SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
Pfizer 95%, 2 prikken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef StateOfMind het volgende: Hoe zat dat nou met AstraZenica? Daar had je toch ook 2 injecties voor nodig? Ik sprak vanmiddag iemand en die was er van overtuigd dat dat één injectie was. Ik meende 2. En de effectiviteit, qua percentage?
We hebben nog twee maatregelen achter de hand volgens mij. Dat is de avondklok (geen draagvlak voor, maar hij is er nog) en het Spaanse model met briefjes. De rest is symbolisch...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:42 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wat moet je nog achter de hand hebben dan? De reden dat je dingen achter de hand houdt is om ze in te zetten op nijpende momenten.
Dat is zeker een mogelijkheid, ja. Maar dat argument kun je niet eindeloos herhalen om alles maar open te houden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef popje het volgende:
[..]
Die boodschap hebben we alweer lang genoeg gehad, het maakt niks uit voor het aantal besmettingen of je je producten bij een drogist of een drogist bij een supermarkt haalt. Je hebt ze toch nodig... dus de deur uit ga je toch.
AstraZenica is ook twee prikken. En wordt geclaimed ook meer dan 90% bescherming te bieden met de correcte doses (de 62% was met een niet optimale dosis)quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Pfizer 95%, 2 prikken.
Moderna 94,1%, 2 prikken
AstraZenica 62%, 1 prik.
En rara welke krijgen we allemaal. Die laatste dus.
Ik val dus in de groep onder de 60 met een medische indicatie (chronische auto-immuunziekte) en ben krijg volgens de vaccinatiekaart dus idd AstraZenica.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Pfizer 95%, 2 prikken. Moderna 94,1%, 2 prikken AstraZenica 62%, 1 prik. En rara welke krijgen we allemaal. Die laatste dus.
Ik vind het toch raar dat ik niet kan kiezen eigenlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Pfizer 95%, 2 prikken.
Moderna 94,1%, 2 prikken
AstraZenica 62%, 1 prik.
Kijk, dat geeft al weer wat meer hoopquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef simonblue het volgende:
[..]
AstraZenica is ook twee prikken. En wordt geclaimed ook meer dan 90% bescherming te bieden met de correcte doses (de 62% was met een niet optimale dosis)
Sinds deze lockdown heb ik slechts één keer meegemaakt dat het rustig was in de supermarkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sterker nog, dan wordt het nog drukker in de supermarkten met mensen die paracetamol, vitaminepilletjes, pleisters en tandpasta gaan halen.
Je verplaatst gewoon het 'probleem' (zo er al een probleem is)
Daar zullen we naar toe moeten inderdaad, het oude verhaal van lockdown + wachten op cijfers die naar beneden gaan werkt niet meer.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sinds deze lockdown heb ik slechts één keer meegemaakt dat het rustig was in de supermarkt.
Wat mij betreft waren de winkels dan ook opengebleven, wel met een strengere handhaving, dat je dus niet meer samen shopt.
Dat gedeelte snap ik, maar hoe gaat dit de zorg in zijn geheel beinvloeden? Niet iedereen komt gelijk op de spoed terecht en het grootste gedeelte van de zorg staat hier los van. Toch lijkt het me sterk dat dat dan allemaal rustig doordraait?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Nou ja, als op een gegeven moment de ziekenhuizen vol liggen, is er simpelweg geen plek meer. Voor niemand.
Niet voor covid patienten, maar ook niet voor mensen met een hartaanval, mensen met een hersenbloeding, mensen die een ongeluk hebben gehad etcetera.
En dan gaat het heel hard met de doden. Niet alleen onder covid patienten, maar ook onder iedereen die hulp nodig heeft, maar waar geen plek meer voor is.
Misschien mogen we later wel kiezen en dat we dan zelf moeten betalen oid?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind het toch raar dat ik niet kan kiezen eigenlijk.
Allebei gelijk en het is vooral met welke insteek de testen zijn uitgevoerd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:39 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe zat dat nou met AstraZenica? Daar had je toch ook 2 injecties voor nodig?
Ik sprak vanmiddag iemand en die was er van overtuigd dat dat één injectie was. Ik meende 2.
En de effectiviteit, qua percentage?
Wie stelt voor om nog meer winkels te sluiten?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat ik me trouwens nu bedenk ..
Meer winkels sluiten (voor zover ze nog niet dicht waren)
Ik denk serieus dat dit wederom hamsteren in de hand gaat werken. Omdat meer mensen hun product uit 1 winkel moeten halen, bang zijn om mis te grijpen of geen zin hebben in een lange rij in de kou en regen buitem te werken. En daarom maar extra inslaan.
Online tijdsloten zitten allemaal al weken van tevoren vol.
Gaat leuk worden de komende weken.
Dat vind ik prima. Deze Corona kost toch al geld genoeg haha.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:50 schreef DX11 het volgende:
[..]
Misschien mogen we later wel kiezen en dat we dan zelf moeten betalen oid?
Wat we nog kunnen doen:quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben nog twee maatregelen achter de hand volgens mij. Dat is de avondklok (geen draagvlak voor, maar hij is er nog) en het Spaanse model met briefjes. De rest is symbolisch...
Oh en ondertussen krijgt Hugo hem weer eens op de neus. [ twitter ]
Gezondheidsraad adviseert om niet de medewerkers in de langdurige zorg eerst te vaccineren maar thuiswonende ouderen... Eens kijken wat ie doet.
Je kan kiezen om niet gevaccineerd te worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik vind het toch raar dat ik niet kan kiezen eigenlijk.
Wat willen ze nu doen dan, alle gemaakte afspraken cancelen? De zorg loopt ook vast op dit moment, en al die oudjes naar de GGD slepen geeft ook uitdagingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
We hebben nog twee maatregelen achter de hand volgens mij. Dat is de avondklok (geen draagvlak voor, maar hij is er nog) en het Spaanse model met briefjes. De rest is symbolisch...
Oh en ondertussen krijgt Hugo hem weer eens op de neus. [ twitter ]
Gezondheidsraad adviseert om niet de medewerkers in de langdurige zorg eerst te vaccineren maar thuiswonende ouderen... Eens kijken wat ie doet.
Ontzettend naar, echter is dit (ik zou bijna willen zeggen ironisch genoeg) juist het moment om als maatschappij eindelijk eens open en eerlijk over de moreel-ethische afwegingen te gaan praten. Kunnen, of beter gezegd, durven we in te gaan zien dat we moeten nadenken over het grotere verhaal in plaats van in paniekreacties schieten en kortstondige lockdowns verkondigen die beperkt effect hebben? Ik heb nog steeds de hoop dat dit gaat gebeuren, maar ik heb er een hard hoofd in.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Op weg Bergamo 2.0 te worden:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1252 Wanneer lockdownvrij?!
En mensen hier die denken dat we wel kunnen versoepelen..
Inkoopfout van de EU. Al dan niet onder politieke druk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Pfizer 95%, 2 prikken.
Moderna 94,1%, 2 prikken
AstraZenica 62%, 1 prik.
Symbolisch burgertje pesten dusquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat we nog kunnen doen:
- Alle winkels dicht behalve supermarkten. Dus geen groenteboer, slager, kaaswinkel, openluchtmarkt. Allemaal niet-essentieel, dus goede reden voor een directe transfer van kapitaal van de middenstanders naar Ahold om de door de VVD gewenste samenleving te versnellen.
- Mondkapjesplicht in buitenruimtes waar geen 1,5m afstand kan worden gehouden. Er is geen bewijs dat dit werkt, maar zo beëindig je de discussie en herinner je mensen aan de maatregelen. En je gaat toch ook niet zonder gordel achter het stuur kruipen?
- Verbod om je binnen [x] km van je woning te begeven, want in Duitsland doen ze het ook en als Angela in de sloot springt doen wij het ook.
Kruidvat, slijterijen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wie stelt voor om nog meer winkels te sluiten?
Hoe wil je meer sluiten dan alle niet-essentiële winkels dicht?
En een algeheel bezoekverbod uiteraard, want dat doen ze in Engeland ook. Mensen die alleen wonen die skypen maar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat we nog kunnen doen:
- Alle winkels dicht behalve supermarkten. Dus geen groenteboer, slager, kaaswinkel, openluchtmarkt. Allemaal niet-essentieel, dus goede reden voor een directe transfer van kapitaal van de middenstanders naar Ahold om de door de VVD gewenste samenleving te versnellen.
- Mondkapjesplicht in buitenruimtes waar geen 1,5m afstand kan worden gehouden. Er is geen bewijs dat dit werkt, maar zo beëindig je de discussie en herinner je mensen aan de maatregelen. En je gaat toch ook niet zonder gordel achter het stuur kruipen?
- Verbod om je binnen [x] km van je woning te begeven, want in Duitsland doen ze het ook en als Angela in de sloot springt doen wij het ook.
Ze roepen dit al de hele tijd. Alleen Hugo negeert het. Ze geven wel aan 10% voor de echte knelpunten (lees IC)...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef zalkc het volgende:
[..]
Wat willen ze nu doen dan, alle gemaakte afspraken cancelen? De zorg loopt ook vast op dit moment, en al die oudjes naar de GGD slepen geeft ook uitdagingen.
Ik zit wel in risicogroep, maar wil vooral voorkomen dat ik anderen besmet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kan kiezen om niet gevaccineerd te worden.
Religieuze bijeenkomsten verbieden kan ook nogquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat we nog kunnen doen:
Okay, dan gaan we dus onderscheid maken tussen echte apotheken en apotheken die ook speelgoed en pleepapier verkopen zoals het Kruidvat.quote:
https://www.gezondheidsra(...)-vaccinatiestrategiequote:Internationaal wordt in sommige landen ervoor gekozen om de tweede
vaccinatiedosis uit te stellen tot bijvoorbeeld 3 maanden na de eerste vaccinatie,
zodat meer mensen gevaccineerd kunnen worden met één dosis vaccin. De vooren
nadelen van deze strategie zullen verder uitgewerkt worden, en hierover
hopen wij u op korte termijn (begin volgende week) te kunnen adviseren. Los
daarvan is het zeer gewenst dat betreffende dit soort beleid binnen de Europese
Unie consensus zou kunnen worden bereikt.
Kruidvat is geen apotheek maar een drogist.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, dan gaan we dus onderscheid maken tussen echte apotheken en apotheken die ook speelgoed en pleepapier verkopen zoals het Kruidvat.
Ga er maar vanuit dat we hier in NL al veel verder in die gesprekken gaan dan in veel ons omringende landen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ontzettend naar, echter is dit (ik zou bijna willen zeggen ironisch genoeg) juist het moment om als maatschappij eindelijk eens open en eerlijk over de moreel-ethische afwegingen te gaan praten. Kunnen, of beter gezegd, durven we in te gaan zien dat we moeten nadenken over het grotere verhaal in plaats van in paniekreacties schieten en kortstondige lockdowns verkondigen die beperkt effect hebben? Ik heb nog steeds de hoop dat dit gaat gebeuren, maar ik heb er een hard hoofd in.
Alleen het laatste lijkt me nog logisch. Als we minder mobiel worden, kun je besmettingen voorkomen en ook zorgen dat het virus minder reist (met de UK-variant op de loer niet zo gek gedacht).quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Wat we nog kunnen doen:
Klinkt zinnig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:55 schreef DireStraits7 het volgende:
Uit het advies van de Gezondheidsraad/OMT:
[..]
https://www.gezondheidsra(...)-vaccinatiestrategie
Wel raar dat iedereen zo snel mogelijk het vaccin wil waar niemand in zou geloven of het wel werktquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ze roepen dit al de hele tijd. Alleen Hugo negeert het. Ze geven wel aan 10% voor de echte knelpunten (lees IC)...
Nee, grondwet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Religieuze bijeenkomsten verbieden kan ook nog
Ik zie het nog niet snel gebeuren, een lang leven lijkt voor veel mensen belangrijker dan een leuk leven.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ontzettend naar, echter is dit (ik zou bijna willen zeggen ironisch genoeg) juist het moment om als maatschappij eindelijk eens open en eerlijk over de moreel-ethische afwegingen te gaan praten. Kunnen, of beter gezegd, durven we in te gaan zien dat we moeten nadenken over het grotere verhaal in plaats van in paniekreacties schieten en kortstondige lockdowns verkondigen die beperkt effect hebben? Ik heb nog steeds de hoop dat dit gaat gebeuren, maar ik heb er een hard hoofd in.
Tja kom je weer op dezelfde discussie als bij de avondklok.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef Hamzoef het volgende:
Die 15km rondom huis vind ik ook al weer zo’n rare maatregel. Alsof ik op bezoek bij iemand op 10km iemand makkelijker besmet dan op 100km. Het beperkt het aantal mensen die je kan bezoeken allicht, maar toch nogal dubieus als je het mij vraagt.
Het zorgt er ook voor dat het virus minder grote afstanden aflegt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef Hamzoef het volgende:
Die 15km rondom huis vind ik ook al weer zo’n rare maatregel. Alsof ik op bezoek bij iemand op 10km iemand makkelijker besmet dan op 100km. Het beperkt het aantal mensen die je kan bezoeken allicht, maar toch nogal dubieus als je het mij vraagt.
Het is vrijwel niet te handhaven en je moet een heleboel uitzonderingen gaan maken voor mensen die moeten werken of mantelzorgen. Dus erg zinnig vind ik die inderdaad ook niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef Hamzoef het volgende:
Het idee van een lockdown is dat je juist niemand bezoekt...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:56 schreef Hamzoef het volgende:
Mondkapjesplicht kon eerst ook niet vanwege de lichamelijke integriteit.quote:
Is al door de EU gemeld dat het binnen 2-3 weken moet en in uitzondering 6 weken.quote:
Die schijnt, als ik een jurist op 'een ander forum' mag geloven, er bij religieuze gebouwen juist niet in te staan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet”
We hadden toch meer dan genoeg WC papier?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:58 schreef luxerobots het volgende:
Als de nood hoog is, wordt de grondwet ook gebruikt om je kont mee af te vegen.
Pfizer 52%, 1 prikquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:45 schreef DX11 het volgende:
[..]
Pfizer 95%, 2 prikken.
Moderna 94,1%, 2 prikken
AstraZenica 62%, 1 prik.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Okay, dan gaan we dus onderscheid maken tussen echte apotheken en apotheken die ook speelgoed en pleepapier verkopen zoals het Kruidvat.
Ik doe boodschappen 's avonds en dan heel rustig in de supermarkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Sinds deze lockdown heb ik slechts één keer meegemaakt dat het rustig was in de supermarkt.
Wat mij betreft waren de winkels dan ook opengebleven, wel met een strengere handhaving, dat je dus niet meer samen shopt.
EMA =/= EU.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Is al door de EU gemeld dat het binnen 2-3 weken moet en in uitzondering 6 weken.
De helft van de producten die je bij een drogist haalt zijn niet eens verkrijgbaar in de supermarkt. Wordt het dus ook nog drukker in de apotheken, waar over het algemeen toch veel kwetsbare mensen komen..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Sterker nog, dan wordt het nog drukker in de supermarkten met mensen die paracetamol, vitaminepilletjes, pleisters en tandpasta gaan halen.
Je verplaatst gewoon het 'probleem' (zo er al een probleem is)
Ik zei (weet niet de exacte woorden meer): "Er hebben al meerdere gebruikers in dit topic genoemd dat het tijdens het griepseizoen in het VK ook een rommel is"quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Je had het toch over het griepseizoen en de NHS?
In Engeland is het nu ook weer bij wet verplicht om alleen met een goede reden je huis te verlaten. In het voorjaar werden parken schoongeveegd, iedereen die op een bankje zat op de bon geslingerd. Drones in natuurgebieden om eenzame wandelaars weg te jagen. Daar werd toen ook gedreigd om buiten sporten te verbieden op straffe van een boete, maar is uiteindelijk nooit uitgevoerd. Hier is 'blijf thuis' altijd een dringend advies geweest. Je kunt daar boetes aan verbinden zelfs zonder formuliertjes. Dan bepaalt de agent of BOA gewoon of jij op dat moment terecht buiten bent of niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:53 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
En een algeheel bezoekverbod uiteraard, want dat doen ze in Engeland ook. Mensen die alleen wonen die skypen maar.
Nouja 'Religieuze bijeenkomsten verbieden' gaat wel nog even flink verder dan drukke kerkdiensten verbieden, dus dat lijkt me al helemaal sterk dat daar een uitzondering op de grondwet voor gemaakt zou worden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
“Behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet”
Is er eigenlijk echt sprake van additionele winkels sluiten, of hebben we in dit topic bedacht dat ze dat willen gaan doen? Is dat ergens genoemd/'gelekt'?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De helft van de producten die je bij een drogist haalt zijn niet eens verkrijgbaar in de supermarkt. Wordt het dus ook nog drukker in de apotheken, waar over het algemeen toch veel kwetsbare mensen komen..
Dat is een van de redenen waarom de lockdown niet werkt in Nederland: veel mensen vinden het teveel moeite om de boodschappen op een ander moment te doen als het druk is de supermarkt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:49 schreef luxerobots het volgende:
Ja, het waterbedeffect. Het wordt dan alleen maar drukker in de andere winkels.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:00 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
De helft van de producten die je bij een drogist haalt zijn niet eens verkrijgbaar in de supermarkt. Wordt het dus ook nog drukker in de apotheken, waar over het algemeen toch veel kwetsbare mensen komen..
De Telegraaf, 'volgens Haagse bronnen'.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Is er eigenlijk echt sprake van additionele winkels sluiten, of hebben we in dit topic bedacht dat ze dat willen gaan doen? Is dat ergens genoemd/'gelekt'?
Ik trapte er ook eerst inquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die schijnt, als ik een jurist op 'een ander forum' mag geloven, er bij religieuze gebouwen juist niet in te staan.
quote:Artikel 6
1 Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2 De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Zelfs 's avonds is het hier druk...quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen waarom de lockdown niet werkt in Nederland: veel mensen vinden het teveel moeite om de boodschappen op een ander moment te doen als het druk is de supermarkt.
Hoewel het hier in de supermarkt wel goed gaat: er is hooguit een mannetje of 10 tegelijk binnen aan het winkelen.
Mwah, ik woon om de hoek van een moskee en daar staat nog steeds vrijwel dagelijks de straat vol met auto’s.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef vPlien het volgende:
[..]
Nouja 'Religieuze bijeenkomsten verbieden' gaat wel nog even flink verder dan drukke kerkdiensten verbieden, dus dat lijkt me al helemaal sterk dat daar een uitzondering op de grondwet voor gemaakt zou worden.
En los daarvan, het grootste deel van de kerken is echt allang bezig met enkel via video diensten aanbieden of met een maximaal aantal bezoekers, mondkapje, niet zingen en registratie enz. Het gaat echt alleen om een paar kerken in de biblebelt die nog lekkah vol zitten, dat is niet wat er gemiddeld genomen gebeurd. (Net zoals echt niet alle jongeren wild aan het feesten zijn, de meeste zitten rustig thuis maar hier en daar vind er nog wel een feestje plaats)
Wel waar.quote:
Ik heb nou niet de hoogste pet op van de meeste BOA's, dan ga je dus echt burgertje pesten krijgen (in mijn hoofd). Keek jij verkeerd naar mij als god-almachtige-BOA? Bon. Ben jij een lekkere chick? Geen bon. Ben jij een drugsdealer? Gevaarlijk, moet politie doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
In Engeland is het nu ook weer bij wet verplicht om alleen met een goede reden je huis te verlaten. In het voorjaar werden parken schoongeveegd, iedereen die op een bankje zat op de bon geslingerd. Drones in natuurgebieden om eenzame wandelaars weg te jagen. Daar werd toen ook gedreigd om buiten sporten te verbieden op straffe van een boete, maar is uiteindelijk nooit uitgevoerd. Hier is 'blijf thuis' altijd een dringend advies geweest. Je kunt daar boetes aan verbinden zelfs zonder formuliertjes. Dan bepaalt de agent of BOA gewoon of jij op dat moment terecht buiten bent of niet.
Is allemaal heel grappig om nieuwe methodes van burgertje pesten te verzinnen alsof het een computerspelletje betreft (Lockdown Tycoon?) maar eigenlijk is het best treurig. Die vernietigingsdrang. Er komt nog een hoop onzin op ons af voor er een beetje fatsoenlijk gevaccineerd is.
Handhaven in de paden van de Kruidvat... dan shop je daar toch niet?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:03 schreef skrn het volgende:
[..]
Wel waar.
Ook buiten corona-tijd relevant.
Je breekt je nek in het Kruidvat.
Klinkt gezeik, maar ik zou willen dat er eens goed wordt gehandhaafd over het hebben van vrije paden in winkels, dit ook met brandveiligheid en toegang van mindervaliden.
Het is echt een ramp in die winkel.
Sporten ten strengste verboden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:04 schreef Noek het volgende:
Alle recreatieparken dan ook dicht. Daar schieten enkelen wel van in de stress.
Gewoon alles dicht. Red oe!
Dit is niet waar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen waarom de lockdown niet werkt in Nederland: veel mensen vinden het teveel moeite om de boodschappen op een ander moment te doen als het druk is de supermarkt.
Ik las dat mensen met een auto immuunziekte het astrazenica vaccin beter kunnen skippen. Waarom is dit precies?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:48 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik val dus in de groep onder de 60 met een medische indicatie (chronische auto-immuunziekte) en ben krijg volgens de vaccinatiekaart dus idd AstraZenica.
Ik ben daar als chronisch zieke niet heel blij mee als dat idd zo is
Bijna volledig ook. Alleen de mensen met grijs of wit haar niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2363194
Kamer tegen de kop-of-muntwet.
Hartslagmeter om en boven de 90 krijg je een taser op je donder.quote:
Zelfs al zou je van het RIVM kantoor naar puntje van Groningen moeten ben je daar nog binnen 2,5 uur. Dan heb je dus nog steeds 112,5 uurquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:06 schreef crystal_meth het volgende:
Dus het RIVM onderzocht het herverpakken in kleinere hoeveelheden op -90° tot -70°, wat noodzakelijkerwijze een werkruimte op die temperatuur zou vereisen. En waarom?
Opnieuw verpakken zou toelaten het op meer plaatsen (in kleinere hoeveelheden) op -90° tot -70° te bewaren. Maar eens je besluit het te gebruiken moet je het ontdooien en heb je daarna nog maximaal 5 dagen. Of je het nu lokaal bewaart en ontdooit, of je belt een centraal verdeelpunt waar men de vereiste hoeveelheid ontdooit en dan via koerier levert maak weinig verschil, dat vervoer neemt hoogstens enkele uren in beslag, dan heb je geen 120 uren maar bvb nog 115 uren om het te gebruiken...
Gelukkig maar. Helaas zullen we dit soort onzin vaker gaan zien.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:06 schreef trein2000 het volgende:
https://nos.nl/l/2363194
Kamer tegen de kop-of-muntwet.
Niet zozeer te veel moeite.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:02 schreef Fred het volgende:
[..]
Hoewel het hier in de supermarkt wel goed gaat: er is hooguit een mannetje of 10 tegelijk binnen aan het winkelen.
Nee, wat je zegt over Nederlanders is niet waar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef Fred het volgende:
[..]
Want? Corona maakt een uitzondering voor drukke supermarkten?
Dat kan best, maar dat zegt niet zoveel over hoe het er gemiddeld genomen aan toe gaat en of jij nou net een standaard moskee te pakken hebt of een die uit de band vliegt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:03 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, ik woon om de hoek van een moskee en daar staat nog steeds vrijwel dagelijks de straat vol met auto’s.
Heb het idee dat het vooral druk is omdat iedereen verplicht (hier tenminste) zo’n kutkar moet pakken. Stuk lastiger afstand houden als je langs Greta van 84 moet die een kwartier aan het bepalen is welke kaas ze pakt terwijl haar man Hennie (86) met een lege kar erachter staat toe te kijken.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:08 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Niet zozeer te veel moeite.
Alswel dat een aardig deel van werkend NL een baan heeft waarbij verwacht wordt acte de presence te geven tussen 8.00 - 17.00, van diegene die ervoor zorgt dat zij datzelfde eten kunnen kopen.
Menig werknemer hoeft echt niet tegen zijn werkgever te zeggen: beste werkgever ik ben er tussen 10.30 - 11.30 uur even vantussen want ik moet efkes boodschappen doen.
Of wat de rustigste tijden in de plaatselijke buurtsuper ook mag zijn.
En direct na werktijd is ook niet heel fijn als je kinderen hebt want die hebben dan HONGERRRR.
Zeg dat dan als Kabinet dat je er niet over wilt noch gaat zeggen ipv daaromheen draaien en de Tweedekamer daar niet over gaat/wil/kan antwoorden. Dat een dergelijke antwoord dan weer betekent dat het het Kabinet het kennelijk niet weet waar ze mee bezig is, moet het Kabinet dan voor lief willen nemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat de toekomst en de kennis die je hebt telkens veranderen. Nu beloven dat je kan versoepelen met waarde X en Y levert gewoon valse beloftes op.
[..]
Puntjes neerzetten is imo netjes aangeven dat wat er stond, wmb inhoudelijk irrelevant is door met mijn reactie buiten die [...] context te willen houden.quote:Jammer. En ook erg lelijk dat jij mijn zin weghaalt om er puntjes neer zetten.
FvD ... ...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
hoi hooibaalquote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:57 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik zie het nog niet snel gebeuren, een lang leven lijkt voor veel mensen belangrijker dan een leuk leven.
Waar 'al die anderen' al heen gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:06 schreef Fred het volgende:
[..]
Er vast nog wel een andere supermarkt waar je heen kan gaan...
Volgens mij wel, anders klaagde niemand meer dat de supermarkten druk zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:08 schreef MoreDakka het volgende:
Nee, wat je zegt over Nederlanders is niet waar.
Het is geen Nederlands probleem.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:10 schreef Fred het volgende:
[..]
Volgens mij wel, anders klaagde niemand meer dat de supermarkten druk zijn.
Eigenaardig, want Van Ark is een VVD-minister. Uit wiens koker komt dit dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Bijna volledig ook. Alleen de mensen met grijs of wit haar niet.
Ik geloof (haha, geloofquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef vPlien het volgende:
[..]
Dat kan best, maar dat zegt niet zoveel over hoe het er gemiddeld genomen aan toe gaat en of jij nou net een standaard moskee te pakken hebt of een die uit de band vliegt.
Daarom worden burgers ook opgeroepen om zonder gezelschap boodschappen te doen, een rustig moment uit te zoeken én vooraf vast te bedenken wat wil je kopen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Minder winkels om de burgers over te verdelen, betekent meer drukte overal.
Wel effectief, dan is die hartslag gelijk 0.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:07 schreef Noek het volgende:
[..]
Hartslagmeter om en boven de 90 krijg je een taser op je donder.
Geen gedonder meer.
De NHS is altijd gewoon een rommeltje geweest,. Elk jaar liggen met het griepseizoen de ziekenhuizen vol en zijn er grote koppen in de krant over de problemen. Maar ook in de andere jaargetijden is het een probleem. Voorbeeld me tante had veel pijn in der rug wordt voor een röntgen foto doorgestuurd naar het ziekenhuis 1 maand wachttijd. Haar werkgever heeft het betaald om het in een privékliniek te doen en die bleek gebroken te zijn. Me oom had een plekje op zijn hand wat huidkanker kon zijn een afspraak bij de huisarts 3 maanden wachttijd. Hij is toen een week lang elke ochtend naar het inloopspreekuur gegaan in de hoop is een keer aan de beurt te komen. Dus dat zegt genoeg.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zei (weet niet de exacte woorden meer): "Er hebben al meerdere gebruikers in dit topic genoemd dat het tijdens het griepseizoen in het VK ook een rommel is"
Dat was voornamelijk als reactie op het einde van je post, waarin je eigenlijk iedereen die het niet met je eens was droevig noemde (de smiley gaf prima aan hoe je erin stond). Dat is nergens voor nodig.
Goeie vraag, want de VVD-fractie heeft, volgens de NOS, echt tegen gestemd. Het zal wel een CDA-grapje geweest zijn, want die stemden wel voor. En hebben ook de grootste ouderen-achterban natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:11 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Eigenaardig, want Van Ark is een VVD-minister. Uit wiens koker komt dit dan?
Luiersssss. En doekjes.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:05 schreef popje het volgende:
[..]
Handhaven in de paden van de Kruidvat... dan shop je daar toch niet?
Geen idee. Waar las je dat?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik las dat mensen met een auto immuunziekte het astrazenica vaccin beter kunnen skippen. Waarom is dit precies?
Tja, het is anders wel het gedrag dat we laten zien met zijn allen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef Noek het volgende:
Oh ja, laten we weer even lezen hoe typisch Nederlands Nederlanders zijn waar geen hond zich in herkent. Hoi Fred!
Eigenaardig.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goeie vraag, want de VVD-fractie heeft, volgens de NOS, echt tegen gestemd. Het zal wel een CDA-grapje geweest zijn, want die stemden wel voor. En hebben ook de grootste ouderen-achterban natuurlijk.
Nu, of alle komende verlengingen bij elkaar opgeteld?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Fred het volgende:
Hoeveel verlenging zouden we trouwens gaan krijgen van de lockdown?
3 weken? een maand?
Ja, hou eens op met gedrag, Fred.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Fred het volgende:
[..]
Tja, het is anders wel het gedrag dat we laten zien met zijn allen.
Echt schandalig ook, dat voorstel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Goeie vraag, want de VVD-fractie heeft, volgens de NOS, echt tegen gestemd. Het zal wel een CDA-grapje geweest zijn, want die stemden wel voor. En hebben ook de grootste ouderen-achterban natuurlijk.
Waarom zou ik niet mogen posten wat ik zie gebeuren in de winkelstraten?quote:
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat de kerken die doodleuk nog 400 man binnenlaten niet bijster solidair bezig zijn en dat dat flink tegen hun eigen geloof in gaat. (Zoals ze helaas wel vaker doenquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik geloof (haha, geloof) direct dat de meeste kerken, moskeeën en andere religieuze instituten echt hun best doen. Het probleem zit 'm in de strengere, meer orthodoxe kerken e.d. die zeggen: Wij mogen nog gewoon 400 mensen ontvangen want normaal kunnen we er 1000 ontvangen.
Even los van of 't wel of niet bij wet verboden is, solidariteit is een belangrijk goed in het geloof. Door zelf met grote groepen mensen door te gaan houdt eigenlijk in dat je die solidariteit naar anderen niet wil tonen.
Tot de voorjaarsvakantie, en die er dan aan vast geplakt. Dus tot eind februari is dat dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Fred het volgende:
3 weken? een maand?
De lange arm van de conversatief-christelijke moraal reikt zelfs tot diep in onze meest liberale partij. Ongekend, wat een afgang.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit ja. Rutte en de Jonge hebben geen middelen meer dus kunnen alleen nog doen wat andere landen doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Tot de voorjaarsvakantie, en die er dan aan vast geplakt. Dus tot eind februari is dat dan?
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich hadden gezien. Letterlijk kop of munt doen? Getal onder de 10?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef skrn het volgende:
Lijken wel kleuters, joh. Als je er niet uitkomt, gaan we lekker loten.
Wat we dinsdag te horen gaan krijgen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
Nu, of alle komende verlengingen bij elkaar opgeteld?
Mij ook, dat zou ik ook niet willen. Ik zou wel graag willen zien dat die kerken aangesproken worden op hun gedrag, misschien door de overkoepelende organisaties oid. Als elke tent maximaal 30 mensen binnen mag hebben zitten, zou dat voor hun ook moeten gelden. Ook al geldt het niet als wet, uit Christelijke solidariteit zou je erin mee moeten gaan.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:16 schreef vPlien het volgende:
[..]
Daar ben ik het helemaal mee eens, dat de kerken die doodleuk nog 400 man binnenlaten niet bijster solidair bezig zijn en dat dat flink tegen hun eigen geloof in gaat. (Zoals ze helaas wel vaker doen)
Maar om vrijheid van religie dan maar in zijn geheel weg te gooien gaat me ook wat te ver.
Dat is een week of 6quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:16 schreef chratnox het volgende:
Tot de voorjaarsvakantie, en die er dan aan vast geplakt. Dus tot eind februari is dat dan?
Meest recente opname data is van 3 jan, 3351 opnames en diagnoses in ziekenhuis. Bezetting bedden is wel van vandaag: 26.476 bedden bezet (iets minder dan gister: 26.626), en 2.378 mensen aan de ventilator.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Op weg Bergamo 2.0 te worden:
COR / Corona COVID-19 SARS-CoV-2 #1252 Wanneer lockdownvrij?!
En mensen hier die denken dat we wel kunnen versoepelen..
zelfde als Duitslandquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Fred het volgende:
3 weken? een maand?
Rock paper scissorsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich hadden gezien. Letterlijk kop of munt doen? Getal onder de 10?
Jij mag daar helemaal niet zijn, Fred.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef Fred het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet mogen posten wat ik zie gebeuren in de winkelstraten?
Ze hebben nooit iets voor 6 weken verlengd, en deze lockdown was alleen 5 weken vanwege de feestdagen...quote:
3 maand?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:13 schreef Fred het volgende:
3 weken? een maand?
Tja, alles wordt gefilmd. Nu dingen beloven is erg lastig. Maar goed, dat zouden ze ook eerlijk kunnen zeggen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zeg dat dan als Kabinet dat je er niet over wilt noch gaat zeggen ipv daaromheen draaien en de Tweedekamer daar niet over gaat/wil/kan antwoorden. Dat een dergelijke antwoord dan weer betekent dat het het Kabinet het kennelijk niet weet waar ze mee bezig is, moet het Kabinet dan voor lief willen nemen.
Nee. Jij plakt puntjes achter mijn zin. Doet alsof ik er veel puntjes achter gezet heb.quote:Puntjes neerzetten is imo netjes aangeven dat wat er stond, wmb inhoudelijk irrelevant is door met mijn reactie buiten die [...] context te willen houden.
Omdat Van Haga niet integer is. Ze willen gewoon even een youtubefilmpje maken van Hugo de Jonge die geen antwoord heeft.quote:Wat heeft de vraag aan het Kabinet "onder welke voorwaarden maatregelen versoepelt kunnen worden?" nu te maken met de FvD opinie of eender elke andere partij ?
Dit is toch allemaal voor de bühne? In maart kon het allemaal prima en het volgende slachtoffer wat we kunnen vinden nu alles dicht is is de AH/Kruidvat.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:12 schreef Fred het volgende:
[..]
Daarom worden burgers ook opgeroepen om zonder gezelschap boodschappen te doen, een rustig moment uit te zoeken én vooraf vast te bedenken wat wil je kopen.
Ik zie het echt voor me.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:16 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich hadden gezien. Letterlijk kop of munt doen? Getal onder de 10?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:17 schreef chratnox het volgende:
[..]
Mij ook, dat zou ik ook niet willen. Ik zou wel graag willen zien dat die kerken aangesproken worden op hun gedrag, misschien door de overkoepelende organisaties oid. Als elke tent maximaal 30 mensen binnen mag hebben zitten, zou dat voor hun ook moeten gelden. Ook al geldt het niet als wet, uit Christelijke solidariteit zou je erin mee moeten gaan.
Waar las je dat?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:06 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik las dat mensen met een auto immuunziekte het astrazenica vaccin beter kunnen skippen. Waarom is dit precies?
Dat is een verlenging met 3 weken (13 februari begint regio zuid). En dan eigenlijk hetzelfde als we met de kerstvakantie hadden.quote:
Ik bén er ook niet, ik zíé het alleen.quote:
Dinsdag krijgen we 2 of 3 weken te horen, na die weken verlengen ze het tot en met de voorjaarsvakantie (wat ze allang weten maar telkens verlengen zorgt voor minder weerstand). Daarna moeten ze wel versoepelen want verkiezingen.quote:
In maart bleven mensen dan ook écht thuis.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:19 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit is toch allemaal voor de bühne? In maart kon het allemaal prima en het volgende slachtoffer wat we kunnen vinden nu alles dicht is is de AH/Kruidvat.
Het navolgen van de maatregelen gaat dan ook niet zo best.quote:Rutte is al somber op een versoepeling en zo zijn ongeveer alle maatregelen sinds september al eindeloos verlengd.
Ik ben wel benieuwd naar de beeldspraak. Varen we inmiddels op een mammoettanker op de achteruitkijkspiegel op een komeet? Of komen er nog dingen voor?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dinsdag krijgen we 2 of 3 weken te horen, na die weken verlengen ze het tot en met de voorjaarsvakantie (wat ze allang weten maar telkens verlengen zorgt voor minder weerstand). Daarna moeten ze wel versoepelen want verkiezingen.
Als de UEFA dit doet klaagt niemand hoor..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:15 schreef skrn het volgende:
[..]
Echt schandalig ook, dat voorstel.
Ik snap ook niet hoe iemand dat kan bedenken. Dan maar loten.
Lijken wel kleuters, joh. Als je er niet uitkomt, gaan we lekker loten.
Een echt plan hebben ze ook niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:21 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Dinsdag krijgen we 2 of 3 weken te horen, na die weken verlengen ze het tot en met de voorjaarsvakantie (wat ze allang weten maar telkens verlengen zorgt voor minder weerstand). Daarna moeten ze wel versoepelen want verkiezingen.
Zoiets als je mag kiezen om (niet) werken en zo ja wel, een ander dan uitmaakt welk werk je moet doen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:52 schreef Noek het volgende:
[..]
Je kan kiezen om niet gevaccineerd te worden.
Heb je ooit eerder keuze gehad dan welk vaccin je ingespoten krijgt?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:24 schreef Vallon het volgende:
Ik vind het "raar" dat je als gebruiker geen inspraak hebt, met welk spul je wordt ingespoten.
Ik zou op zijn minst willen dat tenminste mijn (huis)arts daar in mijn belang invloed op heeft.
Hahahahahaquote:
Zeker.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:25 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahahahaha
@:Janneke141 Weet je nog, toen we voor gek verklaard werden dat we tegen vaccinatiebewijzen/voordeeltjes voor gevaccineerden waren en dat dat er echt niet zou gaan komen?
Dat maakt wel het een en ander duidelijk over jouw posts over 'Nederlanders'quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:20 schreef Fred het volgende:
[..]
Ik bén er ook niet, ik zíé het alleen.
Vanuit mijn appartement met uitzicht op de winkelstraten van Rotterdam vanwaar ik inmiddels al 10 maanden toekijk hoe velen de maatregelen aan hun laars lappen waardoor ik nog langer binnen mag zitten.
Brood en spelen. Voetbalstadions, festivals, uitgaansgelegenheden, bars/cafés, restaurants, overheidslocaties. En hop, je hebt je vaccinatieplicht geregeld.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker.
En ze beginnen bij de voetbalstadions. Kijken wat de volgende wordt.
"We lopen een marathon en het virus zit ons op de hielen maar de eindstreep is in zicht, nog 1x aanzetten om eind februari als winnaar over de finish te komen"quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:22 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd naar de beeldspraak. Varen we inmiddels op een mammoettanker op de achteruitkijkspiegel op een komeet? Of komen er nog dingen voor?
Festivals enzo. Die sector is ook alweer bezig met een media-offensief.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zeker.
En ze beginnen bij de voetbalstadions. Kijken wat de volgende wordt.
Wat zeggen mijn post dan over Nederlanders? Of zegt deze post meer over jouw vooroordelen?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:26 schreef MoreDakka het volgende:
Dat maakt wel het een en ander duidelijk over jouw posts over 'Nederlanders'
Ik zou het echt schandalig vinden als de lockdown wordt verlengd eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Een echt plan hebben ze ook niet.
"Ja, maar je hoeft niet naar het voetbalstadion hè".quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Brood en spelen. Voetbalstadions, festivals, uitgaansgelegenheden, bars/cafés, restaurants, overheidslocaties. En hop, je hebt je vaccinatieplicht geregeld.
Er was toch een motie aangenomen dat er geen directe of indirecte vaccinatieplicht zou komen?
Of een test, prima toch voor de antivaxers.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Brood en spelen. Voetbalstadions, festivals, uitgaansgelegenheden, bars/cafés, restaurants, overheidslocaties. En hop, je hebt je vaccinatieplicht geregeld.
Er was toch een motie aangenomen dat er geen directe of indirecte vaccinatieplicht zou komen?
Dus tijdens het EK zitten de stadions vol met ouwe mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt. Wat een feestquote:
Jij hebt liever 'het echte werk'.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:24 schreef Vallon het volgende:
Zelf neem ik minimaal de komende 2-5 jaar pertinent geen mRNA/Vector/Subunit vaccin. Een verzwakte Covid19 of zelf het echte werk, komt bij mij dan eerder aan bod als voorkeur. De hoofdreden is dat ik zaken technisch uitstekend begrijp en derhalve daarom eerst de termijnresultaten wil afwachten wat de nog te bewijzen houdbaarheid is en exacte inwerking van baanbrekende technologie gaat worden.
Een sneltest. Zo eentje die volgens VWS niet te vertrouwen is. Lijkt me een goed ideequote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Of een test, prima toch voor de antivaxers.
Nee, over de jouwe.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:27 schreef Fred het volgende:
[..]
Wat zeggen mijn post dan over Nederlanders? Of zegt deze post meer over jouw vooroordelen?
Wel gratis dan zeker? Of mag je eerst 50e neertellen voor je test.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Caland het volgende:
[..]
Of een test, prima toch voor de antivaxers.
Sneltestje halen en het stadion of de kroeg in, die geluiden gaan al veel langer. Die Oubaha en andere horecamagnaten hebben zelf ook al massaal die sneltesten gekocht zodat ze die kunnen toepassen aan de deur van de kroegquote:Op dinsdag 5 januari 2021 22:28 schreef Haags het volgende:
[..]
Dus tijdens het EK zitten de stadions vol met ouwe mensen die de oorlog nog hebben meegemaakt. Wat een feest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |