https://viruswaanzin.nl/quote:Laten we er alles aan doen om de regering duidelijk te maken dat onze grens bereikt is. Zeg NEE tegen de spoedwet, zeg JA tegen het normaal zoals we dat kenden. En laten we dit oude normaal een betere invulling geven.
Laat je horen, sluit je aan, zorg dat je erbij bent, zodat we dit samen tot een onvergetelijke samenkomst maken voor onze toekomst!
DIT WILLEN WE
DIT NIET
X GEEN spoedwet
X GEEN inperking van grondwettelijke vrijheden
X GEEN 1,5 meter samenleving
X GEEN gebruik van de term ‘het nieuwe normaal’
X GEEN maatregelen zonder wetenschappelijke basis buiten
crisissituaties
X GEEN censuur
DIT WEL
V Per direct stopzetten van huidige maatregelen
V Het normale leven weer oppakken
V De economie weer maximaal aan de gang krijgen
V 100% transparante informatievoorziening van RIVM & overheid
V Een open debat over het gevoerde en te voeren beleid
V Een parlementaire enquête
V Een optimale voorbereiding op een eventuele nieuwe
Kom op voor je vrijheid, je rechtenen het leven
Uit angst voor het nog onbekende Covid-19 virus ging Nederland medio maart in lockdown. De maatregelen zorgden voor ingrijpende beperkingen van onze vrijheden. Ook al waren ze minder zwaar dan in sommige andere landen. Met de beelden uit Bergamo en Spanje op het netvlies, offerden we onze vrijheid tijdelijk op om overbelasting van de IC’s te voorkomen. En om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Vraagtekens aanpak
Sindsdien is er veel gebeurd; de druk op de IC’s is er al weken niet meer, de termen ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter maatschappij’ zijn geïntroduceerd, complete sectoren dreigen te verdwijnen, de minister spreekt over een vaccin als enige oplossing en nog veel meer. Ook zijn er verschillende maatregelen genomen die ondanks een gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing zijn doorgevoerd en verplicht gesteld. Het omgekeerde is zelfs het geval; er stapelt zich meer en meer bewijs op waardoor er grote vraagtekens geplaatst mogen worden bij de gekozen aanpak en de bijbehorende maatregelen.
Geen spoedwet met maatregelen zonder onderbouwing effectiviteit
De maatregelen en richtlijnen – ZONDER wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit – dreigen een permanent karakter te krijgen nu het kabinet werkt aan een spoedwet om deze maatregelen wettelijk te verankeren. Dit kunnen we en zullen we NIET laten gebeuren.
Het nieuwe normaal = NIET Normaal
Hoe serieus het virus ook genomen dient te worden; aan onze grondrechten mag en kan niet getornd worden. Deze mogen NIET structureel worden aangetast. Bovendien is er niets normaals aan ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter samenleving’. Het druist volledig in tegen de menselijke natuur.
En daarom komen we, hopelijk ook met jou, op 21 juni bij elkaar om de overheid te laten weten dat we de wetswijziging en het ‘nieuwe normaal’ NIET accepteren. In plaats daarvan gaan we SAMEN TERUG NAAR NORMAAL.
Niet alleen omdat we dit willen. Ook omdat er geen onderbouwde reden is om dit niet te doen.
Wat borrelde dan volgens jou? Opstand tegen coronamaatregelen of opstand van lokale moslims?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef DW457 het volgende: [..] Dat vraag ik me af. Het zat al lang te borrelen in het vat, t wachten was op een trigger en dat is nu toevallig de avondklok. Had net zo goed iets anders kunnen zijn.
Bron?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:32 schreef Mrmime het volgende:
In Enschede gooien ze de ramen van het ziekenhuis in. Triest volk
Whut?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:32 schreef Mrmime het volgende:
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
opstand van lokale moslims?
Hahaquote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[..]
Bij Feyenoord al sinds 2005 niks noemenswaardigs gebeurt
Ik zie alleen korte facebook/snapchat videosquote:Op zondag 24 januari 2021 22:33 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Te veel plekken tegelijk
Wtf?quote:
quote:
Dit hele jaar natuurlijk. Voor iedereen is dit kut en dit zag je ook destijds al opborrelen in de Schilderswijk, Kanaleneiland en Overvecht. Dit is er een gevolg op.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:32 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Wat borrelde dan volgens jou? Opstand tegen coronamaatregelen of opstand van lokale moslims?
"Het is niet normaal dat je politiemensen met dodelijke wapens aanvalt."quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef DW457 het volgende:
'Rellen mogelijk voorbode voor komende weken'
Hoofdbestuurder Koen Simmers van de Nederlandse Politiebond is bang dat de rellen van vandaag een voorbode zijn voor de komende dagen en weken. "De politie is daar goed op voorbereid, maar ik hoop dat het niet nodig is", zegt hij tegen Nieuwsuur.
Het geweld dat we vandaag zagen, hebben we volgens Simmers in veertig jaar niet gezien. "Dan moet je echt denken aan de krakersrellen. En in Eindhoven is het zo gek geworden dat ME'ers gewoon met messen werden bekogeld en aangevallen."
Simmers benadrukt dat de maatregelen gehandhaafd moeten worden. "Ik vraag aan de samenleving - het overgrote deel houdt zich eraan - om de maatregelen te respecteren. Het is niet voor niets. Val de politie niet aan, wij kunnen er ook niets aan doen dat deze regels er zijn. Het is niet normaal dat je politiemensen met dodelijke wapens aanvalt."
https://nos.nl/liveblog/2(...)lsema-beveiligd.html
Wtf ....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:32 schreef Mrmime het volgende:
Maar het klopt wel.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:34 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
"Het is niet normaal dat je politiemensen met dodelijke wapens aanvalt."
Zo, dat zijn gewaagde uitspraken!
2 van je filmpjes gaan over een andere club, niet echt sterk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Haha
Grapjas.
Wat me in 20 seconden even te binnen schoot van de afgelopen jaren.
thx!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:34 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Is fake news:
https://www.instagram.com/p/CKcHq5TlxBX/
is fake newsquote:
Die eerste staat zelfs dat het rustig was,quote:Op zondag 24 januari 2021 22:33 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Haha
Grapjas.
Wat me in 20 seconden even te binnen schoot van de afgelopen jaren.
Dan zijn de rapen morgen gaar op de nationale tv, en terecht natuurlijkquote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien de enige bron, hopelijk niet waar dat ze zo laag zijn.
De spreekwoordelijke rapen hequote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan zijn de rapen morgen gaar op de nationale tv, en terecht natuurlijk
Ik geloof het meteen eigenlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef Momo het volgende:
[..]
Zo te zien de enige bron, hopelijk niet waar dat ze zo laag zijn.
Een toespraak van Rutte zal er wel weer komen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Dan zijn de rapen morgen gaar op de nationale tv, en terecht natuurlijk
Ja, niet de letterlijke. Anders zijn de poppen aan het dansen....de spreekwoordelijke poppen dan hequote:
Ik had de verkeerde onder control V zitten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:37 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Die eerste staat zelfs dat het rustig was,
Luik waren de uitsupporters.
En Eindhoven was 1 trein.
Wellicht alleen Rome en het maasgebouw was noemenswaardig.
Gaat alleen maar meer olie op het vuur veroorzakenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een toespraak van Rutte zal er wel weer komen.
press r for respect. rrrrrrrrrrrrquote:
Het virus is ook niet waar je bang voor hoeft te zijn, maar de chaos.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vrijheid ook. Zo bleek van de week wel weer.
Nee gewoon m'n eigen hontquote:
Lijkt me ook een verzinsel.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef Revanches het volgende:
Zie geen beelden van ziekenhuis in Enschede
Ze zijn snel he!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:39 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
post was al verwijderd door de mods
Had die vanavond wel verwacht eigenlijk maar hij lijkt een Trumpje te doenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Een toespraak van Rutte zal er wel weer komen.
Dat maakt hem, voor zover mogelijk, nog sneuer.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Momo het volgende:
Geert heeft zo te zien zijn tweet over de Schilderswijk al verwijderd.
Misschien valt het mij toevallig op maar op die filmpjes hoor ik de hele tijd 'wollah wollah'. Dus ik denk nu dat het voornamelijk marokkaantjes zijn die rellen.quote:
Typisch Nederlandsquote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Amarantha het volgende:
Zijn er in andere landen ook rellen tegen de avondklok/maatregelen?
Ja oa. in Spanje was er ook onrust.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Amarantha het volgende:
Zijn er in andere landen ook rellen tegen de avondklok/maatregelen?
gvd wat triestquote:
Sjebbetig Kemp Remunjs.quote:
Dan heb je wel lef...eerlijk is eerlijk...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You're Fucking Out, I'm Fucking In
Dit soort figuren die vuurwerk in een ziekenhuis gooien en met een zwaard de politie aanvallen mogen echt de meest zware straffen krijgen die ons rechtssysteem kent. Wat een losers.quote:
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef KennyPowers het volgende:
moodZo waarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
Gelukkig staat de politie er rustig naar te kijkenquote:
Al die tokkies zitten in appgroepen/telegramgroepen elkaar op te jutten en hebben niks te doen, et voila.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Al die ongeregeldheden en rellen vandaag hè, ik vraag me af hoe dit dan begint. Overdag in eindhoven bijvoorbeeld, was er wel een vreedzaam protest, is dit uitgelopen in rellen? Of kwamen ze meteen om te rellen?
Mensen zijn vaak terecht boos, maar dit is niet de manier om dat te uittenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef byah het volgende:
Tsja, de scheuren in de samenleving worden pijnlijk duidelijk, teveel mensen zijn boos om allerlei redenen
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar er zijn wel eens dagen dat ik geen ramen ingooi bij het ziekenhuis omdat ik het niet eens ben met ome Markquote:
Een groot deel kwam om te rellen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Al die ongeregeldheden en rellen vandaag hè, ik vraag me af hoe dit dan begint. Overdag in eindhoven bijvoorbeeld, was er wel een vreedzaam protest, is dit uitgelopen in rellen? Of kwamen ze meteen om te rellen?
Je valt in herhaling vriend.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef PzKpfw het volgende:
Toch wel weer een gigantische inschattingsfout van de regering die avondklok.
Ze moeten nog een paar weken.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Gelukkig staat de politie er rustig naar te kijken
Eerst vreedzaam protest, maar dan gaan relschoppers zich er tussen mengenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Ik drink dan meestal te veel alcohol en val dan huilend in slaapquote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar er zijn wel eens dagen dat ik geen ramen ingooi bij het ziekenhuis omdat ik het niet eens ben met ome Mark
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef KennyPowers het volgende:
moodSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik doe dat eigenlijk iedere woensdag. Maar ja, ik woon dan ook in Enschede.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar er zijn wel eens dagen dat ik geen ramen ingooi bij het ziekenhuis omdat ik het niet eens ben met ome Mark
Tja, dit is natuurlijk hun frustratie vanwege de lange wachtlijsten in de geestelijke gezondheidszorg!quote:
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:38 schreef Revanches het volgende:
Zie geen beelden van ziekenhuis in Enschede
Omdat er wat gekken gewelddadig worden?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef PzKpfw het volgende:
Er zullen, helemaal nu, altijd mensen zijn die oprecht demonstreren (relatief geweldloos), vervolgens zie je dat het ook gewoon beroepsrelvolk aantrekt die voornamelijk uit is op een confrontatie met de politie en als toetje neemt dan de plaatselijke jeugd het weer over die winkels beginnen te plunderen. Dus je kan daar niet echt aan antwoord op geven.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Dubieus. Moet je dingen dan maar niet doen omdat een stel zwakbegaafden anders de boel gaat slopen?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef PzKpfw het volgende:
Of het loopt precies zoals gepland.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef PzKpfw het volgende:
"De politie beschikte over informatie dat meerdere groepen uit waren op een confrontatie met de politie, handhavers en hulpverleners", aldus OM, politie en burgemeester Jorritsma in een gezamenlijke verklaring. "Deze groep was alleen maar uit op rellen", aldus persofficier van justitie Janine Kramer. "Dit heeft niets meer te maken met het uiten van je mening, maar dit is gewoon crimineel gedrag."quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Nogal. Potentiële relschoppers zijn snel geneigd ook op pad te gaan als ze zien dat overal in het land rellen geschopt worden.quote:
Houd toch op met dit soort uitsprakenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:46 schreef onlogisch het volgende:
[ twitter ]
Een ziekenhuis aanvallen.
Nederland is failliet.
Ja heb ze gezien inmiddelsquote:
Heb ik nog niet eerder genoemd hoorquote:
Met scherp schieten!quote:
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:46 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
"De politie beschikte over informatie dat meerdere groepen uit waren op een confrontatie met de politie, handhavers en hulpverleners", aldus OM, politie en burgemeester Jorritsma in een gezamenlijke verklaring. "Deze groep was alleen maar uit op rellen", aldus persofficier van justitie Janine Kramer. "Dit heeft niets meer te maken met het uiten van je mening, maar dit is gewoon crimineel gedrag."
Nu doe je het zelf ook....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:24 schreef onlogisch het volgende:
[..]
User @:Caland heeft daar nogal een houtje van ja.
quote:
Oh, ok.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:46 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Houd toch op met dit soort uitspraken
Demonstratie is eerder deze week al verboden, demonstranten negeren verbod, politie grijpt in.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Het is natuurlijk wel zonde. Ik kan me voorstellen dat er een boel mensen ontevreden zijn en hun onvrede willen uiten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:46 schreef Caland het volgende:
[..]
Er zullen, helemaal nu, altijd mensen zijn die oprecht demonstreren (relatief geweldloos), vervolgens zie je dat het ook gewoon beroepsrelvolk aantrekt die voornamelijk uit is op een confrontatie met de politie en als toetje neemt dan de plaatselijke jeugd het weer over die winkels beginnen te plunderen. Dus je kan daar niet echt aan antwoord op geven.
Jij zit zeker te genieten nu, lekker Trumpiaans de boel slopen omdat je 'boos' bent op de polletiek...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:47 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Heb ik nog niet eerder genoemd hoorJe vriend ben ik niet en zal ik ook nooit worden.
Domme mensen kunnen toch ook boos zijn?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
"Het volk is boos"...
Dat volk is gewoon dom.
Van wat ik weet kwam er gisteren het begrip online om vandaag een "kopje koffie" te doen in de Eindhovense binnenstad. Aka demonstratie.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Haha, wegkijker!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een gedeelte komt om te rellen. En een gedeelte om vreedzaam te protesteren.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:43 schreef timmmmm het volgende:
Alsof ze werk hebbenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
misschien hebben deze burgers allemaal een werkgeversverklaring op zak, weten jullie het?
Ik merk het hansquote:Op zondag 24 januari 2021 22:49 schreef Caland het volgende:
Nederland is zo ongeveer het enige land waar men elk regeltje slikte als zoete koek en ongeveer het laatste land waar dit soort rellen wegens covidmaatregelen plaatsvinden. Dus laten we vooral niet doen alsof dit TYPISCH NEDERLANDS is.
We zijn wat dat betreft gewoon een mietjesland hoor.
Nee, het idee dat er hier een of andere godvergeten dictatuur heerst met voedselschaarste, doodseskaders en concentratiekampen... omdat dom volk dat te lam is zichzelf te vermaken een paar avonden binnen moet blijven.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Domme mensen kunnen toch ook boos zijn?
Ze zijn zelfs heel vaak boos.
Eigenlijk zijn ze altijd boos
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:46 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Nogal. Potentiële relschoppers zijn snel geneigd ook op pad te gaan als ze zien dat overal in het land rellen geschopt worden.
Ze waren al onderweg naar hun werk in het ziekenhuis natuurlijkquote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
misschien hebben deze burgers allemaal een werkgeversverklaring op zak, weten jullie het?
Een verklaring waarin staat dat je ramen in mag gooien?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Privilege.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Dit is wel sneu inderdaad. Ook de mensen die wel op een vreedzame manier willen demonstreren zijn hier de dupe van.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zonde. Ik kan me voorstellen dat er een boel mensen ontevreden zijn en hun onvrede willen uiten.
Die krijgen een waterkanon in hun bek door die beroepsrellers
Eens. Ook qua reactie zijn we wat dat betreft dan weer een mietjesland. Ik denk dat genoeg van onze West-Europese vrienden net even wat harder opgetreden haddenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:49 schreef Caland het volgende:
Nederland is zo ongeveer het enige land waar men elk regeltje slikte als zoete koek en ongeveer het laatste land waar dit soort rellen wegens covidmaatregelen plaatsvinden. Dus laten we vooral niet doen alsof dit TYPISCH NEDERLANDS is.
En wat je net al zei, het geweld zelf valt echt wel mee hoor. Op de plunderingen en vernielingen na gebeurt er niet zo heel veel.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:49 schreef Caland het volgende:
Ik zit gewoon thuis hoorquote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij zit zeker te genieten nu, lekker Trumpiaans de boel slopen omdat je 'boos' bent op de polletiek...
Doe eens niet zo elitair johquote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het idee dat er hier een of andere godvergeten dictatuur heerst met voedselschaarste, doodseskaders en concentratiekampen... omdat dom volk dat te lam is zichzelf te vermaken een paar avonden binnen moet blijven.
Deed het vroeger eigenlijk nooit, zo maar een heel volk 'dom' noemen... Maar de afgelopen Trumpiaanse periode heeft mijn ogen geopend. We worden overheerst door de basale emoties van dom volk.
Netzo als die demo vorige week in amsterdam, was deze in eindhoven ook op voorhand verboden, dan moet je niet gaan janken als er tussen je 'vredige' demonstranten straattuig en vandalen zitten, want de verstandige lui zoeken wel een andere manier om vredig tegen dit beleid in te gaan.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Van wat ik weet kwam er gisteren het begrip online om vandaag een "kopje koffie" te doen in de Eindhovense binnenstad. Aka demonstratie.
Dit werd gecancelled door de regering en de overheid riep op niet te komen.
Men kwam toch opdagen en dus werd er politie ingezet omdat het een demonstratie was waar geen toestemming voor verleend was.
Men wilde niet vrijwillig vertrekken, dit resulteerde in de rellen van vanmiddag en daarna deed al snel het bericht de ronde dat ronde 2 na de avondklok zou komen.
Zover alles zoals ik het begrepen heb.
Mwah, Eindhoven ging wel goed los.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef XSbig het volgende:
[..]
En wat je net al zei, het geweld zelf valt echt wel mee hoor. Op de plunderingen en vernielingen na gebeurt er niet zo heel veel.
eensquote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, het idee dat er hier een of andere godvergeten dictatuur heerst met voedselschaarste, doodseskaders en concentratiekampen... omdat dom volk dat te lam is zichzelf te vermaken een paar avonden binnen moet blijven.
Deed het vroeger eigenlijk nooit, zo maar een heel volk 'dom' noemen... Maar de afgelopen Trumpiaanse periode heeft mijn ogen geopend. We worden overheerst door de basale emoties van dom volk.
Oh help, de 'elite-kaart. Omdat je een keer langer dan drie minuten ergens over nadenkt.quote:
Wij hadden een "intelligente lockdown" waarbij andere landere een echte harde lockdown hadden (nog stapje erger dan de avondklok)quote:Op zondag 24 januari 2021 22:49 schreef Caland het volgende:
In Urk gisteren waren er ook echt maar iets van 2 arrestaties gedaanquote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Eens. Ook qua reactie zijn we wat dat betreft dan weer een mietjesland. Ik denk dat genoeg van onze West-Europese vrienden net even wat harder opgetreden hadden
Vooral die in de hoofden van politici.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:39 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Het virus is ook niet waar je bang voor hoeft te zijn, maar de chaos.
Dat zeg ik helemaal nergens.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh help, de 'elite-kaart. Omdat je een keer langer dan drie minuten ergens over nadenkt.
Hoor ik nu ook bij het Kartel en de Deep State?
Van de drugsbazenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Wat had hij getweet?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:40 schreef Momo het volgende:
Geert heeft zo te zien zijn tweet over de Schilderswijk al verwijderd.
Behalve autobranden, plunderingen, vernielingen. messen en stenen gooien naar de politie en de hele dag rellen viel het wel mee inderdaad.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:51 schreef XSbig het volgende:
[..]
En wat je net al zei, het geweld zelf valt echt wel mee hoor. Op de plunderingen en vernielingen na gebeurt er niet zo heel veel.
Precies.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:52 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Netzo als die demo vorige week in amsterdam, was deze in eindhoven ook op voorhand verboden, dan moet je niet gaan janken als er tussen je 'vredige' demonstranten straattuig en vandalen zitten, want de verstandige lui zoeken wel een andere manier om vredig tegen dit beleid in te gaan.
Die zie ik niet rellen op straat nu, eigenlijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral die in de hoofden van politici.
Typische zondagquote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Behalve autobranden, plunderingen, vernielingen. messen en stenen gooien naar de politie en de hele dag rellen viel het wel mee inderdaad.
Als er nou nog daadwerkelijk tegen de maatregelen geprotesteerd werd...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:49 schreef Caland het volgende:
Bakstenen tegen/door de ruiten van de SEH, ziekenhuis ligt midden in het centrum, nog steeds erg onrustigquote:Op zondag 24 januari 2021 22:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh das niet best van die hooligans.
Wat is er gebeurd?
Zijn de relschoppers nog in de buurt daar?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Bakstenen tegen/door de ruiten van de SEH, ziekenhuis ligt midden in het centrum, nog steeds erg onrustig
Ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn de relschoppers nog in de buurt daar?
Dat zie je in andere landen tijdens rellen ook hoor. Heeft niets met ons rechtssysteem te makenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als er nou nog daadwerkelijk tegen de maatregelen geprotesteerd werd...
Maar dit is andermans eigendommen vernielen en plunderen omdat je daar in Nederland gewoon mee weg komt.
Ja uiteindelijk begint het nog als een demonstratie, vervolgens worden het rellen en eindigt het door onze Finse jeugd in plunderen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als er nou nog daadwerkelijk tegen de maatregelen geprotesteerd werd...
Maar dit is andermans eigendommen vernielen en plunderen omdat je daar in Nederland gewoon mee weg komt.
Die zitten in de kelder van Vapiano’s babybloed te drinkenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zie ik niet rellen op straat nu, eigenlijk.
Geeft het UWV ook al zulke verklaringen uit?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Er was geen vergunning, dus iedereen kwam al met de bedoeling ongehoorzaam te zijnquote:Op zondag 24 januari 2021 22:50 schreef Ed1234 het volgende:
[..]
Dit is wel sneu inderdaad. Ook de mensen die wel op een vreedzame manier willen demonstreren zijn hier de dupe van.
Oh ja, samen met de rest van het Kartel en de Elite.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:55 schreef Fugue het volgende:
[..]
Die zitten in de kelder van Vapiano’s babybloed te drinken
Oh, heb je het gefilmd?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Bakstenen tegen/door de ruiten van de SEH, ziekenhuis ligt midden in het centrum, nog steeds erg onrustig
In het centrum nog steeds veel onrust. Groep demonstranten (relschoppers)quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Zijn de relschoppers nog in de buurt daar?
Echt bizarquote:
Alweer?quote:
Deze lui worden echt wel opgespoord uiteindelijk en uit bed gevist (niet op werk, want dat hebben die paupers niet) en krijgen wel iets meer dan enkel een boete.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat, wat me een beetje verbaast is dat er maar relatief weinig arrestaties zijn en dat lui dus hoogstens weg komen met een boete van 95 euro. Wat mij betreft krijgen al die relschoppers gewoon een kruisje achter hun naam op hun strafblad...
Worden nog genoeg opgepakt op basis van onder andere camerabeelden hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat, wat me een beetje verbaast is dat er maar relatief weinig arrestaties zijn en dat lui dus hoogstens weg komen met een boete van 95 euro. Wat mij betreft krijgen al die relschoppers gewoon een kruisje achter hun naam op hun strafblad...
Dom is nog complimenteus voor dit uitschot.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Nee, echte verzetshelden dit.
Terrassen en winkels in elkaar slaan... doen ze niet voor zichzelf, doen ze voor het volk dat last heeft van corona. Zoals terrashouders en winkeliers.
Ik zei al: DOM volk.
https://www.nu.nl/coronav(...)land.html?redirect=1quote:Politiebond vreest nog 'dagen of weken' van rellen in Nederland
In meerdere steden heeft de politie zondag moeten ingrijpen vanwege demonstraties tegen de avondklok die sinds zaterdagavond van kracht is. De politiebond vreest dat het nog "dagen of weken" onrustig blijft, zegt hoofdbestuurder Koen Simmers van de Nederlandse Politiebond vanavond in Nieuwsuur. Lees hier meer
Prachtig.quote:
Nee, maar laten we niet beginnen over wat daar allemaal al fout is gegaan....quote:Op zondag 24 januari 2021 22:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die zie ik niet rellen op straat nu, eigenlijk.
Één arrestatie is 2 agenten van straat en ze komen er nu al tekort.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Dit klopt natuurlijk nietquote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat, wat me een beetje verbaast is dat er maar relatief weinig arrestaties zijn en dat lui dus hoogstens weg komen met een boete van 95 euro.
Dat komt de komende dagen wel, politie heeft beelden genoeg,quote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Chaos pakt ons allemaal, niet alleen de politici.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vooral die in de hoofden van politici.
Stond niet in het OMT advies dat Rutte zelf had aangevraagd zeker?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef Zipportal het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/coronav(...)land.html?redirect=1
En een hoop zullen ongetwijfeld al bekend zijn bij de politie en het OM...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dat komt de komende dagen wel, politie heeft beelden genoeg,
Dat loop wel erg uit de hand jaquote:Op zondag 24 januari 2021 22:59 schreef ACT-F het volgende:
Staat Breda al in het lijstje?
[ twitter ]
Als je zo gestoord bent dat je de ruiten in gaat gooien bij een ziekenhuis, zou ik er niet rouwig om zijn als de politie het wapen trektquote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben heel benieuwd waar dit naartoe gaat, wat me een beetje verbaast is dat er maar relatief weinig arrestaties zijn en dat lui dus hoogstens weg komen met een boete van 95 euro. Wat mij betreft krijgen al die relschoppers gewoon een kruisje achter hun naam op hun strafblad... grafsteen
Ik mag inderdaad hopen dat die lui nog opgespoord worden, maar je zou verwachten dat er nu al wat achter slot en grendel zouden zijn gegooidquote:
Ik dacht dat steden vernielen en plunderen meer iets van BLM was?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jij zit zeker te genieten nu, lekker Trumpiaans de boel slopen omdat je 'boos' bent op de polletiek...
Waarschijnlijk krijgen ze als "straf" weer een buurthuis of een rap clinic wanneer ze al een buurthuis hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:57 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Worden nog genoeg opgepakt op basis van onder andere camerabeelden hoor.
Je hoort ook echt alleen maar Marokkanen.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:00 schreef jameshond7 het volgende:
Nederland: jongeren die rellen
Twitteraars: #marokkanen
Hebben ze ook, je kunt alleen niet iedereen oppakken vanavondquote:Op zondag 24 januari 2021 23:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik mag inderdaad hopen dat die lui nog opgespoord worden, maar je zou verwachten dat er nu al wat achter slot en grendel zouden zijn gegooid
Lijk mij uitgestorven.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:00 schreef DW457 het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk nu op het Museumplein?
Smack moet er nog negers bij halen, anders raakt 'ie in de war.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht dat steden vernielen en plunderen meer iets van BLM was?
Corona slaat wild om zich heenquote:
Ga zelf de politiek in.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Prachtig.
[..]
Nee, maar laten we niet beginnen over wat daar allemaal al fout is gegaan....
Ik wil nog slapen vannacht zeg maar.
En viruswappies, hooligans en verveelde jongeren...quote:Op zondag 24 januari 2021 23:00 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik dacht dat steden vernielen en plunderen meer iets van BLM was?
Ja, mooi, maar ze stonden toch echt tegen de ramen vna het ziekenhuis te beuken op dat filmpje.quote:
Even met tie-wraps aan een lantaarnpaal vastmaken en weer ophalen zodra de avondklok voorbij isquote:Op zondag 24 januari 2021 22:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Één arrestatie is 2 agenten van straat en ze komen er nu al tekort.
nette burgers die onderweg zijn naar een sollicitatiegesprekquote:Op zondag 24 januari 2021 22:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Geeft het UWV ook al zulke verklaringen uit?
Geen idee, ken Enschede niet. Wellicht horen de ramen bij een ander pand ofzoquote:Op zondag 24 januari 2021 23:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, mooi, maar ze stonden toch echt tegen de ramen vna het ziekenhuis te beuken op dat filmpje.
Fixedquote:Op zondag 24 januari 2021 23:01 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Chaos rondom Corona slaat wild om zich heen
Mimimimimiquote:
Drenthe en Groningen?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook nog provincies waar het wel rustig is
Ik ken Enschede wel.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, ken Enschede niet. Wellicht horen de ramen bij een ander pand ofzo
Zeeland bijvoorbeeld. Altijd strontchagrijnig maar rellen doen ze er niet. Toch knap.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ik zou er dan wel meerdere emmers koud water overheen gooien, jammer dat het niet vriest.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef D. het volgende:
[..]
Even met tie-wraps aan een lantaarnpaal vastmaken en weer ophalen zodra de avondklok voorbij is
Is wel het ziekenhuis daarquote:Op zondag 24 januari 2021 23:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Geen idee, ken Enschede niet. Wellicht horen de ramen bij een ander pand ofzo
Politie keek er naar en deed niets..quote:Op zondag 24 januari 2021 22:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als je zo gestoord bent dat je de ruiten in gaat gooien bij een ziekenhuis, zou ik er niet rouwig om zijn als de politie het wapen trekt
Brug te ver?quote:
Ach hoe handig. De oproep nog even verder verspreiden.quote:
quote:
Dit idd...quote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ach hoe handig. De oproep nog even verder verspreiden.
Nee hoor, het gaat helemaal mis in Marrumquote:
Zwolluhhquote:Op zondag 24 januari 2021 23:03 schreef DW457 het volgende:
[..]
Mwa.. er zijn genoeg figuren die helemaal geen reden nodig hebben om een momentje anarchie mee te maken.quote:
Heeft gisteren ook al geholpen in Urk en Steinquote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef Smack10 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De Koninklijke Marechaussee moet komen helpen want politie kan het al niet aan op dag twee.
Ja maar de receptioniste...quote:
Net zoiets als dat ik probeer een bank te overvallen en met een hamer tegen het kogelwerende glas sta te rammen?quote:
En daarna strafschoppenquote:
PVV Urk riep in een motie op de avondklok niet te handhaven. Kun je van vinden wat je wil, maar dit is geen oproep tot geweld. Het is te vergelijken met lokale politiek die het boerka- en kraakverbod niet wilde handhaven.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:04 schreef TheVulture het volgende:
Die reacties van Wilders, mi gado... zijn eigen partij roept op in Urk om de boel op te stoken, vervolgens ligt ie een dag onder een steen en nu er in de schilderswijk net als op 20 andere plekken rellen uitbreken gaat ie vanuit de onderbuik lopen tweeten... gooi jezelf toch weg!
Nja de ruiten zijn niet ingegooid toch?quote:
executie op het dorpsplein dusquote:
Ja hoor pedro...quote:Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef Lospedrosa het volgende:
Nj
[..]
Nja de ruiten zijn niet ingegooid toch?
Wel een verschil met bakstenen door de ramen.
Of ga je dat nou ook ontkennen.
Mede door de wappies gaan de maatregelen nog heel lang durenquote:Op zondag 24 januari 2021 23:07 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan is de avondklok misschien afgelopen
Ja hoor. Ik kan alleen niet zo veel met dat soort posts.quote:
Hoezo? Dat ze het probreren is al fucking triest. Opsluiten dit soort idiotenquote:
Dat je zelf verantwoordelijkheid gaat nemen en zo? Iets gaat doen?quote:Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ja hoor. Ik kan alleen niet zo veel met dat soort posts.
Ik was gewoon ff enthousiast over Zwolliequote:Op zondag 24 januari 2021 23:06 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Sinds wanneer is Zwolle een provincie dan.
In de wijk waar dit gefilmd is stonden de kinderen twintig jaar geleden al met messen naar je te zwaaien als je er doorheen fietste. De Donderberg is echt klein Marrakech.quote:
Een poging doen tot of het echt doen is een wereld van verschil jaquote:Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nja de ruiten zijn niet ingegooid toch?
Wel een verschil met bakstenen door de ramen.
Of ga je dat nou ook ontkennen.
Magquote:Op zondag 24 januari 2021 23:09 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Ik was gewoon ff enthousiast over Zwollie..my bad
Oh ja het komt door de wappies. Die zijn natuurlijk massaal corona aan het verspreiden bij de protesten.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Mede door de wappies gaan de maatregelen nog heel lang duren
Nah, de 9e zou de avondklok niet ophouden. Deze rellers zijn nu wel een mooie zondebok voor als de duur verlengd gaat worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:08 schreef Fugue het volgende:
[..]
Mede door de wappies gaan de maatregelen nog heel lang duren
Misschien ooit.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Brug te ver?
Gewoon blijven roeptoeteren hoe k*t alles is?
Oh, walgelijk. Daar was op oudjaarsavond ook al ME heen. Iemand die ik ken is toen opgepakt.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:06 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
https://www.waldnet.nl/wn(...)eugd_op_de_been.html
Naast hun mentale vergif, ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 23:10 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oh ja het komt door de wappies. Die zijn natuurlijk massaal corona aan het verspreiden bij de protesten.
Coronaparty’s, mondkapjesweigeraars, met klachten toch de deur uit, lekker bij de hele familie langs met kerst en oud en nieuw. Ja dat helpt niet mee natuurlijkquote:Op zondag 24 januari 2021 23:10 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Oh ja het komt door de wappies. Die zijn natuurlijk massaal corona aan het verspreiden bij de protesten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |