SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde receptenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
Heb je meegekregen dat het overdag rond de -5 zal zijn?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:50 schreef Pinuts het volgende:
Vanaf aankomende week kan ik buiten gaan trainen bij mijn sportschool. Heb me maar meteen voor 2 dagen ingeschreven want bent bang als ik dat niet doe dat ik niet ga komen door de kou
Brrrrrr!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:50 schreef Pinuts het volgende:
Vanaf aankomende week kan ik buiten gaan trainen bij mijn sportschool. Heb me maar meteen voor 2 dagen ingeschreven want bent bang als ik dat niet doe dat ik niet ga komen door de kou
Ik moet ook gewoon (buiten) werken dus ik zal er toch door moetenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 21:50 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Heb je meegekregen dat het overdag rond de -5 zal zijn?
Kou kan wel, maar met gladheid mag ik van mezelf echt niet hardlopenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 22:41 schreef minilot het volgende:
Nou, mits het niet te glad is ga ik wel gewoon hardlopen bij die kou hoor.
Mee eens hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:35 schreef Hupje het volgende:
[..]
Kou kan wel, maar met gladheid mag ik van mezelf echt niet hardlopenVeel te link.
Bikkelquote:Op vrijdag 5 februari 2021 23:00 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Ik moet ook gewoon (buiten) werken dus ik zal er toch door moeten
Lekker! Hoewel morgen de temperaturen er meer naar zijn 😁quote:
quote:Op zondag 7 februari 2021 10:38 schreef minilot het volgende:
B: Uur interval-hardlopen in! de! sneeuw!
Wat jammer!quote:Op zondag 7 februari 2021 12:37 schreef Myraela het volgende:
Ja, hoi. Ben ik weer. Voor de miljoenste keer. Nadat ik vrijdagavond in bed lag, me vadsig voelde, net een pizza op had en al de hele week chocolade aan het kanen was, besloot ik dat het wel weer genoeg was geweest. M'n vriend gevraagd de chocolade te verstoppen.![]()
Nah, ik ben nog altijd 30 kilo afgevallen. Ik weet prima hoe het moet. Ik moet er vooral gewoon genoeg motivatie voor hebben. Bij voorkeur genoeg dingen om te doen. Beide vind ik wat lastig in de huidige situatie.quote:Op zondag 7 februari 2021 12:48 schreef Declan-Harp het volgende:
Wat jammer!Heb je al eens nagedacht om hulp te zoeken? Een goede diëtiste bijvoorbeeld?
Herkenbaarquote:Op zondag 7 februari 2021 13:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nah, ik ben nog altijd 30 kilo afgevallen. Ik weet prima hoe het moet. Ik moet er vooral gewoon genoeg motivatie voor hebben. Bij voorkeur genoeg dingen om te doen. Beide vind ik wat lastig in de huidige situatie.
Dan is het goedquote:Op zondag 7 februari 2021 13:19 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nah, ik ben nog altijd 30 kilo afgevallen. Ik weet prima hoe het moet. Ik moet er vooral gewoon genoeg motivatie voor hebben. Bij voorkeur genoeg dingen om te doen. Beide vind ik wat lastig in de huidige situatie.
Ik heb zin om weer te fietsen met enkel een vestje aanquote:Op zondag 7 februari 2021 13:23 schreef Myraela het volgende:
Nu sneeuw is ook wel even leuk.Maar voor de rest kijk ik wel weer uit naar het lekkere weer, ja. Met of zonder coronamaatregelen, kun je dan toch gewoon meer doen.
Ja, wandelen doen we ook nog wel veel. Maar als het net iets warmer is, dan vind ik het toch wel toffer. Dan neem ik lekker wat mee voor een picknick. Kleedje, boek en gewoon extra fijn.quote:Op zondag 7 februari 2021 13:25 schreef Declan-Harp het volgende:
Maar dit weer (muv de harde wind) is voor mij weer ideaal wandelweer
Jaaaa ik ook! Ik heb mijn fietsroutes al klaar liggenquote:Op zondag 7 februari 2021 13:25 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Ik heb zin om weer te fietsen met enkel een vestje aanEn zon
en 18 graden
En geen harde wind
3 kiwi's en vanavond 1 wrap met een kom champignonsoep. Kind is eerder thuis en eet mee.quote:Op zondag 7 februari 2021 09:44 schreef Declan-Harp het volgende:
L: Kwark met jam, bosbessen en 2 banaantjes + 2 wraps kaas/houmous
T: 2 kiwi's
D: 2 k&k falafel wraps uit de oven
B: Heeeel veel huishouden + hometrainer
Ja wel herkenbaar. Ondanks de pijn net ook een kwartiertje bewogen. Beter iets dan niets. Wou dat mijn benen wat meer meewerkten maar het is niet anders. Ik wil inderdaad ook niet meer de hele dag op de bank hangen.quote:Op zondag 7 februari 2021 21:49 schreef Declan-Harp het volgende:
Voor het eten toch nog een half uurtje in de sneeuw gewandeldMorgen gaan we een grotere ronde doen.
Het is niet neurotisch, maar ik merk aan mezelf dat ik gewoon niet meer NIKS kan doen op een dag. Ik MOET elke dag bewegen, het liefst buiten om te wandelen. Gisteren ook tot half 4 niks zitten doen en toen begon het wel héél erg te jeuken. Herkenbaar?
Tot begin vorig jaar was ik best een couchpotato en kon ik met gemak een week doorbrengen op de bank.
Goed bezig!quote:Op zondag 7 februari 2021 23:10 schreef Hupje het volgende:
Voor corona had ik mijn vaste sportmomenten en werk met genoeg lopen en daarnaast vond ik het wat minder nodig om nog te móeten bewegen. Nu moet ik meer van mezelf omdat ik anders echt te weinig doe. Die corona kilo's gaan er niet vanzelf af![]()
Vandaag was wel een goede beweegdag: 29k stappen! En ik vond het nog leuk ook![]()
Qua eten wat minder, ik had hongerrrr:
O: brood met vlokken
B: 2 km wandelen met slee, sneeuw schuiven/scheppen
T: banaan
L: brood met kaas, kipkerrie salade, cream crackers met vlokken
B: 2,5 km wandelen met slee
T: komkommer, handje nootjes, 6 blokjes pure chocolade
B: 3 km wandelen met slee
D: pitabroodjes met vega shoarma, mais en ketchup, vanillevla
B: 20 min Wii Fit
Same. Vind het vooral lastig om weer een lekker ritme te vinden qua sporten en gezond eten. Maar de knop moet wel weer echt om want zou het zo zonde vinden als ik al mijn progressie van afgelopen jaar weer verlies.quote:Op maandag 8 februari 2021 08:49 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik kom hier hetzelfde doen als Myraela, haha. Ik had bedacht vanaf januari weer echt te gaan afvallen, kwam in plaats daarvan nog anderhalve kilo aan, en viel vorige week voor het eerst daadwerkelijk weer iets af. Nu proberen dat echt door te zetten. Want er moest al veel af, maar dat eerst nog wat meer aankomen betekent nu alleen nog maar meer wat eraf moet..
Ja ken het. Maar als dit het resultaat is is keto niks voor mijquote:Op maandag 8 februari 2021 12:21 schreef LuNaTiC het volgende:
Zoek maar eens op Google naar de ‘keto-griep’
Ik heb zojuist even een koekje gegeten want vind dit echt niet chillquote:Op maandag 8 februari 2021 12:26 schreef LuNaTiC het volgende:
Ik vind keto sowieso overrated en onnodig maar dat had ik al laten blijken.
Benieuwd of het langer aanhoudt en hoe lang je het volhoudt, in elk geval weer een ervaring rijker. En benieuwd wat het je uiteindelijk gebracht heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb op mijn kamer een magnetron + oven tot mijn beschikking.
quote:Op maandag 8 februari 2021 14:48 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie nog tips voor gezonde kant en klaar achtige maaltijden.K&K quiche van de AH? De groentebodem variant is erg lekker. Of een bakje lasagna?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb op mijn kamer een magnetron + oven tot mijn beschikking.
Ligt er ook aan hoe vaak je per week daar eet, het zijn niet de állergezondste opties. Maar altijd beter dan de Mac
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
1 a 2x per week. Dus opzich valt het mee. Lasagna doe ik inderdaad wel eens en ook de stoommaaltijden van de appie zijn best prima. De groentequiche ga ik eens proberenquote:Op maandag 8 februari 2021 15:32 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
K&K quiche van de AH? De groentebodem variant is erg lekker. Of een bakje lasagna?
Ligt er ook aan hoe vaak je per week daar eet, het zijn niet de állergezondste opties. Maar altijd beter dan de Mac
Pasta-pestoquote:Op maandag 8 februari 2021 15:35 schreef Pinuts het volgende:
[..]
1 a 2x per week. Dus opzich valt het mee. Lasagna doe ik inderdaad wel eens en ook de stoommaaltijden van de appie zijn best prima. De groentequiche ga ik eens proberen
quote:Op maandag 8 februari 2021 14:48 schreef Pinuts het volgende:
Hebben jullie nog tips voor gezonde kant en klaar achtige maaltijden.De Lidl heeft eens in de zoveel tijd Chili sin Carne in de vriezer. Grote zakken. Die vind ik wel makkelijk en (redelijk) gezond. De linzen curry is ook wel lekker. Ik sla altijd een paar zakken voor de makkelijke avonden (of lunches.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb op mijn kamer een magnetron + oven tot mijn beschikking.).
Oh, moet je wel een vriezer hebben natuurlijk.
Oh, en deze Albert Heijn pizza met een bloemkoolbodem is misschien niet de allergezondste optie, maar wel echt fucking lekker.
Oh, en minder kant en klaar. Maar met gewoon een zak ovengroenten en een stuk vlees(vervanger) in de oven gooien zet je ook in no-time een prima maaltijd op tafel.
Thanks. Die zakken van de Lidl kende ik nog niet dus die ga ik eens een keer uitproberen. Heb gewoon zo'n klein vriesvakje, maar 1 zak moet wel passen.quote:Op maandag 8 februari 2021 21:02 schreef Myraela het volgende:
[..]
De Lidl heeft eens in de zoveel tijd Chili sin Carne in de vriezer. Grote zakken. Die vind ik wel makkelijk en (redelijk) gezond. De linzen curry is ook wel lekker. Ik sla altijd een paar zakken voor de makkelijke avonden (of lunches.).
Oh, moet je wel een vriezer hebben natuurlijk.
[ afbeelding ]
Oh, en deze Albert Heijn pizza met een bloemkoolbodem is misschien niet de allergezondste optie, maar wel echt fucking lekker.
[ afbeelding ]
Oh, en minder kant en klaar. Maar met gewoon een zak ovengroenten en een stuk vlees(vervanger) in de oven gooien zet je ook in no-time een prima maaltijd op tafel.
brb, even 2 quiche lorraine kopen.quote:Op maandag 8 februari 2021 15:36 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Pasta-pestoVeeeel te duur, maar die koop ik af en toe weleens in mijn vrije weekenden.
Quiche is nu 2v5euro bij de AH.
Shit!quote:Op dinsdag 9 februari 2021 15:37 schreef Hupje het volgende:
Vanochtend scheurde mijn Fitbit bandje ineens dwars doormidden![]()
Wat zou het beste gaan, in 1x garantie claimen voor dode pixels en het kapotte bandje? Of eerst het bandje en daarna maar zien met de strepen in het scherm?![]()
Zonde van mijn wel gelopen, niet getelde stappen vandaag. Al zijn het er minder dan gisteren, ik was zo lekker bezig...
Ik heb die zelfbeheersing niet.quote:Op dinsdag 9 februari 2021 09:52 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Gewoon geen tussendoortjes, opgelost!![]()
Een appel is toch helemaal niet slecht?quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:40 schreef senesta het volgende:
Soep is altijd goed![]()
O: cracker met kaas
L: prei/mosterd soep
T: Misschien appel, eigenlijk teveel koolhydraten maar zoveel zin in vandaag![]()
D: Ja, dat is nog een beetje de vraag.. Ik denk boontjes met een kip/pesto ovenschotel.
Nee is ook zo maar wel heel hoog in koolhydraten. Gemiddeld 14 gram per 100 gram.quote:Op woensdag 10 februari 2021 10:46 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Een appel is toch helemaal niet slecht?
Ah okequote:Op woensdag 10 februari 2021 11:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Nee is ook zo maar wel heel hoog in koolhydraten. Gemiddeld 14 gram per 100 gram.
En ik eet gemiddeld 40 gram koolhydraten op een dag dus dan is 1 appel als tussendoortje best een flinke hap uit mijn dagtotaal.
Maar ik eet het soms evengoed hoor, dat is hetgeen ik eigenlijk het meeste mis, fruit.
Vind dat stiekem ook wel ver gaanquote:Op woensdag 10 februari 2021 11:12 schreef LuNaTiC het volgende:
Precies dit is waarom ik restrictieve diëten (of dat je je zelf deze oplegt) zo verafschuwMaar goed, het is anders als het wel voor jezelf werkt natuurlijk. Maar ergens huilt m'n hart dat je jezelf iets gezonds als een appel onthoudt terwijl je er eigenlijk wel veel zin in hebt
Ik doe dit vanaf oktober 2018.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:12 schreef LuNaTiC het volgende:
Precies dit is waarom ik restrictieve diëten (of dat je je zelf deze oplegt) zo verafschuwMaar goed, het is anders als het wel voor jezelf werkt natuurlijk. Maar ergens huilt m'n hart dat je jezelf iets gezonds als een appel onthoudt terwijl je er eigenlijk wel veel zin in hebt
Knap hoor dat het je lukt met zo weinig koolhydraten! Zeker fijn dat je zoveel vooruitgang ook qua gezondheid hebt geboekt.quote:Op woensdag 10 februari 2021 11:32 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik doe dit vanaf oktober 2018.
De eerste 1,5 jaar was ik wel echt heel strikt, ben er ook echt heel veel mee afgevallen en ook qua gezondheid heel veel vooruitgang geboekt. Geen bčtablokkers meer bijvoorbeeld die ik al 15 jaar slikte.
Het fruit wat ik toen vooral at waren vooral bessen, aardbeien, frambozen, etc. Ik zit nu dichterbij mijn streefgewicht en neem nu ook wel vaker dingen als een appel, Manderijn, etc.
Maar ik probeer het evengoed dan toch nog een beetje in mijn dagtotaal te passen. Lig er niet wakker van als dat niet lukt maar probeer het wel. Mijn lijf schijnt minder koolhydraten wel erg fijn te vinden dus ik probeer het laag te houden.
De lunchwraps geskipt en straks bij de T een cheesecakemuffinquote:Op woensdag 10 februari 2021 07:30 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Pinuts dat had ik al met een half uurtje sneeuwscheppen, niks meer gewend
Planning;
O: 2 kleine sűkerpofkes
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 wraps kaas/houmous
T: Paar paaseitjes
D: Knorr Wereldgerechten, Nacho ovenschotel met bijhorende salade
B: Wandelen en hometrainer
Oeh dat klinkt lekker!quote:Op woensdag 10 februari 2021 12:37 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
De lunchwraps geskipt en straks bij de T een cheesecakemuffin
Jaaaquote:
quote:Op woensdag 10 februari 2021 13:03 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
JaaaWaren maar een euro, gaan vast uit het assortiment. Maar wel 350kcal per stuk, vandaar de skip
Das jammer!quote:Op woensdag 10 februari 2021 17:23 schreef Declan-Harp het volgende:
De nacho's waren heerlijkSla laten staan, het sausje was echt vies
Ik had blijkbaar geen brood meer. Dus ik heb 10 (!!!!quote:Op woensdag 10 februari 2021 07:31 schreef Myraela het volgende:
Gisteren ging goed, vandaag hopelijk weer.
O: Magere kwark, banaan, blauwe bessen
L: Twee boterhammen met cottage cheese, chilisaus, komkommer en sla
T: Gekookt ei
D: AH stoommaaltijd pasta geitenkaas
Kwark vind ik ideaal als vullende snack. Of een eiwitreep.quote:Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat voor voedsel ervaren jullie als verzadigend/vullend?
Zie vaak aardappelen en eieren genoemd worden maar de honger stillen doet het bij mij niet snel.
Wil je perse een fit-bit? Ik heb een Gar-min and I love that thing! (heb er streepjes tussen gezet anders valt het woord wegquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:28 schreef Hupje het volgende:
Mijn Fitbit wordt vervangen. Joepie. Wat is aan te raden? Weer een Charge3 of heeft de Charge4 echt meerwaarde?
Ik denk dat Fitbit niet snel zal zeggen: 'Joh we vervangen je Fitbit, hier heb je een Garmin.'quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Pinuts het volgende:
Wil je perse een fit-bit? Ik heb een Gar-min and I love that thing! (heb er streepjes tussen gezet anders valt het woord weg)
Dat dus, ik krijg gratis een nieuwe Charge3 of korting op een Charge4.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat Fitbit niet snel zal zeggen: 'Joh we vervangen je Fitbit, hier heb je een Garmin.'
Oh lol. Garantie. Ik dacht dat je gewoon een nieuwe wilde kopenquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:36 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik denk dat Fitbit niet snel zal zeggen: 'Joh we vervangen je Fitbit, hier heb je een Garmin.'
Volkoren pasta/broodquote:Op donderdag 11 februari 2021 09:55 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Wat voor voedsel ervaren jullie als verzadigend/vullend?
Zie vaak aardappelen en eieren genoemd worden maar de honger stillen doet het bij mij niet snel.
Dat doet je adblockerquote:Op donderdag 11 februari 2021 10:31 schreef Pinuts het volgende:
Wil je perse een fit-bit? Ik heb een Gar-min and I love that thing! (heb er streepjes tussen gezet anders valt het woord weg)
De tiktok variant?quote:Op donderdag 11 februari 2021 13:11 schreef minilot het volgende:
@:Pinuts Pasta-met-feta-en-tomaatjesboks voor vandaag
Bij mij het recept van mijn moeder wat ik nog nooit heb gegeten dus ben benieuwd variantquote:
Hahah knapquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:05 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Bij mij het recept van mijn moeder wat ik nog nooit heb gegeten dus ben benieuwd variant
Ik weet wat mijn horloge vandaag denkt dat ik geen heb maar hij zegt dat ik 77 verdiepingen omhoog heb gelopen. I wish
Ze hebben best goede klantenservice vind ik. Mijn vorige fitbit was al heel snel kapot, maar werd ook niet meer gemaakt. Kreeg gewoon een andere, vergelijkbare fitbit toegestuurd die het nu nog steeds prima doet.quote:Op donderdag 11 februari 2021 10:46 schreef Hupje het volgende:
Dat dus, ik krijg gratis een nieuwe Charge3 of korting op een Charge4.En behalve dat dit mijn 4e Fitbit was, ben ik wel tevreden met Fitbit.
In de wind gelopen? Ik ben ooit 8 km door stormachtige wind naar mijn ouders gewandeld. Fitbit vond dat ik 100+ trappen beklommen hadquote:Op donderdag 11 februari 2021 15:05 schreef Pinuts het volgende:
Ik weet wat mijn horloge vandaag denkt dat ik geen heb maar hij zegt dat ik 77 verdiepingen omhoog heb gelopen. I wish
Hier wel. Vond het nogal een saaie hap, eigenlijk. Wel zo simpel dat mijn peuter het praktisch zonder assistentie kon maken, afgezien van hete ovenschaal uit de oven halen danquote:
Ah das wel jammer!quote:Op vrijdag 12 februari 2021 10:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Hier wel. Vond het nogal een saaie hap, eigenlijk. Wel zo simpel dat mijn peuter het praktisch zonder assistentie kon maken, afgezien van hete ovenschaal uit de oven halen dan
1-5 momenteelquote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:29 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Fitbitters wat halen jullie per dag/week zo aan zoneminuten? Gaat mij extreem langzaam, tenzij het heel warm of heel koud is..
Mijn doelstelling is 45 minuten per dag.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 09:29 schreef Declan-Harp het volgende:
@:Fitbitters wat halen jullie per dag/week zo aan zoneminuten? Gaat mij extreem langzaam, tenzij het heel warm of heel koud is..
Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik op een normaal tempo een uur loop krijg ik nauwelijks zoneminuten, die krijg ik dus alleen bij heel koud of heel warm weer.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:24 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Mijn doelstelling is 45 minuten per dag.
Ik zit meestal tussen de 50 en 100 per dag. Met een paar uitschieters naar 160/190 maar dat waren wel echte wandeldagen.
Nu ga ik twijfelen of ik de vraag wel goed begrepen hebtquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:27 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Als ik op een normaal tempo een uur loop krijg ik nauwelijks zoneminuten, die krijg ik dus alleen bij heel koud of heel warm weer.Mijn hartslag wil ook nooit heel hoog, maar ik hijg dan weer wel.
Charge 4 hier, daar heten het zoneminuten. Icoontje met drie ^ onderelkaar.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:32 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Nu ga ik twijfelen of ik de vraag wel goed begrepen hebtJe bedoelt die minuten met dat bliksemschichtje toch?
Actieve minuten heet dat in mijn app.
Oh ik zie t nu op google ja, volgens mij wel hetzelfde.quote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Charge 4 hier, daar heten het zoneminuten. Icoontje met drie ^ onderelkaar.
Alle activiteiten waarmee je hartslag zienderogen omhoog gaat. Maar mijn hartslag is blijkbaar stuk :/
Nou zo voelt het soms welquote:Op vrijdag 12 februari 2021 14:37 schreef VitaBella het volgende:
[..]
Oh ik zie t nu op google ja, volgens mij wel hetzelfde.
Is you een vampier?![]()
Succes, lieverd!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:37 schreef Myraela het volgende:
Ik met mijn normale 27 eetmomenten op een dag ga dit weekend proberen om maar één maaltijd per dag te eten.
Wish me luck. :’)
Vandaag dan alleen het eten na een online kookworkshop: vegan butter chicken, naan en mango lassi
Zijn die lekker?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:53 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik kan nergens schaatsen krijgenDus wiebel maar achter m'n zoon aan.
O: Plak rozijnenkruidkoek
L: Kwark met jam, blauwe bessen en banaan + 2 wraps kaas/houmous
T: Laatste 2 muffins
D: Bistrokrieltjes, broccoli en 2 chicken tenders
B: IJs wiebelen, wandelen, hometrainer
Oeh nice!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:46 schreef Myraela het volgende:
Je vraagt het niet aan mij, maar als het over de chicken tenders van de Vivera gaat, dan YAAASSSSS.Die dingen zijn geweldig.
Ah zonde!quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:56 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik vond ze vrij smakeloosDus poging 2 dit keer
Wie weet waardeer ik het nu wél. Ik vond die biefstuk immers ook niet lekker, nu is het één van m'n favorietenquote:
Haha dat is waar.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 10:59 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wie weet waardeer ik het nu wél. Ik vond die biefstuk immers ook niet lekker, nu is het één van m'n favorieten
Ja! Vanochtend 20 minuten gelopen naar een vennetje, anderhalf uur geschaatst en 20 minuten terug gelopen. Nou ja, ik heb vooral kleuter leren schaatsenquote:Op zaterdag 13 februari 2021 09:27 schreef minilot het volgende:
Nog mensen hier die vandaag een B: Schaatsen van plan zijn?
Ik ben geboren met klompvoeten en daardoor zijn mijn voeten en enkels heel zwak. Is niet heel veilig op ijs.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:14 schreef minilot het volgende:
Waarom mag je niet schaatsen, @:LPFAN?
Lijkt me wel heel lastig om de verleiding te weerstaan zoquote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:14 schreef minilot het volgende:
Fijn, zo'n echtgenoot die op mijn vastendagje staat te bakken..Nooit eerder rook een appeltaart zo goed!
@:Myraela Hoe vergaat het je tot dusver? Hoe lang nog tot je workshop?![]()
Beter dan verwacht! Even lastig toen het huis naar croissantjes rook. Maar eigenlijk geen hongergevoel nog.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 14:14 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Hoe vergaat het je tot dusver? Hoe lang nog tot je workshop?![]()
Dan heb ik nu al zin in morgen. Want dan is de enige maaltijd het valentijnsdiner met 9 gerechtjes van The Streetfood Club.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:57 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Eten is sowieso superlekker bij maar één keer per dag eten.Leuk voordeel van OMAD
Banaan wordt een halve galiameloen.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:59 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Plak rozijnenkruidkoek
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: Banaan
D: Tomatencrčmesoep en 2 tosti's met rode pesto en kaas
B: Wandelen (op ijs) en hometrainer
Ja.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:17 schreef minilot het volgende:
Ik zag je zeer jaloersmakende OMAD van gister in het CUL-topic @:Myraela - dat zijn de betere enkele-maaltijden-per-dag!
Dit is wel heel herkenbaar, ja. Al wil ik dat eigenlijk ook weer niet missen. Ik wil nog steeds heel erg enthousiast worden van eten. Ik wil misschien juist zelfs weer meer gaan genieten van eten. Maar het mag wel iets minder constant. Nonstop bezig met wanneer en wat ik wil eten, en eigenlijk ook de hele tijd een hongergevoel.quote:Op maandag 15 februari 2021 10:20 schreef minilot het volgende:
Ik denk dat @:Myraela het wel herkent: bij een dagje strand vooral uitkijken naar hapje eten in strandtent. Bij een middagje naar het bos vooral uitkijken naar de meegebrachte picknick. Samenkomsten met schoonfamilie: met name zin in de bijbehorende barbecue. Museumbezoek overhaasten wegens gehoord dat ze goeie taart hebben in de inpandige koffietent..Enzovoorts.
Staat ook wel een hoop onzinnigs in dat stukje, zeg! De afmeting van je bord, hoe hoog je eten erop mag liggen, dat alles binnen een tijdsbestek van precies een uur op moet - dat soort rigide onzin heeft er geen klap mee te maken. OMAD is simpelweg een afkorting voor One Meal A Day, en niks meer en niks minder. En zo doorgeslagen is dat natuurlijk op zichzelf niet. Of je nou, bijvoorbeeld zeg, vroeg op de dag yoghurt eet, 's middags wat fruit en 's avonds avondeten of je eet een avondmaaltijd met als toetje yoghurt en fruit, dat maakt natuurlijk voor je lijf helemaal geen bliksem uit.quote:Op maandag 15 februari 2021 09:26 schreef LuNaTiC het volgende:
Nog nooit van OMAD gehoord
https://www.womenshealthm(...)25680728/omad-dieet/
Klinkt... uhmmm tsja... laat ik zeggen dat 'gezond' anders klinkt in mijn oren.
(niks tegen IF trouwens... kan echt heel nuttig zijn. OMAD klinkt mij een beetje te ver doorgeslagen echter).
Maar anyways, if it works for someone...
Heb je een recept voor die cake?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:37 schreef MeisPluis het volgende:
Dit weekend was echt waardeloos bij mij. We hebben Valentijn goed gevierd zeg maar 😂
Vandaag:
O: -
T: gezonde courgette cake
L: kokosyoghurt met granola, crackers met baan ganoush en avocado
T: appel en peer
D: wrap van vegaricha (of zoiets), nieuw recept dus ben benieuwd!
B: wandelen!
zeker!quote:
Dank je!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:58 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
zeker!
https://chickslovefood.com/recept/gezondere-courgettecake/
Ik doe er de helft van de honing in, vinden wij meer dan genoeg.
Wat had je allemaal voor lekkers?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 11:37 schreef MeisPluis het volgende:
Dit weekend was echt waardeloos bij mij. We hebben Valentijn goed gevierd zeg maar 😂
Zelfgemaakte chocolate chip cookies , aardbeientaart (8-persoons voor 4 mensen), eierkoeken, kandijkoek, port & kaasjes ... 😇quote:Op dinsdag 16 februari 2021 12:14 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat had je allemaal voor lekkers?Laat ons even meegenieten.
Klinkt wel erg lekker allemaalquote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:06 schreef MeisPluis het volgende:
Z
[..]
Zelfgemaakte chocolate chip cookies , aardbeientaart (8-persoons voor 4 mensen), eierkoeken, kandijkoek, port & kaasjes ... 😇
Dat is wel de liefde vieren, ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 13:06 schreef MeisPluis het volgende:
Zelfgemaakte chocolate chip cookies , aardbeientaart (8-persoons voor 4 mensen), eierkoeken, kandijkoek, port & kaasjes ... 😇
Noemen ze nu echt van alle vis een lekkerbekje als het beste voorbeeld om eiwitten binnen te krijgen?quote:Vis
Vis bevat dierlijke eiwitten van hoge kwaliteit. In magere vis zit in verhouding iets meer eiwit dan in vette vis, maar het verschil is niet zo groot. Vette vis heeft een belangrijk voordeel: het bevat de gezonde omega-3-vetzuren.
Top: lekkerbekje. Een portie (145 gram) levert 32,5 gram eiwit. Per 100 gram bevatten lekkerbekjes 22,4 gram eiwit.
Oeh ja inderdaad!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 15:30 schreef Declan-Harp het volgende:
@:LPFAN https://chickslovefood.com/recept/griekse-hartige-yoghurtbollen/ Net wat voor jou!
Vind dat wel vaker krom. Er wordt te vaak gekeken naar hoeveelheid eiwit per gr, en niet hoeveelheid eiwit vs aantal kcal.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 14:47 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is wel de liefde vieren, ja.![]()
Ik zoek net even iets op over eiwitten. Kom ik dit tegen:
https://www.gezondheidsne(...)angers/eiwit-toppers
[..]
Noemen ze nu echt van alle vis een lekkerbekje als het beste voorbeeld om eiwitten binnen te krijgen?
oh het was ook geen waardeoordeel en de eerste link die ik aanklikte in mijn Google zoekresultaat. Had een andere gecheckt en die repte niet over dat bord etc, was wel een evenwichtig artikel volgens mij wat de voor- en nadelen opsomde.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 09:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Staat ook wel een hoop onzinnigs in dat stukje, zeg! De afmeting van je bord, hoe hoog je eten erop mag liggen, dat alles binnen een tijdsbestek van precies een uur op moet - dat soort rigide onzin heeft er geen klap mee te maken. OMAD is simpelweg een afkorting voor One Meal A Day, en niks meer en niks minder. En zo doorgeslagen is dat natuurlijk op zichzelf niet. Of je nou, bijvoorbeeld zeg, vroeg op de dag yoghurt eet, 's middags wat fruit en 's avonds avondeten of je eet een avondmaaltijd met als toetje yoghurt en fruit, dat maakt natuurlijk voor je lijf helemaal geen bliksem uit.
Het gaat er vooral om dat voor sommige mensen de afspraak met jezelf dat je maar één keer per dag eet en dan gewoon zoveel als waar je trek in hebt een heel stuk makkelijker vol te houden is dan bij meerdere eetmomenten per dag je steeds weer in moeten houden. Verder zorg je er met maar één eetmoment per dag na een paar weken wel voor dat die onhandige vlagen van het eetlustopwekkende hormoon ghreline zich een beetje koest houden, wat voor mensen met onhoudbare snaaidrang best prettig is![]()
Dat het niet voor iedereen geschikt is, uiteraard. Het moet je maar net liggen. Maar hoe je wat je eet over de dag verdeelt maakt nou eenmaal voor je lijf niet zoveel uit, dus specifiek dat aspect is verder niet ongezond. Als je OMAD zes keer per week bestaat uit frikandellen en chocoladevla, dan knap je er niet echt van op, en als je OMAD gewoonlijk bestaat uit voedzame shizzle dan is het gewoon prima. Het tijdstip van je inname doet er simpelweg niet zo toe, maar dat wanneer je eet van invloed kan zijn op hoe makkelijk je een benodigd calorietekort kunt volhouden: yup!
Wat heb jij toch een zalige, verstandige insteek!quote:Op dinsdag 16 februari 2021 18:33 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
oh het was ook geen waardeoordeel en de eerste link die ik aanklikte in mijn Google zoekresultaat. Had een andere gecheckt en die repte niet over dat bord etc, was wel een evenwichtig artikel volgens mij wat de voor- en nadelen opsomde.
https://happyhealthy.nl/een-maaltijd-per-dag/
Zijn conclusie was dat ie het toch niet snel aanraadde en zeker niet voor langere perioden.
Nogmaals ik ben zelf altijd voor iedereen die een goed eetpatroon voor zichzelf weet te vinden en het vol kan houden voor het doel wat hij of zij nastreeft. Voor mij zou het niets zijn, maar ik eet dan ook 2500 kcal per dag nu op onderhoud en dat is zelfs voor iemand van mijn lengte nog aan de lage kant. Maar ik zie het niet zitten om alles op te sparen en in 1 keer 2500 kcal weg te bunkeren.
Begrijp me niet verkeerd, zo moelijk zal het niet voor mij zijn (ik was niet het grootste gedeelte van mn leven obees), maar het lijkt me toch een opgave om het grootste gedeelte van de dag honger te lijden en dan helemaal vol en opgeblazen zijn voor de andere helft van de dag of avond.
Maar goed, als je specs v/1.60m en 1200-1500 kcal per dag zijn en je doel is afvallen, ligt het alweer heel anders natuurlijk. More power to you als het je ligt
Altijd behoedzaam blijven op je langdurige effecten, zowel psychologisch als lichamelijk. Zeg niet dat het gebeurt, maar ik heb toch altijd mijn twijfels over de houdbaarheid van zoiets op langere termijn. En het ontwikkelen van een ongezonde relatie tot eten met het ontwikkelen van een eventueel eetprobleem of erger.
That being said, altijd interessant om iedereen zijn benadering tot eten en afvallen te volgen. Ik probeer mijn duit in het zakje te doen waar ik in geloof, en soms vraag ik eens naar die van anderen (en soms kan ik het niet nalaten om een kritische doch respectvolle vraag of opmerking te maken. Ik verwacht ook niets anders terug)
haha dank, ik doe mijn bestquote:Op woensdag 17 februari 2021 06:54 schreef minilot het volgende:
[..]
Wat heb jij toch een zalige, verstandige insteek!Aanwinst voor dit topic
![]()
Ik denk dat ik vooral een wat ongezonde relatie had met eten toen ik een patisseriehobby wat uit de hand liet lopen: dagelijkse enthousiaste productie van fantastische taarten, koekjes en desserts en niemand om het op te eten behalve wijzelf.Verder maak ik me niet druk: die ene keer per dag eten zorgt er bij mij vooral voor dat ik tenminste eens per dag een culinaire uitspatting kan hebben in plaats van dat ik mijn schamele hoeveelheid kcals (want ja, ik ben nog kleiner dan 1.60
) moet gaan verdelen over een paar eetmomenten en na elk daarvan dus verrekte onbevredigd ben
![]()
Mijn lief wil nog steeds tenminste twintig kilo afvallen, dus die heeft er nu ook al maanden baat bij. Die at pre-OMAD overdag vooral boterhammen met hagelslag enzo, dus het schrappen daarvan levert weinig gemis in voedingsstoffen op
Maar dat neemt niet weg dat als je geneigd bent heel rigide met eten om te gaan en een problematisch dieetverleden hebt, zo'n manier van eten inderdaad een glibberige helling neerwaarts kan zijn, dus je bezorgdheid komt niet helemaal uit de lucht vallen
Hoe lang ben jij nu eigenlijk al op je gewenste gewicht en wat zijn jouw persoonlijke specifieke valkuilen (indien je die uberhaupt nog hebt)?
Ja, tuurlijkquote:Op woensdag 17 februari 2021 08:05 schreef Myraela het volgende:
@:minilot Eet jouw man eigenlijk wel een grotere maaltijd omdat hij groter is?
Heb je een recept van je D? Dat ziet eruit alsof de kinderen dat wel eens zouden lustenquote:Op woensdag 17 februari 2021 07:48 schreef Declan-Harp het volgende:
Door de komma dacht ik even dat je de boterhammen ook in de blender had gemikt![]()
O: Havermoutbanaan-muffin
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 2 wraps kaas/houmous
T: Bakje aardbeien die ik gisteren ben vergeten
D: Groentebodemquiche bloemkool-broccoli en een Oreo cheesecake toetje
B: Wandelen en hometrainer
https://www.ah.nl/product(...)entequiche-bloemkoolquote:Op woensdag 17 februari 2021 08:46 schreef MeisPluis het volgende:
[..]
Heb je een recept van je D? Dat ziet eruit alsof de kinderen dat wel eens zouden lusten
Ziet er wel goed uit voor een snelle hap! Die quiche moet ik wel na kunnen maken (ik heb er eentje van Ottolenghi en die gaat goed, dan moet ik die wel min of meer kunnen kopiëren maar dan met andere ingrediënten). Dank je!quote:Op woensdag 17 februari 2021 08:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
https://www.ah.nl/product(...)entequiche-bloemkool
https://www.ah.nl/producten/product/wi493105/oreo-cheesecake
#Teamkantenklaarenvooralerglui
Als je dit een week op rij doet, val je om van energie te kort.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:14 schreef minilot het volgende:
O: Zwarte koffie, banaan, beetje pindakaas
B: Net elf kilometer hardgelopen, op rustig tempo
D: https://www.ediblela.com/(...)nge-and-sage-galette + salade van bietenblad met bloedsinaasappelvinaigrette. Toe yoghurt en pistachenootjes
B: Avondwandeling van ca. anderhalf uur
T: Wodka
B: NSFW
Ik hardloop om de dag en mijn avondeten zit gewoonlijk rond de 1500kcal dus dat loopt wel losquote:Op vrijdag 19 februari 2021 07:33 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Als je dit een week op rij doet, val je om van energie te kort.
Lekker! Veel plezierquote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:00 schreef LPFAN het volgende:
L: pistoletje en een paprika
T: 2 babybels en een Graze oats bite
D: visfrietjes aardappeltjes en mais en doperwtjes
B: Stuk fietsen
Ik ga ook zondag zon en 15 gradenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:21 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Lekker! Veel plezierIk wil morgen, dan wordt het 15 graden en staat er iets minder wind
Same! Ik mis het zwembad enorm!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 09:25 schreef minilot het volgende:
Ik wil precies nooit fietsenMaar veel plezier @:LPFAN!
Wat ik wél wil is zwemmen. Ik hoop toch wel dat ik niet hoef te wachten tot natuurwater warm genoeg is en dat voor die tijd de zwembaden weer eens opengaan. Snif.
Ja, al komt het vanavond gewoon uit de vriezer. We hadden een grotere hoeveelheid in één keer gemaakt. Is wel minder lekker uit de vriezer, helaas. Maar ik ben sowieso geen enorme sushi-liefhebber en gooi er altijd een berg roze gember op, dus hoeft voor mij ook niet zo verfijnd.quote:
Joe, voor mij graag negenhonderd van die sesamballenquote:Op vrijdag 19 februari 2021 11:40 schreef Declan-Harp het volgende:
Mini en Myr, nu jullie het toch over sushi hebben; hebben jullie aanraders voor wat ik moet proberen?
Heb nog nooit iets anders qua vis gehad dan vissticks![]()
Nieuw sushirestaurant hier en die heeft een enorme keuze aan vegetarische sushi, maar ik weet dus bij god niet wat ik er van moet maken. Help me out
https://drachten.sushistation.nl/
In vergelijking met andere sushitenten heeft deze wél een enorme keuzequote:Op vrijdag 19 februari 2021 12:42 schreef minilot het volgende:
[..]
Joe, voor mij graag negenhonderd van die sesamballen
Ik zie trouwens geen 'enorme keuze' aan vegetarische sushi, slechts een paar doorsnee opties, of kijk ik met mijn neus?
Wauw! Goed gescoord ook bij de kledingbank?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:01 schreef LPFAN het volgende:
Zo dat was lekker. Anderhalf uur gefietst
Wel met ondersteuning hequote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:02 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Wauw! Goed gescoord ook bij de kledingbank?
Ik heb een half uurtje gefietst, had nog teveel tegenwind dus m'n knie protesteert nu. Morgen weer een poging.
Jezus zeg, hou eens op!quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:47 schreef minilot het volgende:
Oeps, bijna veertigduizend stappen vandaag!En als het goed is zo nog net voor de avondklok binnen
Ja, het kwam toevallig nou eenmaal zo uit!quote:
Jij Duracell knijntjequote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:13 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, het kwam toevallig nou eenmaal zo uit!Vanmorgen hardgelopen en op vrijdagavond wandel ik altijd een eind met mijn zwager en daarbij ook nog te voet boodschappen gedaan en te voet de koter op de peuterschool gedropt en weer opgehaald. Niet het gevoel dat het nou allemaal op zichzelf zo inspannend was, maar alles bij elkaar opgeteld zijn het toch flink wat stappen!
Tja, dat ligt denk ik ook erg aan het doel en de termijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ga hier dan, volgens jullie, een betweterig toontje opzetten. Mijn excuses alvast, voel je niet aangevallen.
Maar er is oprecht iets wat ik niet begrijp: waarom eet een deel van jullie niet louter gezond? Ik zie hier veel eten met suiker voorbij komen wat vreetkicks stimuleert en bovendien het gewichtsverlies niet bevordert.
Ik zou toch zeggen dat je eerst gezond wil afvallen en later gefaseerd het ongezonde eten, wat uiteraard deel uitmaakt van een normaal dieet, in gaat passen? Of zit ik er nou compleet naast?
Je leest hier dingen zoals vakantie eten. Dan wil je toch helemaal niet afvallen?
Een dagje ongezond kan prima hoor. Het hoeft ook niet snel van mij en ik geniet er ook veel meer van.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ga hier dan, volgens jullie, een betweterig toontje opzetten. Mijn excuses alvast, voel je niet aangevallen.
Maar er is oprecht iets wat ik niet begrijp: waarom eet een deel van jullie niet louter gezond? Ik zie hier veel eten met suiker voorbij komen wat vreetkicks stimuleert en bovendien het gewichtsverlies niet bevordert.
Ik zou toch zeggen dat je eerst gezond wil afvallen en later gefaseerd het ongezonde eten, wat uiteraard deel uitmaakt van een normaal dieet, in gaat passen? Of zit ik er nou compleet naast?
Je leest hier dingen zoals vakantie eten. Dan wil je toch helemaal niet afvallen?
Dit. Ik val liever 0.3 - 0.5 kg per week af met af en toe wat ongezonds ipv +0.5kg maar heel streng op mijn voeding letten. Nu heb ik vaak niet eens het gevoel dat ik op 'dieet ben' (al is het natuurlijk niet echt een dieet).quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:19 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Een dagje ongezond kan prima hoor. Het hoeft ook niet snel van mij en ik geniet er ook veel meer van.
Precies!quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:31 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Dit. Ik val liever 0.3 - 0.5 kg per week af met af en toe wat ongezonds ipv +0.5kg maar heel streng op mijn voeding letten. Nu heb ik vaak niet eens het gevoel dat ik op 'dieet ben' (al is het natuurlijk niet echt een dieet).
Probeer het wat los te laten. Want volgens mij ben je er nu zo enorm mee bezig dat het daardoor nog minder lukt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Tevens hoi, ik heb het nog steeds niet op de rit. Het lukt me niet en ik weet ook wel waarom (druk op werk, druk in m'n hoofd, vijftien gewoontes tegelijk willen aanpassen, moe) maar ik vind het toch stom dat het me niet lukt.
Maargoed, elke dag toch een poging wagen, dan zit er in elk geval af en toe toch een goede dag bijen dan proberen dat steeds meer uit te bouwen.
Ik vind dat je het goed omschrijft en kan het wel begrijpen. Zelf zou ik er totaal anders in staan.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Tja, dat ligt denk ik ook erg aan het doel en de termijn.
Ik ga uit van gemiddeld 0.5kg afvallen per week (duurzaam en niet met crashdieet).
Als ik dan 2 kilo zou willen afvallen, ja, dan zou ik even de lekkere dingen schrappen en na 4 weken zijn waar ik wil zijn.
Als ik dan 14 kilo zou willen afvallen en daar dan dus een half jaar mee bezig ben, dan zou ik wel zorgen dat ik in dat half jaar ook af en toe gewoon wat lekkers kan eten, anders hou ik dat half jaar niet vol.
Bovendien lijkt het mij voor de duurzaamheid op de lange termijn ook juist gunstig als je afvalt met een voedingspatroon wat je daarna blijft volhouden - dus inclusief af en toe wat ongezonds, of op vakantie een keer iets minder op hoeven letten. Immers, als je dat een half jaar gedaan hebt en daar 14 kilo mee afgevallen bent, dan ben je ook in staat met datzelfde patroon op gewicht te blijven. Je weet al hoe je voor die ongezondere dingen kunt compenseren en hebt dat al helemaal in je systeem zitten.
Als je eerst alleen maar gezond gaat eten, en daarna naar een normaal eetpatroon gaat, heb je met dat normale eetpatroon nog helemaal geen ervaring opgedaan (je kwam waarschijnlijk niet van een normaal gezond eetpatroon, anders had je niet hoeven afvallen, vooropgesteld dat we het niet over een kilo of 2-3 hebben). Dan kun je nog zo goed zijn geworden in afvallen, maar misschien kan je dan wel helemaal geen maat houden als je dan wel wat ongezonds mag, en val je dan weer terug in een 'oud' patroon met teveel ongezonds van eerder.
Korte samenvatting: eigenlijk wil je, denk ik, gewicht verliezen met hetzelfde eetpatroon waarmee je de rest van je leven blijft eten en op gewicht wil blijven, want dan wordt dat patroon ook echt je nieuwe eetpatroon. Anders loop je het risico dat je vooral goed wordt in afvallen, maar het daarna weer mis gaat bij het omschakelen naar een patroon waar bepaalde ongezonde dingen wel af en toe in kunnen, omdat je het met mate in je eetpatroon opnemen daarvan niet goed kan en daar ook niet mee "geoefend" hebt, wat in het eerste geval wel zo is.
Dat vind ik knap dat je dat op basis van één post kan zeggen. Als ik het helemaal los laat, weeg ik over een maand nog twee of drie kilo extra, dat heb ik al een tijdje gedaan, dan ben ik nog verder van huis. Dus dat lijkt me zeker geen goed idee. Dan beter elke dag beginnen met goed voornemen en het voor nu ok vinden dat dat niet elke dag lukt, maar wel blij zijn met elke dag dat het wel lukt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:36 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Probeer het wat los te laten. Want volgens mij ben je er nu zo enorm mee bezig dat het daardoor nog minder lukt.
Het was goed bedoeld hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat vind ik knap dat je dat op basis van één post kan zeggen. Als ik het helemaal los laat, weeg ik over een maand nog twee of drie kilo extra, dat heb ik al een tijdje gedaan, dan ben ik nog verder van huis. Dus dat lijkt me zeker geen goed idee. Dan beter elke dag beginnen met goed voornemen en het voor nu ok vinden dat dat niet elke dag lukt, maar wel blij zijn met elke dag dat het wel lukt.
Dat weet ik ook wel. Maar het zou dus voor mij nu averechts werken als ik dat advies op zou volgenquote:
Oke.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar het zou dus voor mij nu averechts werken als ik dat advies op zou volgen
Heb je een recept van zo'n cheesecakevariant? Klinkt lekkerquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:40 schreef LuNaTiC het volgende:
Snelle eiwitten en relatief lage calorieën
Proteďne kwarkjes van de Aldi (22 gram)
Melkunie proteďne chocolade of salted caramel pudding (20 gram)
Verder bij elke maaltijd iets van vlees of vis. Kip/kalkoenfilet, zalm, forelfilet. Garnalen.
Evt maaltijden aanvullen met eiwitpoeder (zelf niet nodig maar als je echt strugglet).
Eieren aangevuld met iets als kalkoenspekreepjes.
Eiwitrepen.
Eigen baksels met eiwitpoeder erin, mn vriendin maakt elke week een andere cheesecakevariant met maar liefst 27 gram eiwit per 1/8e deel/punt.
Tussendoortjes als beef bars van jack links (soort beef jerkey in reepvorm).
Exact mijn vraagquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je een recept van zo'n cheesecakevariant? Klinkt lekkeren, afhankelijk van wat er verder in gaat natuurlijk, misschien wel als een relatief gezond alternatief voor lekkere trek.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:01 schreef LuNaTiC het volgende:
sure, ik kopieer even een post uit het afvaltopic op Tweakers(waren ook al meerdere geďnteresseerden):
Wij eten hier 4x per week cheesecake
Sinds mn vriendin een goed basisrecept heeft gevonden voor een bodemloze cheesecake voor relatief weinig calorieën (tussen de 175 en 200 kcal per 1/8e stuk) en superveel eiwitten (26-27 gram voor eenzelfde stuk, heeft ze ze al in verschillende varianten gemaakt;
Speculaasvariant:
[ link | afbeelding ]
Koffie:
[ link | afbeelding ]
Chocolade:
[ link | afbeelding ]
Chocolade-pandan:
[ link | afbeelding ]
Marshmellow:
[ link | afbeelding ]
Salted caramel:
[ link | afbeelding ]
Speculaas met stoofpeertjesgelei-topping:
[ link | afbeelding ]
Eat cheesecake every day
Het is op basis van dit recept begonnen:
https://www.zonder-fratse(...)ruidnotencheesecake/
Waarbij ze het zonder kruidnoten heeft gemaakt.
Andere aanpassingen die ze heeft gedaan:
- white lady zuivelspread light van de AH erin (ipv de lidl cream cheese) omdat die minder kcal en betere macro’s heeft
- bij de koffievariant speculaaskruiden vervangen door 30 gram oploskoffie
- bij de chocoladevariant kun je er natuurlijk cacaopoeder er doorheen mikken. Voor de salted caramel en marshmellow varianten heeft ze zoet/smaakstoffen en/of eiwitpoeder met die specifieke smaak.
- verder gebruikt ze ipv de stevia 150 gram Sukrin
Met name het soort eiwitpoeder (iemand maakte het met vegan eiwitpoeder en was niet te vreten zei ze) en de sukrin blijkt redelijk nauw te luisteren voor de smaak...
Hoop dat dit jullie dit een beetje op weg helpt. Voor verdere vragen verwijs ik je direct door naar de chefkok (@:floordeboor_fit op Instagram), vertel dat je via Tom komt en dan helpt ze je ongetwijfeld verder op weg
Niet gefietst, wind was nog te sterk. Wel de 10k stappen gehaald.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:37 schreef Declan-Harp het volgende:
O: 2 fruitreepjes (mét suiker!)
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's
D: K&K lasagne
B: Veel huishoudelijke klusjes (o.a. ramen wassen), wandelen en fietsen.
en?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Niet gefietst, wind was nog te sterk. Wel de 10k stappen gehaald.
De lasagne wordt toch sushi, ben erg benieuwd!
Meh.quote:
Ah oké jammer.quote:
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijlpaal! Ik kreeg van m'n Fitbit de eerste keer de melding dat ik over de 300 zoneminuten ben gegaan
Heuj!!quote:Op zondag 21 februari 2021 15:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijlpaal! Ik kreeg van m'n Fitbit de eerste keer de melding dat ik over de 300 zoneminuten ben gegaan
Maak je de cigkoftem zelf?quote:Op maandag 22 februari 2021 10:43 schreef Myraela het volgende:
Dit weekend weer veel te veel gegeten.Maar het was allemaal zo gezellig, tof en lekker, dat ik me er maar niet te druk over probeer te maken. Het volgende weekend gaat waarschijnlijk niet veel beter worden. Maarja, doordeweeks dan maar proberen wél netjes te eten. Ik wil de komende dagen weer OMAD proberen. Toch het gevoel dat ik bij IF, zodra ik mag eten, weer veel te veel bezig ben met eten. Vandaag staat er cigkoftem op het menu.
Nee, ik haal het af. Bedacht me toevallig vanochtend dat ik eigenlijk wel eens zelf kan proberen te maken. Is zo lekker.quote:
Ik liet ze aanbrandenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:50 schreef minilot het volgende:
Extra B: flinke tour langs de helft van de speeltuinen in ons dorp en alles bij elkaar wel een half uur schommelduwen
Succes met de muffins, @:Declan-Harp!
Oeh jouw D klinkt lekker. Laat je even weten hoe het was?quote:Op woensdag 24 februari 2021 08:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Vanmiddag naar een vriendin toe, dus hopelijk kan ik bij deze planning blijven![]()
O: Reepje kruidkoek
B: Blok om te wandelen
L: Proteďne kwarkje, 2 kiwi's en een banaan
T: 2 vanillemuffins
D: https://www.kookfans.nl/r(...)RRrCiXTMuostwt5Yv22M
Will do!quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:23 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oeh jouw D klinkt lekker. Laat je even weten hoe het was?
Hahah lekker!!quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Will do!
Mijn vriendin maakt de lékkerste gevulde eieren, vandaar dat ze dit vanavond voor ons moet maken
Yum!quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:18 schreef minilot het volgende:
Lijst is + half softijsje met discodip
Oke! Ga ik het ook een keertje uitproberen. Verder goed bezig!quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:33 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Yum!
@:LPFAN het was lekker! Wel wat gestoeid met de ingrediënten, was gebaseerd op 8 porties, we hadden maar 3/4 nodig. Dus even inschatten hoeveel mayo en mosterd er door heen moet, wij hebben wat extra gedaan voor de smaak. Plus extra kaasblokjes![]()
De selderij vonden we beide te pittig, vooral icm rode ui. Dus die laat ik er volgende keer ook uit.
Verder alle tussendoortjes geweigerd en nog een rondje gewandeld, dus een prima dag dit keer! (Normaal stop ik mezelf daar altijd vol)
quote:Op woensdag 24 februari 2021 21:43 schreef LPFAN het volgende:
Hier slechte dag gehad qua eten. En dan bedoel ik vooral qua hoeveelheid. Morgen maar weer wat beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |