SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Arme Belle.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:42 schreef capricia het volgende:
Boekenwinkels worden niet toegevoegd aan de lijst met essentiële winkels.
Dat lijkt mij niet.quote:
Nou nee, dat niet. Het is verlengd vanwege dat Britse loeder.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
Wanneer kunnen we het effect van die Britse variant verwachten? Dat moeten we uit de zkh cijfers halen lijkt me, en daar is nog niet echt stijging. Toch zitten we nu al bijna 2 maanden in lockdown, vanwege dat Britse loeder.
Over twee weken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
Wanneer kunnen we het effect van die Britse variant verwachten? Dat moeten we uit de zkh cijfers halen lijkt me, en daar is nog niet echt stijging. Toch zitten we nu al bijna 2 maanden in lockdown, vanwege dat Britse loeder.
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
De Jonge is echt totaal incapabel gebleken, op alle fronten.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.
Ik mag toch hopen dat als het op 23 februari nog steeds rustig is, we de maatregelen wel eens kunnen versoepelen...quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat vroegen we ons vanmiddag ook af inderdaad. de Jonge heeft blijkbaar gezegd 'in potentie' de komende maand.
Zou jij het beter doen?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De Jonge is echt totaal incapabel gebleken, op alle fronten.
De lockdown is juist bedoeld om te voorkomen dat we dat effect gaan zien.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:46 schreef Luke83 het volgende:
Ik geloof dat @capricia eerder vandaag zei dat de Zuid-Afrikaanse variant in Tirol gevonden was, dus Duitsland zal wel willen verzwaren. Dan zal Nederland (gok ik) snel volgen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat als het op 23 februari nog steeds rustig is, we de maatregelen wel eens kunnen versoepelen...
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Luke83 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat als het op 23 februari nog steeds rustig is, we de maatregelen wel eens kunnen versoepelen...
Euh, volgens Japie komt er een derde golf aan, wat we ook doen. Lockdown of niet. Nou ik ben wel benieuwd waar die blijft dan.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
De lockdown is juist bedoeld om te voorkomen dat we dat effect gaan zien.
Er werd vanmiddag gezegd dat de R nog steeds boven de 1 was, dus dat werkt dan niet heel goed.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:49 schreef Wantie het volgende:
[..]
De lockdown is juist bedoeld om te voorkomen dat we dat effect gaan zien.
Ik blijf het ergens schandalig vinden dat ze zo'n beperkende maatregel invoeren (en nu verlengen) zonder ook maar te weten wat het nou eigenlijk doet. Ze weten niet eens wanneer ze er dus een effect van gaan zien. Als er al een zichtbaar effect is.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee toch? Grapje? Alsjeblieft?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:50 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook, maar OMT-lid Voss heeft vanmorgen al laten weten dat praten over versoepelingen de komende drie weken niet mogelijk is omdat de cijfers onbetrouwbaar zijn vanwege de sneeuw.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |