Kloppen die moddelen dan wel of is het een hoop nattevingerwerk?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.
Nou het zou code zwart worden half maart, dus dan zou de stijging nu toch echt wel moeten komen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.
Alsof die sneeuw nog weken blijft liggen. Ik snap best dat de cijfers begin deze week wat afwijkend gaan zijn, maar vanaf eind van de week zouden ze dat gewoon weer snel recht moeten en kunnen trekken zodat we vanaf volgende week weer wat meer zicht op de situatie hebben.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.
Tijdens de eerste golf werden alle maatregelen onderbouwd genomen, of tenminste, dat idee gaven ze. De omslag is een beetje gekomen rond de mondkapjesplicht, waar ze zelf ook zo hard tegen waren eerst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik blijf het ergens schandalig vinden dat ze zo'n beperkende maatregel invoeren (en nu verlengen) zonder ook maar te weten wat het nou eigenlijk doet. Ze weten niet eens wanneer ze er dus een effect van gaan zien. Als er al een zichtbaar effect is.
Maatregelen steun ik, mits zinvol. Mits onderbouwd. Die avondklok is dat niet.
Echt he, het sneeuwt drie DAGEN, geen drie WEKEN. Soms word ik zo moe van onze adviseurs en beleidsmakers.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.
Morgen komt Merkel met een openingsplan. Zal ongeveer hetzelfde worden als NL, is de verwachting.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof dat @:capricia eerder vandaag zei dat de Zuid-Afrikaanse variant in Tirol gevonden was, dus Duitsland zal wel willen verzwaren. Dan zal Nederland (gok ik) snel volgen.
Nee, Rutte is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:51 schreef Gunner het volgende:
[..]
Nee helaas. En over drie weken is er wel weer een ander argument om het niet te doen.
OMT runs this country.
Alsof we over 3 weken nog last zouden hebben van sneeuw die nu gevallen is... In principe gaat het deze week niet meer sneeuwen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Niet zo logisch nadenken hè, dat is ook zeker niet de bedoeling.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:53 schreef Luke83 het volgende:
Maar sneeuw of niet, het gaat toch om de ziekenhuisbezetting? En mensen die zwaar de corona hebben koken toch wel in het zkh terecht z sneeuw of niet. Daar heb je toch geen besmettingscijfers voor nodig? Of mis ik iets?
Besmettingscijfers geven natuurlijk wel een voorzichtige eerste indicatie van wat er komen gaat over 2/3 weken. Dat zicht verliezen we nu een paar dagen. En volgens het OMT dus een paar weken zelfs. Overdreven bende vanwege een beetje sneeuwquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:53 schreef Luke83 het volgende:
Maar sneeuw of niet, het gaat toch om de ziekenhuisbezetting? En mensen die zwaar de corona hebben koken toch wel in het zkh terecht z sneeuw of niet. Daar heb je toch geen besmettingscijfers voor nodig? Of mis ik iets?
Wauw...... echt....wauw. De sneeuw is vandaag hier al rap aan het smelten, geloof mij eind van de week ligt er nauwelijks nog wat hoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)uwlockdown~a1b74302/
Die modellen hebben we al meerdere keren aan getwijfeld. Dat model kwam uit voort dat de Britse variant gigantisch hard aan het groeien was, en dat hij vorige week op ~66% van het totaal aantal besmettingen zat.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:52 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Kloppen die moddelen dan wel of is het een hoop nattevingerwerk?
Als het al bij al een storm in een kop thee blijkt ligt het natuurlijk weer aan de avondklok.
Verrek, van die user heb ik inderdaad al een eeuwigheid geen posts meer gezien!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:38 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Had jij eerst iets met John in je username? Die had dezelfde zinsopbouw.
De minister van volksgezondheid is verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rutte is verantwoordelijk.
OMT adviseert alleen.
quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
https://www.gelderlander.(...)uwlockdown~a1b74302/
Nou probleem opgelost toch, zou je zeggen?quote:Je hebt de kans dat mensen die besmet zijn zich nu niet laten testen. Maar er zijn ook meer mensen thuis, omdat ze niet naar het werk kunnen’’, stelt Voss. En veel besmettingen worden juist opgelopen op het werk.
Ja, je hoeft het mij niet uit te leggen. Maar ik kan me niet herinneren dat er eerder één dag na de verlenging van de maatregelen al zo opzichtig werd voorgesorteerd op een volgende verlenging.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof die sneeuw nog weken blijft liggen. Ik snap best dat de cijfers begin deze week wat afwijkend gaan zijn, maar vanaf eind van de week zouden ze dat gewoon weer snel recht moeten en kunnen trekken zodat we vanaf volgende week weer wat meer zicht op de situatie hebben.
Ja jezus, zo kunnen we wel aan de gang blijven. Smoesje na smoesje wordt gezocht om maar niet hoeven te versoepelen, helemaal klaar mee.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Allemaal gepland door onze Hugo. Heeft het weer even beinvloed zodat er eindelijk meer mensen zijn die thuis werkenquote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:56 schreef Haags het volgende:
[..]
[..]
Nou probleem opgelost toch, zou je zeggen?
En de regering neemt alles klakkeloos over.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nee, Rutte is verantwoordelijk.
OMT adviseert alleen.
Moet ik eens proberen. Ja, het heeft 3 dagen gesneeuwd, dus ik kan 3 weken mijn werk niet doen. Groetjes!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:55 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wauw...... echt....wauw. De sneeuw is vandaag hier al rap aan het smelten, geloof mij eind van de week ligt er nauwelijks nog wat hoor.
Maar nee, WEKEN kunnen we nu niks meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |