abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197833539
Oke, nog even over Denemarken. @chratnox jij vroeg welke maatregelen ze daar hebben toch? Inmiddels ben ik achter het volgende:

Scholen dicht
Niet-essentiële winkels dicht
Bijeenkomsten van meer dan 5 mensen niet toegestaan
Masker verplicht in publieke binnenruimte

Redelijk vergelijkbaar met ons dus.

Nu de meest verse cijfers die ik heb gelezen, en houd daarbij in je achterhoofd dat elke positieve test die gesequenced kán worden dat ook wordt. Dat komt neer op ongeveer 70% van alle gevallen, bij de overige 30% is er te weinig intact genetisch materiaal beschikbaar. Hier zijn dus geen modellen op losgelaten, aannames gedaan, maar gewoon meetbare resultaten.

https://www.ssi.dk/-/medi(...)1_04022021.pdf?la=da

Even naar pagina 4 scrollen voor de reproductiegetallen met betrouwbaarheidsintervallen. Kort samengevat is de R voor de ‘oude’ varianten (meervoud, want ze onderscheiden dus meerdere lineages) 0,6-0,8 en voor b117 1,14.
pi_197833540
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Wel een aardige discussiestrategie. Op het moment dat je het moeilijk krijgt niet meer komen en zeggen dat je pas terugkomt als iedereen het met je eens is.
Ik vind het wel sympathiek dat ze zijn gestopt met drammen omdat het als drammen begon te voelen. Deden meer mensen dat maar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_197833541
quote:
19s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:02 schreef Gretzl het volgende:
Ook de reden dat ik de laatste maanden wat minder actief ben in deze topicreeks. Zodra het Nederlandse kabinet (hopelijk snel wat anders dan Rutte III) de huidige mitigatiestrategie gaat heroverwegen vind ik het debat weer interessanter worden.

[ twitter ]

Nu is het vooral lijdzaam toezien hoe Nederland nog verder kapot gaat ;( :(
Het beste nieuws wat ik in dagen gelezen hebben. Gaat Marino nu echt stoppen met ‘duiden’, of zal hij zich weer niet kunnen bedwingen? Hij heeft het vorige keer zeker 3 dagen volgehouden.

Maargoed, even zonder gekheid. Als je alleen deel wilt nemen aan een discussie als iedereen het met je eens is is het geen discussie, dan zoeken ze vooral volgers.

Ik vind het van een stuitende arrogantie spreken dat zij blijkbaar de enige waarheid in pacht hebben, en die waarheid volledig baseren op het trachten te vertalen van beleid van andere landen en daar selectief in te shoppen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:17:53 #34
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_197833543
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Welk goede nieuws? Dat je daar iets online kunt bestellen en 4 uur later het mag ophalen? :')
En tis nog maar de vraag of alles wat je zou willen bestellen ook online staat.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_197833547
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:12 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]

Man man man gaan we hier nou ook over lopen ouwehoeren. :')
Het wordt nog veel erger: https://www.nhnieuws.nl/n(...)opje-van-bloemendaal

quote:
Burgemeester Elbert Roest heeft tot zijn spijt moeten besluiten een traditie in Bloemendaal bij veel sneeuwval dit jaar niet toe te staan. Op zijn facebookpagina laat hij weten dat volgende week het Kopje van Bloemendaal níet afgezet zal worden om de kinderen uit de buurt de gelegenheid van de hoge heuvel af te glijden.

"Ik ken de verhalen over spontane koek en zopie vanuit de buurt", schrijft burgemeester Roest. En ondanks dat hij zich realiseert dat sommige kinderen deze sneeuwpret nog nooit hebben kunnen ervaren, heeft hij in overleg met de Veiligheidsregio besloten dit jaar het Kopje dit jaar wel sneeuwvrij te maken. Voglens de politie, GGd en de brandweer is het een onoverzienbaar riscio dat er heel veel mensen op afkomen. "En de wet verbiedt samenscholing."
Roest is zich ervan bewust dat deze beslissing bij een aantal inwoners onbegrip oproept. "Maar uit oogpunt van volksgezondheid kan ik niet anders dan dit evenement, met pijn in mijn hart, verbieden."

Ondertussen heeft PWN, de beheerder van de Kennemerduinen, ook laten weten het parkeerterrein bij ingang Koevlak de komende weekenden af te sluiten in verband met de verwachtte grote drukte.
Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!
pi_197833558
Wijziging t.o.v. week ervoor patiënten op IC afdelingen van de Nederlandse ziekenhuizen:
vrijdag 01-01-2021 tot en met vrijdag 08-01-2021: + 0,7%
vrijdag 08-01-2021 tot en met vrijdag 15-01-2021: - 2,5%
vrijdag 15-01-2021 tot en met vrijdag 22-01-2021: - 2,3%
vrijdag 22-01-2021 tot en met vrijdag 29-01-2021: - 8,3%
vrijdag 29-01-2021 tot en met vrijdag 05-02-2021: - 15,1%

Wijziging t.o.v. week ervoor patiënten op de verpleegafdelingen van Nederlandse ziekenhuizen:
vrijdag 01-01-2021 tot en met vrijdag 08-01-2021: - 1,1%
vrijdag 08-01-2021 tot en met vrijdag 15-01-2021: - 7,9%
vrijdag 15-01-2021 tot en met vrijdag 22-01-2021: - 5,6%
vrijdag 22-01-2021 tot en met vrijdag 29-01-2021: - 6,7%
vrijdag 29-01-2021 tot en met vrijdag 05-02-2021: - 5,9%
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:18:59 #37
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197833563
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

We zijn echt helemaal aan het doorslaan in dit land.. :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197833579
quote:

[..]

[..]

Lekker expres sneeuw weghalen, want plezier voor kinderen dat kan natuurlijk absoluut niet!
Wat een waanzin.
Go hard or go home
pi_197833586
quote:

[..]

[..]

Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel in ;)
Zonder wrijving geen glans
pi_197833609
quote:

[..]

[..]

PLEZIER IST VERBOTEN
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 14:21:41 #41
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197833610
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:20 schreef Haags het volgende:

[..]

Ajoh gelukkig valt er 1x in de 20 jaar sneeuw van betekenis of zo, dus die kinderen halen dit plezier op een later moment wel in ;)
Ik wou zeggen, anders gewoon de auto pakken en met je kids naar de heuvels van zuid Limburg rijden met je slee!

Behalve dat dat waarschijnlijk zo'n beetje de enige plek zal zijn in het land waar geen sneeuw zal liggen _O-
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:21:47 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197833613
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:18 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

We zijn echt helemaal aan het doorslaan in dit land.. :'(
Massahysterie.

Liedje van Fluitsma & Van Tijn kan onderhand ook wel de prullenbak in.
pi_197833615
quote:
[ twitter ]

Lekker dan, bij de meest burgerlijke burgers nog even wat kwaad bloed zetten, zeg maar de laatste grote groep die zich welwillend van lockdown naar avondklok laat begeleiden.
pi_197833626
quote:
[ twitter ]

Leuk dat ze dit roepen, maar dit gaat niet gehandhaafd worden in de meeste gevallen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2021 14:23:08 ]
pi_197833628
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:20 schreef Haags het volgende:

[..]

Het laatste wat je als kind wil is een oudere of kwetsbare besmetten omdat je zo nodig asociaal in de sneeuw wilde spelen! ;)
pi_197833629
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:21 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Massahysterie.

Liedje van Fluitsma & Van Tijn kan onderhand ook wel de prullenbak in.
Die kunnen sowieso de prullenbak in ;)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:23:47 #47
22565 asco
Los in deze tent
pi_197833637
Als die cijfers komende week/2 weken daadwerkelijk niet gaan stijgen zal het heel snel afgelopen zijn met welk draagvlak dan ook mbt beperkingen.
pi_197833653
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:23 schreef asco het volgende:
Als die cijfers komende week/2 weken daadwerkelijk niet gaan stijgen zal het heel snel afgelopen zijn met welk draagvlak dan ook mbt beperkingen.
Ja maar denk aan de 3e golf en de Britse variant!!11!!EINZ!!!

Houdt vol!!11
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_197833658
https://www.nu.nl/coronav(...)n-maandag-dicht.html

quote:
De GGD Rotterdam-Rijnmond meldt dat bijna alle testlocaties in de regio zondag en maandag dicht blijven vanwege het winterweer. Nederland krijgt naast lage temperaturen ook te maken met veel sneeuw.
Zal wel op meer plekken gebeuren. Cijfers van de komende week zullen dan wel niet helemaal kloppen.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:25:12 #50
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_197833663
Je moet zo ontzettend je best doen om besmet te raken in de buitenlucht.

Al die buiten samenscholingen zoals de Dam, in de bossen, op de stranden, in de voetbalstadions hebben 0,0 brandhaarden opgeleverd, laat staan uberhaupt coronagevallen.

Nu gaan we zelfs dingen voor kinderen verbieden. Hoe kun je dan nog 's avonds lekker slapen :{

Ik ben echt he-le-maal klaar met dat microgeneuk van regeltjes hier en regeltjes daar door allemaal nobuddies. Ook echt helemaal klaar met al die zelfingenomen mediageile virologen, IC directeuren en weet ik het wat allemaal die vooraan staan met een dikke leuter als ze menen dat ze weer iets politiek correct in de media moeten roeptoeteren.

Lijkt hier godverdomme Noord-Korea wel.

Ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen. Iedereen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_197833666
We kunnen de komende dagen sowieso een boel minder testen verwachten.

Beperkt aantal testlocaties open op zondag en maandag vanwege winters weer

Voor de statistiekjes niet zo handig. De piekdagen zullen verschuiven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_197833671
quote:

[..]

[..]

Ik zou zeggen nog even zo doorgaan, dan is het laatste restje draagvlak ook wel weg. Wat een kansloos gebeuren.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:26:03 #53
3542 Gia
User under construction
pi_197833679
quote:

[..]

Ga het lekker laten liggen voor de deur; zit nu toch, tijdelijk, aan 't eind van een 'doodlopende' weg.

En sws, houdt de oudjes binnen.
  Moderator vrijdag 5 februari 2021 @ 14:26:12 #54
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_197833682
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:24 schreef AlwaysHappy het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)n-maandag-dicht.html
[..]

Zal wel op meer plekken gebeuren. Cijfers van de komende week zullen dan wel niet helemaal kloppen.
Ah, nou sws nog mooi voer voor de media om te roepen dat eventuele lage dagcijfers een vetekend beeld geven en dat ze waarschijnlijk stukken hoger zouden moeten zijn!!!!111 :P
pi_197833689
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:

Al die buiten samenscholingen zoals de Dam, in de bossen, op de stranden, in de voetbalstadions hebben 0,0 brandhaarden opgeleverd, laat staan uberhaupt coronagevallen.

Nu gaan we zelfs dingen voor kinderen verbieden. Hoe kun je dan nog 's avonds lekker slapen :{

Ik ben echt he-le-maal klaar met dat microgeneuk van regeltjes hier en regeltjes daar door allemaal nobuddies. Ook echt helemaal klaar met al die zelfingenomen mediageile virologen, IC directeuren en weet ik het wat allemaal die vooraan staan met een dikke leuter als ze menen dat ze weer iets politiek correct in de media moeten roeptoeteren.

Ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen. Iedereen.
Veel van de maatregelen snap ik, maar er moet buiten wel echt meer mogelijk zijn ja. Alleen maar gezond en je kweekt er ook draagvlak mee. Je laat zien dat je als regering niet enkel in belemmeringen denkt, maar dat er ook versoepelingen tegenover staan. Die discussie is vaker gevoerd hier; jammer dat de regering nog niet naar ons luistert alleen ;(
  Redactie Frontpage vrijdag 5 februari 2021 @ 14:26:29 #56
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_197833692
quote:

[..]

[..]

Ja maar, ja maar... Je wilt toch niet dat je overgrootmoeder doodgaat omdat je sleetje wilt rijden?
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_197833696
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef DonDruiper het volgende:

Ja eens hoor. ze hadden vorig jaar enorme kansen om mogelijkheden tot besmettingen in de buitenlucht te onderzoeken. Maar die hebben ze allemaal laten liggen.
pi_197833699
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:25 schreef _serial_ het volgende:
We kunnen de komende dagen sowieso een boel minder testen verwachten.

Beperkt aantal testlocaties open op zondag en maandag vanwege winters weer

Voor de statistiekjes niet zo handig. De piekdagen zullen verschuiven.
Of we krijgen daarna een kleine piek die word aangekondigd als de Britse mutatie piek :D
pi_197833706
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 februari 2021 14:23 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Het laatste wat je als kind wil is een oudere of kwetsbare besmetten omdat je zo nodig asociaal in de sneeuw wilde spelen! ;)
Nou ja, het gaat er niet om dat kinderen buiten spelen maar dat er naar verwachting veel mensen op afkomen. Zo staat het in het stuk.

Maar dan nog: demonstreren mag wel, want dat is een grondrecht. Er wordt in mijn optiek nogal selectief met grondrechten omgegaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 5 februari 2021 @ 14:27:15 #60
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197833715
Ik word er zo moe van dat alles wat maar een beetje leuk kan zijn - en geef toe, dat hebben we toch écht nodig deze winter - gelijk wordt verboden of moeilijk wordt gemaakt. Er is meer in het leven dan alleen corona. Maar het kabinet en de burgemeesters lijken dat nog steeds niet te beseffen.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')