Waarom eigenlijk?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:15 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik word er ook nog steeds liever een keertje ziek van dan dat ik zo'n prik krijg eigenlijk.
Dat zal niet bij iedereen urgent zijn nee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:21 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Denk wel eerder dan augustus hoor.
Maar waar ik eerder benieuwd naar ben, hoe hoog de "urgentie" zal zijn, zeker bij gezonde mensen van in de 20/30 en zelfs 40 als zij ergens in Mei een oproep krijgen voor een prikje en, even van gunstig scenario uitgaand, corona tegen die tijd nauwelijks meer voorkomt en de besmettingen zo laag zijn dat er bijna niemand in het ziekenhuis ligt. Dat was immers in Mei/Juni afgelopen jaar ook zo, toch?
Veel mensen gingen toen ook gewoon weer lekker hun gang alsof corona in een ver verleden lag...
Ik denk eerder dat heel veel mensen in die leeftijden dus zoiets zullen hebben van, ja whatever, komt wel ooit ofzo... en de prik dus zullen uitstellen, of domweg vergeten. Puur omdat de urgentie er dan (misschien) helemaal niet meer is.
Time will tell.
Uiteraard. Ik zag het op dit forum al voorbijkomen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:03 schreef BlackLining het volgende:
Vraag me wel af of er in bepaalde wonderlijke kringen al verontwaardiging is uitgebroken omdat de eerst gevaccineerde niet gewoon Janssen of De Jong heette met haar achternaam
Met je eens hoor. Ik ben ook zeker niet tegen het prikje en zal hem denk ik (even uitgaande dat geprikte mensen niet in vleesetende zombies veranderen de komende maandenquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Ook al val je niet in een risicogroep, de kans dat je last krijgt van ernstige bijwerkingen van een vaccin is veel kleiner dan de kans dat je ernstig ziek gaat worden van het virus en daaraan blijvende gezondheidsklachten gaat overhouden. Daarnaast help je naast jezelf ook om de hele maatschappij te beschermen tegen verdere voortwoekering van het virus.
gelukkig doen die Engelsen er al praktijk onderzoek meequote:Op woensdag 6 januari 2021 09:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Hugo noemde AstraZeneca gisteren een keer of 5 een GAMECHANGER.
Ken inmiddels best wat mensen om me heen die het hebben gehad, en die waren zonder uitzondering 3-4 dagen wat snotterig en in het ergste geval een kleine verhoging/grieperig. Bouw liever op die manier antistoffen op dan via een vaccin. Wellicht wat te simpel gedacht, ik weet het.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:25 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk?
Ook al val je niet in een risicogroep, de kans dat je last krijgt van ernstige bijwerkingen van een vaccin is veel kleiner dan de kans dat je ernstig ziek gaat worden van het virus en daaraan blijvende gezondheidsklachten gaat overhouden. Daarnaast help je naast jezelf ook om de hele maatschappij te beschermen tegen verdere voortwoekering van het virus.
Ik ken in mijn omgeving toch ook wel best wat mensen die er behoorlijk ziek van zijn geworden. Ook iemand die jong en fit is. Ik wil niet de gok nemen hoe dit voor mij zal zijnquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ken inmiddels best wat mensen om me heen die het hebben gehad, en die waren zonder uitzondering 3-4 dagen wat snotterig en in het ergste geval een kleine verhoging/grieperig. Bouw liever op die manier antistoffen op dan via een vaccin. Wellicht wat te simpel gedacht, ik weet het.
Maar ik neem ook wel dat vaccin zodra ik opgeroepen word hoor. Daar niet van.
Dat is natuurlijk je goed recht, maar goed het gaat waarschijnlijk nog een tijd duren voordat mensen die niet in een risicogroep vallen gevaccineerd gaan worden. Ik hoop dat veel mensen die nu nog een beetje koudwatervrees hebben van gedachten veranderen over het vaccin als ze zien dat het eigenlijk prima gaat met anderen na hun vaccinatie.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Ken inmiddels best wat mensen om me heen die het hebben gehad, en die waren zonder uitzondering 3-4 dagen wat snotterig en in het ergste geval een kleine verhoging/grieperig. Bouw liever op die manier antistoffen op dan via een vaccin. Wellicht wat te simpel gedacht, ik weet het.
Same, het lijkt echt totale Russian Roulette te zijn. Stelletje dat ik ken heeft het bijv beiden gehad. Beiden midden 30 en gezond (en niet vadsigquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ken in mijn omgeving toch ook wel best wat mensen die er behoorlijk ziek van zijn geworden. Ook iemand die jong en fit is. Ik wil niet de gok nemen hoe dit voor mij zal zijn
Ik ken er officieel maar 1 die het gehad heeft, in 10 maanden tijd. Daar sta ik wel van te kijken. Volgens mij heb ik een brave omgeving of zo...quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Maar ik neem ook wel dat vaccin zodra ik opgeroepen word hoor. Daar niet van.
Waar ik een beetje huiverig voor ben zijn de gevolgen over 3-10 jaar. Straks krijg je ineens een auto immuunziekte of erger door het vaccin.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:12 schreef dick_laurent het volgende:
Tja, aangezien vrouwlief en ik in de allerlaatste groep van 18-60 vallen zonder medische voorgeschiedenis, zullen wij pas op zijn vroegst in april of mei een oproepje krijgen voor een prik.
Tegen die tijd hebben we alle ontwikkelingen wel kunnen zien en zijn (eventuele) gekke bijwerkingen al lang en breed aan het licht gekomen.
Elk nadeel hep zn voordeel zullen we maar zeggen
Dat begrijp ik, maar bedoel nu t/m 18 janquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:21 schreef StateOfMind het volgende:
Pas vanaf de 18e wordt er volop geprikt op alle 25 locaties (met Pfizer alleen).
In het begin kunnen de grootste locaties er max 500 per dag doen.
Zodra Modera (locaal prikken in instellingen) en AZ (bij de huisarts) er zijn gaat het harder.
Dit alles afhankelijk van de leveringen uiteraard.
Dat is wel balen. Dat we bijna een jaar verder zijn en het nog steeds niet duidelijk is hoe mensen precies besmet raken en wat ervoor zorgt dat iemand doodziek wordt.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Same, het lijkt echt totale Russian Roulette te zijn. Stelletje dat ik ken heeft het bijv beiden gehad. Beiden midden 30 en gezond (en niet vadsig)
Zij heeft drie weken doodziek op de bank gelegen met koorts en kortademig, ellende. Hij was drie dagen snotterig en beetje gaar/moe en dat was het.
Totale randomness dat kutvirus zo lijkt het
Symbolisch doen we in Nederland niet aan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar bedoel nu t/m 18 jan
.
Of is die prik van vandaag puur symbolisch en stoppen ze er morgen weer mee?
Die kans is er inderdaadquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Waar ik een beetje huiverig voor ben zijn de gevolgen over 3-10 jaar. Straks krijg je ineens een auto immuunziekte of erger door het vaccin.
Dat narcolepsie met het vaccin voor de Mexicaanse griep bv zit ook in mijn achterhoofd.
Aan de andere kant weten we de lange termijn gevolgen van covid ook niet.
Omdat ik astma heb ben ik misschien eerder aan de beurt maar omdat ik nog wat bedenkingen heb bij het vaccin ben ik nog niet 100% om. Ik neig wel naar ja. Ook omdat ik er vanaf wil zijn en gevoelsmatig meer risico loop.
Maar denk dat vooral bij mensen die verder jong en gezond zijn er een hoop twijfel is om het wel/niet te doen.
In mijn omgeving heb ik bv nog niemand van 25-60 definitief ja horen zeggen.
Eerder absoluut niet of een hoop twijfel.
Ik hoorde ergens van 8 tot 20.00, 7 op 7. Weet alleen niet of dat per vandaag is of dat het nog enige tijd duurt voordat Hugo dat in de steigers heeft staan.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:26 schreef popje het volgende:
Weet iemand van hoe laat tot hoe laat er wordt gevaccineerd?
Eerlijk? (en dit is mijn gevoel, geen wetenschappelijke onderbouwingquote:Op woensdag 6 januari 2021 09:36 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dat is wel balen. Dat we bijna een jaar verder zijn en het nog steeds niet duidelijk is hoe mensen precies besmet raken en wat ervoor zorgt dat iemand doodziek wordt.
We weten het soort van maar niet definitief helaas.
Per vandaag in 3 locaties, zo uit het hoofd 12 uur per dag en 7 dagen per week, en dat wordt gedurende de tijd langzaam uitgebreid naar 25.quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:35 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, maar bedoel nu t/m 18 jan
.
Of is die prik van vandaag puur symbolisch en stoppen ze er morgen weer mee?
Komt dat door je ervaring met Pfizer producten?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is mijn vaccinatie bereidheid bij Pfizer vaccin 70% en bij AstraZeneca 10%
quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:45 schreef Multatilu het volgende:
[..]
Komt dat door je ervaring met Pfizer producten?
Zullen veel van die mensen wel 's een stijve nek hebben gehad door verkeerde inname van hun producten?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Lijkt me leuk om eens te onderzoeken hoeveel van de mensen die 'die rommel van Pfizer' niet willen, stiekem wel eens wat andere rommel van dat bedrijf tot zich hebben genomen
Sterker nog, is Pfizer niet de fabrikant van dat blauwe pilletje?quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:49 schreef chratnox het volgende:
[..]
Zullen veel van die mensen wel 's een stijve nek hebben gehad door verkeerde inname van hun producten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |