Als ik het verslag van de NOS losjes interpreteer dan wilde de Tweede Kamer 'toezeggingen en duidelijkheid' over de afschaffing van de avondklok, en zijn ze uiteindelijk zonder morren akkoord gegaan met de gebruikelijke vage kreten van Rutte.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ah D66 en voltallig links weer zo te zien: https://www.nu.nl/politie(...)ver-afschaffing.html
Nog wat spannends gebeurd in het debat verder? Vond dit wel een mooie:
[..]
Er wordt nog niet het begin van een perspectief gegeven op de afschaffing van de avondklok (laat staan andere maatregelen), de vragen die gesteld worden, worden niet beantwoord. Maar we stemmen gewoon met driekwart meerderheid voor.
Vorig jaar deden ze ook nauwelijks iets, het weer werd beter en corona verdween op de achtergrond.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Scrummie het volgende:
Wel grappig, afgelopen jaar nagenoeg altijd het gevoel gehad dat regering te weinig deed. Wat ook zo was.
En nu? Nu het gevoel dat ze veel te veel doen zonder goede argumenten.
Heb je wat linkjes?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:34 schreef popje het volgende:
[..]
Nee alle alarmberichtgeving elke dag hierover dat ondanks alle maatregelen we alsnog code zwart gaan krijgen.
En volgende week: meer besmettingen, mensen konden de winterse verleidingen niet weerstaanquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En het AD kopt gewoon even 'Weer minder besmettingen: maatregelen zetten stevige rem op groei Britse variant'![]()
Het wordt steeds kanslozer met die kranten.
https://www.ad.nl/binnenl(...)se-variant~a5c262ce/
Ik vind dat helemaal niet grappig. Het is schandalig.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Scrummie het volgende:
Wel grappig, afgelopen jaar nagenoeg altijd het gevoel gehad dat regering te weinig deed. Wat ook zo was.
'Avondklok naar 19:00u serieuze optie'quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
En volgende week: meer besmettingen, mensen konden de winterse verleidingen niet weerstaan
Ja ik weet niet waarom ik eigenlijk nog op kranten als Nu.nl, Telegraaf of AD / BD lees met hun sensatieartikelen en slechte onderzoeken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:43 schreef alpeko het volgende:
[..]
En volgende week: meer besmettingen, mensen konden de winterse verleidingen niet weerstaan
Alcoholverkoop ookquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:45 schreef Caland het volgende:
[..]
'Avondklok naar 19:00u serieuze optie'
Ik vond deze wel goed gevonden:quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:42 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik het verslag van de NOS losjes interpreteer dan wilde de Tweede Kamer 'toezeggingen en duidelijkheid' over de afschaffing van de avondklok, en zijn ze uiteindelijk zonder morren akkoord gegaan met de gebruikelijke vage kreten van Rutte.
Want daarvoor namen de ziekenhuisopnames toe of zo?quote:Rutte blijft erbij dat er nu voldoende redenen zijn om de avondklok, en ook de beperking van het aantal bezoekers aan huis naar 1, voort te zetten. "De ziekenhuisopnames nemen af, dat beeld past bij een avondklok die succesvol ingevoerd is." Volgens de premier blijkt uit modellen van het RIVM dat de twee maatregelen naar schatting 10 procent minder besmettingen opleveren.
Dat vind ik wel heel opvallend. Angst als middel wordt door politici regelmatig ingezet, maar hier in Nederland hebben we dat in ieder geval nog af kunnen houden tot pakweg januari.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:48 schreef leolinedance het volgende:
COR / "Berlijn wilde corona-angst zaaien"
Nee dit danHet is ook (bijna) overal hetzelfde hè.
Dat is toch ook wat; laat je je als instagram modelletje onderschijten door steenrijke sjeiks, loop je ook nog corona op.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 17:28 schreef Nia het volgende:
Godver, de sneeuwstorm is nog maar net gaan liggen. https://www.nu.nl/coronav(...)l#coral_talk_wrapper
Ja, net als hier. Iets onderzocht wat ze nooit hebben gebruikt. Schande, schande.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:48 schreef leolinedance het volgende:
COR / "Berlijn wilde corona-angst zaaien"
Nee dit danHet is ook (bijna) overal hetzelfde hè.
Mischien moet je het verhaal even eerst lezen voordat je dit soort dingen post want als je dat gedaan had dan had je geweten dat dit nooit beleid is geworden in Duitsland, het is alleen onderzocht en besproken.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat vind ik wel heel opvallend. Angst als middel wordt door politici regelmatig ingezet, maar hier in Nederland hebben we dat in ieder geval nog af kunnen houden tot pakweg januari.
Laffe herders. Geef die man huiswerk, laat hem morgen terugkomen. Weer geen antwoord? Naar huis sturen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Ah D66 en voltallig links weer zo te zien: https://www.nu.nl/politie(...)ver-afschaffing.html
Nog wat spannends gebeurd in het debat verder? Vond dit wel een mooie:
[..]
Er wordt nog niet het begin van een perspectief gegeven op de afschaffing van de avondklok (laat staan andere maatregelen), de vragen die gesteld worden, worden niet beantwoord. Maar we stemmen gewoon met driekwart meerderheid voor.
Volgens mij heeft de overheid in Nederland en Duitsland de bevolking redelijk vaak angst aangejaagd met onheilvoorspellingen. Ze doen het nu nog steeds met de Britse variant.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, net als hier. Iets onderzocht wat ze nooit hebben gebruikt. Schande, schande.
Ik zeg niet dat het beleid is geworden. Maar als je het artikel had gelezen had je gezien dat bepaalde cijfers wel degelijk gebruikt zijn om scenario's te schetsen. Cijfers alleen gebaseerd op angst.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mischien moet je het verhaal even eerst lezen voordat je dit soort dingen post want als je dat gedaan had dan had je geweten dat dit nooit beleid is geworden in Duitsland, het is alleen onderzocht en besproken.
Ik niet. Ben je met mij in discussie of met een persoon in je fantasie?quote:De ironie hier is wel dat iedereen vorig jaar om het hardst riep dat Duitsland het beter deed dan Nederland. Waar is dat ineens gebleven, eigenlijk?
Kan dat, met een MP van een kabinet dat al gevallen is?quote:
Doodvermoeiendquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:42 schreef leolinedance het volgende:
RIVM: 'De storm komt, we moeten ons niet in slaap laten sussen door daling'
https://www.nu.nl/coronav(...)sen-door-daling.html
En maar lekker doorgaan met die bangmakerij. Geen haar beter dan in Berlijn.
Precies dit. In september zag zelfs een blinde dat het fout ging. Alle signaalwaarden op het dashboard werden verpulverd. En nu? Het lijkt wel alsof ze niet dúrven te versoepelen.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:40 schreef Scrummie het volgende:
Rutte?quote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laffe herders. Geef die man huiswerk, laat hem morgen terugkomen. Weer geen antwoord? Naar huis sturen.
Dat was 1 specifieke userquote:Op dinsdag 9 februari 2021 18:54 schreef Tijger_m het volgende:
De ironie hier is wel dat iedereen vorig jaar om het hardst riep dat Duitsland het beter deed dan Nederland. Waar is dat ineens gebleven, eigenlijk?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |