Dat is ook wat van Dissel in dat interview in december zei toch? Wij baseren ons alleen op virusbestrijding, al het andere is 'collateral damage' of hoe hij het ook noemde.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:14 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat beeld heb ik totaal niet trouwens. Als dat zo was zou er niet altijd een roep zijn om andere mensen in dat OMT die juist beeld hebben voor dat soort dingen. Deze mensen zijn vooral virologen.
Zie deze lijst maar eens;
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/omt
er zit geen enkele psycholoog in .. gros is viroloog, epidemioloog etc.
Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, als het sneeuwt kiezen ze ervoor thuis dood te gaan ipv 112 te bellen.
Eerlijk, ik snap er ook niets meer van.
Ja de bekende tunnelvisie dus. Met oogkleppen op.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is ook wat van Dissel in dat interview in december zei toch? Wij baseren ons alleen op virusbestrijding, al het andere is 'collateral damage' of hoe hij het ook noemde.
LOL mijn dochter veegde thuis haar boodschappen met een doekje af, ik lag in een deuk toen ze mij dat mailde.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Er waren mensen die hun boodschappen in bad deden nadat ze naar de winkel waren geweest. Ik vond dat bijzonder.
En ik snap er niks van dat jij niet snapt dat ik er niets van snap.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.
Je kunt hier tegenin brengen dat het effect van maatregelen altijd moeilijk te beoordelen is. Ze hangen immers in de regel samen met de specifieke omstandigheden (bijv. of er vakantie is) en bovendien hebben dezelfde maatregelen in de loop van de tijd waarschijnlijk minder effect als het gaat om het aanpassen van gedrag.
Ligt er aan wat je koopt. Badschuim is een voorbeeld waarbij het helemaal niet raar is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:09 schreef Haags het volgende:
[..]
Er waren mensen die hun boodschappen in bad deden nadat ze naar de winkel waren geweest. Ik vond dat bijzonder.
En wij elke dag in de bieb maar honderden boeken bij elkaar rapen voor al die leden die zo graag willen lezen. Dikke rijen mensen voor het afhalen en inleveren. Ik snap er zo onderhand niets meer van.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:42 schreef capricia het volgende:
Boekenwinkels worden niet toegevoegd aan de lijst met essentiële winkels.
Click en collect is wel mogelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:28 schreef Nia het volgende:
[..]
En wij elke dag in de bieb maar honderden boeken bij elkaar rapen voor al die leden die zo graag willen lezen. Dikke rijen mensen voor het afhalen en inleveren. Ik snap er zo onderhand niets meer van.
Niemand meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:28 schreef Nia het volgende:
[..]
Ik snap er zo onderhand niets meer van.
Ja nu pas.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Click en collect is wel mogelijk.
En als die ziekenhuiscijfers omlaag gaan, dan kan het ook komen doordat we bijvoorbeeld meer binnen zitten vanwege de sneeuw in plaats van de maatregelen. Dat is wat Voss zegt. Een deel van zijn opmerkingen gaat over zicht hebben op de verspreiding van het virus en een deel over effectiviteit van maatregelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:24 schreef chratnox het volgende:
[..]
En ik snap er niks van dat jij niet snapt dat ik er niets van snap.
Ja, Voss legt het duidelijk uit. Maar het komt niet overeen met hoe het eerder ging. Het enige meetbare cijfer is altijd ziekenhuisopnames geweest, die vertroebelen niet, omdat die doorgaan.
Is dat niet wat lastig nu alles dichtgevroren is?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef groenen het volgende:
Nu ze geen besmettingscijfers hebben kunnen ze zich wel gaan baseren op de rioolwatermeting. Genot.
Niet bij mij.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Is het lettertype en de lettergrootte net veranderd op FOK! ?
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat niet was lastig nu alles dichtgevroren is?
Nee. Als het veranderd is dan zit dan aan jouw kantquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Misschien heb je per ongeluk in- of uitgezoomd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Nattevingerwerk, dus.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef groenen het volgende:
Nu ze geen besmettingscijfers hebben kunnen ze zich wel gaan baseren op de rioolwatermeting. Genot.
Maar wat Voss zei was: We weten niet wat de cijfers gaan doen, het beeld is vertroebeld dus de komende weken kunnen we niet versoepelen, want sneeuw.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En als die ziekenhuiscijfers omlaag gaan, dan kan het ook komen doordat we bijvoorbeeld meer binnen zitten vanwege de sneeuw in plaats van de maatregelen. Dat is wat Voss zegt. Een deel van zijn opmerkingen gaat over zicht hebben op de verspreiding van het virus en een deel over effectiviteit van maatregelen.
Hier niet. Heb je een virus?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef DonDruiper het volgende:
Even iets anders..
Kan Corona nu ook al overspringen naar een computer?quote:
Dat is het digitale covid virus, he? De l33t variantquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kan Corona nu ook al overspringen naar een laptop?
Mensen kiezen kennelijk voor de zekerheid dat ze geen ongeluk onderweg naar de teststraat krijgen, dan dat ze de zekerheid krijgen over het wel of niet hebben van COVID-19.quote:Het interessante aan de cijfers van vandaag:
- Er zijn gisteren 770 mutaties gemeld, dat is z'n 500-700 lager dan gemiddeld dan vorige week.
- Ondanks de teststraten maar 1 dag volledig gesloten zijn geweest, blijft het interessant hoe het aantal testen nu nog achterblijft, maar dat kan gladheid gerelateerd zijn
Als het maar niet door Noord-Korea gemaakt is dan, dan heb je WannaCry-achtige toestanden. Zou GGD daar ook op kunnen testen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is het digitale covid virus, he? De l33t variant
Ergens gelukkig maar. Maar dan is het wel zo dat wanneer het niet stijgt ik hoop dat de maatregelen er na de voorjaarsvakantie deels af gaan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:56 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die modellen hebben we al meerdere keren aan getwijfeld. Dat model kwam uit voort dat de Britse variant gigantisch hard aan het groeien was, en dat hij vorige week op ~66% van het totaal aantal besmettingen zat.
Als we aannemen dat dat waar is zou dat inhouden dat 66% van de 4000 van vorige week die variant was, oftewel zo rond de 2600. Met een R van 1,1 is de verdubbeltijd zo rond de 8 dagen, dus zou hij deze week op 5200 moeten komen, week erna op meer dan 10.000.
Eerder vandaag werd dat al door de Jonge 'genuanceerd', dat het de komende maand gaat stijgen. Ik ben heel benieuwd, en hou mn hart vast.
Als de sneeuw snel weg is dan gooien ze het wel weer op de onzekerheidsfactor van de zojuist geopende scholen. Wees maar niet bang, ze vinden wel weer een excuus.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat Voss zei was: We weten niet wat de cijfers gaan doen, het beeld is vertroebeld dus de komende weken kunnen we niet versoepelen, want sneeuw.
De sneeuw die zou vallen is alweer gevallen, dat is dus een paar dagen. Dat geeft geen vertroebeling van weken.
Ja, dat is een manier om de testbereidheid te interpreteren. De ander is dat men blijkbaar meer angst heeft voor sneeuw en gladheid dan voor het mogelijk wel of niet hebben van het virus. De witte jassen kennende weegt het eerste voor een veelvoud, zodat ze andermaal een advies kunnen uitbrengen om ons wéér een paar weken op te sluiten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.
helemaal vergeten, 6 mnd geleden wat dat nog een dingquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:31 schreef groenen het volgende:
De echte draagvlakmeting komt vanzelf bij de aanvang van de lente, als iedereen dan nog steeds angstig thuis blijft weet ik het ook niet meer.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Als de sneeuw snel weg is dan gooien ze het wel weer op de onzekerheidsfactor van de zojuist geopende scholen. Wees maar niet bang, ze vinden wel weer een excuus.
En daar gaat het al fout in de land. Welke achterban vertegenwoordigd Voss? Precies, niemand.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.
Is dat zo? Geen idee hoe het daar gaat sinds ze geen gidsland meer zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:40 schreef bloodymary1 het volgende:
Nou snap ik waarom er in Zweden zo weinig besmettingen zijn.
Nee, en dan nog, dan gebruik je toch gewoon cijfers die wel betrouwbaar zijn en niet afhankelijk van het weer, de feestdagen, de testbereidheid nav datalekken etc.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:33 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar wat Voss zei was: We weten niet wat de cijfers gaan doen, het beeld is vertroebeld dus de komende weken kunnen we niet versoepelen, want sneeuw.
De sneeuw die zou vallen is alweer gevallen, dat is dus een paar dagen. Dat geeft geen vertroebeling van weken.
maar helaas vind de politiek het allemaal prima wat die OMT leden roepen en voorbakkenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
En daar gaat het al fout in de land. Welke achterban vertegenwoordigd Voss? Precies, niemand.
De politiek moet gewoon bespreken wat ze willen en daar de rapportjes van het OMT in meenemen. Echter leven wij nu volgens de wens van een clubje zonder achterban en met een nauwe blik, en Voss gaat zich er al naar gedragen.
Zoals @Koffieplanter net terecht zegt is dat het een goede graadmeter kan zijn voor testbereidheid. Alle andere metrics lopen gewoon door. Tijdens de eerste golf werd de R berekend aan de hand van ziekenhuisopnames en ook besmettingen, dus dat lijkt me nog steeds te kunnen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:49 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Nee, en dan nog, dan gebruik je toch gewoon cijfers die wel betrouwbaar zijn en niet afhankelijk van het weer, de feestdagen, de testbereidheid nav datalekken etc.
Je zou bijvoorbeeld naar de ziekenhuisopnames kunnen kijken. Of de IC-cijfers. Of de rioolwatermetingen.
Maarja, die dalen allemaal, en blijkbaar is dat geen gewenste uitkomst.
Dus gebruiken ze het argument dat de toch al onbetrouwbare positieve-test-cijfers nu nog onbetrouwbaarder zijn! Allemaal nog even 3 weken in je huis opgesloten zonder degelijke onderbouwing of noodzaak.
Dit kan toch niet
ik kan die Wennemars nu al niet meer zienquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:50 schreef Nia het volgende:
Laten we hopen op een nog lange periode van vorst. Dat verdrijft de aandacht voor het coronagebeuren naar de achtergrond. We praten immers liever over schaatspret. Zelfs de media hunkert er naar.
Urben's stottergenot.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik kan die Wennemars nu al niet meer zien
Dit, plus er worden maatregelen genomen en erna wordt pas gekeken of er een probleem is (Britse variant), en wanneer dat onzin blijkt (wat al bekend was in december) hebben we dat kunnen afwenden door de maatregelen en worden ze verlengd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:52 schreef chratnox het volgende:
Het lijkt er nu op dat er maatregelen genomen worden en erna pas gekeken wordt of ze enig effect hadden. Indien dat effect niet zichtbaar was kan het niet aan de maatregel liggen, maar alleen aan de naleving van die maatregel, dus wordt hij verlengd.
Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:55 schreef Za het volgende:
[..]
Dit, plus er worden maatregelen genomen en erna wordt pas gekeken of er een probleem is (Britse variant), en wanneer dat onzin blijkt (wat al bekend was in december) hebben we dat kunnen afwenden door de maatregelen en worden ze verlengd.
Tegelijkertijd blijft Rutte, ondanks de cijfers en publicaties van de UK Govt daterend van begin december, verkondigen dat we dit Britse gevaar met zun allen moeten afwenden, en schermen met modellen van Jacco, alsof het feiten betreft.
Voss zit niet in het OMT om een achterban te vertegenwoordigen. Die zit daar als expert op zijn vakgebied. En de regering doet exact dat, het krijgt adviezen van het OMT en andere experts en neemt beslissingen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:48 schreef maan_man het volgende:
[..]
En daar gaat het al fout in de land. Welke achterban vertegenwoordigd Voss? Precies, niemand.
De politiek moet gewoon bespreken wat ze willen en daar de rapportjes van het OMT in meenemen. Echter leven wij nu volgens de wens van een clubje zonder achterban en met een nauwe blik, en Voss gaat zich er al naar gedragen.
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voss zit niet in het OMT om een achterban te vertegenwoordigen. Die zit daar als expert op zijn vakgebied. En de regering doet exact dat, het krijgt adviezen van het OMT en andere experts en neemt beslissingen.
De regering zit er om een achterban te vertegenwoordigen.
Nee, zo is het. En wat zij op persoonlijke titel op TV zeggen heeft geen enkele relevantie wie de beslissingen neemt en wat die beslissingen zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Eh, hoezo?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hun eigen plan trekken terwijl het code zwart kan worden over 5 maanden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
https://cdn.khn.nl/media/(...)na-routekaart_v3.pdf
'Geen beperkingen'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.htmlquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.
Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:
[..]
'Geen beperkingen'![]()
Voor de rest ook niet onaardig toch. In de hogere niveau's zijn ze alsnog streng voor zichzelf. Alleen dat zaalverhuur voor niveau 4 wellicht niet realistisch is, maar goed het is ze vergeven.
GGD bepaalt of je mag gaan testenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
Ja mooi is dat.
- Teststraat gesloten : cijfers onbetrouwbaar
- Glad : cijfers onbetrouwbaar
- GGD lek : cijfers onbetrouwbaar
- Regen : cijfers onbetrouwbaar
- De wind staat verkeerd: cijfers onbetrouwbaar
- IT storing : cijfers onbetrouwbaar
Als je na een jaar nog niet in je hoofd haalt om te gaan testen, als je klachten hebt, om zeker te weten dat je geen gevaar voor je omgeving bent, ben je sowieso niet zo handig bezig, ik zou het in elk geval wel willen weten, ook al moet ik een dagje wachten.
Als de cijfers over een 1.5 week nog onbetrouwbaar zijn, kunnen we de denk ik wel de conclusie wel trekken dat de modellen onbetrouwbaar waren.
Het siert de staatsNOS dat ze de frase "om corona-angst op te wekken" durven te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef Luke83 het volgende:
Weet je, stel dat die Britse variant minder besmettelijk is dan eerder werd gevreesd/gedacht. Niemand denk ik die er boos om is dat er zware maatregelen zijn ingevoerd half december en zijn verlengd. Maar als dat effect uitblijft, en ook in Britse data het effect lijkt mee te vallen, misschien is het dan beter om wat mee te bewegen, ipv stug aan zware maatregelen vast te houden. Concreet: niet nu alweer gaan lopen roepen dat de cijfers komende weken niet betrouwbaar zijn, vanwege de sneeuw. Bekijk het rustig, en laat dit soort uitspraken achterwege. Wekt alleen maar irritatie op.
Als je online een afspraak maakt is er niemand die controleert of je klachten hebt/klachten erg genoeg zijn.quote:
Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.
Je kunt hier tegenin brengen dat het effect van maatregelen altijd moeilijk te beoordelen is. Ze hangen immers in de regel samen met de specifieke omstandigheden (bijv. of er vakantie is) en bovendien hebben dezelfde maatregelen in de loop van de tijd waarschijnlijk minder effect als het gaat om het aanpassen van gedrag.
Ja ik zie dat dus anders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.
Zeker terecht. Zelfs zonder enige kennis van welke voorwaarden dan ook voor een groene fase kan ik er al spontaan blij van worden. Kijk overheid, maak kennis met de menselijke psyche, zó werkt perspectief.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.
De cynische Janneke vermoedt dat deze routekaart door de minister in ontvangst genomen wordt met de toevoeging 'we gaan hier heel serieus naar kijken', en daarna horen we er nooit meer iets van. Hopelijk heb ik ongelijk.
Dat zeg ik zelf ook: in hoeverre kun je in een natuurlijke setting ooit van 'betrouwbaar' spreken? Wat is betrouwbaar? Waar het veeleer om gaat, is dat de context moet worden meegewogen. Da's wat Voss nu kenbaar maakt. Het wekt hier wellicht irritatie, maar laten we wel wezen: daar is niet heel veel voor nodig. Het topic is één grote rant geworden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...
Ja, ik vind dat wel jammer. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd zijn, maar het wordt er ook niet leuker op als iedereen gaat zitten chagrijnen de hele dag.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het wekt hier wellicht irritatie, maar laten we wel wezen: daar is niet heel veel voor nodig. Het topic is één grote rant geworden.
ik vind dat ook storend, die OMT leden zouden helemaal niet in de praatprogramma's moeten zitten maar het probleem is dat ze dan de De Hondjes van deze wereld laten komenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
We zijn het er niet mee eens, we maken een eigen routekaartquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
Ik vind het ook een gemis. Ga dan naar KLB of zo. Maar goed, dit soort metadiscussies doen de reeks ook geen goed, dus ik zal erover ophouden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat wel jammer. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd zijn, maar het wordt er ook niet leuker op als iedereen gaat zitten chagrijnen de hele dag.
Deze kent tenminste een code groen. Iets wat je van die van de overheid niet kan zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hun eigen plan trekken terwijl het code zwart kan worden over 5 maanden.
niet genoeg klachten is niet testen, dus moet je al overdrijven om een test te krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Als je online een afspraak maakt is er niemand die controleert of je klachten hebt/klachten erg genoeg zijn.
Zou hier nu iemand een rooster voor zitten te maken? Wie er op welke dag de media mag opzoeken om een nieuw paniekverhaal op te halen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Godver, de sneeuwstorm is nog maar net gaan liggen. https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Jeetje die mutaties komen via andere landen binnen. wat zouden ze daar nou nog tegen kunnen doen? Moeilijk hoor. Ik zou niet in de regering willen zittenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Godver, de sneeuwstorm is nog maar net gaan liggen. https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Echt waar? Daar trappen we toch niet meer in. Zeker over de Britse variant des doods?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.
Pagina opent niet. Denk ik door een blocker. Aan de url te zien gaat het rivm lekker door met paniek zaaien.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Dan heb je Anna (een collega van mij) van rond de 60 nog niet gehoord. Die twijfelt niet aan het beleid van Rutte & Co, want zij weten immers wat het beste voor ons is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Echt waar? Daar trappen we toch niet meer in. Zeker over de Britse variant des doods?
[..]
Pagina opent niet. Denk ik door een blocker. Aan de url te zien gaat het rivm lekker door met paniek zaaien.
Bekijk coronatest.nl maar eens. Een simpel snotneusje is al voldoende. En zelfs al zou je geen klachten hebben, een test is zo geregeld.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
niet genoeg klachten is niet testen, dus moet je al overdrijven om een test te krijgen.
Zag het ook net, ik zet mijn aluhoedje wel vast op hoor, maar de timing is wel heel keurig. We hebben een paar dagen meer aandacht voor sneeuw en kou en een Elfstedentocht, dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Nadat gebleken is dat de Britse variant niet zo gevaarlijk is als men al die tijd gepredikt heeft, moeten we vanaf maart weer thuisblijven omdat er een vierde golf dreigt met een Zuid Afrikaanse variant...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:30 schreef Gunner het volgende:
[..]
Echt waar? Daar trappen we toch niet meer in. Zeker over de Britse variant des doods?
[..]
Pagina opent niet. Denk ik door een blocker. Aan de url te zien gaat het rivm lekker door met paniek zaaien.
Daar begint het op te lijken inderdaad. Weer iemand anders die hel en verdoemenis aankondigt... kom op zeg..... denken ze dat we dat niet doorhebben ofzo?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zou hier nu iemand een rooster voor zitten te maken? Wie er op welke dag de media mag opzoeken om een nieuw paniekverhaal op te halen?
Nou..."never overestimate the intelligence of the crowd" zeg ik altijd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:40 schreef Gunner het volgende:
[..]
Daar begint het op te lijken inderdaad. Weer iemand anders die hel en verdoemenis aankondigt... kom op zeg..... denken ze dat we dat niet doorhebben ofzo?
Maar er komt storm hoor, heus!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK intussen al naar iets boven de 12K gedaald aan nieuwe besmettingen.
Was gister nog 15K.
In Groot-Brittannië heeft het ook gesneeuwd.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
UK intussen al naar iets boven de 12K gedaald aan nieuwe besmettingen.
Was gister nog 15K.
Lijkt me ook gewoon prettig. Weet je wat dan ook slim is? Er naar handelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:44 schreef Tijn het volgende:
Je kan ook blij zijn dat het mee lijkt te vallen met die Britse variant. Ik noem maar een dwarsstraat.
Komt vanzelf.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Weet je wat dan ook slim is? Er naar handelen.
Alsof we een Elfstedentocht krijgenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:35 schreef josja het volgende:
[..]
Zag het ook net, ik zet mijn aluhoedje wel vast op hoor, maar de timing is wel heel keurig. We hebben een paar dagen meer aandacht voor sneeuw en kou en een Elfstedentocht, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Lijkt mij ook, maar ik denk dat draagvlak verliezen geen goed plan is.quote:
Mja, met de verkiezingen in aantocht hoop ik eerlijk gezegd dat ze zich zo impopulair mogelijk makenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Lijkt mij ook, maar ik denk dat draagvlak verliezen geen goed plan is.
De VVD? Zekerquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:50 schreef Tijn het volgende:
[..]
Mja, met de verkiezingen in aantocht hoop ik eerlijk gezegd dat ze zich zo impopulair mogelijk maken
Ach, alleen al de gedachte aan die vrolijke hossende Unoxmutsen verbroedert. Die goeie ouwe tijd. Komt ie ooit weer?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
Alsof we een Elfstedentocht krijgen
doen alsof ze bang zijn, zie jij ze met mondkapjes in de kamer staan/zitten?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
6 januari zaten ze daar nog op 62K.
Maar in Den Haag poepen ze de broek vol.
Dus ze weet niet hoe groot de storm is, maar wel dat het een storm is en dat hij komt.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:53 schreef popje het volgende:
Nu.nl:
'De "storm" van de Britse coronavirusvariant is in aantocht, zegt Susan van den Hof van het RIVM dinsdag tegen NU.nl. Ondanks de nog dalende besmettingscijfers is het belangrijk "dat we niet in slaap gesust worden". De epidemioloog zegt niet te weten "hoe groot de storm is, maar we weten dat die eraan komt".'
Het gaat stormen! Buig je! We gaan allemaal dood! Het lijkt inderdaad wel of ze elke dag weer een alarmbericht de wereld in moeten sturen. We kunnen het ons uiteraard niet permitteren om ons een dag geen 'grote zorgen' te maken...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |