SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
X aantal mensen per m2 in een binnenruimte zou ook een goede zijn mits er ook geventileerd wordt.-quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:41 schreef Jor_Dii het volgende: Zou men thuiswerken nog verder af proberen te dwingen door eenzelfde regel als in Duitsland te overwegen (max 15km van je huis)?
Wow jij bent echt slimquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ga daar absoluut niet vanuit. Maar economische tegenslag, onzekerheid en onvrijheid is altijd wel een riskante cocktail geweest. Dus het is wel een kwestie van brandjes vroegtijdig uittrappen, want als je het laat sudderen kan de vlam wel eens in de pan slaan.
Naja wat mensen hier terecht al opmerken: handhaving is er vrijwel niet.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:48 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
X aantal mensen per m2 in een binnenruimte zou ook een goede zijn mits er ook geventileerd wordt.-
Geen idee of het mag, maar je kunt het prima doen. Net een massage gehad en zijn genoeg mensen die diensten aanbieden via marktplaatsquote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef Drekkoning het volgende:
Mag je eigenlijk thuis geknipt worden als vriendendienst oid?
Hard handhaven is ook de manier om het finaal te laten escaleren. In meerdere opzichten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja wat mensen hier terecht al opmerken: handhaving is er vrijwel niet.
Ja ik ging even mee in je overdrijven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:46 schreef Predator40 het volgende:
[..]
je snapt het niet.....ik bedoel met vuurwerk afsteken
Uuh, wat? Je kunt zo de politiek in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hard handhaven is ook de manier om het finaal te laten escaleren. In meerdere opzichten.
De 15km regel in Duitsland geldt enkel voor vrijetijdsreizen. Dus hoe je hiermee het thuiswerken wilt stimuleren?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:50 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Naja wat mensen hier terecht al opmerken: handhaving is er vrijwel niet.
met corona special?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geen idee of het mag, maar je kunt het prima doen. Net een massage gehad en zijn genoeg mensen die diensten aanbieden via marktplaats
Dit snap je wel toch?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Uuh, wat? Je kunt zo de politiek in.
Speel de bal.........quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:53 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja ik ging even mee in je overdrijven.
Dat is het enge.quote:
Was in de veronderstelling dat het ook voor werkverkeer was, foutje.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:54 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
De 15km regel in Duitsland geldt enkel voor vrijetijdsreizen. Dus hoe je hiermee het thuiswerken wilt stimuleren?
https://www.onetz.de/deut(...)regel-id3162829.html
Eens hoor, maar die had ik niet paraat. Daarbij zijn die ook iets minder overduidelijk positief.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb je ze ook van de ziekenhuis opnamens/IC's? Dat zijn de belangrijkste cijfers die omlaag moeten. Zolang de zorg de corona zorg + de reguliere zorg niet aan kan zonder dat er oplopende wachtlijsten ontstaan verwacht ik niet dat ze heftig zullen versoepelen.
Schrijf een brief.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:02 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord op het radionieuws over het aantal besmettingen
Ze verdraaien weer als slecht nieuws.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:02 schreef DonDruiper het volgende:
Geen woord op het radionieuws over het aantal besmettingen
Ziekenhuiscijfers dalen ook.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:26 schreef opreis het volgende:
[..]
Heb je ze ook van de ziekenhuis opnamens/IC's? Dat zijn de belangrijkste cijfers die omlaag moeten. Zolang de zorg de corona zorg + de reguliere zorg niet aan kan zonder dat er oplopende wachtlijsten ontstaan verwacht ik niet dat ze heftig zullen versoepelen.
Heb je anders wat voorbeelden van regels die streng gehandhaafd worden en daarom in de praktijk goed werken?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 15:53 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Uuh, wat? Je kunt zo de politiek in.
Kun je dat even bewijzen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ze verdraaien weer als slecht nieuws.
Mag toch hopen dat Hugo wat nuttigs gaat vertellen over vaccinatieplannenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persco wordt vanavond niet echt spannend meer nu. Enkel nog de kleur van Hugo's schoenen en de aanwezigheid van Irma.
Meestal is het mijn standaard boodschappenlijstje of ga gamen met de radio/tv uit moment.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Persco wordt vanavond niet echt spannend meer nu. Enkel nog de kleur van Hugo's schoenen en de aanwezigheid van Irma.
quote:Verreweg meeste Nederlanders hebben begrip voor verlenging lockdown
Bijna acht op de tien Nederlanders (79 procent) vinden de verlenging van de lockdown acceptabel. Dat is in lijn met de algemene steun van inmiddels 72 procent voor het coronabeleid van het kabinet.
Van 61 procent zou het zelfs nog iets strenger zou mogen. Daar staat een stabiele groep van zo'n 16 procent van de bevolking tegenover die vindt dat de maatregelen losser moeten of helemaal zouden moeten worden losgelaten.
Een en ander komt naar voren uit onderzoek naar het draagvlak van het coronabeleid dat I&O Research maandelijks doet in opdracht van de NOS. Er deden 2193 mensen aan mee.
Vaccinatiebereidheid blijft stijgen
Het onderzoek laat ook zien dat het percentage Nederlanders dat bereid is zich te laten vaccineren steeds verder toeneemt, tot inmiddels 82 procent. De stijging de voorbije tijd is het grootst bij mensen die aangeven 'zeker' mee te willen werken. Dat is inmiddels 63 procent; 20 procent meer dan in november.
I&O vroeg degenen die van mening zijn veranderd deze keer ook naar hun motieven. Uit de antwoorden blijkt dat een deel van deze groep zich meer heeft verdiept in het vaccin en daardoor is gerustgesteld over de effectiviteit en de risico's van bijwerkingen.
Anderen willen voorkomen dat ze iemand besmetten of concluderen uit de aanhoudend hoge besmettingscijfers dat vaccinatie kennelijk noodzakelijk is. Maar er zijn ook mensen die bang zijn dat ze ergens in de toekomst niet meer binnenkomen als ze zich niet laten inenten, dat ze iets niet meer krijgen of geen zorg meer ontvangen.
Vertrouwen in Gommers en Kuipers
Volgens onderzoeker Peter Kanne heeft de brede acceptatie van de lockdown - alleen kiezers van Forum voor Democratie zijn in meerderheid tegen - te maken met het feit dat er nu vaccins beschikbaar zijn en dat de vaccinatie is begonnen.
"Zeven op de tien zijn optimistisch over het komend jaar omdat er nu een vaccin is. En 45 procent verwacht dat we dankzij het vaccin binnenkort weer een normaal leven kunnen leiden. Mensen snappen de noodzaak van de lockdown, want er is licht aan het eind van de tunnel."
Gevraagd naar het vertrouwen in beleidsmakers en instituten valt op dat dit vertrouwen onder de bevolking hoog is en dat dit vooral geldt voor de medici. Nummer 1 is Diederik Gommers, OMT-lid en voorman van de IC-artsen, die (vrij) veel vertrouwen van 82 procent geniet.
Daarna volgen Ernst Kuipers van de ziekenhuizen met 77 procent, de GGD's met 74 procent en hoogleraar virologie Marion Koopmans met 72 procent. Jaap van Dissel van het RIVM heeft het vertrouwen van 67 procent en vervolgens komen de politieke gezichten van de coronabestrijding: premier Rutte (65 procent) en minister De Jonge (57 procent).
Het zit je wel diep he? Elke dag weer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:01 schreef Draak31 het volgende:
Dit loopt volledig de spuigaten uit. Net liep ik even door de supermarkt, ja hoor stonden er weer een paar van die 40 jarige wijven te beppen met het mondkapje op de kin. Ik zeg wat bezielt jullie stelletje doorgedraaide idioten?! Nou je had ze moeten zien kijken. Trapte nog een keer tegen 1 van die wijven haar karretje en liep door. Ze zeiden gelijk niks meer.
Of Irma moet gaan tolken in lingeriequote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
En welke vreemde hyperbolen ze deze keer gaan gebruiken. En hoe vaak ik mijn bingo kaart weer kan vullen!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Had niet anders verwacht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Vaccinatiebereidheid naar 82% volgens de NOS.
Dat is mooi.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:04 schreef Da_Sandman het volgende:
Vaccinatiebereidheid naar 82% volgens de NOS.
https://www.ad.nl/dossier(...)eca-vaccin~a6eabd3b/quote:,,De productie loopt al, dus het is een kwestie van afvullen en distribueren'', zegt een woordvoerder van AstraZeneca. De farmaceut zegt zijn coronavaccin, zodra het de goedkeuring van het geneesmiddelenbureau EMA krijgt en Europa het advies volgt, 'heel snel' te kunnen leveren.
Nederland en andere Europese landen hebben 300 miljoen doses van het middel besteld. Vandaag diende het medicijnbedrijf een aanvraag in bij EMA. Een eindoordeel wordt voor het einde van deze maand verwacht. Tot nu toe zijn alleen de vaccins van Pfizer/BioNTech en Moderna goedgekeurd voor EU-gebruik.
Waaruit maar weer blijkt dat er nog draagvlak zat is. Ze gaan geen enkele moeite hebben om de verlenging te verantwoorden. De meeste mensen accepteren echt heel veel, vooral geleidelijk.quote:
Hoe is het Capitool een goed voorbeeld?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je anders wat voorbeelden van regels die streng gehandhaafd worden en daarom in de praktijk goed werken?
Niet dat dat het punt is overigens, want dat komt erop neer dat als de bevolking van een staat onderdrukking ervaart (let wel: da's niet perse hetzelfde als daadwerkelijk onderdrukt worden) en er is geen perspectief, dat je riskeert dat de boel echt uit de hand loopt. Kijk maar naar het bestormen van het Capitolaan de overkant van het water.
This ook een draak he?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zit je wel diep he? Elke dag weer.
Parkeren zonder kaartje.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:03 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Heb je anders wat voorbeelden van regels die streng gehandhaafd worden en daarom in de praktijk goed werken?
Niet dat dat het punt is overigens, want dat komt erop neer dat als de bevolking van een staat onderdrukking ervaart (let wel: da's niet perse hetzelfde als daadwerkelijk onderdrukt worden) en er is geen perspectief, dat je riskeert dat de boel echt uit de hand loopt. Kijk maar naar het bestormen van het Capitolaan de overkant van het water.
De vaccins zijn een goede wortel nu. Zeker als AZ/Oxford deze maand wordt goedgekeurd. Dan kan het hard gaan de komende maanden met prikken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waaruit maar weer blijkt dat er nog draagvlak zat is. Ze gaan geen enkele moeite hebben om de verlenging te verantwoorden. De meeste mensen accepteren echt heel veel, vooral geleidelijk.
Volle kaart: vaccin naar keuzequote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En welke vreemde hyperbolen ze deze keer gaan gebruiken. En hoe vaak ik mijn bingo kaart weer kan vullen!
Dat klopt. Maar toch zit er nog altijd een vrij groot verschil tussen bij een enquęte invullen dat je de maatregelen steunt, en ze ook daadwerkelijk 100% naleven.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:07 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waaruit maar weer blijkt dat er nog draagvlak zat is. Ze gaan geen enkele moeite hebben om de verlenging te verantwoorden. De meeste mensen accepteren echt heel veel, vooral geleidelijk.
Ik hoop ook maar dat ze echt vaart gaan maken, als de vaccins er zijn. Dag en nacht doorprikken. Massa-vaccinaties (maar dan op 1,5 m).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:08 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De vaccins zijn een goede wortel nu. Zeker als AZ/Oxford deze maand wordt goedgekeurd. Dan kan het hard gaan de komende maanden met prikken.
Och echt, als dat weer gebeurdquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef 297534 het volgende:
Ik hoop wel heel erg dat er een journalist gaar vragen waarom we weer worden gestraft, nadat we ons al zolang aan de maatregelen hebben gehouden. Dat zou mijn avond wel goedmaken.
Het zou een hele domme vraag zijn inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef 297534 het volgende:
Ik hoop wel heel erg dat er een journalist gaar vragen waarom we weer worden gestraft, nadat we ons al zolang aan de maatregelen hebben gehouden. Dat zou mijn avond wel goedmaken.
Veel bedrijven in de industrie zijn tussen kerst en oud+nieuw gesloten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zoals te verwachten viel, in de kerstvakantie veel minder besmettingen in de werksituatie, en veel meer in de bezoek in thuissituatie. Blijkbaar is er een grote groep die niet per se op kantoor hoeft te zijn in de kerstvakantie, maar wel in de overige weken van het jaar. Het zou toch mooi zijn als deze groep is bereikt kan worden met maatregelen, want dat slaat waarschijnlijk op vrij weinig.
Echt?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef 297534 het volgende:
Ik hoop wel heel erg dat er een journalist gaat vragen waarom we weer worden gestraft, nadat we ons al zolang aan de maatregelen hebben gehouden. Dat zou mijn avond wel goedmaken.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:12 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het zou een hele domme vraag zijn inderdaad.
Dit is wel een open deur he? En ook veel mensen van de productievloer waren vrij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zoals te verwachten viel, in de kerstvakantie veel minder besmettingen in de werksituatie, en veel meer in de bezoek in thuissituatie. Blijkbaar is er een grote groep die niet per se op kantoor hoeft te zijn in de kerstvakantie, maar wel in de overige weken van het jaar. Het zou toch mooi zijn als deze groep is bereikt kan worden met maatregelen, want dat slaat waarschijnlijk op vrij weinig.
Is er al een bingokaart?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt?
Ik heb het wel gehad met domme vragen van journalisten.
Ja, ik zou het toch wel weer grappig vinden. Maar alleen als ze echt dom zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Echt?
Ik heb het wel gehad met domme vragen van journalisten.
Klopt. Maar ja, dan moeten ze maar echt eerlijk zijn dat ze het niet meer pikken/het er niet mee eens zijn. Natuurlijk heeft het enigszins met de vraagstelling te maken, maar toch. Als je er telkens vanuit gaat dat de meeste mensen in zulke onderzoeken niet eerlijk zijn dan hebben zulke onderzoeken nog maar weinig zin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar toch zit er nog altijd een vrij groot verschil tussen bij een enquęte invullen dat je de maatregelen steunt, en ze ook daadwerkelijk 100% naleven.
Is wel een idee voor de AH, lijkt mij, vaccinatie bij een volle spaarkaartquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:10 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Volle kaart: vaccin naar keuze
Elk bedrijf heeft wel baat bij dat mensen aanwezig zijn op kantoor (anders zouden kantoren niet bestaan). Redelijkerwijs moet je dus onderscheid maken tussen bedrijven, wellicht de industrie, die echt niet kunnen functioneren zonder aanwezigheid werknemers, en bedrijven (de Linda's van deze wereld) die wel enigszins baat hebben bij aanwezigheid op kantoor maar ook kunnen functioneren bij thuis werken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:13 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Veel bedrijven in de industrie zijn tussen kerst en oud+nieuw gesloten.
En dat je dan alsnog 25¤ moet bijbetalenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is wel een idee voor de AH, lijkt mij, vaccinatie bij een volle spaarkaart
Pannen heb ik toch al genoeg
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:19 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
En dat je dan alsnog 25¤ moet bijbetalen
In het kader van nutteloze maatregelen kan die er ook nog wel bij.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:19 schreef JosMert het volgende:
Vraag van vanavond of er een avondklok komt....is dus nog niks over bekend en zullen we over 2,5 uur horen
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Maar is de algehele consensus nu wel dat de middelbare scholen veruit het grootste probleem zijn geweest sinds de zomer? Ondanks de kerstdrukte alsnog dalingen nu weer.
Nu met die Britse variant is het sowieso afwachten maar als de scholen wel open gaan hoop ik dat ze bij de middelbare wel een vorm van online/hybride les gaan geven. Zeker de komende maanden nu iedereen gevaccineerd gaat worden.
quote:Het sluiten van de scholen heeft níet tot gevolg dat er ineens veel minder scholieren besmet raken met corona, blijkt uit weekcijfers van het RIVM. Nog altijd zijn de meeste besmettingen in de categorie tussen 15 en 24 jaar.
Ik geloof de percentages echt niet.... 61% wil het nog strenger?quote:
Voor anderen, ja. Als je zelf zeventig bent en toch alleen maar 's middags koffie gaat drinken bij de buurvrouw, dan kun je prima een avondklok invoeren. Daar heb je zelf toch geen last van.quote:
Ja. En 79% is voor verlenging lockdown.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:22 schreef popje het volgende:
[..]
Ik geloof de percentages echt niet.... 61% wil het nog strenger?
Laten we het hopen want dat zou echt een behoorlijke schokgolf teweeg brengen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:22 schreef Tijn het volgende:
Er komt geen avondklok en dat weten jullie zelf ook wel.
Nou, hier niet, hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Laten we het hopen want dat zou echt een behoorlijke schokgolf teweeg brengen.
Valt toch wel mee? Als ze het vanaf 21:00 doen dan zijn de winkels ook dicht. Dan hoeft er toch al niemand meer op straat te zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ligt aan de vraagstelling.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:22 schreef popje het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Ik kan prima leven met verlenging van de huidige lockdown maar strengere maatregelen gaan er bij mij op dit moment niet in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:22 schreef popje het volgende:
[..]
79% van wat? Mensen die op straat niet doorlopen waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. En 79% is voor verlenging lockdown.
Hoor ik bij de overige 21%
De schok zou vooral zijn dat de NOS er dan blijkbaar zo naast zit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:24 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus jij zou het prima vinden dat je - wanneer op bezoek bij iemand - rekening moet houden met de tijd dat je weer naar huis gaat? Ik zou dat echt wel bijzonder vervelend vinden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Als ze het vanaf 21:00 doen dan zijn de winkels ook dicht. Dan hoeft er toch al niemand meer op straat te zijn.
Volgens mij is de vraag 'Bent u voorstander van meer maatregelen? Dat voorkomt nog 1000 extra doden'.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ligt aan de vraagstelling.
Als ze mij vragen 'Zou u een avondklok wensen indien u daarna met zekerheid vanaf 1 april weer naar de kroeg en het voetbal mag' dan zou ik ook JA invullen.
Wilt u de lockdown verlengen en blijven leven, druk “A”quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:24 schreef JosMert het volgende:
[..]
Ja. En 79% is voor verlenging lockdown.
Hoor ik bij de overige 21%
Zullen misschien ook wel een hoop mensen tussen zijn die bang zijn om besmet te raken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:22 schreef popje het volgende:
[..]
Dat doen ze ook alleen voor die Britse variant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Ik kan prima leven met verlenging van de huidige lockdown maar strengere maatregelen gaan er bij mij op dit moment niet in.
Het is door I&O Research gedaan he niet de NOS zelf. De geluiden die je in je omgeving hoort vertalen nog niet direct naar heel Nederland he.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is echt volstrekt ongeloofwaardig. Gevalletje publieke opinie beīnvloeden.
Ja, ik zou het prima vinden. Maar ook vervelend, net als mondkapjes, dichte winkels en horeca, en 100km/u rijden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus jij zou het prima vinden dat je - wanneer op bezoek bij iemand - rekening moet houden met de tijd dat je weer naar huis gaat. Ik zou dat echt wel bijzonder vervelend vinden.
Hier zijn de winkels gewoon tot 22.00 uur open. Effectief betekent die maatregel dat de mensen die nu nog tussen 20.30 en 22.00 hun boodschappen doen dat dan eerder gaan doen. Wordt dus gezellig druk in de winkels.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Valt toch wel mee? Als ze het vanaf 21:00 doen dan zijn de winkels ook dicht. Dan hoeft er toch al niemand meer op straat te zijn.
Blijft bijzonder jammer hoe veel mensen alleen redeneren vanuit hun eigen perspectief.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Maar dat zegt natuurlijk niks over of middelbare scholieren de stille kracht achter de stijgingen zijn geweest.quote:
Tijd terug was dat onderzoek over bereidheid om vaccinatiebewijs in te voeren om terug naar normaal te gaan. De vraagstelling daarin was een beetje als: Bent u bereid een vaccinatiebewijs te tonen om een openbaar gebouw binnen te gaan?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Nee ik ook niet. Ik kan prima leven met verlenging van de huidige lockdown maar strengere maatregelen gaan er bij mij op dit moment niet in.
Als het aantal besmettingen in die groep niet daalt terwijl de scholen dicht zijn, dan moet je je afvragen of het wel gerechtvaardigd is om ze gesloten te houden. Blijkbaar besmetten jongeren elkaar dus ergens anders dan in het klaslokaal.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:30 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Maar dat zegt natuurlijk niks over of middelbare scholieren de stille kracht achter de stijgingen zijn geweest.
Meer dat dit nu nog de groep is met relatief de meeste contacten. Wat op zich logisch is.
Dat doe ik inderdaad. Maar in het perspectief van mensen die 's avonds moeten werken ga ik er vanuit dat hiervoor wel gepaste oplossingen bedacht worden. Maar wat mij betreft zou in je ééntje een rondje (hard)lopen ook moeten kunnen, dus liever een samenscholingsverbod van meer dan één persoon dan een avondklok.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:30 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Blijft bijzonder jammer hoe veel mensen alleen redeneren vanuit hun eigen perspectief.
En als ze elkaar wel in het klaslokaal besmetten en de leerkrachten ook dan is dat beter of zo?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen in die groep niet daalt terwijl de scholen dicht zijn, dan moet je je afvragen of het wel gerechtvaardigd is om ze gesloten te houden. Blijkbaar besmetten jongeren elkaar dus ergens anders dan in het klaslokaal.
Ik heb geen link voor je, maar ik heb dit onderzoek inderdaad ook gezien. Als een van mijn leerlingen dit als vragenlijst had opgesteld, dan had ik 'm afgekeurd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tijd terug was dat onderzoek over bereidheid om vaccinatiebewijs in te voeren om terug naar normaal te gaan. De vraagstelling daarin was een beetje als: Bent u bereid een vaccinatiebewijs te tonen om een openbaar gebouw binnen te gaan?
Ja; indien u ja kiest komen er nog 100 ziekenhuisopnames en 50 doden aan. Het kost de samenleving 100,- per huishouden
Nee: indien u nee kiest komen er nog 1000 ziekenhuisopnames en 500 doden aan. Het kost de samenleving 500,- per huishouding.
Ben wel benieuwd naar de volledige vragenlijst van deze, heeft iemand die toevallig?
Mwah. Je moet onthouden dat de meeste mensen niet zo met Corona bezig zijn als wij. Die lezen niet elk artikel. Die krijgen niet elke overheid blunder mee. Die zien een persconferentie en gaan er dan vanuit dat die lui in het kabinet het wel zullen weten. Helemaal als er geen kritische vragen voorbij komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:26 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dit is echt volstrekt ongeloofwaardig. Gevalletje publieke opinie beīnvloeden.
Bijzondere logica, inderdaad.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als ze elkaar wel in het klaslokaal besmetten en de leerkrachten ook dan is dat beter of zo?
Jongeren zoeken elkaar toch wel op. In het park, in het winkelcentrum, de hangplek, etc. Kan ze ook geen ongelijk geven na zoveel maanden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen in die groep niet daalt terwijl de scholen dicht zijn, dan moet je je afvragen of het wel gerechtvaardigd is om ze gesloten te houden. Blijkbaar besmetten jongeren elkaar dus ergens anders dan in het klaslokaal.
Zo dan koekoekquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb geen link voor je, maar ik heb dit onderzoek inderdaad ook gezien. Als een van mijn leerlingen dit als vragenlijst had opgesteld, dan had ik 'm afgekeurd.
Nee, als de sluiting van de scholen niet tot een daling van de besmettingen onder de mensen in de school (met name leerlingen dus) leidt, dan heeft het ook geen nut om ze te sluiten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als ze elkaar wel in het klaslokaal besmetten en de leerkrachten ook dan is dat beter of zo?
Jawel, ouders thuis houden...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, als de sluiting van de scholen niet tot een daling van de besmettingen onder de mensen in de school (met name leerlingen dus) leidt, dan heeft het ook geen nut om ze te sluiten.
Die logica gaat niet op voor de middelbare scholieren, en dat was de leeftijdsgroep waar het RIVM een uitspraak over deed.quote:
Ja als je de vraag zo poneert stuur je wel enorm, maar aan de andere kant wil je graag dat mensen niet uitsluitend redeneren vanuit eigenbelang, je moet de toevoegde waarde van het offer dat je vraagt ook wel concreet maken, anders kiezen veel mensen meteen voor nee. De vraag is waar die getallen op gebaseerd zijn en of dat de enige nuance is. Daarnaast is het goed om deze informatie inzichtelijk te hebben naast de uitslag, ipv van een kaal ja bijna iedereen is voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tijd terug was dat onderzoek over bereidheid om vaccinatiebewijs in te voeren om terug naar normaal te gaan. De vraagstelling daarin was een beetje als: Bent u bereid een vaccinatiebewijs te tonen om een openbaar gebouw binnen te gaan?
Ja; indien u ja kiest komen er nog 100 ziekenhuisopnames en 50 doden aan. Het kost de samenleving 100,- per huishouden
Nee: indien u nee kiest komen er nog 1000 ziekenhuisopnames en 500 doden aan. Het kost de samenleving 500,- per huishouding.
Ben wel benieuwd naar de volledige vragenlijst van deze, heeft iemand die toevallig?
oh, dat stukje heb ik gemist.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die logica gaat niet op voor de middelbare scholieren, en dat was de leeftijdsgroep waar het RIVM een uitspraak over deed.
Het lijkt het enige te zijn wat wel werkt om de echte kantoortijgers thuis te houden. Je weet wel, de typetjes die het appeltje, boterhammetje en het banaantje al klaar hebben liggen, perfect op volgorde.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, als de sluiting van de scholen niet tot een daling van de besmettingen onder de mensen in de school (met name leerlingen dus) leidt, dan heeft het ook geen nut om ze te sluiten.
Voor Hugo?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
Welke beeldspraak gaat Hugo vanavond weer gebruiken, iemand al een idee?
En nog belangrijker: is Irma ook aanwezig? Mijn fapdoekjes staan al klaar.
Je vergeet de mandarijn en de cup a soup.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt het enige te zijn wat wel werkt om de echte kantoortijgers thuis te houden. Je weet wel, de typetjes die het appeltje, boterhammetje en het banaantje al klaar hebben liggen, perfect op volgorde.
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er zo veel mensen deze maatregelen nog steunen. Heb je enig idee hoe veel mensen er werkzaam zijn in de door de lockdown getroffen sectoren? In de horeca al over de miljoen mensen als ik alle aanverwante supply chain keten er nog bij optel. Mkb bestaat ook uit miljoenen mensen. Ze kunnen mij echt niet wijsmaken dat deze mensen allemaal deze maatregelen steunen, het water staat ze tot de lippen en er is voorlopig geen enkel perspectief. De minister doet daar bovendien ook erg lacherig over:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah. Je moet onthouden dat de meeste mensen niet zo met Corona bezig zijn als wij. Die lezen niet elk artikel. Die krijgen niet elke overheid blunder mee. Die zien een persconferentie en gaan er dan vanuit dat die lui in het kabinet het wel zullen weten. Helemaal als er geen kritische vragen voorbij komen.
Het is makkelijk om onderzoeken weg te zetten als ongeloofwaardig, maar met die redenatie kan je geen enkel onderzoek meer geloven.
Ik vind het ook jammer dat er niet meer mensen klaar zijn met de maatregelen, maar ik geloof best dat de meeste mensen de situatie van nu ook echt prima vinden. Meeste mensen kunnen gewoon nog naar hun werk en zelfs hun kind kunnen ze met leugens dumpen op school.
O ja????quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ikke...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt het enige te zijn wat wel werkt om de echte kantoortijgers thuis te houden. Je weet wel, de typetjes die het appeltje, boterhammetje en het banaantje al klaar hebben liggen, perfect op volgorde.
Wiebes is gewoon zo, daar zou ik niet meer in lezen dan dit. Beetje de onhandige collega die is weglacht als hij nerveus is. Ik geloof niet dat er een achterliggende intentie is bij Wiebes. Bij die vragen over de toeslagenaffaire reageerde hij ook zo: “Ik word hier heel erg verdrietig van”quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er zo veel mensen deze maatregelen nog steunen. Heb je enig idee hoe veel mensen er werkzaam zijn in de door de lockdown getroffen sectoren? In de horeca al over de miljoen mensen als ik alle aanverwante supply chain keten er nog bij optel. Mkb bestaat ook uit miljoenen mensen. Ze kunnen mij echt niet wijsmaken dat deze mensen allemaal deze maatregelen steunen, het water staat ze tot de lippen en er is voorlopig geen enkel perspectief. De minister doet daar bovendien ook erg lacherig over:
[ twitter ]
Ik word hier erg verdrietig van. Mensen die het niet raakt in de portemonnee die even wanhopige ondernemers uitlacht. Dit zouden onze vrienden moeten zijn.
Ongelofelijk dit. Stuitende arrogantie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er zo veel mensen deze maatregelen nog steunen. Heb je enig idee hoe veel mensen er werkzaam zijn in de door de lockdown getroffen sectoren? In de horeca al over de miljoen mensen als ik alle aanverwante supply chain keten er nog bij optel. Mkb bestaat ook uit miljoenen mensen. Ze kunnen mij echt niet wijsmaken dat deze mensen allemaal deze maatregelen steunen, het water staat ze tot de lippen en er is voorlopig geen enkel perspectief. De minister doet daar bovendien ook erg lacherig over:
[ twitter ]
Ik word hier erg verdrietig van. Mensen die het niet raakt in de portemonnee die even wanhopige ondernemers uitlacht. Dit zouden onze vrienden moeten zijn.
Haha.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Ikke...mis dat wel, leg/maak het altijd in de avond klaar. Heb er nu 5 minuten tijdswinst mee omdat het tijdelijk niet hoeft..
Maar het kan toch dat jongeren vanwege hun contacten, ook buiten school, altijd relatief de grootste groep zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die Wiebes lijkt serieus meer op iemand uit Van Koten & De Bie dan op een echt persoon. Bizar wat een karikatuur die vent is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wiebes is gewoon zo, daar zou ik niet meer in lezen dan dit. Beetje de onhandige collega die is weglacht als hij nerveus is. Ik geloof niet dat er een achterliggende intentie is bij Wiebes. Bij die vragen over de toeslagenaffaire reageerde hij ook zo: “Ik word hier heel erg verdrietig van”
Interessant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
O ja????
[ twitter ]
Jammer dat het niet echt bewezen is.
quote:Article Summary
In the first 9 weeks of in-person instruction in North Carolina schools, we found extremely
limited within-school secondary transmission of SARS-CoV-2[/b], determined by contact tracing.
What’s Known on This Subject
The frequency of within-school transmission of SARS-CoV-2 with in-person instruction in
communities with widespread transmission is unknown. Many school districts across the United
States are currently deciding whether or not to reopen for in-person learning for the second
semester.
What This Study Adds
We examined 11 school districts with nearly 100,000 students/staff open for 9 weeks of inperson instruction, tracking secondary transmission of SARS-CoV-2; within-school infections
were extremely rare. Each case was independently adjudicated for community or within-school
acquisition by local health departments.
Ik vind dat juist prachtig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die Wiebes lijkt serieus meer op iemand uit Van Koten & De Bie dan op een echt persoon. Bizar wat een karikatuur die vent is.
Wie gaat dat betalen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijk dat is het betere mondkapjeswerk
Alleen blijkt dat dus niet waar. Voorlopig althans.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als dat veel minder is dan met middelbare scholen open dan is dat toch een logische gedachte dat het geen goed idee is de boel open te gooien?
Oh dat wist ik niet, dacht dat die een 10tje per stuk waren oid.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die dingen zijn 1 euro per stuk ofzo.
Ja en je kunt ze oneindig vaak gebruiken als je de zelfbescherming niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die dingen zijn 1 euro per stuk ofzo.
Hier heb je 40 ffp2-mondkapjes voor 49 euro: https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mondkapjes-40-stuks/quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Remco het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet, dacht dat die een 10tje per stuk waren oid.
Gaat dit dan ook even door de kamer? Dan komt die er niet namelijk. Ongelooflijk dat maatregelen niet democratisch besloten worden eigenlijk. Volgens mij is er zelfs een motie ingediend tegen de avondklok, en is met een meerderheid gewonnen. Ze doen gewoon hun eigen zin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Komt die er nu toch weer wel?
Het virus is een viergangen-diner. We hebben ons hoofdgerecht nog niet eens op maar veel mensen zitten al vol. Mensen houd vol. Het nagerecht moet ook nog komen. Pas daarna mag iedereen van tafel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
Welke beeldspraak gaat Hugo vanavond weer gebruiken, iemand al een idee?
Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja en je kunt ze oneindig vaak gebruiken als je de zelfbescherming niet nodig hebt.
Vanavond niet, maar om het te onderbouwen is het wel noodzakelijk. Overigens hebben ze deze vraag al 10x aan het OMT gesteld. Nu dan weer in het kader van de Britse variant maar je krijgt natuurlijk weer hetzelfde antwoord.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Komt die er nu toch weer wel?
ja, zon FFP2 is echt benauwd.....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma?
De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gaat dit dan ook even door de kamer? Dan komt die er niet namelijk. Ongelooflijk dat maatregelen niet democratisch besloten worden eigenlijk. Volgens mij is er zelfs een motie ingediend tegen de avondklok, en is met een meerderheid gewonnen. Ze doen gewoon hun eigen zin.
En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ook wel grappig dat de 'Britse variant" nu als grondslag voor de maatregelen is, i.p.v. de besmettingen en ziekenhuisopnames. Doelpalen worden steeds verschoven.
In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.
Als het zo'n crisissituatie was, dan had het al afgekondigd kunnen worden. Daarvoor hoef je niet er al het hele weekend over te praten om het dan pas vanavond om 19u al dan niet publiek te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.
Nee, de Kamer hoeft het niet te bekrachtigen. Als ze binnen een week niet aan de bel trekken gaat dat automatisch. Of het via de Kamer te stoppen is blijft een beetje vaag, maar volgens mij wel - achteraf.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?
Je snapt niet waarom ze in Lansingerland gaan testen merk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.
Bovendien: eerst 2 weken nadenken voordat ze besluiten om heel Lansingerland te gaan testen...
Nou ja. Die Britse variant heeft wel de potentie om voor flinke stijgingen te zorgen, dus indirect gaat het ze nog steeds om het aantal besmettingen en opnames.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ook wel grappig dat de 'Britse variant" nu als grondslag voor de maatregelen is, i.p.v. de besmettingen en ziekenhuisopnames. Doelpalen worden steeds verschoven.
Er zijn meer studies bekent dat scholen helemaal niet zo de drijfveer zijn achter de besmettingen. Dan zijn het wel vaak de lagere scholen omdat in veel landen het voortgezet onderwijs en hoger gesloten zijn. Het risico is niet 0 maar het is wel kleiner dan wat veel mensen beweren. Maar omdat we ons wijs hebben gemaakt dat we het virus kunnen weg drukken (wat onzin is kijk naar alle oude voorbeeld landen die nu ook in de shit zitten) moet gewoon alles dicht.quote:
Ja allemaal zodat je straks een chip krijgt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik gebruik die krengen nu al. Die zien er echt niet uit maar wel safe van dat gepeupel in mijn Jumboquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijk dat is het betere mondkapjeswerk
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.
Bovendien: eerst 2 weken nadenken voordat ze besluiten om heel Lansingerland te gaan testen...
In de UK was het een aantal weken terug nog hosanna, met grote versoepelingen. Kan ook best de oorzaak zijn van de situatie aldaar, en niet de besmettelijkheid op zich.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou ja. Die Britse variant heeft wel de potentie om voor flinke stijgingen te zorgen, dus indirect gaat het ze nog steeds om het aantal besmettingen en opnames.
Daar zijn gewoon onderzoeken naar gedaan. Ik ben het echt heel vaak met je eens en ik denk ook echt wel dat er potentie is dat ze eventuele maatregelen gaan misbruiken in de toekomst (griepseizoen vooral), maar dit is gewoon onjuist. Die Britse mutatie is er gewoon en die verspreid ook inderdaad sneller.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.
Alleen maar om de brave burgers te pesten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.
Die onderzoeken zijn er niet voor niets he. Onafhankelijke wetenschappers die er onderzoek naar hebben gedaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In de UK was het een aantal weken terug nog hosanna, met grote versoepelingen. Kan ook best de oorzaak zijn van de situatie aldaar, en niet de besmettelijkheid op zich.
Hou toch eens op met die onzin. Ze gaan echt wel versoepelen wanneer dat kan. Je snapt toch zelf ook wel dat het niet slim is om de seconde dat de trend gekeerd is gelijk de maatregelen op te heffen? Dan heb je alleen maar last gehad van de lockdown, zonder dat we er enig voordeel uit halen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn.
Mits die maatregel als optie in de coronawet genoemd staat. De avondklok staat daar niet in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?
Gewoon aluminium folie plakken op de plek waar je gevaccineerd bent.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alleen maar om de brave burgers te pesten.
En om alles van ze te weten te komen zodat ze als poppetjes gestuurd kunnen worden natuurlijk.
Ja en nee. In beginsel moet het vooraf maar in spoedgevallen mag het kabinet er voor kiezen om het achteraf te doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de Kamer hoeft het niet te bekrachtigen. Als ze binnen een week niet aan de bel trekken gaat dat automatisch. Of het via de Kamer te stoppen is blijft een beetje vaag, maar volgens mij wel - achteraf.
Het is al heel lang de heersende conclusie onder alle onderzoeken, althans wel pre-Britse variant. Kijk, als de sluiting van de scholen nou een significante daling van de besmettingen onder kinderen/jongeren zou opleveren, dan vind ik het persoonlijk nog steeds een te zwaar middel, maar dan kun je in elk geval motiveren waarom het een goed idee zou zijn. Als je nu ziet dat de cijfers onder die leeftijdsgroep niet echt dalen, en ook uit onderzoeken blijkt dat een school gemiddeld genomen helemaal niet zo'n gevaarlijke setting is, dan wordt het wel erg slecht verkoopbaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn meer studies bekent dat scholen helemaal niet zo de drijfveer zijn achter de besmettingen. Dan zijn het wel vaak de lagere scholen omdat in veel landen het voortgezet onderwijs en hoger gesloten zijn. Het risico is niet 0 maar het is wel kleiner dan wat veel mensen beweren. Maar omdat we ons wijs hebben gemaakt dat we het virus kunnen weg drukken (wat onzin is kijk naar alle oude voorbeeld landen die nu ook in de shit zitten) moet gewoon alles dicht.
Doe eens niet zo gek, hoe ga ik dan Netflix direct op mijn netvlies krijgen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon aluminium folie plakken op de plek waar je gevaccineerd bent.
Dan kunnen de 5G zendmasten je niet meer besturen
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef GemMagic het volgende:
Dit patroon gaat natuurlijk naadloos over in de ontdekking van een volgende variant die weer nieuwe maatregelen vereist, net zo lang tot we er een tegenkomen waarvan we menen dat het vaccin niet helpt en we zo nog weer een jaar in lockdown zitten.
Ja, ik ook. Waar is de persco vanavond, MinVWS? Iemand die een livestream bij het torentje op kan zetten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef trein2000 het volgende:
Laat ik het zo zeggen. Als “urgentie uitstralen” nog steeds het argument voor de avondklok is vind ik dat volstrekt onvoldoende...
Simpel. Thuis eerst je aluminium gordijnen dicht doen, en dan het aluminium folie van je arm halenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens niet zo gek, hoe ga ik dan Netflix direct op mijn netvlies krijgen?
J&V geloof ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Waar is de persco vanavond, MinVWS? Iemand die een livestream bij het torentje op kan zetten?
Hele kleine tip voor wie je post leest en denkt, goh wat een goed idee, een kooi van Faraday (dat rijmt!)quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Simpel. Thuis eerst je aluminium gordijnen dicht doen, en dan het aluminium folie van je arm halen
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.htmlquote:Avondklok wel besproken, maar komt er niet
De invoering van een avondklok is zondag door het kabinet besproken, zeggen Haagse ingewijden tegen de NOS. Maar premier Rutte en minister De Jonge gaan deze maatregel vanavond niet aankondigen, want er is veel weerstand tegen. Onder meer de burgemeesters en de politie willen er niet aan.
De corona-experts van het OMT zien het invoeren van een avondklok, waarbij mensen na een bepaald tijdstip zoveel mogelijk thuis moeten blijven, als een manier om weer het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden.
Maar het kabinet ziet nog te veel bezwaren. Niet alleen is er de weerstand van burgemeesters en politie, ook is de maatregel moeilijk te handhaven. Er zouden te veel uitzonderingen moeten worden gemaakt voor mensen die een dringende reden hebben om toch 's avonds over straat te gaan.
Mogelijk wordt de avondklok nog wel aan de Tweede Kamer voorgelegd.
Vanavond geven Rutte en De Jonge weer een persconferentie over de coronamaatregelen, Zij zullen naar verwachting gaan melden dat de lockdown met drie weken wordt verlengd. Als het kan, gaan de basisscholen en kinderopvangcentra op 25 januari weer open.
Ik vind ze makkelijker. Je gebruikt de volledige oppervlakte, bij chirurgische maskers is dat niet het geval omdat de doek tegen je gezicht aangetrokken wordt bij het inademen. Voor brildragers zijn ze ook handiger, geen beslagen bril want de maskers sluiten (als ze goed zijn) volledig af. Bij de Chinese KN95 maskers die ik heb was dat niet het geval, de elastiekjes zijn te dun/lang, heb ze moeten inkorten (met naaigaren en een druppel superglue).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma?
Over een maand de IJslandse variant, daarna de nog gevaarlijkere Chileense variant, daarna hebben we nog de Angolese variant., etc. we kunnen nog wel even door hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De woorden ‘nog’ en ‘mogelijk’ en ‘advies aan OMT gevraagd’ zijn cruciaal en geven aan dat ie nog niet van tafel is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:09 schreef Tijn het volgende:
Waarom blijven mensen bezig met die avondklok? Het is toch duidelijk dat-ie er niet komt, of geloven jullie de NOS niet?
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.html
Duidelijk toch?
Het punt is dat je in een patroon belandt bent. Nieuwe mutatie? Weer maatregelen en lockdowns. Vaccins werken niet meer? Weer een jaar verder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die onzin. Ze gaan echt wel versoepelen wanneer dat kan. Je snapt toch zelf ook wel dat het niet slim is om de seconde dat de trend gekeerd is gelijk de maatregelen op te heffen? Dan heb je alleen maar last gehad van de lockdown, zonder dat we er enig voordeel uit halen.
RTL, die ik ook geloof meldt iets anders. Namelijk dat het OMT om nadere onderbouwing is gevraagd Engineering later mogelijk alsnog wordt ingevoerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:09 schreef Tijn het volgende:
Waarom blijven mensen bezig met die avondklok? Het is toch duidelijk dat-ie er niet komt, of geloven jullie de NOS niet?
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.html
Duidelijk toch?
Hij is wel van tafel voor vanavond in elk geval.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De woorden ‘nog’ en ‘mogelijk’ en ‘advies aan OMT gevraagd’ zijn cruciaal en geven aan dat ie nog niet van tafel is.
In het Nos-journaal van 17.00 waren ze toch iets minder zeker daarvan, dan eerder op de dag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij is wel van tafel voor vanavond in elk geval.
Dat roepen ze al sinds maart eigenlijk. Het is duidelijk dat deze maatregel als laatste zal komen. The Last Stand van deze regering. Verbaas me erover dat er weinig tot niet wordt gesproken over strengere handhaving.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De woorden ‘nog’ en ‘mogelijk’ en ‘advies aan OMT gevraagd’ zijn cruciaal en geven aan dat ie nog niet van tafel is.
Daar twijfel ik niet aan, maar vooralsnog hangt ie als een zwaard van damocles boven de mensen. Als je niet goed je best gaat doen; avondklok. Als je niet netjes naar ons luistert: avondklok. Als het niet goed gaat met de Britse: avondklokquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja dankje de koekoek. Dat zegt helemaal niks. Men is er nog steeds mee bezig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja komt dat die wel wat doen in tegenstelling tot die vodjes die we hier gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, zon FFP2 is echt benauwd.....
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef GemMagic het volgende:
Dit patroon gaat natuurlijk naadloos over in de ontdekking van een volgende variant die weer nieuwe maatregelen vereist, net zo lang tot we er een tegenkomen waarvan we menen dat het vaccin niet helpt en we zo nog weer een jaar in lockdown zitten.
Ik denk niet dat ze strenger kunnen handhaven zonder in te perken op andere zaken. Geeft ook niet een al te best signaal als de politie niet komt omdat er ingebroken is omdat ze het druk hebben met coronaboetes uitdelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds maart eigenlijk. Het is duidelijk dat deze maatregel als laatste zal komen. The Last Stand van deze regering. Verbaas me erover dat er weinig tot niet wordt gesproken over strengere handhaving.
over wat voor avondklok hebben ze het eigenlijk qua tijd?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan, maar vooralsnog hangt ie als een zwaard van damocles boven de mensen. Als je niet goed je best gaat doen; avondklok. Als je niet netjes naar ons luistert: avondklok. Als het niet goed gaat met de Britse: avondklok
En als jij wel je best doet maar je buurman niet: avondklok. Oftewel: je eigen invloed is marginaal. Werken altijd heel goed, dat soort prisoners dilemmas.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan, maar vooralsnog hangt ie als een zwaard van damocles boven de mensen. Als je niet goed je best gaat doen; avondklok. Als je niet netjes naar ons luistert: avondklok. Als het niet goed gaat met de Britse: avondklok
Zo zie ik het ook. Mocht het echt helemaal verkeerd gaan en er geen andere mogelijkheden zijn, dan is een avondklok de laatste optie die ze hebben. Maar vooralsnog is daar helemaal geen sprake van, zeker niet zolang de trend juist dalend is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds maart eigenlijk. Het is duidelijk dat deze maatregel als laatste zal komen. The Last Stand van deze regering. Verbaas me erover dat er weinig tot niet wordt gesproken over strengere handhaving.
20:00 tot 05:00 las ik ergens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
over wat voor avondklok hebben ze het eigenlijk qua tijd?
20.00 - 06.00quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
net zoals vroeger, als de lantaarnpalen aan gaanquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:08 schreef halfway het volgende:
Avondklok is een rode grens, gaan ze ook nog eisen hoelaat je thuis moet zijn?
Achterlijke debielen.
ik hoop 19u danquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar doordat er nog steeds berichten over zijn en het niet keihard ontkracht is geeft aan dat er juist sprake van is. Dat ie vandaag niet komt houdt niet in dat ie niet komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Mocht het echt helemaal verkeerd gaan en er geen andere mogelijkheden zijn, dan is een avondklok de laatste optie die ze hebben. Maar vooralsnog is daar helemaal geen sprake van, zeker niet zolang de trend juist dalend is.
RIP onze hondquote:
ik heb nog wel wat kunstgras over voor jequote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras.
Dan leg je maar een grasmat aan in de woonkamer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras.
Ik vind het niet zo raar dat ze alle opties openhouden. Beter zo dan alvast in september roepen dat "een situatie zoals maart niet meer gaat gebeuren" en daar vervolgens op terug moeten komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar doordat er nog steeds berichten over zijn en het niet keihard ontkracht is geeft aan dat er juist sprake van is. Dat ie vandaag niet komt houdt niet in dat ie niet komt.
RIP Het laatste stukje sociaal leven dat ik nog over had. Die ene keer in de twee weken dat we ergens een potje gaan klaverjassen kan er ook nog wel vanaf.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras. En dan hebben wij er nog eentje die geen wandeling nodig heeft.
dat heb ik gewoon voor onze nijntjes hahahaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan leg je maar een grasmat aan in de woonkamer.
Met vriendelijke groet,
Hugo & Mark
Gaan we zeker overwegenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan leg je maar een grasmat aan in de woonkamer.
Met vriendelijke groet,
Hugo & Mark
WAT ? had jij een stukje sociaal leven ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
RIP Het laatste stukje sociaal leven dat ik nog over had. Die ene keer in de twee weken dat we ergens een potje gaan klaverjassen kan er ook nog wel vanaf.
Met een avondklok is dat ook de grootste groep die je raakt. Hondenuitlaters. Feestjes zullen gewoon door blijven gaan; dan blijven ze gewoon lekker slapen. Bv. Als ze al in durven te grijpen in bepaalde wijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras. En dan hebben wij er nog eentje die geen wandeling nodig heeft.
België vanaf 00 uur. Lijkt mij ook een stukje redelijker.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
thanks, dat is wel heel vroeg in de avond
Na de behoefte van de hond het kunstgras een doos in doen en naar MinVWS sturen. Dit is wat je krijgt met een avondklok, groetjesquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb nog wel wat kunstgras over voor je
onzin natuurlijk......zullen vast uitzonderingen komen daarvoorquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met een avondklok is dat ook de grootste groep die je raakt. Hondenuitlaters. Feestjes zullen gewoon door blijven gaan; dan blijven ze gewoon lekker slapen. Bv. Als ze al in durven te grijpen in bepaalde wijken.
Ik laat me echt niet weerhouden om dan naar buiten te gaan. Om eerlijk te zijn. Jezus... er gaat niemand dood als we de hond uitlaten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met een avondklok is dat ook de grootste groep die je raakt. Hondenuitlaters. Feestjes zullen gewoon door blijven gaan; dan blijven ze gewoon lekker slapen. Bv. Als ze al in durven te grijpen in bepaalde wijken.
tnv Hugo de Jongequote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na de behoefte van de hond het kunstgras een doos in doen en naar MinVWS sturen. Dit is wat je krijgt met een avondklok, groetjes
Speciaal voor tuig zoals jij wil de BOA-bond daarom boetes van duizend euro.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik laat me echt niet weerhouden om dan naar buiten te gaan. Om eerlijk te zijn. Jezus... er gaat niemand dood als we de hond uitlaten.
Ja dan heeft half NL een uitzondering weer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onzin natuurlijk......zullen vast uitzonderingen komen daarvoor
Dat lijkt mij ook. Wanneer is de soep nou wel daadwerkelijk zo heet gegeten als-ie werd opgediend afgelopen jaar? Als de bloemist en de chocolatier gewoon open zijn wanneer alle non-essentiële winkels dicht moeten, mag je echt wel tijdens de avondklok je hond uitlaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onzin natuurlijk......zullen vast uitzonderingen komen daarvoor
Ik vind het ook niet raar dat ze opties openhouden. Maar dit soort berichten komen in de media doordat een woordvoerder een ‘scoop’ voor een journalist heeft, of doordat een kamerlid met een journalist babbelt. Oftewel, ze houden geen opties open, ze bespreken het serieus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar dat ze alle opties openhouden. Beter zo dan alvast in september roepen dat "een situatie zoals maart niet meer gaat gebeuren" en daar vervolgens op terug moeten komen.
Het OMT wil het nu...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Mocht het echt helemaal verkeerd gaan en er geen andere mogelijkheden zijn, dan is een avondklok de laatste optie die ze hebben. Maar vooralsnog is daar helemaal geen sprake van, zeker niet zolang de trend juist dalend is.
Het OMT hoeft zich dan ook alleen maar druk te maken om het virus, niet om draagvlak/de gevolgen voor de maatschappij. Makkelijk roepen voor ze.quote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik laat me echt niet weerhouden om dan naar buiten te gaan. Om eerlijk te zijn. Jezus... er gaat niemand dood als we de hond uitlaten.
en dan vinden sommigen dat ik overdrijf hahahaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Wanneer is de soep nou wel daadwerkelijk zo heet gegeten als-ie werd opgediend afgelopen jaar? Als de bloemist en de chocolatier gewoon open zijn wanneer alle non-essentiële winkels dicht moeten, mag je echt wel tijdens de avondklok je hond uitlaten natuurlijk.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | niet-IC IC Totaal 04/01: 1764 (+45) 463 (-4) 2227 05/01: 1701 (-63) 430 (-33) 2131 06/01: 1672 (-29) 405 (-25) 2077 07/01: 1634 (-38) 382 (-23) 2016 08/01: 1616 (-18) 378 (-4) 1994 09/01: 1549 (-76) 379 (+1) 1928 10/01: 1584 (+35) 371 (-8) 1955 11/01: 1642 (+58) 378 (+7) 2020 |
Rutte iig wel. Het is meer dat de burgemeesters, politie en kamer nog niet voor zijn.quote:
Nee, het kabinet laat het onderzoeken om te kijken of het een optie is. De burgemeesters niet.quote:
Het komt er denk ik op neer dat ik niet zoveel waarde hecht aan dat "laten onderzoeken". Het komt op mij over dat ze het OMT niet willen passeren door de indruk te wekken dat ze het wel serieus nemen. Maar welke maatregel is er nou onderzocht voordat-ie werd ingevoerd? Dat gebeurde eerder toch helemaal niet, of heb ik het mis?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, het kabinet laat het onderzoeken om te kijken of het een optie is. De burgemeesters niet.
"Deze actie, op dat moment, hadden we niet aan zien komen", aldus de woordvoerder. Volgens ingewijden waren lokale boa's te druk belast met het handhaven 'achter de voordeur'. "Ik heb wel tien keer gebeld met de kliklijn, maar ze komen niet" aldus een buurvrouw.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
Met de huidige handhaving zou je, ondanks avondklok, nog een orgie voor het politiebureau kunnen houden nadat je ze een uitnodiging hebt gestuurd.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:30 schreef Elan het volgende:
Na 21:00 ook echt, wat zijn dit voor nazipraktijken.
Nog even en we moeten onze ramen gaan blinderen en Heil Rutte roepen.
Gelukkig kleine kans dat het door gaat
Maar dat is dan wel op momenten dat het aantal besmettingen toeneemt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:34 schreef Heph844 het volgende:
Ik hoorde vandaag een podcast van het NRC waarin Tom-Jan Meeus te gast was. Hij gaf aan dat politici over het algemeen populairder worden als ze strenge maatregelen afkondigen. Rutte is momenteel ook populairder dan ooit.
Ik heb toch het gevoel dat zulke overwegingen mee gaan spelen naarmate we dichter bij de verkiezingen komen.
Het gros van de dingen die het OMT wilde zijn toch ingevoerd? Er zijn een aantal dingen die het OMT niet wilde die toch ingevoerd zijn, maar er is niet voor niets telkens een discussie tussen MinEZ en MinVWS geweest omdat er alleen naar de zorg gekeken werd. Of dat er geen gedragswetenschappers in het OMT zaten waardoor ze puur stuurden op virusbestrijding en niets eromheen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt er denk ik op neer dat ik niet zoveel waarde hecht aan dat "laten onderzoeken". Het komt op mij over dat ze het OMT niet willen passeren door de indruk te wekken dat ze het wel serieus nemen. Maar welke maatregel is er nou onderzocht voordat-ie werd ingevoerd? Dat gebeurde eerder toch helemaal niet, of heb ik het mis?
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ze bij een dalende trend de maatregelen gaan verscherpen, en dan al helemaal niet iets draconisch als een avondklok gaan invoeren.
In Vlaanderen. In Wallonië is het vanaf 22:00 dacht ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
België vanaf 00 uur. Lijkt mij ook een stukje redelijker.
Anders kun je zelfs niet meer een blokje om na het eten, dat gaat wel heel ver.
20:00 is idioot dan zijn veel supermarkten ook nog gewoon open en mensen moeten hun hond uitlaten voor de nacht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Vlaanderen. In Wallonië is het vanaf 22:00 dacht ik.
Mij lijkt ook 22.00 uur best redelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
20:00 is idioot dan zijn veel supermarkten ook nog gewoon open en mensen moeten hun hond uitlaten voor de nacht.
Vind je het ook nog oke als ze jou op je zolderkamer opsluiten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:36 schreef Draak31 het volgende:
Zal wel weer een slappe hap worden vanavond. Even doorpakken nu, kantoren ook sluiten, avondklokje, handhaven.
Dat denk ik ook. Vandaag is er duidelijk een daling zichtbaar. Hoezo dan nog verder verscherpen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt er denk ik op neer dat ik niet zoveel waarde hecht aan dat "laten onderzoeken". Het komt op mij over dat ze het OMT niet willen passeren door de indruk te wekken dat ze het wel serieus nemen. Maar welke maatregel is er nou onderzocht voordat-ie werd ingevoerd? Dat gebeurde eerder toch helemaal niet, of heb ik het mis?
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ze bij een dalende trend de maatregelen gaan verscherpen, en dan al helemaal niet iets draconisch als een avondklok gaan invoeren.
Mij lijkt een avondklok überhaupt onredelijk. Ga eerst lekker een keer achter de fanatieke kantoortijgers aan. Dat had hij belooft tenslotte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mij lijkt ook 22.00 uur best redelijk.
20:00? In je vorige post schreef je 21:00.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
20:00 is idioot dan zijn veel supermarkten ook nog gewoon open en mensen moeten hun hond uitlaten voor de nacht.
Onze hond is toch al duur. Kan er nog wel bijquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Speciaal voor tuig zoals jij wil de BOA-bond daarom boetes van duizend euro.
Dacht ik maar het is kennelijk 20:00 als Rutte z'n zin krijgtquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
20:00? In je vorige post schreef je 21:00.
Dit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij lijkt een avondklok überhaupt onredelijk. Ga eerst lekker een keer achter de fanatieke kantoortijgers aan. Dat had hij belooft tenslotte.
22hr in de winter is onzin in die zin dat er geen kip op straat is. Doe dan 20hr, maar daar pak je in de winter juist echt de verkeerde mensen mee denk ik. In de zomer is dat logischer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mij lijkt ook 22.00 uur best redelijk.
Mag je dan ook niet meer de hond uitlaten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dacht ik maar het is kennelijk 20:00 als Rutte z'n zin krijgt
Er zal wel een waslijst aan uitzonderingen zijn. Zoals altijd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mag je dan ook niet meer de hond uitlaten?
Het is symbolisch ook een niet te onderschatten maatregel. Dat de Staat almachtig is en dat we haar geduld dus niet op de proef moeten stellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij lijkt een avondklok überhaupt onredelijk. Ga eerst lekker een keer achter de fanatieke kantoortijgers aan. Dat had hij belooft tenslotte.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/quote:Weer anderhalve meter afstand tussen leerlingen middelbare school. Zo meer informatie.
Ja, ik zag het net. Degene die dat bedacht heeft is denk ik al een tijdje niet meer in een school geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/
Gaat ook lekker gebeuren[ afbeelding ]
Oke Stalin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is symbolisch ook een niet te onderschatten maatregel. Dat de Staat almachtig is en dat we haar geduld dus niet op de proef moeten stellen.
Een soort strafkamp voor de bevolking. De maatregelen tot nu toe zijn vooral gericht op het afpakken van leuke dingen in het publieke domein. Misschien moet deze bevolking ook eens gaan voelen dat de overheid ook in je persoonlijke levenssfeer kan ingrijpen als je niet luistert.
Ja, ook colaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:53 schreef tesssssssss het volgende:
Er zijn nu ook gorilla's met corona.
Even ander onderwerp wel, ja.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-en-milde-klachten
Leuke maatregel maar gaat in de praktijk natuurlijk niks terecht van komen. Maarja, dan kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze iets gedaan hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik zag het net. Degene die dat bedacht heeft is denk ik al een tijdje niet meer in een school geweest.
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.htmlquote:De invoering van een avondklok is zondag door het kabinet besproken, zeggen Haagse ingewijden tegen de NOS. Maar premier Rutte en minister De Jonge gaan deze maatregel vanavond niet aankondigen, want er is veel weerstand tegen. Onder meer de burgemeesters en de politie willen er niet aan.
De corona-experts van het OMT zien het invoeren van een avondklok, waarbij mensen na een bepaald tijdstip zoveel mogelijk thuis moeten blijven, als een manier om weer het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden.
Maar het kabinet ziet nog te veel bezwaren. Niet alleen is er de weerstand van burgemeesters en politie, ook is de maatregel moeilijk te handhaven. Er zouden te veel uitzonderingen moeten worden gemaakt voor mensen die een dringende reden hebben om toch 's avonds over straat te gaan.
Mogelijk wordt de avondklok nog wel aan de Tweede Kamer voorgelegd.
En je bent op school nog een bult meer tijd kwijt aan randverschijnselen, dus het gaat gewoon weer ten koste van de les, van het contact met je leerlingen en noem de hele riedel maar op - en het einde van het liedje is dat de hele meute weer bij elkaar op schoot zit zo gauw ze de poort uit lopen. Voor zover ze het in het schoolgebouw al niet doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Leuke maatregel maar gaat in de praktijk natuurlijk niks terecht van komen. Maarja, dan kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze iets gedaan hebben.
Vast wel, want die zijn ontzettend essentieel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige voordeel van een avondklok is dat al die zelfbenoemde experts s avonds niet meer in al die talkshows hun onzin kunnen verkopen.
Die horen bij de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige voordeel van een avondklok is dat al die zelfbenoemde experts s avonds niet meer in al die talkshows hun onzin kunnen verkopen.
Dat gaat niet lukken. Alsof je jeugd 1,5m uit elkaar kan houden. Volwassenen lukt het al niet eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef trein2000 het volgende:
Anderhalvemeterregel terug op de middelbarere scholen. Goede zaak.
Die mensen die dit bedenken leven echt op een andere planeet, tenenkrommend gewoon. Wat een bord hebben die voor hun hoofd. Hoe kan Nederland dit circus al 10 maanden serieus nemen, en opvolgen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)delbare-scholen.html
Toch nog iets nieuws voor vanavond. Ik zie het echt voor me dat zulke berichten met die titels over 4 jaar weer komen als de maatregelen op dat moment zijn opgeheven.
Dat we ook echt denken: “oja, die 1,5 meter regel van toen weer”
Wel in de lokalen bijvoorbeeld. Kwestie van de stoeltjes zo neerzetten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:07 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken. Alsof je jeugd 1,5m uit elkaar kan houden. Volwassenen lukt het al niet eens.
Wordt er dan ook goed geventileerd? Anders heeft het waarschijnlijk nog weinig effect.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel in de lokalen bijvoorbeeld. Kwestie van de stoeltjes zo neerzetten.
Dat het dan in de gang even misloopt, tja het zij zo.
Ik laat het doorlopen, maar betaal ook alleen voor mezelf. 3 tientjes per maand.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:11 schreef craziness het volgende:
Wat doen jullie met sportabonnementen? Tijdens de vorige lockdown heb ik meerdere abonnementen (meerdere gezinsleden) gewoon doorbetaald ter steun, maar ik denk er aan om nu terugbetaald te krijgen. Kan niet bezig blijven natuurlijk.
Same. (Wel het dubbele 😬) maar kleine sportschool die ik het ook gun. En eigenbelang natuurlijk; wil niet dat ze omvallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ik laat het doorlopen, maar betaal ook alleen voor mezelf. 3 tientjes per maand.
Ja ik zit er ook op die manier in. En ze bieden veel home workouts aan, dus ze proberen wel wat te doen op die manierquote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:14 schreef trustychords het volgende:
[..]
Same. (Wel het dubbele 😬) maar kleine sportschool die ik het ook gun. En eigenbelang natuurlijk; wil niet dat ze omvallen.
Precies. En dan laat je ze in de klas zitten en de leerkrachten verschuiven waar dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles gaat sowieso omvallen als dit nog een paar maandjes duurt, dus beter houd je het gewoon in je eigen zak. Zou geen moeite meer doen. Er is geen bedrijf die dit gaat overleven, overheidsteun is een fooitje en puur bedoeld als WW voor de werknemers. Het houdt het bedrijf niet overeind.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:14 schreef trustychords het volgende:
[..]
Same. (Wel het dubbele 😬) maar kleine sportschool die ik het ook gun. En eigenbelang natuurlijk; wil niet dat ze omvallen.
Gaat hier om bijna 100 euro per maand. Gaat waarschijnlijk minstens twee maanden duren, misschien nog wel drie of vier. Geef ik liever uit aan wat anders..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ik laat het doorlopen, maar betaal ook alleen voor mezelf. 3 tientjes per maand.
Dan is dat anders, dat snap ik. Ik denk trouwens dat de sportscholen als eerste weer open gaan en dat dat in februari wel kan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:18 schreef craziness het volgende:
[..]
Gaat hier om bijna 100 euro per maand. Gaat waarschijnlijk minstens twee maanden duren, misschien nog wel drie of vier. Geef ik liever uit aan wat anders..
Laten we het hopen!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dan is dat anders, dat snap ik. Ik denk trouwens dat de sportscholen als eerste weer open gaan en dat dat in februari wel kan.
Geen idee hoe groot klassen tegenwoordig zijn maar in mijn tijd waren alle plekken bezet. In de proefwerkopstelling met alle tafels los van elkaar zat er krap een meter tussen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vriendin heeft het stopgezet. Is nu aan het wandelen gegaan. Zolang dat nog mag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:11 schreef craziness het volgende:
Wat doen jullie met sportabonnementen? Tijdens de vorige lockdown heb ik meerdere abonnementen (meerdere gezinsleden) gewoon doorbetaald ter steun, maar ik denk er aan om nu terugbetaald te krijgen. Kan niet bezig blijven natuurlijk.
Dan kan dus niet de hele klas tegelijk naar school.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geen idee hoe groot klassen tegenwoordig zijn maar in mijn tijd waren alle plekken bezet. In de proefwerkopstelling met alle tafels los van elkaar zat er krap een meter tussen.
Ja, want dat is echt totale onzin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:27 schreef halfway het volgende:
Ben ik nou de enige die ziet dat Rutte, Trump trekjes krijgt?
Zijn z’n handen gekrompen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:27 schreef halfway het volgende:
Zo verstandig is Rutte niet. Doe eens normaal!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:27 schreef halfway het volgende:
Avondklok heeft geen tijdsduur?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:30 schreef Sfancta het volgende:
Hele dag bezig geweest met hond te leren in de woonkamer te schijten. Alvast op voorhand.
Hierdoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ja, want dat is echt totale onzin.
Vertel dan eens uitgebreid waar je dat, volgens jou, aan kan zien?
Haha Rutte vergelijken met de beste wereldleider ooitquote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:27 schreef halfway het volgende:
De middelbare school van mijn dochter had al sinds de herfstvakantie dat maar de helft van de leerlingen tegelijk op school moest zijn. En daarnaast verschoven les- en pauzetijden zodat het ook in de kantine minder druk was. Dat ging behoorlijk goed, alleen in de gangen konden ze geen afstand houden en daar moesten ze mondkapjes op.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Of desnoods in de scholen zuipenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:36 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan kunnen de kroegen ook weer open![]()
1000 euro als het aan de boa ligtquote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:35 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
¤95,- boete voor hont uitlaten na 20:00?
Het is dan wachten op de verhalen van boa's die in elkaar gehoekt worden nadat ze iemand die even iets uit de auto pakt beboeten.quote:
En tegelijkertijd de excessen laten lopen. Feestje met 30 man? Niet meer doen. Om 20.02 buiten lopen? Hier, een boete. Levensgevaarlijk wat je doet!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Het is dan wachten op de verhalen van boa's die in elkaar gehoekt worden nadat ze iemand die even iets uit de auto pakt beboeten.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:31 schreef halfway het volgende:
[..]
Hierdoor.
De alarmbellen rinkelen weer in politiek Den Haag, want hoewel de meerderheid van de Tweede Kamer het er niet mee eens is, wil mark Rutte toch graag een avondklok.
Bron Panorama
Dat durft toch geen weldenkend mens meer uit te schrijven?quote:
quote:
yesquote:
Die narcist die is uitgekotst door zijn eigen volk op een paar rednecks na?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:32 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Haha Rutte vergelijken met de beste wereldleider ooit
Rutte gaat daar niet over. Grapperhaus moet dat afkondigenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:43 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Panorama. Is dat tegenwoordig een bron als je echt nergens anders een gelijke mening kan vinden?
Ben zelf niet voor een avondklok, maar als Rutte dat nodig acht dan kan de regering dat natuurlijk gewoon beslissen. De Tweede Kamer kan daar dan ook weer wat van vinden, zo werkt het nou eenmaal. Om hem dan maar te vergelijken met Trump .... tsja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |