Dat denk ik toch echt niet! 15000, waar zouden die vandaan moeten komen?quote:Op maandag 28 december 2020 15:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Morgen en woensdag richting de 15.000, dan kunnen ze mooi een avondklokje verantwoorden met oud/nieuw.
Hoe de dagcijfers door allerlei verschillende redenen met duizenden kunnen fluctueren maakt mij ook heel voorzichtig om nog uitspraken te doen of ergens op te hopen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben liever realistisch dan straks weer teleurgesteld te worden. Iedereen weet dat de data van de afgelopen dagen door kerst op zijn minst twijfelachtig is. Laten we eerst maar eens de rest van de week afwachten voor een realistisch beeld. Half januari weten we pas zeker of we echt de piek voorbij zijn, je hebt gezien dat de cijfers na sinterklaas ook pas 14 december zijn piek hadden bereikt.
Ja klopt, maar nu is er nog wat iets aan hand met de software van het RIVM of mogelijk debet ligt aan de software van GGD's. Je weet het maar nooit, maar VPN's werken vrijwel vaak goed, maar soms hapert dat wel eens.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is er toch met de software van het RIVM aan de hand, sinds 2 maanden of zo zijn er erg veel storingen.
Je zou dus, ervan uitgaande dat het percentage klopt, wel kunnen uitrekenen hoeveel positieve testen er via de GGD binnenkomt en welke via extern.quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ohja, scherp. Dat lijkt me best vertekenen, zeker als er ook thuistests enzo bij zitten. Lijkt me niet dat je die zomaar op kunt tellen dan.
Uit de positieve testsquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef popje het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt niet! 15000, waar zouden die vandaan moeten komen?
Lekker vreten toch! Wat moet je andersquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
Ander anekdotisch dingetje. Een maatje van me runt een Kippie hier in de buurt. Die hadden nog nooit zoveel pannen gehad. Heeft vandaag bijna 100 van die pannen terug gekregen
Dit. We moeten niet denken dat we nu safe zijn en weer richting daling gaan en dat we over een paar weken weer helemaal in de shit zitten qua stijgingen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben liever realistisch dan straks weer teleurgesteld te worden. Iedereen weet dat de data van de afgelopen dagen door kerst op zijn minst twijfelachtig is. Laten we eerst maar eens de rest van de week afwachten voor een realistisch beeld. Half januari weten we pas zeker of we echt de piek voorbij zijn, je hebt gezien dat de cijfers na sinterklaas ook pas 14 december zijn piek hadden bereikt.
Net zoals jij mag zeggen dat het niet goed gaat, mag een ander toch zeggen dat hij blij is met deze cijfers? Lekker belangrijk of je het wel of niet met elkaar eens bent, je kijkt er gewoon op een andere manier naar.quote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet zeggen want dan ben je negatief
Nee, de lui die 7400 besmettingen zien als teken dat het lek boven is, terwijl de ziekenhuizen overstroomd worden met patiënten momenteel, dan heb je een lekker realistisch beeld bij de stand van zaken..
Op zich is dat natuurlijk wel iets wat gaat gebeuren. De opnames in ziekenhuizen lopen achter de besmettingen aan. Dus je zal eerst de besmettingen zien dalen, daarna pas de opnames.quote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, de lui die 7400 besmettingen zien als teken dat het lek boven is, terwijl de ziekenhuizen overstroomd worden met patiënten momenteel, dan heb je een lekker realistisch beeld bij de stand van zaken..
Ik vraag me altijd af of er vorig jaar om deze tijd überhaupt software was voor zo'n pandemie als deze. Mede daarom vind ik het niet zo gek dat het weleens vastloopt.quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat is er toch met de software van het RIVM aan de hand, sinds 2 maanden of zo zijn er erg veel storingen.
Door mij?quote:Op maandag 28 december 2020 15:39 schreef chratnox het volgende:
[..]
Nouja, eerlijk is eerlijk, toen een paar maanden geleden @:VoMy , @:_serial_ , @:DireStraits7 en ik telkens aangaven dat de cijfers niet overeen kwamen hadden we er geen kijk op en begrepen we het niet. Andersom geldt dat nu ook. Misschien is de daling wel echt ingezet, misschien niet.
Dat kon ik 2 weken geleden ook. Wat zegt dat dan?quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat ze al binnen 2 uur terecht kon zegt eigenlijk al genoeg
RIVM heeft servers geruild met FOK!quote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Volgens deze cijfers voor Hollands Midden dus 2660 positieve tests door GGD (dan kom je op 13,3%). Daarnaast nog 800 positieve tsts die buiten de teststraten om zijn gedaan, inclusief ziekenhuizen, thuistests enzo.quote:Op maandag 28 december 2020 15:47 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Je zou dus, ervan uitgaande dat het percentage klopt, wel kunnen uitrekenen hoeveel positieve testen er via de GGD binnenkomt en welke via extern.
Dat mag iemand zeggen, maar het slaat nergens op omdat we weten dat het niet representatief is wat we deze dagen voorgeschoteld krijgen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:48 schreef chratnox het volgende:
[..]
Net zoals jij mag zeggen dat het niet goed gaat, mag een ander toch zeggen dat hij blij is met deze cijfers? Lekker belangrijk of je het wel of niet met elkaar eens bent, je kijkt er gewoon op een andere manier naar.
Allemaal de schuld van Bill Gates.quote:Op maandag 28 december 2020 15:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
RIVM heeft servers geruild met FOK!
Nee sorry, niet door jou, meer in het algemeenquote:Op maandag 28 december 2020 15:49 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Door mij?![]()
Snap de reactie niet zo goed. Cijfers lijken me hoe dan ook beter dan vorige week eigenlijk. Hoeveel beter (of stagnatie), zou je over kunnen discussiëren en landelijk lijkt het me ook niet beter. (Gelderland lijkt schrikbarend slecht te gaan.)
Dan kan Danny het opgehaalde geld wel doneren aan het RIVMquote:Op maandag 28 december 2020 15:50 schreef summer2bird het volgende:
[..]
RIVM heeft servers geruild met FOK!
Hear Hearquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Ze hebben het hard nodigquote:Op maandag 28 december 2020 15:51 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dan kan Danny het opgehaalde geld wel doneren aan het RIVM
Kippie?quote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef chratnox het volgende:
Ander anekdotisch dingetje. Een maatje van me runt een Kippie hier in de buurt. Die hadden nog nooit zoveel pannen gehad. Heeft vandaag bijna 100 van die pannen terug gekregen
Het is twee kanten op niet representatief. We roepen al maanden in dit topic dat we moeten stoppen met dagcijfers, omdat die telkens allerlei issues hebben. Toch blijven we op basis van die dagcijfers twee kanten op roepen of het goed of slecht gaat, om op dinsdag ineens een compleet andere conclusie te hebben.quote:Op maandag 28 december 2020 15:51 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag iemand zeggen, maar het slaat nergens op omdat we weten dat het niet representatief is wat we deze dagen voorgeschoteld krijgen.
Creatief boekhoudenquote:Op maandag 28 december 2020 15:46 schreef popje het volgende:
[..]
Dat denk ik toch echt niet! 15000, waar zouden die vandaan moeten komen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |