Nee, zo is het. En wat zij op persoonlijke titel op TV zeggen heeft geen enkele relevantie wie de beslissingen neemt en wat die beslissingen zijn.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Eh, hoezo?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hun eigen plan trekken terwijl het code zwart kan worden over 5 maanden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
https://cdn.khn.nl/media/(...)na-routekaart_v3.pdf
'Geen beperkingen'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.htmlquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:57 schreef Nia het volgende:
[..]
Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.
Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:
[..]
'Geen beperkingen'![]()
Voor de rest ook niet onaardig toch. In de hogere niveau's zijn ze alsnog streng voor zichzelf. Alleen dat zaalverhuur voor niveau 4 wellicht niet realistisch is, maar goed het is ze vergeven.
GGD bepaalt of je mag gaan testenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
Ja mooi is dat.
- Teststraat gesloten : cijfers onbetrouwbaar
- Glad : cijfers onbetrouwbaar
- GGD lek : cijfers onbetrouwbaar
- Regen : cijfers onbetrouwbaar
- De wind staat verkeerd: cijfers onbetrouwbaar
- IT storing : cijfers onbetrouwbaar
Als je na een jaar nog niet in je hoofd haalt om te gaan testen, als je klachten hebt, om zeker te weten dat je geen gevaar voor je omgeving bent, ben je sowieso niet zo handig bezig, ik zou het in elk geval wel willen weten, ook al moet ik een dagje wachten.
Als de cijfers over een 1.5 week nog onbetrouwbaar zijn, kunnen we de denk ik wel de conclusie wel trekken dat de modellen onbetrouwbaar waren.
Het siert de staatsNOS dat ze de frase "om corona-angst op te wekken" durven te gebruiken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef Luke83 het volgende:
Weet je, stel dat die Britse variant minder besmettelijk is dan eerder werd gevreesd/gedacht. Niemand denk ik die er boos om is dat er zware maatregelen zijn ingevoerd half december en zijn verlengd. Maar als dat effect uitblijft, en ook in Britse data het effect lijkt mee te vallen, misschien is het dan beter om wat mee te bewegen, ipv stug aan zware maatregelen vast te houden. Concreet: niet nu alweer gaan lopen roepen dat de cijfers komende weken niet betrouwbaar zijn, vanwege de sneeuw. Bekijk het rustig, en laat dit soort uitspraken achterwege. Wekt alleen maar irritatie op.
Als je online een afspraak maakt is er niemand die controleert of je klachten hebt/klachten erg genoeg zijn.quote:
Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.
Je kunt hier tegenin brengen dat het effect van maatregelen altijd moeilijk te beoordelen is. Ze hangen immers in de regel samen met de specifieke omstandigheden (bijv. of er vakantie is) en bovendien hebben dezelfde maatregelen in de loop van de tijd waarschijnlijk minder effect als het gaat om het aanpassen van gedrag.
Ja ik zie dat dus anders.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.
Zeker terecht. Zelfs zonder enige kennis van welke voorwaarden dan ook voor een groene fase kan ik er al spontaan blij van worden. Kijk overheid, maak kennis met de menselijke psyche, zó werkt perspectief.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.
De cynische Janneke vermoedt dat deze routekaart door de minister in ontvangst genomen wordt met de toevoeging 'we gaan hier heel serieus naar kijken', en daarna horen we er nooit meer iets van. Hopelijk heb ik ongelijk.
Dat zeg ik zelf ook: in hoeverre kun je in een natuurlijke setting ooit van 'betrouwbaar' spreken? Wat is betrouwbaar? Waar het veeleer om gaat, is dat de context moet worden meegewogen. Da's wat Voss nu kenbaar maakt. Het wekt hier wellicht irritatie, maar laten we wel wezen: daar is niet heel veel voor nodig. Het topic is één grote rant geworden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...
Ja, ik vind dat wel jammer. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd zijn, maar het wordt er ook niet leuker op als iedereen gaat zitten chagrijnen de hele dag.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het wekt hier wellicht irritatie, maar laten we wel wezen: daar is niet heel veel voor nodig. Het topic is één grote rant geworden.
ik vind dat ook storend, die OMT leden zouden helemaal niet in de praatprogramma's moeten zitten maar het probleem is dat ze dan de De Hondjes van deze wereld laten komenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:
[..]
We zijn het er niet mee eens, we maken een eigen routekaartquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:07 schreef Janneke141 het volgende:
Routekaart van KHN:
Ik vind het ook een gemis. Ga dan naar KLB of zo. Maar goed, dit soort metadiscussies doen de reeks ook geen goed, dus ik zal erover ophouden.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat wel jammer. Ik snap wel dat mensen gefrustreerd zijn, maar het wordt er ook niet leuker op als iedereen gaat zitten chagrijnen de hele dag.
Deze kent tenminste een code groen. Iets wat je van die van de overheid niet kan zeggen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:11 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hun eigen plan trekken terwijl het code zwart kan worden over 5 maanden.
niet genoeg klachten is niet testen, dus moet je al overdrijven om een test te krijgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Als je online een afspraak maakt is er niemand die controleert of je klachten hebt/klachten erg genoeg zijn.
Zou hier nu iemand een rooster voor zitten te maken? Wie er op welke dag de media mag opzoeken om een nieuw paniekverhaal op te halen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Godver, de sneeuwstorm is nog maar net gaan liggen. https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Jeetje die mutaties komen via andere landen binnen. wat zouden ze daar nou nog tegen kunnen doen? Moeilijk hoor. Ik zou niet in de regering willen zittenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Godver, de sneeuwstorm is nog maar net gaan liggen. https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |