SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Het klopt van geen kant dat je nu het beleid van de succesvolle containmentlanden allemaal op een hoop probeert te gooien. Zitten grote verschillen tussen. Het is absoluut niet zo dat de parlementaire democratieën die al langere tijd succesvol indammen het beleid van China hebben gekopieerd en vrijheden en privacy ernstig hebben beperkt dan zou mogen in een crisis als deze.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:56 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
En vervolgens kom je met een grafiek aan zetten met een hoop landen die in geen enkel vlak lijken op Nederland of Duitsland. Het heeft mij niks met geografie te maken maar alles met het uitgevoerde beleid van desbetreffende regeringen.
Welk goede nieuws? Dat je daar iets online kunt bestellen en 4 uur later het mag ophalen?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:00 schreef Noek het volgende:
Wat is iedereen er ontzettend klaar mee hè?
Zelfs het goede nieuws van de Action komt gewoon niet meer binnen. We zijn haske coroned.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:52 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het enige wat niet serieus te nemen is zijn die kansloze, niet-aflatende pogingen om deze Britse variant te bagatelliseren.
LEES NOU EEN KEER WAT ER STAAT!
[..]
Laatste twee weken van januari. Wanneer is er ooit gezegd dat het 2/3e in Nederland was in de laatste twee weken van januari? Oh ja, nooit.
In België zou het aandeel 'Brits' weer dalen waardoor de kappers weer open kunnen. Hier zou het daarentegen totaal de overhand nemen waardoor zelfs het openen van de basisscholen een supergroot risico is waardoor eigenlijk andere zaken aangescherpt moeten worden. Dat mag men toch bijzonder vinden? Of krijgt men het dan aan de stok met de meningenpolitie? Of de vragenpolitie misschien?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:58 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu:
15-31 januari
met
27 januari-2 februari
En dat terwijl je weet dat het 11-17 januari nog 19,8% was.
Wat klopt er niet?
Ik heb het aan Mark doorgegeven. Het raakt hem diep en ik weet zeker dat hij op de volgende persconferentie even stil zal staan bij deze tragedie.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Gretzl het volgende:
Ook de reden dat ik de laatste maanden wat minder actief ben in deze topicreeks. Zodra het Nederlandse kabinet (hopelijk snel wat anders dan Rutte III) de huidige mitigatiestrategie gaat heroverwegen vind ik het debat weer interessanter worden.
[ twitter ]
Nu is het vooral lijdzaam toezien hoe Nederland nog verder kapot gaat![]()
Tering wat zat ik blij zijn als ons leven niet meer gemicro managed wordt door allerlei "experts" of overbodige personen . Waar je mag lopen, waar je een mondkapje op moet, tot hoe laat je buiten mag zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bruls, de man met het gezonde atletische lichaam, neemt alvast een voorschot:
'Schaatsen mag, maar hou je aan de regels en wees voorzichtig'
[..]
Wat ze eigenlijk bedoelen is dat we nu in full lockdown zitten, de gedroomde strategie van het red team en dat het nog steeds allemaal kut is?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 13:45 schreef Gretzl het volgende:
Om begrijpelijke redenen houdt C19 Red Team zich nu meer uit het debat dan afgelopen zomer/najaar. Het kabinet heeft resoluut besloten om door te gaan met de destructieve strategie die het Red Team in verscheidene rapporten ernstig heeft ontraden.
[ twitter ]
https://www.c19redteam.nl(...)r_is_het_RedTeam.pdf
AVONDKLOK VERLENGEN!!quote:
Het gaat alleen nog maar over de modellering en schattingen en niet over de kiemsurveillance. Juist dat soort resultaten zouden de heftige maatregelen moeten ondersteunen (als ze vinden dat het gerechtvaardigd is).quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
[..]
In België zou het aandeel 'Brits' weer dalen waardoor de kappers weer open kunnen. Hier zou het daarentegen totaal de overhand nemen waardoor zelfs het openen van de basisscholen een supergroot risico is waardoor eigenlijk andere zaken aangescherpt moeten worden. Dat mag men toch bijzonder vinden? Of krijgt men het dan aan de stok met de meningenpolitie? Of de vragenpolitie misschien?
Kun je wel in BOZE HOOFDLETTERS GAAN SCHREEUWEN maar dan ga je toch vragen stellen bij die modellen. Die vaak ook zo'n enorme foutmarge hebben dat je er in principe alle kanten mee op kunt.
Amen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tering wat zat ik blij zijn als ons leven niet meer gemicro managed wordt door allerlei "experts" of overbodige personen . Waar je mag lopen, waar je een mondkapje op moet, tot hoe laat je buiten mag zijn.
Ja, maar nu is het niks, Anton. Niks! Geen chloor, geen gastendoekjes, niks.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welk goede nieuws? Dat je daar iets online kunt bestellen en 4 uur later het mag ophalen?
Kun je die Twitter berichten gewoon laten opende plek waar ze horen aub. Dan hebben we er beiden minder last vanquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Gretzl het volgende:
Ook de reden dat ik de laatste maanden wat minder actief ben in deze topicreeks. Zodra het Nederlandse kabinet (hopelijk snel wat anders dan Rutte III) de huidige mitigatiestrategie gaat heroverwegen vind ik het debat weer interessanter worden.
[ twitter ]
Zelden zoveel onzin gelezen in twee zinnen. Als je niet op de hoogte bent van de voorkeursaanpak van het Red Team kun je beter je mond houden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:06 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Wat ze eigenlijk bedoelen is dat we nu in full lockdown zitten, de gedroomde strategie van het red team en dat het nog steeds allemaal kut is?
Dat de " korte harde" lockdown die nodig was toch geen 2 weken is maar inmiddels 3 maanden met zicht op uitloop?
En als zo'n figuur dan lekker bijdehand begint over "Je kunt dus niet met z'n vijven gearmd over de baan gaan zwieren. Dan ben je in overtreding.", krijg ik wel zin om zo'n figuur een paar tetsen op z'n onderkin te verkopen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:04 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Tering wat zat ik blij zijn als ons leven niet meer gemicro managed wordt door allerlei "experts" of overbodige personen . Waar je mag lopen, waar je een mondkapje op moet, tot hoe laat je buiten mag zijn.
Man man man manquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Man man man gaan we hier nou ook over lopen ouwehoeren.
Nee, gaan we niet, maar van tevoren duidelijk maken dat de algemene regels ook op het ijs gelden kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dit is geen De Speld artikel?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Zeker. Dikke fitties zometeen op het ijs:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)t-liefst-vandaag-nogquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:11 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Zelden zoveel onzin gelezen in twee zinnen. Als je niet op de hoogte bent van de voorkeursaanpak van het Red Team kun je beter je mond houden.
Hier gaat niemand zich aan houden en zal in de praktijk ook niet worden gecontroleerd denk ik zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Dat werkt hier thuis altijd heel goed. Kan het iedereen aanraden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel een aardige discussiestrategie. Op het moment dat je het moeilijk krijgt niet meer komen en zeggen dat je pas terugkomt als iedereen het met je eens is.
Of iedereen ontslaan die het niet met je eens is. Heeft Trump ook 4 jaar lang weten vol te houden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:16 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat werkt hier thuis altijd heel goed. Kan het iedereen aanraden.
Als ik president zou zijn, zou ik ook zo regeren overigens.
Ik vind het wel sympathiek dat ze zijn gestopt met drammen omdat het als drammen begon te voelen. Deden meer mensen dat maar.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel een aardige discussiestrategie. Op het moment dat je het moeilijk krijgt niet meer komen en zeggen dat je pas terugkomt als iedereen het met je eens is.
Het beste nieuws wat ik in dagen gelezen hebben. Gaat Marino nu echt stoppen met ‘duiden’, of zal hij zich weer niet kunnen bedwingen? Hij heeft het vorige keer zeker 3 dagen volgehouden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Gretzl het volgende:
[ twitter ]
En tis nog maar de vraag of alles wat je zou willen bestellen ook online staat.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Welk goede nieuws? Dat je daar iets online kunt bestellen en 4 uur later het mag ophalen?
Het wordt nog veel erger: https://www.nhnieuws.nl/n(...)opje-van-bloemendaalquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!quote:Burgemeester Elbert Roest heeft tot zijn spijt moeten besluiten een traditie in Bloemendaal bij veel sneeuwval dit jaar niet toe te staan. Op zijn facebookpagina laat hij weten dat volgende week het Kopje van Bloemendaal níet afgezet zal worden om de kinderen uit de buurt de gelegenheid van de hoge heuvel af te glijden.
"Ik ken de verhalen over spontane koek en zopie vanuit de buurt", schrijft burgemeester Roest. En ondanks dat hij zich realiseert dat sommige kinderen deze sneeuwpret nog nooit hebben kunnen ervaren, heeft hij in overleg met de Veiligheidsregio besloten dit jaar het Kopje dit jaar wel sneeuwvrij te maken. Voglens de politie, GGd en de brandweer is het een onoverzienbaar riscio dat er heel veel mensen op afkomen. "En de wet verbiedt samenscholing."
Roest is zich ervan bewust dat deze beslissing bij een aantal inwoners onbegrip oproept. "Maar uit oogpunt van volksgezondheid kan ik niet anders dan dit evenement, met pijn in mijn hart, verbieden."
Ondertussen heeft PWN, de beheerder van de Kennemerduinen, ook laten weten het parkeerterrein bij ingang Koevlak de komende weekenden af te sluiten in verband met de verwachtte grote drukte.
We zijn echt helemaal aan het doorslaan in dit land..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Het wordt nog veel erger: https://www.nhnieuws.nl/n(...)opje-van-bloemendaal
[..]
Wat een waanzin.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!
Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel inquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!
PLEZIER IST VERBOTENquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ik wou zeggen, anders gewoon de auto pakken en met je kids naar de heuvels van zuid Limburg rijden met je slee!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel in
Massahysterie.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
We zijn echt helemaal aan het doorslaan in dit land..
Lekker dan, bij de meest burgerlijke burgers nog even wat kwaad bloed zetten, zeg maar de laatste grote groep die zich welwillend van lockdown naar avondklok laat begeleiden.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Leuk dat ze dit roepen, maar dit gaat niet gehandhaafd worden in de meeste gevallen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Het laatste wat je als kind wil is een oudere of kwetsbare besmetten omdat je zo nodig asociaal in de sneeuw wilde spelen!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:20 schreef Haags het volgende:
[..]
Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel in
Die kunnen sowieso de prullenbak inquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Massahysterie.
Liedje van Fluitsma & Van Tijn kan onderhand ook wel de prullenbak in.
Ja maar denk aan de 3e golf en de Britse variant!!11!!EINZ!!!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:23 schreef asco het volgende:
Als die cijfers komende week/2 weken daadwerkelijk niet gaan stijgen zal het heel snel afgelopen zijn met welk draagvlak dan ook mbt beperkingen.
Zal wel op meer plekken gebeuren. Cijfers van de komende week zullen dan wel niet helemaal kloppen.quote:De GGD Rotterdam-Rijnmond meldt dat bijna alle testlocaties in de regio zondag en maandag dicht blijven vanwege het winterweer. Nederland krijgt naast lage temperaturen ook te maken met veel sneeuw.
Ik zou zeggen nog even zo doorgaan, dan is het laatste restje draagvlak ook wel weg. Wat een kansloos gebeuren.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ga het lekker laten liggen voor de deur; zit nu toch, tijdelijk, aan 't eind van een 'doodlopende' weg.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Ah, nou sws nog mooi voer voor de media om te roepen dat eventuele lage dagcijfers een vetekend beeld geven en dat ze waarschijnlijk stukken hoger zouden moeten zijn!!!!111quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-maandag-dicht.html
[..]
Zal wel op meer plekken gebeuren. Cijfers van de komende week zullen dan wel niet helemaal kloppen.
Veel van de maatregelen snap ik, maar er moet buiten wel echt meer mogelijk zijn ja. Alleen maar gezond en je kweekt er ook draagvlak mee. Je laat zien dat je als regering niet enkel in belemmeringen denkt, maar dat er ook versoepelingen tegenover staan. Die discussie is vaker gevoerd hier; jammer dat de regering nog niet naar ons luistert alleenquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
Je moet zo ontzettend je best doen om besmet te raken in de buitenlucht.
Al die buiten samenscholingen zoals de Dam, in de bossen, op de stranden, in de voetbalstadions hebben 0,0 brandhaarden opgeleverd, laat staan uberhaupt coronagevallen.
Nu gaan we zelfs dingen voor kinderen verbieden. Hoe kun je dan nog 's avonds lekker slapen![]()
Ik ben echt he-le-maal klaar met dat microgeneuk van regeltjes hier en regeltjes daar door allemaal nobuddies. Ook echt helemaal klaar met al die zelfingenomen mediageile virologen, IC directeuren en weet ik het wat allemaal die vooraan staan met een dikke leuter als ze menen dat ze weer iets politiek correct in de media moeten roeptoeteren.
Ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen. Iedereen.
Ja maar, ja maar... Je wilt toch niet dat je overgrootmoeder doodgaat omdat je sleetje wilt rijden?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Ja eens hoor. ze hadden vorig jaar enorme kansen om mogelijkheden tot besmettingen in de buitenlucht te onderzoeken. Maar die hebben ze allemaal laten liggen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
Al die buiten samenscholingen zoals de Dam, in de bossen, op de stranden, in de voetbalstadions hebben 0,0 brandhaarden opgeleverd, laat staan uberhaupt coronagevallen.
Of we krijgen daarna een kleine piek die word aangekondigd als de Britse mutatie piekquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef _serial_ het volgende:
We kunnen de komende dagen sowieso een boel minder testen verwachten.
Beperkt aantal testlocaties open op zondag en maandag vanwege winters weer
Voor de statistiekjes niet zo handig. De piekdagen zullen verschuiven.
Nou ja, het gaat er niet om dat kinderen buiten spelen maar dat er naar verwachting veel mensen op afkomen. Zo staat het in het stuk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:23 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Het laatste wat je als kind wil is een oudere of kwetsbare besmetten omdat je zo nodig asociaal in de sneeuw wilde spelen!
Corona is weg, niemand is positief(getest)quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef _serial_ het volgende:
We kunnen de komende dagen sowieso een boel minder testen verwachten.
Beperkt aantal testlocaties open op zondag en maandag vanwege winters weer
Voor de statistiekjes niet zo handig. De piekdagen zullen verschuiven.
Iedereen? Dus ook deze schattige baby??quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:
Nu gaan we zelfs dingen voor kinderen verbieden. Hoe kun je dan nog 's avonds lekker slapen![]()
Ik ben echt he-le-maal klaar met dat microgeneuk van regeltjes hier en regeltjes daar door allemaal nobuddies. Ook echt helemaal klaar met al die zelfingenomen mediageile virologen, IC directeuren en weet ik het wat allemaal die vooraan staan met een dikke leuter als ze menen dat ze weer iets politiek correct in de media moeten roeptoeteren.
Lijkt hier godverdomme Noord-Korea wel.
Ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen. Iedereen.
Voorlopig is het nog niet verboden om komend weekend met de sneeuw te gaan spelen, nog niet..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef 4-elements het volgende:
Ik word er zo moe van dat alles wat maar een beetje leuk kan zijn - en geef toe, dat hebben we toch écht nodig deze winter - gelijk wordt verboden of moeilijk wordt gemaakt. Er is meer in het leven dan alleen corona. Maar het kabinet en de burgemeesters lijken dat nog steeds niet te beseffen.
Ja, even zeiken over het weer ipv de avondklok.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef Simmertje het volgende:
Voor de mentale gesteldheid van het land wel even lekker aankomende week. Lekker naar buiten, ijskoud winterzonnetje en voor de jeugd eindelijk weer wat plezier.
quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Iedereen? Dus ook deze schattige baby??
[ afbeelding ]
Wil je oma dood hebben ofzo?quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef Simmertje het volgende:
Voor de mentale gesteldheid van het land wel even lekker aankomende week. Lekker naar buiten, ijskoud winterzonnetje en voor de jeugd eindelijk weer wat plezier.
Wel bijzonder dat als zo'n club als RedTeam een mediastilte gelast, zelfs de persoon met Fok-corvee zich daar niet aan kan onttrekken. Terwijl het hier toch best gezellig is. En dan kun je niet meer meedoen. Dan zou ik ook om me heen gaan slaan. Ja je wil niet weten hoe de worst gemaakt wordt.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Awww, het is kleine @dick_laurentquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb een hoop veerkracht, maar de avondklok valt mij mij het aller zwaarste.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:27 schreef 4-elements het volgende:
Ik word er zo moe van dat alles wat maar een beetje leuk kan zijn - en geef toe, dat hebben we toch écht nodig deze winter - gelijk wordt verboden of moeilijk wordt gemaakt. Er is meer in het leven dan alleen corona. Maar het kabinet en de burgemeesters lijken dat nog steeds niet te beseffen.
In Bloemendaal mag je al niet meer met een sleetje de heuvel af. Wie weet gaan ze het ook bij ons in het Zuiderpark verbieden. Of in de duinen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet verboden om komend weekend met de sneeuw te gaan spelen, nog niet..
Ik zou dan echt zoiets hebben van burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:30 schreef 4-elements het volgende:
[..]
In Bloemendaal mag je al niet meer met een sleetje de heuvel af. Wie weet gaan ze het ook bij ons in het Zuiderpark verbieden. Of in de duinen.
Maar even serieus..quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat even wat 'experts' aanschuiven bij de talkshows, het AD eroverheen gaan met een smeuïge, ophitsende krantenkop en interview een paar burgemeestertjes die de vertrutting voorbij zijn, en dat verbod is er zo doorheen hoor.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Voorlopig is het nog niet verboden om komend weekend met de sneeuw te gaan spelen, nog niet..
Echt onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel van de maatregelen snap ik, maar er moet buiten wel echt meer mogelijk zijn ja. Alleen maar gezond en je kweekt er ook draagvlak mee. Je laat zien dat je als regering niet enkel in belemmeringen denkt, maar dat er ook versoepelingen tegenover staan. Die discussie is vaker gevoerd hier; jammer dat de regering nog niet naar ons luistert alleen
Je snapt het punt volgens mij niet dat C19 Red Team wil maken. Ze hebben 8 maanden land op constructieve wijze kabinet en OMT geadviseerd. Het is geen team dat vervolgens een actiegroep wil worden als men niet overtuigd raakt van hun standpunten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maargoed, even zonder gekheid. Als je alleen deel wilt nemen aan een discussie als iedereen het met je eens is is het geen discussie, dan zoeken ze vooral volgers.
Ik vind het van een stuitende arrogantie spreken dat zij blijkbaar de enige waarheid in pacht hebben, en die waarheid volledig baseren op het trachten te vertalen van beleid van andere landen en daar selectief in te shoppen.
In het kader van gifjes mogen hier niet:quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar even serieus..
Ik bedoel iedere mediageile nieuwe 'BN'-ers plus die dikke Bruls uit Nijmegen.
Als ik die voor m'n auto krijg dan druk ik per ongeluk op het gaspedaal... ooeeeppss!
Heerlijk!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:29 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, even zeiken over het weer ipv de avondklok.
Dankzij @:capriciaga ik gewoon op wintersport in eigen land volgende week.
Das wel zonde van je auto. Die rij je niet zomaar omver.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:32 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar even serieus..
Ik bedoel iedere mediageile nieuwe 'BN'-ers plus die dikke Bruls uit Nijmegen.
Als ik die voor m'n auto krijg dan druk ik per ongeluk op het gaspedaal... ooeeeppss!
Ze zouden juist op allerlei plekken toffe sneeuwheuvels moeten maken!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Veel van de maatregelen snap ik, maar er moet buiten wel echt meer mogelijk zijn ja. Alleen maar gezond en je kweekt er ook draagvlak mee. Je laat zien dat je als regering niet enkel in belemmeringen denkt, maar dat er ook versoepelingen tegenover staan. Die discussie is vaker gevoerd hier; jammer dat de regering nog niet naar ons luistert alleen
Zie hetzelfde met de avondklok. Begin vorige week werd nog overwogen om deze na a.s. woensdag in te trekken, maar toen kwamen de media, virologen talkshows, burgemeesters, etc weer met alle doom scenario's en toen werd het bijna alweer een zekerheid dat deze (met zeker 3 weken) verlengd gaat worden, CDA en VVD hebben hun steun al gegeven, van D66 hoef je niets te verwachten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:32 schreef galantis het volgende:
[..]
Laat even wat 'experts' aanschuiven bij de talkshows, het AD eroverheen gaan met een smeuïge, ophitsende krantenkop en interview een paar burgemeestertjes die de vertrutting voorbij zijn, en dat verbod is er zo doorheen hoor.
Ja, precies. Motiveer mensen juist om naar buiten te gaan. Beter dan jezelf thuis opsluiten en daar visite ontvangen. Maak het gewoon weer mogelijk dat je buiten iets meer contacten mag hebben en dat er bv wat meer sportopties zijn ook. Je gezondheid boosten is juist zo belangrijk.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze zouden juist op allerlei plekken toffe sneeuwheuvels moeten maken!
Ik ben nog steeds blij dat ik die achterlijkheid voor mijn sportclub uit het protocol heb geschreven.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Wel luisteren naar de coronacoordinator op het ijs straks jongens
Zo, wat een kutbaan wordt dat hey. Meest gehate persoon op het ijs haha. De ijs-gestapo! Al gaven ze me 100e per uur hoefde ik dat baantje nog nietquote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Weer zoiets waarbij ik kromme tenen krijg en mijn bloed nog net niet begint te koken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Horeca met buitenterrassen opengooien zou zo enorm wenselijk zijn.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, precies. Motiveer mensen juist om naar buiten te gaan. Beter dan jezelf thuis opsluiten en daar visite ontvangen. Maak het gewoon weer mogelijk dat je buiten iets meer contacten mag hebben en dat er bv wat meer sportopties zijn ook. Je gezondheid boosten is juist zo belangrijk.
En karren met hemaworsten, véél hemaworsten.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, precies. Motiveer mensen juist om naar buiten te gaan. Beter dan jezelf thuis opsluiten en daar visite ontvangen. Maak het gewoon weer mogelijk dat je buiten iets meer contacten mag hebben en dat er bv wat meer sportopties zijn ook. Je gezondheid boosten is juist zo belangrijk.
God ja die moesten wij in het zwembad ook aanstellen.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Familie van Ferd Grapperhaus gespot!quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En karren met hemaworsten, véél hemaworsten.
Nee joh, we zijn het gewoon godvergeten zat.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef Haags het volgende:
Het zal wel aan het jaargetijde liggen of zo
Sinds ik laatst de film "the death of Stalin" heb gezien, moet ik bij de kop van Ferd de hele tijd aan Lavrentie Beria denken.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Familie van Ferd Grapperhaus gespot!
Ik wil gewoon dat de Hema er post-corona nog is.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Familie van Ferd Grapperhaus gespot!
Je moet wel een enorme stumperd zijn als je 'coronacoordinator' wordt op zo'n plek.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:36 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ja, dat zou onwijs motiverend werken voor veel mensen. En voor de horeca gelegenheden. Mits het inkomen dan nog wel word aangevuld met potjes. Want ik gok niet dat iedereen bereid is om op een koud terras te gaan zitten, ook al is er terrasverwarming.quote:Op vrijdag 5 februari 2021 14:40 schreef Questular het volgende:
[..]
Horeca met buitenterrassen opengooien zou zo enorm wenselijk zijn.
Al is het alleen maar met reserveren. Even ergens zitten wat eten bestellen en wat drinken doet wonderen voor het moraal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |