SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Team RedTeam met Gretzlquote:
Als een lockdown onvoldoende werkt. Moeten we het maar gewoon helemaal afschaffen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien eens stoppen met die lockdowns dan, i.p.v. er op voortborduren of verstrengen. Het werkt immers al 10 maanden niet.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team met FOK!ers samenstellen, van alle partijen een paar users.
@:viv make it happen!
Ja, wie het gaat modden, dat is het probleem. Regelen dat Rutte en De Jonge met een groepje FOK!kers in gesprek willen is een kwestie van een net mailtje tikken natuurlijk.quote:
Als je denkt dat een verkoopverbod van alcohol na 20u helpt, ben je ook in staat om deze nieuwe maatregelen door te voeren. Ik zie het dus wel gebeuren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nu slaan ze echt door. Die paar winkeltjes en hotels gaan het verschil echt, echt niet meer maken.
Wat we nu zien is dat de 'volledige' lockdown haar maximale effect heeft bereikt. Als je nog lager wilt gaan zul je echt moeten ingrijpen in het beperken van beweging. Daar is sinds het begin bewust niet voor gekozen, dus dat zullen ze ook niet doen. Niet totdat de Britse variant loskomt. In Engeland bleek dat het sluiten van zo'n beetje alles niet genoeg was.
Dat doet de politiek ook met andere ethisch geladen kwesties zoals abortus en euthanasie.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:28 schreef Mammietje het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat de artsen deze keuzes ook prima zelf kunnen maken eigenlijk. Weet niet of je je daarmee moet bemoeien.
Maar zo goed als alles is al dicht. Wat gaat dat beetje extra dan nog brengenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het heeft te weinig effect, dus het wordt aangescherpt.
Ik denk weinig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar zo goed als alles is al dicht. Wat gaat dat beetje extra dan nog brengen
Of mondkapjes verplichten...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:37 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je denkt dat een verkoopverbod van alcohol na 20u helpt, ben je ook in staat om deze nieuwe maatregelen door te voeren. Ik zie het dus wel gebeuren.
Héquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team RedTeam met Gretzl
Team OpDeMan met Predator, Sandman en MoreDakka
Team IkWeetHetAltijdBeter met Evenstar, VoMy en DireStraits
Team BNW met DeVerzamelaar en Twinkle
Team IsHetAlEenUur met Mammietje en Salina
What can possibly go wrong
(geintje natuurlijk)
Dat sowieso. Zul je straks zien dat de meest nutteloze maatregelen het langst van toepassing blijven. Niet omdat het zin heeft, maar omdat het lekker makkelijk uitvoerbaar is.quote:
LOL!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team RedTeam met Gretzl
Team BWN met DeVerzamelaar en Twinkle
(geintje natuurlijk)
Team LockDown Starhopperquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team RedTeam met Gretzl
(geintje natuurlijk)
Team HugoHeeftGezegdDatMondkapjesNietWerkenLOL met Leolinedancequote:
Ik ben allang blij dat we zowaar niet kiezen voor een opgewarmd lijk. Zelfs iemand die daadwerkelijk weet hoe snapchatfilters werken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:41 schreef KennyPowers het volgende:
Morgen het nieuws vermijden met die eerste vaccinatie hype
Leef je uit, ik neem dan een weekje vrijquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:41 schreef Mammietje het volgende:
[..]
LOL!
Ben blij dat ik daar getuige van mag zijn dan!![]()
![]()
Had desnoods wel willen notuleren!![]()
Nee TeamEiersnijder is beterquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team HugoHeeftGezegdDatMondkapjesNietWerkenLOL met Leolinedance
Zo beter?
Ja want we zouden maar een keer positief nieuws krijgen natuurlijkquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:41 schreef KennyPowers het volgende:
Helemaal gelijk maar hier hebben we ons te weinig hard voor gemaakt. In een vorig deel zei ik het al, niet iedereen in Nederland zit op fok. Ik wil niet beweren dat fok de wijsheid in pacht heeft maar schijnbaar maken een heel hoop Nederlanders zich veel te weinig druk over wat er in ons land gebeurd op politiek gebied. In vele landen was om het hoofd van Hugo en Mark gevraagd maar in Nederland gaan ze gewoon door met hun curieuze praktijken en kan het met een lach worden afgedaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:38 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat doet de politiek ook met andere ethisch geladen kwesties zoals abortus en euthanasie.
Ik vind het zelf moeilijk te verkroppen als politici standpunten in gaan nemen waar je je als kiezer niet over uit hebt kunnen spreken. Er lijkt met te grote lichtzinnigheid door het kabinet op spoedwetgeving te worden teruggevallen. Curieus vind ik het. Code zwart dreigt een reëel scenario te worden, dus ineens moeten de spelregels worden veranderd. Waarom? Wetgeving en procedures waar lang en diep over na is gedacht, horen juist houvast te bieden in tumultueuze tijden.
Dit. Er liep ook een topic in NWS hierover, daar zei ik dit ook:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:38 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het zelf moeilijk te verkroppen als politici standpunten in gaan nemen waar je je als kiezer niet over uit hebt kunnen spreken. Er lijkt met te grote lichtzinnigheid door het kabinet op spoedwetgeving te worden teruggevallen. Curieus vind ik het. Code zwart dreigt een reëel scenario te worden, dus ineens moeten de spelregels worden veranderd. Waarom? Wetgeving en procedures waar lang en diep over na is gedacht, horen juist houvast te bieden in tumultueuze tijden.
quote:Op maandag 4 januari 2021 21:39 schreef Viv het volgende:
Ik zou hier wel een (bindend!) referendum over willen. Nu doen ze net alsof ze de wil van het volk vertegenwoordigen en dat betwijfel ik ten zeerste.
Als een 20-jarige en een 80-jarige medisch gezien dezelfde kans maken om goed uit een IC-opname te komen, welke 80-jarige (of zijn/haar familie) gaat dan zeggen dat ze erom willen loten? Kom op zeg..
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:37 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team RedTeam met Gretzl
(geintje natuurlijk)
Kijk, een nuttige Twitter post. En direct een korte uitleg wie deze persoon is. Zo kan het dus ookquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Draadje van epidemioloog die veel over vaccins weet over de scholen in Nederland en die nieuwe variant.
Mijn naam is haasquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:44 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
Welke Sandman? Of laat je dat bewust weg?
Is het al 1:00 trouwens?
In veel landen? Volgens mij worden in vrijwel alle westerse landen soortgelijke maatregelen genomen, en blijven de leiders gewoon zitten...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal gelijk maar hier hebben we ons te weinig hard voor gemaakt. In een vorig deel zei ik het al, niet iedereen in Nederland zit op fok. Ik wil niet beweren dat fok de wijsheid in pacht heeft maar schijnbaar maken een heel hoop Nederlanders zich veel te weinig druk over wat er in ons land gebeurd op politiek gebied. In vele landen was om het hoofd van Hugo en Mark gevraagd maar in Nederland gaan ze gewoon door met hun curieuze praktijken en kan het met een lach worden afgedaan.
Ga niet lezen wat ik hier niet zeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ah, een voor jezelf onderbouwde reden.
[..]
Mooi, tegengesteld van je vorige standpunt dit. Nu doe je opeens wel dingen waar je je zorgen over zou kunnen maken.
[..]
Het is overigens gemakkelijk om alleen te kijken naar hoe dodelijk het virus is. Echter is het aantal mensen dat zwaar getroffen wordt en erg veel moeite heeft om te herstellen veel groter dan het aantal doden.
Fijn inderdaad dat we in een land leven waar de populisten nog niet de overhand hebben.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Helemaal gelijk maar hier hebben we ons te weinig hard voor gemaakt. In een vorig deel zei ik het al, niet iedereen in Nederland zit op fok. Ik wil niet beweren dat fok de wijsheid in pacht heeft maar schijnbaar maken een heel hoop Nederlanders zich veel te weinig druk over wat er in ons land gebeurd op politiek gebied. In vele landen was om het hoofd van Hugo en Mark gevraagd maar in Nederland gaan ze gewoon door met hun curieuze praktijken en kan het met een lach worden afgedaan.
Het gaat niet om de maatregelen... zuchtquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In veel landen? Volgens mij worden in vrijwel alle westerse landen soortgelijke maatregelen genomen, en blijven de leiders gewoon zitten...
Die Patricia is wel een goeie. Legt gewoon in één zin uit waar anderen drie bladzijden voor nodig hebben. Zegt ook vaak hele nuttige en slimme dingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Kijk, een nuttige Twitter post. En direct een korte uitleg wie deze persoon is. Zo kan het dus ook
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:44 schreef CR7 het volgende:
[..]
Ze moeten elke lockdown natuurlijk wel met iets nieuws komen. Dus volgen ze kleine stapjes. Straks mogen supermarkten geen frikandellen meer verkopen. Zo voorkomen ze een stormloop van dikke mensen die veel ruimte innemen.
Nee, duurt lang vandaag!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:44 schreef Salina het volgende:
[..]![]()
Welke Sandman? Of laat je dat bewust weg?
Is het al 1:00 trouwens?
Nou ja, de tekst kwam beschikbaar van de jonge, een keer gelezen, en daar bleek heel duidelijk uit dat hij helemaal niet de maatregelen voor eeuwig wil houden, dat was gelul, dus gekalmeerd al weer. PLus ik realiseerde me - die voorspelling van die theedrinker is juist optimistischer dan hier. Hier denken we nog met 1,5m onzin te maken te hebben tot eind van het jaar. Ook kikkert enzo en Marc van ranst en fauci en van damme en anderen in binnen en buitenland die allemaal voorspellen dat 2022 weer normaal is voorspellen dat. Mr upperlip hier zegt dat we komende zomer alweer zonder beperkingen leven en misschien komende winter nog even wat maatregelen nodig hebben voor korte duur, *als* dit virus dan toch weer oplaadt ( @DeVerzamelaar het hele woord griep noemt hij niet, alleen dit). Da's eigenlijk veel optimistischer dan 2022 pas weer vrijheid lol. En zoals ik eerder zei, eigenlijk maakt max 2 maanden per jaar did toch al kut en depri zijn met maatregelen me weinig uit, als ik 5/6de van het jaar weer gewoon als vroeger kan leven. En qua de jonge... Dat was gelul. En niets tussen de regels. Gewoon niets wees daarop. Dus ik ben weer optimistisch, en nu lekker yaoi aan het lezen voor precies wat jij zei... ff 1.5m afstand van de materie 😂quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:08 schreef chratnox het volgende: [..] Is maar één ding dat je nu kunt doen. Afwachten. Neem afstand, laat je niet gek maken en chill.
Alsof ik niet vind dat iedereen dat voor zichzelf af moet wegen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:46 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ga niet lezen wat ik hier niet zeg.
Ik zeg dat ieder dat voor zichzelf moet afwegen of, wat een risico zou zijn en/of wat die zelf wil doen dat te verminderen.
Ik verschil van mening aangaande de gestyleerde context dodelijk etc.
Ik volg het nieuws op dit moment niet op de voet. Voor mij kwam het voornemen als een volslagen verrassing. Gelukkig heeft de kamer het kabinet teruggefloten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Er liep ook een topic in NWS hierover, daar zei ik dit ook:
[..]
In plaats daarvan leven we in een land dat kapot gaat aan bureaucratie “omdat we het allemaal goed uit willen zoeken”.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Fijn inderdaad dat we in een land leven waar de populisten nog niet de overhand hebben.
Winkels open, maar met beperkingen op het aantal klanten (1 per 10 m² vrije vloeroppervlakte, of 2 personen bij minder dan 20 m²). In shops met winkelwagens is het gebruik verplicht en staat er materiaal om ze te ontsmetten (bij Delhaize een poortje waar je de kar met de wielen in twee holtes zet, steek je hand in een opening ernaast, wordt ontsmettingsmiddel zowel op je hand als op het handvat van de kar gespoten), bij grote winkels staat er ook vaak iemand van het personeel (of de beveiliging) aan de deur.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:05 schreef ondeugend het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds de lage aantallen positieven van Belgie niet. Ze hebben alweer weken de winkels open volgens mij? En de cijfers blijven heel laag vergeleken met de omringende landen.
Nog meer bedrijven op de fles.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:38 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Maar zo goed als alles is al dicht. Wat gaat dat beetje extra dan nog brengen
Meer winkels open en dan strenger beleid. Dat lijkt me effectiever dan dit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Winkels open, maar met beperkingen op het aantal klanten (1 per 10 m² vrije vloeroppervlakte, of 2 personen bij minder dan 20 m²). In shops met winkelwagens is het gebruik verplicht en staat er materiaal om ze te ontsmetten (bij Delhaize een poortje waar je de kar met de wielen in twee holtes zet, steek je hand in een opening ernaast, wordt ontsmettingsmiddel zowel op je hand als op het handvat van de kar gespoten), bij grote winkels staat er ook vaak iemand van het personeel (of de beveiliging) aan de deur.
Verplicht alleen winkelen (kinderen uitgezonderd), met masker.
De auto pakken naar werk in plaats van de trein.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:51 schreef luxerobots het volgende:
Ik vraag me trouwens oprecht af wat jij doet wat qua risico in de buurt komt van covid. Met veel partners onbeschermde seks hebben?
Dit zijn Willy en Wonka op inspectie in hun chocolademondkapjesfabriek.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Waarom zijn Mark en Hugo zo oranje? Of ligt dat aan mijn beeldscherm?
Je zou zeggen dat een beetje weldenkend mens dat wel af zou straffen bij de verkiezingen. Maar de realiteit is dat de VVD nog gewoon op 45 zetels staat in de peilingen, en Rutte zijn voeten kussen. Echt bizar gewoon. En ook totaal geen afspiegeling van de kritiek die ik in mijn naaste omgeving en van andere vage kennissen hoor. Ook op internet bulten met kritiek.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:52 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
In plaats daarvan leven we in een land dat kapot gaat aan bureaucratie “omdat we het allemaal goed uit willen zoeken”.
Leven we in een land waar we 164000 vaccins in een bunker opslaan omdat we niet weten hoe we ze uit moeten pakken.
Afijn we kunnen wel even doorgaan maar dit kabinet met Rutte voorop, laat zich niet van zijn beste kant zien.
Leven in een bubbel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat een beetje weldenkend mens dat wel af zou straffen bij de verkiezingen. Maar de realiteit is dat de VVD nog gewoon op 45 zetels staat in de peilingen, en Rutte zijn voeten kussen. Echt bizar gewoon. En ook totaal geen afspiegeling van de kritiek die ik in mijn naaste omgeving en van andere vage kennissen hoor. Ook op internet bulten met kritiek.
Omdat links het nog 100x erger zou regelen (zie Amsterdam).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je zou zeggen dat een beetje weldenkend mens dat wel af zou straffen bij de verkiezingen. Maar de realiteit is dat de VVD nog gewoon op 45 zetels staat in de peilingen, en Rutte zijn voeten kussen. Echt bizar gewoon. En ook totaal geen afspiegeling van de kritiek die ik in mijn naaste omgeving en van andere vage kennissen hoor. Ook op internet bulten met kritiek.
Over twee maanden kun je stemmen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Viv het volgende:
[..]
Dit. Er liep ook een topic in NWS hierover, daar zei ik dit ook:
[..]
Wat is het alternatief voor Rutte?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:57 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik vind dat zij zaken heel duidelijk uit kan leggen en urgentie kan aangeven zonder over the top te gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Draadje van epidemioloog die veel over vaccins weet over de scholen in Nederland en die nieuwe variant.
Ik zou zelf graag wat rust willen. De omschakeling naar online onderwijs verloopt stroef bij ons. Leerkrachten, ouders en leerlingen moeten omschakelen. Als we net gewend zijn, gaan de scholen mogelijk weer open. Dan komt er mogelijk een nieuw testbeleid dat zorg voor flinke uitval van leerlingen en leerkrachten. Leerkrachten zullen waarschijnlijk vaak moeten wisselen tussen fysiek en virtueel lesgeven. Al die omschakelingen gaan ten koste van ritme en regelmaat en de gaten die in het lesprogramma vallen worden groter en groter.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Baudet zou gewoon een uitstekende MP zijn. Die man snapt het. Niet alleen met corona.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat is het alternatief voor Rutte?
Dorpsgek Baudet?
Klaver?
Wilders?
En bij een prematuurtje en een kind van 12 jaar?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Viv het volgende:
Als een 20-jarige en een 80-jarige medisch gezien dezelfde kans maken om goed uit een IC-opname te komen, welke 80-jarige (of zijn/haar familie) gaat dan zeggen dat ze erom willen loten? Kom op zeg..
Als zelfs Hiddema er niks meer mee te maken wil hebben.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Baudet zou gewoon een uitstekende MP zijn. Die man snapt het. Niet alleen met corona.
Geloof je dat echt?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Baudet zou gewoon een uitstekende MP zijn. Die man snapt het. Niet alleen met corona.
En hoe groot acht je die kans zelf?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
En bij een prematuurtje en een kind van 12 jaar?
Dat zijn dusdanig verschillende bedden en afdelingen dat dat geen issue is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bosmaquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dorpsgek Baudet?
Klaver?
Wilders?
Volledig eens.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zou zelf graag wat rust willen. De omschakeling naar online onderwijs verloopt stroef bij ons. Leerkrachten, ouders en leerlingen moeten omschakelen. Als we net gewend zijn, gaan de scholen mogelijk weer open. Dan komt er mogelijk een nieuw testbeleid dat zorg voor flinke uitval van leerlingen en leerkrachten. Leerkrachten zullen waarschijnlijk vaak moeten wisselen tussen fysiek en virtueel lesgeven. Al die omschakelingen gaan ten koste van ritme en regelmaat en de gaten die in het lesprogramma vallen worden groter en groter.
Ik weet niet of het zo zal gaan, maar ik vrees het wel voor mijn eigen kinderen.
hoe je iets afbreekt voor je het opgebouwd hebt snapt hij ook wel jaquote:Op woensdag 6 januari 2021 00:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
De waarheid en zeggen waar het op staat is soms wrang. Let maar eens op dat bijna niemand iets tegen zijn inbreng inhoudelijk iets in te brengen heeft. Iedereen probeert hem uit te schakelen en klein te krijgen via slinkse truucjes en vunzigheden. Die man is gewoon ijzersterk. Blijft ook altijd bij zijn standpunten, en waait niet met de wind mee. Daar kan ik alleen maar respect en lof voor hebben. Al sinds de oprichting van die partij vaart hij dezelfde koers, waar andere partijen claimen een koers te varen maar bij verkiezingen het roer omgooien en zo de stem van het volk ondermijnen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:03 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Geloof je dat echt?
De man is knettergek.
Ik hoop op een nieuwe coalitie die wordt gevormd door de SGP, Forza Bosma, de rechterkant van het CDA en FVD met Kees van der Staaij aan het roer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dorpsgek Baudet?
Klaver?
Wilders?
Meh..quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:13 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Ik hoop op een nieuwe coalitie die wordt gevormd door de SGP, Forza Bosma, de rechterkant van het CDA en FvD met Kees van der Staaij aan het roer.
Wat heeft rutte allemaal afgebroken de afgelopen tien jaar? Zullen we dat dan ook eens benoemen? Maar goed, het gaat alleen om de gezondheid die straks niet eens meer te betalen is. Heel veel bedrijven op de fles en de verschillen tussen rijk en arm zullen nog groter worden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
hoe je iets afbreekt voor je het opgebouwd hebt snapt hij ook wel ja
Wopke heeft wel de uitstraling van een premier.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dorpsgek Baudet?
Klaver?
Wilders?
Dit is altijd zo'n dooddoener..quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
en de verschillen tussen rijk en arm zullen nog groter worden.
Hij is wel keihard in ieder geval.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wopke heeft wel de uitstraling van een premier.
En dat komt allemaal door Rutte?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat heeft rutte allemaal afgebroken de afgelopen tien jaar? Zullen we dat dan ook eens benoemen? Maar goed, het gaat alleen om de gezondheid die straks niet eens meer te betalen is. Heel veel bedrijven op de fles en de verschillen tussen rijk en arm zullen nog groter worden.
In zijn eentje? Of denk je niet dat daar een meerderheid voor was?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:16 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Wat heeft rutte allemaal afgebroken de afgelopen tien jaar? Zullen we dat dan ook eens benoemen? Maar goed, het gaat alleen om de gezondheid die straks niet eens meer te betalen is. Heel veel bedrijven op de fles en de verschillen tussen rijk en arm zullen nog groter worden.
Nou, als je zelf niet bij de armen hoort maakt het jou natuurlijk niet uit. Voor degene die nu wel bij de voedselbank langs moeten wel of hun huur of hypotheek niet meer kunnen betalen. De banken vallen dan nog wel eens om hoor. En nee, ik hoor niet onder de arme mens in Nederland, maar er is bij mij gelukkig nog wel sprake van enig socialisme en dat ik daar ook oog voor heb.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:19 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dit is altijd zo'n dooddoener..
Als je denkt dat ze dan voor het prematuurtje zouden gaan, hier een quote van Gommers uit de eerste golf:quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar als je punt is dat het sowieso hele schrijnende situaties zouden worden, welk systeem je ook hanteert, dan ben ik het met je eens.quote:Coronacrisis: vroeggeborenen en 80-plussers moeten als eerste plaatsmaken op volle ic
[...]
In het deze week geactualiseerd draaiboek van de NVIC staat dat ic-zorg gerantsoeneerd mag worden als er meer patiënten zijn of dreigen te komen dan er plekken zijn. ,,Dat gebeurt nu in Italië. Dan heb je het over een soort oorlogssituatie.’’
Daar is een plek op de ic afhankelijk van levensverwachting en kans op overleving. Die kans is bij 80-plussers en extreem vroeg geboren kinderen relatief laag. Van de kinderen die na 24 weken zwangerschap ter wereld komen, overleeft een groot deel het niet.
https://www.gelderlander.(...)p-volle-ic~a339334f/
Uitstaling zegt inderdaad veel over of iemand een goeie premier is of goeie politiek voert....quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat ie Rutte 2.0 is ja.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De oppositie is zwakker dan ooit idd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dorpsgek Baudet?
Klaver?
Wilders?
Maar wel 5 pakjes sjek per week oproken en dure voeding voor de hond.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:25 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nou, als je zelf niet bij de armen hoort maakt het jou natuurlijk niet uit. Voor degene die nu wel bij de voedselbank langs moeten wel of hun huur niet meer kunnen betalen.
Nu nog werk in overvloed? Waar haal je dat vandaan? En wat denk je van de torenhoge huren en de woningmarkt waarvan de prijzen niet meer op te hoesten zijn? Waar je in je eentje nauwelijks meer een woning kan huren of vinden? 10 jaar op de wachtlijst moet staan of wordt overboden door investeerders en daardoor ontzettend veel geld kwijt bent van je salaris aan de huur? Wanneer wordt dat eens recht getrokken?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:29 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Maar wel 5 pakjes sjek per week oproken en dure voeding voor de hond.
Sorry voor mijn vooroordelen, maar in dit land hoeft niemand arm te zijn.
Er is werk in overvloed en anders pak je maar weer een studie op ofzo. En in de tussentijd kun je gewoon bijstand trekken met alle voordelen die daar bij horen.
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar het eerste wat ik elke maand laat overmaken is de hypotheek.
Wij hebben net een nieuw huis gekocht en lastminute toch besloten een verbouwing te doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:33 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nu nog werk in overvloed? Waar haal je dat vandaan?
Huizen staan gemiddeld een week te koop ofzo, plus ze gaan bijna altijd ver boven de vraagprijs weg.quote:En wat denk je van de torenhoge huren en de woningmarkt waarvan de prijzen niet meer op te hoesten zijn?
Dat ben ik met je eens.quote:Waar je in je eentje nauwelijks meer een woning kan huren of vinden? 10 jaar op de wachtlijst moet staan of wordt overboden door investeerders en daardoor ontzettend veel geld kwijt bent van je salaris aan de huur? Wanneer wordt dat eens recht getrokken?
Partij voor de Dieren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dorpsgek Baudet?
Klaver?
Wilders?
Een simpele verklaring zou kunnen zijn dat men blokkades opwerpt voor hen die zich willen laten lesten en gewoon zegt dat ze thuis maar moeten uitzieken:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:05 schreef ondeugend het volgende:
Ik snap trouwens nog steeds de lage aantallen positieven van Belgie niet. Ze hebben alweer weken de winkels open volgens mij? En de cijfers blijven heel laag vergeleken met de omringende landen.
Hoeveel gevallen blijven zo onder de radar, omdat ze thuis maar moeten uitzieken?quote:Hebt u koorts en/of luchtwegklachten (zoals hoesten en ademhalingsmoeilijkheden)?
Bel uw huisarts en vermeld de symptomen. Ga niet naar de wachtzaal of naar spoed. De huisarts bepaalt via telefonisch consult of u thuis kunt uitzieken of getest moet worden. De huisarts zal u testen of u doorverwijzen naar het triagecentrum in de buurt. Indien u positief test, moet u in isolatie.
https://www.vlaanderen.be(...)esten-en-quarantaine
Ik mis nog steeds een beetje de info over jonge kinderen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:43 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Hij kan zijn eigen partij niet eens leiden, gezien de chaos daar. Hoe kun je dan een land aansturen?quote:Op woensdag 6 januari 2021 00:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Die info wordt in november bekend (dat het geen zak uitmaakt), in de tussentijd blijven ze ons bang maken dat ook kinderen in het ziekenhuis terecht komen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 02:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik mis nog steeds een beetje de info over jonge kinderen.
Voor de middelbare geloof ik het wel. Die zullen overigens grotendeels wel besmet zijn geweest de afgelopen 10 maanden.
Stel we doen basisscholen en onderbouw open, rest online. Leidt dit tot kleine kinderen die massaal het virus gaan verspreiden en zo een mega golf creëren.
En hoe is het ziektebeeld bij 12-, komen die nu bij deze mutatie wel in het ziekenhuis? Of zijn ze nog steeds asymptomatisch.
Gewoon de PlayStation aanslingerenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:41 schreef KennyPowers het volgende:
quote:Op woensdag 6 januari 2021 07:53 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Gewoon de PlayStation aanslingeren
Jazeker, zo komt er, net als voor alcohol, een verbod op het verkopen van junkfood na 20:00.quote:Op woensdag 6 januari 2021 07:58 schreef Xqtress het volgende:
[..]![]()
Groot gelijk. Mag ik jou toevoegen
![]()
Nog niet helemaal wakker hier. Maar zag ik voorbij komen dat er nog meer maatregelen aankomen?
Ja kneuterig liveshow moment bij de NOSquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:07 schreef TLC het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)zien-bij-de-nos.html
Overdrijven is ook een kunst
Snackbars e.d. gingen hier al om 8 uur dicht volgens mij maar bezorgen ging nog wel later door.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:08 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Jazeker, zo komt er, net als voor alcohol, een verbod op het verkopen van junkfood na 20:00.
Ik kijk ookquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:07 schreef TLC het volgende:
Het is niet eens overdrijven, het is genant dat je er als laatste land van Europa nog een persmomentje van wil maken terwijl je je kapot zou moeten schamen. Alsof je de uitvinding van de schaamlap in beeld brengt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:07 schreef TLC het volgende:
Oh god hebben we Landgeld weer. Je snapt dat wanneer we gewoon alles open hadden gelaten het vele malen erger was geweest he?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:29 schreef Landgeld het volgende:
Als de besmettingen niet dalen. Is het dan ook niet logisch te stellen dat hetgeen nu gesloten is, een klein aandeel had als bron van de besmettingen?
Ik denk eerder dat de ene bron ingewisseld is voor de andere, namelijk op bezoek gaan en in kuddes winkelen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:29 schreef Landgeld het volgende:
Als de besmettingen niet dalen. Is het dan ook niet logisch te stellen dat hetgeen nu gesloten is, een klein aandeel had als bron van de besmettingen?
Wekenlang zitten mensen te janken om een symbolisch prikje en nu is het schandalig dat het in het nieuws komtquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is niet eens overdrijven, het is genant dat je er als laatste land van Europa nog een persmomentje van wil maken terwijl je je kapot zou moeten schamen. Alsof je de uitvinding van de schaamlap in beeld brengt.
Weet iemand of dit klopt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik las dat mensen met een auto immuunziekte het astrazenica vaccin beter kunnen skippen. Waarom is dit precies?
Link?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:36 schreef onlogisch het volgende:
Kijk Hugo er achter staan met zijn stuiters. Geen idee wat hij gespoten heeft maar dat moet goed spul zijn.
Dat is niet waarom gejankt werd...quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Wekenlang zitten mensen te janken om een symbolisch prikje en nu is het schandalig dat het in het nieuws komt
Teleurstellende reactie maar ik kijk NU mee.quote:
Maar we zijn begonnen! Dus laten we nu niet meer klagen over hoe laat ze begonnen zijn. Wedden dat we voor 't eind van de middag over elkaar heen vallen dat er te weinig per dag gedaan worden?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef Scrummie het volgende:
Applausje hoor, voor het weken te laat beginnen
We hebben er straks voor het eind van de dag al meer gedaan dan Frankrijkquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we zijn begonnen! Dus laten we nu niet meer klagen over hoe laat ze begonnen zijn. Wedden dat we voor 't eind van de middag over elkaar heen vallen dat er te weinig per dag gedaan worden?
Ik zocht op waar ik het had gelezen maar kan het niet vinden. Kwam daar op neer dat het oxford vaccin een heftigere response zou triggeren van je immuunsysteem dan bij pfizer/moderna en het daarom voor sommige risicogroepen zoals bv mensen met een auto immuun ziekte trickier is dan de andere vaccins.quote:
Laten we idd snel de schade inhalen. What's done is done.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we zijn begonnen! Dus laten we nu niet meer klagen over hoe laat ze begonnen zijn. Wedden dat we voor 't eind van de middag over elkaar heen vallen dat er te weinig per dag gedaan worden?
Gevoelsmatig is mijn vaccinatie bereidheid bij Pfizer vaccin 70% en bij AstraZeneca 10%quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zocht op waar ik het had gelezen maar kan het niet vinden. Kwam daar op neer dat het oxford vaccin een heftigere response zou triggeren van je immuunsysteem dan bij pfizer/moderna en het daarom voor sommige risicogroepen zoals bv mensen met een auto immuun ziekte trickier is dan de andere vaccins.
Maar wellicht is het alsnog gewoon veilig alleen merk je er relatief gezien meer van?
Ik moet toch wat te zeiken hebben he.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Controle of er geen allergische reactie optreedt, een zeer weinig voorkomend maar potentieel nare bijwerking.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:51 schreef Caland het volgende:
Is dat standaard ja, dat je na die prik nog een kwartier moet blijven zitten?
Bij andere vaccins niet neequote:Op woensdag 6 januari 2021 08:51 schreef Caland het volgende:
Zullen ze wel doen nadat er in de VS iemand op live TV flauw viel vlak na vaccin toedienen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:51 schreef Caland het volgende:
Oh ik zou 't ook kleiner gedaan hebben, al is 't alleen maar omdat het in andere landen veroordeeld werd dat er 'symbolish' gestart werd. Ben wel blij dat het nu gestart isquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik moet toch wat te zeiken hebben he.
Maar nee, natuurlijk is het mooi dat we begonnen zijn. Ik zou het persoonlijk wat kleiner hebben aangepakt gezien alle zooi, maar oke.
Hopelijk het startschot voor wat optimisme de komende weken, en als dan half februari de lente (veel te) vroeg begint, de vogeltjes beginnen te fluiten en de bloemetjes hun gezichtjes weer laten zien, we kunnen beginnen met het achter ons laten van deze crisis.
Oh jammer, dat doet toch ook flink wat met het aantal prikken dat je kan geven op een dag.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Controle of er geen allergische reactie optreedt, een zeer weinig voorkomend maar potentieel nare bijwerking.
Dat zal toch wel meevallen? Kunnen ergens anders 15 minuten gaan zittenquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh jammer, dat doet toch ook flink wat met het aantal prikken dat je kan geven op een dag.
Ben zelf ook ooit bijna flauwgevallen na een griepprikquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zullen ze wel doen nadat er in de VS iemand op live TV flauw viel vlak na vaccin toedienen.
Nouja als het een spuit is en oprotten is dat toch een stuk beter. Nu moet je dus plekken gaan vinden voor mensen om een kwartier te zitten. Dus zowel in sporthallen als in een krappe huisartsenpost.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zal toch wel meevallen? Kunnen ergens anders 15 minuten gaan zitten
Echt een mijlpaal idd. Licht aan het einde van de tunnelquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:54 schreef capricia het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!![]()
Binnen een jaar de eerste Nederlander gevaccineerd tegen dit klote virus.
Dat er maar snel veel mensen gevaccineerd mogen worden!
Ja. Ik ben hier blij mee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt een mijlpaal idd. Licht aan het einde van de tunnel
Ja uiteraard. Bij deze vaccin is het nodig. Wellicht hoeft dat niet bij vaccin van Moderna of AstraZeneca. Dan kan het wel meer lopende band werk worden maar goed nu ben ik aan het gissen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja als het een spuit is en oprotten is dat toch een stuk beter. Nu moet je dus plekken gaan vinden voor mensen om een kwartier te zitten. Dus zowel in sporthallen als in een krappe huisartsenpost.
Hmmm. Ik moet 27 januari op controle komen, dus dan zal ik meteen voorleggen aan de behandelend arts. Zit me toch niet lekker dit. Zou dan toch liever Pfizer of Moderna krijgen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zocht op waar ik het had gelezen maar kan het niet vinden. Kwam daar op neer dat het oxford vaccin een heftigere response zou triggeren van je immuunsysteem dan bij pfizer/moderna en het daarom voor sommige risicogroepen zoals bv mensen met een auto immuun ziekte trickier is dan de andere vaccins.
Maar wellicht is het alsnog gewoon veilig alleen merk je er relatief gezien meer van?
Waarom?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is mijn vaccinatie bereidheid bij Pfizer vaccin 70% en bij AstraZeneca 10%
Gezondheidsraad heeft Pfizer en Moderna vaccins aangeraden voor de ouderen, wellicht vanwege dit. AstraZeneca is dan weer beter geschikt voor de massa.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hmmm. Ik moet 27 januari op controle komen, dus dan zal ik meteen voorleggen aan de behandelend arts. Zit me toch niet lekker dit. Zou dan toch liever Pfizer of Moderna krijgen.
Maar ik mag aannemen dat dit soort zaken ook aan het licht komen tijdens het goedkeuringsproces bij de EMA?
Dit baseer je op? Mijn bereidheid is 100% voor beide vaccins.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is mijn vaccinatie bereidheid bij Pfizer vaccin 70% en bij AstraZeneca 10%
Datquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:54 schreef capricia het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!![]()
Binnen een jaar de eerste Nederlander gevaccineerd tegen dit klote virus.
Dat er maar snel veel mensen gevaccineerd mogen worden!
In de groep 18-60 met medische indicatie zitten nog vrij veel mensen met een chronische auto-immuunziekte (waaronder ik).quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gezondheidsraad heeft Pfizer en Moderna vaccins aangeraden voor de ouderen, wellicht vanwege dit. AstraZeneca is dan weer beter geschikt voor de massa.
[..]
Dit baseer je op? Mijn bereidheid is 100% voor beide vaccins.
Of aan de andere kant dat een buitenlander als proefdier wordt gebruikt!!quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:03 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me wel af of er in bepaalde wonderlijke kringen al verontwaardiging is uitgebroken omdat de eerst gevaccineerde niet gewoon Janssen of De Jong heette met haar achternaam
Dat hoop ik ook idd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In de groep 18-60 met medische indicatie zitten nog vrij veel mensen met een chronische auto-immuunziekte (waaronder ik).
Mocht idd blijken dat AZ minder geschikt is voor mensen met een chronische auto-immuunziekte, dan mag ik hopen dat voor die groep een alternatief geboden gaat worden.
Janssen wacht maar op het Janssen vaccin, en Hugo moet gewoon op zijn beurt wachtenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:03 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me wel af of er in bepaalde wonderlijke kringen al verontwaardiging is uitgebroken omdat de eerst gevaccineerde niet gewoon Janssen of De Jong heette met haar achternaam
Dat hoop ik ook. Zelf ook een auto-immuunziekte en heb geen zin om vaccin te nemen, waar ik ontzettend ziek van kan wordenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
In de groep 18-60 met medische indicatie zitten nog vrij veel mensen met een chronische auto-immuunziekte (waaronder ik).
Mocht idd blijken dat AZ minder geschikt is voor mensen met een chronische auto-immuunziekte, dan mag ik hopen dat voor die groep een alternatief geboden gaat worden.
George kan denk ik daar straks een beter antwoord opgeven als mij, maar wat ik wel zag de laatste dagen is dat een vaccin standaard een aantal opmerkingen in hun disclaimer moet zetten. En dat zal voor elk type vaccin net iets anders liggen. Zelfde issue is bijvoorbeeld voor mensen die zwanger zijn of willen worden, ze hebben daar nog geen specifiek onderzoek naar gedaan dus moeten ze die disclaimer erin zetten. Dus ik zou even kijken of dat inderdaad zo is of dat een standaard disclaimer is.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:06 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schijnt dat mensen die vaker allergisch reageren op medicijnen of, bijvoorbeeld, een wespensteek, ook een allergische reactie kunnen hebben op dit vaccin, met in het ergste geval een anafylactische shock tot gevolg.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:51 schreef Caland het volgende:
Ik heb 27 januari pas de afspraak staan met de reumatoloog, maar wellicht dat ik de huisarts, of het ziekenhuis straks een opbelquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook idd.
Goed overleggen met je ha, zoals je al gaat doen. Laat ons weten wat die zegt.
Ik word er ook nog steeds liever een keertje ziek van dan dat ik zo'n prik krijg eigenlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, aangezien vrouwlief en ik in de allerlaatste groep van 18-60 vallen zonder medische voorgeschiedenis, zullen wij pas op zijn vroegst in april of mei een oproepje krijgen voor een prik.
Tegen die tijd hebben we alle ontwikkelingen wel kunnen zien en zijn (eventuele) gekke bijwerkingen al lang en breed aan het licht gekomen.
Elk nadeel hep zn voordeel zullen we maar zeggen
Ik val ook in die groep jaquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, aangezien vrouwlief en ik in de allerlaatste groep van 18-60 vallen zonder medische voorgeschiedenis, zullen wij pas op zijn vroegst in april of mei een oproepje krijgen voor een prik.
Tegen die tijd hebben we alle ontwikkelingen wel kunnen zien en zijn (eventuele) gekke bijwerkingen al lang en breed aan het licht gekomen.
Wat?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
We zijn er nog niet hoor ik nu bij WNL.
Wel godverdomme.
Zou ook wel gek zijn, drie mensen gevaccineerd, kroegen losquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wel godverdomme.
En je hebt kans dat je Janssengod vaccine krijgt, dat is voor de uitverkorene die maar 1x moeten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Ik neem aan dat @Caland al KROEGEN OPEN NU heeft getweetquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:16 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Wel godverdomme.
Vanzelfsprekend.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik neem aan dat @:Caland al KROEGEN OPEN NU heeft getweet
quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik neem aan dat @:Caland al KROEGEN OPEN NU heeft getweet
Ongetwijfeld.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:03 schreef BlackLining het volgende:
Denk wel eerder dan augustus hoor.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik val ook in die groep jaik reken op augustus/september.
Vind het verder allemaal best, vaccins zijn maar zeer zelden gevaarlijker dan de ziekte. Prikken met die handel.
Pas vanaf de 18e wordt er volop geprikt op alle 25 locaties (met Pfizer alleen).quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou ook wel gek zijn, drie mensen gevaccineerd, kroegen los![]()
Algemeen: Maar wat is de planning dan? Hoeveel gaan ze vandaag/komende tijd vaccineren?
Want meer dan "dit is de eerste" heb ik eigenlijk niet gelezen. Dus ik was verbaast dat ik iemand anders ineens gevaccineerd zag worden
De planning is afhankelijk van de goedkeuringen en leveringen van de andere fabrikanten, met Pfizer alleen heb je in het 1e kwartaal niet meer dan 1-1,3 miljoen mensen gevaccineerd, Moderna doet meen ik een levering van 400k dus nog eens 200k.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:17 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Zou ook wel gek zijn, drie mensen gevaccineerd, kroegen los![]()
Algemeen: Maar wat is de planning dan? Hoeveel gaan ze vandaag/komende tijd vaccineren?
Want meer dan "dit is de eerste" heb ik eigenlijk niet gelezen. Dus ik was verbaast dat ik iemand anders ineens gevaccineerd zag worden
Ja, vooral doen idd. We kunnen altijd sceptisch zijn en zo veel mogelijk info willen vergaren maar de behandelend arts zal het het beste weten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hmmm. Ik moet 27 januari op controle komen, dus dan zal ik meteen voorleggen aan de behandelend arts. Zit me toch niet lekker dit. Zou dan toch liever Pfizer of Moderna krijgen.
Maar ik mag aannemen dat dit soort zaken ook aan het licht komen tijdens het goedkeuringsproces bij de EMA?
Des te eerder ben ik aan de beurt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Denk wel eerder dan augustus hoor.
Maar waar ik eerder benieuwd naar ben, hoe hoog de "urgentie" zal zijn, zeker bij gezonde mensen van in de 20/30 en zelfs 40 als zij ergens in Mei een oproep krijgen voor een prikje en, even van gunstig scenario uitgaand, corona tegen die tijd nauwelijks meer voorkomt en de besmettingen zo laag zijn dat er bijna niemand in het ziekenhuis ligt. Dat was immers in Mei/Juni afgelopen jaar ook zo, toch?
Veel mensen gingen toen ook gewoon weer lekker hun gang alsof corona in een ver verleden lag...
Ik denk eerder dat heel veel mensen in die leeftijden dus zoiets zullen hebben van, ja whatever, komt wel ooit ofzo... en de prik dus zullen uitstellen, of domweg vergeten. Puur omdat de urgentie er dan (misschien) helemaal niet meer is.
Time will tell.
Hugo noemde AstraZeneca gisteren een keer of 5 een GAMECHANGER.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
De planning is afhankelijk van de goedkeuringen en leveringen van de andere fabrikanten, met Pfizer alleen heb je in het 1e kwartaal niet meer dan 1-1,3 miljoen mensen gevaccineerd, Moderna doet meen ik een levering van 400k dus nog eens 200k.
Dus die andere vaccins zijn hard nodig.
Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik word er ook nog steeds liever een keertje ziek van dan dat ik zo'n prik krijg eigenlijk.
Dat zal niet bij iedereen urgent zijn nee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Denk wel eerder dan augustus hoor.
Maar waar ik eerder benieuwd naar ben, hoe hoog de "urgentie" zal zijn, zeker bij gezonde mensen van in de 20/30 en zelfs 40 als zij ergens in Mei een oproep krijgen voor een prikje en, even van gunstig scenario uitgaand, corona tegen die tijd nauwelijks meer voorkomt en de besmettingen zo laag zijn dat er bijna niemand in het ziekenhuis ligt. Dat was immers in Mei/Juni afgelopen jaar ook zo, toch?
Veel mensen gingen toen ook gewoon weer lekker hun gang alsof corona in een ver verleden lag...
Ik denk eerder dat heel veel mensen in die leeftijden dus zoiets zullen hebben van, ja whatever, komt wel ooit ofzo... en de prik dus zullen uitstellen, of domweg vergeten. Puur omdat de urgentie er dan (misschien) helemaal niet meer is.
Time will tell.
Uiteraard. Ik zag het op dit forum al voorbijkomen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:03 schreef BlackLining het volgende:
Met je eens hoor. Ik ben ook zeker niet tegen het prikje en zal hem denk ik (even uitgaande dat geprikte mensen niet in vleesetende zombies veranderen de komende maandenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Ook al val je niet in een risicogroep, de kans dat je last krijgt van ernstige bijwerkingen van een vaccin is veel kleiner dan de kans dat je ernstig ziek gaat worden van het virus en daaraan blijvende gezondheidsklachten gaat overhouden. Daarnaast help je naast jezelf ook om de hele maatschappij te beschermen tegen verdere voortwoekering van het virus.
gelukkig doen die Engelsen er al praktijk onderzoek meequote:Op woensdag 6 januari 2021 09:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Hugo noemde AstraZeneca gisteren een keer of 5 een GAMECHANGER.
Ken inmiddels best wat mensen om me heen die het hebben gehad, en die waren zonder uitzondering 3-4 dagen wat snotterig en in het ergste geval een kleine verhoging/grieperig. Bouw liever op die manier antistoffen op dan via een vaccin. Wellicht wat te simpel gedacht, ik weet het.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Ook al val je niet in een risicogroep, de kans dat je last krijgt van ernstige bijwerkingen van een vaccin is veel kleiner dan de kans dat je ernstig ziek gaat worden van het virus en daaraan blijvende gezondheidsklachten gaat overhouden. Daarnaast help je naast jezelf ook om de hele maatschappij te beschermen tegen verdere voortwoekering van het virus.
Ik ken in mijn omgeving toch ook wel best wat mensen die er behoorlijk ziek van zijn geworden. Ook iemand die jong en fit is. Ik wil niet de gok nemen hoe dit voor mij zal zijnquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ken inmiddels best wat mensen om me heen die het hebben gehad, en die waren zonder uitzondering 3-4 dagen wat snotterig en in het ergste geval een kleine verhoging/grieperig. Bouw liever op die manier antistoffen op dan via een vaccin. Wellicht wat te simpel gedacht, ik weet het.
Maar ik neem ook wel dat vaccin zodra ik opgeroepen word hoor. Daar niet van.
Dat is natuurlijk je goed recht, maar goed het gaat waarschijnlijk nog een tijd duren voordat mensen die niet in een risicogroep vallen gevaccineerd gaan worden. Ik hoop dat veel mensen die nu nog een beetje koudwatervrees hebben van gedachten veranderen over het vaccin als ze zien dat het eigenlijk prima gaat met anderen na hun vaccinatie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ken inmiddels best wat mensen om me heen die het hebben gehad, en die waren zonder uitzondering 3-4 dagen wat snotterig en in het ergste geval een kleine verhoging/grieperig. Bouw liever op die manier antistoffen op dan via een vaccin. Wellicht wat te simpel gedacht, ik weet het.
Same, het lijkt echt totale Russian Roulette te zijn. Stelletje dat ik ken heeft het bijv beiden gehad. Beiden midden 30 en gezond (en niet vadsigquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ken in mijn omgeving toch ook wel best wat mensen die er behoorlijk ziek van zijn geworden. Ook iemand die jong en fit is. Ik wil niet de gok nemen hoe dit voor mij zal zijn
Ik ken er officieel maar 1 die het gehad heeft, in 10 maanden tijd. Daar sta ik wel van te kijken. Volgens mij heb ik een brave omgeving of zo...quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar ik neem ook wel dat vaccin zodra ik opgeroepen word hoor. Daar niet van.
Waar ik een beetje huiverig voor ben zijn de gevolgen over 3-10 jaar. Straks krijg je ineens een auto immuunziekte of erger door het vaccin.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Dat begrijp ik, maar bedoel nu t/m 18 janquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:21 schreef StateOfMind het volgende:
Pas vanaf de 18e wordt er volop geprikt op alle 25 locaties (met Pfizer alleen).
In het begin kunnen de grootste locaties er max 500 per dag doen.
Zodra Modera (locaal prikken in instellingen) en AZ (bij de huisarts) er zijn gaat het harder.
Dit alles afhankelijk van de leveringen uiteraard.
Dat is wel balen. Dat we bijna een jaar verder zijn en het nog steeds niet duidelijk is hoe mensen precies besmet raken en wat ervoor zorgt dat iemand doodziek wordt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same, het lijkt echt totale Russian Roulette te zijn. Stelletje dat ik ken heeft het bijv beiden gehad. Beiden midden 30 en gezond (en niet vadsig)
Zij heeft drie weken doodziek op de bank gelegen met koorts en kortademig, ellende. Hij was drie dagen snotterig en beetje gaar/moe en dat was het.
Totale randomness dat kutvirus zo lijkt het
Symbolisch doen we in Nederland niet aan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar bedoel nu t/m 18 jan
.
Of is die prik van vandaag puur symbolisch en stoppen ze er morgen weer mee?
Die kans is er inderdaadquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waar ik een beetje huiverig voor ben zijn de gevolgen over 3-10 jaar. Straks krijg je ineens een auto immuunziekte of erger door het vaccin.
Dat narcolepsie met het vaccin voor de Mexicaanse griep bv zit ook in mijn achterhoofd.
Aan de andere kant weten we de lange termijn gevolgen van covid ook niet.
Omdat ik astma heb ben ik misschien eerder aan de beurt maar omdat ik nog wat bedenkingen heb bij het vaccin ben ik nog niet 100% om. Ik neig wel naar ja. Ook omdat ik er vanaf wil zijn en gevoelsmatig meer risico loop.
Maar denk dat vooral bij mensen die verder jong en gezond zijn er een hoop twijfel is om het wel/niet te doen.
In mijn omgeving heb ik bv nog niemand van 25-60 definitief ja horen zeggen.
Eerder absoluut niet of een hoop twijfel.
Ik hoorde ergens van 8 tot 20.00, 7 op 7. Weet alleen niet of dat per vandaag is of dat het nog enige tijd duurt voordat Hugo dat in de steigers heeft staan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:26 schreef popje het volgende:
Weet iemand van hoe laat tot hoe laat er wordt gevaccineerd?
Eerlijk? (en dit is mijn gevoel, geen wetenschappelijke onderbouwingquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is wel balen. Dat we bijna een jaar verder zijn en het nog steeds niet duidelijk is hoe mensen precies besmet raken en wat ervoor zorgt dat iemand doodziek wordt.
We weten het soort van maar niet definitief helaas.
Per vandaag in 3 locaties, zo uit het hoofd 12 uur per dag en 7 dagen per week, en dat wordt gedurende de tijd langzaam uitgebreid naar 25.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar bedoel nu t/m 18 jan
.
Of is die prik van vandaag puur symbolisch en stoppen ze er morgen weer mee?
Komt dat door je ervaring met Pfizer producten?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Komt dat door je ervaring met Pfizer producten?
Zullen veel van die mensen wel 's een stijve nek hebben gehad door verkeerde inname van hun producten?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lijkt me leuk om eens te onderzoeken hoeveel van de mensen die 'die rommel van Pfizer' niet willen, stiekem wel eens wat andere rommel van dat bedrijf tot zich hebben genomen
Sterker nog, is Pfizer niet de fabrikant van dat blauwe pilletje?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zullen veel van die mensen wel 's een stijve nek hebben gehad door verkeerde inname van hun producten?
Als je dat blauwe pilletje niet goed doorslikt krijg je een stijve nek toch?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Sterker nog, is Pfizer niet de fabrikant van dat blauwe pilletje?
Behoorlijk ja.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
Totale randomness dat kutvirus zo lijkt het
Ja, ben toch heel benieuwd waarom de 1 wel heel erg ziek wordt en de ander bijna niet. Uiteraard hebben mensen met onderliggende klachten een sterker ziektebeeld. Maar zoals je aangeeft gaat dat ook vaak niet op.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Behoorlijk ja.
Oom heeft zijn vader net voor de kerst verloren. Aan corona uiteindelijk maar de beste man was 97. Vorige jaar kerst al opgenomen met andere klachten en niet meer zelfstandig daarna... wat op zich al knap is dat ie het zo lang wel was. Oom en tante zijn daarna ook positief getest. Ondanks de beschermingsmiddelen. Tegen de 70 beiden maar gelukkig geen ernstige klachten. Wel de uitvaart moeten missen dus. Net als zus van mijn oom.
Als je dat dan weer vergelijkt met de vader van een middelbare schoolvriend. Vitaal, begin 60.. 3 weken IC in Drachten terwijl ie zelf in Zuid-Holland woont. Inmiddels van IC af met uitzicht op ontslag maar dan wel naar revalidatiekliniek. Op een stoel zitten en communiceren is al een work-out. Damn.
Ja, ik weet niet of ze daar echt achter gaan komen. Ook bij andere ziektes weten ze vaak niet waarom de een het krijgt en de ander niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, ben toch heel benieuwd waarom de 1 wel heel erg ziek wordt en de ander bijna niet. Uiteraard hebben mensen met onderliggende klachten een sterker ziektebeeld. Maar zoals je aangeeft gaat dat ook vaak niet op.
Je hoopt toch op een doorbraak dat men erachter komt wat dit is. Dat zou het wellicht allemaal een stuk makkelijker maken.
Zoals ik zei, genetics denk ik echt. Immers, wat ze wel weten is dat de mensen die zwaar ziek worden in principe niet zwaar ziek worden DOOR het virus, maar doordat hun eigen lichaam een hysterische overreactie geeft. Een zogenaamde cytokine storm.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja, ben toch heel benieuwd waarom de 1 wel heel erg ziek wordt en de ander bijna niet. Uiteraard hebben mensen met onderliggende klachten een sterker ziektebeeld. Maar zoals je aangeeft gaat dat ook vaak niet op.
Je hoopt toch op een doorbraak dat men erachter komt wat dit is. Dat zou het wellicht allemaal een stuk makkelijker maken.
Er zijn aanwijzingen dat het te maken heeft met hoe je immuunsysteem precies opgebouwd is:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Deels ook virale load wellicht? Al zou je zeggen dat dat enkel de kans op besmet raken vergroot. Immers als het virus eenmaal hecht gaat ie zichzelf toch wel re-produceren. Denk toch vooral genetisch. Je hoort toch veelal dat bij mensen met een ernstig ziektebeeld het lichaam over-reageert.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:00 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ja wellicht inderdaad. De grap is ook, het is/wordt gezien als een luchtwegvirus, maar een aantal luchtwegaandoeningen die erg vatbaar zijn voor andere ziekten lijken hier bijna niet geraakt te worden. Gommers of Kuipers zei tijd geleden ook dat ze bijvoorbeeld nagenoeg geen astma-patiënten hebben liggen, terwijl je die wel zou verwachten initieel.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
Deels ook virale load wellicht? Al zou je zeggen dat dat enkel de kans op besmet raken vergroot. Immers als het virus eenmaal hecht gaat ie zichzelf toch wel re-produceren. Denk toch vooral genetisch. Je hoort toch veelal dat bij mensen met een ernstig ziektebeeld het lichaam over-reageert.
Die situatie wordt door veel werkgevers tamelijk onderschat.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik zit op kantoor met naast mij een kind van 8 (niet van mij) die les aan het volgen is ondertussen. Welkom bij het werken anno 2021.
dus je collega neemt een kind mee naar kantoor?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Ik zit op kantoor met naast mij een kind van 8 (niet van mij) die les aan het volgen is ondertussen. Welkom bij het werken anno 2021.
Dat zou voor mij reden zijn om thuis te gaan werken, ook al kan 't niet. Dan sleep ik maar een plotter mee naar huis ofzo als 't nodig is. Ik hou van mn eigen kind, en zelfs die kan ik afentoe achter 't behang plakken als ik moet werken. Het kind van een ander heb ik denk geen geduld voorquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Jup, kan niet anders. Moet op kantoor zijn, maar geen opvang. Oftewel we zijn nu een bedrijf en school tegelijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus je collega neemt een kind mee naar kantoor?
Hier ook, maar die zitten in een lege meetingroom met Netflix op de beamerquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:05 schreef Simmertje het volgende:
Dat is niet echt de bedoelingquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Jup, kan niet anders. Moet op kantoor zijn, maar geen opvang. Oftewel we zijn nu een bedrijf en school tegelijk.
Had je wat anders van China verwacht dan?quote:
tja problemen verschuiven is toch wat anders dan ze oplossenquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:13 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Jup, kan niet anders. Moet op kantoor zijn, maar geen opvang. Oftewel we zijn nu een bedrijf en school tegelijk.
Waarom zouden ze ook? En dan vraag ik voor je reageert eerst even je westerse bril af te zetten.quote:
beetje biased ben je wel, jonge bevolking dus ze hebben zat te prikken, het gaat me ook meer om de benaderingquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:15 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ah, eerst de werkenden. Dat is in Indonesië toch niet zo'n grote groep.
Er zijn ook een paar andere mogelijkheden natuurlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja wellicht inderdaad. De grap is ook, het is/wordt gezien als een luchtwegvirus, maar een aantal luchtwegaandoeningen die erg vatbaar zijn voor andere ziekten lijken hier bijna niet geraakt te worden. Gommers of Kuipers zei tijd geleden ook dat ze bijvoorbeeld nagenoeg geen astma-patiënten hebben liggen, terwijl je die wel zou verwachten initieel.
Ik ben er blij mee, want het zorgt ervoor dat ik minder risico loop, maar het strookt niet echt met andere virussen.
Er zijn iig aanwijzingen dat een vitamine-D-tekort ook een flinke risicofactor is:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:07 schreef aartstyle het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de vitamine D? Laatst dat artikel in de kranten over een groep artsen/medici die dit sterk aanbevelen. Vervolgens werd de vraag aan Hugo gesteld en die gaf aan dat het onderzocht werd. Nu gaan de berichten al sinds mei 2020 rond dat vitamine D zeker zou helpen bij het voorkomen van een het oplopen van de ziekte danwel het erg ziek worden.
Moet zo'n onderzoek dan zo lang duren? Of is de uitkomst al bekend? Dan horen wij die ook graag, zelfs als het niet helpt? Of geeft het onderzoek wel aan dat het werkt, maar gaan ze het niet vertellen om hun eigen falen te verbloemen.
Ja klopt, sorry. Wat een grapje. Ja, het is een totaal andere benadering. Maar op zich valt er wel wat voor te zeggen. Sowieso wel interessant dat er een land is die het anders doet dan andere landen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje biased ben je wel, jonge bevolking dus ze hebben zat te prikken, het gaat me ook meer om de benadering
Dit. Plus, vitamine D supplementen slikken (in de winter sws) heeft geen nadelen. Je kan er haast geen overdosis van nemen - tenzij je als een idioot 50 tabletten per dag zou nemen, maar ja wie doet dat nou-quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ondersteunt o.a. het functioneren van je immuunsysteem. Ik raad zelf iedereen aan, zeker in de winter, om te zorgen dat je er echt genoeg van binnenkrijgt.. ofwel via voeding, ofwel via supplementen.
Er zijn iig aanwijzingen dat een vitamine-D-tekort ook een flinke risicofactor is.
Ik slik het ook al een jaar of drie, vooral in de donkere maanden. Sindsdien nooit meer verkouden geweest.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ondersteunt o.a. het functioneren van je immuunsysteem. Ik raad zelf iedereen aan, zeker in de winter, om te zorgen dat je er echt genoeg van binnenkrijgt.. ofwel via voeding, ofwel via supplementen.
Er zijn iig aanwijzingen dat een vitamine-D-tekort ook een flinke risicofactor is.
Wat zit de mens toch raar in elkaar...quote:
Laten we ook eerlijk zijn, een 70-jarige in Indonesië gaat echt niet de zorg belasten als die loopt te kuchen, die sterft gewoon in bijzijn van de familie. Zeker op de meer afgelegen eilanden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:20 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja klopt, sorry. Wat een grapje. Ja, het is een totaal andere benadering. Maar op zich valt er wel wat voor te zeggen. Sowieso wel interessant dat er een land is die het anders doet dan andere landen.
Wel leuk om een website te bouwen die je vaccintracker.com noemt waarbij je random puntjes over een map laat bewegen.quote:
Wat is nu eigenlijk je punt?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat zit de mens toch raar in elkaar...
Eerst moord en brand schreeuwen dat we de laatste zijn en niet mee kunnen doen... boe boe boe![]()
En dan nu een LIVE moment van de eerste prik.... Kleuter Nederland is nu weer blij omdat ze ook mee mogen doen met de rest....![]()
![]()
Heb wel één ding geleerd tijdens cojona crisis.... Mensen leren kennen van hun échte kant...(En dat is niet altijd de prettige kant!)
Omdat Hugo een incompetente flapdrol is?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik slik het ook al een jaar of drie, vooral in de donkere maanden. Sindsdien nooit meer verkouden geweest.
Maar dat was mijn vraag niet. Hugo zou met een officieel antwoord komen op de vraag of vitamine D werkt. Voorlopig horen we daar weer niks van. De vraag is waarom?
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik slik het ook al een jaar of drie, vooral in de donkere maanden. Sindsdien nooit meer verkouden geweest.
Maar dat was mijn vraag niet. Hugo zou met een officieel antwoord komen op de vraag of vitamine D werkt. Voorlopig horen we daar weer niks van. De vraag is waarom?
We zijn gewoon kinderen! Kuddevolk!quote:
Ik lees toch wel heel veel mannen waarbij het zwaar verloopt. Lijkt alsof er een overreactie van iemands afweer plaats vindt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Behoorlijk ja.
Oom heeft zijn vader net voor de kerst verloren. Aan corona uiteindelijk maar de beste man was 97. Vorige jaar kerst al opgenomen met andere klachten en niet meer zelfstandig daarna... wat op zich al knap is dat ie het zo lang wel was. Oom en tante zijn daarna ook positief getest. Ondanks de beschermingsmiddelen. Tegen de 70 beiden maar gelukkig geen ernstige klachten. Wel de uitvaart moeten missen dus. Net als zus van mijn oom.
Als je dat dan weer vergelijkt met de vader van een middelbare schoolvriend. Vitaal, begin 60.. 3 weken IC in Drachten terwijl ie zelf in Zuid-Holland woont. Inmiddels van IC af met uitzicht op ontslag maar dan wel naar revalidatiekliniek. Op een stoel zitten en communiceren is al een work-out. Damn.
Dan moeten ze dat officieel adviseren. Het kan geen kwaad om het te nemen. En het heeft er alle schijn van dat het helpt tegen corona (en andere infecties). Ik zou dus als ik Hugo was de fabrikanten hiervan snel verzoeken om maximaal te gaan produceren en dan het advies geven aan de bevolking om elke dag een supplement te nemen. Baadt het niet dan schaad het niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.
Ja eens. Ik hou me aan de maatregelen maar ben niet bovenmatig voorzichtig. Benauwd zijn ken ik wel goed idd. Huisarts zei in maart ook tegen me, neem je Ventolin/Seretide goed en hou je netjes eraan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er zijn ook een paar andere mogelijkheden natuurlijk.
1. Wij astma patienten zijn extreem voorzichtig. Iedereen weet hoe het is om benauwd te zijn en houden zich daardoor veel beter aan maatregelen.
2. Astma medicatie met corticosteroiden zorgt voor mindere reactie van het immuunsysteem.
3. Minder ace2 receptoren dan anderen.
Mensen met copd bv lopen wel veel risico.
Die vaccins van Rusland en China fungeren natuurlijk ook als imagoboost dus ze zullen geen rotzooi de wereld in helpen, al weet je het nooit.quote:
Hadden we/ze dan moeten zeggen ja godverredomme nu hoeft het niet meer?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We zijn gewoon kinderen! Kuddevolk!
Maar voor de rest prima hoor! En nu go go go prikken prikken prikken en zo snel mogelijk dit drama achter ons laten!
Omdat je als overheid ook geen raad kan geven op basis van "we denken dat het werkt".quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.
Je moet als overheid ook geen onnodige run op vitaminesupplementen in gang zetten.
Zou het dan toch een soort manflu zijn? Dat is uiteraard wel enkele honderden malen dodelijker dan de gewone griepquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees toch wel heel veel mannen waarbij het zwaar verloopt. Lijkt alsof er een overreactie van iemands afweer plaats vindt.
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat je als overheid ook geen raad kan geven op basis van "we denken dat het werkt".
Het is ook gewoon noodzaak en zelfs met hun producties kom je zwaar tekort wereldwijd, wat ik jammer vind is dat ze hun vaccins (nog) niet laten goedkeuren door bijvoorbeeld een EMA want FDA is natuurlijk uit den boze, nu lijkt het wat teveel op een 3e wereld spuitje al schijnt dat qua kostprijs niet het geval te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vaccins van Rusland en China fungeren natuurlijk ook als imagoboost dus ze zullen geen rotzooi de wereld in helpen, al weet je het nooit.
Ik denk dat je als ''volk'' ook gewoon vooral lekker je eigen afweging kan maken en zeker om zoiets onschuldigs als vit. D slikken waarbij je weet dat het sowieso geen kwaad kan en mogelijk alleen maar goed kan doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.
Ze maken er weer een kermis van... (Symbolisch moment zegt Rouvoet.)quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hadden we/ze dan moeten zeggen ja godverredomme nu hoeft het niet meer?
Een beetje eigen initiatief tonen en zelf nadenken en beslissingen nemen idd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk dat je als ''volk'' ook gewoon vooral lekker je eigen afweging kan maken en zeker om zoiets onschuldigs als vit. D slikken waarbij je weet dat het sowieso geen kwaad kan en mogelijk alleen maar goed kan doen.
Dan hoef ik niet persé een officieel adviesje van Hugo.
Ja dat kunnen wij wel, maar het zou ook handig zijn dat mensen die zich daar niet in verdiepen, die alleen maar netflix kijken of de taal niet machtig zijn ook dit advies krijgen als het werkt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een beetje eigen initiatief tonen en zelf nadenken en beslissingen nemen idd.
Dat is een bekend gegeven, dat in tijden van nood of crisis vaak iemands ware aard naar boven komtquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat zit de mens toch raar in elkaar...
Eerst moord en brand schreeuwen dat we de laatste zijn en niet mee kunnen doen... boe boe boe![]()
En dan nu een LIVE moment van de eerste prik.... Kleuter Nederland is nu weer blij omdat ze ook mee mogen doen met de rest....![]()
![]()
Heb wel één ding geleerd tijdens cojona crisis.... Mensen leren kennen van hun échte kant...(En dat is niet altijd de prettige kant!)
Komt ook door die handelsoorlog, Chinese bedrijven worden weer eens zonder duidelijke reden van de Amerikaanse beurs getrapt:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook gewoon noodzaak en zelfs met hun producties kom je zwaar tekort wereldwijd, wat ik jammer vind is dat ze hun vaccins (nog) niet laten goedkeuren door bijvoorbeeld een EMA want FDA is natuurlijk uit den boze, nu lijkt het wat teveel op een 3e wereld spuitje al schijnt dat qua kostprijs niet het geval te zijn.
vooral de schijn, in principe hoef je niet iets aan te vullen waar geen tekort aan isquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.
En dat gaat ver... verbroken vriendschappen, liefdes, huwelijken... etc etcquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is een bekend gegeven, dat in tijden van nood of crisis vaak iemands ware aard naar boven komt
Het gaat me niet zozeer om die handel maar mocht het door een EMA of FDA zijn goedgekeurd dan heb ik er geen moeite mee om het te nemen, zolang dat op de wc eend basis is niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt ook door die handelsoorlog, Chinese bedrijven worden weer eens zonder duidelijke reden van de Amerikaanse beurs getrapt:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-van-beurs-a4026146
Waarom zou je je vaccin dan wel voor diezelfde Amerikaanse markt beschikbaar maken als je het elders ook kan slijten.
Duurt inderdaad even. Eerst de kinderziekten eruit en genoeg voorraad krijgen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik hoorde ergens van 8 tot 20.00, 7 op 7. Weet alleen niet of dat per vandaag is of dat het nog enige tijd duurt voordat Hugo dat in de steigers heeft staan.
Ach, dat is met alles zo... hoe beter je zorgt voor jezelf hoe beter je ellende buiten de deur kunt houden en een lang leven kunt leiden...quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
Overigens is het advies al gegeven om aan het immuunsysteem te werken allang gegeven > Gezondere levensstijl, sporten, minderen/stoppen met roken/drinken, vitaminehuishouding op orde houden etc. etc.
@Momoquote:
Er is minder op gehamerd dan zou moeten.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
Overigens is het advies al gegeven om aan het immuunsysteem te werken allang gegeven > Gezondere levensstijl, sporten, minderen/stoppen met roken/drinken, vitaminehuishouding op orde houden etc. etc.
Het is niet vreemd dat een minister van volksgezondheid zonder SLUITEND bewijs niet zomaar in de rondte gaat roepen dat je vooral maar je pilletjes met vitamine D moet gaan pakken en dat het dan allemaal wel goed komt.
Hier in de omgeving al twee scheidingen aan de gang omdat de meneer in kwestie vond hij net als anders de deur achter zijn kont kon dichttrekken en dat de mevrouw alles op kon vangen met kinderopvang, schooljuf spelen, huishouden en haar eigen baan. Daarnaast een hoop gekijf binnen vriendschappen en familie over het bestaan van Corona en of vaccinaties nu wel of niet eng zijn. Vriend van me krijgt elke week een epistel van zijn moeder dat hij maar beter mee kan bidden omdat het de Eindtijd is nu.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Bocaj het volgende:
[..]
En dat gaat ver... verbroken vriendschappen, liefdes, huwelijken... etc etc
Dit is wel wat overdreven. Ik ken echt niemand die zoveel zwaarder is geworden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Blijf vooral binnen leidt tot dikkere ongezondere mensen. Echt bijna iedereen is wel 5-10kg zwaarder dan in maart bv.
Euhh... nee? Ik ben kwa gewicht precies hetzelfde gebleven, zelfde geldt voor mijn vrouw en de meeste mensen die ik ken zijn ook zeker niet zichtbaar aangekomen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er is minder op gehamerd dan zou moeten.
Blijf vooral binnen leidt tot dikkere ongezondere mensen. Echt bijna iedereen is wel 5-10kg zwaarder dan in maart bv.
jouw aannamequote:Op woensdag 6 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Blijf vooral binnen leidt tot dikkere ongezondere mensen.
quote:Echt bijna iedereen is wel 5-10kg zwaarder dan in maart bv.
Ja stel. Daar heb je dus sluitend bewijs voor nodig.quote:Stel dat vit d wel echt werkt,
Dat is tot vervelens toe benadrukt.quote:of lager bmi mag dat best benadrukt worden.
"Ah, ik sport, ik rook niet, ik drink niet, ik heb geen overgewicht, ik heb een lul van 30 centimeter en een IQ van 140 dus het virus kan mij niets doen. Prima, ik kan doen wat ik wil."quote:Nu wordt het af gedaan als een lullige " het is altijd gezond" opmerking.
Er is dan ook tot vervelens toe herhaald dat men liefst niet zou moeten drinken en indien wel het heel erg matigt.quote:Stel dat bv alcohol leidt tot zwaarder ziekteverloop dan zou je dat ook benadrukt willen zien ipv "teveel drinken is nooit goed".
Praat voor jezelf, ik ben deze periode juist aan mijn gewicht gaan werken. Van 90 kilo in maart naar 76 kilo nuquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:43 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Stel dat vit d wel echt werkt, of lager bmi mag dat best benadrukt worden.
Nu wordt het af gedaan als een lullige " het is altijd gezond" opmerking.
Stel dat bv alcohol leidt tot zwaarder ziekteverloop dan zou je dat ook benadrukt willen zien ipv "teveel drinken is nooit goed".
Zo te horen is cesare de enige die het zo ziet want ik zie het zelf ook niet in mijn omgeving. Weet wel dat er veel grappen over gemaakt zijn een half jaar geleden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Praat voor jezelf, ik ben deze periode juist aan mijn gewicht gaan werken. Van 90 kilo in maart naar 76 kilo nu![]()
Goeie God...quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:45 schreef Qarrad het volgende:
Vriend van me krijgt elke week een epistel van zijn moeder dat hij maar beter mee kan bidden omdat het de Eindtijd is nu.
Waarom zou dat de ware aard zijn en niet een verkeerde aard?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is een bekend gegeven, dat in tijden van nood of crisis vaak iemands ware aard naar boven komt
quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:50 schreef skrn het volgende:
Ik ben bijna van mijn voetschimmel af, telt dat ook?
Ik ken veel nensen die zichtbaar zijn afgevallenquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:46 schreef 297534 het volgende:
[..]
Dit is wel wat overdreven. Ik ken echt niemand die zoveel zwaarder is geworden.
Horeca-ondernemers met stress?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik ken veel nensen die zichtbaar zijn afgevallen
Als kind had ik dat ook veel... kwam door veel zwemmen en altijd maar op dichte gymschoenen lopen...quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:50 schreef skrn het volgende:
Ik ben bijna van mijn voetschimmel af, telt dat ook?
Gister 'mijn' kroegbaas in de krant. Die werd het thuis zitten helemaal zat (naast de kleine acties die ze doen/deden voor de kroeg). Die werd daar alles behalve vrolijk van.quote:
Thanks!quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:54 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Als kind had ik dat ook veel... kwam door veel zwemmen en altijd maar op dichte gymschoenen lopen...
En dan op vakantie naar een warm land met zee en strand en in no-time alles genezen...
En dan vandaag zoveel besmettingen:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef skrn het volgende:
Ja, we hebben het nu over gezondheidskwaaltjes, dus ik dacht, dan mag ik mijn inbreng ook hier posten.
Maakt niet uit .. ik ben wel positief over het vaccineren. Eindelijk. Een goede dag.![]()
Hopen dat de cijfers ook goed zijn vandaag, dan gaat het wel lukken.
Hahah blijkbaar. Ik ben zelf 3/4 kg zwaarder maar dat train ik er wel weer af. Meeste familie en vrienden zijn wel 5kg of meer zwaarder. Vooral door het binnen zitten, meer eten, minder sport. Maar we zitten ook net na kerst. Dat komt vast goed.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:50 schreef Dven het volgende:
[..]
Zo te horen is cesare de enige die het zo ziet want ik zie het zelf ook niet in mijn omgeving. Weet wel dat er veel grappen over gemaakt zijn een half jaar geleden.
Koop gewoon een broek met elastiek... niemand doet je wat!quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:02 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Hahah blijkbaar. Ik ben zelf 3/4 kg zwaarder maar dat train ik er wel weer af. Meeste familie en vrienden zijn wel 5kg of meer zwaarder. Vooral door het binnen zitten, meer eten, minder sport. Maar we zitten ook net na kerst. Dat komt vast goed.
Of het goed gaat kunnen we over week pas oordelen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:58 schreef skrn het volgende:
Ja, we hebben het nu over gezondheidskwaaltjes, dus ik dacht, dan mag ik mijn inbreng ook hier posten.
Maakt niet uit .. ik ben wel positief over het vaccineren. Eindelijk. Een goede dag.![]()
Hopen dat de cijfers ook goed zijn vandaag, dan gaat het wel lukken.
Op die manier.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het gaat me niet zozeer om die handel maar mocht het door een EMA of FDA zijn goedgekeurd dan heb ik er geen moeite mee om het te nemen, zolang dat op de wc eend basis is niet.
Zorgvuldigheid!quote:
Achterbuurvrouw waar ik poosje mee heb staan kletsen oudjaarsavond en een drankje van heb aangenomen is inmiddels flink verkouden en doet vandaag een test, hoorde ik netquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:06 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Of het goed gaat kunnen we over week pas oordelen.
Na besmetting duurt het gemiddeld 5-6 dagen tot symptomen. Dan nog afspraak maken voor test. Dag erna op z'n vroegst testen en dag daarna ben je een statistiek. Dus vanaf vrijdag kunnen we beetje zien of er met oud en nieuw nog veel besmettingen zijn geweest.
De gemiddelde Fok!ker (Foker, Fok!er?) heeft een e-penis van minimaal 1.50m, daarom raakt de 1.5m maatregel niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:48 schreef Dven het volgende:
[..]
jouw aanname
[..]
[..]
Ja stel. Daar heb je dus sluitend bewijs voor nodig.
[..]
Dat is tot vervelens toe benadrukt.
[..]
"Ah, ik sport, ik rook niet, ik drink niet, ik heb geen overgewicht, ik heb een lul van 30 centimeter en een IQ van 140 dus het virus kan mij niets doen. Prima, ik kan doen wat ik wil."
Een beter immuunsysteem maakt je niet immuun.
[..]
Er is dan ook tot vervelens toe herhaald dat men liefst niet zou moeten drinken en indien wel het heel erg matigt.
Sinds het nieuwe jaar ?Waarom nu ineens?quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:06 schreef Mr.Sandman het volgende:
Ook op het werk dragen we nu mondkapjes!
Net als de herfstpiek, black friday piek, dampiek, paaspiek etc? Dat is wel echt een verrassing..quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:
De gevreesde kerstpiek blijft wel een beetje uit heb ik het idee.
Terwijl we die eigenlijk wel nodig hadden om een verlenging van de lockdown af te dwingen!quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Het is voornamelijk een bevestigingquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net als de herfstpiek, black friday piek, dampiek, paaspiek etc? Dat is wel echt een verrassing..
Ah, wat slecht van jullie beiden. We hebben niet voor niets een lockdown, het zorgpersoneel is je niet bepaald dankbaar.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Achterbuurvrouw waar ik poosje mee heb staan kletsen oudjaarsavond en een drankje van heb aangenomen is inmiddels flink verkouden en doet vandaag een test, hoorde ik net![]()
Maar goed, is inmiddels 6 dagen geleden en I feel fine. Dussss zal hopelijk wel loslopen.
De grote vraag is vooral waarom jij met de jaarwisseling zo amicaal was met je achterbuurvrouwquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Achterbuurvrouw waar ik poosje mee heb staan kletsen oudjaarsavond en een drankje van heb aangenomen is inmiddels flink verkouden en doet vandaag een test, hoorde ik net![]()
Maar goed, is inmiddels 6 dagen geleden en I feel fine. Dussss zal hopelijk wel loslopen.
Die pieken zijn erg regionaal. Sprak gisteren een collega van het Amphia. Die hadden blijkbaar wel duidelijk een zichtbaar effect van black friday.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net als de herfstpiek, black friday piek, dampiek, paaspiek etc? Dat is wel echt een verrassing..
Nee, laatste paar weken ook al.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Sinds het nieuwe jaar ?Waarom nu ineens?
Of was dit al eerder?
Sorryquote:Op woensdag 6 januari 2021 11:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Ah, wat slecht van jullie beiden. We hebben niet voor niets een lockdown, het zorgpersoneel is je niet bepaald dankbaar.
Besmettingscijfers vertellen wat anders. Minder testen maar percentage besmettelijk is belabberd hoog.quote:Op woensdag 6 januari 2021 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |