https://www.telegraaf.nl/(...)re-covid-standpuntenquote:ARNHEM - De Gelderse Statenleden Krijn Mout en Armita Taheri zijn uit Forum voor Democratie (FVD) gestapt, hebben zij maandag laten weten aan de Gelderse commissaris van de koning John Berends. Ze gaan beiden verder als onafhankelijk lid van Provinciale Staten van Gelderland. „Ik zie steeds raardere Covid-standpunten uit Den Haag en Amsterdam komen. Dit is zulke onzin”, zegt Mout, tevens verpleegkundige, tegen de Gelderlander.
Ja joh, niets aan de hand in de zorg verder. Bizar dat we nog maatregelen hebben.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:14 schreef tjoptjop het volgende:
Hij heeft wel een punt in die Tweet. De maatregelen zijn genomen om de zorg te ontlasten, inmiddels zijn de doelpalen zo ver verschoven dat het nu gaat om het hele virus uit te roeien.
Klopt. Ipv het vaccin te gebruiken om zo snel mogelijk terug te gaan naar normaal, worden de grondrechteninbreuken gebruikt om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te krijgen. Covid wordt niet alleen misbruikt voor een transferunie en de war on drugs, alcohol, festivals en plezier in het algemeen, maar ook voor hijgerige machtswellust. Het verschuiven van de doelpalen zonder enige ophef maakt duidelijk dat de meeste mensen al hebben geaccepteerd dat regering ongecontroleerd door de volksvertegenwoordiging grondrechten mag afpakken.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:14 schreef tjoptjop het volgende:
Hij heeft wel een punt in die Tweet. De maatregelen zijn genomen om de zorg te ontlasten, inmiddels zijn de doelpalen zo ver verschoven dat het nu gaat om het hele virus uit te roeien.
Wat zeg je hier nu eigenlijk.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt. Ipv het vaccin te gebruiken om zo snel mogelijk terug te gaan naar normaal, worden de grondrechteninbreuken gebruikt om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te krijgen.
Die tweet is van gisteren?quote:Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit wordt natuurlijk weer als groot nieuws gebracht, maar die uitspraken van Baudet zijn al een week oud en ik heb nog geen 'factcheckers' voorbij zien komen. Je zou zeggen dat ze zo'n kans niet zouden laten liggen
De zorg is nog altijd niet ontlast, alleen afgelopen zomer een tijdje en toen kwam de volgende golf. Dus welke doelpalen zijn precies verschoven?quote:Op maandag 4 januari 2021 19:14 schreef tjoptjop het volgende:
Zou dit nog iets uitmaken?quote:Op maandag 4 januari 2021 19:08 schreef osodevo het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)re-covid-standpunten
Zou jij nog FvD stemmen?
[ twitter ]
Ik wilde lid worden, maar ze raakten mijn bonnetje kwijt. Toen wilde ik mij persoonlijk aanmelden, maar door bijna 10 jaar wanbeleid duurde mijn autoreis opeens een stuk langer en dat was toch wel een grens. ik wilde nog een laatste poging doen, maar toen had ik geen geld meer, want de belastingdienst had onder Rutte mij ten onrechte bestempeld als fraudeur en al mijn geld gestolen. Kon dus geen lidmaatschap meer betalen.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:29 schreef Scjvb het volgende:
Wellicht van origine fatsoenlijke mensen, die een tijdlang de weg kwijt zijn zoals FvD'ers, komen uiteindelijk tot inzicht.
Ik zou zeggen: kom bij de VVD!
Ik heb even gekeken maar met 715 patinten op de ic en het afzeggen van regulieren behandelingen lijkt mij de zorg nog niet echt ontlast.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:14 schreef tjoptjop het volgende:
Nog niet zo lang geleden was het zomer en toen was de doelpaal wel enorm verschoven.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken maar met 715 patinten op de ic en het afzeggen van regulieren behandelingen lijkt mij de zorg nog niet echt ontlast.
Ten eerste FVD is echt klaar, blijft een niche nu.quote:Op maandag 4 januari 2021 20:51 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken maar met 715 patinten op de ic en het afzeggen van regulieren behandelingen lijkt mij de zorg nog niet echt ontlast.
Toen zijn de maatregelen ook geleidelijk aan weer versoepeld. Uiteindelijk zie je ook wel weer dat dat ertoe leidt dat de ziekenhuizen toch weer vollopen. Je kunt het kabinet misschien eerder verwijten dat ze te lang doormodderen en een beroep deden op verantwoordelijkheidsgevoel van de burger, want doordat we weer langs de randen van de zorgcapaciteit schuren zal deze set aan maatregelen ook wel weer langer dan wellicht nodig aangehouden worden.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden was het zomer en toen was de doelpaal wel enorm verschoven.
Van laatstgenoemde ben ik in april dus keihard weg gerendquote:Op maandag 4 januari 2021 19:29 schreef Scjvb het volgende:
Wellicht van origine fatsoenlijke mensen, die een tijdlang de weg kwijt zijn zoals FvD'ers, komen uiteindelijk tot inzicht.
Er zijn geen doelpalen verschoven, ontlasting van de zorg is nog steeds de belangrijkste inzet.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Klopt. Ipv het vaccin te gebruiken om zo snel mogelijk terug te gaan naar normaal, worden de grondrechteninbreuken gebruikt om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te krijgen. Covid wordt niet alleen misbruikt voor een transferunie en de war on drugs, alcohol, festivals en plezier in het algemeen, maar ook voor hijgerige machtswellust. Het verschuiven van de doelpalen zonder enige ophef maakt duidelijk dat de meeste mensen al hebben geaccepteerd dat regering ongecontroleerd door de volksvertegenwoordiging grondrechten mag afpakken.
Dat valt dan ook onmogelijk te 'factchecken' omdat het om onderbuikgereutel in de toekomst gaat.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
Dit wordt natuurlijk weer als groot nieuws gebracht, maar die uitspraken van Baudet zijn al een week oud en ik heb nog geen 'factcheckers' voorbij zien komen. Je zou zeggen dat ze zo'n kans niet zouden laten liggen.
Ik stem helemaal niet meer, het maakt allemaal toch geen reet uit.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:29 schreef Scjvb het volgende:
De versoepelingen gingen anders behoorlijk lang goed, maar net in het seizoen waarin verkoudheden het altijd goed doen werkte het minder. Supergek.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Toen zijn de maatregelen ook geleidelijk aan weer versoepeld. Uiteindelijk zie je ook wel weer dat dat ertoe leidt dat de ziekenhuizen toch weer vollopen. Je kunt het kabinet misschien eerder verwijten dat ze te lang doormodderen en een beroep deden op verantwoordelijkheidsgevoel van de burger, want doordat we weer langs de randen van de zorgcapaciteit schuren zal deze set aan maatregelen ook wel weer langer dan wellicht nodig aangehouden worden.
Ja het is ook wel erg toevallig dat het net gebeurde toen de bomen van kleur veranderden, dat kan geen toeval zijn!quote:Op maandag 4 januari 2021 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De versoepelingen gingen anders behoorlijk lang goed, maar net in het seizoen waarin verkoudheden het altijd goed doen werkte het minder. Supergek.
Ook toen er bijna geen corona in de ziekenhuizen was, ging iedere uitspatting veel te ver. Eigenlijk totdat onze minister van justitie met zijn schoonmoeder wilde knuffelen.
Zucht... echt helemaal ingepakt jij.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt. Ipv het vaccin te gebruiken om zo snel mogelijk terug te gaan naar normaal, worden de grondrechteninbreuken gebruikt om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te krijgen. Covid wordt niet alleen misbruikt voor een transferunie en de war on drugs, alcohol, festivals en plezier in het algemeen, maar ook voor hijgerige machtswellust. Het verschuiven van de doelpalen zonder enige ophef maakt duidelijk dat de meeste mensen al hebben geaccepteerd dat regering ongecontroleerd door de volksvertegenwoordiging grondrechten mag afpakken.
Dit wordt natuurlijk weer als groot nieuws gebracht, maar die uitspraken van Baudet zijn al een week oud en ik heb nog geen 'factcheckers' voorbij zien komen. Je zou zeggen dat ze zo'n kans niet zouden laten liggen.
Dat was al lang voorspeld dus waarom is dat sarcastisch supergek?quote:Op maandag 4 januari 2021 21:33 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De versoepelingen gingen anders behoorlijk lang goed, maar net in het seizoen waarin verkoudheden het altijd goed doen werkte het minder. Supergek.
Tragisch om te zien, inderdaad. Temeer omdat de beste man vrij pienter is.quote:Op maandag 4 januari 2021 21:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zucht... echt helemaal ingepakt jij.
Baudet en zijn partij zijn een fiasco.
Wat is het alternatief.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 03:15 schreef VanKuikeren het volgende:
[..]
Tragisch om te zien, inderdaad. Temeer omdat de beste man vrij pienter is.
Ik snap je vraag niet.quote:
Vertel eens hoe dan want zoals ik het zie waren we toen gewoon net als nu op weg naar een vaccin en is dit gewoon een hobbel in de weg vlak voor de finishquote:Op maandag 4 januari 2021 21:05 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden was het zomer en toen was de doelpaal wel enorm verschoven.
hiddema daarom weg als lijstduwer. Dit wordt helemaal niks meer. Max twee zetelsquote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is FvD gekaapt door Van Haga die doorgeslagen is in zijn anti-Lockdown fetish
Baudet heeft dezelfde fetish.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is FvD gekaapt door Van Haga die doorgeslagen is in zijn anti-Lockdown fetish
quote:Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Is het niet andersom? FvD drijft vanaf het prille begin op allerlei complottheorien en Van Haga is daar nu ook door bevangen geraakt.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Voor je iets kunt fact checken moet je eerst iets hebben om te fact checken. Zeggen dat het 'gewoon zo is', daar kan je weinig mee. Met het woord vaccin tussen haakjes te zetten, suggereer je van alles, maar argumenten zijn er niet.quote:Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Weltschmerz komt nu niet echt over als een complotwappie. Eerder een kritisch persoon die twijfels heeft bij het kabinetsbeleid.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Voor je iets kunt fact checken moet je eerst iets hebben om te fact checken. Zeggen dat het 'gewoon zo is', daar kan je weinig mee. Met het woord vaccin tussen haakjes te zetten, suggereer je van alles, maar argumenten zijn er niet.
Bovendien ontbreekt bij wappies als jij stelselmatig het antwoord vraag waarom de overheid nou eigenlijk d coronamaatregelen in stand wil te houden zonder corona.
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weltschmerz komt nu niet echt over als een complotwappie. Eerder een kritisch persoon die twijfels heeft bij het kabinetsbeleid.
HiJ StELt VrAgeNquote:Covid wordt niet alleen misbruikt voor een transferunie en de war on drugs, alcohol, festivals en plezier in het algemeen, maar ook voor hijgerige machtswellust. Het verschuiven van de doelpalen zonder enige ophef maakt duidelijk dat de meeste mensen al hebben geaccepteerd dat regering ongecontroleerd door de volksvertegenwoordiging grondrechten mag afpakken.
Dit is dan ook een juiste constatering van Welt.quote:
Baudet daarentegen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Weltschmerz komt nu niet echt over als een complotwappie. Eerder een kritisch persoon die twijfels heeft bij het kabinetsbeleid.
En die daarom maar gewoon lekker iedere denkbare complottheorie steunt? Van cultuurmarxisme via omvolking tot Corona, hij verdedigt met droge ogen de grootste onzin die afgelopen jaren is verzinnen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vertel, welke bewijzen of aanwijzingen heb je om aannemelijk te maken dat de overheid vanuit machtswellust handelt en foute intenties heeft?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is dan ook een juiste constatering van Welt.
Dit idd. Al was dat vroeger niet zo. Net als bij Klopkoek lijkt er iets veranderd te zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En die daarom maar gewoon lekker iedere denkbare complottheorie steunt? Van cultuurmarxisme via omvolking tot Corona, hij verdedigt met droge ogen de grootste onzin die afgelopen jaren is verzinnen.
Ik heb wel het idee dat van Haga de drijvende kracht is achter het coronagerelateerde complotgeneuzel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Is het niet andersom? FvD drijft vanaf het prille begin op allerlei complottheorien en Van Haga is daar nu ook door bevangen geraakt.
Doel heb ik geen idee, misschien is het wel pure onkunde wat net zo erg is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Vertel, welke bewijzen of aanwijzingen heb je om aannemelijk te maken dat de overheid vanuit machtswellust handelt en foute intenties heeft?
En met welk doel precies?
Dat kan ook. Baasje Baudet zal de eerdere complottheorien ook vast niet gentroduceerd hebben maar werd wel snel fanatiek uitdrager er van.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:24 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik heb wel het idee dat van Haga de drijvende kracht is achter het coronagerelateerde complotgeneuzel.
Het lijkt wel een virus, dat complotdenken. In mijn familie inmiddels ook al 3 mensen waar je geen normaal gesprek meer mee kan hebben en waar je regelmatig linkjes van krijgt naar obscure sites en vage Youtube filmpjes die je "moet kijken".quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd. Al was dat vroeger niet zo. Net als bij Klopkoek lijkt er iets veranderd te zijn.
Een ander goed voorbeeld is wat die papzak Bruls direct op 1 januari probeerde, het eenmalige verbod op vuurwerk direct om te zetten in een permanent verbod.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doel heb ik geen idee, misschien is het wel pure onkunde wat net zo erg is.
Machtswellust kan een optie zijn als je je plannen niet wil delen, je geen beloftes wil doen waar je aan gehouden kan worden, iedere dag een andere koers wil varen voor verdeel en heers en per decreet wil regeren. Zeg maar zoals het kabinet nu doet mbt het totale coronabeleid.
Wachten met vaccineren waarmee je een land langer in lockdown kan houden en er meer zieken bij kunnen komen is echt wel heel fout. Dat gaat leiden tot dood door nalatigheid en dus dood door schuld.
Kritiek is echt wel terecht. Sinds 9:30 vanmorgen is er geen enkele zin zonder kritiek geweest in de 2de kamer op het beleid.
Bruls heeft ook helemaal niet de macht om een permanent verbod op vuurwerk door te voeren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een ander goed voorbeeld is wat die papzak Bruls direct op 1 januari probeerde, het eenmalige verbod op vuurwerk direct om te zetten in een permanent verbod.
Ongeacht of je voor of tegen vuurwerk bent, dit is natuurlijk niet de manier om iets erdoorheen te jagen. Hij als voorzitter van de veiligheidsregio’s opgericht vanwege de corona moet en mag hierover geen macht uitoefenen.
Corona als paard van troje gebruiken om je eigen agenda te pushen is laakbaar. Eigenlijk machtsmisbruik zelfs.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Een ander goed voorbeeld is wat die papzak Bruls direct op 1 januari probeerde, het eenmalige verbod op vuurwerk direct om te zetten in een permanent verbod.
Ongeacht of je voor of tegen vuurwerk bent, dit is natuurlijk niet de manier om iets erdoorheen te jagen. Hij als voorzitter van de veiligheidsregio’s opgericht vanwege de corona moet en mag hierover geen macht uitoefenen.
Wel de directe invloed/lobby in zijn positie. Als voorzitter van die raad heeft hij wel een hele grote stem.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Bruls heeft ook helemaal niet de macht om een permanent verbod op vuurwerk door te voeren.
NL heeft technisch gezien een kiesdrempel hoor. Je moet immers genoeg stemmen halen voor een zetel om in de kamer te komen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De tweede kamer is sinds jaren deels peuterspeelplaats of inrichting voor psychisch gestoorden.
Het gaat meer de kant op van dat laatste. Sultana Simons lijkt toegevoegd te worden aan het zooitje.
Arme Khadija Arib....
Maar is er nou werkelijk niets aan te doen. De kiesdrempel herzien bijvoorbeeld.
Al die verloren tijd en moeite, al dat belastinggeld wat beter besteed had kunnen worden.
Er is een kiesdrempel, namelijk het aantal uitgebrachte stemmen /150.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De tweede kamer is sinds jaren deels peuterspeelplaats of inrichting voor psychisch gestoorden.
Het gaat meer de kant op van dat laatste. Sultana Simons lijkt toegevoegd te worden aan het zooitje.
Arme Khadija Arib....
Maar is er nou werkelijk niets aan te doen. De kiesdrempel herzien bijvoorbeeld.
Al die verloren tijd en moeite, al dat belastinggeld wat beter besteed had kunnen worden.
Allemaal terechte kritiek. Ik vind zelf ook dat de overheid te afwachtend opereert. Veel te lang wachten met mondkapjesplicht, niet op tijd voorbereid toen het virus broeide in China. Veel gepolder en angstvallig vasthouden aan de liberale VVD-koers.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 12:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doel heb ik geen idee, misschien is het wel pure onkunde wat net zo erg is.
Machtswellust kan een optie zijn als je je plannen niet wil delen, je geen beloftes wil doen waar je aan gehouden kan worden, iedere dag een andere koers wil varen voor verdeel en heers en per decreet wil regeren. Zeg maar zoals het kabinet nu doet mbt het totale coronabeleid.
Wachten met vaccineren waarmee je een land langer in lockdown kan houden en er meer zieken bij kunnen komen is echt wel heel fout. Dat gaat leiden tot dood door nalatigheid en dus dood door schuld.
Kritiek is echt wel terecht. Sinds 9:30 vanmorgen is er geen enkele zin zonder kritiek geweest in de 2de kamer op het beleid.
Exitstrategie bijvoorbeeld wat uitzicht biedt voor sectoren.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Allemaal terechte kritiek. Ik vind zelf ook dat de overheid te afwachtend opereert. Veel te lang wachten met mondkapjesplicht, niet op tijd voorbereid toen het virus broeide in China. Veel gepolder en angstvallig vasthouden aan de liberale VVD-koers.
Welke plannen worden niet gedeeld??
Eerlijk gezegd heb ik geen idee of er werkelijk kwade bedoelingen zijn. Complotgekkies hebben echt wel op bepaalde punten gelijk gekregen (lang niet alle, maar toch) en termen als 'the great reset' zijn werkelijk gebezigd door staatshoofden (Canada). Maar het kan natuurlijk ook gewoon werkelijk onkunde zijn.quote:Het probleem in de gedachtegang van Thierry en Weltschmerz is dat er wordt aangenomen dat er kwade bedoelingen zijn. Je kan de waggelende aanpak zien als aanwijzing, maar ik zie het juist als aanwijzing dat er niet hard genoeg wordt opgetreden.
Wat zou in hemelsnaam een reden zijn voor de regering om de coronamaatregelen aan te houden als er geen reden meer voor is? Of dat er iets mis is met de vaccins? Dat hoor ik niet van Thierry.
Ja er zijn zoveel lobbyisten die proberen invloed uit te oefenen. Uiteindelijk besliste het kabinet in dit geval omdat onder de tijdelijke coronawet mogelijk is, maar voor een permanent verbod zal de tweede kamer toch echt moeten instemmen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wel de directe invloed/lobby in zijn positie. Als voorzitter van die raad heeft hij wel een hele grote stem.
Is er iets op tegen om dat naar 100k op te hogen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:22 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Er is een kiesdrempel, namelijk het aantal uitgebrachte stemmen /150.
Als er kennelijk 60-70k mensen zijn die dus die stem hebben komt er iemand de kamer in. Prima systeem.
Het lijkt ons ook niet helemaal eerlijk om jouw je stemrecht te ontnemen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Is er iets op tegen om dat naar 100k op te hogen.
Een inteeltcorrectie toepassen op het aantal stemmen.
Gemeenschapsgeld verbrassen is dat wel?quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het lijkt ons ook niet helemaal eerlijk om jouw je stemrecht te ontnemen.
Met andere woorden: ze willen maar al te graag deel worden van het (verzonnen) kartel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 14:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Gemeenschapsgeld verbrassen is dat wel?
Kiesdrempel en stemrecht ontnemen zijn twee verschillende dingen.
Er is nu al een kiesdrempel.
Het is te verklaren dat een nieuwe politieke partij niet aan de kiesdrempel zal gaan tornen want daarme schakelen ze zichzelf uit.
Eind 2017 wilde een deel van de partij de partij landelijk uitbreiden, professionaliseren en democratischer maken. Die mensen werden allemaal acuut geroyeerd door Baudet. Sindsdien is het bergafwaarts gegaan... niet direct qua zetels maar wel qua toekomstperspectief want een Forum voor Thierry heeft geen toekomst.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 11:17 schreef Enchanter het volgende:
Toch wel knap van Baudet , hoe hij binnen een jaar tijd van een partij die potentie had om de 2e partij van Nederland te worden naar een partij die blij mag zijn als ze 3 zetels halen.
Iets met ruiten en ingooien
Maar als de drempel 60.000 stemmen is (bij 9 miljoen stemmers) en je haalt er 90.000.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:46 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Is er iets op tegen om dat naar 100k op te hogen.
Een inteeltcorrectie toepassen op het aantal stemmen.
Datum gaat lastig zijn.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:34 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exitstrategie bijvoorbeeld wat uitzicht biedt voor sectoren.
Horeca, evenementenbranche, detailhandel nu. Iedereen wil uitzicht. Het hoeft geen specifieke datum te zijn, maar een klein beetje voorspelbaarheid mag wel geboden worden.
Het is nu iedere keer maar raden wat het kabinet weer wil. Geen enkele lijn is zichtbaar. Zwalkend als dronken clowns.
Doe ikquote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:29 schreef nils7 het volgende:
[..]
Datum gaat lastig zijn.
Maar ben het met je eens (quote het zou ik zeggen)
Hier hadden we ook een hele duidelijke routekaart. Precies wat we nodig hadden. Maar het kabinet besloot zelf nog geen week later zich niet te gaan houden aan wat zij bedacht hadden. Dat leert mij dat ze het voor de bhne gedaan hebben en nergens aan vast willen houden. Om wat voor reden dan ook. Want ze konden het met die kaart wel.quote:dat ze een betere en duidelijkere route kaart zouden kunnen maken.
Dat had Ierland, hebben we hier gepoogd te doen maar zijn ze hopeloos in gefaald.
Exact. Goed plan wel.quote:Dan weet iedereen hoe en wat, je zou kunnen zeggen blijft een bepaald niveau (besmettingen per 100.000 of ziekenhuisopnames) twee weken op een lager niveau dan kunnen we daar naar terug.
Qua opschaling zou ik het wel een week maken (is het een week lang al op het volgende niveau dan daar heen).
Krijg je wel ping/pong maar weten mensen wel duidelijker waar ze aan toe zijn.
De routekaart die ze hadden was niet zo duidelijk als die van Ierland en had een hoop uitzonderingen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Doe ik
Datum is lastig idd.
[..]
Hier hadden we ook een hele duidelijke routekaart. Precies wat we nodig hadden. Maar het kabinet besloot zelf nog geen week later zich niet te gaan houden aan wat zij bedacht hadden. Dat leert mij dat ze het voor de bhne gedaan hebben en nergens aan vast willen houden. Om wat voor reden dan ook. Want ze konden het met die kaart wel.
[..]
Laten we het hopen dat ze dat idee laten varen. Ik snap dat veel mensen behoefte hebben aan een vals gevoel van houvast maar de wereld is veel weerbarstiger dan je in dergelijke routekaarten vast kan leggen. Door daar zo aan vast te houden doet de overheid dus altijd teveel of te weinig en negeert ze de actualiteit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:42 schreef nils7 het volgende:
[..]
De routekaart die ze hadden was niet zo duidelijk als die van Ierland en had een hoop uitzonderingen.
Dat werkte niet, maar vrees dat een nieuwe routekaart er niet komt.
Die van Ierland had geloof ik 6 stappen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 15:50 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Laten we het hopen dat ze dat idee laten varen. Ik snap dat veel mensen behoefte hebben aan een vals gevoel van houvast maar de wereld is veel weerbarstiger dan je in dergelijke routekaarten vast kan leggen. Door daar zo aan vast te houden doet de overheid dus altijd teveel of te weinig en negeert ze de actualiteit.
Neuh, Thierry verkeert nu in een omgeving met alleen maar jaknikkers. De mensen die nog een klein beetje kritisch waren en inzagen dat zijn clowneske optredens en gedweep met complottheorien de partij meer kwaad deden dan goed zijn weg, dus het resultaat nu is een narcist die ongeremd allerlei gekke verhalen de ether in slingert.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:35 schreef GemMagic het volgende:
Forum zou ook op een normale manier oppositie kunt voeren tegen het huidig coronabeleid van het kabinet.
Waarom zouden ze nu een soort kamikaze plegen met hun uittingen.. Wil Thierry wellicht het vehicel eigenhandig tegen een boom crashen? Zodat niemand met de partij aan de haal gaat?
Misschien hadden we al een kleine aanwijzing van Thierry's eigen inborst kunnen afleiden uit die 'overwinningspeech' over boreale vogels en klassieke wijsheden..quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:47 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Neuh, Thierry verkeert nu in een omgeving met alleen maar jaknikkers. De mensen die nog een klein beetje kritisch waren en inzagen dat zijn clowneske optredens en gedweep met complottheorien de partij meer kwaad deden dan goed zijn weg, dus het resultaat nu is een narcist die ongeremd allerlei gekke verhalen de ether in slingert.
Hij kan ook best gelijk hebben. Dat weet hij op dit moment zelf ook nog niet.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:53 schreef Maharski het volgende:
We zullen het zien. Niemand kan in de toekomst kijken, dus niemand heeft het recht te beweren dat wat Thierry hier zegt onzin is.
Dat was daarvoor al wel duidelijk, die speech was daar weer een prima bevestiging van.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:50 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Misschien hadden we al een kleine aanwijzing van Thierry's eigen inborst kunnen afleiden uit die 'overwinningspeech' over boreale vogels en klassieke wijsheden..
Jawel hoor. Alleen gelovigen kunnen dat niet helemaal hendelen, dat hun messias Sjerrie er zoals altijd faliekant naast zit.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:53 schreef Maharski het volgende:
We zullen het zien. Niemand kan in de toekomst kijken, dus niemand heeft het recht te beweren dat wat Thierry hier zegt onzin is.
We zullen zien. Pas over een paar maanden kunnen we zien of hij wel of geen gelijk had.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
Jawel hoor. Alleen gelovigen kunnen dat niet helemaal hendelen, dat hun messias Sjerrie er zoals altijd faliekant naast zit.
Je weet ook maar nooit of Pasen en Pinksteren dit jaar op n dag zullen vallen. Die kans is zeker vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:25 schreef Maharski het volgende:
[..]
We zullen zien. Pas over een paar maanden kunnen we zien of hij wel of geen gelijk had.
We zullen zien. Enkel waarheid kan mij overtuigen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:38 schreef KareldeStoute het volgende:
Je weet ook maar nooit of Pasen en Pinksteren dit jaar op n dag zullen vallen. Die kans is zeker vergelijkbaar.
natuurlijk heb je dat recht wel.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:53 schreef Maharski het volgende:
quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:54 schreef Maharski het volgende:
[..]
We zullen zien. Enkel waarheid kan mij overtuigen.
Ik snap dat je het niet kunt hebben, en je het blijft proberen jochie. Maar de enige die hier gelijk heeft, ben ik.quote:
Viruswaarheid zeker.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 19:54 schreef Maharski het volgende:
[..]
We zullen zien. Enkel waarheid kan mij overtuigen.
Een FvD'er neem ik gewoon niet serieus; jammer is alleen dat er een scala aan wappies nu een politieke outlet heeft gevonden.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:31 schreef Maharski het volgende:
[..]
Ik snap dat je het niet kunt hebben, en je het blijft proberen jochie. Maar de enige die hier gelijk heeft, ben ik.
Het gaat gewoon om het pluche waar hij in wil zitten en hij heeft gewoon een makkelijke achterban gevonden.... of hij is maar een werkpaardje van de John Birch Society.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 16:35 schreef GemMagic het volgende:
Forum zou ook op een normale manier oppositie kunt voeren tegen het huidig coronabeleid van het kabinet.
Waarom zouden ze nu een soort kamikaze plegen met hun uittingen.. Wil Thierry wellicht het vehicel eigenhandig tegen een boom crashen? Zodat niemand met de partij aan de haal gaat?
Mooi, zo kunnen we bruinhemden direct herkennen.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:35 schreef Ixnay het volgende:
Ik ben juist weer lid geworden doordat al die light-VVDers eruit zijn gestapt.
Ik draag nooit bruin. Vieze kleur.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 21:43 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mooi, zo kunnen we bruinhemden direct herkennen.
Gewoon Trump kopieren.quote:Op woensdag 6 januari 2021 13:38 schreef Grishenko_ het volgende:
De alarmbellen gaan steeds meer rinkelen iedere keer als ik Baudet hoor spreken/twitteren. Waarom zag ik hem niet in het kamer-debat om De Jonge en/of Rutte onder vuur te nemen ten aanzien van de permanente anderhalvemeter-maatschappij, de "vaccins" die zouden dienen als een hoepel etc etc? Luiheid, incompetentie? Was hij te druk bezig met randzaken? Het geeft voor mij aan dat het publieke geld dat zijn salaris is, een verspilde zondvloed betreft. Hopelijk draaien ze die kraan zo snel mogelijk dicht.
Als hij daadwerkelijk zulke idioterie zou geloven, waarom laat je zulke kansen dan schieten als oppositieleider? Lijkt mij namelijk een uitgelezen kans om jouw standpunt naar boven te halen. Maar nee, hij laat het Van Haga doen die er blijkbaar genuanceerder instaat dan Baudet.
Nogmaals, mijn alarmbellen gaan steeds meer rinkelen hoe vaker deze man een podium opzoekt.
Je kan zeggen wat je wil over Trump (ik vind hem namelijk ook een debiel), maar hij zou wel stennis schoppen door populistisch voor de microfoon te schreeuwen van de oppositie-bankje om zijn achterban te pleasen. Met andere woorden: hij zou wel opkomen voor zijn kiezers in tegenstelling tot Baudet die nog niet eens komt opdagen voor een belangrijk debat als deze waar de VWS-minister al onder druk staat. Hij kon zich onderscheiden door gerichte kritiek te geven op De Jonge, maar nee hoor, hij blijft afwezig en laat het aan Van Haga over die tussen neus en lippen door laat weten het oneens te zijn met de fractieleider.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:02 schreef nils7 het volgende:
[..]
Gewoon Trump kopieren.
Hij heeft een achterban gevonden die hem inkomsten genereren, kijk naar een Robert Jensen en Lange Fransie (die ene van Vakansie).
Alleen hij wordt door ons allen betaald.
Ze zijn een meester geworden in een electoraat te vinden die groot genoeg is om hen invloed te kunnen geven.
In het geval van Trump sloeg dat door.
Ze zullen altijd ook in de oppositie blijven want zodra ze gaan meeregeren vallen ze door de mand want dan blijft er een schim over van hun beloften.
Moet jij weten.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 20:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Een FvD'er neem ik gewoon niet serieus; jammer is alleen dat er een scala aan wappies nu een politieke outlet heeft gevonden.
Ben benieuwd hoe lang het duurt aleer "Soros" (cum suis) erbij gesleept worden.
Thierry moet hele andere dingen doen. Prachutespringen zonder parachute, bijvoorbeeld. Of zich bij de EOD aanmelden als mijnenruimer.quote:Op woensdag 6 januari 2021 14:45 schreef Vigilant88 het volgende:
Thierry moet dominee worden en zieltjes winnen voor het Koninkrijk Gods.
De kwade bedoeling is dan ook gisteren in het debat volkomen duidelijk geworden: De Jong wil zijn noodbevoegdheden uit de noodwet waar hij toch al zo op geilde behouden en blijven inzetten als de toestand van nood voorbij is.quote:Op dinsdag 5 januari 2021 13:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Allemaal terechte kritiek. Ik vind zelf ook dat de overheid te afwachtend opereert. Veel te lang wachten met mondkapjesplicht, niet op tijd voorbereid toen het virus broeide in China. Veel gepolder en angstvallig vasthouden aan de liberale VVD-koers.
Welke plannen worden niet gedeeld??
Het probleem in de gedachtegang van Thierry en Weltschmerz is dat er wordt aangenomen dat er kwade bedoelingen zijn. Je kan de waggelende aanpak zien als aanwijzing, maar ik zie het juist als aanwijzing dat er niet hard genoeg wordt opgetreden.
Wat zou in hemelsnaam een reden zijn voor de regering om de coronamaatregelen aan te houden als er geen reden meer voor is? Of dat er iets mis is met de vaccins? Dat hoor ik niet van Thierry.
Nergens heen. De partijen waar ze heen willen zijn verboden sinds 1945.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:18 schreef Makrelis het volgende:
Al duidelijk naar welke partijen FvD kiezers zoal vertrekken?
Ik heb het debat gevolgd en behalve dat De Jonge een knieval maakte voor het kabinet om zijn positie te behouden, heb ik niets meegekregen dat hij zijn noodbevoegdheden wil misbruiken. Vooruit, de maatregels zijn veel te extreem en ja, de VWS-minister geilt op de spoedwet. Maar niets geeft aan dat hij na de vaccinatie de inbreuk van grondrechten met de voeten wil betreden. Wat het debat wel aangaf was dat hij zo ongelofelijk incompetent is dat hij zo snel mogelijk moet aftreden. Het lijkt er ook op dat de politieke carrire van De Jonge voorbij is als de pandemie is bestreden, zoals in de wandelgangen van Den Haag wordt besproken. Zelfs het eigen CDA kotst hem uit.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De kwade bedoeling is dan ook gisteren in het debat volkomen duidelijk geworden: De Jong wil zijn noodbevoegdheden uit de noodwet waar hij toch al zo op geilde behouden en blijven inzetten als de toestand van nood voorbij is.
Toegegeven, hij doet meer kwaad dan goed. Maar ik zit te hinken op de gedachte van kwaadwillendheid en regelrechte onnozelheid. De beste man blinkt niet uit in intellectueel vermogen en een meesterplan opstellen om eigen macht te vergaren lijkt mij uit den boze. Het lijkt me eerder dat hij maar wat aanmoddert door symboolpolitiek toe te passen dan dat hij een klein keizerrijk uit wil bouwen. Maar goed, om in jouw voordeel te spreken - deze man lijkt me dusdanig onnozel en incompetent dat het gemakkelijk is om er een bepaald plan achter te zoeken en ik sluit cynische redeneringen niet uit.quote:Het gaat niet meer om te zorgen dat de ziekenhuizen niet overstromen, nee, de grondrechtinbreuken moeten blijven terwijl hij werkt aan het uitbannen van het virus of zo. Maar die paar 60-minners voor wie het een vervelende ziekte is rechtvaardigen die maatregelen niet en daar zijn ze ook niet voor gegeven. Dat is ongrondwettig, onrechtstatelijk, achterbaks en huichelachtig, waarmee het als kwade bedoeling kwalificeert.
Dat is wel het verschil tussen een normale situatie en een pandemie. Hopelijk begrijp je dat verschil ook wel?quote:Als we jou een jaar geleden hadden gevraagd of de staat mocht bepalen waar je wel en niet heen mocht, met hoeveel je in huis mag zijn, wat je moet dragen en met hoeveel mensen je op straat op welke afstand mag staan praten voor het risico van landelijk wat enkelingen op een naar ziekteverloop dan had je 'natuurlijk niet' geantwoord of je was voor gek verklaard.
Hier haak ik af: mensen die andere mensen voor gek verklaren zijn dus makkelijk benvloedbaar? Dus de mensen die makkelijk geloven in complottheorien zijn de echte intellectuelen, terwijl de mensen met nuchter verstand makkelijk te benvloeden zijn door externe oorzaken? Hoe je het wendt of keert, Baudet stelt hele rare dingen door onder andere "vaccins" tussen haakjes te schrijven. Waar doelt hij dan op? Wat bedoelt hij met een hoepel om de anderhalvemeter-maatschappij te laten voortbestaan? En jij noemt dat het verschuiven van doelpalen?quote:Nu zeg je hetzelfde en je wordt niet voor gek verklaard. Dat is niet omdat je niet gek bent maar omdat de mensen die je voor gek zouden moeten verklaren makkelijk beinvloedbaar zijn. Dan kun je wel doen alsof Baudet rare dingen zegt, maar het zijn toch echt de mensen die het verschuiven van de doelpalen niet raar vinden die rare dingen zeggen.
Grotendeels natuurlijk gewoon weer terug naar de PVV. Verder veelal gefragmenteerd.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:18 schreef Makrelis het volgende:
Al duidelijk naar welke partijen FvD kiezers zoal vertrekken?
De regering spreekt met een mond en De Jonge gaf aan dat ze zorgvuldig moesten kijken hoe af te schalen ivm groepsimmuniteit. Maar hij moet afschalen naar nul zodra er geen overstroming van de ziekehuizen meer dreigt. De noodmaatregelen zijn er niet om massavaccinatie of groepsimmuniteit te bewerkstelligen. Hij heeft besloten dat hij voor die op zich legitieme beleidsdoelen de noodbevoegdheden mag gebruiken en dat is kwalijk.quote:Op woensdag 6 januari 2021 16:26 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Ik heb het debat gevolgd en behalve dat De Jonge een knieval maakte voor het kabinet om zijn positie te behouden, heb ik niets meegekregen dat hij zijn noodbevoegdheden wil misbruiken. Vooruit, de maatregels zijn veel te extreem en ja, de VWS-minister geilt op de spoedwet. Maar niets geeft aan dat hij na de vaccinatie de inbreuk van grondrechten met de voeten wil betreden. Wat het debat wel aangaf was dat hij zo ongelofelijk incompetent is dat hij zo snel mogelijk moet aftreden. Het lijkt er ook op dat de politieke carrire van De Jonge voorbij is als de pandemie is bestreden, zoals in de wandelgangen van Den Haag wordt besproken. Zelfs het eigen CDA kotst hem uit.
Een wijs man zei ooit dat je nooit kwaadwillendheid moet zoeken wanneer het ook uit stompzinnigheid te verklaren is. Maar het gaat niet alleen om de De Jonge, dit is gewoon kabinetsbeleid. Covid misbruiken voor de transferunie was ook geen incompetentie. Covid wordt schaamteloos misbruikt voor andere agenda's en welke dat precies zijn weten we gewoon niet.quote:Toegegeven, hij doet meer kwaad dan goed. Maar ik zit te hinken op de gedachte van kwaadwillendheid en regelrechte onnozelheid. De beste man blinkt niet uit in intellectueel vermogen en een meesterplan opstellen om eigen macht te vergaren lijkt mij uit den boze. Het lijkt me eerder dat hij maar wat aanmoddert door symboolpolitiek toe te passen dan dat hij een klein keizerrijk uit wil bouwen. Maar goed, om in jouw voordeel te spreken - deze man lijkt me dusdanig onnozel en incompetent dat het gemakkelijk is om er een bepaald plan achter te zoeken en ik sluit cynische redeneringen niet uit.
O jee, een pandemie. Feit is dat het ziektebeeld geen enkele bijzondere maatregel rechtvaardigt en je dit pakket maatregelen voor een minieme kans op een nare ziekte volkomen ondenkbaar had gevonden. Hetgene wat covid bijzonder maakt is dan ook het feit dat het kan leiden tot het overstromen van de ziekenhuizen, maar als de kwetsbaren gevaccineerd zijn niet meer.quote:Dat is wel het verschil tussen een normale situatie en een pandemie. Hopelijk begrijp je dat verschil ook wel?
Het is feitelijk geen vaccin maar een nieuwe technologie. Geen idee of dat extra risico's inhoudt maar doen alsof het een doodgewoon vaccin is om vaccinatiebereidheid te stimuleren is nou niet bepaald goede journalistiek.quote:Hier haak ik af: mensen die andere mensen voor gek verklaren zijn dus makkelijk benvloedbaar? Dus de mensen die makkelijk geloven in complottheorien zijn de echte intellectuelen, terwijl de mensen met nuchter verstand makkelijk te benvloeden zijn door externe oorzaken? Hoe je het wendt of keert, Baudet stelt hele rare dingen door onder andere "vaccins" tussen haakjes te schrijven. Waar doelt hij dan op? Wat bedoelt hij met een hoepel om de anderhalvemeter-maatschappij te laten voortbestaan? En jij noemt dat het verschuiven van doelpalen?
Van Haga doet het prima, al lliet hij gisteren de kans op een duidelijker uitspraak van De Jonge liggen. Segers zet een afleidingsmanouevre in en jij laat je meteen afleiden, hoe nuchter ben jij dan nog?quote:Misschien begrijp ik je verkeerd, hoor - maar Baudet is degene die heel erg vaag blijft in zijn bewoordingen, zonder concreet te worden + waar was hij dan tijdens het debat met Hugo de Jonge om zijn denkbeelden te verwoorden? Waarom liet hij het over aan Van Haga die tussen neus en lippen door liet doorschemeren het ook oneens te zijn met Baudets rare twittergedrag en genuanceerder in het debat te staan.
Dat is wat te simpel. Een partij als FvD heeft (vermoedelijk vanuit hun vatbaarheid voor complottheorien) natuurlijk ook gewoon een oprechte ideologische hekel aan ratio en wetenschap. Dat strekt zich uit over vele onderwerpen. Van klimaat tot economie en van EU tot Trump. Hun standpunten rond Corona zijn daar een logisch uitvloeisel van.quote:Op donderdag 7 januari 2021 01:37 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Het is politieke onervarenheid van het FvD om zich uit te laten over corona. Dit is een strijd die niemand kan winnen. Beter is het om het kabinet zijn eigen graf te laten graven en het voortdurend aan te blijven vallen over het zwakke beleid.
Volkomen duidelijk? Ik heb het debat gezien, maar weet niet waar je het over hebt. Een citaat of quote zou je helpen.quote:Op woensdag 6 januari 2021 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
De kwade bedoeling is dan ook gisteren in het debat volkomen duidelijk geworden: De Jong wil zijn noodbevoegdheden uit de noodwet waar hij toch al zo op geilde behouden en blijven inzetten als de toestand van nood voorbij is.
Nee, dat is echt totale onzin.quote:Op donderdag 7 januari 2021 07:06 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat is wat te simpel. Een partij als FvD heeft (vermoedelijk vanuit hun vatbaarheid voor complottheorien) natuurlijk ook gewoon een oprechte ideologische hekel aan ratio en wetenschap. Dat strekt zich uit over vele onderwerpen. Van klimaat tot economie en van EU tot Trump. Hun standpunten rond Corona zijn daar een logisch uitvloeisel van.
Hoezo is dat totale onzin?quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dat is echt totale onzin.
Alles wat er staat is lulkoek:quote:
Waar is van Haga precies op gepromoveerd?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Alles wat er staat is lulkoek:
- vatbaarheid voor complottheorien? Onzin die nergens op gebaseerd is.
- hekel aan ratio en wetenschap? Het omgekeerde is het geval. Zowel Baudet als Van Haga zijn gepromoveerde wetenschappers.
Wat voor wetenschappelijk werk verzetten Baudet en Van Haga precies?quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
- hekel aan ratio en wetenschap? Het omgekeerde is het geval. Zowel Baudet als Van Haga zijn gepromoveerde wetenschappers.
Wat klopt er dan niet aan? Op al deze onderwerpen prediken ze immers aantoonbare lulkoek die met ratio of wetenschap niets te maken heeft.quote:Op donderdag 7 januari 2021 20:03 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Nee, dat is echt totale onzin.
Dit ontkent niemand.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De aarde warmt op, de grote CO2 uitstoot heeft duidelijk effect op het klimaat.
Deskundigen over de hele wereld buigen zich al decennia over de vraag welke maatregelen effect kunnen hebben, maar jij als niet-deskundige weet zo heel eenvoudig het antwoord te geven op n van de meest complexe vraagstukken van deze tijd.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit ontkent niemand.
Waar het om gaat is of de maatregelen uit het klimaatakkoord enig effect hebben op het bovenstaande. En het antwoord daarop is eenvoudig: nee.
Onzin.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit ontkent niemand.
Waar het om gaat is of de maatregelen uit het klimaatakkoord enig effect hebben op het bovenstaande. En het antwoord daarop is eenvoudig: nee.
Citeer dan ook iets meer dan n zin. Ik zeg dat de grote hoeveel CO2 invloed heeft op het klimaat, en dat schijnt volgens Baudet niet te kloppen, of allemaal wel mee te vallen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit ontkent niemand.
Dat doctoraat van Baudet stelt ook niet zoveel voorquote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Gepromoveerd, wellicht, maar wetenschappers zeker niet.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Vandaar het schurken tegen Lange Frans en types als Jensen aan. En de verafgoding van Trump. En dat al die wappies zich zo thuisvoelen bij deze fascisten "partij".quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:09 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Het is meer de circuspartij met een clown als leider.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 11:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vandaar het schurken tegen Lange Frans en types als Jensen aan. En de verafgoding van Trump. En dat al die wappies zich zo thuisvoelen bij deze fascisten "partij".
Dat ontkennen is natuurlijk gewoon gemeengoed binnen FvD. Een van de eerste opiniestukken in de media van Baudet was trouwens ook al een mooi staaltje wetenschapsontkenning rondom klimaatverandering.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 02:24 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Dit ontkent niemand.
Oh, dus als dat gevaar weg is doordat de kwetsbaren zijn gevaccineerd eindigen onmiddellijk alle maatregelen? Volgens mij heb ik De Jonge iets heel anders horen zeggen, voorzichtig afschalen tot er groepsimmuniteit is namelijk. En iedereen die daar iets van zegt krijgt anekdotes over hoe naar de ziekte wel niet is.quote:Op donderdag 7 januari 2021 23:32 schreef luxerobots het volgende:
- Er komen geen lockdowns omdat corona zo dodelijk is, maar om de zorg overeind te houden.
Wat niet af doet aan het punt dat we risico's accepteren om te kunnen leven, maar bij covid mag dat ineens niet.quote:- Corona wordt qua dodelijkheid vergeleken met auto rijden. Terwijl er veel minder mensen sterven bij auto-ongelukken dan aan corona. Baudet maakt de denkfout door elk verkeersongeval een auto-ongeluk te noemen. Bovendien telt hij mensen van 65 jaar en ouder als coronaslachtoffer niet mee. Terwijl dit juist de grootste groep is!
Waar zijn die factcheckers dan? De factcheckers van de NRC hebben nog niet zo lang geleden een uitspraak van Baudet in de kamer als onwaar betiteld omdat hij sprak van jaarlijks alsmaar stijgende lastendruk onder de VVD en de NRC had ontdekt dat er een jaar tussen zat waarin de lastendruk gelijk bleef, dus aan het enthousiasme kan het niet liggen.quote:- Vervolgens wordt er gesteld dat er geen oversterfte is, wat gewoon niet waar is.
Dat ligt er aan, ook mensen die niet kwetsbaar zijn, kunnen ernstig ziek worden door corona en zorg nodig hebben. Veel ernstig kwetsbare mensen komen ook niet op de intensive care, je lichaam moet een IC-behandeling wel aan kunnen.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 17:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Oh, dus als dat gevaar weg is doordat de kwetsbaren zijn gevaccineerd eindigen onmiddellijk alle maatregelen?
Wat voor schokkends heb jij De Jonge horen zeggen? Mij lijkt het logisch, als er meer ruimte komt, kan er langzaam afgeschaald worden. Als je het te snel doet krijg je zoals nu in Engeland, waar ze vlak voor kerst nog versoepelt hebben, en nu ernstig in de problemen zitten.quote:Volgens mij heb ik De Jonge iets heel anders horen zeggen, voorzichtig afschalen tot er groepsimmuniteit is namelijk. En iedereen die daar iets van zegt krijgt anekdotes over hoe naar de ziekte wel niet is.
Het kabinet stuurt op maximale angst om maximale grondrechtinbreuken en maximale vaccinatie te rechtvaardigen?quote:De regering heeft helemaal geen strategie. Er is niet gestuurd op zorgcapacititeit, niet op maximaal indammen en niet op groepsimmuniteit. Er is ook helemaal niet gestuurd op preventie en behandeling, in tegendeel. Het kabinet stuurt feitelijk op maximale grondrechtinbreuken, maximale vaccinatie en maximale angst om die twee te rechtvaardigen.
Wat niet af doet? Dus je bent het gewoon met me eens dat de vergelijking die Thierry maakt niet klopt? Dat het onjuist is om alle auto-ongelukken verkeersdoden te noemen en dit vervolgens te vergelijken met de coronadoden onder de 65 jaar (terwijl de meeste doden vanaf 65 jaar zijn)?quote:Wat niet af doet aan het punt dat we risico's accepteren om te kunnen leven, maar bij covid mag dat ineens niet.
Wat Baudet doet in zijn filmpje wat ik eerder postte (hier), is dat hij de een schatting maakt van de griepdoden die dit jaar niet gevallen zijn, en die opvult met coronadoden. Hij gebruikt zelfs de ontbrekende griepdoden van vorig jaar (2019) om 2020 mee op te vullenquote:Waar zijn die factcheckers dan?
Wederom een fout van FvD dus. Maar goed, het is dus de schuld van het NRC.quote:De factcheckers van de NRC hebben nog niet zo lang geleden een uitspraak van Baudet in de kamer als onwaar betiteld omdat hij sprak van jaarlijks alsmaar stijgende lastendruk onder de VVD en de NRC had ontdekt dat er een jaar tussen zat waarin de lastendruk gelijk bleef, dus aan het enthousiasme kan het niet liggen.
Daar is niet veel deskundigheid voor nodig, maar wel wat gezond verstand. China, een van de grootste uitstoters van CO2 zal en mag (volgens het klimaatakkoord van Parijs), tot 2050 de CO2 uitstoot verdubbelen. Vergeleken bij de olifant China is Nederland een kleine mier. Het maakt niet uit wat die mier doet, de olifant stampt verder.quote:Op vrijdag 8 januari 2021 03:14 schreef FYazz het volgende:
[..]
Deskundigen over de hele wereld buigen zich al decennia over de vraag welke maatregelen effect kunnen hebben, maar jij als niet-deskundige weet zo heel eenvoudig het antwoord te geven op n van de meest complexe vraagstukken van deze tijd.
Je moet iets doen met deze kennis.
Ik zou van FOK! gaan en de tijd die je hier besteedde gebruiken om je intellect elders in te zetten. Zonde als deze kennis hier wordt gepost ipv op de plekken waar je echt invloed kunt hebben.
En dat China is inmiddels al enige jaren in rap tempo aan het vergroenen en verduurzamen. Innovatie die daar wordt toegepast kan Nederland nog wat van leren.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 03:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Daar is niet veel deskundigheid voor nodig, maar wel wat gezond verstand. China, een van de grootste uitstoters van CO2 zal en mag (volgens het klimaatakkoord van Parijs), tot 2050 de CO2 uitstoot verdubbelen. Vergeleken bij de olifant China is Nederland een kleine mier. Het maakt niet uit wat die mier doet, de olifant stampt verder.
Volgens mij is de CO2-uitstoot per hoofd van de bevolking in China lager dan in Nederland....quote:Op zaterdag 9 januari 2021 03:07 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Daar is niet veel deskundigheid voor nodig, maar wel wat gezond verstand. China, een van de grootste uitstoters van CO2 zal en mag (volgens het klimaatakkoord van Parijs), tot 2050 de CO2 uitstoot verdubbelen. Vergeleken bij de olifant China is Nederland een kleine mier. Het maakt niet uit wat die mier doet, de olifant stampt verder.
Ach, het is natuurlijk een standaardonderdeel van de methode. Eerst ontkennen dat er wat speelt, daarna de wetenschap ontkennen en als ook dat ook niet meer lukt roepen dat maatregelen hier niet werken of te duur zijn. Baudet danst al tien jaar heen en weer op die lijn. En dat slaat gewoon aan bij de aanhang.quote:Op zaterdag 9 januari 2021 09:42 schreef FYazz het volgende:
[..]
En dat China is inmiddels al enige jaren in rap tempo aan het vergroenen en verduurzamen. Innovatie die daar wordt toegepast kan Nederland nog wat van leren.
Overigens is het natuurlijk een non-argument. Dat China vervuiler is betekent niet automatisch dat alle maatregelen uit het akkoord dan niet helpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |