Het gros van de dingen die het OMT wilde zijn toch ingevoerd? Er zijn een aantal dingen die het OMT niet wilde die toch ingevoerd zijn, maar er is niet voor niets telkens een discussie tussen MinEZ en MinVWS geweest omdat er alleen naar de zorg gekeken werd. Of dat er geen gedragswetenschappers in het OMT zaten waardoor ze puur stuurden op virusbestrijding en niets eromheen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt er denk ik op neer dat ik niet zoveel waarde hecht aan dat "laten onderzoeken". Het komt op mij over dat ze het OMT niet willen passeren door de indruk te wekken dat ze het wel serieus nemen. Maar welke maatregel is er nou onderzocht voordat-ie werd ingevoerd? Dat gebeurde eerder toch helemaal niet, of heb ik het mis?
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ze bij een dalende trend de maatregelen gaan verscherpen, en dan al helemaal niet iets draconisch als een avondklok gaan invoeren.
In Vlaanderen. In Wallonië is het vanaf 22:00 dacht ik.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:20 schreef trein2000 het volgende:
[..]
België vanaf 00 uur. Lijkt mij ook een stukje redelijker.
Anders kun je zelfs niet meer een blokje om na het eten, dat gaat wel heel ver.
20:00 is idioot dan zijn veel supermarkten ook nog gewoon open en mensen moeten hun hond uitlaten voor de nacht.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
In Vlaanderen. In Wallonië is het vanaf 22:00 dacht ik.
Mij lijkt ook 22.00 uur best redelijk.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
20:00 is idioot dan zijn veel supermarkten ook nog gewoon open en mensen moeten hun hond uitlaten voor de nacht.
Vind je het ook nog oke als ze jou op je zolderkamer opsluiten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:36 schreef Draak31 het volgende:
Zal wel weer een slappe hap worden vanavond. Even doorpakken nu, kantoren ook sluiten, avondklokje, handhaven.
Dat denk ik ook. Vandaag is er duidelijk een daling zichtbaar. Hoezo dan nog verder verscherpen?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het komt er denk ik op neer dat ik niet zoveel waarde hecht aan dat "laten onderzoeken". Het komt op mij over dat ze het OMT niet willen passeren door de indruk te wekken dat ze het wel serieus nemen. Maar welke maatregel is er nou onderzocht voordat-ie werd ingevoerd? Dat gebeurde eerder toch helemaal niet, of heb ik het mis?
Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ze bij een dalende trend de maatregelen gaan verscherpen, en dan al helemaal niet iets draconisch als een avondklok gaan invoeren.
Mij lijkt een avondklok überhaupt onredelijk. Ga eerst lekker een keer achter de fanatieke kantoortijgers aan. Dat had hij belooft tenslotte.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mij lijkt ook 22.00 uur best redelijk.
20:00? In je vorige post schreef je 21:00.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:39 schreef Elan het volgende:
[..]
20:00 is idioot dan zijn veel supermarkten ook nog gewoon open en mensen moeten hun hond uitlaten voor de nacht.
Onze hond is toch al duur. Kan er nog wel bijquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Speciaal voor tuig zoals jij wil de BOA-bond daarom boetes van duizend euro.
Dacht ik maar het is kennelijk 20:00 als Rutte z'n zin krijgtquote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
20:00? In je vorige post schreef je 21:00.
Dit.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij lijkt een avondklok überhaupt onredelijk. Ga eerst lekker een keer achter de fanatieke kantoortijgers aan. Dat had hij belooft tenslotte.
22hr in de winter is onzin in die zin dat er geen kip op straat is. Doe dan 20hr, maar daar pak je in de winter juist echt de verkeerde mensen mee denk ik. In de zomer is dat logischer.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Mij lijkt ook 22.00 uur best redelijk.
Mag je dan ook niet meer de hond uitlaten?quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:47 schreef Elan het volgende:
[..]
Dacht ik maar het is kennelijk 20:00 als Rutte z'n zin krijgt
Er zal wel een waslijst aan uitzonderingen zijn. Zoals altijd.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:54 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Mag je dan ook niet meer de hond uitlaten?
Het is symbolisch ook een niet te onderschatten maatregel. Dat de Staat almachtig is en dat we haar geduld dus niet op de proef moeten stellen.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Mij lijkt een avondklok überhaupt onredelijk. Ga eerst lekker een keer achter de fanatieke kantoortijgers aan. Dat had hij belooft tenslotte.
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/quote:Weer anderhalve meter afstand tussen leerlingen middelbare school. Zo meer informatie.
Ja, ik zag het net. Degene die dat bedacht heeft is denk ik al een tijdje niet meer in een school geweest.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:58 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/binnenl(...)r-lockdown~a6eabd3b/
Gaat ook lekker gebeuren[ afbeelding ]
Oke Stalin.quote:Op dinsdag 12 januari 2021 17:57 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is symbolisch ook een niet te onderschatten maatregel. Dat de Staat almachtig is en dat we haar geduld dus niet op de proef moeten stellen.
Een soort strafkamp voor de bevolking. De maatregelen tot nu toe zijn vooral gericht op het afpakken van leuke dingen in het publieke domein. Misschien moet deze bevolking ook eens gaan voelen dat de overheid ook in je persoonlijke levenssfeer kan ingrijpen als je niet luistert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |