abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197910038
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Nee, zo is het. En wat zij op persoonlijke titel op TV zeggen heeft geen enkele relevantie wie de beslissingen neemt en wat die beslissingen zijn.

Doen alsof dat anders is lijkt mij niet overeenkomstig de werkelijkheid.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:07:40 #152
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197910055
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_197910100
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:04 schreef maan_man het volgende:

[..]

Zo zou het moeten zijn. Maar het OMT beperkt zich niet tot het geven van adviezen. De individuele leden zitten iedere avond bij diverse programma's te prediken en nu gaan ze ook nog bepalen waar wij de komende 3 weken over mogen spreken.
Eh, hoezo?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197910120
quote:
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze hun eigen plan trekken terwijl het code zwart kan worden over 5 maanden.
pi_197910134
quote:
'Geen beperkingen' _O_
Voor de rest ook niet onaardig toch. In de hogere niveau's zijn ze alsnog streng voor zichzelf. Alleen dat zaalverhuur voor niveau 4 wellicht niet realistisch is, maar goed het is ze vergeven.
I'll give you something to do
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:12:28 #156
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197910153
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:57 schreef Nia het volgende:

[..]

Rutte predikt hel en verdoemenis vanaf de kansel alsof het 1400 is.
Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197910160
Weet je, stel dat die Britse variant minder besmettelijk is dan eerder werd gevreesd/gedacht. Niemand denk ik die er boos om is dat er zware maatregelen zijn ingevoerd half december en zijn verlengd. Maar als dat effect uitblijft, en ook in Britse data het effect lijkt mee te vallen, misschien is het dan beter om wat mee te bewegen, ipv stug aan zware maatregelen vast te houden. Concreet: niet nu alweer gaan lopen roepen dat de cijfers komende weken niet betrouwbaar zijn, vanwege de sneeuw. Bekijk het rustig, en laat dit soort uitspraken achterwege. Wekt alleen maar irritatie op.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:13:38 #158
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197910176
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:11 schreef galantis het volgende:

[..]

'Geen beperkingen' _O_
Voor de rest ook niet onaardig toch. In de hogere niveau's zijn ze alsnog streng voor zichzelf. Alleen dat zaalverhuur voor niveau 4 wellicht niet realistisch is, maar goed het is ze vergeven.
Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.

De cynische Janneke vermoedt dat deze routekaart door de minister in ontvangst genomen wordt met de toevoeging 'we gaan hier heel serieus naar kijken', en daarna horen we er nooit meer iets van. Hopelijk heb ik ongelijk.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:14:52 #159
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_197910192
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:59 schreef _serial_ het volgende:
Ja mooi is dat.

- Teststraat gesloten : cijfers onbetrouwbaar
- Glad : cijfers onbetrouwbaar
- GGD lek : cijfers onbetrouwbaar
- Regen : cijfers onbetrouwbaar
- De wind staat verkeerd: cijfers onbetrouwbaar
- IT storing : cijfers onbetrouwbaar

Als je na een jaar nog niet in je hoofd haalt om te gaan testen, als je klachten hebt, om zeker te weten dat je geen gevaar voor je omgeving bent, ben je sowieso niet zo handig bezig, ik zou het in elk geval wel willen weten, ook al moet ik een dagje wachten.

Als de cijfers over een 1.5 week nog onbetrouwbaar zijn, kunnen we de denk ik wel de conclusie wel trekken dat de modellen onbetrouwbaar waren.
GGD bepaalt of je mag gaan testen
pi_197910231
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Van de Duitsers de kunst afgekeken. https://nos.nl/artikel/23(...)st-op-te-wekken.html
Het siert de staatsNOS dat ze de frase "om corona-angst op te wekken" durven te gebruiken.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:18:05 #161
131800 Tarado
capô de fusca
pi_197910251
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:12 schreef Luke83 het volgende:
Weet je, stel dat die Britse variant minder besmettelijk is dan eerder werd gevreesd/gedacht. Niemand denk ik die er boos om is dat er zware maatregelen zijn ingevoerd half december en zijn verlengd. Maar als dat effect uitblijft, en ook in Britse data het effect lijkt mee te vallen, misschien is het dan beter om wat mee te bewegen, ipv stug aan zware maatregelen vast te houden. Concreet: niet nu alweer gaan lopen roepen dat de cijfers komende weken niet betrouwbaar zijn, vanwege de sneeuw. Bekijk het rustig, en laat dit soort uitspraken achterwege. Wekt alleen maar irritatie op.
ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.
pi_197910252
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:14 schreef THEFXR het volgende:

[..]

GGD bepaalt of je mag gaan testen
Als je online een afspraak maakt is er niemand die controleert of je klachten hebt/klachten erg genoeg zijn.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:18:30 #163
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_197910265
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik snap er op mijn beurt niks van dat jij het niet snapt. Voss legt het toch duidelijk uit? Het effect van de corona-maatregelen is de komende weken moeilijk te bepalen om een aantal redenen. Eén ervan is dat mensen door het weer minder op pad gaan. Da's mogelijk goed voor het terugbrengen van de besmettingen, maar het zal het effect van de maatregelen vertroebelen.

Je kunt hier tegenin brengen dat het effect van maatregelen altijd moeilijk te beoordelen is. Ze hangen immers in de regel samen met de specifieke omstandigheden (bijv. of er vakantie is) en bovendien hebben dezelfde maatregelen in de loop van de tijd waarschijnlijk minder effect als het gaat om het aanpassen van gedrag.
Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_197910268
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef Tarado het volgende:

[..]

ik denk dat de afweging is dat het de laatste keer is dat ze met zulke maatregelen kunnen komen en het dus liever nog een paar weken keihard doen om er zeker van te zijn dat het niet nog een keer hoeft.
Ja ik zie dat dus anders.
pi_197910283
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Willen ze überhaupt kans maken dat ernaar gekeken wordt dan zullen ze toch iets realistisch neer moeten leggen, dus dat hebben ze volgens mij inderdaad wel gedaan. En het is niet meer dan terecht dat er een fase groen is. Mooie sneer naar de originele routekaart.

De cynische Janneke vermoedt dat deze routekaart door de minister in ontvangst genomen wordt met de toevoeging 'we gaan hier heel serieus naar kijken', en daarna horen we er nooit meer iets van. Hopelijk heb ik ongelijk.
Zeker terecht. Zelfs zonder enige kennis van welke voorwaarden dan ook voor een groene fase kan ik er al spontaan blij van worden. Kijk overheid, maak kennis met de menselijke psyche, zó werkt perspectief.
I'll give you something to do
pi_197910356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 februari 2021 17:18 schreef popje het volgende:

[..]

Dan kun je de komende tijd niet uitgaan van de cijfers want het is straks ook vakantie... Moet je dan gaan wachten tot het een periode is waarin je alles zuiver kunt meten, zoals in een lab? Zodat je een variabele kunt controleren? Succes ermee om te wachten tot het zover is...
Dat zeg ik zelf ook: in hoeverre kun je in een natuurlijke setting ooit van 'betrouwbaar' spreken? Wat is betrouwbaar? Waar het veeleer om gaat, is dat de context moet worden meegewogen. Da's wat Voss nu kenbaar maakt. Het wekt hier wellicht irritatie, maar laten we wel wezen: daar is niet heel veel voor nodig. Het topic is één grote rant geworden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  dinsdag 9 februari 2021 @ 17:24:15 #167
12221 Tijn