https://viruswaanzin.nl/quote:Laten we er alles aan doen om de regering duidelijk te maken dat onze grens bereikt is. Zeg NEE tegen de spoedwet, zeg JA tegen het normaal zoals we dat kenden. En laten we dit oude normaal een betere invulling geven.
Laat je horen, sluit je aan, zorg dat je erbij bent, zodat we dit samen tot een onvergetelijke samenkomst maken voor onze toekomst!
DIT WILLEN WE
DIT NIET
X GEEN spoedwet
X GEEN inperking van grondwettelijke vrijheden
X GEEN 1,5 meter samenleving
X GEEN gebruik van de term ‘het nieuwe normaal’
X GEEN maatregelen zonder wetenschappelijke basis buiten
crisissituaties
X GEEN censuur
DIT WEL
V Per direct stopzetten van huidige maatregelen
V Het normale leven weer oppakken
V De economie weer maximaal aan de gang krijgen
V 100% transparante informatievoorziening van RIVM & overheid
V Een open debat over het gevoerde en te voeren beleid
V Een parlementaire enqute
V Een optimale voorbereiding op een eventuele nieuwe
Kom op voor je vrijheid, je rechtenen het leven
Uit angst voor het nog onbekende Covid-19 virus ging Nederland medio maart in lockdown. De maatregelen zorgden voor ingrijpende beperkingen van onze vrijheden. Ook al waren ze minder zwaar dan in sommige andere landen. Met de beelden uit Bergamo en Spanje op het netvlies, offerden we onze vrijheid tijdelijk op om overbelasting van de IC’s te voorkomen. En om verdere verspreiding van het virus in te dammen.
Vraagtekens aanpak
Sindsdien is er veel gebeurd; de druk op de IC’s is er al weken niet meer, de termen ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter maatschappij’ zijn gentroduceerd, complete sectoren dreigen te verdwijnen, de minister spreekt over een vaccin als enige oplossing en nog veel meer. Ook zijn er verschillende maatregelen genomen die ondanks een gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing zijn doorgevoerd en verplicht gesteld. Het omgekeerde is zelfs het geval; er stapelt zich meer en meer bewijs op waardoor er grote vraagtekens geplaatst mogen worden bij de gekozen aanpak en de bijbehorende maatregelen.
Geen spoedwet met maatregelen zonder onderbouwing effectiviteit
De maatregelen en richtlijnen – ZONDER wetenschappelijke onderbouwing van de effectiviteit – dreigen een permanent karakter te krijgen nu het kabinet werkt aan een spoedwet om deze maatregelen wettelijk te verankeren. Dit kunnen we en zullen we NIET laten gebeuren.
Het nieuwe normaal = NIET Normaal
Hoe serieus het virus ook genomen dient te worden; aan onze grondrechten mag en kan niet getornd worden. Deze mogen NIET structureel worden aangetast. Bovendien is er niets normaals aan ‘het nieuwe normaal’ en ‘de 1,5 meter samenleving’. Het druist volledig in tegen de menselijke natuur.
En daarom komen we, hopelijk ook met jou, op 21 juni bij elkaar om de overheid te laten weten dat we de wetswijziging en het ‘nieuwe normaal’ NIET accepteren. In plaats daarvan gaan we SAMEN TERUG NAAR NORMAAL.
Niet alleen omdat we dit willen. Ook omdat er geen onderbouwde reden is om dit niet te doen.
Toch wel apart dat ik een soort patroon vaak zie dat bij de meer gewelddadigere protesten ook altijd veel minder streamers zijn dan bij de "vreedzame"quote:Op zondag 24 januari 2021 21:50 schreef Revanches het volgende:
Heel matig aanbod qua streams deze avond
Erg jammerquote:Op zondag 24 januari 2021 21:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Toch wel apart dat ik een soort patroon vaak zie dat bij de meer gewelddadigere protesten ook altijd veel minder streamers zijn dan bij de "vreedzame"
Als je hierbij aan gezellig denkt spoor je niet helemaalquote:Op zondag 24 januari 2021 21:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Het lijkt ook wel gewoon een uitgelaten soort gezellige voetbal hooliganssfeer.
Ja sorry ben ook maar een manquote:Op zondag 24 januari 2021 21:52 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Als je hierbij aan gezellig denkt spoor je niet helemaal
Vrijheid ook. Zo bleek van de week wel weer.quote:Op zondag 24 januari 2021 16:42 schreef The_Emotion het volgende:
Beschaving heeft een flinterdun randje, dat blijkt wel weer.
Denk het nietquote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Newone82 het volgende:
Nog 2 weken avondklok. Iedere dag rellen?
Denk het
Neequote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Newone82 het volgende:
Denk het
Ach welnee. Dat zou een vorm van doorzettingsvermogen en committment betekenen dat als ze die zo hadden ze niet in wijken als de Schilderswijk zouden wonen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Newone82 het volgende:
Denk het
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Mensen die willen rellen putten hier energie uit.
quote:
Het is maar waar een mens energie van krijgt...quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Mensen die willen rellen putten hier energie uit.
Mwah, ik had het er gisteren nog met mijn ouwe over. Dat is inmiddels een behoorlijke pacifist maar die verbaasde zich er heel erg over dat de jeugd nauwelijks de straat op ging om te protesteren tegen dit soort regeltjes en haalde nog even de massale geen woning geen kroning rellen aan.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef myShizzle het volgende:
Wederom de cultuur uit de States gekopieerd. Monkey see, monkey do.
Thanks stupid yankees
Zieligquote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Auto in Tilburg gaat in vlammen op. Op de verre achtergrond is geschreeuw te horen, vermoedelijk van de eigenaar van de auto.
Limburgs dialectquote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Hebben blijkbaar ook een kudde kalkoenen meegenomen aan het geluid te oordelen
Zou dat echt de eigenaar van de auto zijn? Het is maar een auto zeg..quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef MissionPhailed het volgende:
Auto in Tilburg gaat in vlammen op. Op de verre achtergrond is geschreeuw te horen, vermoedelijk van de eigenaar van de auto.
Dat klopt. De verordening is dan ook alleen van belang wanneer de situatie "dreigend" is, niet wanneer het al mis gaat.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:49 schreef maan_man het volgende:
[..]
Die mensen die nu stoeptegels uit de grond trekken en deze en vuurwerk naar de politie gooien kun je nu ook aanpakken.
En de "niet essentiele" winkels en sportscholen waren slechts tot 19 januari gesloten.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:53 schreef Newone82 het volgende:
Denk het
Volgens mij, aan hun lichaamshoudingen te zien, waren ze geen onderdeel van de demo.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Woedend. Die mevrouw had daar niets te zoeken. Ze kan me niet hard genoeg geraakt worden.
Ja, waar ze misschien lang voor gespaard heeft en waar ze morgen weer mee moet gaan werken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou dat echt de eigenaar van de auto zijn? Het is maar een auto zeg..
Stel je hebt weinig geld, hebt een auto van 3k, en krijgt er straks 500 voor terug. Ik zou tranen met tuiten huilen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wtf, maar een autoquote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Brand stichten als er net wordt geroepen dat er kinderen wonen. De knuppel erover.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Gekken, heeft niks met de avondklok te maken
Niet de Jamin.quote:
Ik ben een redelijke autoliefhebber maar zou wat gematigder reageren denk ik. Ik zou wel extreme denkbeelden tegen de relschoppers ontwikkelenquote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat het de volgende keer maar jouw auto mag zijn danquote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja stel je voor dat je auto in brand staat en je zou daar boos om zijn! Walgelijk!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Goed voor de bloedsuikerquote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Niet de Jamin.Leave the snoepjes alone!
Ik zat aan een vlaggenstok te denken.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Loopt een van die kneuzen nu met een complete straatlantarenpaal?
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef TLC het volgende:
Tuurlijk mogen mensen nu ook buiten gaan om te ''protesteren'' (lees gewoon een vandaaltje uithangen) maar dan mogen ze ook geweigerd worden voor behandeling in het ziekenhuis als ze covid krijgen of achteraan sluiten in een wachtrij bij iedere andere medische behandeling.
Auto is toch verzekerd...quote:Op zondag 24 januari 2021 21:57 schreef mootie het volgende:
[..]
Stel je hebt weinig geld, hebt een auto van 3k, en krijgt er straks 500 voor terug. Ik zou tranen met tuiten huilen.
Alleen al om het feit dat ze mijn bezit in brand steken.
Snapchat bij dit soort avondrellen. Zoeken op locaties.quote:
Nou, iets meer empathie mag wel. Weet jij veel wat die auto voor haar betekent. Misschien heeft ze er jaren voor gespaard en kon ze er steeds mee naar haar zieke moeder ofzo en krijgt ze er nu niets voor terug. Beetje kortzichtig deze reactie.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Rellen vallen niet onder de verzekering in het algemeen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:57 schreef byah het volgende:
[..]
Wtf, maar een autoals je niet goed verzekerd bent heb je gewoon pech
Tis niet dat je de volle pond terugkrijgt...quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Auto is toch verzekerd...
Maar ik hoorde geschreeuw alsof iemand om het leven was gekomen ofzo.
Misschien had het wel niks met die auto te maken.
Gewoon vervelingquote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef Minimunt het volgende:
Zijn wel veelal de steden/gebieden waar de mensen wonen met het minste geld. Mensen die hoogstwaarschijnlijk geen werk hebben, gevoelig zijn voor radicale ideen en veelal de hardste klappen vangen door rechts beleid van de afgelopen jaren. Aan de andere kant is flink bezuinigd op politie, de zorg, wat dit ook weer niet goed kan opvangen.
Het is een mix van onvrede van de afgelopen jaren wat collectief tot een uitbarsting lijdt.
Het zal je auto maar wezen zeg ...quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dan lees je polisvoorwaarden maar eens na.quote:
Ja, voor de dagwaarde. En daar koop je geen nieuwe auto voor.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je krijgt de dagwaarde terug.. das meestal niet veel als je een wat oudere auto hebtquote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oei, sterkte.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Niet leuk hier in mijn wijk.....vuurwerk, toeterende auto's, politiesirenes en helikopter, AH proberen in te vallen, kinderkledingwinkel in de fik......
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Klinkt als een potentieel goede live vid!quote:Op zondag 24 januari 2021 22:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Niet leuk hier in mijn wijk.....vuurwerk, toeterende auto's, politiesirenes en helikopter, AH proberen in te vallen, kinderkledingwinkel in de fik......
Ja ik zou ook staan te huilen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:01 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ja, voor de dagwaarde. En daar koop je geen nieuwe auto voor.
Serieus ik zou overstuur zijn als dat trieste volk mijn auto in de fik stak waar ik elke dag mee naar werk rij.
Alleen alstie allrisk is verzekerd, en zelfs dan weet ik niet of rellen onder de dekking valt.quote:
Jij zit er dichterbij idd. Hier hoor ik vooral sirenes.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Nee, kan ik mij voorstellenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:01 schreef Cinderelladreamer het volgende:
quote:Op zondag 24 januari 2021 21:54 schreef Benny het volgende:
Dus vandaag / vanavond:
Urk
Amsterdam
Eindhoven
Tilburg
Den Haag
Helmond
Enschede
Roermond
Steyn
Apeldoorn
Venlo
Almelo
Delft
Behoorlijk lijstje
Ja misschien was zij wel een hij.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:00 schreef DW457 het volgende:
[..]
Nou, iets meer empathie mag wel. Weet jij veel wat die auto voor haar betekent. Misschien heeft ze er jaren voor gespaard en kon ze er steeds mee naar haar zieke moeder ofzo en krijgt ze er nu niets voor terug. Beetje kortzichtig deze reactie.
Urk niet toch? Was gister.quote:
Zou me nou echt de reet roesten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:01 schreef Fugue het volgende:
[..]
Ja, voor de dagwaarde. En daar koop je geen nieuwe auto voor.
Serieus ik zou overstuur zijn als dat trieste volk mijn auto in de fik stak waar ik elke dag mee naar werk rij.
Ja, ok, prima, dat kan ook, maar verandert niets aan het feit dat je wel even iets meer empathie mag hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja misschien was zij wel een hij.
Valt me tegen van Sittard en Heerlen en Kerkrade... Die staan normaal vooraan bij rellen. Tokkiesteden.quote:
Het is best een triest gezicht. De eenzame fietser die probeert een politiefuik weg te fietsen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:03 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Je hoort die motoragent zuchten en denken waar ben ik aan begonnen.
Je StEmT tOcH oP De VvDquote:Op zondag 24 januari 2021 22:02 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja ik zou ook staan te huilen.
Komen er gewoon van die kutmongooltjes je auto in de fik steken om iets waar jij geen klap mee te maken hebt.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Bocaj het volgende:
Godsamme kraken... slinger net het internet weer aan... allemaal rellen....
We zijn het zat!!!!!!!!!!!!!! Hou maar op met die klok......
Stiekem moest ik lachen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:57 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Loopt een van die kneuzen nu met een complete straatlantarenpaal?
Arnhem.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Dus vandaag / vanavond:
Urk
Amsterdam
Eindhoven
Tilburg
Den Haag
Helmond
Enschede
Roermond
Steyn
Apeldoorn
Venlo
Almelo
Delft
Breda
Oosterhout
Vul aan
Behoorlijk lijstje
Rellen als uiting van protestquote:Op zondag 24 januari 2021 22:03 schreef hollandia02 het volgende:
Dit zijn natuurlijk geen coronademonstranten maar gewoon rellend tuig.
Ik hoop nog steeds op beanbags.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:06 schreef Momo het volgende:
Zouden ze nog andere middelen in gaan zetten zoals rubberen kogels?
Hoog risico op verspreiding van Covid dus.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:05 schreef Hexagon het volgende:
De politiecellen zullen morgen wel nokkievol zitten
Buitenlands dialect bedoel je. Ik kom zelf uit Roermond maar dat zijn echt buitenlanders die je hoort schreeuwenquote:
“WE” zijn het zat? Moet dat rellend tuig tegen die winkeleigenaren zeggen welke nu worden geplunderd. Kansloze tokkies die janken omdat ze na 9 uur niet naar buiten mogen en daarvoor andermans levens kapot maken.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Bocaj het volgende:
Godsamme kraken... slinger net het internet weer aan... allemaal rellen....
We zijn het zat!!!!!!!!!!!!!! Hou maar op met die klok......
Ziet er niet echt zwaar mishandeld uitquote:Op zondag 24 januari 2021 22:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
hoppa, oppakken die lui
Dat en de controle op de A2 hebben veel woede opgewekt denk ik.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het is best een triest gezicht. De eenzame fietser die probeert een politiefuik weg te fietsen.
Je weet wat een pi is?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:07 schreef ManianMan het volgende:
[..]
Buitenlands dialect bedoel je. Ik kom zelf uit Roermond maar dat zijn echt buitenlanders die je hoort schreeuwen
quote:
De capuchondragende spillebeen die mijn auto in de fik steekt mag wat mij betreft gerust dood. Voor die "maar een auto" spaar ik jaren, ik ben er zuinig op en ik heb hem nodig om naar mijn werk te kunnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:56 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waterkanonnen met een mix van smurfenspray en jeukpoederquote:Op zondag 24 januari 2021 22:06 schreef Momo het volgende:
Zouden ze nog andere middelen in gaan zetten zoals rubberen kogels?
Ja leuk, als je geld hebt om een nieuwe te kopen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef Lospedrosa het volgende:
Z
[..]
Zou me nou echt de reet roesten.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:07 schreef alopio het volgende:
[..]
“WE” zijn het zat? Moet dat rellend tuig tegen die winkeleigenaren zeggen welke nu worden geplunderd. Kansloze tokkies die janken omdat ze na 9 uur niet naar buiten mogen en daarvoor andermans levens kapot maken.
Afschieten dat tuig
Dat bepaal jij niet voor mij, niemand niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:04 schreef DW457 het volgende:
[..]
Ja, ok, prima, dat kan ook, maar verandert niets aan het feit dat je wel even iets meer empathie mag hebben.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef TLC het volgende:
Ik ben steeds blijer dat ik een nee heb aangekruist op het donorformulier,
gevaarlijke gek gespotquote:Op zondag 24 januari 2021 22:07 schreef alopio het volgende:
[..]
“WE” zijn het zat? Moet dat rellend tuig tegen die winkeleigenaren zeggen welke nu worden geplunderd. Kansloze tokkies die janken omdat ze na 9 uur niet naar buiten mogen en daarvoor andermans levens kapot maken.
Afschieten dat tuig
Ja hoor. Mensen roepen 'kanker wouten' omdat ze eigenlijk vinden dat de politie kapot bezuinigd is.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef Minimunt het volgende:
Zijn wel veelal de steden/gebieden waar de mensen wonen met het minste geld. Mensen die hoogstwaarschijnlijk geen werk hebben, gevoelig zijn voor radicale ideen en veelal de hardste klappen vangen door rechts beleid van de afgelopen jaren. Aan de andere kant is flink bezuinigd op politie, de zorg, wat dit ook weer niet goed kan opvangen.
Het is een mix van onvrede van de afgelopen jaren wat collectief tot een uitbarsting lijdt.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
De capuchondragende spillebeen die mijn auto in de fik steekt mag wat mij betreft gerust dood.
Ok ok, madame girlpower, ik bepaal inderdaad niets voor je. Mijn punt is...ach laat ook maar, ik heb hier ook helemaal geen zin in, je gaat t toch niet snappen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat bepaal jij niet voor mij, niemand niet.
Het is hier een anoniem forum, ken de beste mensen niet eens, en misschien was het niet eens de eigenaar van de auto die was aan het schreeuwen.
En met al dat geweld er om heen, denk ik Idd: het is ‘maar’ een auto. Het kan nog veel erger aflopen.
jij bent wel fan van het uitsluiten van zorg he?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef TLC het volgende:
[..]x 10000
Ik ben steeds blijer dat ik een nee heb aangekruist op het donorformulier, ik moet er niet aan denken dat mijn organen later in een van die 'minder nette mensen' zou zitten.
Datzelfde dan toch zeker voor BLM-demonstranten van de zomer en bewezen feest en/of kerkgangers? En schoolgaande kinderen natuurlijk die hun "opleiding" belangerijker vinden dan de levens van opa, oma en dikke henk!quote:Op zondag 24 januari 2021 21:58 schreef TLC het volgende:
Tuurlijk mogen mensen nu ook buiten gaan om te ''protesteren'' (lees gewoon een vandaaltje uithangen) maar dan mogen ze ook geweigerd worden voor behandeling in het ziekenhuis als ze covid krijgen of achteraan sluiten in een wachtrij bij iedere andere medische behandeling.
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dus omdat ze er een teringzooi van maken zou ik blij moeten zijn dat ze het niet nog erger maken?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:
En met al dat geweld er om heen, denk ik Idd: het is ‘maar’ een auto. Het kan nog veel erger aflopen.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is hier een anoniem forum, ken de beste mensen niet eens, en misschien was het niet eens de eigenaar van de auto die was aan het schreeuwen.
Is ook wel echt extreem dood op straat. Eigenlijk zouden we een beetje moeten gaan rellen gewoon puur vanwege het Calimerogevoel richting de rest van Nederland.quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef ondeugend het volgende:
Ik gooi hem er nogmaals even in
De rust en de sereniteit
Nee hoor, lees al maanden mee en ben al jaren vaste bezoeker van dit forum. Daarnaast ben ik tegen de rellen. Ben benieuwd wat dit volk bezielt om te gaan rellen. Vandaar mijn reactie.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:07 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Wauw helemaal hiervoor een account aangemaakt
Krijgen we van die burgemeesters ook over 2 jaar een brief over de toestanden van vanavond?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ferd doet nogmaals een dringende oproep, dat zal ze leren!
Ik vind mijn materieel bezit net wat belangrijker dan de zoveelste vmbo dropout die zijn dagen slijt met scooter rijden en drillrap luisteren.quote:
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:10 schreef Zorro het volgende:
[..]
Dat slaat natuurlijk nergens op. Dus omdat ze er een teringzooi van maken zou ik blij moeten zijn dat ze het niet nog erger maken?
Omgekeerde wereld
Kan Ferd ze niet gewoon adviseren over het geven van feesten en partijen die strijdig zijn met alle maatregelen maar toch niet tot geweldadigheden leiden?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Fred is een paardenlul waar werkelijk waar niemand meer naar luisteren wil.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Ik eerlijk gezegd ook.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vind mijn materieel bezit net wat belangrijker dan de zoveelste vmbo dropout die zijn dagen slijt met scooter rijden en drillrap luisteren.
Tja wat verwacht je dan dat hij doet, een ME pak aantrekken?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Zou denken. Mooi koop ik nu dat nieuwe model en in die andere kleur.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vind mijn materieel bezit net wat belangrijker dan de zoveelste vmbo dropout die zijn dagen slijt met scooter rijden en drillrap luisteren.
Dat waren maatregelen die niet te meten waren Fred, nu sluit je mensen op 1/3 van de dag. Hier kon je op wachten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ojee maken ze hun eigen werkplek kapot
Die is alleen maar weer blij dat die in de media kan komen. Die ambieert een landelijke carriere.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Burgemeenster Jorritsma (Eindhoven) nu bij Op1.
Dat gaat niet werken nee.., Is een herhaling van wat al maanden wordt gezegd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Dat snap ik wel. Zo hopen ze op een vrije maandag.quote:
Morgen vrij dus?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
De beer is los nu.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Haags het volgende:
[..]
Fred is een paardenlul waar werkelijk waar niemand meer naar luisteren wil.
Scheelt dat je er ook hard voor werkt in tegenstelling tot..quote:Op zondag 24 januari 2021 22:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
We weten het nu wel, jij hebt geld genoeg. Gefeliciteerd.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou denken. Mooi koop ik nu dat nieuwe model en in die andere kleur.
Op dit moment mis ik de duiding van Trump.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:15 schreef Uizichtloos het volgende:
Iedereen bedankt voor de Twitter updates!
Inlevingsvermogen van een ei dit.... ik heb vanavond mijn auto (net als met de jaarwisseling) in een andere wijk geparkeerd. Moet er niet aan denken dat 1 of andere mongool mijn bezit in brand steekt. Nog los van het feit dat mijn auto niet is verzekerd tegen vandalisme en je dus niks terugkrijgt voor iets waar ik al jaren met plezier in rondrijdt.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Errr nee, dat was niet je insteek.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet.
Ik hou er ook over op...
Het ging me er vooral om of het geschreeuw bij die auto nu echt van de eigenaar vandaan kwam.
En jouw vader/moeder/opa/oma omwille van wier gezondheid jij hem op wil sluiten, alle sociale contacten wil verbieden en een experimentele medische behandeling wil verplichten van hem misschien ook wel, als ze te beroerd zijn om zelf gewoon binnen te blijven en ziektekiemen te vermijden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De capuchondragende spillebeen die mijn auto in de fik steekt mag wat mij betreft gerust dood. Voor die "maar een auto" spaar ik jaren, ik ben er zuinig op en ik heb hem nodig om naar mijn werk te kunnen.
Zo zeg die maakt even een statementquote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef RipCity het volgende:
Domien is zichzelf ook aan het overschatten:
[ twitter ]
Ja, nu is iedereen per direct gaan stoppen met rellen en is naar huis gegaan!quote:
Misschien kan ie nog een keer trouwen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Naar wie schreeuwen ze eigenlijk?quote:
Nu gaan ze allemaal weer naar binnenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Ik vind dit niet om te lachen. Jij weet net zo goed als wij wie hier de ""beperkten"" zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Naja, ik vind deze eerlijk gezegd meer binnenkomen dan die van Ferd, moet ik tot mijn spijt bekennen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, nu is iedereen per direct gaan stoppen met rellen en is naar huis gegaan!
Oh nee...
Is er berhaupt nog maar n iemand die hem serieus neemt na zijn huwelijk?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Trouwens wel al meer dan we van Rutte hebben gehoordquote:Op zondag 24 januari 2021 22:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, nu is iedereen per direct gaan stoppen met rellen en is naar huis gegaan!
Oh nee...
De podcast van Boeksteijn en de Wijk met Maarten is heerlijk elitair.quote:
Ik moest wel lachen, maar het is natuurlijk diep triestquote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Overdrijven is ook een vakquote:
Ga toch weg man. Alsof deze rellen ook maar iets met het vmbo te maken hebben.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:13 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Die gaat over 2 weken een mooie brief aan Nederland sturen, als alles wat gekalmeerd is.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:18 schreef Fugue het volgende:
[..]
Trouwens wel al meer dan we van Rutte hebben gehoord
En pils kost al geen reet.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Supermarkten plunderen
Paar flesjes pils jatten?
Dat zal de roverheid leren met hun corona.
Domien Brech.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Zeker, het is ook een grapje. Maar vooral triest voor die mensen die daar werken. En ook voor die mensen van die kledingwinkel etc.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef D. het volgende:
[..]
Ik moest wel lachen, maar het is natuurlijk diep triest
Ze hebben idd waarschijnlijk alleen lagere school gehadquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Alsof deze rellen ook maar iets met het vmbo te maken hebben.
Ik denk ook niet dat deze mensen dat niveau aankunnen.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Waarom hebben we een avondklok als ze toch niet handhaven? Infuiken en oprollen dat tuig.quote:
Marrumquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef myShizzle het volgende:
Opnieuw brand in Marrum, veel jeugd op de been
https://www.waldnet.nl/wn(...)eugd_op_de_been.html
Wat is een Maruumquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef myShizzle het volgende:
Laten we ze niet overschatten inderdaadquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
Ik weet niet of fatsoen met opleidingsniveau te maken heeft.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef D. het volgende:
[..]
Ze hebben idd waarschijnlijk alleen lagere school gehad
Arnhem is echt een pauperstad hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef Mansjester het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het zo uit de hand kan lopen in plaatsen als Arnhem. Zo'n groot centrum is er niet, de groepen mensen is ook niet intens groot en je zag het redelijk aankomen toch.
in wat...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef myShizzle het volgende:
Volgens mij was dat in Arnhem ook heel snel klaar, voornamelijk wat jeugd uit de wijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef Mansjester het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het zo uit de hand kan lopen in plaatsen als Arnhem. Zo'n groot centrum is er niet, de groepen mensen is ook niet intens groot en je zag het redelijk aankomen toch.
Ah ja hier loopt Frederick-Jan die dit jaar cum laude af gaat studeren aan de TU/equote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
En goede stroopwafels.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ze hebben wel een mooie Path vlakbij het station.
Ter info.
Het loopt dan ook niet uit de hand in het centrum maar in de wijk Presikhaaf. Nu kan ik me voorstellen dat de politie daar sowieso al wat meer aanwezig is, dat is niet echt de beste wijk.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef Mansjester het volgende:
Tegen vandalisme?quote:Op zondag 24 januari 2021 21:59 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Heerlijk culinair genieten bij Happy Italy ernaast.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:21 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ze hebben wel een mooie Path vlakbij het station.
Ter info.
Marrum. Zo leer je nog eens waar dorpen liggen... Blijkbaar in Noordoost-Frieslandquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef myShizzle het volgende:
Bij hogere opgeleiden is gebrek aan fatsoen wat subtieler.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:20 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik weet niet of fatsoen met opleidingsniveau te maken heeft.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:22 schreef XSbig het volgende:
Het gemiddelde opstootje bij een wedstrijd van Feyenoord is kwa geweld en rellen wel erger dan dit. Neemt niet weg dat het slopen en plunderen vrij belachelijk is en totaal niets met de demonstraties te maken heeft.
Bij Feyenoord al sinds 2005 niks noemenswaardigs gebeurtquote:Op zondag 24 januari 2021 22:22 schreef XSbig het volgende:
Het gemiddelde opstootje bij een wedstrijd van Feyenoord is kwa geweld en rellen wel erger dan dit. Neemt niet weg dat het slopen en plunderen vrij belachelijk is en totaal niets met de demonstraties te maken heeft.
Ik vraag mij af wat dat wat uithaalt, je mag uberhaupt niet op straat. Of staan daar zwaardere straffen op?quote:Op zondag 24 januari 2021 22:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
En vanaf nu ook een Noodbevel in Venlo voor vanavond.
OP Urkquote:
Is idd (normaal gesproken) uitgesloten. Als je geluk heb weet je de dader en stel je deze aansprakelijkquote:
Ik had het specifiek over KLB.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Waarom post je hier dan als het hier zo slecht is?
Rest is begrijpelijk. Sperrzeit niet. En daarmee uitgelokt idd.quote:Op zondag 24 januari 2021 19:50 schreef hangtime het volgende:
[..]
Nee, dat is uitgelokt met de avondklok.
Pure opstand, en terecht mijn inziens.
User @Caland heeft daar nogal een houtje van ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef R-woud93 het volgende:
Ik heb sommige twitterberichten hier al zo'n 40/45 keer voorbij zien komen
Wou net zeggen. Die uitspraken dat die al 40 jaar niet zo erg wasquote:Op zondag 24 januari 2021 22:22 schreef XSbig het volgende:
Het lijkt wel een bepaald soort bruiloft.quote:
Op het veld ook nietquote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[..]
Bij Feyenoord al sinds 2005 niks noemenswaardigs gebeurt
Ik doe dat liever op een door mij zelf gekozen moment ipv noodgedwongen omdat n of andere toekomstige bijstandtrekker de eigendommen van degenen, die hem en zijn steuntrekkende ouders aan de vreet houden, te vernielen. Wat mij betreft mag er met scherp geschoten worden.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zou denken. Mooi koop ik nu dat nieuwe model en in die andere kleur.
Nou ik heb toch al aardig wat (uit)-wedstrijdjes meegemaakt waarbij de me er toch flink op los mepte hoor.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:23 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
[..]
Bij Feyenoord al sinds 2005 niks noemenswaardigs gebeurt
Jaaa daar heb ik ook nog wel wat feestjes gehad.quote:
Teun Fohn pakt die tweeling naast de jumbo.quote:
Specseavers heeft nu een 1+1 actie. Misschien wat voor jouquote:Op zondag 24 januari 2021 22:25 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ik zie geen rellen alleen toeterende auto’s
Niks vergelijken met de periode 85-05quote:Op zondag 24 januari 2021 22:25 schreef XSbig het volgende:
[..]
Nou ik heb toch al aardig wat (uit)-wedstrijdjes meegemaakt waarbij de me er toch flink op los mepte hoor.
Het lijkt er steeds meer op dat het avondklokje een grote inschattingsfout is. Als dit ff doorgaat, gaat Rutte het lastig krijgenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef DW457 het volgende:
'Rellen mogelijk voorbode voor komende weken'
Hoofdbestuurder Koen Simmers van de Nederlandse Politiebond is bang dat de rellen van vandaag een voorbode zijn voor de komende dagen en weken. "De politie is daar goed op voorbereid, maar ik hoop dat het niet nodig is", zegt hij tegen Nieuwsuur.
Het geweld dat we vandaag zagen, hebben we volgens Simmers in veertig jaar niet gezien. "Dan moet je echt denken aan de krakersrellen. En in Eindhoven is het zo gek geworden dat ME'ers gewoon met messen werden bekogeld en aangevallen."
Simmers benadrukt dat de maatregelen gehandhaafd moeten worden. "Ik vraag aan de samenleving - het overgrote deel houdt zich eraan - om de maatregelen te respecteren. Het is niet voor niets. Val de politie niet aan, wij kunnen er ook niets aan doen dat deze regels er zijn. Het is niet normaal dat je politiemensen met dodelijke wapens aanvalt."
https://nos.nl/liveblog/2(...)lsema-beveiligd.html
Ligt daar nou sneeuw?quote:
Toen was ik er nog niet/ging ik nog niet.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Niks vergelijken met de periode 85-05
Die mensen die ze helpen met optillen worden ook ff aangevallenquote:
Dat vraag ik me af. Het zat al lang te borrelen in het vat, t wachten was op een trigger en dat is nu toevallig de avondklok. Had net zo goed iets anders kunnen zijn.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:26 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
[..]
Het lijkt er steeds meer op dat het avondklokje een grote inschattingsfout is. Als dit ff doorgaat, gaat Rutte het lastig krijgen
Goei nummerkequote:
Als een iemand zijn hand overspeelt heeft is t deze grappenmakerquote:Op zondag 24 januari 2021 22:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Het is bepaald niet "toevallig" dat er enorme weerstand volgt op (voorheen) onschuldige mensen in hun eigen huizen opsluiten.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:27 schreef DW457 het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Het zat al lang te borrelen in het vat, t wachten was op een trigger en dat is nu toevallig de avondklok. Had net zo goed iets anders kunnen zijn.
lekker cel op mijn kosten. Geef ze maar een boete en een taakstrafquote:Op zondag 24 januari 2021 22:28 schreef Minimunt het volgende:
Alle relschoppers gewoon 5 jaar celstraf geven.
Demonstreren kan, rellen moet niet...
Ja okay dat ook.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik doe dat liever op een door mij zelf gekozen moment ipv noodgedwongen omdat n of andere toekomstige bijstandtrekker de eigendommen van degenen, die hem en zijn steuntrekkende ouders aan de vreet houden, te vernielen. Wat mij betreft mag er met scherp geschoten worden.
Ga er maar van uit dat de gemiddelde reltrapper van het type drillrap of hardstyle luisterende bontkraagdragende vmbo-er in strakke joggingbroek is.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:19 schreef jameshond7 het volgende:
[..]
op hun kosten natuurlijk.. Die mensen los je niet op door ze een boete te geven of een taakstraf.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
lekker cel op mijn kosten. Geef ze maar een boete en een taakstraf
Met een enkelband mag je nog binnen een bepaald gebied vrij rondlopenquote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het is bepaald niet "toevallig" dat er enorme weerstand volgt op (voorheen) onschuldige mensen in hun eigen huizen opsluiten.
Gedurende 7 uurtjes, waarvan een beetje normaal werkende Nederlander er normaal al 5 in bed ligt. Laten we het halve land maar even afbreken omdat je een uurtje langer binnen moet zitten ja.quote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
mensen in hun eigen huizen opsluiten.
stoer hoorquote:Op zondag 24 januari 2021 22:30 schreef Ed1234 het volgende:
Van mij mogen ze ook met scherp schieten.
Dit zijn niet de mensen die zich echt bezig houden met maatregelen enzo...daarvoor moet je enigszins kunnen nadenken en naja, zeg nou zelf...quote:Op zondag 24 januari 2021 22:29 schreef van_Lamehuizen het volgende:
[..]
Het is bepaald niet "toevallig" dat er enorme weerstand volgt op (voorheen) onschuldige mensen in hun eigen huizen opsluiten.
Jaaaaaa mensen doodschieten genotquote:Op zondag 24 januari 2021 22:30 schreef Ed1234 het volgende:
Ze zijn ook allemaal super stoer met capuchon en mondkapje. Duidelijk trots op wat ze doen, daarom willen ze goed herkenbaar in beeld. Van mij mogen ze ook met scherp schieten.
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:31 schreef hollandia02 het volgende:
Als glazenwasser geniet ik van dit soort avonden
Nou als je die relschoppers ziet zou je denken van nietquote:
quote:Op zondag 24 januari 2021 22:31 schreef hollandia02 het volgende:
Als glazenzetter geniet ik van dit soort avonden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |