abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198092077
Eens. O+ Dat is eigenlijk de enige reden waarom ik sushi eet. :D
pi_198092224
Mini en Myr, nu jullie het toch over sushi hebben; hebben jullie aanraders voor wat ik moet proberen?
Heb nog nooit iets anders qua vis gehad dan vissticks :')
Nieuw sushirestaurant hier en die heeft een enorme keuze aan vegetarische sushi, maar ik weet dus bij god niet wat ik er van moet maken. Help me out :+
https://drachten.sushistation.nl/
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_198093286
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 11:40 schreef Declan-Harp het volgende:
Mini en Myr, nu jullie het toch over sushi hebben; hebben jullie aanraders voor wat ik moet proberen?
Heb nog nooit iets anders qua vis gehad dan vissticks :')
Nieuw sushirestaurant hier en die heeft een enorme keuze aan vegetarische sushi, maar ik weet dus bij god niet wat ik er van moet maken. Help me out :+
https://drachten.sushistation.nl/
Joe, voor mij graag negenhonderd van die sesamballen :9

Ik zie trouwens geen 'enorme keuze' aan vegetarische sushi, slechts een paar doorsnee opties, of kijk ik met mijn neus?
Let me see you stripped down to the bone
pi_198093527
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 12:42 schreef minilot het volgende:

[..]

Joe, voor mij graag negenhonderd van die sesamballen :9

Ik zie trouwens geen 'enorme keuze' aan vegetarische sushi, slechts een paar doorsnee opties, of kijk ik met mijn neus?
In vergelijking met andere sushitenten heeft deze wél een enorme keuze ;)
Ik heb dus de ballen verstand van sushi, ik zie een ''maki'' en een ''temaki'' staan maar heb geen idee wat het is.

Maar sesamballen dus, die staan op het lijstje ;)
pi_198093621
Ik heb geen idee, ik bestel het nooit. En met die berg gember erop maakt het eigenlijk niet uit wat erin zit. Ik doe zelf meestal omelet, avocado, wortel en komkommer.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:01:12 #231
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198095726
Zo dat was lekker. Anderhalf uur gefietst O+
pi_198095749
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:01 schreef LPFAN het volgende:
Zo dat was lekker. Anderhalf uur gefietst O+
Wauw! Goed gescoord ook bij de kledingbank?

Ik heb een half uurtje gefietst, had nog teveel tegenwind dus m'n knie protesteert nu. Morgen weer een poging.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:12:24 #233
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198095943
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:02 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Wauw! Goed gescoord ook bij de kledingbank?

Ik heb een half uurtje gefietst, had nog teveel tegenwind dus m'n knie protesteert nu. Morgen weer een poging.
Wel met ondersteuning he :P Rustig aan met je knie! :* Ik ga zondag weer. Ja goed gescoord en ook even langs mijn oude huis gefietst kijken hoe het er bij staat.
pi_198101550
Oeps, bijna veertigduizend stappen vandaag! :D En als het goed is zo nog net voor de avondklok binnen ^O^
pi_198101592
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:47 schreef minilot het volgende:
Oeps, bijna veertigduizend stappen vandaag! :D En als het goed is zo nog net voor de avondklok binnen ^O^
Jezus zeg, hou eens op! :D _O-
pi_198102136
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:49 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Jezus zeg, hou eens op! :D _O-
Ja, het kwam toevallig nou eenmaal zo uit! :D Vanmorgen hardgelopen en op vrijdagavond wandel ik altijd een eind met mijn zwager en daarbij ook nog te voet boodschappen gedaan en te voet de koter op de peuterschool gedropt en weer opgehaald. Niet het gevoel dat het nou allemaal op zichzelf zo inspannend was, maar alles bij elkaar opgeteld zijn het toch flink wat stappen! :')
pi_198102152
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:13 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, het kwam toevallig nou eenmaal zo uit! :D Vanmorgen hardgelopen en op vrijdagavond wandel ik altijd een eind met mijn zwager en daarbij ook nog te voet boodschappen gedaan en te voet de koter op de peuterschool gedropt en weer opgehaald. Niet het gevoel dat het nou allemaal op zichzelf zo inspannend was, maar alles bij elkaar opgeteld zijn het toch flink wat stappen! :')
Jij Duracell knijntje ~O>
pi_198102312
Goed bezig, @minilot

Ik heb mijn doel in Wii Fit gehaald (2 dagen voor de deadline). Meteen maar een volgend doel gezet: 1,5 kg eraf over 2 maanden.
Morgen zal mijn gewicht wel hoger zijn. Laatste-vakantiedagje-eten :') Maar wel lekker!

O: brood met schuddebuikjes
T: fruit
L: kaiserschmarrn met appelmoes
B: 5 minuten gewandeld (moest terug naar huis ivm kind met hondenpoep pech)
T: overgeslagen na deze lunch
D: zelfgemaakte pizza, magere kwark
B: Wii Fit

En mijn nieuwe Fitbit is bezorgd en nu aan het installeren! O+
pi_198102332
quote:
81s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:14 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]

Jij Duracell knijntje ~O>
Geen rijbewijs hebben en fietsen intens haten helpt ;)
pi_198108162
Ik ga hier dan, volgens jullie, een betweterig toontje opzetten. Mijn excuses alvast, voel je niet aangevallen.

Maar er is oprecht iets wat ik niet begrijp: waarom eet een deel van jullie niet louter gezond? Ik zie hier veel eten met suiker voorbij komen wat vreetkicks stimuleert en bovendien het gewichtsverlies niet bevordert.

Ik zou toch zeggen dat je eerst gezond wil afvallen en later gefaseerd het ongezonde eten, wat uiteraard deel uitmaakt van een normaal dieet, in gaat passen? Of zit ik er nou compleet naast?

Je leest hier dingen zoals vakantie eten. Dan wil je toch helemaal niet afvallen?
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
pi_198108549
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Ik ga hier dan, volgens jullie, een betweterig toontje opzetten. Mijn excuses alvast, voel je niet aangevallen.

Maar er is oprecht iets wat ik niet begrijp: waarom eet een deel van jullie niet louter gezond? Ik zie hier veel eten met suiker voorbij komen wat vreetkicks stimuleert en bovendien het gewichtsverlies niet bevordert.

Ik zou toch zeggen dat je eerst gezond wil afvallen en later gefaseerd het ongezonde eten, wat uiteraard deel uitmaakt van een normaal dieet, in gaat passen? Of zit ik er nou compleet naast?

Je leest hier dingen zoals vakantie eten. Dan wil je toch helemaal niet afvallen?
Tja, dat ligt denk ik ook erg aan het doel en de termijn.

Ik ga uit van gemiddeld 0.5kg afvallen per week (duurzaam en niet met crashdieet).
Als ik dan 2 kilo zou willen afvallen, ja, dan zou ik even de lekkere dingen schrappen en na 4 weken zijn waar ik wil zijn.

Als ik dan 14 kilo zou willen afvallen en daar dan dus een half jaar mee bezig ben, dan zou ik wel zorgen dat ik in dat half jaar ook af en toe gewoon wat lekkers kan eten, anders hou ik dat half jaar niet vol.

Bovendien lijkt het mij voor de duurzaamheid op de lange termijn ook juist gunstig als je afvalt met een voedingspatroon wat je daarna blijft volhouden - dus inclusief af en toe wat ongezonds, of op vakantie een keer iets minder op hoeven letten. Immers, als je dat een half jaar gedaan hebt en daar 14 kilo mee afgevallen bent, dan ben je ook in staat met datzelfde patroon op gewicht te blijven. Je weet al hoe je voor die ongezondere dingen kunt compenseren en hebt dat al helemaal in je systeem zitten.
Als je eerst alleen maar gezond gaat eten, en daarna naar een normaal eetpatroon gaat, heb je met dat normale eetpatroon nog helemaal geen ervaring opgedaan (je kwam waarschijnlijk niet van een normaal gezond eetpatroon, anders had je niet hoeven afvallen, vooropgesteld dat we het niet over een kilo of 2-3 hebben). Dan kun je nog zo goed zijn geworden in afvallen, maar misschien kan je dan wel helemaal geen maat houden als je dan wel wat ongezonds mag, en val je dan weer terug in een 'oud' patroon met teveel ongezonds van eerder.

Korte samenvatting: eigenlijk wil je, denk ik, gewicht verliezen met hetzelfde eetpatroon waarmee je de rest van je leven blijft eten en op gewicht wil blijven, want dan wordt dat patroon ook echt je nieuwe eetpatroon. Anders loop je het risico dat je vooral goed wordt in afvallen, maar het daarna weer mis gaat bij het omschakelen naar een patroon waar bepaalde ongezonde dingen wel af en toe in kunnen, omdat je het met mate in je eetpatroon opnemen daarvan niet goed kan en daar ook niet mee "geoefend" hebt, wat in het eerste geval wel zo is.
pi_198108676
Ik kies bewust voor een dagje ongezond. Dat is al anders dan eerder, dan gebeurde het gewoon. Ik realiseerde me dan niet wat dat voor consequenties heeft, nu wel.
En wat @vlindertje89 al zei: door af en toe wel iets ongezonds/lekkers te eten houd ik het langer vol.
pi_198108708
Vandaag:
B: body combat (20 min) & s’bam (20 min) online
T: banaan - tijdens sporten, ik dacht het wel ff voor ontbijten te doen, ging niet lekker 😅
T: alpro yoghurtmet granola en blauwe bessen
L: 2 boterhammen & 2 crackers met vega beleg
T: fruit
D: Chinees (hou ik niet echt van maar vriend wel dus ik zal niet extreem veel eten 😁)
B: kastje schuren (morgen eerste laag schilderen)
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:19:43 #244
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198109208
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:07 schreef Neef_Wuppie het volgende:

Een dagje ongezond kan prima hoor. Het hoeft ook niet snel van mij en ik geniet er ook veel meer van.
pi_198109331
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:19 schreef LPFAN het volgende:

[..]

Een dagje ongezond kan prima hoor. Het hoeft ook niet snel van mij en ik geniet er ook veel meer van.
Dit. Ik val liever 0.3 - 0.5 kg per week af met af en toe wat ongezonds ipv +0.5kg maar heel streng op mijn voeding letten. Nu heb ik vaak niet eens het gevoel dat ik op 'dieet ben' (al is het natuurlijk niet echt een dieet).
pi_198109336
Tevens hoi, ik heb het nog steeds niet op de rit. Het lukt me niet en ik weet ook wel waarom (druk op werk, druk in m'n hoofd, vijftien gewoontes tegelijk willen aanpassen, moe) maar ik vind het toch stom dat het me niet lukt.

Maargoed, elke dag toch een poging wagen, dan zit er in elk geval af en toe toch een goede dag bij :) en dan proberen dat steeds meer uit te bouwen.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:35:57 #247
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198109390
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:31 schreef Pinuts het volgende:

[..]

Dit. Ik val liever 0.3 - 0.5 kg per week af met af en toe wat ongezonds ipv +0.5kg maar heel streng op mijn voeding letten. Nu heb ik vaak niet eens het gevoel dat ik op 'dieet ben' (al is het natuurlijk niet echt een dieet).
Precies!
  zaterdag 20 februari 2021 @ 11:36:35 #248
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198109395
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:31 schreef vlindertje89 het volgende:
Tevens hoi, ik heb het nog steeds niet op de rit. Het lukt me niet en ik weet ook wel waarom (druk op werk, druk in m'n hoofd, vijftien gewoontes tegelijk willen aanpassen, moe) maar ik vind het toch stom dat het me niet lukt.

Maargoed, elke dag toch een poging wagen, dan zit er in elk geval af en toe toch een goede dag bij :) en dan proberen dat steeds meer uit te bouwen.
Probeer het wat los te laten. Want volgens mij ben je er nu zo enorm mee bezig dat het daardoor nog minder lukt.
pi_198109407
O: 2 fruitreepjes (mét suiker!)
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's
D: K&K lasagne

B: Veel huishoudelijke klusjes (o.a. ramen wassen), wandelen en fietsen.
pi_198109445
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Tja, dat ligt denk ik ook erg aan het doel en de termijn.

Ik ga uit van gemiddeld 0.5kg afvallen per week (duurzaam en niet met crashdieet).
Als ik dan 2 kilo zou willen afvallen, ja, dan zou ik even de lekkere dingen schrappen en na 4 weken zijn waar ik wil zijn.

Als ik dan 14 kilo zou willen afvallen en daar dan dus een half jaar mee bezig ben, dan zou ik wel zorgen dat ik in dat half jaar ook af en toe gewoon wat lekkers kan eten, anders hou ik dat half jaar niet vol.

Bovendien lijkt het mij voor de duurzaamheid op de lange termijn ook juist gunstig als je afvalt met een voedingspatroon wat je daarna blijft volhouden - dus inclusief af en toe wat ongezonds, of op vakantie een keer iets minder op hoeven letten. Immers, als je dat een half jaar gedaan hebt en daar 14 kilo mee afgevallen bent, dan ben je ook in staat met datzelfde patroon op gewicht te blijven. Je weet al hoe je voor die ongezondere dingen kunt compenseren en hebt dat al helemaal in je systeem zitten.
Als je eerst alleen maar gezond gaat eten, en daarna naar een normaal eetpatroon gaat, heb je met dat normale eetpatroon nog helemaal geen ervaring opgedaan (je kwam waarschijnlijk niet van een normaal gezond eetpatroon, anders had je niet hoeven afvallen, vooropgesteld dat we het niet over een kilo of 2-3 hebben). Dan kun je nog zo goed zijn geworden in afvallen, maar misschien kan je dan wel helemaal geen maat houden als je dan wel wat ongezonds mag, en val je dan weer terug in een 'oud' patroon met teveel ongezonds van eerder.

Korte samenvatting: eigenlijk wil je, denk ik, gewicht verliezen met hetzelfde eetpatroon waarmee je de rest van je leven blijft eten en op gewicht wil blijven, want dan wordt dat patroon ook echt je nieuwe eetpatroon. Anders loop je het risico dat je vooral goed wordt in afvallen, maar het daarna weer mis gaat bij het omschakelen naar een patroon waar bepaalde ongezonde dingen wel af en toe in kunnen, omdat je het met mate in je eetpatroon opnemen daarvan niet goed kan en daar ook niet mee "geoefend" hebt, wat in het eerste geval wel zo is.
Ik vind dat je het goed omschrijft en kan het wel begrijpen. Zelf zou ik er totaal anders in staan.

Gelukkig is niet iedereen hetzelfde. ;)
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')