abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197982285
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 14:14 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Hoe vergaat het je tot dusver? Hoe lang nog tot je workshop? :) *O*
Beter dan verwacht! Even lastig toen het huis naar croissantjes rook. Maar eigenlijk geen hongergevoel nog.

Om 16:00 begint de workshop, dus rond half zes eten.

Vergeet alleen blijkbaar wel te drinken als ik niet eet.
pi_197983740
Vandaag:
O: kwark, mango
L: 2 harde broodjes met hagelslag
T: vlaai (want carnaval *O*)
D: Indiase curry
T: kwark
pi_197985631
I did it, bitches. *O*

M'n vriend kwam gelukkig net op tijd thuis toen ik klaar was met de workshop. Want toen had ik toch wel echt trek. :') En hij had m'n favoriete witte chocolade macadamia koeken meegenomen, maar die laat ik maar liggen.

Eten was wel superlekker, dus helemaal blij.
pi_197986949
@Myraela Eten is sowieso superlekker bij maar één keer per dag eten. ;) Leuk voordeel van OMAD *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_197987446
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 februari 2021 18:57 schreef minilot het volgende:
@:Myraela Eten is sowieso superlekker bij maar één keer per dag eten. ;) Leuk voordeel van OMAD *O*
Dan heb ik nu al zin in morgen. Want dan is de enige maaltijd het valentijnsdiner met 9 gerechtjes van The Streetfood Club. :9~

Ik vond zo'n eerste dag OMAD in ieder geval goed te doen. Had ook wel een erg rustig dagje. Wil komende week proberen of ik m'n ontbijt uit kan stellen tot 14:00 uur. Misschien helpt de kortere periode om te eten me even om het constante vreten te doorbreken.

Ik heb echt het gevoel dat ik weer even een nieuwe manier nodig heb, want m'n oude manier lukt op dit moment gewoon niet goed.
pi_197987632
Intermittend fasting helpt bij mij enorm tegen cravings. Van eten krijg ik zin in eten. Zelfde principe als OMAD: je eet een groot deel van de dag gewoon niet. Ik hoop dat het jou ook helpt, Myraela.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_197996749
O: Plak rozijnenkruidkoek
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: Banaan
D: Tomatencrèmesoep en 2 tosti's met rode pesto en kaas
B: Wandelen (op ijs) en hometrainer
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 14 februari 2021 @ 11:58:57 #158
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_197997676
L: 2 pitabroodjes met hummus
T: Paprika
D: Plaattaart met brie en bietjes:
T: Bak kwark met scheut Callowfit en granaatappelpitjes
B: Rustdagje, veel last van mijn benen.
pi_197999552
Tja... Laat ik het er op houden dat het maar 2 dagen schaatsweer is deze winter. :@

Gisteren:
O: brood met vlokken
B: 2x 10 minuten fietsen
B: 2x 20 minuten wandelen en 2 uur schaatsen
L: 4 sneetjes brood + 2 knäckebröd met knakworst met ketchup, kaas, vlokken
T: 2 Chinese custardtaartjes, 3 blokjes pure chocolade, handje popcorn
D: wraps met gehakt en spitskool, panna cotta
T: chips

Vandaag:
O: brood met vlokken
B: 2x 20 min wandelen en ruim 2 uur schaatsen
L: 1,5 afbakbroodje met kaas, snee brood met vlokken
T: Chinees custardtaartje, fruit, 3 blokjes pure chocolade, paar worteltjes
D: Chinese kool- stamppot met hamburger
B: hopelijk nog Wii Fit

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 14-02-2021 19:05:06 ]
pi_197999645
Hier ook een mindere dag, maar als het goed is nog steeds onder onderhoud:
O: kwark, mango
B: 20 minuten roeien
L: friet met een kaassoufflé
D: 2 harde broodjes
pi_198000306
quote:
81s.gif Op zondag 14 februari 2021 10:59 schreef Declan-Harp het volgende:
O: Plak rozijnenkruidkoek
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: Banaan
D: Tomatencrèmesoep en 2 tosti's met rode pesto en kaas
B: Wandelen (op ijs) en hometrainer
Banaan wordt een halve galiameloen.
Ruim 5 kwartier gewandeld en geschuifeld over het ijs O+ Ik hou d'r van.
  zondag 14 februari 2021 @ 14:52:44 #162
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198000892
Bakje geroosterde kikkererwten gemaakt. :9
pi_198006070
Dag twee met maar 1 maaltijd overleefd. *O* *O* Het was wel een beest van een maaltijd, met allemaal verschillende gerechtjes en een brownie als toetje. :9 Had vandaag wel wat momenten waarop ik me wat hongerig voelde en na een beetje inspanning ook wat zwakjes. Maarja, welke idioot gaat dan ook van non-stop eten in één keer naar dit. :')

Ik ga dit in de weekenden misschien wel vaker doen. Eigenlijk valt het namelijk, zolang je maar lekker bezig bent, echt reuze mee. En dan kun je tenminste van die ene maaltijd wel echt een feestje maken. Al merk ik wel dat ik dat dus alsnog lastig vind. Ik maakte gisteren 'butter chicken' volgens de kookworkshop, maar voegde vervolgens eigenlijk gewoon bewust bijna geen boter toe. :')

En voor doordeweeks maar het iets minder extreme IF proberen. Gaat een beetje experimenteren worden wat goed voelt en wat qua eten past. Hou natuurlijk minder maaltijden over en wil toch wel een beetje de juiste dingen (en voldoende) eten.

Denk nu dit voor morgen:
L: Havermout met blauwe bessen, banaan, cacao en lijnzaad
T: Cottage cheese met chilisaus, met tomaatjes en komkommer
D: Vega 'butter chicken', naan en gekookte broccoli
pi_198012948
Ik zag je zeer jaloersmakende OMAD van gister in het CUL-topic @Myraela - dat zijn de betere enkele-maaltijden-per-dag! :D

Gisteren verdeeld over de dag drie stukken goeie appeltaart op, dat schoot natuurlijk niet op :) Maar prima, vandaag weer een echte maandagse maandag. ^O^

T: Zwarte koffie
D: Chana masala (kikkererwtencurry) met komkommer/pindasalade en vegan knoflooknaan (gemaakt met kokosyoghurt), toe een mango :9
B: Glibberend over ijslaag boodschappen doen

Ik! Wil! Dooi! En wel nu. Heb het gevoel dat ik na een ruime week niet hardlopen al vergeten ben hoe het moet :')
pi_198013047
Nog nooit van OMAD gehoord :o

https://www.womenshealthm(...)25680728/omad-dieet/

Klinkt... uhmmm tsja... laat ik zeggen dat 'gezond' anders klinkt in mijn oren.

(niks tegen IF trouwens... kan echt heel nuttig zijn. OMAD klinkt mij een beetje te ver doorgeslagen echter).

Maar anyways, if it works for someone...
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_198013117
Ik zou het niet kunnen, hou teveel van eten O+ Liefst de hele dag door.

L: Kwark met blauwe bessen en banaan + 2 wraps kaas/houmous
T: Appel
D: Bakje couscous uit de vriezer
B: Hometrainer, kom vandaag niet buiten.
pi_198013148
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 09:17 schreef minilot het volgende:
Ik zag je zeer jaloersmakende OMAD van gister in het CUL-topic @:Myraela - dat zijn de betere enkele-maaltijden-per-dag! :D
Ja. :D Was lekker. :9 Ik heb wat spijt van de brownie, vooral omdat die niet eens echt lekker was. Maar ik vind zulke maaltijden echt lastig in te schatten. Als ik het zelf maak, dan weet ik een beetje wat er in welke hoeveelheden in zit. Op zich was het denk ik best wel gevarieerd bij elkaar, maar echt geen idee of ik op, onder of over onderhoud heb gegeten.
pi_198013731
Ik hou ook heel erg van eten, niet voor niks CUL-mod geweest en ik ben eigenlijk het liefste de hele dag met obsessief enthousiasme bezig met koken, bakken, recepten zoeken en horeca. Ik vond het eenvoudige systeem met maar een enkele grote maaltijd per dag voor mij een heel werkzame en nuttige manier om gewoon eens een beetje minder met eten bezig te zijn..

Ik denk dat @Myraela het wel herkent: bij een dagje strand vooral uitkijken naar hapje eten in strandtent. Bij een middagje naar het bos vooral uitkijken naar de meegebrachte picknick. Samenkomsten met schoonfamilie: met name zin in de bijbehorende barbecue. Museumbezoek overhaasten wegens gehoord dat ze goeie taart hebben in de inpandige koffietent.. :') Enzovoorts. Ik eet nu al zowat een jaar op de meeste dagen alleen avondeten en het heeft me die gewoonte wel afgeleerd, met als bijkomend en niet bepaald onbelangrijk voordeel dat ik nu oprecht meer geniet van en aandacht heb voor allerlei activiteiten en uitjes LOS van wat daar voor eten bij komt kijken, want ik eet gewoon niks. Dat kostte echt even een knop om na heel veel jaar lang stedentripjes specifiek uitzoeken op de plaatselijke culinaire specialiteiten en op zaterdag voor mijn plezier om drie uur 's nachts op voor een of ander obscuur broodrecept. :Y

Ik heb nu beduidend meer tijd en vooral aandacht over voor al die andere dingen die er behalve eten ook behoorlijk toe doen en dat bevalt echt wel goed :)
  maandag 15 februari 2021 @ 11:44:12 #169
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198014987
Prima toch als het bevalt? Ik merk wel dat ik sinds ik de hele dag niet meer eet ik nu ook wel een betere relatie met eten heb. (Ik ben vooral een enorme emotie en stress eter)

Ik zou 1 keer per dag eten niet kunnen maar dat heeft ook met mijn gezondheid te maken en dat ik veel eiwitten nodig heb. Maar ontbijten doe ik niet dus 2 keer eten en eiwitrijke tussendoortjes en dat bevalt me prima.
  maandag 15 februari 2021 @ 11:47:45 #170
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_198015044
Lijstje:

L: broodje met paprika
T: 2 babybels
D: Pasta met champignons en paprika met room en mosterd sausje.
T: Bak kwark met perzikpartjes en scheut Callowfit.
pi_198015762
quote:
0s.gif Op maandag 15 februari 2021 10:20 schreef minilot het volgende:
Ik denk dat @:Myraela het wel herkent: bij een dagje strand vooral uitkijken naar hapje eten in strandtent. Bij een middagje naar het bos vooral uitkijken naar de meegebrachte picknick. Samenkomsten met schoonfamilie: met name zin in de bijbehorende barbecue. Museumbezoek overhaasten wegens gehoord dat ze goeie taart hebben in de inpandige koffietent.. :') Enzovoorts.
Dit is wel heel herkenbaar, ja. Al wil ik dat eigenlijk ook weer niet missen. Ik wil nog steeds heel erg enthousiast worden van eten. Ik wil misschien juist zelfs weer meer gaan genieten van eten. Maar het mag wel iets minder constant. Nonstop bezig met wanneer en wat ik wil eten, en eigenlijk ook de hele tijd een hongergevoel.

Ik kan nog niet echt meepraten over OMAD of IF natuurlijk, ben gewoon nog zoekende. Maar het valt me in ieder geval echt alles mee tot nu toe. Ik wil nu dus rond 14:00 uur beginnen met eten en ik heb echt veel minder honger dan normaal. Hoevaak zit ik wel niet om half 11 al af te tellen tot de lunch die ik dan met moeite uitstel tot 12:00 uur.
pi_198015955
@Myraela Ik ben nog steeds hartstikke enthousiast over eten, maar ik ben er niet meer de hele godganse dag mee bezig en daar ging het me vooral om :)
pi_198017295
Hier ook IF en wel eens OMAD gedaan maar ik ging toen juist vooral uitkijken naar de momenten en maaltijden waarop ik mijn maaltijd 'mocht' eten.

IF werkt voor mij veel beter omdat mijn lijf en hoofd eraan gewend zijn rond een uur of 12/13 te eten en het helpt me veel beter luisteren naar mijn lichaam en te eten wanneer het echt aangeeft dat ik moet eten.
Dus als ik rond 11 uur al gierende honger heb doorbreek ik regelmatig ook mijn IF. Het gaat me niet zo zeer om die 16u vasten te halen, maar meer wat structuur aan te brengen en merk dat ik dan ook steviger in mijn schoenen sta qua discipline.

Maaltijden plannen helpen daar ook heel goed bij. Dan heb ik veeeel meer zin in die lekkere lunchwrap dan in de kleffe gevulde koek van mijn collega die ik voorheen gewoon naar binnen zou schuiven want honger en geen eten mee. Of wanneer ik met honger in het bedrijfsrestaurant sta waar de frituur aan staat.

Lijstje:

O: Brinta
L: Broodje pindakaas
D: Krieltjes uit de oven met een spinazie kaas rondo en boontjes
T: Alpro nature met schuddebuikjes en een banaan
pi_198023188
Mango was nog niet rijp genoeg }:| Toetje bij mijn D werd in plaats ervan restje kokosyoghurt met in boter + bruine suiker krokant getoaste havermout en een mandarijntje. Ook lekker :)

En puik vezelrijk ook, havermout bovenop de tienduizend kikkererwten in het avondeten en de linzensoep van gister :9
pi_198028876
Straks nieuwe havermout-banaan muffins maken met blauwe bessen dit keer. :9

L: 3 witte pistoletjes met boter en oude kaas
T: Bakje aardbeien + muffin
D: Aardappel-broccoli ovenschotel met groentesaus en geraspte kaas + vega vissticks
B: Wandelen en hometrainer (samen 10k stappen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')