Zeker hou ik de cijfers bij. Verder ben ik ook geen fan van de mondkapjesplicht en heb ik ook niet het idee dat het een game changer is.quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee ze werken niet. Hou je de cijfers een beetje bij?
Ja lijkt me echt heel rot. Echter, er zijn ook ondernemers die het juist nu heel goed doen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus, meen je dit echt? Een vriend van me is eigenaar van een restaurant, die heeft in de afgelopen maanden 90.000 van extra in dat restaurant mogen steken om niet failliet te gaan. Daarnaast heeft hij bij moeten lenen om uberhaupt rond te kunnen komen. Als hij volledig sluit heeft hij nog steeds lopende contracten die niet zomaar afgesloten kunnen worden, dus die kosten blijven gewoon doorlopen.
Het gevolg van op deze manier doorgaan gaat voor veel ondernemers inhouden dat ze persoonlijk failliet gaan.
En wat stel jij voor dat ze even gaan doen? Veel tijdelijke baantjes zijn immers opgeheven. Even een nieuwe onderneming opzetten voor 1 of 2 maanden?quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef Elan het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als die compensatie maar je snapt ook dat als jij gewend bent aan die riante(re) marges je als ondernemer in dat geval inderdaad wellicht (tijdelijk) wat anders moet gaan doen .
Niet dat de hele situatie niet enorm kut is of het je eigen schuld is, begrijp me niet verkeerd maar bij de pakken neer zitten heb je toch ook niets aan?
Blijf je thuis, hoef je zo'n ding niet op.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk.
Ah joh, je kunt toch gewoon iets anders beginnen!quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef chratnox het volgende:
[..]
Serieus, meen je dit echt? Een vriend van me is eigenaar van een restaurant, die heeft in de afgelopen maanden 90.000 van extra in dat restaurant mogen steken om niet failliet te gaan. Daarnaast heeft hij bij moeten lenen om uberhaupt rond te kunnen komen. Als hij volledig sluit heeft hij nog steeds lopende contracten die niet zomaar afgesloten kunnen worden, dus die kosten blijven gewoon doorlopen.
Het gevolg van op deze manier doorgaan gaat voor veel ondernemers inhouden dat ze persoonlijk failliet gaan.
Waaruit blijkt precies dat ze niet werken? Had je onrealistische verwachtingen van de mondkapjesplicht? Dat ze de besmettingen naar nul zouden reduceren?quote:Op maandag 28 december 2020 14:53 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nee ze werken niet. Hou je de cijfers een beetje bij?
Waarom is een mondkapje "inhumaan"quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Dat is júist reden om het af te schaffen. De beste reden zelfs om zoiets inhumaans als een mondkapje af te schaffen.
Jep.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Waarom is een mondkapje "inhumaan"
Inhumaan: "onmenselijk, onmenslievend, wreed".
Dus een lapje stof voor je gezicht is wreed en onmenselijk. Ok. Geldt datzelfde dan ook bijv voor een hoofddoek? Of voor een bandana?
Je kan dit toch niet echt menen? Je hebt ondernemersrisico, dat houdt naar mijn mening op wanneer je vanuit de overheid gedwongen moet sluiten. Dan moet je gewoon voldoende gecompenseerd worden om er niet op achteruit te gaan. Winst maken hoeft niet, maar failliet laten gaan is echt onnodig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Gooi het in de verhuur. Verzin wat leuks. Jij bent ondernemer.
Vrijwel alles is dicht. Je hoeft ze nauwelijks te dragen. Op dagelijkse basis draag ik misschien een kwartier lang zo'n ding.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Ik vind het echt verschrikkelijk.
Soms heb ik een dikke sjaal om die m'n halve gezicht bedekt. Echt onmenselijk is dat.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Dus een lapje stof voor je gezicht is wreed en onmenselijk. Ok. Geldt datzelfde dan ook bijv voor een hoofddoek? Of voor een bandana?
Die zijn er inderdaad gelukkig ook. Maar al die ondernemers die het nu ontzettend zwaar hebben hebben het niet nodig om te horen: "Je moet niet zeiken, gewoon wat anders doen joh". Die hebben juist steun nodig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja lijkt me echt heel rot. Echter, er zijn ook ondernemers die het juist nu heel goed doen.
Wetenschappelijk aangetoond?quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef Alarmonoff het volgende:
Dat filmpje van de vrouw dat na vaxxi gezichtverlamming kreeg is blijkbaar gewoon wetenschappelijk aangetond, dus geen BNW materiaal.
https://www.dailymail.co.(...)ped-Bells-palsy.html
Hier ben ik het wel mee eens. Ondernemersrisico zou betekenen dat de horeca zelf de afweging mag gaan maken of ze open gaan. Eventueel met 14 dagen sluiting, nadat er een brandhaard geconstateerd is.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef chratnox het volgende:
Je kan dit toch niet echt menen? Je hebt ondernemersrisico, dat houdt naar mijn mening op wanneer je vanuit de overheid gedwongen moet sluiten. Dan moet je gewoon voldoende gecompenseerd worden om er niet op achteruit te gaan.
Ok, just so I got this clear... iemand met een hoofddoek om of een bandana om is in jouw ogen dus onmenselijk en wreed bezig.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jep.
Echt bizar dat we dit gewoon als normaal zijn gaan beschouwen..
Echt bizar.
Ik zie dat wetenschappelijke aangetoond nergens staan? Alleen dat er vier proefpersonen het hebben ontwikkeld en de link nog niet duidelijk is. Je kunt het trouwens ook door Covid-19 zelf krijgen. Wellicht waren proefpersonen al gevoelig voor het ontwikkelen van deze aandoening en zouden ze het door Covid 19 ook hebben gekregen. Hoe dan ook gaat het om een verwaarloosbaar klein aantal tot nu toe. Vier van de miljoenen gevaccineerden.quote:Op maandag 28 december 2020 14:55 schreef Alarmonoff het volgende:
Dat filmpje van de vrouw dat na vaxxi gezichtverlamming kreeg is blijkbaar gewoon wetenschappelijk aangetond, dus geen BNW materiaal.
https://www.dailymail.co.(...)ped-Bells-palsy.html
Het verschil zit 'm wel in de verplichting.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, just so I got this clear... iemand met een hoofddoek om of een bandana om is in jouw ogen dus onmenselijk en wreed bezig.
[ afbeelding ]
Ja, itt uit de BNW duim.quote:Op maandag 28 december 2020 15:00 schreef falling_away het volgende:
[..]
Wetenschappelijk aangetoond?
So far, the FDA said that the number of Bell's palsy cases seen in the Pfizer vaccine trial was 'consistent with the background frequency of reported Bell's palsy in the vaccine group that is consistent with the expected background rate in the general population, and there is no clear basis upon which to conclude a causal relationship at this time,' but will keep a close watch on future cases.
Ik zou een mondkapje niet inhumaan noemen. De verplichting wel.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Vrijwel alles is dicht. Je hoeft ze nauwelijks te dragen. Op dagelijkse basis draag ik misschien een kwartier lang zo'n ding.
Ik heb verder geen illusie dat het veel effect heeft (in zoverre ben ik het met je eens), maar mondkapjes inhumaan noemen vind ik ridicuul. Van alle maatregelen is de mondkapjesplicht zo'n beetje de minst invasieve maatregel.
Het is niet normaal, net als deze crisis dat niet is. Je kunt nou eenmaal niet fluitend door een pandemie fietsen, alles staat op z'n kop. Met "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg" kom je er niet als de nood aan de man is. Van alle drastische beslissingen die genomen zijn, is de mondkapjesplicht misschien nog wel een van de minst vergaande maatregelen.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jep.
Echt bizar.
Waarom vraag je aan mij oplossingen voor jouw problemen? Ga zelf zitten en bedenk wat leuks als overbrugging, de overheid komt je tegemoet maar het is toch nooit goed. Ik ken gasten met een kroeg die inmiddels een webshop runnen en nu meer verdienen dan ze ooit met die kroeg binnen harkten. Ondernemen is toch vooral kansen zien als je zekerheid wil ga door een baas werken maar dat is te min vaak.quote:Op maandag 28 december 2020 14:58 schreef 4-elements het volgende:
[..]
En wat stel jij voor dat ze even gaan doen? Veel tijdelijke baantjes zijn immers opgeheven. Even een nieuwe onderneming opzetten voor 1 of 2 maanden?
En ondernemers proberen van alles. Kijk naar de horeca. Maar ze worden totaal niet serieus genomen. Hebben ze er een winkeltje van gemaakt, moeten ze wéér dicht.
Nope. Hoofddoek is verplicht binnen de praktiserende Islam. Die vliegert gaat dus niet op.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm wel in de verplichting.
En andere mensen vinden het onmenselijk dat een vrouw een heel leven moet omgaan met hitsige mannen die haar lastig vallenquote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Jep.
Echt bizar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |