abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_197218853
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 03:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wat is het alternatief.
Ik snap je vraag niet.

Ik doelde trouwens, voor de duidelijkheid, op Weltschmerz. Niet op Baudet.
pi_197219523
Hiddema geen lijstduwer meer
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_197219640
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 21:05 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nog niet zo lang geleden was het zomer en toen was de doelpaal wel enorm verschoven.
Vertel eens hoe dan want zoals ik het zie waren we toen gewoon net als nu op weg naar een vaccin en is dit gewoon een hobbel in de weg vlak voor de finish
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_197219835
Corona heeft dus niet alleen mensen, maar ook een hele partij vermoord.
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:10:04 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_197219919
Volgens mij is FvD gekaapt door Van Haga die doorgeslagen is in zijn anti-Lockdown fetish
pi_197219943
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 09:10 schreef Hexagon het volgende:
Volgens mij is FvD gekaapt door Van Haga die doorgeslagen is in zijn anti-Lockdown fetish
hiddema daarom weg als lijstduwer. Dit wordt helemaal niks meer. Max twee zetels

[ Bericht 1% gewijzigd door Vimbavimba op 05-01-2021 09:23:04 ]
FOK! is net een groot tijdschrift
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:18:09 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_197220002
quote:
Baudet heeft dezelfde fetish.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  dinsdag 5 januari 2021 @ 09:40:10 #40
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_197220210
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Ipv het vaccin te gebruiken om zo snel mogelijk terug te gaan naar normaal, worden de grondrechteninbreuken gebruikt om zoveel mogelijk mensen gevaccineerd te krijgen. Covid wordt niet alleen misbruikt voor een transferunie en de war on drugs, alcohol, festivals en plezier in het algemeen, maar ook voor hijgerige machtswellust. Het verschuiven van de doelpalen zonder enige ophef maakt duidelijk dat de meeste mensen al hebben geaccepteerd dat regering ongecontroleerd door de volksvertegenwoordiging grondrechten mag afpakken.

Dit wordt natuurlijk weer als groot nieuws gebracht, maar die uitspraken van Baudet zijn al een week oud en ik heb nog geen 'factcheckers' voorbij zien komen. Je zou zeggen dat ze zo'n kans niet zouden laten liggen.
:')
Kansloos weer.

Want als een Vaccin wel vrijheden zou opleveren tov diegene zonder een spuitje te hebben gehad dan staat jouw soort ook op de achterste benen.
Want dat gebruikt jullie soort nu al dat ze je op die manier willen dwingen (met allerlei lokkertjes dat als je gevaccineerd bent wel op een vliegtuig mag stappen enzo.) maar nu doen ze dat (voorlopig nog) niet.
Nu vind Thierry het opeens gek dat het juist (tot nu toe) geen extra vrijheden oplevert.
En dan nog is er gezeik van jullie soort.

Het is altijd fout bij jullie groep.

Nee Thierry heeft het licht gezien door achter de John Birchertjes aan te hobbelen :') :') :') |:( :') :')
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_197220299
Forum voor Demagogie
pi_197220779
quote:
Is het niet andersom? FvD drijft vanaf het prille begin op allerlei complottheorieėn en Van Haga is daar nu ook door bevangen geraakt.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2021 @ 10:57:00 #43
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_197221122
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 19:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dit wordt natuurlijk weer als groot nieuws gebracht, maar die uitspraken van Baudet zijn al een week oud en ik heb nog geen 'factcheckers' voorbij zien komen. Je zou zeggen dat ze zo'n kans niet zouden laten liggen.
Voor je iets kunt fact checken moet je eerst iets hebben om te fact checken. Zeggen dat het 'gewoon zo is', daar kan je weinig mee. Met het woord vaccin tussen haakjes te zetten, suggereer je van alles, maar argumenten zijn er niet.

Bovendien ontbreekt bij wappies als jij stelselmatig het antwoord vraag waarom de overheid nou eigenlijk d coronamaatregelen in stand wil te houden zonder corona.
  Moderator dinsdag 5 januari 2021 @ 10:59:58 #44
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_197221170
Dus dit is dan wat ze bedoelen met Post truth?
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:01:28 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197221201
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Voor je iets kunt fact checken moet je eerst iets hebben om te fact checken. Zeggen dat het 'gewoon zo is', daar kan je weinig mee. Met het woord vaccin tussen haakjes te zetten, suggereer je van alles, maar argumenten zijn er niet.

Bovendien ontbreekt bij wappies als jij stelselmatig het antwoord vraag waarom de overheid nou eigenlijk d coronamaatregelen in stand wil te houden zonder corona.
Weltschmerz komt nu niet echt over als een complotwappie. Eerder een kritisch persoon die twijfels heeft bij het kabinetsbeleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2021 @ 11:09:05 #46
pi_197221329
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:01 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Weltschmerz komt nu niet echt over als een complotwappie. Eerder een kritisch persoon die twijfels heeft bij het kabinetsbeleid.
quote:
Covid wordt niet alleen misbruikt voor een transferunie en de war on drugs, alcohol, festivals en plezier in het algemeen, maar ook voor hijgerige machtswellust. Het verschuiven van de doelpalen zonder enige ophef maakt duidelijk dat de meeste mensen al hebben geaccepteerd dat regering ongecontroleerd door de volksvertegenwoordiging grondrechten mag afpakken.
HiJ StELt VrAgeN
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:17:17 #47
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_197221450
Toch wel knap van Baudet , hoe hij binnen een jaar tijd van een partij die potentie had om de 2e partij van Nederland te worden naar een partij die blij mag zijn als ze 3 zetels halen.

Iets met ruiten en ingooien
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 5 januari 2021 @ 11:43:49 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197221901
quote:
9s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

[..]

HiJ StELt VrAgeN
Dit is dan ook een juiste constatering van Welt.
1947-2016
pi_197221933
quote:

[..]

Baudet daarentegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_197222044
quote:

[..]

En die daarom maar gewoon lekker iedere denkbare complottheorie steunt? Van cultuurmarxisme via omvolking tot Corona, hij verdedigt met droge ogen de grootste onzin die afgelopen jaren is verzinnen.
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2021 @ 12:08:02 #51
pi_197222393
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit is dan ook een juiste constatering van Welt.
Vertel, welke bewijzen of aanwijzingen heb je om aannemelijk te maken dat de overheid vanuit machtswellust handelt en foute intenties heeft?
En met welk doel precies?
pi_197222533
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 11:51 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

En die daarom maar gewoon lekker iedere denkbare complottheorie steunt? Van cultuurmarxisme via omvolking tot Corona, hij verdedigt met droge ogen de grootste onzin die afgelopen jaren is verzinnen.
Dit idd. Al was dat vroeger niet zo. Net als bij Klopkoek lijkt er iets veranderd te zijn.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_197222650
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 10:30 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Is het niet andersom? FvD drijft vanaf het prille begin op allerlei complottheorieėn en Van Haga is daar nu ook door bevangen geraakt.
Ik heb wel het idee dat van Haga de drijvende kracht is achter het coronagerelateerde complotgeneuzel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 12:54:09 #54
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197223216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Vertel, welke bewijzen of aanwijzingen heb je om aannemelijk te maken dat de overheid vanuit machtswellust handelt en foute intenties heeft?
En met welk doel precies?
Doel heb ik geen idee, misschien is het wel pure onkunde wat net zo erg is.

Machtswellust kan een optie zijn als je je plannen niet wil delen, je geen beloftes wil doen waar je aan gehouden kan worden, iedere dag een andere koers wil varen voor verdeel en heers en per decreet wil regeren. Zeg maar zoals het kabinet nu doet mbt het totale coronabeleid.

Wachten met vaccineren waarmee je een land langer in lockdown kan houden en er meer zieken bij kunnen komen is echt wel heel fout. Dat gaat leiden tot dood door nalatigheid en dus dood door schuld.

Kritiek is echt wel terecht. Sinds 9:30 vanmorgen is er geen enkele zin zonder kritiek geweest in de 2de kamer op het beleid.
1947-2016
pi_197223386
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:24 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik heb wel het idee dat van Haga de drijvende kracht is achter het coronagerelateerde complotgeneuzel.
Dat kan ook. Baasje Baudet zal de eerdere complottheorieėn ook vast niet geļntroduceerd hebben maar werd wel snel fanatiek uitdrager er van.
Aan de andere kant, als Van Haga gewoon een fout vastgoedbaasje binnen de VVD was gebleven, dan was hij vast ook minder vatbaar geweest voor dergelijke complotten.
pi_197223407
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit idd. Al was dat vroeger niet zo. Net als bij Klopkoek lijkt er iets veranderd te zijn.
Het lijkt wel een virus, dat complotdenken. In mijn familie inmiddels ook al 3 mensen waar je geen normaal gesprek meer mee kan hebben en waar je regelmatig linkjes van krijgt naar obscure sites en vage Youtube filmpjes die je "moet kijken".

Nou, dan sta je snel op m'n "meldingen uit" lijst.

Edit: wat dat betreft heeft het ook wel wat weg van een sekte: je belandt in je eigen kringetje van conspiracy denkers
pi_197223493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Machtswellust kan een optie zijn als je je plannen niet wil delen, je geen beloftes wil doen waar je aan gehouden kan worden, iedere dag een andere koers wil varen voor verdeel en heers en per decreet wil regeren. Zeg maar zoals het kabinet nu doet mbt het totale coronabeleid.

Wachten met vaccineren waarmee je een land langer in lockdown kan houden en er meer zieken bij kunnen komen is echt wel heel fout. Dat gaat leiden tot dood door nalatigheid en dus dood door schuld.

Kritiek is echt wel terecht. Sinds 9:30 vanmorgen is er geen enkele zin zonder kritiek geweest in de 2de kamer op het beleid.
Een ander goed voorbeeld is wat die papzak Bruls direct op 1 januari probeerde, het eenmalige verbod op vuurwerk direct om te zetten in een permanent verbod.

Ongeacht of je voor of tegen vuurwerk bent, dit is natuurlijk niet de manier om iets erdoorheen te jagen. Hij als voorzitter van de veiligheidsregio’s opgericht vanwege de corona moet en mag hierover geen macht uitoefenen.
pi_197223666
De tweede kamer is sinds jaren deels peuterspeelplaats of inrichting voor psychisch gestoorden.
Het gaat meer de kant op van dat laatste. Sultana Simons lijkt toegevoegd te worden aan het zooitje.
Arme Khadija Arib....

Maar is er nou werkelijk niets aan te doen. De kiesdrempel herzien bijvoorbeeld.
Al die verloren tijd en moeite, al dat belastinggeld wat beter besteed had kunnen worden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_197223681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een ander goed voorbeeld is wat die papzak Bruls direct op 1 januari probeerde, het eenmalige verbod op vuurwerk direct om te zetten in een permanent verbod.

Ongeacht of je voor of tegen vuurwerk bent, dit is natuurlijk niet de manier om iets erdoorheen te jagen. Hij als voorzitter van de veiligheidsregio’s opgericht vanwege de corona moet en mag hierover geen macht uitoefenen.
Bruls heeft ook helemaal niet de macht om een permanent verbod op vuurwerk door te voeren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:19:42 #60
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197223725
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Corona als paard van troje gebruiken om je eigen agenda te pushen is laakbaar. Eigenlijk machtsmisbruik zelfs.

Dat er alleen al een idee heerst bij de machtshebbers om zoiets te doen, zegt genoeg dat we met z'n allen heel kritisch moeten zijn op hun beleid en zelfs woorden.
1947-2016
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:20:42 #61
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197223742
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Bruls heeft ook helemaal niet de macht om een permanent verbod op vuurwerk door te voeren.
Wel de directe invloed/lobby in zijn positie. Als voorzitter van die raad heeft hij wel een hele grote stem.
1947-2016
  dinsdag 5 januari 2021 @ 13:22:04 #62
168739 Red_85
'echt wel'
pi_197223770
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
De tweede kamer is sinds jaren deels peuterspeelplaats of inrichting voor psychisch gestoorden.
Het gaat meer de kant op van dat laatste. Sultana Simons lijkt toegevoegd te worden aan het zooitje.
Arme Khadija Arib....

Maar is er nou werkelijk niets aan te doen. De kiesdrempel herzien bijvoorbeeld.
Al die verloren tijd en moeite, al dat belastinggeld wat beter besteed had kunnen worden.
NL heeft technisch gezien een kiesdrempel hoor. Je moet immers genoeg stemmen halen voor een zetel om in de kamer te komen.
Dat het geen vaststaand getal is, maar een geleide naar het percentage uitgebrachte aantal stemmen, maakt het wat lastig te begrijpen.
1947-2016
pi_197223777
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 13:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Arme Khadija Arib....

Er is een kiesdrempel, namelijk het aantal uitgebrachte stemmen /150.

Als er kennelijk 60-70k mensen zijn die dus die stem hebben komt er iemand de kamer in. Prima systeem.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  † In Memoriam † dinsdag 5 januari 2021 @ 13:23:21 #64
pi_197223802
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 januari 2021 12:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Allemaal terechte kritiek. Ik vind zelf ook dat de overheid te afwachtend opereert. Veel te lang wachten met mondkapjesplicht, niet op tijd voorbereid toen het virus broeide in China. Veel gepolder en angstvallig vasthouden aan de liberale VVD-koers.

Welke plannen worden niet gedeeld??

Het probleem in de gedachtegang van Thierry en Weltschmerz is dat er wordt aangenomen dat er kwade bedoelingen zijn. Je kan de waggelende aanpak zien als aanwijzing, maar ik zie het juist als aanwijzing dat er niet hard genoeg wordt opgetreden.

Wat zou in hemelsnaam een reden zijn voor de regering om de coronamaatregelen aan te houden als er geen reden meer voor is? Of dat er iets mis is met de vaccins? Dat hoor ik niet van Thierry.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')