SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, onz is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Die laatste zin hint er eigenlijk al op:quote:
Klopt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
je bent zelf geen ondernemer, dat is wel duidelijk.
Ik ben bang van niet.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen ze nou zelf niet beseffen en/of sneller willen vaststellen dat die UK variant al veel en veel meer verspreid is binnen ons land?
Ja joh, geen probleem..quote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Je krijgt je compensatie en je kan ook wat anders gaan doen.
Ik vond de timing met het verbieden van reizen vanuit het VK en Brexit wat verdacht. Het OMT dat op 30 december bij elkaar komt terwijl ze normaal op maandag bij elkaar komen en op dinsdag maatregelen in gaan.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Zullen ze nou zelf niet beseffen en/of sneller willen vaststellen dat die UK variant al veel en veel meer verspreid is binnen ons land?
Ja? Onzin?quote:
Lekker makkelijk. Heb je jaren je ballen eraf gedraaid om je zaak succesvol te maken, ga je nu gewoon ff wat anders doen. Alsof het niets is.quote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Het zou me niks verbazen als uiteindelijk blijkt dat heel die "Britse variant" helemaal geen Britse variant is, maar alleen maar zo genoemd wordt omdat-ie daar als eerste is ontdekt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Gatver. Een uitbraakcluster op de basisschool. Er is al anderhalve week geen school geweest. Dus ik ben benieuwd naar dat BCO onderzoek.quote:
Van onze nertsen!quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het zou me niks verbazen als uiteindelijk blijkt dat heel die "Britse variant" helemaal geen Britse variant is, maar alleen maar zo genoemd wordt omdat-ie daar als eerste is ontdekt.
Misschien komt-ie wel uit Nederland
quote:The delivery of hundreds of thousands of doses of the Pfizer/BioNTech coronavirus vaccine in the European Union has been delayed due to a "minor logistical issue," Pfizer tells CNN.
quote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
De mondkapjesplicht komt dan ook niet uit de koker van het OMT.quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja? Onzin?
We zijn nu al 4 weken in de weer met die achterlijke mondkapjes.
Effect is 0,0
Dat het OMT niet met onmiddellijke ingang de mondkapjes heeft afgeschaft is echt lachwekkend.
Je hoort ze er gewoon niet over.. als ze wél effect zouden hebben gehad, dan had ieder lid van het OMT vooraan gestaan dat ze dus wel degelijk helpen.
Gelukkig hebben we daar geen last van. Nog een voordeel van gewoon niet beginnen: kun je ook geen leveringsproblemen hebben.quote:
Wat een voorspellende blik had onze Hugo toch. Daarom wilde hij dus later beginnen.quote:
Er is nu ook een variant die uit Zuid Afrika komt.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Mwa, heb het idee dat ze gewoon een tussentijdse evaluatie gaan doen vwb het aantal besmettingen. Bedoel, over 2 weken is de persco al..quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond de timing met het verbieden van reizen vanuit het VK en Brexit wat verdacht. Het OMT dat op 30 december bij elkaar komt terwijl ze normaal op maandag bij elkaar komen en op dinsdag maatregelen in gaan.
Dit riekt wat naar voorgekookte ideetjes. Het OMT en NCTV hebben allang uitleg gegeven over de varianten van lockdowns en avondklok enzo, is gewoon kiezen van de plank lijkt me.
Kabinet dan.quote:Op maandag 28 december 2020 14:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De mondkapjesplicht komt dan ook niet uit de koker van het OMT.
Wat me nu vooral zorgen baart is het feit dat er dus een cluster bij een basisschool is vastgesteld, onder dus kinderen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:45 schreef Jor_Dii het volgende:
Dat is een overweging net als beginnen er wat minder dom over te lullenquote:Op maandag 28 december 2020 14:46 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Dat staat er niet.quote:Op maandag 28 december 2020 14:50 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat me nu vooral zorgen baart is het feit dat er dus een cluster bij een basisschool is vastgesteld, onder dus kinderen.
Als blijkt dat die nieuwe variant dus wél door kleine kinderen gemakkelijk verspreid kan worden dan gaan denk ik alle remmen los als de basisscholen en kdv's weer open gaan
Daar zit toch echt wel een verschil in hoor.quote:Op maandag 28 december 2020 14:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kabinet dan.
Lekker belangrijk weer.
Je gaat voorbij aan de inhoud. Zoals wel vaker.
Het is ons opgelegd. En ze werken voor geen kut. En je hoort er niemand over.quote:Op maandag 28 december 2020 14:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Daar zit toch echt wel een verschil in hoor.
Meer kunnen ze niet meer adviseren. Alles is al gesloten. De 'echte' economie, dus de fabrieken en industrieterreinen, gaan niet dicht.quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond de timing met het verbieden van reizen vanuit het VK en Brexit wat verdacht. Het OMT dat op 30 december bij elkaar komt terwijl ze normaal op maandag bij elkaar komen en op dinsdag maatregelen in gaan.
Dit riekt wat naar voorgekookte ideetjes. Het OMT en NCTV hebben allang uitleg gegeven over de varianten van lockdowns en avondklok enzo, is gewoon kiezen van de plank lijkt me.
Het kabinet kun je in maart politiek verantwoordelijk houden. Het RIVM/OMT niet.quote:Op maandag 28 december 2020 14:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is ons opgelegd. En ze werken voor geen kut. En je hoort er niemand over.
Bedoelde je meer dan ‘mondkapjes zijn kut en werken voor geen meter’?quote:Op maandag 28 december 2020 14:50 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Kabinet dan.
Lekker belangrijk weer.
Je gaat voorbij aan de inhoud. Zoals wel vaker.
Dat ze maar mondjesmaat bijdragen aan het beperken van besmettingen is geen reden om de verplichting weer af te schaffen. Zolang de situatie zo nijpend is als-ie nu is, moet je alle zeilen bijzetten.quote:Op maandag 28 december 2020 14:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Het is ons opgelegd. En ze werken voor geen kut. En je hoort er niemand over.
komt NL goed uit.....quote:
Er bestaat ook nog zoiets als die compensatie maar je snapt ook dat als jij gewend bent aan die riante(re) marges je als ondernemer in dat geval inderdaad wellicht (tijdelijk) wat anders moet gaan doen .quote:Op maandag 28 december 2020 14:47 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Lekker makkelijk. Heb je jaren je ballen eraf gedraaid om je zaak succesvol te maken, ga je nu gewoon ff wat anders doen. Alsof het niets is.
Nee ze werken niet. Hou je de cijfers een beetje bij?quote:Op maandag 28 december 2020 14:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Bedoelde je meer dan ‘mondkapjes zijn kut en werken voor geen meter’?
Er staat dat er besmettingen vastgesteld zijn bij leraren en leerlingen. Op de basisschool.quote:
dus omdat de cijfers kut zijn werken ze helemaal niet, interessante logicaquote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee ze werken niet. Hou je de cijfers een beetje bij?
Oh ja ik zal m’n bedrijfspand even verkopen, goed idee man 😂quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als die compensatie maar je snapt ook dat als jij gewend bent aan die riante(re) marges je als ondernemer in dat geval inderdaad wellicht (tijdelijk) wat anders moet gaan doen .
Niet dat de hele situatie niet enorm kut is of het je eigen schuld is, begrijp me niet verkeerd maar bij de pakken neer zitten heb je toch ook niets aan?
Het zou inderdaad wat zijn als ze besluiten dat bedrijven dicht moeten. Toch is in Zuid-Europa dat eerder dit jaar wel gebeurd. In Italië en Spanje dacht ik waren ook fabrieken dicht.quote:Op maandag 28 december 2020 14:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
De 'echte' economie, dus de fabrieken en industrieterreinen, gaan niet dicht.
die delay is waarschijnlijk maar een paar dagen.....en geen 2 wekenquote:Op maandag 28 december 2020 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar goed dat we nog niet klaar zaten
Dat is júist reden om het af te schaffen. De beste reden zelfs om zoiets inhumaans als een mondkapje af te schaffen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze maar mondjesmaat bijdragen aan het beperken van besmettingen is geen reden om de verplichting weer af te schaffen.
Inhumaan nog wel.quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is júist reden om het af te schaffen. De beste reden zelfs om zoiets inhumaans als een mondkapje af te schaffen.
Inhumaan, kom op man. Het is een lap stof, je kan ook overdrijven.quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is júist reden om het af te schaffen. De beste reden zelfs om zoiets inhumaans als een mondkapje af te schaffen.
Is er een andere logica dan?quote:Op maandag 28 december 2020 14:54 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dus omdat de cijfers kut zijn werken ze helemaal niet, interessante logica
Serieus, meen je dit echt? Een vriend van me is eigenaar van een restaurant, die heeft in de afgelopen maanden 90.000 van extra in dat restaurant mogen steken om niet failliet te gaan. Daarnaast heeft hij bij moeten lenen om uberhaupt rond te kunnen komen. Als hij volledig sluit heeft hij nog steeds lopende contracten die niet zomaar afgesloten kunnen worden, dus die kosten blijven gewoon doorlopen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als die compensatie maar je snapt ook dat als jij gewend bent aan die riante(re) marges je als ondernemer in dat geval inderdaad wellicht (tijdelijk) wat anders moet gaan doen .
Niet dat de hele situatie niet enorm kut is of het je eigen schuld is, begrijp me niet verkeerd maar bij de pakken neer zitten heb je toch ook niets aan?
Gooi het in de verhuur. Verzin wat leuks. Jij bent ondernemer.quote:Op maandag 28 december 2020 14:54 schreef Jazeg het volgende:
[..]
Oh ja ik zal m’n bedrijfspand even verkopen, goed idee man 😂
Zeker hou ik de cijfers bij. Verder ben ik ook geen fan van de mondkapjesplicht en heb ik ook niet het idee dat het een game changer is.quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt heel rot. Echter, er zijn ook ondernemers die het juist nu heel goed doen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus, meen je dit echt? Een vriend van me is eigenaar van een restaurant, die heeft in de afgelopen maanden 90.000 van extra in dat restaurant mogen steken om niet failliet te gaan. Daarnaast heeft hij bij moeten lenen om uberhaupt rond te kunnen komen. Als hij volledig sluit heeft hij nog steeds lopende contracten die niet zomaar afgesloten kunnen worden, dus die kosten blijven gewoon doorlopen.
Het gevolg van op deze manier doorgaan gaat voor veel ondernemers inhouden dat ze persoonlijk failliet gaan.
En wat stel jij voor dat ze even gaan doen? Veel tijdelijke baantjes zijn immers opgeheven. Even een nieuwe onderneming opzetten voor 1 of 2 maanden?quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Blijf je thuis, hoef je zo'n ding niet op.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk.
Ah joh, je kunt toch gewoon iets anders beginnen!quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus, meen je dit echt? Een vriend van me is eigenaar van een restaurant, die heeft in de afgelopen maanden 90.000 van extra in dat restaurant mogen steken om niet failliet te gaan. Daarnaast heeft hij bij moeten lenen om uberhaupt rond te kunnen komen. Als hij volledig sluit heeft hij nog steeds lopende contracten die niet zomaar afgesloten kunnen worden, dus die kosten blijven gewoon doorlopen.
Het gevolg van op deze manier doorgaan gaat voor veel ondernemers inhouden dat ze persoonlijk failliet gaan.
Waaruit blijkt precies dat ze niet werken? Had je onrealistische verwachtingen van de mondkapjesplicht? Dat ze de besmettingen naar nul zouden reduceren?quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Waarom is een mondkapje "inhumaan"quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jep.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom is een mondkapje "inhumaan"
Inhumaan: "onmenselijk, onmenslievend, wreed".
Dus een lapje stof voor je gezicht is wreed en onmenselijk. Ok. Geldt datzelfde dan ook bijv voor een hoofddoek? Of voor een bandana?
Je kan dit toch niet echt menen? Je hebt ondernemersrisico, dat houdt naar mijn mening op wanneer je vanuit de overheid gedwongen moet sluiten. Dan moet je gewoon voldoende gecompenseerd worden om er niet op achteruit te gaan. Winst maken hoeft niet, maar failliet laten gaan is echt onnodig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Gooi het in de verhuur. Verzin wat leuks. Jij bent ondernemer.
Vrijwel alles is dicht. Je hoeft ze nauwelijks te dragen. Op dagelijkse basis draag ik misschien een kwartier lang zo'n ding.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk.
Soms heb ik een dikke sjaal om die m'n halve gezicht bedekt. Echt onmenselijk is dat.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus een lapje stof voor je gezicht is wreed en onmenselijk. Ok. Geldt datzelfde dan ook bijv voor een hoofddoek? Of voor een bandana?
Die zijn er inderdaad gelukkig ook. Maar al die ondernemers die het nu ontzettend zwaar hebben hebben het niet nodig om te horen: "Je moet niet zeiken, gewoon wat anders doen joh". Die hebben juist steun nodig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt heel rot. Echter, er zijn ook ondernemers die het juist nu heel goed doen.
Wetenschappelijk aangetoond?quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef Alarmonoff het volgende:
Dat filmpje van de vrouw dat na vaxxi gezichtverlamming kreeg is blijkbaar gewoon wetenschappelijk aangetond, dus geen BNW materiaal.
https://www.dailymail.co.(...)ped-Bells-palsy.html
Hier ben ik het wel mee eens. Ondernemersrisico zou betekenen dat de horeca zelf de afweging mag gaan maken of ze open gaan. Eventueel met 14 dagen sluiting, nadat er een brandhaard geconstateerd is.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef chratnox het volgende:
Je kan dit toch niet echt menen? Je hebt ondernemersrisico, dat houdt naar mijn mening op wanneer je vanuit de overheid gedwongen moet sluiten. Dan moet je gewoon voldoende gecompenseerd worden om er niet op achteruit te gaan.
Ok, just so I got this clear... iemand met een hoofddoek om of een bandana om is in jouw ogen dus onmenselijk en wreed bezig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jep.
Echt bizar dat we dit gewoon als normaal zijn gaan beschouwen..
Echt bizar.
Ik zie dat wetenschappelijke aangetoond nergens staan? Alleen dat er vier proefpersonen het hebben ontwikkeld en de link nog niet duidelijk is. Je kunt het trouwens ook door Covid-19 zelf krijgen. Wellicht waren proefpersonen al gevoelig voor het ontwikkelen van deze aandoening en zouden ze het door Covid 19 ook hebben gekregen. Hoe dan ook gaat het om een verwaarloosbaar klein aantal tot nu toe. Vier van de miljoenen gevaccineerden.quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef Alarmonoff het volgende:
Dat filmpje van de vrouw dat na vaxxi gezichtverlamming kreeg is blijkbaar gewoon wetenschappelijk aangetond, dus geen BNW materiaal.
https://www.dailymail.co.(...)ped-Bells-palsy.html
Het verschil zit 'm wel in de verplichting.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, just so I got this clear... iemand met een hoofddoek om of een bandana om is in jouw ogen dus onmenselijk en wreed bezig.
[ afbeelding ]
Ja, itt uit de BNW duim.quote:Op maandag 28 december 2020 15:00 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wetenschappelijk aangetoond?
So far, the FDA said that the number of Bell's palsy cases seen in the Pfizer vaccine trial was 'consistent with the background frequency of reported Bell's palsy in the vaccine group that is consistent with the expected background rate in the general population, and there is no clear basis upon which to conclude a causal relationship at this time,' but will keep a close watch on future cases.
Ik zou een mondkapje niet inhumaan noemen. De verplichting wel.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrijwel alles is dicht. Je hoeft ze nauwelijks te dragen. Op dagelijkse basis draag ik misschien een kwartier lang zo'n ding.
Ik heb verder geen illusie dat het veel effect heeft (in zoverre ben ik het met je eens), maar mondkapjes inhumaan noemen vind ik ridicuul. Van alle maatregelen is de mondkapjesplicht zo'n beetje de minst invasieve maatregel.
Het is niet normaal, net als deze crisis dat niet is. Je kunt nou eenmaal niet fluitend door een pandemie fietsen, alles staat op z'n kop. Met "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg" kom je er niet als de nood aan de man is. Van alle drastische beslissingen die genomen zijn, is de mondkapjesplicht misschien nog wel een van de minst vergaande maatregelen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jep.
Echt bizar.
Waarom vraag je aan mij oplossingen voor jouw problemen? Ga zelf zitten en bedenk wat leuks als overbrugging, de overheid komt je tegemoet maar het is toch nooit goed. Ik ken gasten met een kroeg die inmiddels een webshop runnen en nu meer verdienen dan ze ooit met die kroeg binnen harkten. Ondernemen is toch vooral kansen zien als je zekerheid wil ga door een baas werken maar dat is te min vaak.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat stel jij voor dat ze even gaan doen? Veel tijdelijke baantjes zijn immers opgeheven. Even een nieuwe onderneming opzetten voor 1 of 2 maanden?
En ondernemers proberen van alles. Kijk naar de horeca. Maar ze worden totaal niet serieus genomen. Hebben ze er een winkeltje van gemaakt, moeten ze wéér dicht.
Nope. Hoofddoek is verplicht binnen de praktiserende Islam. Die vliegert gaat dus niet op.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm wel in de verplichting.
En andere mensen vinden het onmenselijk dat een vrouw een heel leven moet omgaan met hitsige mannen die haar lastig vallenquote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jep.
Echt bizar.
De dailymail is niet echt een serieus medium. Als je betere bronnen hebt, ben ik heel benieuwd. Want het is wel interessant natuurlijk.quote:
Los van deze specifieke casus, een kans van 1 op een miljoen is nog altijd groter dan dat iemand van mijn leeftijd (30-) ernstige klachten ontwikkelt via COVID-19.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe dan ook gaat het om een verwaarloosbaar klein aantal tot nu toe. Vier van de miljoenen gevaccineerden.
Een hoofddoek niet.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, just so I got this clear... iemand met een hoofddoek om of een bandana om is in jouw ogen dus onmenselijk en wreed bezig.
[ afbeelding ]
Is inderdaad veel te makkelijk plus dat er geen zekerheid is qua heropening, 19 januari lijkt mij onhaalbaar maar wanneer wel dan, ga er maar aan staan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad gelukkig ook. Maar al die ondernemers die het nu ontzettend zwaar hebben hebben het niet nodig om te horen: "Je moet niet zeiken, gewoon wat anders doen joh". Die hebben juist steun nodig.
Geen causaal verband aangetoond. Kun je geen Engels?quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja, itt uit de BNW duim.
De vaxx triggert het dus.
Wat een kut vergelijking.quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
En andere mensen vinden het onmenselijk dat een vrouw een heel leven moet omgaan met hitsige mannen die haar lastig vallen
Gewoon de sociale vangnetten wegnemen die we hebben voor de niet-ondernemers. "Want je kunt toch gewoon wat anders gaan doen"quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad veel te makkelijk plus dat er geen zekerheid is qua heropening, 19 januari lijkt mij onhaalbaar maar wanneer wel dan, ga er maar aan staan.
Het is ook niet niks. Maar "inhumaan" gaat natuurlijk nergens over. Het is vervelend, sure. Net zoals de meeste andere maatregelen. Als beperkingen leuk waren, hoefden ze niet opgelegd te worden. Dan deden mensen het uit zichzelf al.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm wel in de verplichting.
Het is in elk geval zeker dat de horeca en de evenementen helemaal achteraan het prioriteitenrijtje staan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad veel te makkelijk plus dat er geen zekerheid is qua heropening, 19 januari lijkt mij onhaalbaar maar wanneer wel dan, ga er maar aan staan.
Je bent aan het trollen hoop ik? Je hebt geen idee wat voor bedrijf ik heb.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Gooi het in de verhuur. Verzin wat leuks. Jij bent ondernemer.
Dat zal ook wel meevallen. En zo'n faceshield is een prima alternatief.quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou een mondkapje niet inhumaan noemen. De verplichting wel.
Die maatregel is juist het meest invasief voor een groep mensen. De groep mensen die ze om wat voor reden ook niet kunnen dragen. Die groep wordt met de nek aangekeken en krijgt agressie over zich heen omdat ze geen mondkapje dragen.
Pas zodra bekend was dat het vroeg of laat verplicht zou worden.quote:Bijna iedereen droeg al een mondkapje.
Vooral dit ja, de verplichting is mosterd na de maaltijd, het advies had naar mijn idee al meer dan voldoende effect.quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bijna iedereen droeg al een mondkapje. Die verplichting daarna was (naar mijn mening) een brug te ver, want je zet groepen mensen tegen elkaar op. Of je dat nou bewust of onbewust doet, dat krijg je automatisch.
De mortaliteit voor onder de 30 is hoger dan 1 op de miljoen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los van deze specifieke casus, een kans van 1 op een miljoen is nog altijd groter dan dat iemand van mijn leeftijd (30-) ernstige klachten ontwikkelt via COVID-19.
Ik ben geen ondernemer geworden bewust niet voor gekozen vanwege dit soort onzekerheden.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kan dit toch niet echt menen? Je hebt ondernemersrisico, dat houdt naar mijn mening op wanneer je vanuit de overheid gedwongen moet sluiten. Dan moet je gewoon voldoende gecompenseerd worden om er niet op achteruit te gaan. Winst maken hoeft niet, maar failliet laten gaan is echt onnodig.
Als jij arbeidsongeschikt raakt moeten we ook zeggen: Joh, in een rolstoel kan je ook werken, niet zeuren. Of ben je dan blij dat je je WGA verzekering hebt?
Nee, je hebt niks, je wordt gevaccineerd, en ineens heb je het. Waar ligt het dan aan?quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen causaal verband aangetoond. Kun je geen Engels?
Je gooit nu maar gewoon wat zaken op een hoop. Een juridische plicht is echt fundamenteel anders dan een religieuze traditie... (en een traditie waar menigeen zeker wat op aan te merken heeft).quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope. Hoofddoek is verplicht binnen de praktiserende Islam. Die vliegert gaat dus niet op.
Juist niet, want het veroorzaakte in winkels etc voor onnodig veel discussie en (verbale) agressie.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral dit ja, de verplichting is mosterd na de maaltijd, het advies had naar mijn idee al meer dan voldoende effect.
quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom vraag je aan mij oplossingen voor jouw problemen? Ga zelf zitten en bedenk wat leuks als overbrugging, de overheid komt je tegemoet maar het is toch nooit goed. Ik ken gasten met een kroeg die inmiddels een webshop runnen en nu meer verdienen dan ze ooit met die kroeg binnen harkten. Ondernemen is toch vooral kansen zien als je zekerheid wil ga door een baas werken maar dat is te min vaak.
Correlatie =/ causatiequote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, je hebt niks, je wordt gevaccineerd, en ineens heb je het. Waar ligt het dan aan?
Snap je deze zin: there is no clear basis upon which to conclude a causal relationship at this timequote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja, itt uit de BNW duim.
Hugo wilde nog even een succesje boeken.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral dit ja, de verplichting is mosterd na de maaltijd, het advies had naar mijn idee al meer dan voldoende effect.
omdat het verplicht is is het vreselijk......daar gaat het heen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je gooit nu maar gewoon wat zaken op een hoop. Een juridische plicht is echt fundamenteel anders dan een religieuze traditie... (en een traditie waar menigeen zeker wat op aan te merken heeft).
Wat knap dat je zo snel de historie der vergelijkingen erbij hebt kunnen pakken en uit al die honderden jaren van vergelijkingen wereldwijd direct tot dit objectieve en neutrale oordeel hebt kunnen komen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat een kut vergelijking.
Echt de allerslechtste vergelijking uit de historie van vergelijkingen.
Dank.quote:Op maandag 28 december 2020 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat knap dat je zo snel de historie der vergelijkingen erbij hebt kunnen pakken en uit al die honderden jaren van vergelijkingen wereldwijd direct tot dit objectieve en neutrale oordeel hebt kunnen komen.
Nou toch ongeveer 1400 mensen opgenomen geweest in het ziekenhuis onder de 30 jaar met covid.quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los van deze specifieke casus, een kans van 1 op een miljoen is nog altijd groter dan dat iemand van mijn leeftijd (30-) ernstige klachten ontwikkelt via COVID-19.
De obbservatie is duidelijk. Ze weten niet precies waarom, het mechanisme moet allemaal nog onderzocht worden.quote:Op maandag 28 december 2020 15:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Snap je deze zin: there is no clear basis upon which to conclude a causal relationship at this time
Ben benieuwd hoe hoog dat is als je corrigeert voor medische geschiedenis.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De mortaliteit voor onder de 30 is hoger dan 1 op de miljoen.
Ik weet niet in welke winkels jij komt, maar ik heb daar niets van gemerkt.quote:Op maandag 28 december 2020 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist niet, want het veroorzaakte in winkels etc voor onnodig veel discussie en (verbale) agressie.
Ik ken twee mensen die die aandoening hebben gehad. Eentje tijdens een stressvolle periode i.v.m. werk en de andere na een fikse woedeuitbarsting. Om maar aan te geven dat het niet aan het vaccin hoeft te liggen ook al kunnen we het niet verklaren.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, je hebt niks, je wordt gevaccineerd, en ineens heb je het. Waar ligt het dan aan?
Algemeen beeld. Door de verplichting haal je de discussie (voor 99%) weg.quote:Op maandag 28 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke winkels jij komt, maar ik heb daar niets van gemerkt.
Iedereen liet elkaar hier.
Nu merk ik vooral dat mensen vaak helemaal geen afstand meer houden, terwijl het op het moment van vrijwillige plicht nog wel zo was.
Iemand doet boodschappen en krijgt 10 minuten later een hartaanval. Ergo: supermarkten veroorzaken hartaanvallen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Neequote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja, itt uit de BNW duim.
De overheid is niet onvoorspelbaar het ondernemersklimaat is onzeker als je daar niet tegen kan is het niks voor jou. Volgens mij wordt er ook gecompenseerd dus waar hebben we het over? Die hele tweede golf had je in mei al kunnen zien aankomen natuurlijk, je kan dus wel alles neerleggen bij de situatie of de overheid maar je had ook maanden tijd om te bedenken hoe je de donkere dagen wilde gaan invullen en een plan bedenken om geld te genereren. Nogmaals ik snap dat het kut is maar dat permanent in een slachtofferrol van sommige ondernemers krijg ik ook jeuk aan m'n ballen van.quote:Op maandag 28 december 2020 15:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]![]()
Je zou bij de overheid kunnen werken, zelfde inlevingsvermogen.
Ik vind dat je er wel erg makkelijk over praat. Hoe kun je even wat anders gaan doen als de overheid zo onvoorspelbaar is? Veel ondernemers ervaren een enorme stress omdat hun levenswerk ten onder dreigt te gaan. Het is niet iedereen gegeven in die omstandigheden even een alternatief te verzinnen. Veel horecaondernemers hier in de buurt maakten een winkeltje van hun restaurant of bar. Die moest met de lockdown ook dicht. En de overheid biedt hen geen enkel perspectief (maar dat doen ze tot nu toe bij niemand). Ze krijgen compensatie, maar niet genoeg om alles te kunnen betalen.
Zie, dit is dus waarom ik altijd laat bezorgen!quote:Op maandag 28 december 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iemand doet boodschappen en krijgt 10 minuten later een hartaanval. Ergo: supermarkten veroorzaken hartaanvallen.
Er zit best een verschil tussen onzekerheden als bedrijfsrisico en onzekerheden waarin de overheid zegt: Jullie zijn stom, jullie moeten dicht.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben geen ondernemer geworden bewust niet voor gekozen vanwege dit soort onzekerheden.
Nu niet dan?quote:Op maandag 28 december 2020 15:13 schreef chratnox het volgende:
Als we geen corona hadden werd dat overheidsinmenging in de vrije markt genoemd.
Dit is al een tijdje een discussie aan op het niveau dat mensen aan willen tonen dat er doden zijn gevallen omdat ze bekneld werden door de autogordel en dan maar even aan het feit voorbij gaan dat de kans dood te gaan nadat je door de voorruit heen vliegt nog iets groter is.quote:Op maandag 28 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou toch ongeveer 1400 mensen opgenomen geweest in het ziekenhuis onder de 30 jaar met covid.
Een bell verlamming zelf gaat ook weer over.
Ik geloof daar niets van. Volgens mij is er geen gedragswetenschappelijk onderzoek dat dit onderschrijft.quote:Op maandag 28 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Nu merk ik vooral dat mensen vaak helemaal geen afstand meer houden, terwijl het op het moment van vrijwillige plicht nog wel zo was.
Eens, en als het bij massaal vaccineren ineens veel voorkomt, dan is vaccineren wel duidelijk als oorzaak aangetoond, ook al blijft men het ontkennen. Maar daar zijn we niet.quote:Op maandag 28 december 2020 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ken twee mensen die die aandoening hebben gehad. Eentje tijdens een stressvolle periode i.v.m. werk en de andere na een fikse woedeuitbarsting. Om maar aan te geven dat het niet aan het vaccin hoeft te liggen ook al kunnen we het niet verklaren.
Ja en daarom krijg je dus compensatie aangeboden. Maar ik hou er over op het is voor een groep gewoon nooit goed en de schuld ligt altijd bij anderen, net als dat het bedenken van oplossingen van anderen moet komen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zit best een verschil tussen onzekerheden als bedrijfsrisico en onzekerheden waarin de overheid zegt: Jullie zijn stom, jullie moeten dicht.
@:DireStraits7 zei 't net wel mooi. Als de ondernemer toch open gaat tegen de regels in en een tijd dicht moet is het ondernemersrisico. Indien hij dicht moet en er tegen hem/haar gezegd wordt dat je wel naar de (online) concurrent mag is dat gewoon een doodsteek. Als we geen corona hadden werd dat overheidsinmenging in de vrije markt genoemd.
quote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
7.415 nieuwe positieve testen
273 nieuwe ziekenhuisopnames
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Kersteffect?quote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Juist in de zomer hebben (horeca-)ondernemers keihard geïnvesteerd. Spatschermen, afstand, weet ik 't wat allemaal. Allemaal om te voldoen aan de voorwaarden.quote:Op maandag 28 december 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
De overheid is niet onvoorspelbaar het ondernemersklimaat is onzeker als je daar niet tegen kan is het niks voor jou. Volgens mij wordt er ook gecompenseerd dus waar hebben we het over? Die hele tweede golf had je in mei al kunnen zien aankomen natuurlijk, je kan dus wel alles neerleggen bij de situatie of de overheid maar je had ook maanden tijd om te bedenken hoe je de donkere dagen wilde gaan invullen en een plan bedenken om geld te genereren. Nogmaals ik snap dat het kut is maar dat permanent in een slachtofferrol van sommige ondernemers krijg ik ook jeuk aan m'n ballen van.
Wow nicequote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Hoppaaaaquote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Besmettingscijfers zien er goed uit, voor hoe verre het een goed beeld is met kerst achter de rug.quote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
ElanGod.quote:Op maandag 28 december 2020 15:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoppaaaa
Zat ik een niet eens zo ver vandaan
Waarom zouden ze het ontkennen wanneer er het verband wetenschappelijk kan worden aangetoond?quote:Op maandag 28 december 2020 15:14 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Eens, en als het bij massaal vaccineren ineens veel voorkomt, dan is vaccineren wel duidelijk als oorzaak aangetoond, ook al blijft men het ontkennen. Maar daar zijn we niet.
Ik ben zzp'er en de eerste twee maanden van corona had ik veel minder werk. Vriendin: had je maar geen zzp'er moeten wordenquote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben geen ondernemer geworden bewust niet voor gekozen vanwege dit soort onzekerheden.
Dus als ik jou auto kapot maak en je dan een tientje geef als "compensatie"... dan is dat oké?quote:Op maandag 28 december 2020 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en daarom krijg je dus compensatie aangeboden. Maar ik hou er over op het is voor een groep gewoon nooit goed en de schuld ligt altijd bij anderen, net als dat het bedenken van oplossingen van anderen moet komen.
Ik maak me vooral zorgen over de lange termijn-effecten van zo'n vaccin.quote:Op maandag 28 december 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iemand doet boodschappen en krijgt 10 minuten later een hartaanval. Ergo: supermarkten veroorzaken hartaanvallen.
Op naar de kroeg!quote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Dat is wel te verwachten ja, maar op een maandag vlak na de feestdagen? Meh, ik wacht nog even een paar dagen af.quote:Op maandag 28 december 2020 15:16 schreef Elan het volgende:
Lockdown gaat nu effect hebben zo te zien. Genot.
Over een week zit je gewoon weer over de 10k..quote:Op maandag 28 december 2020 15:16 schreef Momo het volgende:
[..]
Besmettingscijfers zien er goed uit, voor hoe verre het een goed beeld is met kerst achter de rug.
Ja, of mensen laten zich niet testen met kerst.quote:Op maandag 28 december 2020 15:16 schreef Elan het volgende:
quote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik maak me vooral zorgen over de lange termijn-effecten van zo'n vaccin.
Daarom wacht ik ook altijd 20 jaar met het kopen van een nieuw product als het op de markt komt. Je weet maar nooit.![]()
Als jij iedere maand 10000,- moet uitgeven en 8000,- gecompenseerd krijgt terwijl er 0 inkomsten zijn kun je mooi zeggen: "Ja je wordt gecompenseerd". Het enige wat je dan doet is dat faillisement vertragen, maar die komt nog steeds.quote:Op maandag 28 december 2020 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Ja en daarom krijg je dus compensatie aangeboden. Maar ik hou er over op het is voor een groep gewoon nooit goed en de schuld ligt altijd bij anderen, net als dat het bedenken van oplossingen van anderen moet komen.
En dan over een paar dagen een toename vanwege de kerst en O&N-feestjesquote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Ja, of mensen laten zich niet testen met kerst.
Intelligent meisje wel. Moet je zuinig op zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 15:16 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben zzp'er en de eerste twee maanden van corona had ik veel minder werk. Vriendin: had je maar geen zzp'er moeten worden
quote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op naar de kroeg!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
7 gemeentes met 0 besmettingen
4 gemeentes met 1 besmettingen
36 gemeentes met 2-5 besmettingen
79 gemeentes met 6-10 besmettingen
73 gemeentes met 11-15 besmettingen
36 gemeentes met 16-20 besmettingen
29 gemeentes met 21-24 besmettingen
NB: de testvraag zal op feestdagen veel lager hebben gelegen, dus ik verwacht niet dat dit zo blijft.wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
jammer dat we dat allemaal moeten doenquote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef Scrummie het volgende:
Meh, ik wacht nog even een paar dagen af.
Dat durf ik nog niet. Heb laatst wel een Nokia 3310 gekocht maar die ligt nog in de doos, het is ook zo spannend allemaal.quote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik gebruik ook pas sinds kort een magnetron.
Aangezien er vorige week hoge aantallen positieve tests werden gemeld, is het niet zo raar dat je deze week nog veel ziekenhuisopnames zal gaan zien.quote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef Adrie072 het volgende:
Opnamen en IC dus nog steeds ruk helaas....
wie gaat zich met kerst laten testen ?quote:Op maandag 28 december 2020 15:16 schreef Elan het volgende:
En vandaag en morgen weer meer ivm aankomende Oud & Nieuw.quote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef _serial_ het volgende:
Gemeentes met +25 besmettingen
256 Amsterdam
160 's-Gravenhage
153 Rotterdam
146 Almere
106 Arnhem
93 Nijmegen
93 Utrecht
92 Ede
89 Amersfoort
83 Katwijk
81 Haarlemmermeer
79 Haarlem
74 Groningen
73 Barneveld
67 Breda
67 Tilburg
67 Sittard-Geleen
66 Venlo
65 Eindhoven
61 's-Hertogenbosch
60 Zaanstad
60 Weert
55 Dordrecht
54 Maastricht
53 Alphen aan den Rijn
50 WestlandKatwijk gaat hardSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
NB: de testvraag zal op feestdagen veel lager hebben gelegen, dus ik verwacht niet dat dit zo blijft.![]()
256 Amsterdam
160 's-Gravenhage
153 Rotterdam
146 Almere
106 Arnhem
93 Nijmegen
93 Utrecht
92 Ede
89 Amersfoort
83 Katwijk
81 Haarlemmermeer
79 Haarlem
74 Groningen
73 Barneveld
67 Breda
67 Tilburg
67 Sittard-Geleen
66 Venlo
65 Eindhoven
61 's-Hertogenbosch
60 Zaanstad
60 Weert
55 Dordrecht
54 Maastricht
53 Alphen aan den Rijn
50 WestlandMensen hebben zich gewoon niet laten testen denk ik en zijn met hun besmette kop naar de familie gegaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
NB: de testvraag zal op feestdagen veel lager hebben gelegen, dus ik verwacht niet dat dit standhoudt.
Ede weer eens eventjes onder de 100
Tap tap tap
Of juist wel, omdat ze graag familie/vrienden wilden zien en zekere voor het onzekere namen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
tegen ignorantie valt niet op te lullenquote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als jij iedere maand 10000,- moet uitgeven en 8000,- gecompenseerd krijgt terwijl er 0 inkomsten zijn kun je mooi zeggen: "Ja je wordt gecompenseerd". Het enige wat je dan doet is dat faillisement vertragen, maar die komt nog steeds.
Veel ondernemers hebben nu bezorging, via thuisbezorgd enzo. Dan moeten ze een fiks percentage afdragen aan thuisbezorgd, en krijgen ze daarnaast minder vergoed want ze hebben meer omzet. Oftewel, zo eenvoudig is het echt niet.
We kunnen blijven roeptoeteren over solidariteit, maar solidariteit gaat verder dan het ontvangen ervan.
Helaas is dat wel een reële kans...quote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Pleurt eens op met je negatieve gedoe/aannames.
256 Amsterdam
160 's-Gravenhage
153 Rotterdam
146 Almere
106 Arnhem
93 Nijmegen
93 Utrecht
92 Ede
89 Amersfoort
83 Katwijk
81 Haarlemmermeer
79 Haarlem
74 Groningen
73 Barneveld
67 Breda
67 Tilburg
67 Sittard-Geleen
66 Venlo
65 Eindhoven
61 's-Hertogenbosch
60 Zaanstad
60 Weert
55 Dordrecht
54 Maastricht
53 Alphen aan den Rijn
50 WestlandTilbabwe dikke daling, groepsimmuniteit in zicht!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er :
NB: de testvraag zal op feestdagen veel lager hebben gelegen, dus ik verwacht niet dat dit zo blijft.![]()
Met oudjaar weer hossen en zoenen en bij elkaar champagne uit de glazen drinken dus.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
Ook een negativiteitstopic openen, waar we ontegenzeggelijk hard kunnen zeiken over hoe kut het allemaal is?quote:
Ja nog effe gaan we bij elke dag wat achter zoeken. Straks zijn het weer weekend cijfers, dan weer pasen, dan weer kerst, dan weer ramadamquote:Op maandag 28 december 2020 15:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als de cijfers vanaf woensdag laag zijn dan werkt de lockdown. De cijfers van vandaag zijn kerst effect
Laten we hopen dat de besmettingscijfers nu een dalende trend blijven laten zien. De ziekenhuis hebben echt geen ruimte meer...quote:Op maandag 28 december 2020 15:20 schreef ESF1Gamer het volgende:
Als de cijfers vanaf woensdag laag zijn dan werkt de lockdown. De cijfers van vandaag zijn kerst effect
quote:Op maandag 28 december 2020 15:17 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Op naar de kroeg!
[ afbeelding ]
een buurvrouw lekker met vriendinnen aan de wijn vorige week, en idd uit elkaars glazen drinken en een paar dagen later positief .....quote:Op maandag 28 december 2020 15:21 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Tilbabwe dikke daling, groepsimmuniteit in zicht!![]()
Met oudjaar weer hossen en zoenen en bij elkaar champagne uit de glazen drinken dus.
Ik denk bij vlagen als ik hier lees dat dit al het negativiteitstopic isquote:Op maandag 28 december 2020 15:21 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ook een negativiteitstopic openen, waar we ontegenzeggelijk hard kunnen zeiken over hoe kut het allemaal is?
Hahahaquote:Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een buurvrouw lekker met vriendinnen aan de wijn vorige week, en idd uit elkaars glazen drinken en een paar dagen later positief .....
Is überhaupt ranzig, corona of niet. Waarom zou je dat willenquote:Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een buurvrouw lekker met vriendinnen aan de wijn vorige week, en idd uit elkaars glazen drinken en een paar dagen later positief .....
Mijn maatje ligt daar wel wakker van. Die heeft over twee zaken best wat vast personeel maar met thuisbezorgen heb je die echt allemaal niet nodig. Sterker, het formaat van de zaak voor alleen thuisbezorgen is gewoon overbodig maar daar zitten de kosten wel in. En al die vaste lasten die inderdaad niet zomaar stopgezet kunnen worden.quote:Op maandag 28 december 2020 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als jij iedere maand 10000,- moet uitgeven en 8000,- gecompenseerd krijgt terwijl er 0 inkomsten zijn kun je mooi zeggen: "Ja je wordt gecompenseerd". Het enige wat je dan doet is dat faillisement vertragen, maar die komt nog steeds.
Veel ondernemers hebben nu bezorging, via thuisbezorgd enzo. Dan moeten ze een fiks percentage afdragen aan thuisbezorgd, en krijgen ze daarnaast minder vergoed want ze hebben meer omzet. Oftewel, zo eenvoudig is het echt niet.
We kunnen blijven roeptoeteren over solidariteit, maar solidariteit gaat verder dan het ontvangen ervan.
We houden ons nog in hoor, daar valt niet tegenop te modererenquote:Op maandag 28 december 2020 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ik denk bij vlagen als ik hier lees dat dit al het negativiteitstopic is
de afgelopen weken valt er ook weinig positiefs te melden.....quote:Op maandag 28 december 2020 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nou hilarischquote:Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Het realiteitstopicquote:Op maandag 28 december 2020 15:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
tja, je gaat bijna verdiend vinden, hoe dom kan je zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Qua werk kan het niet beter hoor, laten we de winkels nog een paar maanden sluitenquote:Op maandag 28 december 2020 15:23 schreef Predator40 het volgende:
[..]
de afgelopen weken valt er ook weinig positiefs te melden.....
ik spring pas als de kroegen open gaanquote:Op maandag 28 december 2020 15:24 schreef Simmertje het volgende:
Ik sta pas te springen als we half januari nog steeds dalende cijfers hebben, dan durf ik pas echt vast te stellen dat de lockdown heeft gewerkt.
https://medischinfo.nl/corona/nice/ziekenhuis/quote:
Hier ook Hollands Midden:quote:Op maandag 28 december 2020 15:24 schreef DireStraits7 het volgende:
https://ggd.groningen.nl/(...)avirus-in-groningen/
GGD Groningen meldt 8,1% positief afgelopen week. Dat lijkt wel fors minder.
https://www.ggdgv.nl/coronadashboard/
GGD Gooi- en Vechtstreek lijkt toch wel fors minder testers te melden, maar is lastig te zien in deze grafiek.
Maar de meeste regio's rapporteren alleen per week, en hebben de cijfers alleen van week 51 (het is nu week 53).
Sowieso ook weer typisch dat alle GGD's een ander dashboard hebben.
17.5% is wel heel erg hoog.....quote:Op maandag 28 december 2020 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier ook Hollands Midden:
https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona
Die lijkt zo'n 17,5% te hebben in week 52.
Ik zie 13,3%.quote:Op maandag 28 december 2020 15:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hier ook Hollands Midden:
https://eengezonderhollan(...)shboardthemas/corona
Die lijkt zo'n 17,5% te hebben in week 52.
Op basis van wat ben je positief?quote:Op maandag 28 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
Daling lijkt ingezet, even afwachten maar ik ben voorzichtig positief.
Elke dinsdagquote:Op maandag 28 december 2020 15:30 schreef Cue_ het volgende:
Wordt er niet ergens ook gemeld hoeveel tests er zijn afgenomen? Of is dit enkel met de weekcijfers zo?
want lage besmettingscijfers zegt natuurlijk weinig/minder, als er ook relatief minder getest is
Deze data is gewoon niet representatief door Kerst / sluiting teststraten door storm. Geen idee waarom men hier zo positief over is..quote:Op maandag 28 december 2020 15:29 schreef trein2000 het volgende:
Daling lijkt ingezet, even afwachten maar ik ben voorzichtig positief.
Dat maken ze per week op dinsdag bekend, dus morgen weten we meer.quote:Op maandag 28 december 2020 15:30 schreef Cue_ het volgende:
Wordt er niet ergens ook gemeld hoeveel tests er zijn afgenomen? Of is dit enkel met de weekcijfers zo?
want lage besmettingscijfers zegt natuurlijk weinig/minder, als er ook relatief minder getest is
Dacht al.. zag niks in zwarte letters op de AD.nl app staan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Die storm was gister. Je weet dat doorgegeven besmettingen van paar dagen eerder zijn he. Maar wees maar lekker negatief. Blijf maar lekker in je bubbel.quote:Op maandag 28 december 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze data is gewoon niet representatief door Kerst / sluiting teststraten door storm. Geen idee waarom men hier zo positief over is..
Dan moet je vanaf nu tien dagen voorzichtig in quarantaine.quote:
Je moet eerst kijken van welke dagen deze testuitslagen komen. Die sluiting van de teststraten gisteren zal niet zoveel invloed hebben op de cijfers vandaag.quote:Op maandag 28 december 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Deze data is gewoon niet representatief door Kerst / sluiting teststraten door storm. Geen idee waarom men hier zo positief over is..
Morgen en woensdag richting de 15.000, dan kunnen ze mooi een avondklokje verantwoorden met oud/nieuw.quote:Op maandag 28 december 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
hij heeft al die tijd wel gelijk gehad in zijn bubbel......en we zullen het zien in januariquote:Op maandag 28 december 2020 15:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Die storm was gister. Je weet dat doorgegeven besmettingen van paar dagen eerder zijn he. Maar wees maar lekker negatief. Blijf maar lekker in je bubbel.
Je hoeft me niet telkens persoonlijk aan te vallen hoor. Een deel van de besmettingen wordt gewoon binnen 24u gemeld. 75% is max 5 dagen oud (vanaf 23 dec dus).quote:Op maandag 28 december 2020 15:32 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Die storm was gister. Je weet dat doorgegeven besmettingen van paar dagen eerder zijn he. Maar wees maar lekker negatief. Blijf maar lekker in je bubbel.
Nee, ik vind het raar dat jij wel negatieve aannames mag plaatsen, maar dat de users in het positiviteitstopic constant belachelijk worden gemaakt.quote:Op maandag 28 december 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je hoeft me niet telkens persoonlijk aan te vallen hoor. Een deel van de besmettingen wordt gewoon binnen 24u gemeld. 75% is max 5 dagen oud (vanaf 23 dec dus).
Op basis van een coronatest?quote:Op maandag 28 december 2020 15:30 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Op basis van wat ben je positief?
Of ze blazen eens een toontje lager nu ze zelf wederom hun zaakjes niet goed op orde hebben (vaccinaties)quote:Op maandag 28 december 2020 15:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen en woensdag richting de 15.000, dan kunnen ze mooi een avondklokje verantwoorden met oud/nieuw.
Als er 20% binnen 24 uur gemeld wordt is het veel.quote:Op maandag 28 december 2020 15:33 schreef Jor_Dii het volgende:
Een deel van de besmettingen wordt gewoon binnen 24u gemeld. 75% is max 5 dagen oud (vanaf 23 dec dus).
Idd, bah, alles is kut. Het komt nooit meer goed. Hel en verdoemenis. De zon gaat overigens ook nooit meer schijnen en het virus muteert volgende week nog erger waardoor alle besmette mensen ondraaglijk chemisch gaan ruften en iedereen stikt door de luchtvervuiling.quote:Op maandag 28 december 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit, dus spuug je gal richting die personen aub.quote:Op maandag 28 december 2020 15:35 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Nee, ik vind het raar dat jij wel negatieve aannames mag plaatsen, maar dat de users in het positiviteitstopic constant belachelijk worden gemaakt.
Ik had niet eens naar beneden gescrolld, wist niet eens dat dat in dat dashboard stond, gewoon gekeken hoeveel % 3466 bevestigde besmettingen van 19995 is (totaal aantal tests).quote:
Daar vrees ik dus ook een beetje voor. Anderzijds daalt het nu al een paar dagen...quote:Op maandag 28 december 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Mijn jongste bijvoorbeeld. En die kon gewoon binnen 2 uur terecht.quote:Op maandag 28 december 2020 15:31 schreef Predator40 het volgende:
maar laten we wel gewoon even realistisch zijn:
wie laat zich testen met kerst en wie ging er op pad met die storm ?
tevens waren er een aantal testlocaties dicht.
Lager is beter, wat de oorzaak verder ook is.quote:Op maandag 28 december 2020 15:31 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt me vast staan dat vanaf Kerstavond er gedurende 48u een stuk minder testen zijn uitgevoerd. Dat zie je ook terug in deze cijfers.quote:Op maandag 28 december 2020 15:36 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Als er 20% binnen 24 uur gemeld wordt is het veel.
En een deel van deze cijfers bevat dus ook nog deels de periode voor kerst, waarin (naar verwachting) juist meer mensen zich lieten testen.
dat ze al binnen 2 uur terecht kon zegt eigenlijk al genoegquote:Op maandag 28 december 2020 15:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn jongste bijvoorbeeld. En die kon gewoon binnen 2 uur terecht.
Als ik op pletdecurve.nl kijk, lijken de cijfers me ook niet echt onbetrouwbaar.
Er zal misschien nog wel het één en ander missen misschien, mogelijk iets minder getest, maar de cijfers zijn eigenlijk ver boven (of onder eigenlijk) mijn verwachting.
Mwa als het % positief stijgt natuurlijk niet.quote:Op maandag 28 december 2020 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lager is beter, wat de oorzaak verder ook is.
Tuurlijk. Dat is natuurlijk onzinquote:Op maandag 28 december 2020 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het aantal positieve testen is inclusief positieve testen bij andere organisaties, hè.quote:Op maandag 28 december 2020 15:36 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik had niet eens naar beneden gescrolld, wist niet eens dat dat in dat dashboard stond, gewoon gekeken hoeveel % 3466 bevestigde besmettingen van 19995 is (totaal aantal tests).
3466 is ~17,5% van 19995. Ben wel benieuwd hoe die 13% dan terugkomt. De cijfers zijn wel lager dan week 51 zo te zien.
Nouja, eerlijk is eerlijk, toen een paar maanden geleden @VoMy , @_serial_ , @DireStraits7 en ik telkens aangaven dat de cijfers niet overeen kwamen hadden we er geen kijk op en begrepen we het niet. Andersom geldt dat nu ook. Misschien is de daling wel echt ingezet, misschien niet.quote:Op maandag 28 december 2020 15:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn jongste bijvoorbeeld. En die kon gewoon binnen 2 uur terecht.
Als ik op pletdecurve.nl kijk, lijken de cijfers me ook niet echt onbetrouwbaar.
Er zal misschien nog wel het één en ander missen misschien, mogelijk iets minder getest, maar de cijfers zijn eigenlijk ver boven (of onder eigenlijk) mijn verwachting.
de organisaties die de uiterst betrouwbare sneltesten gebruiken ?quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal positieve testen is inclusief positieve testen bij andere organisaties, hè.
Niet waar. Als mensen zich niet laten testen omdat ze aan het kerstdiner zitten is dat bepaald niet beter.quote:Op maandag 28 december 2020 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Interessant. Kun je de cijfers ook hier delen op basis waarvan je die conclusie getrokken hebt?quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
het lijkt me vast staan dat vanaf Kerstavond er gedurende 48u een stuk minder testen zijn uitgevoerd.
Dat is momenteel ook wel zo'n beetje het lompste wat je kan doen buiten elkaar aflebberen of expres in het gezicht hoestenquote:Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
Dat kon de week daarvoor ook al hoor, volgens berichten in ditzelfde topic.quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat ze al binnen 2 uur terecht kon zegt eigenlijk al genoeg
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen, zeker vanwege de enorme toeloop vlak voor Kerst.quote:Op maandag 28 december 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Kun je de cijfers ook hier delen op basis waarvan je die conclusie getrokken hebt?
Aannames, aannames en nog eens aannames.quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen.
elkaar aflebberen heb ik meer begrip voorquote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is momenteel ook wel zo'n beetje het lompste wat je kan doen buiten elkaar aflebberen of expres in het gezicht hoesten
Nee dit is niveautje dO yoUr ReSeArChquote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen, zeker vanwege de enorme toeloop vlak voor Kerst.
helaas hebben we vrij veel gelijk gekregen met zulke aannames, maar we gaan het zien in januari.quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames.
Het negativiteitstopic moet nog geopend worden hè, kalmquote:Op maandag 28 december 2020 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, bah, alles is kut. Het komt nooit meer goed. Hel en verdoemenis. De zon gaat overigens ook nooit meer schijnen en het virus muteert volgende week nog erger waardoor alle besmette mensen ondraaglijk chemisch gaan ruften en iedereen stikt door de luchtvervuiling.
O dacht dat ik daar al zat.quote:Op maandag 28 december 2020 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het negativiteitstopic moet nog geopend worden hè, kalm
Confirmatiebias.quote:Op maandag 28 december 2020 15:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas hebben we vrij veel gelijk gekregen met zulke aannames, maar we gaan het zien in januari.
je zit in het realiteitstopicquote:
Oh kak, die variant heb ik al denk ik.quote:Op maandag 28 december 2020 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, bah, alles is kut. Het komt nooit meer goed. Hel en verdoemenis. De zon gaat overigens ook nooit meer schijnen en het virus muteert volgende week nog erger waardoor alle besmette mensen ondraaglijk chemisch gaan ruften en iedereen stikt door de luchtvervuiling.
Ohja, scherp. Dat lijkt me best vertekenen, zeker als er ook thuistests enzo bij zitten. Lijkt me niet dat je die zomaar op kunt tellen dan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal positieve testen is inclusief positieve testen bij andere organisaties, hè.
joh.....quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef Ven1972 het volgende:
Het RIVM zoekt het nu uit of er wel storingen gaande zijn of niet, meldt het AD. Het is nog niet zeker dat 7.000 gevallen echt correct zijn van afgelopen 24 uur, vanwege paar teststraten gesloten waren vanwege het storm Bella.
Wat is er toch met de software van het RIVM aan de hand, sinds 2 maanden of zo zijn er erg veel storingen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef Ven1972 het volgende:
Het RIVM zoekt het nu uit of er wel storingen gaande zijn of niet, meldt het AD. Het is nog niet zeker dat 7.000 gevallen echt correct zijn van afgelopen 24 uur, vanwege paar teststraten gesloten waren vanwege het storm Bella.
Het is laag, dus we doen onderzoek.. het is hoog, dus het is kut..quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef Ven1972 het volgende:
Jammer. Het maakt nochtans veel uit hoeveel er dan minder getest is met kerst. Is dat 10% van het normale aantal? Of 90%?quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen, zeker vanwege de enorme toeloop vlak voor Kerst.
Mijn nichtje heeft tweede kerstdag in een kerststraat gestaan en daar was 't niets rustiger. N=1 uiteraard.quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet zeggen want dan ben je negatiefquote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben liever realistisch dan straks weer teleurgesteld te worden. Iedereen weet dat de data van de afgelopen dagen door kerst op zijn minst twijfelachtig is. Laten we eerst maar eens de rest van de week afwachten voor een realistisch beeld. Half januari weten we pas zeker of we echt de piek voorbij zijn, je hebt gezien dat de cijfers na sinterklaas ook pas 14 december zijn piek hadden bereikt.
Dat denk ik toch echt niet! 15000, waar zouden die vandaan moeten komen?quote:Op maandag 28 december 2020 15:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen en woensdag richting de 15.000, dan kunnen ze mooi een avondklokje verantwoorden met oud/nieuw.
Hoe de dagcijfers door allerlei verschillende redenen met duizenden kunnen fluctueren maakt mij ook heel voorzichtig om nog uitspraken te doen of ergens op te hopen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben liever realistisch dan straks weer teleurgesteld te worden. Iedereen weet dat de data van de afgelopen dagen door kerst op zijn minst twijfelachtig is. Laten we eerst maar eens de rest van de week afwachten voor een realistisch beeld. Half januari weten we pas zeker of we echt de piek voorbij zijn, je hebt gezien dat de cijfers na sinterklaas ook pas 14 december zijn piek hadden bereikt.
Ja klopt, maar nu is er nog wat iets aan hand met de software van het RIVM of mogelijk debet ligt aan de software van GGD's. Je weet het maar nooit, maar VPN's werken vrijwel vaak goed, maar soms hapert dat wel eens.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is er toch met de software van het RIVM aan de hand, sinds 2 maanden of zo zijn er erg veel storingen.
Je zou dus, ervan uitgaande dat het percentage klopt, wel kunnen uitrekenen hoeveel positieve testen er via de GGD binnenkomt en welke via extern.quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ohja, scherp. Dat lijkt me best vertekenen, zeker als er ook thuistests enzo bij zitten. Lijkt me niet dat je die zomaar op kunt tellen dan.
Uit de positieve testsquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef popje het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt niet! 15000, waar zouden die vandaan moeten komen?
Lekker vreten toch! Wat moet je andersquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
Ander anekdotisch dingetje. Een maatje van me runt een Kippie hier in de buurt. Die hadden nog nooit zoveel pannen gehad. Heeft vandaag bijna 100 van die pannen terug gekregen
Dit. We moeten niet denken dat we nu safe zijn en weer richting daling gaan en dat we over een paar weken weer helemaal in de shit zitten qua stijgingen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Simmertje het volgende:
Net zoals jij mag zeggen dat het niet goed gaat, mag een ander toch zeggen dat hij blij is met deze cijfers? Lekker belangrijk of je het wel of niet met elkaar eens bent, je kijkt er gewoon op een andere manier naar.quote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet zeggen want dan ben je negatief
Nee, de lui die 7400 besmettingen zien als teken dat het lek boven is, terwijl de ziekenhuizen overstroomd worden met patiënten momenteel, dan heb je een lekker realistisch beeld bij de stand van zaken..
Op zich is dat natuurlijk wel iets wat gaat gebeuren. De opnames in ziekenhuizen lopen achter de besmettingen aan. Dus je zal eerst de besmettingen zien dalen, daarna pas de opnames.quote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, de lui die 7400 besmettingen zien als teken dat het lek boven is, terwijl de ziekenhuizen overstroomd worden met patiënten momenteel, dan heb je een lekker realistisch beeld bij de stand van zaken..
Ik vraag me altijd af of er vorig jaar om deze tijd überhaupt software was voor zo'n pandemie als deze. Mede daarom vind ik het niet zo gek dat het weleens vastloopt.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is er toch met de software van het RIVM aan de hand, sinds 2 maanden of zo zijn er erg veel storingen.
Door mij?quote:Op maandag 28 december 2020 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, eerlijk is eerlijk, toen een paar maanden geleden @:VoMy , @:_serial_ , @:DireStraits7 en ik telkens aangaven dat de cijfers niet overeen kwamen hadden we er geen kijk op en begrepen we het niet. Andersom geldt dat nu ook. Misschien is de daling wel echt ingezet, misschien niet.
Dat kon ik 2 weken geleden ook. Wat zegt dat dan?quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat ze al binnen 2 uur terecht kon zegt eigenlijk al genoeg
RIVM heeft servers geruild met FOK!quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens deze cijfers voor Hollands Midden dus 2660 positieve tests door GGD (dan kom je op 13,3%). Daarnaast nog 800 positieve tsts die buiten de teststraten om zijn gedaan, inclusief ziekenhuizen, thuistests enzo.quote:Op maandag 28 december 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou dus, ervan uitgaande dat het percentage klopt, wel kunnen uitrekenen hoeveel positieve testen er via de GGD binnenkomt en welke via extern.
Dat mag iemand zeggen, maar het slaat nergens op omdat we weten dat het niet representatief is wat we deze dagen voorgeschoteld krijgen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net zoals jij mag zeggen dat het niet goed gaat, mag een ander toch zeggen dat hij blij is met deze cijfers? Lekker belangrijk of je het wel of niet met elkaar eens bent, je kijkt er gewoon op een andere manier naar.
Allemaal de schuld van Bill Gates.quote:Op maandag 28 december 2020 15:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
RIVM heeft servers geruild met FOK!
Nee sorry, niet door jou, meer in het algemeenquote:Op maandag 28 december 2020 15:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Door mij?![]()
Snap de reactie niet zo goed. Cijfers lijken me hoe dan ook beter dan vorige week eigenlijk. Hoeveel beter (of stagnatie), zou je over kunnen discussiëren en landelijk lijkt het me ook niet beter. (Gelderland lijkt schrikbarend slecht te gaan.)
Dan kan Danny het opgehaalde geld wel doneren aan het RIVMquote:Op maandag 28 december 2020 15:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
RIVM heeft servers geruild met FOK!
Hear Hearquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben het hard nodigquote:Op maandag 28 december 2020 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dan kan Danny het opgehaalde geld wel doneren aan het RIVM
Kippie?quote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
Ander anekdotisch dingetje. Een maatje van me runt een Kippie hier in de buurt. Die hadden nog nooit zoveel pannen gehad. Heeft vandaag bijna 100 van die pannen terug gekregen
Het is twee kanten op niet representatief. We roepen al maanden in dit topic dat we moeten stoppen met dagcijfers, omdat die telkens allerlei issues hebben. Toch blijven we op basis van die dagcijfers twee kanten op roepen of het goed of slecht gaat, om op dinsdag ineens een compleet andere conclusie te hebben.quote:Op maandag 28 december 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag iemand zeggen, maar het slaat nergens op omdat we weten dat het niet representatief is wat we deze dagen voorgeschoteld krijgen.
Creatief boekhoudenquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef popje het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt niet! 15000, waar zouden die vandaan moeten komen?
Dat werkt ook weer beide kanten op, in dit topic.quote:Op maandag 28 december 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net zoals jij mag zeggen dat het niet goed gaat, mag een ander toch zeggen dat hij blij is met deze cijfers? Lekker belangrijk of je het wel of niet met elkaar eens bent, je kijkt er gewoon op een andere manier naar.
Er wordt hier regelmatig afgegeven op het positiviteitstopic, maar in dit topic kunnen we met zijn allen ook flink azijn pissen. Als iemand een lichtje aan het eind van de tunnel ziet lijkt het wel of we ons best moeten doen dat zo snel mogelijk weer uit te trappen.
Come on, het is gewoon een logische conclusie.quote:Op maandag 28 december 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
Interessant. Kun je de cijfers ook hier delen op basis waarvan je die conclusie getrokken hebt?
Duidelijk niet in de Noord- of Zuid-Hollandquote:
Dat ontken ik toch niet?quote:Op maandag 28 december 2020 15:55 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat werkt ook weer beide kanten op, in dit topic.
Vandaag de dag met cloud oplossingen mag/kan dit nooit een probleem zijn.quote:Op maandag 28 december 2020 15:56 schreef Ven1972 het volgende:
De servers hebben wel een goede kracht nodig om te rekenen en data verwerken
Klopt, maar ik betwijfel of GGD en het RIVM cloudoplossing gebruiken of niet?quote:Op maandag 28 december 2020 15:57 schreef Collide het volgende:
[..]
Vandaag de dag met cloud oplossingen mag/kan dit nooit een probleem zijn.
Er worden per dag 50.000 regels toegevoegd/gemodificeerd aan de data. Dat stelt echt niets voor in een beetje flinke database.quote:Op maandag 28 december 2020 15:56 schreef Ven1972 het volgende:
De servers hebben wel een goede kracht nodig om te rekenen en data verwerken. Maar echter is het lastig om 2 verschillende software met elkaar probleemloos te communiceren met bepaalde gegevens aan elkaar door te geven. Als men GGD een andere soort bestand aan het RIVM doorstuurt en moet weer in een ander soort bestand verwerkt worden, dat duurt wel uren of minuten lang afhankelijk van kracht van de server.
Daarentegen zijn er ook heel veel mensen die niet doodgaan aan corona. En nu?quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt heel rot. Echter, er zijn ook ondernemers die het juist nu heel goed doen.
Correct, maar ik denk dat de GGD een aparte databasesoftware gebruikt dan het RIVM...quote:Op maandag 28 december 2020 15:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er worden per dag 50.000 regels toegevoegd/gemodificeerd aan de data. Dat stelt echt niets voor in een beetje flinke database.
Dan kan hij wat mij betreft aftreden.quote:Op maandag 28 december 2020 15:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dan ga ik kapot als dat echt zo is, dan kunnen we gierend 2021 in met zijn allen
is dat een darter?quote:Op maandag 28 december 2020 15:57 schreef Faraday01 het volgende:
Meer mensen die nu naar Ernst Kuipers kijken bij de NOS?
Dat doen ze inderdaad. Maar dan nog, dit soort aantallen stelt echt niets voor.quote:Op maandag 28 december 2020 15:59 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Correct, maar ik denk dat de GGD een aparte databasesoftware gebruikt dan het RIVM...
Dit zou wel de kers op de taart zijn in deze hele shitshow van een jaarquote:Op maandag 28 december 2020 15:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Dan ga ik kapot als dat echt zo is, dan kunnen we gierend 2021 in met zijn allen
Jij kennelijk?quote:Op maandag 28 december 2020 15:57 schreef Faraday01 het volgende:
Die vent is altijd negatief, praat natuurlijk wel voor eigen parochie, dat wel.quote:Op maandag 28 december 2020 15:57 schreef Faraday01 het volgende:
Dat lijkt me toch echt wel meevallen. Zoveel data is het nou ook weer niet en ingewikkeld is die evenmin. Er is natuurlijk wat overhead van beveiliging en er moeten wat extra interfacejes op, maar de hoeveelheid data hier kan zelfs de MongoDB server op mijn RPi4 hier nog wel aan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:56 schreef Ven1972 het volgende:
De servers hebben wel een goede kracht nodig om te rekenen en data verwerken. Maar echter is het lastig om 2 verschillende software met elkaar probleemloos te communiceren met bepaalde gegevens aan elkaar door te geven. Als men GGD een andere soort bestand aan het RIVM doorstuurt en moet weer in een ander soort bestand verwerkt worden, dat duurt wel uren of minuten lang afhankelijk van kracht van de server.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |