Nouja, eerlijk is eerlijk, toen een paar maanden geleden @VoMy , @_serial_ , @DireStraits7 en ik telkens aangaven dat de cijfers niet overeen kwamen hadden we er geen kijk op en begrepen we het niet. Andersom geldt dat nu ook. Misschien is de daling wel echt ingezet, misschien niet.quote:Op maandag 28 december 2020 15:37 schreef Mammietje het volgende:
[..]
Mijn jongste bijvoorbeeld. En die kon gewoon binnen 2 uur terecht.
Als ik op pletdecurve.nl kijk, lijken de cijfers me ook niet echt onbetrouwbaar.
Er zal misschien nog wel het één en ander missen misschien, mogelijk iets minder getest, maar de cijfers zijn eigenlijk ver boven (of onder eigenlijk) mijn verwachting.
de organisaties die de uiterst betrouwbare sneltesten gebruiken ?quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal positieve testen is inclusief positieve testen bij andere organisaties, hè.
Niet waar. Als mensen zich niet laten testen omdat ze aan het kerstdiner zitten is dat bepaald niet beter.quote:Op maandag 28 december 2020 15:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Lager is beter, wat de oorzaak verder ook is.
Interessant. Kun je de cijfers ook hier delen op basis waarvan je die conclusie getrokken hebt?quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef Jor_Dii het volgende:
het lijkt me vast staan dat vanaf Kerstavond er gedurende 48u een stuk minder testen zijn uitgevoerd.
Dat is momenteel ook wel zo'n beetje het lompste wat je kan doen buiten elkaar aflebberen of expres in het gezicht hoestenquote:Op maandag 28 december 2020 15:22 schreef Predator40 het volgende:
[..]
een buurvrouw lekker met vriendinnen aan de wijn vorige week, en idd uit elkaars glazen drinken en een paar dagen later positief .....
Dat kon de week daarvoor ook al hoor, volgens berichten in ditzelfde topic.quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat ze al binnen 2 uur terecht kon zegt eigenlijk al genoeg
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen, zeker vanwege de enorme toeloop vlak voor Kerst.quote:Op maandag 28 december 2020 15:40 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Interessant. Kun je de cijfers ook hier delen op basis waarvan je die conclusie getrokken hebt?
Aannames, aannames en nog eens aannames.quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen.
elkaar aflebberen heb ik meer begrip voorquote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is momenteel ook wel zo'n beetje het lompste wat je kan doen buiten elkaar aflebberen of expres in het gezicht hoesten
Nee dit is niveautje dO yoUr ReSeArChquote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen, zeker vanwege de enorme toeloop vlak voor Kerst.
helaas hebben we vrij veel gelijk gekregen met zulke aannames, maar we gaan het zien in januari.quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Noordzijde het volgende:
[..]
Aannames, aannames en nog eens aannames.
Het negativiteitstopic moet nog geopend worden hè, kalmquote:Op maandag 28 december 2020 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, bah, alles is kut. Het komt nooit meer goed. Hel en verdoemenis. De zon gaat overigens ook nooit meer schijnen en het virus muteert volgende week nog erger waardoor alle besmette mensen ondraaglijk chemisch gaan ruften en iedereen stikt door de luchtvervuiling.
O dacht dat ik daar al zat.quote:Op maandag 28 december 2020 15:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het negativiteitstopic moet nog geopend worden hè, kalm
Confirmatiebias.quote:Op maandag 28 december 2020 15:43 schreef Predator40 het volgende:
[..]
helaas hebben we vrij veel gelijk gekregen met zulke aannames, maar we gaan het zien in januari.
je zit in het realiteitstopicquote:
Oh kak, die variant heb ik al denk ik.quote:Op maandag 28 december 2020 15:36 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Idd, bah, alles is kut. Het komt nooit meer goed. Hel en verdoemenis. De zon gaat overigens ook nooit meer schijnen en het virus muteert volgende week nog erger waardoor alle besmette mensen ondraaglijk chemisch gaan ruften en iedereen stikt door de luchtvervuiling.
Ohja, scherp. Dat lijkt me best vertekenen, zeker als er ook thuistests enzo bij zitten. Lijkt me niet dat je die zomaar op kunt tellen dan.quote:Op maandag 28 december 2020 15:38 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Het aantal positieve testen is inclusief positieve testen bij andere organisaties, hè.
joh.....quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef Ven1972 het volgende:
Het RIVM zoekt het nu uit of er wel storingen gaande zijn of niet, meldt het AD. Het is nog niet zeker dat 7.000 gevallen echt correct zijn van afgelopen 24 uur, vanwege paar teststraten gesloten waren vanwege het storm Bella.
Wat is er toch met de software van het RIVM aan de hand, sinds 2 maanden of zo zijn er erg veel storingen.quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef Ven1972 het volgende:
Het RIVM zoekt het nu uit of er wel storingen gaande zijn of niet, meldt het AD. Het is nog niet zeker dat 7.000 gevallen echt correct zijn van afgelopen 24 uur, vanwege paar teststraten gesloten waren vanwege het storm Bella.
Het is laag, dus we doen onderzoek.. het is hoog, dus het is kut..quote:Op maandag 28 december 2020 15:44 schreef Ven1972 het volgende:
Jammer. Het maakt nochtans veel uit hoeveel er dan minder getest is met kerst. Is dat 10% van het normale aantal? Of 90%?quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee en dat weet je best.. dat is gewoon met een beetje logica in te vullen, zeker vanwege de enorme toeloop vlak voor Kerst.
Mijn nichtje heeft tweede kerstdag in een kerststraat gestaan en daar was 't niets rustiger. N=1 uiteraard.quote:Op maandag 28 december 2020 15:41 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet zeggen want dan ben je negatiefquote:Op maandag 28 december 2020 15:45 schreef Simmertje het volgende:
Ik ben liever realistisch dan straks weer teleurgesteld te worden. Iedereen weet dat de data van de afgelopen dagen door kerst op zijn minst twijfelachtig is. Laten we eerst maar eens de rest van de week afwachten voor een realistisch beeld. Half januari weten we pas zeker of we echt de piek voorbij zijn, je hebt gezien dat de cijfers na sinterklaas ook pas 14 december zijn piek hadden bereikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |