Ja, ik zag het net. Degene die dat bedacht heeft is denk ik al een tijdje niet meer in een school geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/
Gaat ook lekker gebeuren[ afbeelding ]
Oke Stalin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is symbolisch ook een niet te onderschatten maatregel. Dat de Staat almachtig is en dat we haar geduld dus niet op de proef moeten stellen.
Een soort strafkamp voor de bevolking. De maatregelen tot nu toe zijn vooral gericht op het afpakken van leuke dingen in het publieke domein. Misschien moet deze bevolking ook eens gaan voelen dat de overheid ook in je persoonlijke levenssfeer kan ingrijpen als je niet luistert.
Ja, ook colaquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:53 schreef tesssssssss het volgende:
Er zijn nu ook gorilla's met corona.
Even ander onderwerp wel, ja.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-en-milde-klachten
Leuke maatregel maar gaat in de praktijk natuurlijk niks terecht van komen. Maarja, dan kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze iets gedaan hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik zag het net. Degene die dat bedacht heeft is denk ik al een tijdje niet meer in een school geweest.
https://nos.nl/artikel/23(...)ar-komt-er-niet.htmlquote:De invoering van een avondklok is zondag door het kabinet besproken, zeggen Haagse ingewijden tegen de NOS. Maar premier Rutte en minister De Jonge gaan deze maatregel vanavond niet aankondigen, want er is veel weerstand tegen. Onder meer de burgemeesters en de politie willen er niet aan.
De corona-experts van het OMT zien het invoeren van een avondklok, waarbij mensen na een bepaald tijdstip zoveel mogelijk thuis moeten blijven, als een manier om weer het gevoel te geven dat het belangrijk is om contact met anderen te vermijden.
Maar het kabinet ziet nog te veel bezwaren. Niet alleen is er de weerstand van burgemeesters en politie, ook is de maatregel moeilijk te handhaven. Er zouden te veel uitzonderingen moeten worden gemaakt voor mensen die een dringende reden hebben om toch 's avonds over straat te gaan.
Mogelijk wordt de avondklok nog wel aan de Tweede Kamer voorgelegd.
En je bent op school nog een bult meer tijd kwijt aan randverschijnselen, dus het gaat gewoon weer ten koste van de les, van het contact met je leerlingen en noem de hele riedel maar op - en het einde van het liedje is dat de hele meute weer bij elkaar op schoot zit zo gauw ze de poort uit lopen. Voor zover ze het in het schoolgebouw al niet doen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Leuke maatregel maar gaat in de praktijk natuurlijk niks terecht van komen. Maarja, dan kunnen ze in ieder geval zeggen dat ze iets gedaan hebben.
Vast wel, want die zijn ontzettend essentieel.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige voordeel van een avondklok is dat al die zelfbenoemde experts s avonds niet meer in al die talkshows hun onzin kunnen verkopen.
Die horen bij de uitzonderingen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef Kickinalfa het volgende:
Enige voordeel van een avondklok is dat al die zelfbenoemde experts s avonds niet meer in al die talkshows hun onzin kunnen verkopen.
Dat gaat niet lukken. Alsof je jeugd 1,5m uit elkaar kan houden. Volwassenen lukt het al niet eens.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:01 schreef trein2000 het volgende:
Anderhalvemeterregel terug op de middelbarere scholen. Goede zaak.
Die mensen die dit bedenken leven echt op een andere planeet, tenenkrommend gewoon. Wat een bord hebben die voor hun hoofd. Hoe kan Nederland dit circus al 10 maanden serieus nemen, en opvolgen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:00 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)delbare-scholen.html
Toch nog iets nieuws voor vanavond. Ik zie het echt voor me dat zulke berichten met die titels over 4 jaar weer komen als de maatregelen op dat moment zijn opgeheven.
Dat we ook echt denken: “oja, die 1,5 meter regel van toen weer”
Wel in de lokalen bijvoorbeeld. Kwestie van de stoeltjes zo neerzetten.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:07 schreef Celestien het volgende:
[..]
Dat gaat niet lukken. Alsof je jeugd 1,5m uit elkaar kan houden. Volwassenen lukt het al niet eens.
Wordt er dan ook goed geventileerd? Anders heeft het waarschijnlijk nog weinig effect.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wel in de lokalen bijvoorbeeld. Kwestie van de stoeltjes zo neerzetten.
Dat het dan in de gang even misloopt, tja het zij zo.
Ik laat het doorlopen, maar betaal ook alleen voor mezelf. 3 tientjes per maand.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:11 schreef craziness het volgende:
Wat doen jullie met sportabonnementen? Tijdens de vorige lockdown heb ik meerdere abonnementen (meerdere gezinsleden) gewoon doorbetaald ter steun, maar ik denk er aan om nu terugbetaald te krijgen. Kan niet bezig blijven natuurlijk.
Same. (Wel het dubbele 😬) maar kleine sportschool die ik het ook gun. En eigenbelang natuurlijk; wil niet dat ze omvallen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ik laat het doorlopen, maar betaal ook alleen voor mezelf. 3 tientjes per maand.
Ja ik zit er ook op die manier in. En ze bieden veel home workouts aan, dus ze proberen wel wat te doen op die manierquote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:14 schreef trustychords het volgende:
[..]
Same. (Wel het dubbele 😬) maar kleine sportschool die ik het ook gun. En eigenbelang natuurlijk; wil niet dat ze omvallen.
Precies. En dan laat je ze in de klas zitten en de leerkrachten verschuiven waar dat mogelijk is.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Alles gaat sowieso omvallen als dit nog een paar maandjes duurt, dus beter houd je het gewoon in je eigen zak. Zou geen moeite meer doen. Er is geen bedrijf die dit gaat overleven, overheidsteun is een fooitje en puur bedoeld als WW voor de werknemers. Het houdt het bedrijf niet overeind.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:14 schreef trustychords het volgende:
[..]
Same. (Wel het dubbele 😬) maar kleine sportschool die ik het ook gun. En eigenbelang natuurlijk; wil niet dat ze omvallen.
Gaat hier om bijna 100 euro per maand. Gaat waarschijnlijk minstens twee maanden duren, misschien nog wel drie of vier. Geef ik liever uit aan wat anders..quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:12 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Ik laat het doorlopen, maar betaal ook alleen voor mezelf. 3 tientjes per maand.
Dan is dat anders, dat snap ik. Ik denk trouwens dat de sportscholen als eerste weer open gaan en dat dat in februari wel kan.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:18 schreef craziness het volgende:
[..]
Gaat hier om bijna 100 euro per maand. Gaat waarschijnlijk minstens twee maanden duren, misschien nog wel drie of vier. Geef ik liever uit aan wat anders..
Laten we het hopen!quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dan is dat anders, dat snap ik. Ik denk trouwens dat de sportscholen als eerste weer open gaan en dat dat in februari wel kan.
Geen idee hoe groot klassen tegenwoordig zijn maar in mijn tijd waren alle plekken bezet. In de proefwerkopstelling met alle tafels los van elkaar zat er krap een meter tussen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vriendin heeft het stopgezet. Is nu aan het wandelen gegaan. Zolang dat nog mag.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:11 schreef craziness het volgende:
Wat doen jullie met sportabonnementen? Tijdens de vorige lockdown heb ik meerdere abonnementen (meerdere gezinsleden) gewoon doorbetaald ter steun, maar ik denk er aan om nu terugbetaald te krijgen. Kan niet bezig blijven natuurlijk.
Dan kan dus niet de hele klas tegelijk naar school.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:23 schreef alpeko het volgende:
[..]
Geen idee hoe groot klassen tegenwoordig zijn maar in mijn tijd waren alle plekken bezet. In de proefwerkopstelling met alle tafels los van elkaar zat er krap een meter tussen.
Ja, want dat is echt totale onzin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:27 schreef halfway het volgende:
Ben ik nou de enige die ziet dat Rutte, Trump trekjes krijgt?
Zijn z’n handen gekrompen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 18:27 schreef halfway het volgende:
Ben ik nou de enige die ziet dat Rutte, Trump trekjes krijgt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |