19:00u serieuze optie'
Ik vond deze wel goed gevonden:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik het verslag van de NOS losjes interpreteer dan wilde de Tweede Kamer 'toezeggingen en duidelijkheid' over de afschaffing van de avondklok, en zijn ze uiteindelijk zonder morren akkoord gegaan met de gebruikelijke vage kreten van Rutte.
Want daarvoor namen de ziekenhuisopnames toe of zo?quote:Rutte blijft erbij dat er nu voldoende redenen zijn om de avondklok, en ook de beperking van het aantal bezoekers aan huis naar 1, voort te zetten. "De ziekenhuisopnames nemen af, dat beeld past bij een avondklok die succesvol ingevoerd is." Volgens de premier blijkt uit modellen van het RIVM dat de twee maatregelen naar schatting 10 procent minder besmettingen opleveren.
Dat vind ik wel heel opvallend. Angst als middel wordt door politici regelmatig ingezet, maar hier in Nederland hebben we dat in ieder geval nog af kunnen houden tot pakweg januari.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:48 schreef leolinedance het volgende:
COR / "Berlijn wilde corona-angst zaaien"
Nee dit danHet is ook (bijna) overal hetzelfde hè.
Dat is toch ook wat; laat je je als instagram modelletje onderschijten door steenrijke sjeiks, loop je ook nog corona op.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Ja, net als hier. Iets onderzocht wat ze nooit hebben gebruikt. Schande, schande.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:48 schreef leolinedance het volgende:
COR / "Berlijn wilde corona-angst zaaien"
Nee dit danHet is ook (bijna) overal hetzelfde hè.
Mischien moet je het verhaal even eerst lezen voordat je dit soort dingen post want als je dat gedaan had dan had je geweten dat dit nooit beleid is geworden in Duitsland, het is alleen onderzocht en besproken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel opvallend. Angst als middel wordt door politici regelmatig ingezet, maar hier in Nederland hebben we dat in ieder geval nog af kunnen houden tot pakweg januari.
Laffe herders. Geef die man huiswerk, laat hem morgen terugkomen. Weer geen antwoord? Naar huis sturen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ah D66 en voltallig links weer zo te zien: https://www.nu.nl/politie(...)ver-afschaffing.html
Nog wat spannends gebeurd in het debat verder? Vond dit wel een mooie:
[..]
Er wordt nog niet het begin van een perspectief gegeven op de afschaffing van de avondklok (laat staan andere maatregelen), de vragen die gesteld worden, worden niet beantwoord. Maar we stemmen gewoon met driekwart meerderheid voor.
Volgens mij heeft de overheid in Nederland en Duitsland de bevolking redelijk vaak angst aangejaagd met onheilvoorspellingen. Ze doen het nu nog steeds met de Britse variant.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, net als hier. Iets onderzocht wat ze nooit hebben gebruikt. Schande, schande.
Ik zeg niet dat het beleid is geworden. Maar als je het artikel had gelezen had je gezien dat bepaalde cijfers wel degelijk gebruikt zijn om scenario's te schetsen. Cijfers alleen gebaseerd op angst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je het verhaal even eerst lezen voordat je dit soort dingen post want als je dat gedaan had dan had je geweten dat dit nooit beleid is geworden in Duitsland, het is alleen onderzocht en besproken.
Ik niet. Ben je met mij in discussie of met een persoon in je fantasie?quote:De ironie hier is wel dat iedereen vorig jaar om het hardst riep dat Duitsland het beter deed dan Nederland. Waar is dat ineens gebleven, eigenlijk?
Kan dat, met een MP van een kabinet dat al gevallen is?quote:
Doodvermoeiendquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:42 schreef leolinedance het volgende:
RIVM: 'De storm komt, we moeten ons niet in slaap laten sussen door daling'
https://www.nu.nl/coronav(...)sen-door-daling.html
En maar lekker doorgaan met die bangmakerij. Geen haar beter dan in Berlijn.
Precies dit. In september zag zelfs een blinde dat het fout ging. Alle signaalwaarden op het dashboard werden verpulverd. En nu? Het lijkt wel alsof ze niet dúrven te versoepelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Scrummie het volgende:
Rutte?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laffe herders. Geef die man huiswerk, laat hem morgen terugkomen. Weer geen antwoord? Naar huis sturen.
Dat was 1 specifieke userquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
De ironie hier is wel dat iedereen vorig jaar om het hardst riep dat Duitsland het beter deed dan Nederland. Waar is dat ineens gebleven, eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:59 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat was 1 specifieke userNee, hoor, dat was het niet, Gretzl deed dat uit het oogpunt van zijn ideologie maar er waren hier tientallen anderen die om het hardst riepen dat Duitsland het beter deed dan wij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat was op dat moment ook gewoon zo. Beetje flauw, om nu achteraf te roepen 'kijk ze doen het niet beter!'.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, dat was het niet, Gretzl deed dat uit het oogpunt van zijn ideologie maar er waren hier tientallen anderen die om het hardst riepen dat Duitsland het beter deed dan wij.
Dat is weggegaan sinds ze het niet eens zo heel veel beter doen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je het verhaal even eerst lezen voordat je dit soort dingen post want als je dat gedaan had dan had je geweten dat dit nooit beleid is geworden in Duitsland, het is alleen onderzocht en besproken.
De ironie hier is wel dat iedereen vorig jaar om het hardst riep dat Duitsland het beter deed dan Nederland. Waar is dat ineens gebleven, eigenlijk?
En hoe is dat relevant?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, hoor, dat was het niet, Gretzl deed dat uit het oogpunt van zijn ideologie maar er waren hier tientallen anderen die om het hardst riepen dat Duitsland het beter deed dan wij.
Ja. Z’n verhaal rammelt inhoudelijk en blijkbaar wil hij gewoon niet in gaan op vragen. Dat moet je gewoon niet pikken. Dit gaat niet om een wijziging van de accountantswet ofzo...quote:
En België kon er toch helemaal geen klote van?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom niet?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Kan dat, met een MP van een kabinet dat al gevallen is?
Duitsland deed het toen ook beter dan wij. Nog steeds wel eigenlijk, al hebben zij natuurlijk ook de problemen waar de meeste Europese landen momenteel mee te maken hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was mijn punt niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:00 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Dat was op dat moment ook gewoon zo. Beetje flauw, om nu achteraf te roepen 'kijk ze doen het niet beter!'.
Nee het punt was dat je dat nu niet meer hoort volgens mij.quote:
Kan de Kamer dan niet beter zichzelf ontbinden?quote:
Sommige landen hebben gewoon in de eerste golf gewoon geluk gehad. Daarom roepen veel mensen van kijk is hoe goed ze het gedaan hebben. Tsjechië is een mooi voorbeeld. Amper besmettingen in de eerste golf en in de tweede golf volledig uit de hand gelopen. Soms heb je ook gewoon geluk nodig.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iedereen zelfs?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zorgen dat je het vaccinatieproces op orde hebt is geen kwestie van geluk natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sommige landen hebben gewoon in de eerste golf gewoon geluk gehad.
Exact. En dan krijg je op CNN.com een artikel waar geclaimed wordt dat Tsjechië het zo goed deed omdat ze vroeg een mondkapjesplicht instelden. Die ook tijdens de tweede golf geldde, maar volgens CNN was die tweede golf er alleen maar omdat mensen zich minder goed aan de mondkapjesplicht hieldenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sommige landen hebben gewoon in de eerste golf gewoon geluk gehad. Daarom roepen veel mensen van kijk is hoe goed ze het gedaan hebben. Tsjechië is een mooi voorbeeld. Amper besmettingen in de eerste golf en in de tweede golf volledig uit de hand gelopen. Soms heb je ook gewoon geluk nodig.
Dat kan niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan de Kamer dan niet beter zichzelf ontbinden?
?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zorgen dat je het vaccinatieproces op orde hebt is geen kwestie van geluk natuurlijk.
Zodra landen lockdowns van elkaar gaan kopiëren en het ene land heeft (even fictief) op dat moment 100 besmettingen en de andere 1000, tja dan gaat het ene land het altijd 'winnen' van de ander, puur op basis van de willekeurige aantallen waarmee ze beginnen. Om deze simpele reden ben ik altijd tegen het één op één vergelijken van landen geweest.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Sommige landen hebben gewoon in de eerste golf gewoon geluk gehad. Daarom roepen veel mensen van kijk is hoe goed ze het gedaan hebben. Tsjechië is een mooi voorbeeld. Amper besmettingen in de eerste golf en in de tweede golf volledig uit de hand gelopen. Soms heb je ook gewoon geluk nodig.
Die kapjes zijn in de VS inderdaad bijkans heilig verklaard.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Exact. En dan krijg je op CNN.com een artikel waar geclaimed wordt dat Tsjechië het zo goed deed omdat ze vroeg een mondkapjesplicht instelden. Die ook tijdens de tweede golf geldde, maar volgens CNN was die tweede golf er alleen maar omdat mensen zich minder goed aan de mondkapjesplicht hielden
Een van de dingen waar Duitsland voor werd geprezen is het feit dat ze gelijk konden beginnen met inenten toen in december de vaccins van Pfizer beschikbaar kwamen, terwijl het in Nederland een zooitje was en we nog een maand nodig hadden om de boel halsoverkop een beetje op te starten.quote:
Ik lees het inderdaad ook net, dat zat blijkbaar verkeerd in mijn hoofd.quote:
Er zijn zelfs politici die riepen dat men beelden van de feestende mensen na de superbowl moest gaan bekijken, en iedereen zonder mondkapje vervolgd moesten wordenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Die kapjes zijn in de VS inderdaad bijkans heilig verklaard.
Maar dat zeg je als reactie op een post die gaat over de eerste golf. Waar het tot nu toe steeds over ging.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een van de dingen waar Duitsland voor werd geprezen is het feit dat ze gelijk konden beginnen met inenten toen in december de vaccins van Pfizer beschikbaar kwamen, terwijl het in Nederland een zooitje was en we nog een maand nodig hadden om de boel halsoverkop een beetje op te starten.
Landen vergelijken is ook lastig omdat je te maken hebt met de geografie, klimaat en bevolkingsopbouw. In sommige landen in Afrika is corona nooit echt een ding geweest. Komt dat omdat ze amper testen, of het klimaat beter is zodat de verspreiding lastiger is, of door dat het vooral een jonge bevolking is waardoor corona eigenlijk niks voorstelt. Niemand heeft tot nu toe die antwoorden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:06 schreef galantis het volgende:
[..]
Zodra landen lockdowns van elkaar gaan kopiëren en het ene land heeft (even fictief) op dat moment 100 besmettingen en de andere 1000, tja dan gaat het ene land het altijd 'winnen' van de ander, puur op basis van de willekeurige aantallen waarmee ze beginnen. Om deze simpele reden ben ik altijd tegen het één op één vergelijken van landen geweest.
Dat heeft niks te maken met de eerste of tweede golf. Dat zou eerdere invloed moeten open op een mogelijke 3de golf of de volgende herfst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 19:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een van de dingen waar Duitsland voor werd geprezen is het feit dat ze gelijk konden beginnen met inenten toen in december de vaccins van Pfizer beschikbaar kwamen, terwijl het in Nederland een zooitje was en we nog een maand nodig hadden om de boel halsoverkop een beetje op te starten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |