Mits die maatregel als optie in de coronawet genoemd staat. De avondklok staat daar niet in.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?
Gewoon aluminium folie plakken op de plek waar je gevaccineerd bent.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:59 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Alleen maar om de brave burgers te pesten.
En om alles van ze te weten te komen zodat ze als poppetjes gestuurd kunnen worden natuurlijk.
Ja en nee. In beginsel moet het vooraf maar in spoedgevallen mag het kabinet er voor kiezen om het achteraf te doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, de Kamer hoeft het niet te bekrachtigen. Als ze binnen een week niet aan de bel trekken gaat dat automatisch. Of het via de Kamer te stoppen is blijft een beetje vaag, maar volgens mij wel - achteraf.
Het is al heel lang de heersende conclusie onder alle onderzoeken, althans wel pre-Britse variant. Kijk, als de sluiting van de scholen nou een significante daling van de besmettingen onder kinderen/jongeren zou opleveren, dan vind ik het persoonlijk nog steeds een te zwaar middel, maar dan kun je in elk geval motiveren waarom het een goed idee zou zijn. Als je nu ziet dat de cijfers onder die leeftijdsgroep niet echt dalen, en ook uit onderzoeken blijkt dat een school gemiddeld genomen helemaal niet zo'n gevaarlijke setting is, dan wordt het wel erg slecht verkoopbaar.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:55 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Er zijn meer studies bekent dat scholen helemaal niet zo de drijfveer zijn achter de besmettingen. Dan zijn het wel vaak de lagere scholen omdat in veel landen het voortgezet onderwijs en hoger gesloten zijn. Het risico is niet 0 maar het is wel kleiner dan wat veel mensen beweren. Maar omdat we ons wijs hebben gemaakt dat we het virus kunnen weg drukken (wat onzin is kijk naar alle oude voorbeeld landen die nu ook in de shit zitten) moet gewoon alles dicht.
Doe eens niet zo gek, hoe ga ik dan Netflix direct op mijn netvlies krijgen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon aluminium folie plakken op de plek waar je gevaccineerd bent.
Dan kunnen de 5G zendmasten je niet meer besturen
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef GemMagic het volgende:
Dit patroon gaat natuurlijk naadloos over in de ontdekking van een volgende variant die weer nieuwe maatregelen vereist, net zo lang tot we er een tegenkomen waarvan we menen dat het vaccin niet helpt en we zo nog weer een jaar in lockdown zitten.
Ja, ik ook. Waar is de persco vanavond, MinVWS? Iemand die een livestream bij het torentje op kan zetten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef trein2000 het volgende:
Laat ik het zo zeggen. Als “urgentie uitstralen” nog steeds het argument voor de avondklok is vind ik dat volstrekt onvoldoende...
Simpel. Thuis eerst je aluminium gordijnen dicht doen, en dan het aluminium folie van je arm halenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Doe eens niet zo gek, hoe ga ik dan Netflix direct op mijn netvlies krijgen?
J&V geloof ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, ik ook. Waar is de persco vanavond, MinVWS? Iemand die een livestream bij het torentje op kan zetten?
Hele kleine tip voor wie je post leest en denkt, goh wat een goed idee, een kooi van Faraday (dat rijmt!)quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Simpel. Thuis eerst je aluminium gordijnen dicht doen, en dan het aluminium folie van je arm halen
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.htmlquote:Avondklok wel besproken, maar komt er niet
De invoering van een avondklok is zondag door het kabinet besproken, zeggen Haagse ingewijden tegen de NOS. Maar premier Rutte en minister De Jonge gaan deze maatregel vanavond niet aankondigen, want er is veel weerstand tegen. Onder meer de burgemeesters en de politie willen er niet aan.
De corona-experts van het OMT zien het invoeren van een avondklok, waarbij mensen na een bepaald tijdstip zoveel mogelijk thuis moeten blijven, als een manier om weer het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden.
Maar het kabinet ziet nog te veel bezwaren. Niet alleen is er de weerstand van burgemeesters en politie, ook is de maatregel moeilijk te handhaven. Er zouden te veel uitzonderingen moeten worden gemaakt voor mensen die een dringende reden hebben om toch 's avonds over straat te gaan.
Mogelijk wordt de avondklok nog wel aan de Tweede Kamer voorgelegd.
Vanavond geven Rutte en De Jonge weer een persconferentie over de coronamaatregelen, Zij zullen naar verwachting gaan melden dat de lockdown met drie weken wordt verlengd. Als het kan, gaan de basisscholen en kinderopvangcentra op 25 januari weer open.
Ik vind ze makkelijker. Je gebruikt de volledige oppervlakte, bij chirurgische maskers is dat niet het geval omdat de doek tegen je gezicht aangetrokken wordt bij het inademen. Voor brildragers zijn ze ook handiger, geen beslagen bril want de maskers sluiten (als ze goed zijn) volledig af. Bij de Chinese KN95 maskers die ik heb was dat niet het geval, de elastiekjes zijn te dun/lang, heb ze moeten inkorten (met naaigaren en een druppel superglue).quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma?
Over een maand de IJslandse variant, daarna de nog gevaarlijkere Chileense variant, daarna hebben we nog de Angolese variant., etc. we kunnen nog wel even door hoor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.
De woorden ‘nog’ en ‘mogelijk’ en ‘advies aan OMT gevraagd’ zijn cruciaal en geven aan dat ie nog niet van tafel is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:09 schreef Tijn het volgende:
Waarom blijven mensen bezig met die avondklok? Het is toch duidelijk dat-ie er niet komt, of geloven jullie de NOS niet?
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.html
Duidelijk toch?
Het punt is dat je in een patroon belandt bent. Nieuwe mutatie? Weer maatregelen en lockdowns. Vaccins werken niet meer? Weer een jaar verder.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:00 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hou toch eens op met die onzin. Ze gaan echt wel versoepelen wanneer dat kan. Je snapt toch zelf ook wel dat het niet slim is om de seconde dat de trend gekeerd is gelijk de maatregelen op te heffen? Dan heb je alleen maar last gehad van de lockdown, zonder dat we er enig voordeel uit halen.
RTL, die ik ook geloof meldt iets anders. Namelijk dat het OMT om nadere onderbouwing is gevraagd Engineering later mogelijk alsnog wordt ingevoerd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:09 schreef Tijn het volgende:
Waarom blijven mensen bezig met die avondklok? Het is toch duidelijk dat-ie er niet komt, of geloven jullie de NOS niet?
[..]
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.html
Duidelijk toch?
Hij is wel van tafel voor vanavond in elk geval.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De woorden ‘nog’ en ‘mogelijk’ en ‘advies aan OMT gevraagd’ zijn cruciaal en geven aan dat ie nog niet van tafel is.
In het Nos-journaal van 17.00 waren ze toch iets minder zeker daarvan, dan eerder op de dag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij is wel van tafel voor vanavond in elk geval.
Dat roepen ze al sinds maart eigenlijk. Het is duidelijk dat deze maatregel als laatste zal komen. The Last Stand van deze regering. Verbaas me erover dat er weinig tot niet wordt gesproken over strengere handhaving.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:11 schreef chratnox het volgende:
[..]
De woorden ‘nog’ en ‘mogelijk’ en ‘advies aan OMT gevraagd’ zijn cruciaal en geven aan dat ie nog niet van tafel is.
Daar twijfel ik niet aan, maar vooralsnog hangt ie als een zwaard van damocles boven de mensen. Als je niet goed je best gaat doen; avondklok. Als je niet netjes naar ons luistert: avondklok. Als het niet goed gaat met de Britse: avondklokquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja dankje de koekoek. Dat zegt helemaal niks. Men is er nog steeds mee bezig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:12 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja komt dat die wel wat doen in tegenstelling tot die vodjes die we hier gebruiken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ja, zon FFP2 is echt benauwd.....
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:03 schreef GemMagic het volgende:
Dit patroon gaat natuurlijk naadloos over in de ontdekking van een volgende variant die weer nieuwe maatregelen vereist, net zo lang tot we er een tegenkomen waarvan we menen dat het vaccin niet helpt en we zo nog weer een jaar in lockdown zitten.
Ik denk niet dat ze strenger kunnen handhaven zonder in te perken op andere zaken. Geeft ook niet een al te best signaal als de politie niet komt omdat er ingebroken is omdat ze het druk hebben met coronaboetes uitdelen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds maart eigenlijk. Het is duidelijk dat deze maatregel als laatste zal komen. The Last Stand van deze regering. Verbaas me erover dat er weinig tot niet wordt gesproken over strengere handhaving.
over wat voor avondklok hebben ze het eigenlijk qua tijd?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan, maar vooralsnog hangt ie als een zwaard van damocles boven de mensen. Als je niet goed je best gaat doen; avondklok. Als je niet netjes naar ons luistert: avondklok. Als het niet goed gaat met de Britse: avondklok
En als jij wel je best doet maar je buurman niet: avondklok. Oftewel: je eigen invloed is marginaal. Werken altijd heel goed, dat soort prisoners dilemmas.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Daar twijfel ik niet aan, maar vooralsnog hangt ie als een zwaard van damocles boven de mensen. Als je niet goed je best gaat doen; avondklok. Als je niet netjes naar ons luistert: avondklok. Als het niet goed gaat met de Britse: avondklok
Zo zie ik het ook. Mocht het echt helemaal verkeerd gaan en er geen andere mogelijkheden zijn, dan is een avondklok de laatste optie die ze hebben. Maar vooralsnog is daar helemaal geen sprake van, zeker niet zolang de trend juist dalend is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:13 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat roepen ze al sinds maart eigenlijk. Het is duidelijk dat deze maatregel als laatste zal komen. The Last Stand van deze regering. Verbaas me erover dat er weinig tot niet wordt gesproken over strengere handhaving.
20:00 tot 05:00 las ik ergens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
over wat voor avondklok hebben ze het eigenlijk qua tijd?
20.00 - 06.00quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
net zoals vroeger, als de lantaarnpalen aan gaanquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:08 schreef halfway het volgende:
Avondklok is een rode grens, gaan ze ook nog eisen hoelaat je thuis moet zijn?
Achterlijke debielen.
ik hoop 19u danquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
Maar doordat er nog steeds berichten over zijn en het niet keihard ontkracht is geeft aan dat er juist sprake van is. Dat ie vandaag niet komt houdt niet in dat ie niet komt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Mocht het echt helemaal verkeerd gaan en er geen andere mogelijkheden zijn, dan is een avondklok de laatste optie die ze hebben. Maar vooralsnog is daar helemaal geen sprake van, zeker niet zolang de trend juist dalend is.
RIP onze hondquote:
ik heb nog wel wat kunstgras over voor jequote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras.
Dan leg je maar een grasmat aan in de woonkamer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras.
Ik vind het niet zo raar dat ze alle opties openhouden. Beter zo dan alvast in september roepen dat "een situatie zoals maart niet meer gaat gebeuren" en daar vervolgens op terug moeten komen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar doordat er nog steeds berichten over zijn en het niet keihard ontkracht is geeft aan dat er juist sprake van is. Dat ie vandaag niet komt houdt niet in dat ie niet komt.
RIP Het laatste stukje sociaal leven dat ik nog over had. Die ene keer in de twee weken dat we ergens een potje gaan klaverjassen kan er ook nog wel vanaf.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras. En dan hebben wij er nog eentje die geen wandeling nodig heeft.
dat heb ik gewoon voor onze nijntjes hahahaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan leg je maar een grasmat aan in de woonkamer.
Met vriendelijke groet,
Hugo & Mark
Gaan we zeker overwegenquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Dan leg je maar een grasmat aan in de woonkamer.
Met vriendelijke groet,
Hugo & Mark
WAT ? had jij een stukje sociaal leven ?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
RIP Het laatste stukje sociaal leven dat ik nog over had. Die ene keer in de twee weken dat we ergens een potje gaan klaverjassen kan er ook nog wel vanaf.
Met een avondklok is dat ook de grootste groep die je raakt. Hondenuitlaters. Feestjes zullen gewoon door blijven gaan; dan blijven ze gewoon lekker slapen. Bv. Als ze al in durven te grijpen in bepaalde wijken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
RIP onze hondDie poept en plast toch echt alleen op gras. En dan hebben wij er nog eentje die geen wandeling nodig heeft.
België vanaf 00 uur. Lijkt mij ook een stukje redelijker.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
[..]
thanks, dat is wel heel vroeg in de avond
Na de behoefte van de hond het kunstgras een doos in doen en naar MinVWS sturen. Dit is wat je krijgt met een avondklok, groetjesquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:19 schreef Predator40 het volgende:
[..]
ik heb nog wel wat kunstgras over voor je
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |