Dat vind ik knap dat je dat op basis van één post kan zeggen. Als ik het helemaal los laat, weeg ik over een maand nog twee of drie kilo extra, dat heb ik al een tijdje gedaan, dan ben ik nog verder van huis. Dus dat lijkt me zeker geen goed idee. Dan beter elke dag beginnen met goed voornemen en het voor nu ok vinden dat dat niet elke dag lukt, maar wel blij zijn met elke dag dat het wel lukt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:36 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Probeer het wat los te laten. Want volgens mij ben je er nu zo enorm mee bezig dat het daardoor nog minder lukt.
Het was goed bedoeld hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:43 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat vind ik knap dat je dat op basis van één post kan zeggen. Als ik het helemaal los laat, weeg ik over een maand nog twee of drie kilo extra, dat heb ik al een tijdje gedaan, dan ben ik nog verder van huis. Dus dat lijkt me zeker geen goed idee. Dan beter elke dag beginnen met goed voornemen en het voor nu ok vinden dat dat niet elke dag lukt, maar wel blij zijn met elke dag dat het wel lukt.
Dat weet ik ook wel. Maar het zou dus voor mij nu averechts werken als ik dat advies op zou volgenquote:
Oke.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Dat weet ik ook wel. Maar het zou dus voor mij nu averechts werken als ik dat advies op zou volgen
Heb je een recept van zo'n cheesecakevariant? Klinkt lekkerquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:40 schreef LuNaTiC het volgende:
Snelle eiwitten en relatief lage calorieën
Proteïne kwarkjes van de Aldi (22 gram)
Melkunie proteïne chocolade of salted caramel pudding (20 gram)
Verder bij elke maaltijd iets van vlees of vis. Kip/kalkoenfilet, zalm, forelfilet. Garnalen.
Evt maaltijden aanvullen met eiwitpoeder (zelf niet nodig maar als je echt strugglet).
Eieren aangevuld met iets als kalkoenspekreepjes.
Eiwitrepen.
Eigen baksels met eiwitpoeder erin, mn vriendin maakt elke week een andere cheesecakevariant met maar liefst 27 gram eiwit per 1/8e deel/punt.
Tussendoortjes als beef bars van jack links (soort beef jerkey in reepvorm).
Exact mijn vraagquote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:42 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Heb je een recept van zo'n cheesecakevariant? Klinkt lekkeren, afhankelijk van wat er verder in gaat natuurlijk, misschien wel als een relatief gezond alternatief voor lekkere trek.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:01 schreef LuNaTiC het volgende:
sure, ik kopieer even een post uit het afvaltopic op Tweakers(waren ook al meerdere geïnteresseerden):
Wij eten hier 4x per week cheesecake
Sinds mn vriendin een goed basisrecept heeft gevonden voor een bodemloze cheesecake voor relatief weinig calorieën (tussen de 175 en 200 kcal per 1/8e stuk) en superveel eiwitten (26-27 gram voor eenzelfde stuk, heeft ze ze al in verschillende varianten gemaakt;
Speculaasvariant:
[ link | afbeelding ]
Koffie:
[ link | afbeelding ]
Chocolade:
[ link | afbeelding ]
Chocolade-pandan:
[ link | afbeelding ]
Marshmellow:
[ link | afbeelding ]
Salted caramel:
[ link | afbeelding ]
Speculaas met stoofpeertjesgelei-topping:
[ link | afbeelding ]
Eat cheesecake every day
Het is op basis van dit recept begonnen:
https://www.zonder-fratse(...)ruidnotencheesecake/
Waarbij ze het zonder kruidnoten heeft gemaakt.
Andere aanpassingen die ze heeft gedaan:
- white lady zuivelspread light van de AH erin (ipv de lidl cream cheese) omdat die minder kcal en betere macro’s heeft
- bij de koffievariant speculaaskruiden vervangen door 30 gram oploskoffie
- bij de chocoladevariant kun je er natuurlijk cacaopoeder er doorheen mikken. Voor de salted caramel en marshmellow varianten heeft ze zoet/smaakstoffen en/of eiwitpoeder met die specifieke smaak.
- verder gebruikt ze ipv de stevia 150 gram Sukrin
Met name het soort eiwitpoeder (iemand maakte het met vegan eiwitpoeder en was niet te vreten zei ze) en de sukrin blijkt redelijk nauw te luisteren voor de smaak...
Hoop dat dit jullie dit een beetje op weg helpt. Voor verdere vragen verwijs ik je direct door naar de chefkok (@:floordeboor_fit op Instagram), vertel dat je via Tom komt en dan helpt ze je ongetwijfeld verder op weg
Niet gefietst, wind was nog te sterk. Wel de 10k stappen gehaald.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:37 schreef Declan-Harp het volgende:
O: 2 fruitreepjes (mét suiker!)
L: Kwark/fruit/lijnzaad en 3 maiswafels met eiersalade
T: 2 kiwi's
D: K&K lasagne
B: Veel huishoudelijke klusjes (o.a. ramen wassen), wandelen en fietsen.
en?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 17:28 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Niet gefietst, wind was nog te sterk. Wel de 10k stappen gehaald.
De lasagne wordt toch sushi, ben erg benieuwd!
Meh.quote:
quote:Op zondag 21 februari 2021 15:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijlpaal! Ik kreeg van m'n Fitbit de eerste keer de melding dat ik over de 300 zoneminuten ben gegaan
Heuj!!quote:Op zondag 21 februari 2021 15:12 schreef Declan-Harp het volgende:
Mijlpaal! Ik kreeg van m'n Fitbit de eerste keer de melding dat ik over de 300 zoneminuten ben gegaan
Maak je de cigkoftem zelf?quote:Op maandag 22 februari 2021 10:43 schreef Myraela het volgende:
Dit weekend weer veel te veel gegeten.Maar het was allemaal zo gezellig, tof en lekker, dat ik me er maar niet te druk over probeer te maken. Het volgende weekend gaat waarschijnlijk niet veel beter worden. Maarja, doordeweeks dan maar proberen wél netjes te eten. Ik wil de komende dagen weer OMAD proberen. Toch het gevoel dat ik bij IF, zodra ik mag eten, weer veel te veel bezig ben met eten. Vandaag staat er cigkoftem op het menu.
Nee, ik haal het af. Bedacht me toevallig vanochtend dat ik eigenlijk wel eens zelf kan proberen te maken. Is zo lekker.quote:
Ik liet ze aanbrandenquote:Op dinsdag 23 februari 2021 14:50 schreef minilot het volgende:
Extra B: flinke tour langs de helft van de speeltuinen in ons dorp en alles bij elkaar wel een half uur schommelduwen
Succes met de muffins, @:Declan-Harp!
Oeh jouw D klinkt lekker. Laat je even weten hoe het was?quote:Op woensdag 24 februari 2021 08:09 schreef Declan-Harp het volgende:
Vanmiddag naar een vriendin toe, dus hopelijk kan ik bij deze planning blijven![]()
O: Reepje kruidkoek
B: Blok om te wandelen
L: Proteïne kwarkje, 2 kiwi's en een banaan
T: 2 vanillemuffins
D: https://www.kookfans.nl/r(...)RRrCiXTMuostwt5Yv22M
Will do!quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:23 schreef LPFAN het volgende:
[..]
Oeh jouw D klinkt lekker. Laat je even weten hoe het was?
Hahah lekker!!quote:Op woensdag 24 februari 2021 11:34 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Will do!
Mijn vriendin maakt de lékkerste gevulde eieren, vandaar dat ze dit vanavond voor ons moet maken
Yum!quote:Op woensdag 24 februari 2021 15:18 schreef minilot het volgende:
Lijst is + half softijsje met discodip
Oke! Ga ik het ook een keertje uitproberen. Verder goed bezig!quote:Op woensdag 24 februari 2021 20:33 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Yum!
@:LPFAN het was lekker! Wel wat gestoeid met de ingrediënten, was gebaseerd op 8 porties, we hadden maar 3/4 nodig. Dus even inschatten hoeveel mayo en mosterd er door heen moet, wij hebben wat extra gedaan voor de smaak. Plus extra kaasblokjes![]()
De selderij vonden we beide te pittig, vooral icm rode ui. Dus die laat ik er volgende keer ook uit.
Verder alle tussendoortjes geweigerd en nog een rondje gewandeld, dus een prima dag dit keer! (Normaal stop ik mezelf daar altijd vol)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |