De toorn des Heren zal over u nederdalen!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
'De "storm" van de Britse coronavirusvariant is in aantocht, zegt Susan van den Hof van het RIVM dinsdag tegen NU.nl. Ondanks de nog dalende besmettingscijfers is het belangrijk "dat we niet in slaap gesust worden". De epidemioloog zegt niet te weten "hoe groot de storm is, maar we weten dat die eraan komt".'
Het gaat stormen! Buig je! We gaan allemaal dood! Het lijkt inderdaad wel of ze elke dag weer een alarmbericht de wereld in moeten sturen. We kunnen het ons uiteraard niet permitteren om ons een dag geen 'grote zorgen' te maken...
Oh oh! Vergeet de mondkapjesvisie van ze niet!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dus ze weet niet hoe groot de storm is, maar wel dat het een storm is en dat hij komt.
Maar goed, dit zijn dezelfde mensen die een jaar geleden nog riepen dat het niet besmettelijk was, dat het nooit naar Nederland zou komen en dat je carnaval in kleine groepjes viert. Dus laten we niet verbaasd zijn.
En zullen we elkander ontmoeten op den Dodenakker!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:59 schreef Nia het volgende:
[..]
De toorn des Heren zal over u nederdalen!
Zo'n baantje als kamerlid is zo gek nog niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:03 schreef popje het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Tweede Kamer met reces gaat, wat per aanstaande vrijdag is... wat we dan gaan doen met de volgende persconferenties en verlenging van maatregelen? Dan moet de Tweede Kamer weer akkoord geven... en dan zijn ze 6 weken met reces.
Ze hoeven geen akkoord te geven. Ze hebben de mogelijkheid om binnen een week dingen terug te draaien, of om de avondklok te beëindigen. De kans dat ze het doen is vrij klein, maar in principe kunnen ze terugkomen van reces.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:03 schreef popje het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Tweede Kamer met reces gaat, wat per aanstaande vrijdag is... wat we dan gaan doen met de volgende persconferenties en verlenging van maatregelen? Dan moet de Tweede Kamer weer akkoord geven... en dan zijn ze 6 weken met reces.
Of het nu waar is of niet, hoop t niet. Waarom brengen ze het allemaal alsof we in een B film zitten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
'De "storm" van de Britse coronavirusvariant is in aantocht, zegt Susan van den Hof van het RIVM dinsdag tegen NU.nl. Ondanks de nog dalende besmettingscijfers is het belangrijk "dat we niet in slaap gesust worden". De epidemioloog zegt niet te weten "hoe groot de storm is, maar we weten dat die eraan komt".'
Het gaat stormen! Buig je! We gaan allemaal dood! Het lijkt inderdaad wel of ze elke dag weer een alarmbericht de wereld in moeten sturen. We kunnen het ons uiteraard niet permitteren om ons een dag geen 'grote zorgen' te maken...
Guttegut. Ik zal het kort samenvatten: “We weten het niet”.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:10 schreef popje het volgende:
Nos.nl:
''We zien landelijk een heel kleine daling - of we nou van zaterdag tot zaterdag kijken of van dinsdag tot dinsdag. Wij verwachten dat de komende tijd het aantal positieve tests weer zal toenemen door de Britse variant", zegt Van den Hof in het NPO Radio 1-programma Nieuws & Co.
Maar zeker is dat nog niet, denkt ze. Het r-getal van zowel 'de normale variant' als de Britse variant is namelijk ook de laatste twee weken gedaald. Als het r-getal onder de 1 kan komen, is dat goed nieuws.'
Hier is ze een stuk minder paniekerig...
Volgens dat artikel is dus voor het ingaan van extra maatregelen op 23 januari de R al gedaald van de Britse variant naar 1,13... dan gaat het zeker nu niet ineens nog heel hard stijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Langzaam maar zeker krijgt de Britse variant in Nederland de overhand. Het RIVM verwacht dat dat zal leiden tot een toename van het aantal besmettingen in de komende maanden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)se-variant~a5c262ce/
De komende maanden ook...... het zou toch nu zo ver zijn?
Ik ben ZO blij dat precies vandaag NOS rapporteert over die duitse onthulling! Graag veel aandacht daarvoor de komende dagen, mensen zullen natuurlijk denken dat dat hier ook zo zal zijn gegaan, het geeft een goede zweem van onbetrouwbaarheid die précies erg genoeg is dat het draagvlak en vertrouwen en daarmee naleving van maatregelen er gigantisch van beschadigt raakt én éxact vaag genoeg dat ze het niet goed kunnen ontkennen/weerleggen. Echt IDEAAL!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar begint het op te lijken inderdaad. Weer iemand anders die hel en verdoemenis aankondigt... kom op zeg..... denken ze dat we dat niet doorhebben ofzo?
Ik sta best wel te kijken van het bericht.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:17 schreef Nia het volgende:
[..]
Het siert de staatsNOS dat ze de frase "om corona-angst op te wekken" durven te gebruiken.
ja, precies.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik sta best wel te kijken van het bericht.
Uiteindelijk is het gewoon overheids manipulatie onder de noemer van onafhankelijk onderzoek terwijl de uitkomst al vast staat om in het verkooppraatje/beleid van de overheid te passen.
Ipv daadwerkelijk beleid te maken op onderzoek werkt het hier precies andersom.
Hoe ver in de toekomst bedoelt men met "de komende maanden". Het is allemaal zo vaag. Gaan ze meteen maar de hele lente voor de burger door de plee spoelen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Langzaam maar zeker krijgt de Britse variant in Nederland de overhand. Het RIVM verwacht dat dat zal leiden tot een toename van het aantal besmettingen in de komende maanden.
https://www.ad.nl/binnenl(...)se-variant~a5c262ce/
De komende maanden ook...... het zou toch nu zo ver zijn?
Dat bedoel ik ja, februari en maart? Tot en met april? Mei?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:20 schreef Nia het volgende:
[..]
Hoe ver in de toekomst bedoelt men met "de komende maanden". Het is allemaal zo vaag. Gaan ze meteen maar de hele lente voor de burger door de plee spoelen?
Storm in een glas water?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:13 schreef popje het volgende:
[..]
Volgens dat artikel is dus voor het ingaan van extra maatregelen op 23 januari de R al gedaald van de Britse variant naar 1,13... dan gaat het zeker nu niet ineens nog heel hard stijgen.
Allemaal storm in een glas water.
Je kan toch 'gewoon' je geld terugvragen? daar heb je recht op. dacht dat KLM wel schappelijk was.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Nia het volgende:
Zijn hier meer users die met een KLM voucher zitten? Medio april moet ik de eerste voucher verzilveren, maar mijn hoop op een 'vrije aftocht' naar een Europees land zie ik onderhand in rook opgaan door al die oprukkende varianten. Steeds in mijn achterhoofd klinkt het lied "Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe, vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naartoe"
Gewoon cashen dan toch?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Nia het volgende:
Zijn hier meer users die met een KLM voucher zitten? Medio april moet ik de eerste voucher verzilveren, maar mijn hoop op een 'vrije aftocht' naar een Europees land zie ik onderhand in rook opgaan door al die oprukkende varianten. Steeds in mijn achterhoofd klinkt het lied "Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe, vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naartoe"
Zal snel cashen voordat die toko bankroet is. :/quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Nia het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |