Dan moeten ze dat officieel adviseren. Het kan geen kwaad om het te nemen. En het heeft er alle schijn van dat het helpt tegen corona (en andere infecties). Ik zou dus als ik Hugo was de fabrikanten hiervan snel verzoeken om maximaal te gaan produceren en dan het advies geven aan de bevolking om elke dag een supplement te nemen. Baadt het niet dan schaad het niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.
Ja eens. Ik hou me aan de maatregelen maar ben niet bovenmatig voorzichtig. Benauwd zijn ken ik wel goed idd. Huisarts zei in maart ook tegen me, neem je Ventolin/Seretide goed en hou je netjes eraan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Er zijn ook een paar andere mogelijkheden natuurlijk.
1. Wij astma patienten zijn extreem voorzichtig. Iedereen weet hoe het is om benauwd te zijn en houden zich daardoor veel beter aan maatregelen.
2. Astma medicatie met corticosteroiden zorgt voor mindere reactie van het immuunsysteem.
3. Minder ace2 receptoren dan anderen.
Mensen met copd bv lopen wel veel risico.
Die vaccins van Rusland en China fungeren natuurlijk ook als imagoboost dus ze zullen geen rotzooi de wereld in helpen, al weet je het nooit.quote:
Hadden we/ze dan moeten zeggen ja godverredomme nu hoeft het niet meer?quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef Bocaj het volgende:
[..]
We zijn gewoon kinderen! Kuddevolk!
Maar voor de rest prima hoor! En nu go go go prikken prikken prikken en zo snel mogelijk dit drama achter ons laten!
Omdat je als overheid ook geen raad kan geven op basis van "we denken dat het werkt".quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Omdat het niet duidelijk is of het relevant is voor mensen die geen tekort eraan hebben. En zorgen dat je geen vitamine-D tekort hebt is, los van Corona, ook al een erg goed idee.
Je moet als overheid ook geen onnodige run op vitaminesupplementen in gang zetten.
Zou het dan toch een soort manflu zijn? Dat is uiteraard wel enkele honderden malen dodelijker dan de gewone griepquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees toch wel heel veel mannen waarbij het zwaar verloopt. Lijkt alsof er een overreactie van iemands afweer plaats vindt.
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Dven het volgende:
[..]
Omdat je als overheid ook geen raad kan geven op basis van "we denken dat het werkt".
Het is ook gewoon noodzaak en zelfs met hun producties kom je zwaar tekort wereldwijd, wat ik jammer vind is dat ze hun vaccins (nog) niet laten goedkeuren door bijvoorbeeld een EMA want FDA is natuurlijk uit den boze, nu lijkt het wat teveel op een 3e wereld spuitje al schijnt dat qua kostprijs niet het geval te zijn.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Die vaccins van Rusland en China fungeren natuurlijk ook als imagoboost dus ze zullen geen rotzooi de wereld in helpen, al weet je het nooit.
Ik denk dat je als ''volk'' ook gewoon vooral lekker je eigen afweging kan maken en zeker om zoiets onschuldigs als vit. D slikken waarbij je weet dat het sowieso geen kwaad kan en mogelijk alleen maar goed kan doen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.
Ze maken er weer een kermis van... (Symbolisch moment zegt Rouvoet.)quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:28 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Hadden we/ze dan moeten zeggen ja godverredomme nu hoeft het niet meer?
Een beetje eigen initiatief tonen en zelf nadenken en beslissingen nemen idd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:32 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk dat je als ''volk'' ook gewoon vooral lekker je eigen afweging kan maken en zeker om zoiets onschuldigs als vit. D slikken waarbij je weet dat het sowieso geen kwaad kan en mogelijk alleen maar goed kan doen.
Dan hoef ik niet persé een officieel adviesje van Hugo.
Ja dat kunnen wij wel, maar het zou ook handig zijn dat mensen die zich daar niet in verdiepen, die alleen maar netflix kijken of de taal niet machtig zijn ook dit advies krijgen als het werkt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Een beetje eigen initiatief tonen en zelf nadenken en beslissingen nemen idd.
Dat is een bekend gegeven, dat in tijden van nood of crisis vaak iemands ware aard naar boven komtquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:22 schreef Bocaj het volgende:
[..]
Wat zit de mens toch raar in elkaar...
Eerst moord en brand schreeuwen dat we de laatste zijn en niet mee kunnen doen... boe boe boe![]()
En dan nu een LIVE moment van de eerste prik.... Kleuter Nederland is nu weer blij omdat ze ook mee mogen doen met de rest....![]()
![]()
Heb wel één ding geleerd tijdens cojona crisis.... Mensen leren kennen van hun échte kant...(En dat is niet altijd de prettige kant!)
Komt ook door die handelsoorlog, Chinese bedrijven worden weer eens zonder duidelijke reden van de Amerikaanse beurs getrapt:quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is ook gewoon noodzaak en zelfs met hun producties kom je zwaar tekort wereldwijd, wat ik jammer vind is dat ze hun vaccins (nog) niet laten goedkeuren door bijvoorbeeld een EMA want FDA is natuurlijk uit den boze, nu lijkt het wat teveel op een 3e wereld spuitje al schijnt dat qua kostprijs niet het geval te zijn.
vooral de schijn, in principe hoef je niet iets aan te vullen waar geen tekort aan isquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:30 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Als het geen kwaad kan en het er alle schijn van heeft dat het wel werkt zie ik het probleem niet.
En dat gaat ver... verbroken vriendschappen, liefdes, huwelijken... etc etcquote:Op woensdag 6 januari 2021 10:36 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is een bekend gegeven, dat in tijden van nood of crisis vaak iemands ware aard naar boven komt
Het gaat me niet zozeer om die handel maar mocht het door een EMA of FDA zijn goedgekeurd dan heb ik er geen moeite mee om het te nemen, zolang dat op de wc eend basis is niet.quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:37 schreef Elan het volgende:
[..]
Komt ook door die handelsoorlog, Chinese bedrijven worden weer eens zonder duidelijke reden van de Amerikaanse beurs getrapt:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)n-van-beurs-a4026146
Waarom zou je je vaccin dan wel voor diezelfde Amerikaanse markt beschikbaar maken als je het elders ook kan slijten.
Duurt inderdaad even. Eerst de kinderziekten eruit en genoeg voorraad krijgen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:38 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ik hoorde ergens van 8 tot 20.00, 7 op 7. Weet alleen niet of dat per vandaag is of dat het nog enige tijd duurt voordat Hugo dat in de steigers heeft staan.
Ach, dat is met alles zo... hoe beter je zorgt voor jezelf hoe beter je ellende buiten de deur kunt houden en een lang leven kunt leiden...quote:Op woensdag 6 januari 2021 10:39 schreef Dven het volgende:
Overigens is het advies al gegeven om aan het immuunsysteem te werken allang gegeven > Gezondere levensstijl, sporten, minderen/stoppen met roken/drinken, vitaminehuishouding op orde houden etc. etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |