onzin natuurlijk......zullen vast uitzonderingen komen daarvoorquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met een avondklok is dat ook de grootste groep die je raakt. Hondenuitlaters. Feestjes zullen gewoon door blijven gaan; dan blijven ze gewoon lekker slapen. Bv. Als ze al in durven te grijpen in bepaalde wijken.
Ik laat me echt niet weerhouden om dan naar buiten te gaan. Om eerlijk te zijn. Jezus... er gaat niemand dood als we de hond uitlaten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Met een avondklok is dat ook de grootste groep die je raakt. Hondenuitlaters. Feestjes zullen gewoon door blijven gaan; dan blijven ze gewoon lekker slapen. Bv. Als ze al in durven te grijpen in bepaalde wijken.
tnv Hugo de Jongequote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Na de behoefte van de hond het kunstgras een doos in doen en naar MinVWS sturen. Dit is wat je krijgt met een avondklok, groetjes
Speciaal voor tuig zoals jij wil de BOA-bond daarom boetes van duizend euro.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik laat me echt niet weerhouden om dan naar buiten te gaan. Om eerlijk te zijn. Jezus... er gaat niemand dood als we de hond uitlaten.
Ja dan heeft half NL een uitzondering weer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onzin natuurlijk......zullen vast uitzonderingen komen daarvoor
Dat lijkt mij ook. Wanneer is de soep nou wel daadwerkelijk zo heet gegeten als-ie werd opgediend afgelopen jaar? Als de bloemist en de chocolatier gewoon open zijn wanneer alle non-essentiële winkels dicht moeten, mag je echt wel tijdens de avondklok je hond uitlaten natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef Predator40 het volgende:
[..]
onzin natuurlijk......zullen vast uitzonderingen komen daarvoor
Ik vind het ook niet raar dat ze opties openhouden. Maar dit soort berichten komen in de media doordat een woordvoerder een ‘scoop’ voor een journalist heeft, of doordat een kamerlid met een journalist babbelt. Oftewel, ze houden geen opties open, ze bespreken het serieus.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo raar dat ze alle opties openhouden. Beter zo dan alvast in september roepen dat "een situatie zoals maart niet meer gaat gebeuren" en daar vervolgens op terug moeten komen.
Het OMT wil het nu...quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Mocht het echt helemaal verkeerd gaan en er geen andere mogelijkheden zijn, dan is een avondklok de laatste optie die ze hebben. Maar vooralsnog is daar helemaal geen sprake van, zeker niet zolang de trend juist dalend is.
Het OMT hoeft zich dan ook alleen maar druk te maken om het virus, niet om draagvlak/de gevolgen voor de maatschappij. Makkelijk roepen voor ze.quote:
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik laat me echt niet weerhouden om dan naar buiten te gaan. Om eerlijk te zijn. Jezus... er gaat niemand dood als we de hond uitlaten.
en dan vinden sommigen dat ik overdrijf hahahaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Wanneer is de soep nou wel daadwerkelijk zo heet gegeten als-ie werd opgediend afgelopen jaar? Als de bloemist en de chocolatier gewoon open zijn wanneer alle non-essentiële winkels dicht moeten, mag je echt wel tijdens de avondklok je hond uitlaten natuurlijk.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | niet-IC IC Totaal 04/01: 1764 (+45) 463 (-4) 2227 05/01: 1701 (-63) 430 (-33) 2131 06/01: 1672 (-29) 405 (-25) 2077 07/01: 1634 (-38) 382 (-23) 2016 08/01: 1616 (-18) 378 (-4) 1994 09/01: 1549 (-76) 379 (+1) 1928 10/01: 1584 (+35) 371 (-8) 1955 11/01: 1642 (+58) 378 (+7) 2020 |
Rutte iig wel. Het is meer dat de burgemeesters, politie en kamer nog niet voor zijn.quote:
Nee, het kabinet laat het onderzoeken om te kijken of het een optie is. De burgemeesters niet.quote:
Het komt er denk ik op neer dat ik niet zoveel waarde hecht aan dat "laten onderzoeken". Het komt op mij over dat ze het OMT niet willen passeren door de indruk te wekken dat ze het wel serieus nemen. Maar welke maatregel is er nou onderzocht voordat-ie werd ingevoerd? Dat gebeurde eerder toch helemaal niet, of heb ik het mis?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:30 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nee, het kabinet laat het onderzoeken om te kijken of het een optie is. De burgemeesters niet.
"Deze actie, op dat moment, hadden we niet aan zien komen", aldus de woordvoerder. Volgens ingewijden waren lokale boa's te druk belast met het handhaven 'achter de voordeur'. "Ik heb wel tien keer gebeld met de kliklijn, maar ze komen niet" aldus een buurvrouw.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
Met de huidige handhaving zou je, ondanks avondklok, nog een orgie voor het politiebureau kunnen houden nadat je ze een uitnodiging hebt gestuurd.
quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:30 schreef Elan het volgende:
Na 21:00 ook echt, wat zijn dit voor nazipraktijken.
Nog even en we moeten onze ramen gaan blinderen en Heil Rutte roepen.
Gelukkig kleine kans dat het door gaat
Maar dat is dan wel op momenten dat het aantal besmettingen toeneemt.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:34 schreef Heph844 het volgende:
Ik hoorde vandaag een podcast van het NRC waarin Tom-Jan Meeus te gast was. Hij gaf aan dat politici over het algemeen populairder worden als ze strenge maatregelen afkondigen. Rutte is momenteel ook populairder dan ooit.
Ik heb toch het gevoel dat zulke overwegingen mee gaan spelen naarmate we dichter bij de verkiezingen komen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |