Zonnebanken zijn gesloten, dus men moet nu aan de spraytanquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Haagse bronnen: verdere aanscherping lockdown dreigt, hotels en meer winkels mogelijk dicht
https://www.telegraaf.nl/(...)nkels-mogelijk-dicht
Waarom zijn Mark en Hugo zo oranje? Of ligt dat aan mijn beeldscherm?
In het document over vaccinatievolgorde werd door ethici erkend dat 'aantal levensjaren voor de boeg' een op zich valide principe is dat op draagvlak onder ethici kan rekenen, maar dat groter gewicht werd toegekend aan het beschermen van de kwetsbaren en daarmee het redden van zoveel mogelijk levens. Ik snap niet zo goed waarom 'aantal levensjaren voor de boeg' dan ineens zo verwerpelijk zou zijn als het om het gaat om het toekennen van een IC-bed.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:19 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik zal de kabinetsbrief er zo even bijzoeken. Maar het komt neer op praktische bezwaren zoals jij ze noemt en dat elk leven even veel waard is.
Misschien hebben ze net het vaccin gehad?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Ah, een voor jezelf onderbouwde reden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja, dat is het risico van het totale leven.
Alles is potentieel dodelijk waarbij ik mij pas laat inenten of iets ga slikken als ik daar zelf een onderbouwde reden voor heb.
Mooi, tegengesteld van je vorige standpunt dit. Nu doe je opeens wel dingen waar je je zorgen over zou kunnen maken.quote:Daarnaast doe ik genoeg dingen zonder mijzelf zorgen over te maken die tot op heden doorgaans erg goed gaan.
Het is overigens gemakkelijk om alleen te kijken naar hoe dodelijk het virus is. Echter is het aantal mensen dat zwaar getroffen wordt en erg veel moeite heeft om te herstellen veel groter dan het aantal doden.quote:Zover ik mij hier door kennis laat leiden, is Covid19 vooral een "potentieel" risico bij een wat verminderde afweer in combinatie met één (of vaker, meerdere en sluimerende) onderliggende condities.
Zover je jezelf kunt beoordelen moet iemand zelf (be)kijken of iets gezien haar/zijn staat van "zijn"; dan idd een dodelijk risico is. Zelf maak ik mij geen zorgen over een besmetting, zo ik die al niet heb doorlopen.
Ik las dat er altijd gekozen zou worden voor de oudere... je wilt liever geen keus maken, maar standaard kiezen voor de oudere vind ik niet logischquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het document over vaccinatievolgorde werd door ethici erkend dat 'aantal levensjaren voor de boeg' een op zich valide principe is dat op draagvlak onder ethici kan rekenen, maar dat groter gewicht werd toegekend aan het beschermen van de kwetsbaren en daarmee het redden van zoveel mogelijk levens. Ik snap niet zo goed waarom 'aantal levensjaren voor de boeg' dan ineens zo verwerpelijk zou zijn als het om het gaat om het toekennen van een IC-bed.
Ik kan me wel voorstellen dat bij het moeten kiezen tussen een twintig- en een veertigjarige leeftijd onbevredigend is als criterium. Je denkt dan meer aan een verschil tussen personen van 60+ en 40-.
Nee. maar wel de politiek kwalijk nemen dat ze het OMT samenstellen zoals ze dat gedaan hebben, of niet een ander team formeren met een andere achtergrond.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
OMT is niet bedoeld om economische afwegingen te maken. Dat moet de regering doen. Daar kunnen zij bijvoorbeeld weer een ander team voor samenstellen, maar je kan een OMT niet kwalijk nemen dat zij een outbreak aan het managen zijn .....
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat de ziekenhuizen in de eerste golf ook al zo;n nood-draaiboek hadden?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
In het document over vaccinatievolgorde werd door ethici erkend dat 'aantal levensjaren voor de boeg' een op zich valide principe is dat op draagvlak onder ethici kan rekenen, maar dat groter gewicht werd toegekend aan het beschermen van de kwetsbaren en daarmee het redden van zoveel mogelijk levens. Ik snap niet zo goed waarom 'aantal levensjaren voor de boeg' dan ineens zo verwerpelijk zou zijn als het om het gaat om het toekennen van een IC-bed.
Ik kan me wel voorstellen dat bij het moeten kiezen tussen een twintig- en een veertigjarige leeftijd onbevredigend is als criterium. Je denkt dan meer aan een verschil tussen personen van 60+ en 40-.
Zou serieus eens met zulke lui van het OMT om tafel willen. Wellicht ook met Rutte en de Jonge. Kritische vragen stellen, er is echt nog een boel onbeantwoord, wat gewoon op tafel moet komen. De media wil het niet uit ze krijgen, wellicht eens iemand van het "gewone volk" het laten proberen. Voor nuchterheid en rationeel denken lijkt geen plaats meer te zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:21 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Voor het eerst ben ik het met je eens. Te veel aandacht voor randzaken. Ziekenhuisdruk verlagen moet altijd prioriteit #1 zijn.
In draaiboek staat juist dat ze gaan voor de jongeren, indien alle andere omstandigheden geen doorslag geven. Het is echt een theoretische kwestie, want er zijn zoveel variabelen dat je echt nooit op een punt komt dat twee gevallen volkomen gelijk zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:27 schreef popje het volgende:
[..]
Ik las dat er altijd gekozen zou worden voor de oudere... je wilt liever geen keus maken, maar standaard kiezen voor de oudere vind ik niet logisch
Als het om de vaccinaties gaat, wordt er wel eerst gekozen voor de ouderen. Leeftijdsdiscriminatie is dan ineens geoorloofd. Ik ben het daarmee eens, hoor, maar ik snap niet waarom leeftijdsdiscriminatie in een andere gezondheidscontext dan ineens niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:27 schreef popje het volgende:
[..]
Ik las dat er altijd gekozen zou worden voor de oudere... je wilt liever geen keus maken, maar standaard kiezen voor de oudere vind ik niet logisch
Wat is er mis met de achtergrond?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee. maar wel de politiek kwalijk nemen dat ze het OMT samenstellen zoals ze dat gedaan hebben, of niet een ander team formeren met een andere achtergrond.
Rutte en de Jonge kunnen nog gewoon genieten van priveleges. Daarom stellen ze ook zulke maatregelen in, want het raakt ze niet. Krijgen lekker vorstelijk hun salaris iedere maand gestort in hun luxe penthouse vol met alledagelijkse gemakken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
Haagse bronnen: verdere aanscherping lockdown dreigt, hotels en meer winkels mogelijk dicht
Team met FOK!ers samenstellen, van alle partijen een paar users.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:28 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Zou serieus eens met zulke lui van het OMT om tafel willen. Wellicht ook met Rutte en de Jonge. Kritische vragen stellen, er is echt nog een boel onbeantwoord, wat gewoon op tafel moet komen. De media wil het niet uit ze krijgen, wellicht eens iemand van het "gewone volk" het laten proberen. Voor nuchterheid en rationeel denken lijkt geen plaats meer te zijn.
Gelukkig leeft Thierry wel Spartaans en komt hij voor het volk op.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte en de Jonge kunnen nog gewoon genieten van priveleges. Daarom stellen ze ook zulke maatregelen in, want het raakt ze niet. Krijgen lekker vorstelijk hun salaris iedere maand gestort in hun luxe penthouse vol met alledagelijkse gemakken.
Duh, daar is het een OMT voor, daarboven zit nog een advieslaag en ministers hebben hun gebied specifieke adviseurs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
Tja. Als je een OMT volstopt met alleen maar virologen en aanverwanten, dan moet je ook niet raar opkijken als je heel eenzijdige adviezen krijgt..
Met @Gretzl en @Starhopperquote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team met FOK!ers samenstellen, van alle partijen een paar users.
@:viv make it happen!
Het heeft te weinig effect, dus het wordt aangescherpt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Ja wat is het nou, heeft die lockdown wel of geen overtuigend effect
Misschien eens stoppen met die lockdowns dan, i.p.v. er op voortborduren of verstrengen. Het werkt immers al 10 maanden niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef leolinedance het volgende:
Maaruhh:
Vandaag, 15:26 in BINNENLAND
RIVM: minder besmettingen, maar ’overtuigend effect lockdown blijft uit’
https://www.telegraaf.nl/(...)-lockdown-blijft-uit
2 uur geleden in BINNENLAND
Ja wat is het nou, heeft die lockdown wel of geen overtuigend effect
We moeten een team maken met allemaal schooljuffen zoals Janneke141.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Duh, daar is het een OMT voor, daarboven zit nog een advieslaag en ministers hebben hun gebied specifieke adviseurs.
Nu slaan ze echt door. Die paar winkeltjes en hotels gaan het verschil echt, echt niet meer maken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:
En wie gaat dát modden dan?!quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Team met FOK!ers samenstellen, van alle partijen een paar users.
@:viv make it happen!
Dit is gewoon gelul.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:30 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Rutte en de Jonge kunnen nog gewoon genieten van priveleges. Daarom stellen ze ook zulke maatregelen in, want het raakt ze niet. Krijgen lekker vorstelijk hun salaris iedere maand gestort in hun luxe penthouse vol met alledagelijkse gemakken.
Bron?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien eens stoppen met die lockdowns dan, i.p.v. er op voortborduren of verstrengen. Het werkt immers al 10 maanden niet.
Er is natuurlijk niet al 10 maanden sprake van iets dat een lockdown wordt genoemd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 23:32 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Misschien eens stoppen met die lockdowns dan, i.p.v. er op voortborduren of verstrengen. Het werkt immers al 10 maanden niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |