Er zijn ook een paar andere mogelijkheden natuurlijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:08 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja wellicht inderdaad. De grap is ook, het is/wordt gezien als een luchtwegvirus, maar een aantal luchtwegaandoeningen die erg vatbaar zijn voor andere ziekten lijken hier bijna niet geraakt te worden. Gommers of Kuipers zei tijd geleden ook dat ze bijvoorbeeld nagenoeg geen astma-patiënten hebben liggen, terwijl je die wel zou verwachten initieel.
Ik ben er blij mee, want het zorgt ervoor dat ik minder risico loop, maar het strookt niet echt met andere virussen.
Er zijn iig aanwijzingen dat een vitamine-D-tekort ook een flinke risicofactor is:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:07 schreef aartstyle het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de vitamine D? Laatst dat artikel in de kranten over een groep artsen/medici die dit sterk aanbevelen. Vervolgens werd de vraag aan Hugo gesteld en die gaf aan dat het onderzocht werd. Nu gaan de berichten al sinds mei 2020 rond dat vitamine D zeker zou helpen bij het voorkomen van een het oplopen van de ziekte danwel het erg ziek worden.
Moet zo'n onderzoek dan zo lang duren? Of is de uitkomst al bekend? Dan horen wij die ook graag, zelfs als het niet helpt? Of geeft het onderzoek wel aan dat het werkt, maar gaan ze het niet vertellen om hun eigen falen te verbloemen.
Ja klopt, sorry. Wat een grapje. Ja, het is een totaal andere benadering. Maar op zich valt er wel wat voor te zeggen. Sowieso wel interessant dat er een land is die het anders doet dan andere landen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje biased ben je wel, jonge bevolking dus ze hebben zat te prikken, het gaat me ook meer om de benadering
Dit. Plus, vitamine D supplementen slikken (in de winter sws) heeft geen nadelen. Je kan er haast geen overdosis van nemen - tenzij je als een idioot 50 tabletten per dag zou nemen, maar ja wie doet dat nou-quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ondersteunt o.a. het functioneren van je immuunsysteem. Ik raad zelf iedereen aan, zeker in de winter, om te zorgen dat je er echt genoeg van binnenkrijgt.. ofwel via voeding, ofwel via supplementen.
Er zijn iig aanwijzingen dat een vitamine-D-tekort ook een flinke risicofactor is.
Ik slik het ook al een jaar of drie, vooral in de donkere maanden. Sindsdien nooit meer verkouden geweest.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het ondersteunt o.a. het functioneren van je immuunsysteem. Ik raad zelf iedereen aan, zeker in de winter, om te zorgen dat je er echt genoeg van binnenkrijgt.. ofwel via voeding, ofwel via supplementen.
Er zijn iig aanwijzingen dat een vitamine-D-tekort ook een flinke risicofactor is.
Wat zit de mens toch raar in elkaar...quote:
Laten we ook eerlijk zijn, een 70-jarige in Indonesië gaat echt niet de zorg belasten als die loopt te kuchen, die sterft gewoon in bijzijn van de familie. Zeker op de meer afgelegen eilanden.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:20 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja klopt, sorry. Wat een grapje. Ja, het is een totaal andere benadering. Maar op zich valt er wel wat voor te zeggen. Sowieso wel interessant dat er een land is die het anders doet dan andere landen.
Wel leuk om een website te bouwen die je vaccintracker.com noemt waarbij je random puntjes over een map laat bewegen.quote:
Wat is nu eigenlijk je punt?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat zit de mens toch raar in elkaar...
Eerst moord en brand schreeuwen dat we de laatste zijn en niet mee kunnen doen... boe boe boe![]()
En dan nu een LIVE moment van de eerste prik.... Kleuter Nederland is nu weer blij omdat ze ook mee mogen doen met de rest....![]()
![]()
Heb wel één ding geleerd tijdens cojona crisis.... Mensen leren kennen van hun échte kant...(En dat is niet altijd de prettige kant!)
Omdat Hugo een incompetente flapdrol is?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik slik het ook al een jaar of drie, vooral in de donkere maanden. Sindsdien nooit meer verkouden geweest.
Maar dat was mijn vraag niet. Hugo zou met een officieel antwoord komen op de vraag of vitamine D werkt. Voorlopig horen we daar weer niks van. De vraag is waarom?
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:21 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ik slik het ook al een jaar of drie, vooral in de donkere maanden. Sindsdien nooit meer verkouden geweest.
Maar dat was mijn vraag niet. Hugo zou met een officieel antwoord komen op de vraag of vitamine D werkt. Voorlopig horen we daar weer niks van. De vraag is waarom?
We zijn gewoon kinderen! Kuddevolk!quote:
Ik lees toch wel heel veel mannen waarbij het zwaar verloopt. Lijkt alsof er een overreactie van iemands afweer plaats vindt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:57 schreef alpeko het volgende:
[..]
Behoorlijk ja.
Oom heeft zijn vader net voor de kerst verloren. Aan corona uiteindelijk maar de beste man was 97. Vorige jaar kerst al opgenomen met andere klachten en niet meer zelfstandig daarna... wat op zich al knap is dat ie het zo lang wel was. Oom en tante zijn daarna ook positief getest. Ondanks de beschermingsmiddelen. Tegen de 70 beiden maar gelukkig geen ernstige klachten. Wel de uitvaart moeten missen dus. Net als zus van mijn oom.
Als je dat dan weer vergelijkt met de vader van een middelbare schoolvriend. Vitaal, begin 60.. 3 weken IC in Drachten terwijl ie zelf in Zuid-Holland woont. Inmiddels van IC af met uitzicht op ontslag maar dan wel naar revalidatiekliniek. Op een stoel zitten en communiceren is al een work-out. Damn.
Dan moeten ze dat officieel adviseren. Het kan geen kwaad om het te nemen. En het heeft er alle schijn van dat het helpt tegen corona (en andere infecties). Ik zou dus als ik Hugo was de fabrikanten hiervan snel verzoeken om maximaal te gaan produceren en dan het advies geven aan de bevolking om elke dag een supplement te nemen. Baadt het niet dan schaad het niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.
Ja eens. Ik hou me aan de maatregelen maar ben niet bovenmatig voorzichtig. Benauwd zijn ken ik wel goed idd. Huisarts zei in maart ook tegen me, neem je Ventolin/Seretide goed en hou je netjes eraan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er zijn ook een paar andere mogelijkheden natuurlijk.
1. Wij astma patienten zijn extreem voorzichtig. Iedereen weet hoe het is om benauwd te zijn en houden zich daardoor veel beter aan maatregelen.
2. Astma medicatie met corticosteroiden zorgt voor mindere reactie van het immuunsysteem.
3. Minder ace2 receptoren dan anderen.
Mensen met copd bv lopen wel veel risico.
Die vaccins van Rusland en China fungeren natuurlijk ook als imagoboost dus ze zullen geen rotzooi de wereld in helpen, al weet je het nooit.quote:
Hadden we/ze dan moeten zeggen ja godverredomme nu hoeft het niet meer?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We zijn gewoon kinderen! Kuddevolk!
Maar voor de rest prima hoor! En nu go go go prikken prikken prikken en zo snel mogelijk dit drama achter ons laten!
Omdat je als overheid ook geen raad kan geven op basis van "we denken dat het werkt".quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.
Je moet als overheid ook geen onnodige run op vitaminesupplementen in gang zetten.
Zou het dan toch een soort manflu zijn? Dat is uiteraard wel enkele honderden malen dodelijker dan de gewone griepquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees toch wel heel veel mannen waarbij het zwaar verloopt. Lijkt alsof er een overreactie van iemands afweer plaats vindt.
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat je als overheid ook geen raad kan geven op basis van "we denken dat het werkt".
Het is ook gewoon noodzaak en zelfs met hun producties kom je zwaar tekort wereldwijd, wat ik jammer vind is dat ze hun vaccins (nog) niet laten goedkeuren door bijvoorbeeld een EMA want FDA is natuurlijk uit den boze, nu lijkt het wat teveel op een 3e wereld spuitje al schijnt dat qua kostprijs niet het geval te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vaccins van Rusland en China fungeren natuurlijk ook als imagoboost dus ze zullen geen rotzooi de wereld in helpen, al weet je het nooit.
Ik denk dat je als ''volk'' ook gewoon vooral lekker je eigen afweging kan maken en zeker om zoiets onschuldigs als vit. D slikken waarbij je weet dat het sowieso geen kwaad kan en mogelijk alleen maar goed kan doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.
Ze maken er weer een kermis van... (Symbolisch moment zegt Rouvoet.)quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hadden we/ze dan moeten zeggen ja godverredomme nu hoeft het niet meer?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |