abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:48:13 #126
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_197364719
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Die dingen zijn 1 euro per stuk ofzo.
Ja en je kunt ze oneindig vaak gebruiken als je de zelfbescherming niet nodig hebt.
Sui cuique mores fingunt fortunam
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:49:12 #127
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_197364736
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Remco het volgende:

[..]

Oh dat wist ik niet, dacht dat die een 10tje per stuk waren oid.
Hier heb je 40 ffp2-mondkapjes voor 49 euro: https://hulptroepen.nu/product/ffp2-mondkapjes-40-stuks/
pi_197364749
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Komt die er nu toch weer wel?
Gaat dit dan ook even door de kamer? Dan komt die er niet namelijk. Ongelooflijk dat maatregelen niet democratisch besloten worden eigenlijk. Volgens mij is er zelfs een motie ingediend tegen de avondklok, en is met een meerderheid gewonnen. Ze doen gewoon hun eigen zin.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_197364751
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:39 schreef Caland het volgende:
Welke beeldspraak gaat Hugo vanavond weer gebruiken, iemand al een idee?
Het virus is een viergangen-diner. We hebben ons hoofdgerecht nog niet eens op maar veel mensen zitten al vol. Mensen houd vol. Het nagerecht moet ook nog komen. Pas daarna mag iedereen van tafel.
pi_197364755
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:48 schreef GemMagic het volgende:

[..]

Ja en je kunt ze oneindig vaak gebruiken als je de zelfbescherming niet nodig hebt.
Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma? :P
pi_197364765
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:47 schreef Houtenbeen het volgende:
[ twitter ]
Komt die er nu toch weer wel?
Vanavond niet, maar om het te onderbouwen is het wel noodzakelijk. Overigens hebben ze deze vraag al 10x aan het OMT gesteld. Nu dan weer in het kader van de Britse variant maar je krijgt natuurlijk weer hetzelfde antwoord.
pi_197364775
Ook wel grappig dat de 'Britse variant" nu als grondslag voor de maatregelen is, i.p.v. de besmettingen en ziekenhuisopnames. Doelpalen worden steeds verschoven.
pi_197364780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:50 schreef chratnox het volgende:

[..]

Met een FFP2 masker is ‘t toch wel lastiger ademen? Moet ik straks een briefje meenemen waarom ik een ‘normaal’ masker op heb met mn astma? :P
ja, zon FFP2 is echt benauwd..... :{
woensdag 28 oktober 2020 15:54 schreef Kyran het volgende:[/b]
Even screenshot gemaakt van dit moment. Predator en sorry zeggen
pi_197364788
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:49 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Gaat dit dan ook even door de kamer? Dan komt die er niet namelijk. Ongelooflijk dat maatregelen niet democratisch besloten worden eigenlijk. Volgens mij is er zelfs een motie ingediend tegen de avondklok, en is met een meerderheid gewonnen. Ze doen gewoon hun eigen zin.
De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:53:05 #135
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_197364801
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Ook wel grappig dat de 'Britse variant" nu als grondslag voor de maatregelen is, i.p.v. de besmettingen en ziekenhuisopnames. Doelpalen worden steeds verschoven.
En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.

Bovendien: eerst 2 weken nadenken voordat ze besluiten om heel Lansingerland te gaan testen... :')
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_197364802
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Confetti het volgende:

[..]

De wetgever heeft ooit bepaald dat deze maatregel bij Koninklijk Besluit kan worden vastgesteld. Ze kunnen het wel achteraf corrigeren. Is ook logisch deze systematiek want dergelijke maatregelen zijn voor crisissituaties waar je niet eerst uitgebreid kan debatteren.
In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?
pi_197364811
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:52 schreef Confetti het volgende:

[..]

Als het zo'n crisissituatie was, dan had het al afgekondigd kunnen worden. Daarvoor hoef je niet er al het hele weekend over te praten om het dan pas vanavond om 19u al dan niet publiek te maken.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:54:39 #138
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_197364821
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef chratnox het volgende:

[..]

In die coronawet konden ze toch alvast de maatregel nemen waarna deze binnen een week ofzo door de kamer bekrachtigd moet worden?
Nee, de Kamer hoeft het niet te bekrachtigen. Als ze binnen een week niet aan de bel trekken gaat dat automatisch. Of het via de Kamer te stoppen is blijft een beetje vaag, maar volgens mij wel - achteraf.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:54:46 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_197364824
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:

[..]

En wat ik eerder al zei: als die Britse variant zo besmettelijk is, dan moet die al over het hele land verspreid zijn inmiddels.

Bovendien: eerst 2 weken nadenken voordat ze besluiten om heel Lansingerland te gaan testen... :')
Je snapt niet waarom ze in Lansingerland gaan testen merk ik.
Antifa
pi_197364830
quote:
Nou ja. Die Britse variant heeft wel de potentie om voor flinke stijgingen te zorgen, dus indirect gaat het ze nog steeds om het aantal besmettingen en opnames.
pi_197364841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:45 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Interessant.
[..]

Er zijn meer studies bekent dat scholen helemaal niet zo de drijfveer zijn achter de besmettingen. Dan zijn het wel vaak de lagere scholen omdat in veel landen het voortgezet onderwijs en hoger gesloten zijn. Het risico is niet 0 maar het is wel kleiner dan wat veel mensen beweren. Maar omdat we ons wijs hebben gemaakt dat we het virus kunnen weg drukken (wat onzin is kijk naar alle oude voorbeeld landen die nu ook in de shit zitten) moet gewoon alles dicht.
pi_197364853
Jezelf laten opsluiten omdat een kut Chinees vleermuizen moest eten en een micro bioloog doos daarmee een urgentie gevoel wilt geven.

Wtf :(
pi_197364855
quote:
Ja allemaal zodat je straks een chip krijgt.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 12 januari 2021 @ 16:56:27 #144
217808 gniffie
Ven der Vurt is baas!
pi_197364857
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:44 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Kijk dat is het betere mondkapjeswerk
Ik gebruik die krengen nu al. Die zien er echt niet uit maar wel safe van dat gepeupel in mijn Jumbo :6
"Plausibel zeg ik gewoon. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel"
pi_197364866
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:53 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.
pi_197364895
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:55 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nou ja. Die Britse variant heeft wel de potentie om voor flinke stijgingen te zorgen, dus indirect gaat het ze nog steeds om het aantal besmettingen en opnames.
In de UK was het een aantal weken terug nog hosanna, met grote versoepelingen. Kan ook best de oorzaak zijn van de situatie aldaar, en niet de besmettelijkheid op zich.
pi_197364901
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Echt niet best wat hier gebeurd. Men vind steeds wel weer wat anders om maatregelen te rechtvaardigen wanneer de besmettingen en ziekenhuisopnames dalende zijn. Wie zegt dat ze de maatregelen niet weer van stal halen wanneer de gehele bevolking gevaccineerd is, en er een vermoeden is van een andere variant. Dit is een tunnel zonder einde, die britse variant is ook slechts een vermoeden.
Daar zijn gewoon onderzoeken naar gedaan. Ik ben het echt heel vaak met je eens en ik denk ook echt wel dat er potentie is dat ze eventuele maatregelen gaan misbruiken in de toekomst (griepseizoen vooral), maar dit is gewoon onjuist. Die Britse mutatie is er gewoon en die verspreid ook inderdaad sneller.
pi_197364903
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:56 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Alleen maar om de brave burgers te pesten.
En om alles van ze te weten te komen zodat ze als poppetjes gestuurd kunnen worden natuurlijk.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_197364922
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 januari 2021 16:58 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

In de UK was het een aantal weken terug nog hosanna, met grote versoepelingen. Kan ook best de oorzaak zijn van de situatie aldaar, en niet de besmettelijkheid op zich.
Die onderzoeken zijn er niet voor niets he. Onafhankelijke wetenschappers die er onderzoek naar hebben gedaan.
  dinsdag 12 januari 2021 @ 17:00:58 #150
12221 Tijn