Los van deze specifieke casus, een kans van 1 op een miljoen is nog altijd groter dan dat iemand van mijn leeftijd (30-) ernstige klachten ontwikkelt via COVID-19.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Jaeger85 het volgende:
Hoe dan ook gaat het om een verwaarloosbaar klein aantal tot nu toe. Vier van de miljoenen gevaccineerden.
Een hoofddoek niet.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Ok, just so I got this clear... iemand met een hoofddoek om of een bandana om is in jouw ogen dus onmenselijk en wreed bezig.
[ afbeelding ]
Is inderdaad veel te makkelijk plus dat er geen zekerheid is qua heropening, 19 januari lijkt mij onhaalbaar maar wanneer wel dan, ga er maar aan staan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die zijn er inderdaad gelukkig ook. Maar al die ondernemers die het nu ontzettend zwaar hebben hebben het niet nodig om te horen: "Je moet niet zeiken, gewoon wat anders doen joh". Die hebben juist steun nodig.
Geen causaal verband aangetoond. Kun je geen Engels?quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja, itt uit de BNW duim.
De vaxx triggert het dus.
Wat een kut vergelijking.quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
En andere mensen vinden het onmenselijk dat een vrouw een heel leven moet omgaan met hitsige mannen die haar lastig vallen
Gewoon de sociale vangnetten wegnemen die we hebben voor de niet-ondernemers. "Want je kunt toch gewoon wat anders gaan doen"quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad veel te makkelijk plus dat er geen zekerheid is qua heropening, 19 januari lijkt mij onhaalbaar maar wanneer wel dan, ga er maar aan staan.
Het is ook niet niks. Maar "inhumaan" gaat natuurlijk nergens over. Het is vervelend, sure. Net zoals de meeste andere maatregelen. Als beperkingen leuk waren, hoefden ze niet opgelegd te worden. Dan deden mensen het uit zichzelf al.quote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het verschil zit 'm wel in de verplichting.
Het is in elk geval zeker dat de horeca en de evenementen helemaal achteraan het prioriteitenrijtje staan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is inderdaad veel te makkelijk plus dat er geen zekerheid is qua heropening, 19 januari lijkt mij onhaalbaar maar wanneer wel dan, ga er maar aan staan.
Je bent aan het trollen hoop ik? Je hebt geen idee wat voor bedrijf ik heb.quote:Op maandag 28 december 2020 14:57 schreef Elan het volgende:
[..]
Gooi het in de verhuur. Verzin wat leuks. Jij bent ondernemer.
Dat zal ook wel meevallen. En zo'n faceshield is een prima alternatief.quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik zou een mondkapje niet inhumaan noemen. De verplichting wel.
Die maatregel is juist het meest invasief voor een groep mensen. De groep mensen die ze om wat voor reden ook niet kunnen dragen. Die groep wordt met de nek aangekeken en krijgt agressie over zich heen omdat ze geen mondkapje dragen.
Pas zodra bekend was dat het vroeg of laat verplicht zou worden.quote:Bijna iedereen droeg al een mondkapje.
Vooral dit ja, de verplichting is mosterd na de maaltijd, het advies had naar mijn idee al meer dan voldoende effect.quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef chratnox het volgende:
[..]
Bijna iedereen droeg al een mondkapje. Die verplichting daarna was (naar mijn mening) een brug te ver, want je zet groepen mensen tegen elkaar op. Of je dat nou bewust of onbewust doet, dat krijg je automatisch.
De mortaliteit voor onder de 30 is hoger dan 1 op de miljoen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los van deze specifieke casus, een kans van 1 op een miljoen is nog altijd groter dan dat iemand van mijn leeftijd (30-) ernstige klachten ontwikkelt via COVID-19.
Ik ben geen ondernemer geworden bewust niet voor gekozen vanwege dit soort onzekerheden.quote:Op maandag 28 december 2020 14:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Je kan dit toch niet echt menen? Je hebt ondernemersrisico, dat houdt naar mijn mening op wanneer je vanuit de overheid gedwongen moet sluiten. Dan moet je gewoon voldoende gecompenseerd worden om er niet op achteruit te gaan. Winst maken hoeft niet, maar failliet laten gaan is echt onnodig.
Als jij arbeidsongeschikt raakt moeten we ook zeggen: Joh, in een rolstoel kan je ook werken, niet zeuren. Of ben je dan blij dat je je WGA verzekering hebt?
Nee, je hebt niks, je wordt gevaccineerd, en ineens heb je het. Waar ligt het dan aan?quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Geen causaal verband aangetoond. Kun je geen Engels?
Je gooit nu maar gewoon wat zaken op een hoop. Een juridische plicht is echt fundamenteel anders dan een religieuze traditie... (en een traditie waar menigeen zeker wat op aan te merken heeft).quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Nope. Hoofddoek is verplicht binnen de praktiserende Islam. Die vliegert gaat dus niet op.
Juist niet, want het veroorzaakte in winkels etc voor onnodig veel discussie en (verbale) agressie.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral dit ja, de verplichting is mosterd na de maaltijd, het advies had naar mijn idee al meer dan voldoende effect.
quote:Op maandag 28 december 2020 15:03 schreef Elan het volgende:
[..]
Waarom vraag je aan mij oplossingen voor jouw problemen? Ga zelf zitten en bedenk wat leuks als overbrugging, de overheid komt je tegemoet maar het is toch nooit goed. Ik ken gasten met een kroeg die inmiddels een webshop runnen en nu meer verdienen dan ze ooit met die kroeg binnen harkten. Ondernemen is toch vooral kansen zien als je zekerheid wil ga door een baas werken maar dat is te min vaak.
Correlatie =/ causatiequote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, je hebt niks, je wordt gevaccineerd, en ineens heb je het. Waar ligt het dan aan?
Snap je deze zin: there is no clear basis upon which to conclude a causal relationship at this timequote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja, itt uit de BNW duim.
De vaxx triggert het dus.
Hugo wilde nog even een succesje boeken.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Vooral dit ja, de verplichting is mosterd na de maaltijd, het advies had naar mijn idee al meer dan voldoende effect.
omdat het verplicht is is het vreselijk......daar gaat het heen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:07 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je gooit nu maar gewoon wat zaken op een hoop. Een juridische plicht is echt fundamenteel anders dan een religieuze traditie... (en een traditie waar menigeen zeker wat op aan te merken heeft).
Wat knap dat je zo snel de historie der vergelijkingen erbij hebt kunnen pakken en uit al die honderden jaren van vergelijkingen wereldwijd direct tot dit objectieve en neutrale oordeel hebt kunnen komen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:05 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Wat een kut vergelijking.
Echt de allerslechtste vergelijking uit de historie van vergelijkingen.
Dank.quote:Op maandag 28 december 2020 15:08 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Wat knap dat je zo snel de historie der vergelijkingen erbij hebt kunnen pakken en uit al die honderden jaren van vergelijkingen wereldwijd direct tot dit objectieve en neutrale oordeel hebt kunnen komen.
Nou toch ongeveer 1400 mensen opgenomen geweest in het ziekenhuis onder de 30 jaar met covid.quote:Op maandag 28 december 2020 15:04 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Los van deze specifieke casus, een kans van 1 op een miljoen is nog altijd groter dan dat iemand van mijn leeftijd (30-) ernstige klachten ontwikkelt via COVID-19.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |