De obbservatie is duidelijk. Ze weten niet precies waarom, het mechanisme moet allemaal nog onderzocht worden.quote:Op maandag 28 december 2020 15:08 schreef falling_away het volgende:
[..]
Snap je deze zin: there is no clear basis upon which to conclude a causal relationship at this time
Ben benieuwd hoe hoog dat is als je corrigeert voor medische geschiedenis.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De mortaliteit voor onder de 30 is hoger dan 1 op de miljoen.
Ik weet niet in welke winkels jij komt, maar ik heb daar niets van gemerkt.quote:Op maandag 28 december 2020 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Juist niet, want het veroorzaakte in winkels etc voor onnodig veel discussie en (verbale) agressie.
Ik ken twee mensen die die aandoening hebben gehad. Eentje tijdens een stressvolle periode i.v.m. werk en de andere na een fikse woedeuitbarsting. Om maar aan te geven dat het niet aan het vaccin hoeft te liggen ook al kunnen we het niet verklaren.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, je hebt niks, je wordt gevaccineerd, en ineens heb je het. Waar ligt het dan aan?
Algemeen beeld. Door de verplichting haal je de discussie (voor 99%) weg.quote:Op maandag 28 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik weet niet in welke winkels jij komt, maar ik heb daar niets van gemerkt.
Iedereen liet elkaar hier.
Nu merk ik vooral dat mensen vaak helemaal geen afstand meer houden, terwijl het op het moment van vrijwillige plicht nog wel zo was.
Iemand doet boodschappen en krijgt 10 minuten later een hartaanval. Ergo: supermarkten veroorzaken hartaanvallen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Nee, je hebt niks, je wordt gevaccineerd, en ineens heb je het. Waar ligt het dan aan?
Neequote:Op maandag 28 december 2020 15:02 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Ja, itt uit de BNW duim.
De vaxx triggert het dus.
De overheid is niet onvoorspelbaar het ondernemersklimaat is onzeker als je daar niet tegen kan is het niks voor jou. Volgens mij wordt er ook gecompenseerd dus waar hebben we het over? Die hele tweede golf had je in mei al kunnen zien aankomen natuurlijk, je kan dus wel alles neerleggen bij de situatie of de overheid maar je had ook maanden tijd om te bedenken hoe je de donkere dagen wilde gaan invullen en een plan bedenken om geld te genereren. Nogmaals ik snap dat het kut is maar dat permanent in een slachtofferrol van sommige ondernemers krijg ik ook jeuk aan m'n ballen van.quote:Op maandag 28 december 2020 15:07 schreef 4-elements het volgende:
[..]![]()
Je zou bij de overheid kunnen werken, zelfde inlevingsvermogen.
Ik vind dat je er wel erg makkelijk over praat. Hoe kun je even wat anders gaan doen als de overheid zo onvoorspelbaar is? Veel ondernemers ervaren een enorme stress omdat hun levenswerk ten onder dreigt te gaan. Het is niet iedereen gegeven in die omstandigheden even een alternatief te verzinnen. Veel horecaondernemers hier in de buurt maakten een winkeltje van hun restaurant of bar. Die moest met de lockdown ook dicht. En de overheid biedt hen geen enkel perspectief (maar dat doen ze tot nu toe bij niemand). Ze krijgen compensatie, maar niet genoeg om alles te kunnen betalen.
Zie, dit is dus waarom ik altijd laat bezorgen!quote:Op maandag 28 december 2020 15:12 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Iemand doet boodschappen en krijgt 10 minuten later een hartaanval. Ergo: supermarkten veroorzaken hartaanvallen.
Er zit best een verschil tussen onzekerheden als bedrijfsrisico en onzekerheden waarin de overheid zegt: Jullie zijn stom, jullie moeten dicht.quote:Op maandag 28 december 2020 15:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Ik ben geen ondernemer geworden bewust niet voor gekozen vanwege dit soort onzekerheden.
Nu niet dan?quote:Op maandag 28 december 2020 15:13 schreef chratnox het volgende:
Als we geen corona hadden werd dat overheidsinmenging in de vrije markt genoemd.
Dit is al een tijdje een discussie aan op het niveau dat mensen aan willen tonen dat er doden zijn gevallen omdat ze bekneld werden door de autogordel en dan maar even aan het feit voorbij gaan dat de kans dood te gaan nadat je door de voorruit heen vliegt nog iets groter is.quote:Op maandag 28 december 2020 15:09 schreef Momo het volgende:
[..]
Nou toch ongeveer 1400 mensen opgenomen geweest in het ziekenhuis onder de 30 jaar met covid.
Een bell verlamming zelf gaat ook weer over.
Ik geloof daar niets van. Volgens mij is er geen gedragswetenschappelijk onderzoek dat dit onderschrijft.quote:Op maandag 28 december 2020 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Nu merk ik vooral dat mensen vaak helemaal geen afstand meer houden, terwijl het op het moment van vrijwillige plicht nog wel zo was.
Eens, en als het bij massaal vaccineren ineens veel voorkomt, dan is vaccineren wel duidelijk als oorzaak aangetoond, ook al blijft men het ontkennen. Maar daar zijn we niet.quote:Op maandag 28 december 2020 15:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ik ken twee mensen die die aandoening hebben gehad. Eentje tijdens een stressvolle periode i.v.m. werk en de andere na een fikse woedeuitbarsting. Om maar aan te geven dat het niet aan het vaccin hoeft te liggen ook al kunnen we het niet verklaren.
Ja en daarom krijg je dus compensatie aangeboden. Maar ik hou er over op het is voor een groep gewoon nooit goed en de schuld ligt altijd bij anderen, net als dat het bedenken van oplossingen van anderen moet komen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:13 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er zit best een verschil tussen onzekerheden als bedrijfsrisico en onzekerheden waarin de overheid zegt: Jullie zijn stom, jullie moeten dicht.
@:DireStraits7 zei 't net wel mooi. Als de ondernemer toch open gaat tegen de regels in en een tijd dicht moet is het ondernemersrisico. Indien hij dicht moet en er tegen hem/haar gezegd wordt dat je wel naar de (online) concurrent mag is dat gewoon een doodsteek. Als we geen corona hadden werd dat overheidsinmenging in de vrije markt genoemd.
quote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
7.415 nieuwe positieve testen
273 nieuwe ziekenhuisopnames
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Kersteffect?quote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
Juist in de zomer hebben (horeca-)ondernemers keihard geïnvesteerd. Spatschermen, afstand, weet ik 't wat allemaal. Allemaal om te voldoen aan de voorwaarden.quote:Op maandag 28 december 2020 15:13 schreef Elan het volgende:
[..]
De overheid is niet onvoorspelbaar het ondernemersklimaat is onzeker als je daar niet tegen kan is het niks voor jou. Volgens mij wordt er ook gecompenseerd dus waar hebben we het over? Die hele tweede golf had je in mei al kunnen zien aankomen natuurlijk, je kan dus wel alles neerleggen bij de situatie of de overheid maar je had ook maanden tijd om te bedenken hoe je de donkere dagen wilde gaan invullen en een plan bedenken om geld te genereren. Nogmaals ik snap dat het kut is maar dat permanent in een slachtofferrol van sommige ondernemers krijg ik ook jeuk aan m'n ballen van.
Wow nicequote:Op maandag 28 december 2020 15:15 schreef Benny het volgende:
54 nieuwe IC-opnames
44 nieuwe overlijdens
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |