Nee, als de sluiting van de scholen niet tot een daling van de besmettingen onder de mensen in de school (met name leerlingen dus) leidt, dan heeft het ook geen nut om ze te sluiten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als ze elkaar wel in het klaslokaal besmetten en de leerkrachten ook dan is dat beter of zo?
Jawel, ouders thuis houden...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, als de sluiting van de scholen niet tot een daling van de besmettingen onder de mensen in de school (met name leerlingen dus) leidt, dan heeft het ook geen nut om ze te sluiten.
Die logica gaat niet op voor de middelbare scholieren, en dat was de leeftijdsgroep waar het RIVM een uitspraak over deed.quote:
Ja als je de vraag zo poneert stuur je wel enorm, maar aan de andere kant wil je graag dat mensen niet uitsluitend redeneren vanuit eigenbelang, je moet de toevoegde waarde van het offer dat je vraagt ook wel concreet maken, anders kiezen veel mensen meteen voor nee. De vraag is waar die getallen op gebaseerd zijn en of dat de enige nuance is. Daarnaast is het goed om deze informatie inzichtelijk te hebben naast de uitslag, ipv van een kaal ja bijna iedereen is voor.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tijd terug was dat onderzoek over bereidheid om vaccinatiebewijs in te voeren om terug naar normaal te gaan. De vraagstelling daarin was een beetje als: Bent u bereid een vaccinatiebewijs te tonen om een openbaar gebouw binnen te gaan?
Ja; indien u ja kiest komen er nog 100 ziekenhuisopnames en 50 doden aan. Het kost de samenleving 100,- per huishouden
Nee: indien u nee kiest komen er nog 1000 ziekenhuisopnames en 500 doden aan. Het kost de samenleving 500,- per huishouding.
Ben wel benieuwd naar de volledige vragenlijst van deze, heeft iemand die toevallig?
oh, dat stukje heb ik gemist.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die logica gaat niet op voor de middelbare scholieren, en dat was de leeftijdsgroep waar het RIVM een uitspraak over deed.
Het lijkt het enige te zijn wat wel werkt om de echte kantoortijgers thuis te houden. Je weet wel, de typetjes die het appeltje, boterhammetje en het banaantje al klaar hebben liggen, perfect op volgorde.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, als de sluiting van de scholen niet tot een daling van de besmettingen onder de mensen in de school (met name leerlingen dus) leidt, dan heeft het ook geen nut om ze te sluiten.
Voor Hugo?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
Welke beeldspraak gaat Hugo vanavond weer gebruiken, iemand al een idee?
En nog belangrijker: is Irma ook aanwezig? Mijn fapdoekjes staan al klaar.
Je vergeet de mandarijn en de cup a soup.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt het enige te zijn wat wel werkt om de echte kantoortijgers thuis te houden. Je weet wel, de typetjes die het appeltje, boterhammetje en het banaantje al klaar hebben liggen, perfect op volgorde.
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er zo veel mensen deze maatregelen nog steunen. Heb je enig idee hoe veel mensen er werkzaam zijn in de door de lockdown getroffen sectoren? In de horeca al over de miljoen mensen als ik alle aanverwante supply chain keten er nog bij optel. Mkb bestaat ook uit miljoenen mensen. Ze kunnen mij echt niet wijsmaken dat deze mensen allemaal deze maatregelen steunen, het water staat ze tot de lippen en er is voorlopig geen enkel perspectief. De minister doet daar bovendien ook erg lacherig over:quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Mwah. Je moet onthouden dat de meeste mensen niet zo met Corona bezig zijn als wij. Die lezen niet elk artikel. Die krijgen niet elke overheid blunder mee. Die zien een persconferentie en gaan er dan vanuit dat die lui in het kabinet het wel zullen weten. Helemaal als er geen kritische vragen voorbij komen.
Het is makkelijk om onderzoeken weg te zetten als ongeloofwaardig, maar met die redenatie kan je geen enkel onderzoek meer geloven.
Ik vind het ook jammer dat er niet meer mensen klaar zijn met de maatregelen, maar ik geloof best dat de meeste mensen de situatie van nu ook echt prima vinden. Meeste mensen kunnen gewoon nog naar hun werk en zelfs hun kind kunnen ze met leugens dumpen op school.
O ja????quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als ze elkaar wel in het klaslokaal besmetten en de leerkrachten ook dan is dat beter of zo?
Ikke...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:36 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het lijkt het enige te zijn wat wel werkt om de echte kantoortijgers thuis te houden. Je weet wel, de typetjes die het appeltje, boterhammetje en het banaantje al klaar hebben liggen, perfect op volgorde.
Wiebes is gewoon zo, daar zou ik niet meer in lezen dan dit. Beetje de onhandige collega die is weglacht als hij nerveus is. Ik geloof niet dat er een achterliggende intentie is bij Wiebes. Bij die vragen over de toeslagenaffaire reageerde hij ook zo: “Ik word hier heel erg verdrietig van”quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er zo veel mensen deze maatregelen nog steunen. Heb je enig idee hoe veel mensen er werkzaam zijn in de door de lockdown getroffen sectoren? In de horeca al over de miljoen mensen als ik alle aanverwante supply chain keten er nog bij optel. Mkb bestaat ook uit miljoenen mensen. Ze kunnen mij echt niet wijsmaken dat deze mensen allemaal deze maatregelen steunen, het water staat ze tot de lippen en er is voorlopig geen enkel perspectief. De minister doet daar bovendien ook erg lacherig over:
[ twitter ]
Ik word hier erg verdrietig van. Mensen die het niet raakt in de portemonnee die even wanhopige ondernemers uitlacht. Dit zouden onze vrienden moeten zijn.
Ongelofelijk dit. Stuitende arrogantie.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:40 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon met mijn hoofd niet bij dat er zo veel mensen deze maatregelen nog steunen. Heb je enig idee hoe veel mensen er werkzaam zijn in de door de lockdown getroffen sectoren? In de horeca al over de miljoen mensen als ik alle aanverwante supply chain keten er nog bij optel. Mkb bestaat ook uit miljoenen mensen. Ze kunnen mij echt niet wijsmaken dat deze mensen allemaal deze maatregelen steunen, het water staat ze tot de lippen en er is voorlopig geen enkel perspectief. De minister doet daar bovendien ook erg lacherig over:
[ twitter ]
Ik word hier erg verdrietig van. Mensen die het niet raakt in de portemonnee die even wanhopige ondernemers uitlacht. Dit zouden onze vrienden moeten zijn.
Haha.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:42 schreef Haags het volgende:
[..]
Ikke...mis dat wel, leg/maak het altijd in de avond klaar. Heb er nu 5 minuten tijdswinst mee omdat het tijdelijk niet hoeft..
Maar het kan toch dat jongeren vanwege hun contacten, ook buiten school, altijd relatief de grootste groep zijn.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als het aantal besmettingen in die groep niet daalt terwijl de scholen dicht zijn, dan moet je je afvragen of het wel gerechtvaardigd is om ze gesloten te houden. Blijkbaar besmetten jongeren elkaar dus ergens anders dan in het klaslokaal.
Die Wiebes lijkt serieus meer op iemand uit Van Koten & De Bie dan op een echt persoon. Bizar wat een karikatuur die vent is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wiebes is gewoon zo, daar zou ik niet meer in lezen dan dit. Beetje de onhandige collega die is weglacht als hij nerveus is. Ik geloof niet dat er een achterliggende intentie is bij Wiebes. Bij die vragen over de toeslagenaffaire reageerde hij ook zo: “Ik word hier heel erg verdrietig van”
Interessant.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
O ja????
[ twitter ]
Jammer dat het niet echt bewezen is.
quote:Article Summary
In the first 9 weeks of in-person instruction in North Carolina schools, we found extremely
limited within-school secondary transmission of SARS-CoV-2[/b], determined by contact tracing.
What’s Known on This Subject
The frequency of within-school transmission of SARS-CoV-2 with in-person instruction in
communities with widespread transmission is unknown. Many school districts across the United
States are currently deciding whether or not to reopen for in-person learning for the second
semester.
What This Study Adds
We examined 11 school districts with nearly 100,000 students/staff open for 9 weeks of inperson instruction, tracking secondary transmission of SARS-CoV-2; within-school infections
were extremely rare. Each case was independently adjudicated for community or within-school
acquisition by local health departments.
Ik vind dat juist prachtig.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die Wiebes lijkt serieus meer op iemand uit Van Koten & De Bie dan op een echt persoon. Bizar wat een karikatuur die vent is.
Wie gaat dat betalen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijk dat is het betere mondkapjeswerk
Alleen blijkt dat dus niet waar. Voorlopig althans.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Als dat veel minder is dan met middelbare scholen open dan is dat toch een logische gedachte dat het geen goed idee is de boel open te gooien?
Oh dat wist ik niet, dacht dat die een 10tje per stuk waren oid.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die dingen zijn 1 euro per stuk ofzo.
Ja en je kunt ze oneindig vaak gebruiken als je de zelfbescherming niet nodig hebt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die dingen zijn 1 euro per stuk ofzo.
Hier heb je 40 ffp2-mondkapjes voor 49 euro: https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mondkapjes-40-stuks/quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Remco het volgende:
[..]
Oh dat wist ik niet, dacht dat die een 10tje per stuk waren oid.
Gaat dit dan ook even door de kamer? Dan komt die er niet namelijk. Ongelooflijk dat maatregelen niet democratisch besloten worden eigenlijk. Volgens mij is er zelfs een motie ingediend tegen de avondklok, en is met een meerderheid gewonnen. Ze doen gewoon hun eigen zin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Komt die er nu toch weer wel?
Het virus is een viergangen-diner. We hebben ons hoofdgerecht nog niet eens op maar veel mensen zitten al vol. Mensen houd vol. Het nagerecht moet ook nog komen. Pas daarna mag iedereen van tafel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
Welke beeldspraak gaat Hugo vanavond weer gebruiken, iemand al een idee?
Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Ja en je kunt ze oneindig vaak gebruiken als je de zelfbescherming niet nodig hebt.
Vanavond niet, maar om het te onderbouwen is het wel noodzakelijk. Overigens hebben ze deze vraag al 10x aan het OMT gesteld. Nu dan weer in het kader van de Britse variant maar je krijgt natuurlijk weer hetzelfde antwoord.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Komt die er nu toch weer wel?
ja, zon FFP2 is echt benauwd.....quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:
[..]
Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma?
De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Gaat dit dan ook even door de kamer? Dan komt die er niet namelijk. Ongelooflijk dat maatregelen niet democratisch besloten worden eigenlijk. Volgens mij is er zelfs een motie ingediend tegen de avondklok, en is met een meerderheid gewonnen. Ze doen gewoon hun eigen zin.
En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ook wel grappig dat de 'Britse variant" nu als grondslag voor de maatregelen is, i.p.v. de besmettingen en ziekenhuisopnames. Doelpalen worden steeds verschoven.
In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.
Als het zo'n crisissituatie was, dan had het al afgekondigd kunnen worden. Daarvoor hoef je niet er al het hele weekend over te praten om het dan pas vanavond om 19u al dan niet publiek te maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.
Nee, de Kamer hoeft het niet te bekrachtigen. Als ze binnen een week niet aan de bel trekken gaat dat automatisch. Of het via de Kamer te stoppen is blijft een beetje vaag, maar volgens mij wel - achteraf.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:
[..]
In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?
Je snapt niet waarom ze in Lansingerland gaan testen merk ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.
Bovendien: eerst 2 weken nadenken voordat ze besluiten om heel Lansingerland te gaan testen...
Nou ja. Die Britse variant heeft wel de potentie om voor flinke stijgingen te zorgen, dus indirect gaat het ze nog steeds om het aantal besmettingen en opnames.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ook wel grappig dat de 'Britse variant" nu als grondslag voor de maatregelen is, i.p.v. de besmettingen en ziekenhuisopnames. Doelpalen worden steeds verschoven.
Er zijn meer studies bekent dat scholen helemaal niet zo de drijfveer zijn achter de besmettingen. Dan zijn het wel vaak de lagere scholen omdat in veel landen het voortgezet onderwijs en hoger gesloten zijn. Het risico is niet 0 maar het is wel kleiner dan wat veel mensen beweren. Maar omdat we ons wijs hebben gemaakt dat we het virus kunnen weg drukken (wat onzin is kijk naar alle oude voorbeeld landen die nu ook in de shit zitten) moet gewoon alles dicht.quote:
Ja allemaal zodat je straks een chip krijgt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ik gebruik die krengen nu al. Die zien er echt niet uit maar wel safe van dat gepeupel in mijn Jumboquote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijk dat is het betere mondkapjeswerk
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.
Bovendien: eerst 2 weken nadenken voordat ze besluiten om heel Lansingerland te gaan testen...
In de UK was het een aantal weken terug nog hosanna, met grote versoepelingen. Kan ook best de oorzaak zijn van de situatie aldaar, en niet de besmettelijkheid op zich.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nou ja. Die Britse variant heeft wel de potentie om voor flinke stijgingen te zorgen, dus indirect gaat het ze nog steeds om het aantal besmettingen en opnames.
Daar zijn gewoon onderzoeken naar gedaan. Ik ben het echt heel vaak met je eens en ik denk ook echt wel dat er potentie is dat ze eventuele maatregelen gaan misbruiken in de toekomst (griepseizoen vooral), maar dit is gewoon onjuist. Die Britse mutatie is er gewoon en die verspreid ook inderdaad sneller.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.
Alleen maar om de brave burgers te pesten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.
Die onderzoeken zijn er niet voor niets he. Onafhankelijke wetenschappers die er onderzoek naar hebben gedaan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
In de UK was het een aantal weken terug nog hosanna, met grote versoepelingen. Kan ook best de oorzaak zijn van de situatie aldaar, en niet de besmettelijkheid op zich.
Hou toch eens op met die onzin. Ze gaan echt wel versoepelen wanneer dat kan. Je snapt toch zelf ook wel dat het niet slim is om de seconde dat de trend gekeerd is gelijk de maatregelen op te heffen? Dan heb je alleen maar last gehad van de lockdown, zonder dat we er enig voordeel uit halen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |