abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197911050
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
'De "storm" van de Britse coronavirusvariant is in aantocht, zegt Susan van den Hof van het RIVM dinsdag tegen NU.nl. Ondanks de nog dalende besmettingscijfers is het belangrijk "dat we niet in slaap gesust worden". De epidemioloog zegt niet te weten "hoe groot de storm is, maar we weten dat die eraan komt".'

Het gaat stormen! Buig je! We gaan allemaal dood! Het lijkt inderdaad wel of ze elke dag weer een alarmbericht de wereld in moeten sturen. We kunnen het ons uiteraard niet permitteren om ons een dag geen 'grote zorgen' te maken...
De toorn des Heren zal over u nederdalen! }:|
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:59:22 #202
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197911056
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dus ze weet niet hoe groot de storm is, maar wel dat het een storm is en dat hij komt.

Maar goed, dit zijn dezelfde mensen die een jaar geleden nog riepen dat het niet besmettelijk was, dat het nooit naar Nederland zou komen en dat je carnaval in kleine groepjes viert. Dus laten we niet verbaasd zijn.

Oh oh! Vergeet de mondkapjesvisie van ze niet!
Where law ends, tyrrany begins.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:59:51 #203
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197911067
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:59 schreef Nia het volgende:

[..]

De toorn des Heren zal over u nederdalen! }:|
En zullen we elkander ontmoeten op den Dodenakker!
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:03:59 #204
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197911130
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Tweede Kamer met reces gaat, wat per aanstaande vrijdag is... wat we dan gaan doen met de volgende persconferenties en verlenging van maatregelen? Dan moet de Tweede Kamer weer akkoord geven... en dan zijn ze 6 weken met reces.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197911156
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:03 schreef popje het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurt als de Tweede Kamer met reces gaat, wat per aanstaande vrijdag is... wat we dan gaan doen met de volgende persconferenties en verlenging van maatregelen? Dan moet de Tweede Kamer weer akkoord geven... en dan zijn ze 6 weken met reces.
Zo'n baantje als kamerlid is zo gek nog niet. :7
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:06:05 #206
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197911157
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:03 schreef popje het volgende:
Ze hoeven geen akkoord te geven. Ze hebben de mogelijkheid om binnen een week dingen terug te draaien, of om de avondklok te beëindigen. De kans dat ze het doen is vrij klein, maar in principe kunnen ze terugkomen van reces.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197911171
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
'De "storm" van de Britse coronavirusvariant is in aantocht, zegt Susan van den Hof van het RIVM dinsdag tegen NU.nl. Ondanks de nog dalende besmettingscijfers is het belangrijk "dat we niet in slaap gesust worden". De epidemioloog zegt niet te weten "hoe groot de storm is, maar we weten dat die eraan komt".'

Het gaat stormen! Buig je! We gaan allemaal dood! Het lijkt inderdaad wel of ze elke dag weer een alarmbericht de wereld in moeten sturen. We kunnen het ons uiteraard niet permitteren om ons een dag geen 'grote zorgen' te maken...
Of het nu waar is of niet, hoop t niet. Waarom brengen ze het allemaal alsof we in een B film zitten.
Heb je net een leger verslagen, word je wakker op de rand van een vulkaan.
Alleen dat maakt al dat je al snel denkt:” Jajaja, eerst maar eens zien..”
Breng het met echte cijfers en met normale bewoordingen.
Go hard or go home
pi_197911196
Langzaam maar zeker krijgt de Britse variant in Nederland de overhand. Het RIVM verwacht dat dat zal leiden tot een toename van het aantal besmettingen in de komende maanden.

https://www.ad.nl/binnenl(...)se-variant~a5c262ce/

De komende maanden ook...... het zou toch nu zo ver zijn?
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:10:26 #209
3778 popje
pi_197911222
Nos.nl:

''We zien landelijk een heel kleine daling - of we nou van zaterdag tot zaterdag kijken of van dinsdag tot dinsdag. Wij verwachten dat de komende tijd het aantal positieve tests weer zal toenemen door de Britse variant", zegt Van den Hof in het NPO Radio 1-programma Nieuws & Co.

Maar zeker is dat nog niet, denkt ze. Het r-getal van zowel 'de normale variant' als de Britse variant is namelijk ook de laatste twee weken gedaald. Als het r-getal onder de 1 kan komen, is dat goed nieuws.'

Hier is ze een stuk minder paniekerig...
pi_197911265
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:10 schreef popje het volgende:
Nos.nl:

''We zien landelijk een heel kleine daling - of we nou van zaterdag tot zaterdag kijken of van dinsdag tot dinsdag. Wij verwachten dat de komende tijd het aantal positieve tests weer zal toenemen door de Britse variant", zegt Van den Hof in het NPO Radio 1-programma Nieuws & Co.

Maar zeker is dat nog niet, denkt ze. Het r-getal van zowel 'de normale variant' als de Britse variant is namelijk ook de laatste twee weken gedaald. Als het r-getal onder de 1 kan komen, is dat goed nieuws.'

Hier is ze een stuk minder paniekerig...
Guttegut. Ik zal het kort samenvatten: “We weten het niet”.
zie email 27 oktober
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:13:36 #211
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_197911277
Ondertussen is het al tot een uur of 18:00 / 18:15 uur licht. Betere tijden komen er aan _O_
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:13:47 #212
3778 popje
pi_197911278
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:
Langzaam maar zeker krijgt de Britse variant in Nederland de overhand. Het RIVM verwacht dat dat zal leiden tot een toename van het aantal besmettingen in de komende maanden.

Volgens dat artikel is dus voor het ingaan van extra maatregelen op 23 januari de R al gedaald van de Britse variant naar 1,13... dan gaat het zeker nu niet ineens nog heel hard stijgen.

Allemaal storm in een glas water.
pi_197911338
quote:
19s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:40 schreef Gunner het volgende:

[..]

Daar begint het op te lijken inderdaad. Weer iemand anders die hel en verdoemenis aankondigt... kom op zeg..... denken ze dat we dat niet doorhebben ofzo?
Ik ben ZO blij dat precies vandaag NOS rapporteert over die duitse onthulling! Graag veel aandacht daarvoor de komende dagen, mensen zullen natuurlijk denken dat dat hier ook zo zal zijn gegaan, het geeft een goede zweem van onbetrouwbaarheid die précies erg genoeg is dat het draagvlak en vertrouwen en daarmee naleving van maatregelen er gigantisch van beschadigt raakt én éxact vaag genoeg dat ze het niet goed kunnen ontkennen/weerleggen. Echt IDEAAL!

Slopen dat draagvlak, ik heb wel zin in wat versoepelingen!

En zo mooi vlak voor de verkiezingen, hehehe~
#WeesGeenWhales
pi_197911342
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:17 schreef Nia het volgende:

[..]

Het siert de staatsNOS dat ze de frase "om corona-angst op te wekken" durven te gebruiken.
Ik sta best wel te kijken van het bericht.
Uiteindelijk is het gewoon overheids manipulatie onder de noemer van onafhankelijk onderzoek terwijl de uitkomst al vast staat om in het verkooppraatje/beleid van de overheid te passen.

Ipv daadwerkelijk beleid te maken op onderzoek werkt het hier precies andersom.
pi_197911366
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:18 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik sta best wel te kijken van het bericht.
Uiteindelijk is het gewoon overheids manipulatie onder de noemer van onafhankelijk onderzoek terwijl de uitkomst al vast staat om in het verkooppraatje/beleid van de overheid te passen.

Ipv daadwerkelijk beleid te maken op onderzoek werkt het hier precies andersom.
ja, precies.

Echt mooi dat zelfs de NOS dit brengt. Iets dodelijkers voor het draagvlak, vertrouwen, en naleving van de maatregelen, is bijna niet te bedenken als je het probeert :)
#WeesGeenWhales
pi_197911385
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:09 schreef Wirelessmouse het volgende:

Hoe ver in de toekomst bedoelt men met "de komende maanden". Het is allemaal zo vaag. Gaan ze meteen maar de hele lente voor de burger door de plee spoelen?
pi_197911392
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Eh, hoezo?
Dat stond in een bericht hierboven dat ik quoted.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:24:15 #218
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_197911453
SOW wat een cijfers!!! :D
Avondklokeffect! :D
pi_197911478
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:20 schreef Nia het volgende:

[..]

Hoe ver in de toekomst bedoelt men met "de komende maanden". Het is allemaal zo vaag. Gaan ze meteen maar de hele lente voor de burger door de plee spoelen?
Dat bedoel ik ja, februari en maart? Tot en met april? Mei?

Als je dit zo leest zitten we tot mei vast in de angst reflex.
pi_197911489
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:13 schreef popje het volgende:

[..]

Volgens dat artikel is dus voor het ingaan van extra maatregelen op 23 januari de R al gedaald van de Britse variant naar 1,13... dan gaat het zeker nu niet ineens nog heel hard stijgen.

Allemaal storm in een glas water.
Storm in een glas water?

Dus een situatie waarin alles dicht is je 's avonds niet meer de straat op mag, bijna de strengst denkbare lockdown, is nog niet voldoende om de Britse variant onder de 1 te krijgen en dan is het een storm in een glas water als daarop gewezen wordt?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_197911494
Zijn hier meer users die met een KLM voucher zitten? Medio april moet ik de eerste voucher verzilveren, maar mijn hoop op een 'vrije aftocht' naar een Europees land zie ik onderhand in rook opgaan door al die oprukkende varianten. Steeds in mijn achterhoofd klinkt het lied "Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe, vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naartoe" :{
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:27:44 #222
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_197911506
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 18:26 schreef Nia het volgende:
Zijn hier meer users die met een KLM voucher zitten? Medio april moet ik de eerste voucher verzilveren, maar mijn hoop op een 'vrije aftocht' naar een Europees land zie ik onderhand in rook opgaan door al die oprukkende varianten. Steeds in mijn achterhoofd klinkt het lied "Vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten hoe, vluchten kan niet meer, 'k zou niet weten waar naartoe" :{
Je kan toch 'gewoon' je geld terugvragen? daar heb je recht op. dacht dat KLM wel schappelijk was.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 18:27:51 #223
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_197911509
quote:
Gewoon cashen dan toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_197911530
Weinig nieuwe cases vandaag in NL, zo effectief die avondklok. Werkt echt.

Weinig nieuwe cases vandaag hier in Zwitserland, zonder avondklok.

:P
pi_197911545
quote:
Zal snel cashen voordat die toko bankroet is. :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')