SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Het klopt van geen kant dat je nu het beleid van de succesvolle containmentlanden allemaal op een hoop probeert te gooien. Zitten grote verschillen tussen. Het is absoluut niet zo dat de parlementaire democratieën die al langere tijd succesvol indammen het beleid van China hebben gekopieerd en vrijheden en privacy ernstig hebben beperkt dan zou mogen in een crisis als deze.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En vervolgens kom je met een grafiek aan zetten met een hoop landen die in geen enkel vlak lijken op Nederland of Duitsland. Het heeft mij niks met geografie te maken maar alles met het uitgevoerde beleid van desbetreffende regeringen.
Welk goede nieuws? Dat je daar iets online kunt bestellen en 4 uur later het mag ophalen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:00 schreef Noek het volgende:
Wat is iedereen er ontzettend klaar mee hè?
Zelfs het goede nieuws van de Action komt gewoon niet meer binnen. We zijn haske coroned.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het enige wat niet serieus te nemen is zijn die kansloze, niet-aflatende pogingen om deze Britse variant te bagatelliseren.
LEES NOU EEN KEER WAT ER STAAT!
[..]
Laatste twee weken van januari. Wanneer is er ooit gezegd dat het 2/3e in Nederland was in de laatste twee weken van januari? Oh ja, nooit.
In België zou het aandeel 'Brits' weer dalen waardoor de kappers weer open kunnen. Hier zou het daarentegen totaal de overhand nemen waardoor zelfs het openen van de basisscholen een supergroot risico is waardoor eigenlijk andere zaken aangescherpt moeten worden. Dat mag men toch bijzonder vinden? Of krijgt men het dan aan de stok met de meningenpolitie? Of de vragenpolitie misschien?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu:
15-31 januari
met
27 januari-2 februari
En dat terwijl je weet dat het 11-17 januari nog 19,8% was.
Wat klopt er niet?
Ik heb het aan Mark doorgegeven. Het raakt hem diep en ik weet zeker dat hij op de volgende persconferentie even stil zal staan bij deze tragedie.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Gretzl het volgende:
Ook de reden dat ik de laatste maanden wat minder actief ben in deze topicreeks. Zodra het Nederlandse kabinet (hopelijk snel wat anders dan Rutte III) de huidige mitigatiestrategie gaat heroverwegen vind ik het debat weer interessanter worden.
[ twitter ]
Nu is het vooral lijdzaam toezien hoe Nederland nog verder kapot gaat![]()
Tering wat zat ik blij zijn als ons leven niet meer gemicro managed wordt door allerlei "experts" of overbodige personen . Waar je mag lopen, waar je een mondkapje op moet, tot hoe laat je buiten mag zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bruls, de man met het gezonde atletische lichaam, neemt alvast een voorschot:
'Schaatsen mag, maar hou je aan de regels en wees voorzichtig'
[..]
Wat ze eigenlijk bedoelen is dat we nu in full lockdown zitten, de gedroomde strategie van het red team en dat het nog steeds allemaal kut is?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:45 schreef Gretzl het volgende:
Om begrijpelijke redenen houdt C19 Red Team zich nu meer uit het debat dan afgelopen zomer/najaar. Het kabinet heeft resoluut besloten om door te gaan met de destructieve strategie die het Red Team in verscheidene rapporten ernstig heeft ontraden.
[ twitter ]
https://www.c19redteam.nl(...)r_is_het_RedTeam.pdf
AVONDKLOK VERLENGEN!!quote:
Het gaat alleen nog maar over de modellering en schattingen en niet over de kiemsurveillance. Juist dat soort resultaten zouden de heftige maatregelen moeten ondersteunen (als ze vinden dat het gerechtvaardigd is).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
In België zou het aandeel 'Brits' weer dalen waardoor de kappers weer open kunnen. Hier zou het daarentegen totaal de overhand nemen waardoor zelfs het openen van de basisscholen een supergroot risico is waardoor eigenlijk andere zaken aangescherpt moeten worden. Dat mag men toch bijzonder vinden? Of krijgt men het dan aan de stok met de meningenpolitie? Of de vragenpolitie misschien?
Kun je wel in BOZE HOOFDLETTERS GAAN SCHREEUWEN maar dan ga je toch vragen stellen bij die modellen. Die vaak ook zo'n enorme foutmarge hebben dat je er in principe alle kanten mee op kunt.
Amen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tering wat zat ik blij zijn als ons leven niet meer gemicro managed wordt door allerlei "experts" of overbodige personen . Waar je mag lopen, waar je een mondkapje op moet, tot hoe laat je buiten mag zijn.
Ja, maar nu is het niks, Anton. Niks! Geen chloor, geen gastendoekjes, niks.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welk goede nieuws? Dat je daar iets online kunt bestellen en 4 uur later het mag ophalen?
Kun je die Twitter berichten gewoon laten opende plek waar ze horen aub. Dan hebben we er beiden minder last vanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Gretzl het volgende:
Ook de reden dat ik de laatste maanden wat minder actief ben in deze topicreeks. Zodra het Nederlandse kabinet (hopelijk snel wat anders dan Rutte III) de huidige mitigatiestrategie gaat heroverwegen vind ik het debat weer interessanter worden.
[ twitter ]
Zelden zoveel onzin gelezen in twee zinnen. Als je niet op de hoogte bent van de voorkeursaanpak van het Red Team kun je beter je mond houden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ze eigenlijk bedoelen is dat we nu in full lockdown zitten, de gedroomde strategie van het red team en dat het nog steeds allemaal kut is?
Dat de " korte harde" lockdown die nodig was toch geen 2 weken is maar inmiddels 3 maanden met zicht op uitloop?
En als zo'n figuur dan lekker bijdehand begint over "Je kunt dus niet met z'n vijven gearmd over de baan gaan zwieren. Dan ben je in overtreding.", krijg ik wel zin om zo'n figuur een paar tetsen op z'n onderkin te verkopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tering wat zat ik blij zijn als ons leven niet meer gemicro managed wordt door allerlei "experts" of overbodige personen . Waar je mag lopen, waar je een mondkapje op moet, tot hoe laat je buiten mag zijn.
Man man man manquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Man man man gaan we hier nou ook over lopen ouwehoeren.
Nee, gaan we niet, maar van tevoren duidelijk maken dat de algemene regels ook op het ijs gelden kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit is geen De Speld artikel?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Zeker. Dikke fitties zometeen op het ijs:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-liefst-vandaag-nogquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen in twee zinnen. Als je niet op de hoogte bent van de voorkeursaanpak van het Red Team kun je beter je mond houden.
Hier gaat niemand zich aan houden en zal in de praktijk ook niet worden gecontroleerd denk ik zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dat werkt hier thuis altijd heel goed. Kan het iedereen aanraden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel een aardige discussiestrategie. Op het moment dat je het moeilijk krijgt niet meer komen en zeggen dat je pas terugkomt als iedereen het met je eens is.
Of iedereen ontslaan die het niet met je eens is. Heeft Trump ook 4 jaar lang weten vol te houden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat werkt hier thuis altijd heel goed. Kan het iedereen aanraden.
Als ik president zou zijn, zou ik ook zo regeren overigens.
Ik vind het wel sympathiek dat ze zijn gestopt met drammen omdat het als drammen begon te voelen. Deden meer mensen dat maar.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel een aardige discussiestrategie. Op het moment dat je het moeilijk krijgt niet meer komen en zeggen dat je pas terugkomt als iedereen het met je eens is.
Het beste nieuws wat ik in dagen gelezen hebben. Gaat Marino nu echt stoppen met ‘duiden’, of zal hij zich weer niet kunnen bedwingen? Hij heeft het vorige keer zeker 3 dagen volgehouden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
En tis nog maar de vraag of alles wat je zou willen bestellen ook online staat.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welk goede nieuws? Dat je daar iets online kunt bestellen en 4 uur later het mag ophalen?
Het wordt nog veel erger: https://www.nhnieuws.nl/n(...)opje-van-bloemendaalquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!quote:Burgemeester Elbert Roest heeft tot zijn spijt moeten besluiten een traditie in Bloemendaal bij veel sneeuwval dit jaar niet toe te staan. Op zijn facebookpagina laat hij weten dat volgende week het Kopje van Bloemendaal níet afgezet zal worden om de kinderen uit de buurt de gelegenheid van de hoge heuvel af te glijden.
"Ik ken de verhalen over spontane koek en zopie vanuit de buurt", schrijft burgemeester Roest. En ondanks dat hij zich realiseert dat sommige kinderen deze sneeuwpret nog nooit hebben kunnen ervaren, heeft hij in overleg met de Veiligheidsregio besloten dit jaar het Kopje dit jaar wel sneeuwvrij te maken. Voglens de politie, GGd en de brandweer is het een onoverzienbaar riscio dat er heel veel mensen op afkomen. "En de wet verbiedt samenscholing."
Roest is zich ervan bewust dat deze beslissing bij een aantal inwoners onbegrip oproept. "Maar uit oogpunt van volksgezondheid kan ik niet anders dan dit evenement, met pijn in mijn hart, verbieden."
Ondertussen heeft PWN, de beheerder van de Kennemerduinen, ook laten weten het parkeerterrein bij ingang Koevlak de komende weekenden af te sluiten in verband met de verwachtte grote drukte.
We zijn echt helemaal aan het doorslaan in dit land..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Het wordt nog veel erger: https://www.nhnieuws.nl/n(...)opje-van-bloemendaal
[..]
Wat een waanzin.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!
Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel inquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!
PLEZIER IST VERBOTENquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ik wou zeggen, anders gewoon de auto pakken en met je kids naar de heuvels van zuid Limburg rijden met je slee!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel in
Massahysterie.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We zijn echt helemaal aan het doorslaan in dit land..
Lekker dan, bij de meest burgerlijke burgers nog even wat kwaad bloed zetten, zeg maar de laatste grote groep die zich welwillend van lockdown naar avondklok laat begeleiden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Leuk dat ze dit roepen, maar dit gaat niet gehandhaafd worden in de meeste gevallen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het laatste wat je als kind wil is een oudere of kwetsbare besmetten omdat je zo nodig asociaal in de sneeuw wilde spelen!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel in
Die kunnen sowieso de prullenbak inquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Massahysterie.
Liedje van Fluitsma & Van Tijn kan onderhand ook wel de prullenbak in.
Ja maar denk aan de 3e golf en de Britse variant!!11!!EINZ!!!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:23 schreef asco het volgende:
Als die cijfers komende week/2 weken daadwerkelijk niet gaan stijgen zal het heel snel afgelopen zijn met welk draagvlak dan ook mbt beperkingen.
Zal wel op meer plekken gebeuren. Cijfers van de komende week zullen dan wel niet helemaal kloppen.quote:De GGD Rotterdam-Rijnmond meldt dat bijna alle testlocaties in de regio zondag en maandag dicht blijven vanwege het winterweer. Nederland krijgt naast lage temperaturen ook te maken met veel sneeuw.
Ik zou zeggen nog even zo doorgaan, dan is het laatste restje draagvlak ook wel weg. Wat een kansloos gebeuren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ga het lekker laten liggen voor de deur; zit nu toch, tijdelijk, aan 't eind van een 'doodlopende' weg.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, nou sws nog mooi voer voor de media om te roepen dat eventuele lage dagcijfers een vetekend beeld geven en dat ze waarschijnlijk stukken hoger zouden moeten zijn!!!!111quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-maandag-dicht.html
[..]
Zal wel op meer plekken gebeuren. Cijfers van de komende week zullen dan wel niet helemaal kloppen.
Veel van de maatregelen snap ik, maar er moet buiten wel echt meer mogelijk zijn ja. Alleen maar gezond en je kweekt er ook draagvlak mee. Je laat zien dat je als regering niet enkel in belemmeringen denkt, maar dat er ook versoepelingen tegenover staan. Die discussie is vaker gevoerd hier; jammer dat de regering nog niet naar ons luistert alleenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
Je moet zo ontzettend je best doen om besmet te raken in de buitenlucht.
Al die buiten samenscholingen zoals de Dam, in de bossen, op de stranden, in de voetbalstadions hebben 0,0 brandhaarden opgeleverd, laat staan uberhaupt coronagevallen.
Nu gaan we zelfs dingen voor kinderen verbieden. Hoe kun je dan nog 's avonds lekker slapen![]()
Ik ben echt he-le-maal klaar met dat microgeneuk van regeltjes hier en regeltjes daar door allemaal nobuddies. Ook echt helemaal klaar met al die zelfingenomen mediageile virologen, IC directeuren en weet ik het wat allemaal die vooraan staan met een dikke leuter als ze menen dat ze weer iets politiek correct in de media moeten roeptoeteren.
Ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen. Iedereen.
Ja maar, ja maar... Je wilt toch niet dat je overgrootmoeder doodgaat omdat je sleetje wilt rijden?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ja eens hoor. ze hadden vorig jaar enorme kansen om mogelijkheden tot besmettingen in de buitenlucht te onderzoeken. Maar die hebben ze allemaal laten liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
Al die buiten samenscholingen zoals de Dam, in de bossen, op de stranden, in de voetbalstadions hebben 0,0 brandhaarden opgeleverd, laat staan uberhaupt coronagevallen.
Of we krijgen daarna een kleine piek die word aangekondigd als de Britse mutatie piekquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef _serial_ het volgende:
We kunnen de komende dagen sowieso een boel minder testen verwachten.
Beperkt aantal testlocaties open op zondag en maandag vanwege winters weer
Voor de statistiekjes niet zo handig. De piekdagen zullen verschuiven.
Nou ja, het gaat er niet om dat kinderen buiten spelen maar dat er naar verwachting veel mensen op afkomen. Zo staat het in het stuk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het laatste wat je als kind wil is een oudere of kwetsbare besmetten omdat je zo nodig asociaal in de sneeuw wilde spelen!
Corona is weg, niemand is positief(getest)quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef _serial_ het volgende:
We kunnen de komende dagen sowieso een boel minder testen verwachten.
Beperkt aantal testlocaties open op zondag en maandag vanwege winters weer
Voor de statistiekjes niet zo handig. De piekdagen zullen verschuiven.
Iedereen? Dus ook deze schattige baby??quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
Nu gaan we zelfs dingen voor kinderen verbieden. Hoe kun je dan nog 's avonds lekker slapen![]()
Ik ben echt he-le-maal klaar met dat microgeneuk van regeltjes hier en regeltjes daar door allemaal nobuddies. Ook echt helemaal klaar met al die zelfingenomen mediageile virologen, IC directeuren en weet ik het wat allemaal die vooraan staan met een dikke leuter als ze menen dat ze weer iets politiek correct in de media moeten roeptoeteren.
Lijkt hier godverdomme Noord-Korea wel.
Ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen. Iedereen.
Voorlopig is het nog niet verboden om komend weekend met de sneeuw te gaan spelen, nog niet..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef 4-elements het volgende:
Ik word er zo moe van dat alles wat maar een beetje leuk kan zijn - en geef toe, dat hebben we toch écht nodig deze winter - gelijk wordt verboden of moeilijk wordt gemaakt. Er is meer in het leven dan alleen corona. Maar het kabinet en de burgemeesters lijken dat nog steeds niet te beseffen.
Ja, even zeiken over het weer ipv de avondklok.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef Simmertje het volgende:
Voor de mentale gesteldheid van het land wel even lekker aankomende week. Lekker naar buiten, ijskoud winterzonnetje en voor de jeugd eindelijk weer wat plezier.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iedereen? Dus ook deze schattige baby??
[ afbeelding ]
Wil je oma dood hebben ofzo?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef Simmertje het volgende:
Voor de mentale gesteldheid van het land wel even lekker aankomende week. Lekker naar buiten, ijskoud winterzonnetje en voor de jeugd eindelijk weer wat plezier.
Wel bijzonder dat als zo'n club als RedTeam een mediastilte gelast, zelfs de persoon met Fok-corvee zich daar niet aan kan onttrekken. Terwijl het hier toch best gezellig is. En dan kun je niet meer meedoen. Dan zou ik ook om me heen gaan slaan. Ja je wil niet weten hoe de worst gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Awww, het is kleine @dick_laurentquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb een hoop veerkracht, maar de avondklok valt mij mij het aller zwaarste.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef 4-elements het volgende:
Ik word er zo moe van dat alles wat maar een beetje leuk kan zijn - en geef toe, dat hebben we toch écht nodig deze winter - gelijk wordt verboden of moeilijk wordt gemaakt. Er is meer in het leven dan alleen corona. Maar het kabinet en de burgemeesters lijken dat nog steeds niet te beseffen.
In Bloemendaal mag je al niet meer met een sleetje de heuvel af. Wie weet gaan ze het ook bij ons in het Zuiderpark verbieden. Of in de duinen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet verboden om komend weekend met de sneeuw te gaan spelen, nog niet..
Ik zou dan echt zoiets hebben van burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
In Bloemendaal mag je al niet meer met een sleetje de heuvel af. Wie weet gaan ze het ook bij ons in het Zuiderpark verbieden. Of in de duinen.
Maar even serieus..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat even wat 'experts' aanschuiven bij de talkshows, het AD eroverheen gaan met een smeuïge, ophitsende krantenkop en interview een paar burgemeestertjes die de vertrutting voorbij zijn, en dat verbod is er zo doorheen hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet verboden om komend weekend met de sneeuw te gaan spelen, nog niet..
Echt onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel van de maatregelen snap ik, maar er moet buiten wel echt meer mogelijk zijn ja. Alleen maar gezond en je kweekt er ook draagvlak mee. Je laat zien dat je als regering niet enkel in belemmeringen denkt, maar dat er ook versoepelingen tegenover staan. Die discussie is vaker gevoerd hier; jammer dat de regering nog niet naar ons luistert alleen
Je snapt het punt volgens mij niet dat C19 Red Team wil maken. Ze hebben 8 maanden land op constructieve wijze kabinet en OMT geadviseerd. Het is geen team dat vervolgens een actiegroep wil worden als men niet overtuigd raakt van hun standpunten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maargoed, even zonder gekheid. Als je alleen deel wilt nemen aan een discussie als iedereen het met je eens is is het geen discussie, dan zoeken ze vooral volgers.
Ik vind het van een stuitende arrogantie spreken dat zij blijkbaar de enige waarheid in pacht hebben, en die waarheid volledig baseren op het trachten te vertalen van beleid van andere landen en daar selectief in te shoppen.
In het kader van gifjes mogen hier niet:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar even serieus..
Ik bedoel iedere mediageile nieuwe 'BN'-ers plus die dikke Bruls uit Nijmegen.
Als ik die voor m'n auto krijg dan druk ik per ongeluk op het gaspedaal... ooeeeppss!
Heerlijk!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, even zeiken over het weer ipv de avondklok.
Dankzij @:capriciaga ik gewoon op wintersport in eigen land volgende week.
Das wel zonde van je auto. Die rij je niet zomaar omver.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar even serieus..
Ik bedoel iedere mediageile nieuwe 'BN'-ers plus die dikke Bruls uit Nijmegen.
Als ik die voor m'n auto krijg dan druk ik per ongeluk op het gaspedaal... ooeeeppss!
Ze zouden juist op allerlei plekken toffe sneeuwheuvels moeten maken!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel van de maatregelen snap ik, maar er moet buiten wel echt meer mogelijk zijn ja. Alleen maar gezond en je kweekt er ook draagvlak mee. Je laat zien dat je als regering niet enkel in belemmeringen denkt, maar dat er ook versoepelingen tegenover staan. Die discussie is vaker gevoerd hier; jammer dat de regering nog niet naar ons luistert alleen
Zie hetzelfde met de avondklok. Begin vorige week werd nog overwogen om deze na a.s. woensdag in te trekken, maar toen kwamen de media, virologen talkshows, burgemeesters, etc weer met alle doom scenario's en toen werd het bijna alweer een zekerheid dat deze (met zeker 3 weken) verlengd gaat worden, CDA en VVD hebben hun steun al gegeven, van D66 hoef je niets te verwachten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Laat even wat 'experts' aanschuiven bij de talkshows, het AD eroverheen gaan met een smeuïge, ophitsende krantenkop en interview een paar burgemeestertjes die de vertrutting voorbij zijn, en dat verbod is er zo doorheen hoor.
Ja, precies. Motiveer mensen juist om naar buiten te gaan. Beter dan jezelf thuis opsluiten en daar visite ontvangen. Maak het gewoon weer mogelijk dat je buiten iets meer contacten mag hebben en dat er bv wat meer sportopties zijn ook. Je gezondheid boosten is juist zo belangrijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zouden juist op allerlei plekken toffe sneeuwheuvels moeten maken!
Ik ben nog steeds blij dat ik die achterlijkheid voor mijn sportclub uit het protocol heb geschreven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel luisteren naar de coronacoordinator op het ijs straks jongens
Zo, wat een kutbaan wordt dat hey. Meest gehate persoon op het ijs haha. De ijs-gestapo! Al gaven ze me 100e per uur hoefde ik dat baantje nog nietquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Weer zoiets waarbij ik kromme tenen krijg en mijn bloed nog net niet begint te koken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Horeca met buitenterrassen opengooien zou zo enorm wenselijk zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, precies. Motiveer mensen juist om naar buiten te gaan. Beter dan jezelf thuis opsluiten en daar visite ontvangen. Maak het gewoon weer mogelijk dat je buiten iets meer contacten mag hebben en dat er bv wat meer sportopties zijn ook. Je gezondheid boosten is juist zo belangrijk.
En karren met hemaworsten, véél hemaworsten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, precies. Motiveer mensen juist om naar buiten te gaan. Beter dan jezelf thuis opsluiten en daar visite ontvangen. Maak het gewoon weer mogelijk dat je buiten iets meer contacten mag hebben en dat er bv wat meer sportopties zijn ook. Je gezondheid boosten is juist zo belangrijk.
God ja die moesten wij in het zwembad ook aanstellen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Familie van Ferd Grapperhaus gespot!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En karren met hemaworsten, véél hemaworsten.
Nee joh, we zijn het gewoon godvergeten zat.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef Haags het volgende:
Het zal wel aan het jaargetijde liggen of zo
Sinds ik laatst de film "the death of Stalin" heb gezien, moet ik bij de kop van Ferd de hele tijd aan Lavrentie Beria denken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Familie van Ferd Grapperhaus gespot!
Ik wil gewoon dat de Hema er post-corona nog is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Familie van Ferd Grapperhaus gespot!
Je moet wel een enorme stumperd zijn als je 'coronacoordinator' wordt op zo'n plek.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat zou onwijs motiverend werken voor veel mensen. En voor de horeca gelegenheden. Mits het inkomen dan nog wel word aangevuld met potjes. Want ik gok niet dat iedereen bereid is om op een koud terras te gaan zitten, ook al is er terrasverwarming.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Horeca met buitenterrassen opengooien zou zo enorm wenselijk zijn.
Al is het alleen maar met reserveren. Even ergens zitten wat eten bestellen en wat drinken doet wonderen voor het moraal.
Omg de tompoezen, de rookworst, en de appeltaartquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wil gewoon dat de Hema er post-corona nog is.![]()
Geld is geld hequote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet wel een enorme stumperd zijn als je 'coronacoordinator' wordt op zo'n plek.
Mensen irriteren lijkt mij juist geweldigquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo, wat een kutbaan wordt dat hey. Meest gehate persoon op het ijs haha. De ijs-gestapo! Al gaven ze me 100e per uur hoefde ik dat baantje nog niet
Maak je niet druk. Zelfs bij de vaccinatiecentra krijgen ze het nog niet voor elkaar om 90+ers te laten luisteren. Handhaving bij het eerste wat er te doen is buiten de deur sinds kwartaal is totaal kansloosquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Zo, wat een kutbaan wordt dat hey. Meest gehate persoon op het ijs haha. De ijs-gestapo! Al gaven ze me 100e per uur hoefde ik dat baantje nog niet
Ze hebben advies gegeven. Vervolgens is het niet gegaan zoals ze wilde omdat het al maanden zo is het in werkelijkheid zo is dat het een veel complexere situatie is dan ze voorstellen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:33 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Je snapt het punt volgens mij niet dat C19 Red Team wil maken. Ze hebben 8 maanden land op constructieve wijze kabinet en OMT geadviseerd. Het is geen team dat vervolgens een actiegroep wil worden als men niet overtuigd raakt van hun standpunten.
Bert en Marino geven juist aan dat ze alles intussen wel gezegd hebben. Met de officiële rapporten hebben ze de voordelen van de strategie van containment/ZeroCovid prima kunnen uitleggen. Als het kabinet daar vervolgens niks mee doet is dat natuurlijk hun beslissing.
Ik vraag me af of daar elders mee wordt geëxperimenteerd. Het klinkt zo logisch: zorgen dat er iets wél mogelijk blijft zodat men zich beter houdt aan wat niet mag.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, dat zou onwijs motiverend werken voor veel mensen. En voor de horeca gelegenheden. Mits het inkomen dan nog wel word aangevuld met potjes. Want ik gok niet dat iedereen bereid is om op een koud terras te gaan zitten, ook al is er terrasverwarming.
Het is drammen. Geen discussie willen voeren, maar drammen. Je ziet dezelfde trekjes als bij Maurice de Hond. Ik heb gelijk en jij moet dat met eens zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het beste nieuws wat ik in dagen gelezen hebben. Gaat Marino nu echt stoppen met ‘duiden’, of zal hij zich weer niet kunnen bedwingen? Hij heeft het vorige keer zeker 3 dagen volgehouden.
Maargoed, even zonder gekheid. Als je alleen deel wilt nemen aan een discussie als iedereen het met je eens is is het geen discussie, dan zoeken ze vooral volgers.
Ik vind het van een stuitende arrogantie spreken dat zij blijkbaar de enige waarheid in pacht hebben, en die waarheid volledig baseren op het trachten te vertalen van beleid van andere landen en daar selectief in te shoppen.
Nee man, ik heb ooit eens een bijbaantje gehad dat ik mensen moest wegsturen bij een weg bij een evenement (mensen wilden daar allemaal inrijden omdat je daar graties kon parkeren).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Mensen irriteren lijkt mij juist geweldig
Ik denk dat we er dan wel iets over gehoord zouden hebben. Ze lijken toch vooral te denken in meer belemmeringen. Elk contact is er een te veel. Je zou inderdaad denken dat het bij hun ook echt bekend is dat er buiten meer mogelijk zou moeten kunnen zijn dan binnen. De kans op besmetting is er buiten nog steeds, maar veel minder. Geen idee waarom ze daar niks mee doen. Hopelijk op de achtergrond, maar ik betwijfel het.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:48 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vraag me af of daar elders mee wordt geëxperimenteerd. Het klinkt zo logisch: zorgen dat er iets wél mogelijk blijft zodat men zich beter houdt aan wat niet mag.
3 dagen ? volgens mij was het niet meer dan 3 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het beste nieuws wat ik in dagen gelezen hebben. Gaat Marino nu echt stoppen met ‘duiden’, of zal hij zich weer niet kunnen bedwingen? Hij heeft het vorige keer zeker 3 dagen volgehouden.
Oh.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gewoon een weekendje betaalt schaatsen, geen boetes uitdelen en maandag zeggen dat het niks voor je is :pquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Je moet wel een enorme stumperd zijn als je 'coronacoordinator' wordt op zo'n plek.
Doen ze goed daar! Vind het wel grappig, aantal F1 rijders zijn het hele seizoen corona vrij en gaan even vakantievieren in Dubai en testen vervolgens allemaal positiefquote:
Fucking hell.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:52 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Kinderen vanaf 6 mondkapje op tijdens het sleeën. Politie rent door de sneeuw om ¤100 boete te geven aan iemand die zijn mondkapje pas op deed toen hij de politie zag. Betrapt!
[ twitter ]
Ordnung muss sein!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:52 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
Kinderen vanaf 6 mondkapje op tijdens het sleeën. Politie rent door de sneeuw om ¤100 boete te geven aan iemand die zijn mondkapje pas op deed toen hij de politie zag. Betrapt!
[ twitter ]
"Kan ik u omhoog helpen?" Ja nee dat gaat natuurlijk niet met 1,5m.
[ twitter ]
CSU wil fietsen in het park verbieden wegens de kerroona.
Gelukkig is dit in Duitsland. Wij zien hier nuchter. Dit soort dingen gaan hier nooit gebeu--
[..]
Oh.
die regeltjes zijn maar voor even hoorquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:52 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Gelukkig is dit in Duitsland. Wij zien hier nuchter. Dit soort dingen gaan hier nooit gebeu--
[..]
Oh.
Dan nog, het zijn bizarre regels.. En hopelijk zijn ze maar voor even ja. In de buitenlucht vinden nauwelijks besmettingen plaats, doe normaalquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:58 schreef Doug-Heffernan het volgende:
[..]
die regeltjes zijn maar voor even hoor
'Ja dit gaat niet werken in NL! Zo zijn wij hier niet!' aldus Rutte over verregaande beperkingen waar tijdens de eerste intelligente lockdown van af werd gezien. Dat beeld van Nederland is ook een stille dood gestorven. Inmiddels doen we net zo hard mee met de rest.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:52 schreef Vasilevski het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[..]
Oh.
Ik ben ook een keer corona coördinator geweest bij de hockeywedstrijd van mijn dochterquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:42 schreef _serial_ het volgende:
[..]
God ja die moesten wij in het zwembad ook aanstellen.
Die moest er op letten dat de 1,5 meter wel gehandhaafd werd.
Ik hoop echt dat we snel mogelijk van die ellende af gaan raken, beter wordt het in elk geval niet.
Je moet wat offers brengen voor ZeroCovid, je wordt niet zomaar gidsland.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:00 schreef galantis het volgende:
[..]
'Ja dit gaat niet werken in NL! Zo zijn wij hier niet!' aldus Rutte over verregaande beperkingen waar tijdens de eerste intelligente lockdown van af werd gezien. Dat beeld van Nederland is ook een stille dood gestorven. Inmiddels doen we net zo hard mee met de rest.
Ja precies zoals bij ons dus.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:00 schreef Arizona het volgende:
[..]
Ik ben ook een keer corona coördinator geweest bij de hockeywedstrijd van mijn dochter
Was suuuperinspannend gezien het feit dat er helemaal geen publiek aanwezig mocht zijn bij het oefenpotje en de kinderen onderling geen 1,5 meter afstand hoeven te houden
Maar het moest inderdaad, voor het geval er een ijverige boa zou komen controleren bij de hockeyclub ;')
Buiten is 1,5m prima te doen. Ook als het druk is. Daar hoef je parkeerplaatsen en natuurgebieden echt niet voor af te sluitenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik begrijp de weerstand tegen zulke regeltjes hoor, maar we willen toch dat overal 1,5e meter afstand wordt gehouden? Doen ze niets en het wordt teringdruk op die plekken dan is het 'ja dat hadden ze ook wel kunnen weten he'.
ik weet hetquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:59 schreef mir1986 het volgende:
het zijn bizarre regels.. En hopelijk zijn ze maar voor even ja. In de buitenlucht vinden nauwelijks besmettingen plaats, doe normaal
Iedereen die enige betrokkenheid heeft bij sportclubs weet dat die coronacoordinatoren voor geen meter werken. Moet je gewoon niet aan beginnen. Mijn keuze zou zijn om de schaatsbanen gewoon dicht te laten (of evt te reguleren door maar heel beperkt mensen toe te laten in een gecontroleerde setting, bijvoorbeeld voor een training van de lokale ijsclub) Dit gaat niet werken namelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:01 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik begrijp de weerstand tegen zulke regeltjes hoor, maar we willen toch dat overal 1,5e meter afstand wordt gehouden? Doen ze niets en het wordt teringdruk op die plekken dan is het 'ja dat hadden ze ook wel kunnen weten he'.
Ja ik snap dat werkelijk waar niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom doen ze nog steeds zo achterlijk over buiten. Toch bizar dat een jaar later er nog steeds amper onderscheid gemaakt wordt tussen binnen en buiten.
Komt die ook onder je huid voor de veiligheid? Oprotten met die 1984 oplossingen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
maar 'we' gaan wel terug naar een wereld waar corona geen rol speelt hoor
het is echt niet zo dat dit soort dingen blijven bestaan
aldus mensen als @:tijn
Ik vond het eigenlijk wel leuk, kon ik toch eindelijk eens weer een wedstrijd zienquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:02 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja precies zoals bij ons dus.
Tijdens de wedstrijd hoefde je geen afstand te houden. Maar de coördinator moest en zou aanwezig moeten zijn ivm die boa's
Ja dicht is nog beter maar dan heb je nog meer poppen aan het dansen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iedereen die enige betrokkenheid heeft bij sportclubs weet dat die coronacoordinatoren voor geen meter werken. Moet je gewoon niet aan beginnen. Mijn keuze zou zijn om de schaatsbanen gewoon dicht te laten (of evt te reguleren door maar heel beperkt mensen toe te laten in een gecontroleerde setting, bijvoorbeeld voor een training van de lokale ijsclub) Dit gaat niet werken namelijk.
logische stap, maar eerst nog een brilquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:05 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Komt die ook onder je huid voor de veiligheid? Oprotten met die 1984 oplossingen.
Ik zie steeds meer een onderliggende reden: mensen zo wanhopig maken, dat iedereen straks in de rij staat voor het vaccin. Want dat hoor ik steeds meer om me heen: 'Ik wil NU dat vaccin, dan kan ik tenminste weer iets leuks doen'. Terwijl een paar weken geleden nog veel meer 'Ik hoef dat vaccin niet perse, want ik ben geen risicogroep'.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:03 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom doen ze nog steeds zo achterlijk over buiten. Toch bizar dat een jaar later er nog steeds amper onderscheid gemaakt wordt tussen binnen en buiten.
Nou, zie hierquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:06 schreef Questular het volgende:
Als ik met een app die aantoont dat ik het vaccin heb weer alles mag doen dan heb ik die app meteen op mijn telefoon.
En zelfs al komt iemand op minder dan 1.5m buiten van je, in haast alle normale situaties is dat zo kort (voorbijlopen, voorbij fietsen, voorbij schaatsen, whatever) dat dat ook echt praktisch 0% besmettingsgevaar oplevert.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ja ik snap dat werkelijk waar niet.
Het maakt toch niet uit toch, jongens? Dit zou toch niet waar zijn? Dit was al voorspeld, maar nee, dan moeten alle mensen zich maar laten vaccineren, ook al willen ze niet.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
oplossing voor meer vrijheid: minder vrijheid en meer regels!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Iedereen die enige betrokkenheid heeft bij sportclubs weet dat die coronacoordinatoren voor geen meter werken. Moet je gewoon niet aan beginnen. Mijn keuze zou zijn om de schaatsbanen gewoon dicht te laten (of evt te reguleren door maar heel beperkt mensen toe te laten in een gecontroleerde setting, bijvoorbeeld voor een training van de lokale ijsclub) Dit gaat niet werken namelijk.
dat zal wel jaquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:06 schreef Questular het volgende:
Als ik met een app die aantoont dat ik het vaccin heb weer alles mag doen dan heb ik die app meteen op mijn telefoon.
Yeps mensen bang maken en dan willen ze dat vaccin wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie steeds meer een onderliggende reden: mensen zo wanhopig maken, dat iedereen straks in de rij staat voor het vaccin. Want dat hoor ik steeds meer om me heen: 'Ik wil NU dat vaccin, dan kan ik tenminste weer iets leuks doen'. Terwijl een paar weken geleden nog veel meer 'Ik hoef dat vaccin niet perse, want ik ben geen risicogroep'.
[..]
Nou, zie hier
Ja we gaan allemaal dood.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit toch, jongens? Dit zou toch niet waar zijn? Dit was al voorspeld, maar nee, dan moeten alle mensen zich maar laten vaccineren, ook al willen ze niet.
Dat sowieso. Maar goed, ik weet dat jij er geen problemen mee hebt Da_Sandmanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja we gaan allemaal dood.
Einde.
Dit staat daar toch verder los van, het moge bekend zijn dat ik nogal kritisch ben tov de huidige maatregelen. Maar als je daar dan voor kiest moet jet het wel goed uitvoeren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:07 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oplossing voor meer vrijheid: minder vrijheid en meer regels!
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:07 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja we gaan allemaal dood.
Einde.
Oh? Waar heb ik dat gezegd?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:08 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar goed, ik weet dat jij er geen problemen mee hebt Da_Sandman
Nou veel van wat ik zeg is volgens jou nergens op gebaseerd.. Zal me trouwens benieuwen of vanaf volgende week de besmettingscijfers weer hard omhoog zullen gaan nu de kinderen verplicht getest moeten worden. Nog meer besmettingen, maar minder ziekenhuisopnames. Joehoe.quote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:08 schreef Questular het volgende:
[..]
Noem me meteen even schaap dan is dat ook weer gedaan.
Ja maar dat gedoe met buiten is vanaf het begin al zo. Teveel mensen in het bos! Teveel mensen op.het strand! Max buiten met 2 personen!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:06 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie steeds meer een onderliggende reden: mensen zo wanhopig maken, dat iedereen straks in de rij staat voor het vaccin. Want dat hoor ik steeds meer om me heen: 'Ik wil NU dat vaccin, dan kan ik tenminste weer iets leuks doen'. Terwijl een paar weken geleden nog veel meer 'Ik hoef dat vaccin niet perse, want ik ben geen risicogroep'.
[..]
Nou, zie hier
Dat heb ik hier al enkele keren gelezen, maar klopt niet helemaal. Het testbeleid werd tijdelijk gewijzigd (uit noodzaak, wegens gebrek aan capaciteit door het hoge aantal besmettingen), maar dat begon tijdens de tweede golf in oktober-november (enkel personen met symptomen werden getest), en die beperking werd in december opgeheven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat zou tegelijk ook raar zijn, want de opmars van Britse variant is in december pas waar genomen in UK.
Ook heeft belgië zijn testbeleid drastisch beperkt / aangepast rond die periode.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | week tot #tests #gevallen gevallen/tests 24/10: 472482 104723 22.2% 16/11: 198590 31147 15.7% 01/12: 208364 15420 7.4% 21/12: 271951 17235 6.3% 15/01: 313543 14201 4.5% 30/01: 346015 16437 4.8% |
Als buiten als oplossing gebracht wordt waar geen enkel risico wordt gelopen, gaan mensen te veel buiten te dicht op elkaar hangen. En als je je buiten in je gezicht laat hoesten door iemand die besmet is (even gechargeerd), dan is het óók besmettelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar dat gedoe met buiten is vanaf het begin al zo. Teveel mensen in het bos! Teveel mensen op.het strand! Max buiten met 2 personen!
Ipv buiten te zien als oplossing, wat het is, wordt het even problematisch geschetst als binnen.
Dat is correct maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Waar heb ik gezegd hoe ik er in sta?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:10 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou veel van wat ik zeg is volgens jou nergens op gebaseerd.. Zal me trouwens benieuwen of vanaf volgende week de besmettingscijfers weer hard omhoog zullen gaan nu de kinderen verplicht getest moeten worden. Nog meer besmettingen, maar minder ziekenhuisopnames. Joehoe.
Precies, ik lach ze uit.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee man, ik heb ooit eens een bijbaantje gehad dat ik mensen moest wegsturen bij een weg bij een evenement (mensen wilden daar allemaal inrijden omdat je daar graties kon parkeren).
Goddamn zeg wat kom je dan tot de ontdekking dat mensen kut zijn hey. Iedereen meteen grote bek, of gewoon ellenlang in zinloze discussie gaan met je, terwijl jij gewoon aangeeft dat dit een opgedragen regel is en je ook gewoon je werk maar doet. Of mensen die gaan roepen dat je een kansloos figuur bent en dat ze je nog wel eens komen opzoeken als je je "gele hesje" niet aan hebt
Nou echt, en dat gaat dan om een paar zielige euro's parkeergeld. K wil niet weten hoe mensen nu in deze tijden gaan reageren.....
Jammer dat ze het gevraagd hebben, ze hadden het gewoon moeten doen.quote:
Ik schrok al....quote:
Lijkt me niet meer dan logisch. Jammer, dat wel.quote:
Ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ditquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:03 schreef aTypisch het volgende:
[ twitter ]
Jij bent het eens met het Corona-paspoort.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:13 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is correct maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Waar heb ik gezegd hoe ik er in sta?
De verschillen tussen Maurice en containment-fanaten zijn ook kleiner dan de meeste mensen denken. Maurice was eerst ook wel voor mondkapjes, ook buiten. Toen waren China en Cuba gidslanden. Pas later is hij wat meer op de Zweedse toer gegeaan. Denk dat je wel een soort hoefijzertheorie kunt verzinnen waarbij de extremen dichter bij elkaar liggen dan bij de gematigden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:49 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het is drammen. Geen discussie willen voeren, maar drammen. Je ziet dezelfde trekjes als bij Maurice de Hond. Ik heb gelijk en jij moet dat met eens zijn.
En ondertussen uiteraard wel met de complete infrastructuur tientallen voetballen wedstrijden elk weekeinde doen.quote:
Ik betwijfel het echt op basis van alles wat we gezien hebben dit jaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als buiten als oplossing gebracht wordt waar geen enkel risico wordt gelopen, gaan mensen te veel buiten te dicht op elkaar hangen. En als je je buiten in je gezicht laat hoesten door iemand die besmet is (even gechargeerd), dan is het óók besmettelijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
10 gemeentes met 0 besmettingen
16 gemeentes met 1 besmettingen
83 gemeentes met 2-4 besmettingen
100 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
het "aandeel Brits" daalt niet, de stijging lijkt iets te vertragen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
In België zou het aandeel 'Brits' weer dalen waardoor de kappers weer open kunnen. Hier zou het daarentegen totaal de overhand nemen waardoor zelfs het openen van de basisscholen een supergroot risico is waardoor eigenlijk andere zaken aangescherpt moeten worden. Dat mag men toch bijzonder vinden? Of krijgt men het dan aan de stok met de meningenpolitie? Of de vragenpolitie misschien?
quote:“De laatste twee weken van januari werd 16 procent van de besmettingen veroorzaakt door de Britse variant. Daarmee is deze variant nog altijd in opkomst, maar de toename lijkt wat te vertragen in vergelijking met de eerste weken”, verduidelijkt Van Gucht.
Nu maar 30 minder. Dat gat wordt kleiner en kleiner.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:15 schreef alpeko het volgende:
Alvast voor straks. Vorige week vr zaten we op: 4.392
Nogmaals: kun je aangeven waar ik dat gezegd heb?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:14 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Jij bent het eens met het Corona-paspoort.
Die kloppen wel, het is maar net hoe de correcties meegenomen worden in de aantallenquote:
quote:
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
4.392 vorige week vrijdag
4.365 vandaag.
Nog steeds een daling
Moeten hunnie weten.Heb liever de harde cijfers.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:17 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Die kloppen wel, het is maar net hoe de correcties meegenomen worden in de aantallen
Dit noem ik hetzelfde!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:16 schreef Noordzijde het volgende:
4.392 vorige week vrijdag
4.365 vandaag.
Nog steeds een daling
https://data.rivm.nl/covid-19/quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:18 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Moeten hunnie weten.Heb liever de harde cijfers.
Aanname van jou.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:18 schreef Gia het volgende:
[..]
Dit noem ik hetzelfde!
Dus vanaf morgen hogere aantallen als de week ervoor.
Dat ze maar opschieten met die vaccins!
Klopt. Verschil met vorige week is steeds kleiner geworden. Nu zowat gelijk. Lijkt me een redelijke aanname dat het gaat stijgen.quote:
Laten we idd even de komende dagen aankijken, of dit geen uitbijter of een correctie isquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:19 schreef Zwansen het volgende:
Oei, dit is wel een bijzondere. Hopelijk een ‘outlyer’ en zakken we morgen weer een stuk t.o.v. vorige week.
Dat is een geautomatiseerde tekst.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:18 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ze brengen het onnodig negatief dus.
Die 2 personen regel buiten is ook echt onzin. Maar dat er steeds geklaagd wordt over te veel mensen in het bos, dat gaat niet over besmettingsgevaar, maar over vervuiling en drukte die slecht is voor natuur en dieren. En dat is ook zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:11 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ja maar dat gedoe met buiten is vanaf het begin al zo. Teveel mensen in het bos! Teveel mensen op.het strand! Max buiten met 2 personen!
Ipv buiten te zien als oplossing, wat het is, wordt het even problematisch geschetst als binnen.
Hebben we al eerdere dagen gehad waarbij er op een dag zelf geen daling was, maar uiteindelijk in de hele week wel?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:22 schreef Oliver23 het volgende:
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met 1 februari:
Wijziging t.o.v. week ervoor: - 19,5%
dinsdag: 3.917
woensdag: 4.726
donderdag: 4.669
vrijdag: 4.392
zaterdag: 4.173
zondag: 3.700
maandag: 3.188
totaal: 28.768
Besmettingcijfers dinsdag 2 februari tot en met 8 februari:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: -9,1%
dinsdag: 3.561
woensdag: 4.013
donderdag: 4.196
vrijdag: 4.326
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 28.168 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)
Ik heb een buurman die politieman is, zijn vrouw is eveneens bij de politiequote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nee man, ik heb ooit eens een bijbaantje gehad dat ik mensen moest wegsturen bij een weg bij een evenement (mensen wilden daar allemaal inrijden omdat je daar graties kon parkeren).
Goddamn zeg wat kom je dan tot de ontdekking dat mensen kut zijn hey. Iedereen meteen grote bek, of gewoon ellenlang in zinloze discussie gaan met je, terwijl jij gewoon aangeeft dat dit een opgedragen regel is en je ook gewoon je werk maar doet. Of mensen die gaan roepen dat je een kansloos figuur bent en dat ze je nog wel eens komen opzoeken als je je "gele hesje" niet aan hebt
Nou echt, en dat gaat dan om een paar zielige euro's parkeergeld. K wil niet weten hoe mensen nu in deze tijden gaan reageren.....
Ik weet niet waar jij een stijging ziet, maar het daalt nog steeds.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ai, voor het eerst sinds 22 december een stijging van het zevendaagse gemiddelde.
Ach, die user heb ik nog nooit op een positieve reactie kunnen betrappen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij een stijging ziet, maar het daalt nog steeds.
Er is nog wel een daling, alleen een hele kleinequote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:25 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Hebben we al eerdere dagen gehad waarbij er op een dag zelf geen daling was, maar uiteindelijk in de hele week wel?
Behalve dat er ook even wordt vergeten dat er nu ontzettend veel bomen worden gekapt in de Nederlandse bossen (Voor de biomassacentrales)quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:23 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Die 2 personen regel buiten is ook echt onzin. Maar dat er steeds geklaagd wordt over te veel mensen in het bos, dat gaat niet over besmettingsgevaar, maar over vervuiling en drukte die slecht is voor natuur en dieren. En dat is ook zo.
Mooi hotspot plaat.quote:
Of: vanwege het sluiten van testlocaties - en dus onvolledige gegevens - durven we het niet aan om de avondklok in te trekken...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:28 schreef Zipportal het volgende:
Bijna alle testlocaties in Rotterdam-Rijnmond blijven zondag en maandag dicht
DALING.
Ohh dat zal ook wel een goede reden zijn...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Of: vanwege het sluiten van testlocaties - en dus onvolledige gegevens - durven we het niet aan om de avondklok in te trekken...
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:31 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Of: vanwege het sluiten van testlocaties - en dus onvolledige gegevens - durven we het niet aan om de avondklok in te trekken...
iedereen juichen woensdag en donderdag.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:28 schreef Zipportal het volgende:
Bijna alle testlocaties in Rotterdam-Rijnmond blijven zondag en maandag dicht
DALING.
Nee, maar de trend is wel dat een grote krimp een kleine krimp is geworden. Als dat doorzet en een stijging wordt, is dat redelijk in lijn met de voorspellingen wat betreft de Britse variant zoals door de modellen van het RIVM vastgesteld.quote:
Basisinkomen is zo'n slecht idee nog niet anders.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:35 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me schrikbarend als dit realiteit wordt.
Huh nee nog niet hoor. Ik denk ook dat dat gaat gebeuren maar de afgelopen dagen ging er nog genoeg af ten opzichte van vorige week. Vandaag pas eerste dag dat dit niet zo is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar de trend is wel dat een grote krimp een kleine krimp is geworden. Als dat doorzet en een stijging wordt, is dat redelijk in lijn met de voorspellingen wat betreft de Britse variant zoals door de modellen van het RIVM vastgesteld.
Dit riep men de week voor vorige week ook.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nee, maar de trend is wel dat een grote krimp een kleine krimp is geworden. Als dat doorzet en een stijging wordt, is dat redelijk in lijn met de voorspellingen wat betreft de Britse variant zoals door de modellen van het RIVM vastgesteld.
De voorgaande dagen was er anders nog 'gewoon' een grote krimp.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
#vrouwenvoorvrijheidquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:33 schreef Predator40 het volgende:
het sentiment begint om te slaan
#waarligtjouwgrens trending op twitter
Als dankzij deze maatregelen een omaatje van 87 nog een maand langer van haar AOW kan genieten, is het primaquote:
Kleine moeite, het is maar tijdelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:06 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Het maakt toch niet uit toch, jongens? Dit zou toch niet waar zijn? Dit was al voorspeld, maar nee, dan moeten alle mensen zich maar laten vaccineren, ook al willen ze niet.
Hier kan ik zo slecht tegen, ik zie precies het type volk voor me dat dit soort dingen deelt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
#vrouwenvoorvrijheid
[ afbeelding ]
Ok, ik heb geen zin om de cijfers erbij te zoeken, maar ik kan me herinneren dat er vorige week nog sprake was van tientallen procenten krimp. Volgens mij is dat deze week een stuk minder, met als dieptepunt vandaag een krimp die statistisch nauwelijks significant is. We gaan wel zien hoe het de komende tijd ontwikkelt, maar met dat nieuws over die Britse variant zou het afvlakken van de groei en een ombuiging van de trend wel in de lijn der verwachting liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Huh nee nog niet hoor. Ik denk ook dat dat gaat gebeuren maar de afgelopen dagen ging er nog genoeg af ten opzichte van vorige week. Vandaag pas eerste dag dat dit niet zo is.
De website is in dat opzicht een pareltje. "Wij geloven in de kracht van vrouwen."quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Hier kan ik zo slecht tegen, ik zie precies het type volk voor me dat dit soort dingen deelt.
Jorn Luka en Isa Kriens, walgelijke gefrustreerde figuren die puur voor eigen belang dit zijn gaan doen. Ik kan het niet laten om ze af en toe te volgen op instagram, pure cringe.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:39 schreef Remco het volgende:
[..]
Hier kan ik zo slecht tegen, ik zie precies het type volk voor me dat dit soort dingen deelt.
Ik krijg al jeuk van de eerste regel...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
#vrouwenvoorvrijheid
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit plaatje het beeld dat je schetst wel ondersteunt:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, ik heb geen zin om de cijfers erbij te zoeken, maar ik kan me herinneren dat er vorige week nog sprake was van tientallen procenten krimp. Volgens mij is dat deze week een stuk minder, met als dieptepunt vandaag een krimp die statistisch nauwelijks significant is. We gaan wel zien hoe het de komende tijd ontwikkelt, maar met dat nieuws over die Britse variant zou het afvlakken van de groei en een ombuiging van de trend wel in de lijn de verwachting liggen.
Maar dat betekent nog niet dat de trend een kleine krimp is geworden. Eergister waren het er nog 700.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ok, ik heb geen zin om de cijfers erbij te zoeken, maar ik kan me herinneren dat er vorige week nog sprake was van tientallen procenten krimp. Volgens mij is dat deze week een stuk minder, met als dieptepunt vandaag een krimp die statistisch nauwelijks significant is. We gaan wel zien hoe het de komende tijd ontwikkelt, maar met dat nieuws over die Britse variant zou het afvlakken van de groei en een ombuiging van de trend wel in de lijn de verwachting liggen.
Mensen die denken dat ze samen "oneindig sterk" zijn...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
#vrouwenvoorvrijheid
[ afbeelding ]
Op de 'socials'quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:43 schreef Draak31 het volgende:
Vrouwen gaan nu echt strijden voor de kinderen. Pas maar op hoor voor de vrouwen, poepoe. Wat een angst zullen ze voelen in Den Haag.Domme wichten.
Heerlijk man. Als de pandemie een beetje is opgelost wil ik naast het vaccin ook graag een soort selectieve amnesie-spuit die je heel gericht bepaalde dingen laat vergeten. Dat ik niet meer weet wat het RIVM is. Of namen als Van Dissel, Bruls, Gommers, Kuipers, Jorritsma...quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn oma is bij mijn moeder, want ze heeft een brief voor vaccineren gehad.
Moet je een nummer bellen, maar 'het bandje ging te snel', volgens oma.
Vader: "ze vragen of ze toestemming geeft om de gegevens door te geven aan het RIVM"
Moeder: "wat is het RIVM?"
waar ?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:43 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Ik krijg al jeuk van de eerste regel...
Ik heb er ook geen fijn gevoel bij.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:41 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar gelukkig gaan de scholen openquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik denk dat dit plaatje het beeld dat je schetst wel ondersteunt:
[ afbeelding ]
Dit vind ik misschien wel de mooiste kaart. Geen enkele gemeente zit boven de 500. In de slechtste gemeente zijn dan dus 5 op 1000 mensen positief getest op corona.. Een paar maanden terug gold dit voor zo'n 30 gemeentes, geloof ik.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:29 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Deze kaart was in december ook bijna helemaal rood
Effect van de avondklok zou ook zichtbaarder moeten worden toch?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb er ook geen fijn gevoel bij.
Het lijkt erop dat de daling gewoon afvlakt, en iedereen vreest dat het weer een stijging gaat worden.
Maar kan op basis van deze cijfers nog geen conclusies trekken.
Lekker dat zij bepaald dat een leerkracht maar het risico moet nemen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
#vrouwenvoorvrijheid
[ afbeelding ]
Ondertussen staan ze trouwens al al iets van 20 minuten in de wacht bij de GGD, en ondertussen maar zo'n gaar 8-bit wachtmuziekje.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:37 schreef DireStraits7 het volgende:
Mijn oma is bij mijn moeder, want ze heeft een brief voor vaccineren gehad.
Moet je een nummer bellen, maar 'het bandje ging te snel', volgens oma.
Vader: "ze vragen of ze toestemming geeft om de gegevens door te geven aan het RIVM"
Moeder: "wat is het RIVM?"
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:51 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoop echt dat de vrouwen dit allemaal nog op kunnen lossen.
Nee, ok. Ik zie wel dat dat "moving average" ook steeds langzamer daalt, maar het is inderdaad misschien nog wat te vroeg om hier echte conclusies aan te verbinden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Maar dat betekent nog niet dat de trend een kleine krimp is geworden. Eergister waren het er nog 700.
Dit gaat om haar KINDEREN, oke? Wacht maar tot het los gaat op de socials, dan is het niet meer te houden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Lekker dat zij bepaald dat een leerkracht maar het risico moet nemen.
Tot nu was het aantal besmettingen steeds lager dan een week ervoor. Vandaag is het hoger dan een week hiervoor (4365 om 4350). Op zichzelf natuurlijk nog niet genoeg om conclusies aan te verbinden, al past het wat mij betreft wel in het plaatje van een verwachte kentering.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:27 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij een stijging ziet, maar het daalt nog steeds.
Je verdraait de cijfers wederom:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tot nu was het aantal besmettingen steeds lager dan een week ervoor. Vandaag is het hoger dan een week hiervoor (4365 om 4350). Op zichzelf natuurlijk nog niet genoeg om conclusies aan te verbinden, al past het wat mij betreft wel in het plaatje van een verwachte kentering.
In absolute aantallen niet, maar procentueel wel.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:46 schreef Remco het volgende:
Nu kan de daling natuurlijk niet met dezelfde snelheid door blijven gaan.
Dat hoop ik ook voor ze.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:51 schreef Draak31 het volgende:
Ik hoop echt dat de vrouwen dit allemaal nog op kunnen lossen.
4392 vorige week, 4326 deze week. Dat zijn de cijfers die ik voorbij zag komen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Tot nu was het aantal besmettingen steeds lager dan een week ervoor. Vandaag is het hoger dan een week hiervoor (4365 om 4350). Op zichzelf natuurlijk nog niet genoeg om conclusies aan te verbinden, al past het wat mij betreft wel in het plaatje van een verwachte kentering.
Zij heeft de scholen weer open gegooid?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:54 schreef opreis het volgende:
[..]
Lekker dat zij bepaald dat een leerkracht maar het risico moet nemen.
Des te belangrijker het percentage is denk ik dan.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:53 schreef Momo het volgende:
Zo te lezen gaan er ook wel wat testlocaties dicht met die sneeuw dit weekend(het is vaak in een tent), zal ook wel een effect hebben in de komende dagen tijdelijk op de testcijfers.
Ik heb wel eens gelezen dat een vrouw een auto optilde om haar kind te redden. Ik denk dat je onderschat wat honderden van die hulken kunnen veroorzaken. Collectief zijn ze een gevaar.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:58 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook voor ze.
Stel je de afgang voor als ze er eerst de hulp van echte mannen voor in moeten roepen.
Bron: De Standaardquote:Van Gucht: ‘Duidelijke verbetering in woonzorgcentra’
Het aantal overlijdens in de woonzorgcentra neemt week na week af. Laat het effect van de vaccinaties zich al voelen? ‘De trend begon al voor de vaccinaties, maar we zien toch een duidelijke verbetering. Analyses zijn lopende’, antwoordt viroloog Steven Van Gucht voorzichtig.
De toestand in de woonzorgcentra blijft stabiel. Grote uitbraken blijven zeldzaam. Het aantal nieuwe bevestigde gevallen stijgt lichtjes, maar het aantal overlijdens in de Belgische woonzorgcentra neemt week na week af. Ligt dat aan de vaccinaties? ‘De verbetering van de situatie in de woonzorgcentra is een trend die al begon voor de vaccinaties van start gingen’, benadruk Van Gucht. ‘We zijn bezig met analyses, maar die vragen meer tijd. Weliswaar is er een duidelijke verbetering te merken.’
Toename Britse variant vertraagt
‘De toename van de besmettingscijfers in België vlakt af, terwijl de daling van de ziekenhuisopnames vertraagt’, meldt viroloog Steven Van Gucht voor Sciensano. ‘De plateaufase houdt verder aan.’
Het aandeel van de Britse variant in de besmettingen is nu 16 procent. ‘In vergelijking met de eerste weken lijkt die toename wat te vertragen’, aldus de viroloog.
Meer dan een kwart Walen heeft antistoffen in het lichaam
Zo’n 20 procent van de Belgen lijkt al antistoffen te hebben aangemaakt tegen het coronavirus, aldus Van Gucht. Antistoffen blijven maanden tot jaren in het bloed na een besmetting en geven dus goed aan of iemand is blootgesteld aan het coronavirus. In België wordt daarom het bloed van bloedgevers en zorgkundigen systematisch onderzocht op antilichamen.
Ondanks het stabiele cijfer, zijn vooral de regionale verschillen opvallend. Zo blijkt al 27 procent van de Walen antistoffen te hebben. ‘Te weinig voor groepsimmuniteit’, waarschuwt Van Gucht nog.
Sterke regionale verschillen
Over heel België gezien stijgen de nieuwe besmettingen met 5 procent. Ook hier zijn er grote regionale verschillen te zien. In Wallonië nemen de besmettingen nemen toe met 20 procent. De sterkste stijging deed zich voor in de provincie Waals-Brabant (+41 procent). In Vlaanderen stabiliseert het aantal nieuwe besmettingen. Dat is grotendeels te wijten aan een daling met 7 procent in Limburg.
Gevraagd naar een verklaring moet de viroloog het antwoord schuldig blijven. ‘Die regionale verschillen hoeven niet noodzakelijk een trend op lange termijn te betekenen. Tot recent zagen we bijvoorbeeld een felle stijging in Limburg.’
Kinderen en tieners
‘De hoogste stijging zien we nog altijd bij kinderen en tieners, al is het minder uitgesproken dan de voorbije paar weken. Een kwart van de nieuwe besmettingen doen zich voor bij hen. De piek ligt bij de elfjarigen’, vult Van Gucht nog aan.
Yves Stevens van het crisiscentrum juicht niettemin toe dat vele duizenden jongeren zich dit weekend weer kunnen uitleven. Hij maakt zich sterk dat de activiteiten in alle veiligheid zullen kunnen doorgaan dankzij de voorbereidingen van vrijwilligers.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je er linksom of rechtsom enige conclusie aan kunt verbinden. Of het nou enkele tientallen meer of minder is dan vorige week. We zien het vanzelf wel de komende paar dagen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
4392 vorige week, 4326 deze week. Dat zijn de cijfers die ik voorbij zag komen?
Zeker. Allemaal een roze vlaggetje over hun foto op facebook.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:59 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen dat een vrouw een auto optilde om haar kind te redden. Ik denk dat je onderschat wat honderden van die hulken kunnen veroorzaken. Collectief zijn ze een gevaar.
Ik heb inmiddels al meerdere berichten over medicijnen gelezen, maar heb eigenlijk geen idee welke middelen ook daadwerkelijk in Nederlandse ziekenhuizen worden gebruikt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:59 schreef Predator40 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)tegen-corona-ontdekt
Dat zou weer een extra handvat zijn om de avondklok niet af te schaffen. Ja, door dat terrorweer hebben we nog steeds niet effect van die avondklok kunnen bepalen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:01 schreef Luke83 het volgende:
Lekker ook dat er waarschijnlijk (als de weersvoorspellingen uitkomen), minder mensen de tocht naar een teststraat wagen --> vertekend beeld?
Aan de andere kant: als mensen aan huis gebonden zijn door de horrorsneeuw, minder kans op besmettingen!
Zou wat zijn. Alle vaccins de prullenbak inquote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:59 schreef Predator40 het volgende:
Mooi nieuws.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:59 schreef Predator40 het volgende:
Sssstt (weet ik), maar ik was even in een positiviteitsmodusquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:04 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zou weer een extra handvat zijn om de avondklok niet af te schaffen. Ja, door dat terrorweer hebben we nog steeds niet effect van die avondklok kunnen bepalen.
Inderdaad, wat betreft innovatieve oplossingen is er schrikbarend weinig veranderd sinds het begin van de pandemie. De vaccins zijn natuurlijk een game changer, maar verder?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Mooi nieuws.
Dit soort dingen heb ik dan wel weer tig keer eerder gelezen. En daarna hoor je er weinig meer van, helaas. Net als die adem-sneltesten, die moesten het helemaal waar gaan maken. Nou niets van dat al heeft maar voor enige verlichting van maatregelen gezorgd.
Volgens mij worden die ademtesten nu ingezet in de teststraten om al.een selectie te maken wie een PCR staaf in z'n hersenen gedrukt krijgt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Mooi nieuws.
Dit soort dingen heb ik dan wel weer tig keer eerder gelezen. En daarna hoor je er weinig meer van, helaas. Net als die adem-sneltesten, die moesten het helemaal waar gaan maken. Nou niets van dat al heeft maar voor enige verlichting van maatregelen gezorgd.
Wat is dan die enorme psychische druk die bij onze Sterre en Splinter worden neergelegd nu ze eindelijk weer naar school mogen:? En welke onmenselijke verantwoordelijkheden krijgen ze?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 15:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
#vrouwenvoorvrijheid
[ afbeelding ]
Actie voeren door iets met een # op sociale media te zettenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat is dan die enorme psychische druk die bij onze Sterre en Splinter worden neergelegd nu ze eindelijk weer naar school mogen:? En welke onmenselijke verantwoordelijkheden krijgen ze?
#neverforgetquote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:10 schreef Questular het volgende:
[..]
Actie voeren door iets met een # op sociale media te zetten
Je kind zo’n naam geven zou strafbaar moeten worden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Wat is dan die enorme psychische druk die bij onze Sterre en Splinter worden neergelegd nu ze eindelijk weer naar school mogen:? En welke onmenselijke verantwoordelijkheden krijgen ze?
Natuurlijk is het prachtig dat behandelmethodes erop vooruitgaan, maar daar koopt het gros van de bevolking niet zoveel voor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Inderdaad, wat betreft innovatieve oplossingen is er schrikbarend weinig veranderd sinds het begin van de pandemie. De vaccins zijn natuurlijk een game changer, maar verder?
M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:08 schreef Arizona het volgende:
[..]
Vraag me af waarom men niet begint met vaccineren op de dag dat de vaccins geleverd worden. Zo moeilijk kan het niet zijn om dat te coordineren, moet er hoogstens iemand van het RIVM vroeg opstaan om ze te leveren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:05 schreef Luke83 het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/n(...)oor-kapotte-koelkast
Dat schiet lekker op zo
die adem sneltesten gaan vanaf deze maand op 30 GGD locaties ingezet worden ....quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:07 schreef galantis het volgende:
[..]
Mooi nieuws.
Kinderen zijn veel meer flexibel dan volwassenen. Die maken niet overal zo'n punt van!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.
Neemt niet weg dat ik het een bizar beeld vind, van leerfabrieken met mondkapjes en plastic schermen. Het idee dat kinderen niet belast hoeven worden met volwassen zorgen en verantwoordelijkheden lijkt verdwenen.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:05 schreef _serial_ het volgende:
Update van 5 februari (vrijdag) van het (zeker niet perfecte) grafiekje uit de dagelijkse update van open data van RIVM
[ afbeelding ]
Dat is mijn ervaring ook, dat de meeste kinderen niet zoveel problemen zien als volwassenen. Kinderen zijn naar mijn mening ook juist heel flexibel en wendbaar (Hugo!) en wat ik hoor is dat ze vooral heel blij zijn dat ze weer naar hun juf mogen en hun vriendjes weer zien. Ik denk dat je ze meer leed aandoet door ze langer thuis te laten blijven dan door in groepjes en met mondkapjes op school te laten zitten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 16:13 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
M'n dochter, die in groep 6 zit en geen mondkapje hoeft te dragen, zei vandaag tegen me: "Ik wil ook best een mondkapje dragen, hoor, dat vind ik niet zo'n probleem." M'n kinderen vinden eigenlijk vrij weinig een probleem. Ik vraag me af of die van mij bizar relaxed zijn of dat het grote leed van kinderen regelmatig wordt overdreven.
Neemt niet weg dat ik het een bizar beeld vind, van leerfabrieken met mondkapjes en plastic schermen. Het idee dat kinderen niet belast hoeven worden met volwassen zorgen en verantwoordelijkheden lijkt verdwenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |