Maar we zijn begonnen! Dus laten we nu niet meer klagen over hoe laat ze begonnen zijn. Wedden dat we voor 't eind van de middag over elkaar heen vallen dat er te weinig per dag gedaan worden?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef Scrummie het volgende:
Applausje hoor, voor het weken te laat beginnen
We hebben er straks voor het eind van de dag al meer gedaan dan Frankrijkquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we zijn begonnen! Dus laten we nu niet meer klagen over hoe laat ze begonnen zijn. Wedden dat we voor 't eind van de middag over elkaar heen vallen dat er te weinig per dag gedaan worden?
Ik zocht op waar ik het had gelezen maar kan het niet vinden. Kwam daar op neer dat het oxford vaccin een heftigere response zou triggeren van je immuunsysteem dan bij pfizer/moderna en het daarom voor sommige risicogroepen zoals bv mensen met een auto immuun ziekte trickier is dan de andere vaccins.quote:
Laten we idd snel de schade inhalen. What's done is done.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Maar we zijn begonnen! Dus laten we nu niet meer klagen over hoe laat ze begonnen zijn. Wedden dat we voor 't eind van de middag over elkaar heen vallen dat er te weinig per dag gedaan worden?
Gevoelsmatig is mijn vaccinatie bereidheid bij Pfizer vaccin 70% en bij AstraZeneca 10%quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zocht op waar ik het had gelezen maar kan het niet vinden. Kwam daar op neer dat het oxford vaccin een heftigere response zou triggeren van je immuunsysteem dan bij pfizer/moderna en het daarom voor sommige risicogroepen zoals bv mensen met een auto immuun ziekte trickier is dan de andere vaccins.
Maar wellicht is het alsnog gewoon veilig alleen merk je er relatief gezien meer van?
Ik moet toch wat te zeiken hebben he.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:45 schreef chratnox het volgende:
[..]
Controle of er geen allergische reactie optreedt, een zeer weinig voorkomend maar potentieel nare bijwerking.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:51 schreef Caland het volgende:
Is dat standaard ja, dat je na die prik nog een kwartier moet blijven zitten?
Bij andere vaccins niet neequote:Op woensdag 6 januari 2021 08:51 schreef Caland het volgende:
Zullen ze wel doen nadat er in de VS iemand op live TV flauw viel vlak na vaccin toedienen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:51 schreef Caland het volgende:
Oh ik zou 't ook kleiner gedaan hebben, al is 't alleen maar omdat het in andere landen veroordeeld werd dat er 'symbolish' gestart werd. Ben wel blij dat het nu gestart isquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Ik moet toch wat te zeiken hebben he.
Maar nee, natuurlijk is het mooi dat we begonnen zijn. Ik zou het persoonlijk wat kleiner hebben aangepakt gezien alle zooi, maar oke.
Hopelijk het startschot voor wat optimisme de komende weken, en als dan half februari de lente (veel te) vroeg begint, de vogeltjes beginnen te fluiten en de bloemetjes hun gezichtjes weer laten zien, we kunnen beginnen met het achter ons laten van deze crisis.
Oh jammer, dat doet toch ook flink wat met het aantal prikken dat je kan geven op een dag.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Controle of er geen allergische reactie optreedt, een zeer weinig voorkomend maar potentieel nare bijwerking.
Dat zal toch wel meevallen? Kunnen ergens anders 15 minuten gaan zittenquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh jammer, dat doet toch ook flink wat met het aantal prikken dat je kan geven op een dag.
Ben zelf ook ooit bijna flauwgevallen na een griepprikquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:52 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Zullen ze wel doen nadat er in de VS iemand op live TV flauw viel vlak na vaccin toedienen.
Nouja als het een spuit is en oprotten is dat toch een stuk beter. Nu moet je dus plekken gaan vinden voor mensen om een kwartier te zitten. Dus zowel in sporthallen als in een krappe huisartsenpost.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:53 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zal toch wel meevallen? Kunnen ergens anders 15 minuten gaan zitten
Echt een mijlpaal idd. Licht aan het einde van de tunnelquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:54 schreef capricia het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!![]()
Binnen een jaar de eerste Nederlander gevaccineerd tegen dit klote virus.
Dat er maar snel veel mensen gevaccineerd mogen worden!
Ja. Ik ben hier blij mee.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt een mijlpaal idd. Licht aan het einde van de tunnel
Ja uiteraard. Bij deze vaccin is het nodig. Wellicht hoeft dat niet bij vaccin van Moderna of AstraZeneca. Dan kan het wel meer lopende band werk worden maar goed nu ben ik aan het gissen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Nouja als het een spuit is en oprotten is dat toch een stuk beter. Nu moet je dus plekken gaan vinden voor mensen om een kwartier te zitten. Dus zowel in sporthallen als in een krappe huisartsenpost.
Hmmm. Ik moet 27 januari op controle komen, dus dan zal ik meteen voorleggen aan de behandelend arts. Zit me toch niet lekker dit. Zou dan toch liever Pfizer of Moderna krijgen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Ik zocht op waar ik het had gelezen maar kan het niet vinden. Kwam daar op neer dat het oxford vaccin een heftigere response zou triggeren van je immuunsysteem dan bij pfizer/moderna en het daarom voor sommige risicogroepen zoals bv mensen met een auto immuun ziekte trickier is dan de andere vaccins.
Maar wellicht is het alsnog gewoon veilig alleen merk je er relatief gezien meer van?
Waarom?quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is mijn vaccinatie bereidheid bij Pfizer vaccin 70% en bij AstraZeneca 10%
Gezondheidsraad heeft Pfizer en Moderna vaccins aangeraden voor de ouderen, wellicht vanwege dit. AstraZeneca is dan weer beter geschikt voor de massa.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:59 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hmmm. Ik moet 27 januari op controle komen, dus dan zal ik meteen voorleggen aan de behandelend arts. Zit me toch niet lekker dit. Zou dan toch liever Pfizer of Moderna krijgen.
Maar ik mag aannemen dat dit soort zaken ook aan het licht komen tijdens het goedkeuringsproces bij de EMA?
Dit baseer je op? Mijn bereidheid is 100% voor beide vaccins.quote:Op woensdag 6 januari 2021 08:48 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Gevoelsmatig is mijn vaccinatie bereidheid bij Pfizer vaccin 70% en bij AstraZeneca 10%
Datquote:Op woensdag 6 januari 2021 08:54 schreef capricia het volgende:
Gefeliciteerd allemaal!![]()
Binnen een jaar de eerste Nederlander gevaccineerd tegen dit klote virus.
Dat er maar snel veel mensen gevaccineerd mogen worden!
In de groep 18-60 met medische indicatie zitten nog vrij veel mensen met een chronische auto-immuunziekte (waaronder ik).quote:Op woensdag 6 januari 2021 09:01 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Gezondheidsraad heeft Pfizer en Moderna vaccins aangeraden voor de ouderen, wellicht vanwege dit. AstraZeneca is dan weer beter geschikt voor de massa.
[..]
Dit baseer je op? Mijn bereidheid is 100% voor beide vaccins.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |