abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197236810
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Nee hoor, want het hele schema is gewoon onder voorbehoud van levering. Dus iedereen die dacht dat dit hiermee een belofte was, houdt vooral zichzelf voor de gek.
Dat weet ik. Maar je maakt geen schema om je er niet aan te houden.

En als het op dag één verandert, is dat wel noemenswaardig.
pi_197236830
Lees net dat een meerderheid van de Tweede Kamer tegen het verbod op leeftijdselectie is bij triage onder code zwart. Goede zet. De minister wilde in het uiterste geval gaan laten. Hoe komt die doos daarbij?

"sorry moeder van 37 met drie jonge kinderen, maar u hebt de loting voor het IC bed verloren van een 93 jarige man met zwaar overgewicht..."
pi_197236834
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:54 schreef ondeugend het volgende:

[..]

Is het niet zo dat de EMA de aanvragen op volgorde beoordeeld?
Ja dat wel, maar er valt ook weinig te beoordelen van AstraZeneca want ze hebben nog geen officiele aanvraag voor goedkeuring gedaan.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:55:49 #229
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_197236837
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:31 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het was vorige keer toch een marathon van sprints oid? Bij Even tot hier hadden ze 't wel mooi uiteen gezet
Hugo heeft een bijbaantje als Scrum-master?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_197236843
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:53 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dit doorzichtige trucje gebruiken ze al maanden. De komende week komen er één voor één allemaal belangrijke mensen vertellen dat we écht nog niks kunnen versoepelen, en als Rutte het dan de twaalfde op een persconferentie vertelt wordt er niemand meer boos op hem, want hij kan niet anders want alle experts zeggen het.
Ik denk niet dat het een trucje is. Die OMT-lui denken over het algemeen totaal niet na over maatschappelijke gevolgen, die kijken alleen naar cijfers. Dat komt de regering goed uit maar het lijkt me geen opgezet plan.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:56:58 #231
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_197236853
Vast al gevraagd maar in hoeverre wordt er bij het vaccineren gekeken of iemand al corona heeft gehad? Lijkt me dat je die een beetje achteraan de rij wil plaatsen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:57:42 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197236866
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij hebt liever 'het echte werk'.

Wat een mooi eufemisme voor een potentieel dodelijk virus.
Ja, dat is het risico van het totale leven.

Alles is potentieel dodelijk waarbij ik mij pas laat inenten of iets ga slikken als ik daar zelf een onderbouwde reden voor heb. Daarnaast doe ik genoeg dingen zonder mijzelf zorgen over te maken die tot op heden doorgaans erg goed gaan.

Zover ik mij hier door kennis laat leiden, is Covid19 vooral een "potentieel" risico bij een wat verminderde afweer in combinatie met één (of vaker, meerdere en sluimerende) onderliggende condities.
Zover je jezelf kunt beoordelen moet iemand zelf (be)kijken of iets gezien haar/zijn staat van "zijn"; dan idd een dodelijk risico is. Zelf maak ik mij geen zorgen over een besmetting, zo ik die al niet heb doorlopen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:58:31 #233
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_197236874
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:56 schreef Caland het volgende:
Vast al gevraagd maar in hoeverre wordt er bij het vaccineren gekeken of iemand al corona heeft gehad? Lijkt me dat je die een beetje achteraan de rij wil plaatsen.
Niet, ik heb meegeluisterd met het maken van de afspraak van vrouwlief. Je krijgt wel vragen als, ben je positief getest, of ben je zwanger of wil je het worden.

Navraag, de exacte vraag was of je de afgelopen 4 weken corona hebt gehad.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:59:09 #234
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197236885
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:32 schreef Tijger_m het volgende:
Yippie, negatieve covid test dus ik mag Nederland in op vrijdag :D
B-17 incoming.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 22:59:11 #235
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_197236886
quote:
Niet.

Helaas, want die zou je inderdaad achteraan het rijtje moeten plaatsen daar win je echt heel veel mee. Weet niet hoe het nu zit maar volgens mij zei van Dissel ergens in september dat minstens 1 miljoen mensen het al hadden gehad. Dat zijn 2 miljoen vaccins die je nu beter kan gebruiken.

Je hoort er niemand over. De media niet, de kamer niet, de Jonge niet, OMT niet.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 22:59:53 #236
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_197236892
Ik zit ff in de vaccinatiemeter te kijken en zie ineens dat de Emiraten er ook al 800K ingespoten hebben, dat gaat best hard :o
pi_197236899
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Helaas, want die zou je inderdaad achteraan het rijtje moeten plaatsen daar win je echt heel veel mee.
Is er al overtuigend bewijs dat een besmetting net zo goed werkt als een vaccin?
pi_197236913
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:59 schreef Evenstar het volgende:

[..]

Niet.

Helaas, want die zou je inderdaad achteraan het rijtje moeten plaatsen daar win je echt heel veel mee. Weet niet hoe het nu zit maar volgens mij zei van Dissel ergens in september dat minstens 1 miljoen mensen het al hadden gehad. Dat zijn 2 miljoen vaccins die je nu beter kan gebruiken.

Je hoort er niemand over. De media niet, de kamer niet, de Jonge niet, OMT niet.
Inderdaad ontzettend jammer, maar ook onder FOK!kers lijkt die mening niet heel populair te zijn. Heb die discussie wel al een aantal keren gehad en altijd zelfde antwoorden weer. Terwijl je daar inderdaad in het begin veel mee kunt winnen.
pi_197236915
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:46 schreef chratnox het volgende:

[..]

Nog 3, 3 maandjes voordat het stopt. Dat het kapt, dat het nokt. Strakjes heel relaxed een vaccin en dan pas iedereen de groeten,..
Dit is misschien nog wel erger dan dat deuntje van carnavalsfestival :D :')
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:02:02 #240
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197236927
quote:
Er wordt niet expliciet gekeken anders dan in menselijke observatie. Wel kan gevraagd worden of je medisch iets te melden hebt dat relevant kan zijn. Bij ja of twijfel bij de intake, zal iemand worden doorverwezen naar je huisarts.
pi_197236931
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:48 schreef Jane het volgende:
We hebben het wel steeds over de UK (ook wel terecht), maar kijk Ierland gaan dan! :o
[ afbeelding ]

Blijkbaar hebben ze de pubs en restaurants geopend in december.

[ twitter ]
Ja, in the UK was ook nog veel open maar dan gaan mensen nu angstig zeggen dat ze hopen dat wij dit niet krijgen..

Ja Jezus, wat denk je dan eigenlijk? Kijk gewoon eens rond...
Go hard or go home
pi_197236932
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:00 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Is er al overtuigend bewijs dat een besmetting net zo goed werkt als een vaccin?
Een andere mogelijkheid wat ik mij zou kunnen voorstellen (maar dat kunnen ze vast in het bloed aantonen) is dat iemand die een besmetting door heeft gemaakt maar één dosis nodig heeft om tot dezelfde hoeveelheid anti-stoffen te komen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 23:03:16 #243
416575 crew  Evenstar
pi_197236949
https://www.nu.nl/coronav(...)md-tegen-corona.html

Hier heeft hij het zelfs over 2 miljoen, dat zijn dus 4 miljoen vaccins die je anders zou kunnen gebruiken.

Nee, er is geen overtuigend bewijs dat het net zo goed werk als een vaccin, maar er zijn maar relatief weinig gevallen bekend van herbesmettingen terwijl wereldwijd al bijna 100 miljoen besmettingen zijn vastgesteld.

Ik zeg ook niet dat je die mensen niet moet vaccineren, maar je kan die vaccins volgens mij veel beter gebruiken. Snap gewoon niet dat daar geen vragen over gesteld worden, terwijl men wel wil experimenteren met meer dan drie weken tussen de twee shots.
pi_197236964
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Een andere mogelijkheid wat ik mij zou kunnen voorstellen (maar dat kunnen ze vast in het bloed aantonen) is dat iemand die een besmetting door heeft gemaakt maar één dosis nodig heeft om tot dezelfde hoeveelheid anti-stoffen te komen.
Zou kunnen. Maar twee dingen die vergeten worden zijn wat mij betreft dat een positieve test alleen niet genoeg is om immuniteit te meten en dat er ook geen register is van mensen die al besmet zijn geweest.
pi_197236966
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:01 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Inderdaad ontzettend jammer, maar ook onder FOK!kers lijkt die mening niet heel populair te zijn. Heb die discussie wel al een aantal keren gehad en altijd zelfde antwoorden weer. Terwijl je daar inderdaad in het begin veel mee kunt winnen.
Het lijkt mij ook een goed idee, maar logistiek niet haalbaar momenteel. De mensen die positief getest zijn geweest weten het, maar voor de rest is het 'sjaan op de hoek dacht dat ze keronas had, die is 2 dagen goed ziek geweest'.

Je zou dus die ~800.000 die positief getest zijn geweest achteraan de rij kunnen zetten, dat zal zeker schelen. Maar ik denk dat de puzzel momenteel al moeilijk genoeg is.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:05:15 #246
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_197236977
Ik snap trouwens nog steeds de lage aantallen positieven van Belgie niet. Ze hebben alweer weken de winkels open volgens mij? En de cijfers blijven heel laag vergeleken met de omringende landen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 5 januari 2021 @ 23:05:32 #247
416575 crew  Evenstar
pi_197236980
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook een goed idee, maar logistiek niet haalbaar momenteel. De mensen die positief getest zijn geweest weten het, maar voor de rest is het 'sjaan op de hoek dacht dat ze keronas had, die is 2 dagen goed ziek geweest'.

Je zou dus die ~800.000 die positief getest zijn geweest achteraan de rij kunnen zetten, dat zal zeker schelen. Maar ik denk dat de puzzel momenteel al moeilijk genoeg is.
Dat is wel weer waar. Die twee miljoen waar Jaap het over heeft zijn natuurlijk niet allemaal vastgestelde gevallen en dan valt je voordeel wel weer tegen.

Weet niet hoe makkelijk het is om bloedtesten te doen, maar in deze tijd zou ik daar best voor willen pleiten. Doe een test voor antistoffen. Als die aantoont dat je beschermt ben kan je de vaccins voor iemand anders gebruiken :D

... maar goed, het is al ingewikkeld genoeg _O-
  dinsdag 5 januari 2021 @ 23:05:39 #248
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_197236981
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 22:56 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het een trucje is. Die OMT-lui denken over het algemeen totaal niet na over maatschappelijke gevolgen, die kijken alleen naar cijfers. Dat komt de regering goed uit maar het lijkt me geen opgezet plan.
De prioriteit is ook OutbreakManagementteam t.a.v. virusbestrijding en het Kabinet moet de maatschappelijk-economische-financiële-fiscale-ecologie gevolgen maar afwerken.
Hooguit dat bij het OMT nog een stukje sociale wenselijk afweging zit, denk aan scholen, ggz en kinderen.
pi_197236985
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:03 schreef Evenstar het volgende:
https://www.nu.nl/coronav(...)md-tegen-corona.html

Hier heeft hij het zelfs over 2 miljoen, dat zijn dus 4 miljoen vaccins die je anders zou kunnen gebruiken.

Zo makkelijk werkt dat niet. Een positieve test geeft niet aan of ieman daadwerkelijk immuun is of niet. Er zijn ook aanwijzingen dat een lichte besmetting minder immuniteit oplevert. Er is geen enkele registratie wie er besmet is geweest en in welke mate.

Heb je over deze dingen nagedacht toen je je rekensommetje maakte?
pi_197236988
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 23:04 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zou kunnen. Maar twee dingen die vergeten worden zijn wat mij betreft dat een positieve test alleen niet genoeg is om immuniteit te meten en dat er ook geen register is van mensen die al besmet zijn geweest.
Maar mensen weten wel of ze een positieve test hebben gehad. Ze hoeven dan ook niet als anti-vaxxer gezien te worden, maar kunnen best even 2-3 maandjes wachten voor ze een vaccin nemen. Gewoon niet op het moment dat de vraag naar vaccins het allergrootst is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')